Kr 70 milliarder innen år2030 i Japan?
Good news:
Japan går nå tungt inn for FC biler og nye hydrogenstasjoner.
Regjeringen i Japan vil ha 900 nye hydrogenstasjoner på plass innen år 2030 og 260 nye hydrogenstasjoner innen år 2021.
Nel var i Japan i forrige uke ?
Bare i Japan blir markedet for nye hydrogenstasjoner vannvittige ca nok 70 milliarder i løpet av år 2030.
Jeg vet at Nel har etablert en lisens produksjonsfabrikk i Japan for å kunne være store i Japan. Nel vil kunne levere kvalitet, raskt og til meget konkurransedyktige priser.
NEL bil kunne speede opp produksjons kapasiteten og selge mer samt levere raskere enn sine konkurrenter i Asia.
Kostnaden pr. Hydrogenstasjon vil nok gå ned, tror jeg.
Les mere fakta her: https://www.reuters.com/article/us-japan-hydrogen/japan-venture-aims-to-build-80-hydrogen-fuelling-stations-by-2022-idUSKBN1GH072
Japan går nå tungt inn for FC biler og nye hydrogenstasjoner.
Regjeringen i Japan vil ha 900 nye hydrogenstasjoner på plass innen år 2030 og 260 nye hydrogenstasjoner innen år 2021.
Nel var i Japan i forrige uke ?
Bare i Japan blir markedet for nye hydrogenstasjoner vannvittige ca nok 70 milliarder i løpet av år 2030.
Jeg vet at Nel har etablert en lisens produksjonsfabrikk i Japan for å kunne være store i Japan. Nel vil kunne levere kvalitet, raskt og til meget konkurransedyktige priser.
NEL bil kunne speede opp produksjons kapasiteten og selge mer samt levere raskere enn sine konkurrenter i Asia.
Kostnaden pr. Hydrogenstasjon vil nok gå ned, tror jeg.
Les mere fakta her: https://www.reuters.com/article/us-japan-hydrogen/japan-venture-aims-to-build-80-hydrogen-fuelling-stations-by-2022-idUSKBN1GH072
Redigert 21.01.2021 kl 09:41
Du må logge inn for å svare
Er ny i NEL. Har du noe dokumentasjon på "Jeg vet at Nel har etablert en lisens produksjonsfabrikk i Japan for å kunne være store i Japan." eller er dette bare den vanlige haussingen. Det er vel nå 6 NEL-tråder i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
Sente
05.03.2018 kl 13:55
5048
Side 7 her:
http://nelhydrogen.com/assets/uploads/2018/03/2018-03-02-FC-EXPO-Nel_FINAL.pdf
Hvor mye NEL får fra dette er en annen ting, de får nok ikke den samme summen som om de skulle lagt stasjonen selv.
http://nelhydrogen.com/assets/uploads/2018/03/2018-03-02-FC-EXPO-Nel_FINAL.pdf
Hvor mye NEL får fra dette er en annen ting, de får nok ikke den samme summen som om de skulle lagt stasjonen selv.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
Tradinator
05.03.2018 kl 14:01
5049
NEL ledelsen i Japan forrige uke, så her snakker vi bare om tid før ordre kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
The broker
05.03.2018 kl 15:21
5048
Yes. I oktober 2017 åpnet MKK med NEL sin teknologi sin første hydrogenstasjon i den japanske byen Kawasaski.
Les mere her:
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/10/Nel-med-foerste-hydrogenstasjon-i-Japan
Mitsubishi Kakoki Kaisha (MKK) åpnet torsdag en påfyllingstasjon for hydrogen, opplyser Nel i en melding.
Stasjonen er lokalisert i Kawasaki i Japan, og er den første stasjonen hydrogenstasjonen med teknologi fra det norske hydrogenselskapet som åpner i landet.
- Vi er veldig glade for at MKK nådde denne milepælen i samarbeidet, og vi håper å se mange av disse stasjonene i Japan i nær fremtid, sier Jon André Løkke, konsernsjef i Nel.
MKK kjøpte rettighetene til å produsere hydrogenstasjonstasjoner basert på Nels CAR-100 H2Station i 2015, og etter to års utvikling er versjonen endelig klar for det japanske markedet .
