Lufthansa.
ToffeeMan
17.07.2019 kl 06:46
1348
Hvorfor skal Lufthansa det?
De vil selvsagt kvitte seg med en rival som har fått store markedsandeler. Spesielt over atlanteren. Norwegian har gode slots, spesielt fra Gatwick.
Lufthansa sin flyflåte må snart skiftes ut. Mange av flyene er over 16 år.
Denne artikkenen fra 2019 var interessant:
https://www.google.no/amp/s/amp.handelsblatt.com/purchasing-altitude-lufthansa-bids-for-alitalia-norwegian-and-wizz-would-make-sense/23918304.html
Jeg tror likevel at IAG kommer på banen!
Blir det JV så har jeg mest tro på et samarbeid med en asiatisk aktør.
De vil selvsagt kvitte seg med en rival som har fått store markedsandeler. Spesielt over atlanteren. Norwegian har gode slots, spesielt fra Gatwick.
Lufthansa sin flyflåte må snart skiftes ut. Mange av flyene er over 16 år.
Denne artikkenen fra 2019 var interessant:
https://www.google.no/amp/s/amp.handelsblatt.com/purchasing-altitude-lufthansa-bids-for-alitalia-norwegian-and-wizz-would-make-sense/23918304.html
Jeg tror likevel at IAG kommer på banen!
Blir det JV så har jeg mest tro på et samarbeid med en asiatisk aktør.
Redigert 17.07.2019 kl 07:52
Du må logge inn for å svare
minsin
17.07.2019 kl 09:33
1031
Samme gjennomsnittlige alder på flyene på Lufthansa og BA - 13-14 år.
Lufthansa har sagt de skal bestemme seg kommende år - hvor de skal hente ca 200 fly fra - Boeing el Airbus.
NAS har fly i begge leire :-)
Tror ikke lufthansa har stort behov for Gatwick - derimot er IAG og Easyjet ute etter å øke sin andel på Gatwick
Lufthansa har sagt de skal bestemme seg kommende år - hvor de skal hente ca 200 fly fra - Boeing el Airbus.
NAS har fly i begge leire :-)
Tror ikke lufthansa har stort behov for Gatwick - derimot er IAG og Easyjet ute etter å øke sin andel på Gatwick