Glede! Folk vil ikke lenger ha elektrisk kjøretøy (EV).
Redigert 01.08.2019 kl 16:05
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
mishka
02.08.2019 kl 19:06
1430
De gjorde da ikke dette i ett sett, men EN GANG.
"Vi testet en gang hva bilen faktisk er god for, og passerte 235 km/t (og en kjempeoverrasket Mercedes roadster) med godt skyv."
"Det må også innrømmes at vi slapp opp litt ekstra på siste delstrekning sørover, fra Rhüden til Wehrheim, der vi over lange strekninger lå med 150 – 160 km/t på speedometeret."
"Snittfart 93,2 km/t
Før vi ga oss i kast med autobahn i Tyskland bestemte vi oss for å holde oss innenfor fartsgrenser – og på strekninger med fri fart holde oss innenfor anbefalte 130 km/t."
Hehe, 150-160 km.t på en strekning :-) Det er jo vinterfart om det er glatt, eller man kjører norsk bil med Q-merkede vinterdekk. Og ellers holde seg innenfor 130 :-) Hjelp!!
Konklusjonen til Williksen var jo også at snittfarten hadde blitt langt høyere med en vanlig bil. Nei sorry. Dette har jeg med selvsyn sett og det holder lenge.
Og ikke fa.. om jeg skal tilbake til DDR-tiden med å daue av kjedsomhet på snorrette Øst-tyske autobahner i 100 km.t, den gang pga volkspolizei, eller nå pga rekkeviddeangst. Velkommen tilbake til fortiden. Hvis det å cruise i 100 km.t er det som skal til med elbil, så betakker jeg meg. Og vi ser jo dette med selvsyn på A24 når dansker i Tesla er på vei hjemover. Det er en grunn til at de kjører sammen med trailerne i høyre spor :-)
Alt dette blir sikkert bedre med tiden og inntil da rekker jeg å slite ut minst en vanlig bil til.
"Vi testet en gang hva bilen faktisk er god for, og passerte 235 km/t (og en kjempeoverrasket Mercedes roadster) med godt skyv."
"Det må også innrømmes at vi slapp opp litt ekstra på siste delstrekning sørover, fra Rhüden til Wehrheim, der vi over lange strekninger lå med 150 – 160 km/t på speedometeret."
"Snittfart 93,2 km/t
Før vi ga oss i kast med autobahn i Tyskland bestemte vi oss for å holde oss innenfor fartsgrenser – og på strekninger med fri fart holde oss innenfor anbefalte 130 km/t."
Hehe, 150-160 km.t på en strekning :-) Det er jo vinterfart om det er glatt, eller man kjører norsk bil med Q-merkede vinterdekk. Og ellers holde seg innenfor 130 :-) Hjelp!!
Konklusjonen til Williksen var jo også at snittfarten hadde blitt langt høyere med en vanlig bil. Nei sorry. Dette har jeg med selvsyn sett og det holder lenge.
Og ikke fa.. om jeg skal tilbake til DDR-tiden med å daue av kjedsomhet på snorrette Øst-tyske autobahner i 100 km.t, den gang pga volkspolizei, eller nå pga rekkeviddeangst. Velkommen tilbake til fortiden. Hvis det å cruise i 100 km.t er det som skal til med elbil, så betakker jeg meg. Og vi ser jo dette med selvsyn på A24 når dansker i Tesla er på vei hjemover. Det er en grunn til at de kjører sammen med trailerne i høyre spor :-)
Alt dette blir sikkert bedre med tiden og inntil da rekker jeg å slite ut minst en vanlig bil til.
Per K
03.08.2019 kl 08:53
1386
Hva er værst kjøre el bil eller spise Burger på disse burger sjappene langs veien. Et tilbud du tydeligvis benytter deg av.
Da kjører jeg heller el bil og dropper burgern
Da kjører jeg heller el bil og dropper burgern
really
03.08.2019 kl 10:08
1363
Tm3P skrev Er det virkelig så mange av dere?
Det spiller da ingen rolle hvor mange som kjøper Europa rundt. De velger bensin eller diesel for det bruket, i hvert fall foreløpig.
For folk flest er bilbruken til og fra jobb, noen lengre helgeturer og en lang ferietur, men varierer mye. For svært mange er elbiler med rekkevidde over 400 km en svært god løsning om de kan lade hjemme. Og om en skal ta en rundtur i Europa kan en jo leie en bil som passer for formålet.
For folk flest er bilbruken til og fra jobb, noen lengre helgeturer og en lang ferietur, men varierer mye. For svært mange er elbiler med rekkevidde over 400 km en svært god løsning om de kan lade hjemme. Og om en skal ta en rundtur i Europa kan en jo leie en bil som passer for formålet.
mishka
03.08.2019 kl 10:27
1351
Stort sett enig med really, men det er ikke fullt så enkelt. Du forutsetter for det første at alle har lademulighet hjemme. I Oslo og andre større byer er det kun de som har p-plass eller garasjeplass i et sameie / br.lag som ofte har den muligheten. Dvs. at alle som bor i eldre bebyggelse i indre by stort sett er utelukket.
I andre land har man knapt noe debatt om dette. Og grunnen er enkel. Folk bare kjøper den bilen de synes passer til sitt behov uten at myndighetene skal være verdensmestere i å redde verden og plage de som elbil enda ikke passer for. Alle de store bilmagasinene i Tyskland har hatt såkalte "ratgeber" artikler om dette hvor de kommer med anbefalinger om hva man skal velge. Der er konklusjonen klar: Skal man stort sett bruke bilen til pendling, har lademulighet hjemme, mye penger, (for tesla 3 koster 66K.euro), og et brennende miljøengasjement så kjøp gjerne elektrisk. Hvis ikke kjøp ladehybrid. Langkjører kjøp diesel og kortkjører eller liten bil kjøp bensin eller naturgass. Verre er det ikke.
Den norske reg.statistikken avviker sterkt fra resten av Europa og årsaken er sef. intencivene. Jeg tror ikke bruksmønsteret avviker så sterkt. Kjøper folk da rett bil, eller er det kun penga som styrer? Svelger mange folk masse kameler ang. bruksegenskapene pga prisen og de økonomiske fordelene med elbil?
I andre land har man knapt noe debatt om dette. Og grunnen er enkel. Folk bare kjøper den bilen de synes passer til sitt behov uten at myndighetene skal være verdensmestere i å redde verden og plage de som elbil enda ikke passer for. Alle de store bilmagasinene i Tyskland har hatt såkalte "ratgeber" artikler om dette hvor de kommer med anbefalinger om hva man skal velge. Der er konklusjonen klar: Skal man stort sett bruke bilen til pendling, har lademulighet hjemme, mye penger, (for tesla 3 koster 66K.euro), og et brennende miljøengasjement så kjøp gjerne elektrisk. Hvis ikke kjøp ladehybrid. Langkjører kjøp diesel og kortkjører eller liten bil kjøp bensin eller naturgass. Verre er det ikke.
Den norske reg.statistikken avviker sterkt fra resten av Europa og årsaken er sef. intencivene. Jeg tror ikke bruksmønsteret avviker så sterkt. Kjøper folk da rett bil, eller er det kun penga som styrer? Svelger mange folk masse kameler ang. bruksegenskapene pga prisen og de økonomiske fordelene med elbil?
Redigert 03.08.2019 kl 10:33
Du må logge inn for å svare
mishka
03.08.2019 kl 10:31
1351
Enig i å droppe burgern, men da må du ta med deg matpakke om du skal spise der hvor det finnes ladere. I alle fall nedover i Europa så går SC,ene til Tesla og Mac,ern hånd i hånd.
Tigerberget
03.08.2019 kl 10:36
1346
Jeg synes det er litt gøy med slike mennesker som Basse.
Bruker masse energi på å irritere seg over at andre er komfortable med et økonomisk smart bilvalg i forhold til han selv.
Slike personer som Basse gjør bare at jeg koser meg ekstra bak rattet i elbilen min. 😊
Bruker masse energi på å irritere seg over at andre er komfortable med et økonomisk smart bilvalg i forhold til han selv.
Slike personer som Basse gjør bare at jeg koser meg ekstra bak rattet i elbilen min. 😊
Folk flest som kjøper elbil driter i miljø om de ikke kan spare penger på det. Når bomfordelene opphører så forsvinner kjøperne, det set vi nå og det er ikke rare økningen som skal til før de velger noe mer klimavennlig men litt dyrere i starten som f.eks diesel. Det er desverre mye naive klimaentusiaster som fortsatt tror elbil er klimavennlig.