Japan bygger et nettverk av hydrogenstasjoner med et mål om å ha et nettverk på rundt 160 stasjoner innen 2020, hvor mer enn 90 av disse er i drift i dag.
Les mere her:
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/10/Nel-med-foerste-hydrogenstasjon-i-Japan
Mitsubishi Kakoki Kaisha (MKK) åpnet torsdag en påfyllingstasjon for hydrogen, opplyser Nel i en melding.
Stasjonen er lokalisert i Kawasaki i Japan, og er den første stasjonen hydrogenstasjonen med teknologi fra det norske hydrogenselskapet som åpner i landet.
- Vi er veldig glade for at MKK nådde denne milepælen i samarbeidet, og vi håper å se mange av disse stasjonene i Japan i nær fremtid, sier Jon André Løkke, konsernsjef i Nel.
MKK kjøpte rettighetene til å produsere hydrogenstasjonstasjoner basert på Nels CAR-100 H2Station i 2015, og etter to års utvikling er versjonen endelig klar for det japanske markedet .
Japan bygger et nettverk av hydrogenstasjoner med et mål om å ha et nettverk på rundt 160 stasjoner innen 2020, hvor mer enn 90 av disse er i drift i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
Finnes ingen garantier for hvor mye Nel eventuelt kan få i Japan, men myndighetene satser stort der og det tegner godt for at Nel kanskje kan få noe hvertfall.
Ellers var det interessant å observere at Løkke var den eneste fra et europeisk selskap av sitt slag som holdt foredrag der i forrige uke, tar det som et positivt signal.
Hvorvidt Nel kommer seg over kr.3 uten en ny kontrakt er uvisst, men hadde rent psykologisk vært greit om den ender over i dag.
Ellers var det interessant å observere at Løkke var den eneste fra et europeisk selskap av sitt slag som holdt foredrag der i forrige uke, tar det som et positivt signal.
Hvorvidt Nel kommer seg over kr.3 uten en ny kontrakt er uvisst, men hadde rent psykologisk vært greit om den ender over i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
The broker
05.03.2018 kl 15:56
5045
Yes. Nel har en god posisjon når de allerede er inne i det gigamarkedet som kommer nå i Japan ? Kursen ligger og vaker i pluss. Kan gjerne bikke kr 3,- i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
Heks
05.03.2018 kl 17:41
5045
Japans Top-Manager schmieden einzigartige Wasserstoff-Allianz
Toyota, Honda, Nissan sowie acht weitere Öl- und Gasfirmen wollen mit einem Konsortium den Wasserstoff zum Treibstoff der Zukunft machen.
….Gemeinsam will diese Japan AG aus elf Unternehmen dem Wasserstoffantrieb zu explosionsartigem Wachstum verhelfen. ..
..Bis 2025 sollen es schon 320 Wasserstofftankstellen sein. ...
-------------------
http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/toyota-nissan-und-honda-sind-dabei-japans-top-manager-schmieden-einzigartige-wasserstoff-allianz/21035036.html
artikkelen er fra i dag 05.03. funnet i Tysklands ledende økonomiblad > Handelsblatt
Toyota, Honda, Nissan sowie acht weitere Öl- und Gasfirmen wollen mit einem Konsortium den Wasserstoff zum Treibstoff der Zukunft machen.
….Gemeinsam will diese Japan AG aus elf Unternehmen dem Wasserstoffantrieb zu explosionsartigem Wachstum verhelfen. ..
..Bis 2025 sollen es schon 320 Wasserstofftankstellen sein. ...
-------------------
http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/toyota-nissan-und-honda-sind-dabei-japans-top-manager-schmieden-einzigartige-wasserstoff-allianz/21035036.html
artikkelen er fra i dag 05.03. funnet i Tysklands ledende økonomiblad > Handelsblatt
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
Heks
05.03.2018 kl 17:48
5045
Bis 2020 wollen die Planer bereits
>> 40.000 Wasserstoffautos auf japanische Straßen bringen,
bis 2025 sollen es bereits >> 200.000 sein
und weitere fünf Jahre später >> 800.000 FCEVs.
>> 40.000 Wasserstoffautos auf japanische Straßen bringen,
bis 2025 sollen es bereits >> 200.000 sein
und weitere fünf Jahre später >> 800.000 FCEVs.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
Heks
05.03.2018 kl 17:50
5045
„Regierungen asiatischer Länder, wie China, Japan und Korea, sind eher bereit, Fahrzeuge mit Brennstoffzelle zu subventionieren, als batteriebetriebene Elektrofahrzeuge”, sagt Anjan Hemanth Kumar, Mobility Programm Manager bei Frost & Sullivan.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
The broker
05.03.2018 kl 20:09
5044
Takker for bidrag, Heks ? Japan blir et viktig marked for NEL.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
The broker
05.03.2018 kl 20:30
5040
De skal bestille 80 stk nye hydrogenstasjoner og de skal monteres i Japan. Alle 80 stasjonene skal være oppe og går innen år 2022 via dette selskapet.
Stk pris er høy usd 3.3 - 3.7 mill pr.stk.pga mye høyere sikkerhetskrav i Japan.
Jeg håper Nel tar en liten bit av dette gigantmarkedet i Japan. NEL er inne i Japan. ??
Stk pris er høy usd 3.3 - 3.7 mill pr.stk.pga mye høyere sikkerhetskrav i Japan.
Jeg håper Nel tar en liten bit av dette gigantmarkedet i Japan. NEL er inne i Japan. ??
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
Nel undviker den asiatiska marknaden pga det er vansklig standard där. De fokuserar hellre på Australien som har mer liknande europeisk standard. Det sa de på q4-presentation.
Det kommer ingen japansk order till nel det måste du förstå nu. Är det tredje japan-tråd på en uke? I den forrige var det en bild från en ambassad som nel twittrar.
Det er exakt så sektföretag jobbar. Ut med nån vag antydan på Twitter om nåt som vi investerare aldrig kan kontrollera.
Vad blir det av allt Twitter ramavtal og emissioner? Ingenting, absolut ingenting. Det saknas miljoner på bunnlinje hver uke.
Det kommer ingen japansk order till nel det måste du förstå nu. Är det tredje japan-tråd på en uke? I den forrige var det en bild från en ambassad som nel twittrar.
Det er exakt så sektföretag jobbar. Ut med nån vag antydan på Twitter om nåt som vi investerare aldrig kan kontrollera.
Vad blir det av allt Twitter ramavtal og emissioner? Ingenting, absolut ingenting. Det saknas miljoner på bunnlinje hver uke.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
Det som bekymrer meg litt er at Air Liquide er representert i dette konsortium av 11 selskaper.
Når det er sagt har da Nel et bra samarbeid med flere av de andre selskapene så en kan ikke utelukke at Nel kan rive til seg noe av dette.
Når det er sagt har da Nel et bra samarbeid med flere av de andre selskapene så en kan ikke utelukke at Nel kan rive til seg noe av dette.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
The broker
05.03.2018 kl 20:49
5034
Karlsson..och enda et FAKE NEWS.fra Karlsson igjen..Du ble kastet ut av forumet med ditt nicname Larsson.. Du prøver deg nå som lite kreative Karlsson her inne.
Du har fått advarsler fra admin og en rekke av dine FAKE NEWS innlegg er nylig slettet. Nel er inne i det asiatiske markedet. Da bør du slutte å prøve deg på en løgn ved å fortelle det motsatte av sannheten. Admin følger med på deg..
Du har fått advarsler fra admin og en rekke av dine FAKE NEWS innlegg er nylig slettet. Nel er inne i det asiatiske markedet. Da bør du slutte å prøve deg på en løgn ved å fortelle det motsatte av sannheten. Admin følger med på deg..
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
Enig med Broker her,
Det faller på sin egen urimelighet at Nel ikke satser i det asiatiske markedet, selvfølgelig gjør de det.
Løkke hadde aldri holdt foredrag i Japan dersom det ikke var et aktuelt marked.
Det faller på sin egen urimelighet at Nel ikke satser i det asiatiske markedet, selvfølgelig gjør de det.
Løkke hadde aldri holdt foredrag i Japan dersom det ikke var et aktuelt marked.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
Heks
06.03.2018 kl 07:12
5027
Jeg vet ikke hvor mye NEL er involvert i det japanske hydrogenmarkedet.
Men det som etter min oppfatning er verdt å merke seg er den erkjennelsen i den japanske bilbransjen at hydrogen blir identifisert som fremtiden (og ikke elektroautomobilitet). Hvor skal verdensmarkedet finne all de nødvendige råstoffer til alle disse batterier elektrobiler i en verden med bare elektrobiler er nødt til å produsere/reparere/fornye på litt lengre sikt?
Jeg siterer igjen: „Regierungen asiatischer Länder, wie China, Japan und Korea, sind eher bereit, Fahrzeuge mit Brennstoffzelle zu subventionieren, als batteriebetriebene Elektrofahrzeuge”, sagt Anjan Hemanth Kumar, Mobility Programm Manager bei Frost & Sullivan.
Men det som etter min oppfatning er verdt å merke seg er den erkjennelsen i den japanske bilbransjen at hydrogen blir identifisert som fremtiden (og ikke elektroautomobilitet). Hvor skal verdensmarkedet finne all de nødvendige råstoffer til alle disse batterier elektrobiler i en verden med bare elektrobiler er nødt til å produsere/reparere/fornye på litt lengre sikt?
Jeg siterer igjen: „Regierungen asiatischer Länder, wie China, Japan und Korea, sind eher bereit, Fahrzeuge mit Brennstoffzelle zu subventionieren, als batteriebetriebene Elektrofahrzeuge”, sagt Anjan Hemanth Kumar, Mobility Programm Manager bei Frost & Sullivan.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
007
06.03.2018 kl 07:49
5028
Du forutsetter at fremtidens batterier vil bygges med de samme materialene som dagens batterier. Det er mye som peker i annen retning. Det er snarere grunn til å tro at utfordring ved tilstrekkelig nett og ladekapasitet fører til hydrogenpreferanse.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
roerho
06.03.2018 kl 07:53
5028
..Toyota..snipp snapp snute..der var dieselen ute..
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
Heks
06.03.2018 kl 08:01
5026
Jeg forutsetter ingenting. Det var et spørsmål. Men kanskje kan du svare litt mer konkret om batterienes fremtid som mer miljøvennlig enn de synes å være per i dag? Jeg er ingen fagmann men tillater meg å ha mine tvil om verdensomspennende elektromobilitet kan oppfattes som bærekraftig?
Spørsmålet er: Er batterier som energibærere eller hydrogen som energibærer sett under ett (produksjon, recykling og bruk i biler o.m.) mest bærekraftig?
Spørsmålet er: Er batterier som energibærere eller hydrogen som energibærer sett under ett (produksjon, recykling og bruk i biler o.m.) mest bærekraftig?
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
007
06.03.2018 kl 14:21
5025
Tror jeg vi får mer miljøvennlige batterier med bedre egenskaper i fremtiden? Ja. Intensiv forskning på temaet pågår og har pågått i mange år. Før eller siden får vi et gjennombrudd. Ta et sveip i Teknisk ukeblad - det hopetall med artikler om pågående utviklingsprosjekter innen batteriteknologi.
Preferanse for H2 som energibærer kan ha andre drivkrefter enn svakheter ved dagens batteriteknologi. Og hvis man skal vurdere H2 som energibærer opp mot batteri med tanke på klimaavtrykk og belastning på miljøet, skal man da ta med brenselcellen og dens forbruk av Platina?
Dette er et vanskelig regnestykke som andre sikkert kan bidra mye mer i.
Preferanse for H2 som energibærer kan ha andre drivkrefter enn svakheter ved dagens batteriteknologi. Og hvis man skal vurdere H2 som energibærer opp mot batteri med tanke på klimaavtrykk og belastning på miljøet, skal man da ta med brenselcellen og dens forbruk av Platina?
Dette er et vanskelig regnestykke som andre sikkert kan bidra mye mer i.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
06.03.2018 kl 18:31
5024
Batteri vil nok stå foran en videreutvikling, som også brenselceller. Men batteri-utviklingen har fått en boost pga. mobiltelefonene, og har snart nådd sin teknisk/teknologiske topp, mens brenselcelle-utviklingen nettopp har startet.
Jo bedre batterier ( mindre/lettere), jo bedre er det også for batteribiler med Hydrogen som rekkeviddeforlenger. Selvfølgelig.
Jo bedre batterier ( mindre/lettere), jo bedre er det også for batteribiler med Hydrogen som rekkeviddeforlenger. Selvfølgelig.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
Heks
06.03.2018 kl 18:59
5024
Takk for deres saklige svar alle sammen.
