NAS - Q2 presentasjonen

Frodon
NAS 10.07.2019 kl 18:08 4144

Er det 3 milliarder i overskudd dere venter fra Q2 tallene?
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
FrodOff
10.07.2019 kl 18:10 4126

Der våknet dyret, vert stille lenge nå
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
prikken
10.07.2019 kl 18:11 4112

.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Restplassno
10.07.2019 kl 18:17 4072

Håper på et par hundre på bunnlinjen. Hva tror du Frodo? Du har feilet i å spå trafikktallene så du holder deg vel unna her og? Du som vinkler tidsbruken din inn mot avisartikler fra Se og Hør hvor det står om fetteren til bjørn Kjos som har flydd til syden med SAS?
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
null-co
10.07.2019 kl 18:27 4006

Hallo folkens! Ikke vær ufine nå!! Jeg har mye NAS-aksjer og håper selsagt på et godt resultat i morgen. At andre har spilt på nedgang er ok for meg. Til syvende og sist vil aksjen få sin rette kurs. Jeg tror på de får ned kostnadene da det bør være nok å tune på i en så stor kostbase. Oppkjøp er også aktuelt uavhengig av Q2. Jeg forstår de som sikret gevingst i dag, det er aldri feil.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Bearwizard
10.07.2019 kl 18:30 3981

Frodon; jeg har sagt det tidligere..når du er på den seriøse siden så er det noen som hører på deg (fornuftig og informativt tidvis). Nå provoserer du bare...det er ingen (meg bekjent) som er i nærheten av å tro på 3 milliarder i overskudd....
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Restplassno
10.07.2019 kl 18:34 3954

Oppkjøp tenker jeg og er aktuelt. Driften vil vise seg svært solid fratrukket Max-kostnader. Dersom Max noensinne kommer i luften igjen er det RASK/CASK-forholdet for framtiden en evt kjøper ser på. Derfor vil Maxkostnader ha mye å si for Nas i q2 og q3, men dersom man tenker at flyet er i lufta fra 2020 vil man se på rask-cask UTEN max-kostnader. Denne er utvilsomt solid for q2 og Nas vil alltids kunne reddes i siste liten dersom det skulle brenne på dass.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
BackCliff
10.07.2019 kl 18:41 3902

blir vel underskudd i millardklassen men etter kompensasjonen man har krav på fra Boeing så blir det et overskudd på over 3 milliarder :D

ergo jo lenger max flyene står fast jo mere pæng blir det på NAS som oxo gjør det til en brennhet oppkjøpskandidat ikke sant? LOL

Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Restplassno
10.07.2019 kl 18:49 3843

Jeg er ingen ekspert, men det var en meget svak analyse på alle punkter.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Restplassno
10.07.2019 kl 19:00 3775

Tyder godt før q2 at motstandergruppen av NAS begynner med slikt barnslig vrøvl i alle fall. Tror ikke du ser det selv, men du har blitt verre enn de som opprinnelig provoserte deg på motpolen av optimistskalaen, backcliff. Det er jo slik sånne typer oppstår i dette forumet, jeg har sett det tusen ganger og kan ikke klandre deg alene for dette, men det er likevel ganske ille å la seg bli et slikt usaklig troll. Du hadde mye bra før, nå har du blitt en av de du hater. Du skulle skamme deg og fortjener ikke kveldsmat med denne pinlige, kunnskapsløse og respektløse oppførselen 😊
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
SMR52
10.07.2019 kl 19:02 3760

Frodon er blitt et ordentlig r......høl.

Nå mangler bare SS og Hammers så er godguttene samlet, for en gjeng
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Marianne
10.07.2019 kl 19:12 3696

Det er ingen som har kommet med en eneste prognose eller tall? Du lager en tråd Frodon uten å komme med noe selv? Hva er det? Vil tallene bli bedre enn forventet? Hva var forventet ? Hvordanvar tallene i fjor. Blir de bedre enn i fjor? Q2viste et overskudd på 300 millioner. Bedre enn forventet som var minus 500. Passasjertallene dette kvartalet er vel ned ca 2 p yielden er litt høyere. Blir tallene som omtrent som i fjor?
Q1var minus 2000. De har guidet et overskudd for året. Fjor var minus 1400 mill. For å få til et overskudd må de levere i morgen. Q1viste minus 40 i 2018. Q2pluss 300 Q3pluss 1600 Q4 minus 3000. Så er det USD og olje
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Restplassno
10.07.2019 kl 19:37 3563