AksjeRik
04.08.2019 kl 12:41
1222
Folk som har elbil bryr seg ikke en dritt om miljø! Elbil har ingenting med et bedre miljø å gjøre, det er bare piss!!!
Folk vil bare ha det nyeste å være fine på det med nesa i været!, også har regjeringen enda en grunn til til å innføre enda mer skatter og avgifter! Men å gjøre noe der det virkelig monner det gjør de ikke for det taper de alt for mye penger på!!!
Ugudelige jævler!!!
Det meste mennesker tenker ut og gjør er bare piss! Bare skadelig for seg selv og de rundt seg!!!
Mennesker er som jævla termitter som bare skal forbruke og ødelegge!!!
Folk vil bare ha det nyeste å være fine på det med nesa i været!, også har regjeringen enda en grunn til til å innføre enda mer skatter og avgifter! Men å gjøre noe der det virkelig monner det gjør de ikke for det taper de alt for mye penger på!!!
Ugudelige jævler!!!
Det meste mennesker tenker ut og gjør er bare piss! Bare skadelig for seg selv og de rundt seg!!!
Mennesker er som jævla termitter som bare skal forbruke og ødelegge!!!
Redigert 04.08.2019 kl 12:48
Du må logge inn for å svare
Tigerberget
04.08.2019 kl 12:49
1215
Jeg bryr meg litt om miljø faktisk, men kjører elbil av økonomiske hensyn.
Det geniale her er jo at staten legger til rette for at man skal ta et smart bilvalg.
Jeg føler meg ikke så veldig med nesa i været når jeg kjører en 6 år gammel elbil som er verd 80-100.000, så jeg tror du må moderere holdningene dine kartlegge deg litt mer kunnskap.
Det geniale her er jo at staten legger til rette for at man skal ta et smart bilvalg.
Jeg føler meg ikke så veldig med nesa i været når jeg kjører en 6 år gammel elbil som er verd 80-100.000, så jeg tror du må moderere holdningene dine kartlegge deg litt mer kunnskap.
Redigert 04.08.2019 kl 12:49
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
04.08.2019 kl 12:52
1213
Det nytter ikke når ikke styresmakter og regjeringer gjør en damn shit der det virkelig nytter!! I politikken er alt bare sirrupp!!! Ingen menneske klarer å styre noenting riktig for ingen har de rette egenskapene og ingen vil egentlig gjøre noe for da går det utover lommeboka og bekvemmeligheter !!! Ingen er virkelig motiverte til å gjøre noe, alt er bare skuespill og helt latterlig ræva! !!
Redigert 04.08.2019 kl 13:01
Du må logge inn for å svare
Tigerberget
04.08.2019 kl 12:56
1211
Elbil er klimavennlig under en forutsetning.
At levetiden på bilen er lengst mulig.
Hvis du krasjer en ny elbil så er det ingen utslippsgevinst vs produksjonsutslipp.
Elbilen er egentlig et fantastisk fenomen.
I Norge så kan man drite i miljø og likevel velger mange et miljøvennlig alternativ.
Uansett hvilke holdinger du eller MDG LAN har til miljø så slipper dere ut like lite klimagasser i en elbil.
Holdningene til elbilkjørere har altså ingenting å si til totalutslippet.
At levetiden på bilen er lengst mulig.
Hvis du krasjer en ny elbil så er det ingen utslippsgevinst vs produksjonsutslipp.
Elbilen er egentlig et fantastisk fenomen.
I Norge så kan man drite i miljø og likevel velger mange et miljøvennlig alternativ.
Uansett hvilke holdinger du eller MDG LAN har til miljø så slipper dere ut like lite klimagasser i en elbil.
Holdningene til elbilkjørere har altså ingenting å si til totalutslippet.
Admoff
04.08.2019 kl 14:15
1173
Nedgang i salget, så mener du folket ikke lenger ønsker elbil?🤔 Hard påstand...
Gnomen
05.08.2019 kl 10:59
1109
Det eneste maset jeg opplever med TM3 er at den lader så raskt at det blir et mas om å få spist opp middagen raskt nok :) For så å kjøre 3,5 time, da blir det vel mas om å stoppe for et toalettbesøk. Så kan bilen få lade mens man står i do-kø :)
-
«
- 1
- 2 »