Nå er det bare å vente på en skikkelig nøytral utredning av fagfolk.
Hvis man ser på miljøproblemene all disse små mobiltelefoner allerede i dag står for gjetter jeg bare at hydrogenteknologi i biler burde være mer bærekraftig enn enda flere hvilken som helst batterityper som uansett må skiftes og kastes etter en stund.
Men som sagt jeg er ganske ydmyk med min amatørgjetting.
Nå er det bare å vente på en skikkelig nøytral utredning av fagfolk.
Hvis man ser på miljøproblemene all disse små mobiltelefoner allerede i dag står for gjetter jeg bare at hydrogenteknologi i biler burde være mer bærekraftig enn enda flere hvilken som helst batterityper som uansett må skiftes og kastes etter en stund.
Men som sagt jeg er ganske ydmyk med min amatørgjetting.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
007
06.03.2018 kl 20:42
5022
Innlegget er slettet
Den siste kommentaren din var vel en betraktning mot bedre vitende Karlsson? Er det huller i kompetansen din bør du sette deg ned å lese litt om H2, alternativt slutte med baising. Det forsøpler enhver diskusjon.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
The broker
06.03.2018 kl 22:15
5021
Innlegget er slettet
Du er igjen innrapport til admin, Karlsson. Mange av dine innlegg er slettet. Dessuten er ditt endeløse batteri prat bare rør, og det hører ikke hjemme på denne tråden!
Bruk Tesla tråder du til ditt håpløse batteriprat! Tråden her er HYDROGEN ?
Bruk Tesla tråder du til ditt håpløse batteriprat! Tråden her er HYDROGEN ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
Det var på en direkt fråga fra Heks som jeg hjelpte med batterier. Ellers stötter deg helt the Broker. vi må hålla oss til tema på trådarna.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
pappacharlie
07.03.2018 kl 09:49
5018
En legmanns måte å forstå hvorfor H alltid vil ha et fortrinn sammenlignet med batteri, er at de kjemiske innsatsfaktorene, som skaper energien som driver f.eks en bil, må tas med i sin helhet i et batteri; mens H-drift krever at bilen har med seg kun èn av to innsatsfaktorer dvs. hydrogenet. Den andre innsatsfaktoren, surstoff, tas fra atmosfæren. Og H veier ekstremt lite.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
The broker
07.03.2018 kl 20:35
5017
Begge innleggene til Karlsson kl 20.57 og kl 17.19 er nå slettet av admin ???? Bra jobbet. Godt å få bort ugresset her inne.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
The broker
13.03.2018 kl 13:43
5004
Ketchupeffekten kan komme for fullt nå i NEL.
Japan har ståltro på Hydrogen, og utbyggingen i Japan går meget fort fremover. Myndighetene er klare: Det skal satses tungt og stort på hydrogen.
Da er det supert at NEL har etablert alianser i Japan. De nye stasjonene fra NEL - blir lisens bygget i Japan og montert i Japan. Kort vei fra det lokale markedet i Japan til NEL sin produksjon. Det liker jeg og markedet.
NEL er hands on.
Her kan det komme fete kontrakter, tror jeg :-) Stay inside NEL.
Som huge news ankommer vel snart? Det tror jeg på.
Japan har ståltro på Hydrogen, og utbyggingen i Japan går meget fort fremover. Myndighetene er klare: Det skal satses tungt og stort på hydrogen.
Da er det supert at NEL har etablert alianser i Japan. De nye stasjonene fra NEL - blir lisens bygget i Japan og montert i Japan. Kort vei fra det lokale markedet i Japan til NEL sin produksjon. Det liker jeg og markedet.
NEL er hands on.
Her kan det komme fete kontrakter, tror jeg :-) Stay inside NEL.
Som huge news ankommer vel snart? Det tror jeg på.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
Tradinator
13.03.2018 kl 17:40
4798
All time high på Hydrogenbilsalget i California i Februar. 415 biler solgt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare
The broker
14.03.2018 kl 11:15
4495
Jiiihaa?? Nel stiger rt 3.184 og opp ca +2%
Nå smeller det anytime inn en stor melding, tror jeg. Nel festen starter nå.
Nå smeller det anytime inn en stor melding, tror jeg. Nel festen starter nå.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06
Du må logge inn for å svare