Bra skrevet, marianne. Blir glad for mer fra deg.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.07.2019 kl 20:09 3423

Det kom ingen PW, og B.K lovte vel overskudd for 2019
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
TomW
10.07.2019 kl 20:14 3388

Q2 18 hadde noe one-off fra RR grunnet problemene med Dreamlinerne. Dette dro opp noe, men ukjent hvor mye.
Passasjertallet er ned ca 1 % i år kontra fjoråret. Yielden derimot er opp nesten 12%
Ancillary Revenue/PAX og cargo er også opp grunnet mer LH. SÅ inntektssiden er vesentlig bedre i år kontra ifjor.
På kostnadssiden er det foreløpig vanskelig å si noe om grunnet max og RR problemer. Men Nas har selv anslått at gjennomsnittlig cask 2019 skal ligge på 0,42. Da er foreløpige max kostnader innberegnet. Siden 0,42 er gjennomsnittet av året burde q2 cask komme inn under dette. Fuelprisene lavere q2 19 enn q2 18.

Jokeren på den negative siden er max og RR problemer. Jokeren på den positive siden er focus 19


Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Marianne
10.07.2019 kl 20:22 3348

I følge årsrapporten er målet å redusere kostnadene med 2 milliarder for 2019. Så kostnadssiden blir viktig. Oljeprisen litt lavere
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Breikjeften
10.07.2019 kl 20:23 3340

Vi snakker vel om et "dobbelt ......hol"!!
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
TomW
10.07.2019 kl 20:34 3259

Uten tvil. Det kommer nok ingen store overraskelser på inntektssiden. Billettinntektene er kjent og Ancillary Revenue og cargo pleier å ligge på 23-24% ekstra.
Som du sier så er målet utad 2 mrd, men de har en internt mål på 3mrd. Men dette målet handler hovedsaklig om interne forhold som Nas kan påvirke. Max og RR problemer kan dessverre ikke Nas styre. Men deler av disse kostnadene vil naturligvis dekkes av de respektive partene. Leasing posten blir en grei indikasjon om hvem som dekker de 10 flyene som er i wetlease. RR har tatt denne kosten frem til nå. Så får vi se om de har tatt denne løsningen med Boeing også
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
lektor79
10.07.2019 kl 20:34 3258

Ikke mer å diskutere. Svar i mrg
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
dreamliner
10.07.2019 kl 20:49 3176

Sivertsen hos Pareto forventer et overskudd før skatt i Q2 på litt over 300 millioner. Han har et kursmål på 100 kroner.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Bearwizard
10.07.2019 kl 20:58 3110

Konsensus ligger på
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Bearwizard
10.07.2019 kl 20:59 3104

70 millioner
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Restplassno
10.07.2019 kl 21:31 2969

Noen sa vel consensus lå på 14 mill??
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
abban
10.07.2019 kl 21:33 2944

Håper de har kapitalisert på lave perioder med lavere drivstoffskostnader. Kan fort bli 500M i pluss om de har kjøpt smart.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
10.07.2019 kl 21:59 2843

Hvis noen av tallene som er gjettet på denne tråden slår inn, blir det garantert emisjon hvis ikke de sikrer en bra JV med gode betingelser ;) Får da virkelig håpe tallene imorgen er bedre enn dere forventer på denne tråden...
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Sdrawkcab
10.07.2019 kl 22:02 2818

Dere glemmer NOFI pengene, var vel et par hundre millioner de kan bokføre nå i Q2, hadde ikke blitt overrasket med et overskudd på 5-700 millioner.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Puffen
10.07.2019 kl 22:34 2678

Har et fryktelig sterkt ønske om positiv cash flow :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
10.07.2019 kl 22:41 2641

Kan bli opp mot 900 mill også, kommer an på kostnadene. Det store spørsmålet på kort sikt er hvordan markedet reagerer på resultatet 😜
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Bearwizard
10.07.2019 kl 23:07 2510

Forventning var å ta hardt i Frodon, jeg refererte konsensus og Dreamliner refererte Pareto. Tror forøvrog du har rett i at kursen skal ned dersom EBT er i næreten av konsensus (dessverre).
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare