Wentworth Resources Limited : Payment Update

Kingen
WRL 01.03.2018 kl 08:02 60668

Wentworth Resources Limited : Payment Update

08:00
------
| |
------
PRESS RELEASE
1 March 2018

WENTWORTH RESOURCES LIMITED
(Wentworth or the Company)

Payment Update

Wentworth, the Oslo Stock Exchange (OSE: WRL) and AIM (AIM: WRL) listed
independent, East Africa-focused oil&gas company, is today providing an
update to shareholders regarding recent payments received for gas sales.

The Company is pleased to inform shareholders that payments received during
February for gas sales generated from the Mnazi Bay Concession in Tanzania
were $2.5 million net to Wentworth. The Company is also pleased to report
that gross production volumes during February from the Mnazi Bay gas field
averaged 80 MMscf/d, the highest monthly volumes achieved from the field
since production started.
Redigert 21.01.2021 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.03.2018 kl 12:38 8367

Er det "Ventevorta med ressursene "..? Knegg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Kingen
03.03.2018 kl 12:30 8382

Spennende at det har blitt omsatt nesten 7 mill. aksjer på London børsen siste 2 dager. Lurer på hvem som har koblet kjøper og selger, om IR eller WRL sine rådgivere har hatt en finger med i spillet.
Litt spesielt at dette startet 1. Mars når vi fikk den svært oppløftende oppdateringen. Spesielt i den forstand, at det virker litt rart at kjøper og selger avtaler kjøp og salg så kort tid etter oppdateringen.

Det har vært mye fokus på å snakke om hvem som selger. Jeg tror det kan likeså godt være kjøper som har initiert omsetningen vi har sett på AIM torsdag og fredag, trigget av den svært oppløftende meldingen på torsdag.
Det betyr igjen at kjøper av postene kan ha startet "salgsskredet" på Oslo Børs på slutten av torsdagen, hvor det ble solgt ut ca en halv mill. aksjer på kort tid.
Dette kan ha blitt gjort i den hensikt å få ned prisen på AIM via lavere kurser i Oslo, eller også for å skape panikk, og kanskje få billigere aksjer i Oslo. Kursen på Oslo børs hvor det vanligvis er litt omsetning bør være retningsgivende for AIM, der det sjelden er omsetning.

Det kan fort bety at de som kjøper aksjer vil fortsette å kjøpe, etter å ha fått bekreftelsen de trengte på torsdag. Ikke sikkert at de har 5 % enda med dertil tilhørende flaggmelding. Det kommer an på om de hadde aksjer fra før.
Tviler sterkt på at det er de som kjøpte i emisjonen som selger, noe som ble antydet tidligere. Emisjon kursen var på 2,73, og tror ikke dette fondet selger med mikroskopisk gevinst.

Alt dette blir spekulasjoner og teorier, men likevel spennende å spekulere i. Synes det er morsomt at det er litt action, og det kan jo være aktører som her posisjonerer seg for å kjøpe mye aksjer.
Derfor gjelder det å følge med og ikke la seg lure hvis det blir solgt store poster i Oslo. Dette kan være for å skremme, for så å kjøpe billig etterpå enten i Oslo eller AIM. Man må huske på at WRL er lett å manipulere grunnet den normalt lave omsetningen.

Her kan det være aktører som på sikt vil overta selskapet, men det vil tiden vise. Poenget er at vi småaksjonærer ikke må la oss lure til å gi vekk aksjene våre for småpenger. Denne aksjen skal langt opp, og noe fiendtlig oppkjøp skal vi ikke ha noe av før tidligst på to-sifret kurs.
40something
03.03.2018 kl 11:42 8632

Samtidig som "trøtte" aksjonærer medges utgang og andre kjøper når de ser caset så er det i seg litt rart at de store salgene skjer. Man må lete lenge før man får en jeg bedre inngang i noe papirer enn Wrl. Jeg har vanskelig å skjønne handlemønster i Wrl i det hele tatt, men fremtiden vil få en å slippe eldre forundringer. Jeg syns jo selv at jeg er en skrulling som sittet alle årene. Det heter at man ikke skal forelske seg i noen innvesteringer. På samme gang så heter det at man skal være langsiktig når man investerer. Forskjellen mellom riktig og feil er hårfin. Jeg ser og flere nye skribenter på HO hvilket er gledelig. I begynnelsen så var det mange på XI, men som etterhvert utviklet seg til null intresse. Muligens flere som vil finne veien tilbake. OSE er høyt priset og det er få andre papirer som fortsatt er lavt priset. Vinteren har vært lang, men fremtiden ser unektelig lys ut.Jeg hadde kjøpt mer Wrl nå hvis ikke mye av kapitalen hadde gått til stor oppussing på hus, men man kan ikke få alt. Fortsatt God Helg til alle!
Slettet bruker
03.03.2018 kl 11:00 8694

Nydelig sang R... - fra Hair, litt skuffende å se oppsetningen på Oslo Nye til sammenligning. Husker godt jeg så orginaloppføringen rett etter premieren i London, en av mine største musikalske opplevelser i et teater noen gang.
Men jeg synes du kunne opprette tråder og skrive dine klagesanger i andre tråder enn på WRL tråder. Når du skriver etter kl 17 på fredagskvelder, er det ikke oppmuntrende eller oppløftende å lese det du skriver...
Forresten - det går an å se seg selv i speilet av og til: Når du skriver "Ingenting irriterer meg mer en personer som bare klager." så er det vel få som klager over andre mer enn du gjør her på forum. Du kan gjerne skrive saklig kritikk om selskap eller komme med motargumenter, men det blir for dumt å klage ....At du synes Katrine og noen andre er toppers, har vi fått med oss for lenge siden. Det har du sikkert rett til, men det burde være lov å ha saklige meninger om offentlige menneskers performance i deres jobber.
Yzf R1
03.03.2018 kl 10:52 8506

Kansje du ikke skulle lagt ut ditt sanne jeg når du linker til musikken din på youtube symph.
Bare et vennlig tips.

Y
thief
03.03.2018 kl 10:49 8525

nei,no bud nå ville vært "krise"!Hva hadde det blitt,4-5kr?Akkurat nå som wrl begynner å tjene penger, inntektene/overskuddene blir større og større!:)Da får de heller vente et par år når prisen sikkert er mer riktig!

Går man tilbake og ser på q-rapportene fra 2014-15 og fremover ser vi nå hva som er i ferd med å skje.Fra å tape 2-3musd i kvartalet og ha inntekter på 0.2-0.3musd har wrl beveget seg til å tape 0.3-4musd og inntekter på 3+ musd,og nå sist inntekter på 4+musd og overskudd på 0.7musd:)Og med gass-salget som nå skyter i været og en guiding som er 50% høyere i 2018 enn 2017,skjønner man hvor dette går.Og med bekreftelsen vi fikk denne uka om rekordproduksjon,ja da er all tvil borte.Wrl vil generere mye penger fremover,og da er det dumt å ikke bli med på oppturen,når kursen enda ikke har beveget seg,nesten helt utrolig:)! Noen har tatt hintet da,og grafset til seg millioner av aksjer på AIM:)!!
Symphony
03.03.2018 kl 01:49 8973

Vet da faen jeg mens denne rører i meg. Nesten som at jeg skulle begynne å grine.

https://www.youtube.com/watch?v=aCs1rkAXZ9o&index=42&list=PL2aT3aaQGbxY_8-Il6JpLZMGQMGHh9Yme

Sikkert ikke mange som husker dette mens Hair var fantastisk i sin tid. Utover dette skal jeg nå presentere noe helt annet. Noe som sikkert dere alle ikke bryr dere om mens jeg allikevel tar tiden med å presentere. Noe totalt intetsigende mens allikevel som forteller alt. Alt hva du er i livet og som forteller deg hva du er.

Lurer du litt nå på hva jeg har å melde?

https://www.youtube.com/watch?v=OHFIIl7PZ6g&list=PL2aT3aaQGbxY_8-Il6JpLZMGQMGHh9Yme&index=44
Symphony
03.03.2018 kl 01:04 8794

God natt og aldri glem dere. Dere som kritiserer selskapet fordi dere tror at dere vet så mye bedre. Dere som ofte dukker opp i trådene og forteller om alt som er ugjort. Alt hva IR og ledelsen ikke forstår og hva det egentlig burde handle om. Dere tullinger som iallfall for meg ødelegger mye av daglig glede å delta her på forumet.

Jeg har vært i næringslivet i årevis. Ingenting irriterer meg mer en personer som bare klager. Klager i sine hjørner, snakker aldri åpent og som aldri forstår hva ledelse egentlig innebærer.

GSA er fortsatt en våt drøm, Wrl har enda ikke fått betalt og mye usikkerhet gjenstår.

Dette er hva det handler om idag og gi derfor ledelsen og ikke minst Kathrine litt fred..

Mvh
Symphony
03.03.2018 kl 00:25 9062

Okey

Tråden begynner å bli full mens jeg allerede er full. Jeg elsker fredagene hvor jeg ofte har blitt fredet av familie og derfor kan drikke meg full. Surre, drikke øl og lytte til musikk. Alt dette mens jeg klyver alskens utfordringer her hvor jeg sitter. Tenke over alt jeg burde ha gjort mens å kunne drite i alt. Drite i alle skruer, maling eller annet. Simpelthen bare drite i alt, drikke seg full og bare dyrke seg selv.

Ikke minst har jeg lært meg til å glede meg over wrl. Joda....masse tid har det tatt og ikke minst masse krøll underveis. Krøll som selskapet aldri har bidratt til.

Allikevel så sitter jeg her fortsatt, drikker øl og med samme overbevisning om å tjene mye penger. Overbevisningen jeg hadde for 2,5 år siden.

Er det ikke herlig?

Skål!
Symphony
03.03.2018 kl 00:00 9096

Josik

Okey.

En av bestekompisene mine var der. En god venn i snart 40 år og som kjøpte aksjer i selskapet pga. av meg.

Holder det?
Slettet bruker
02.03.2018 kl 23:59 9101

Hadde du vært på "The Thief" i fjor høst, så hadde du fått innvilget medlemskap Symphony.

:-)
Symphony
02.03.2018 kl 23:56 8891

"Vi er dessuten en gruppe aksjonærer som løselig kjenner hverandre"?

Åja. En hemmelig klubb og jeg er ikke med. Ikke inne. Jeg sitter uttafor denne hemmelige klubben? Føler at jeg er på innsiden men allikevel uttafor.

Snakke meg om.

Hva gjør dere i denne klubben. Ei helt egen greie? Litt sånn på siden og som vi alle aldri får vite om?

Føler at jeg bør begynne å grave. Finne ut hva som skjer og hvorfor jeg ikke er med?

Snufs........
Slettet bruker
02.03.2018 kl 23:48 8906

Du behøver ikke å bekymre deg kveithau. Hva vil et bud på dagens kurs kunne gi en kjøper? Sikkert noen millioner aksjer, men langt fra nok til å ta over selskapet. Vi er dessuten en gruppe aksjonærer som løselig kjenner hverandre og som ikke vil selge på dagens kursnivå. Vi har antakelig nok aksjer til å kunne blokkere et fientlig oppkjøp. For hvorfor skulle vi selge nå? Og i et tenkt tilfelle der alle andre selger, så slå deg sammen med meg. Jeg vil bestride en tvangsutøsing på dagens kurs i retten, kreve å bli utløst til "markedsverdi", og benytte rapporten fra RPS som dokumentasjon. Den sier at aksjene mine har en verdi på minimum 2.5 ganger dagens kurs. Hva skal retten si til det annet enn å ev. kreve dokumentasjon fra kjøper om at RPS tar feil? Og hvordan skal kjøper kunne bestide RPS? Det vil ikke skje. Så ta det helt med ro.
http://wentworthresources.com/pdf/Mnazi_Bay_Resource_Evaluation_(Wentworth)_Final_v2_2018-01-11(s).pdf

:-)
Symphony
02.03.2018 kl 23:47 8933

kveithau

Tror du at wrl skal selges nå? Hvor har du dette fra og hva blir prisen.

Mvh
kveithau
02.03.2018 kl 23:18 8777

Et salg nå ville vært meget skuffende i mine øyne,jeg besitter 217000 aksjer å kan både regne samt sannsynlighetberegne verdier. Derfor vil det være "katastrofalt" om et bud ville komme nå,på disse verdier, som kun er basert på knapper og glansbilder.Hvertfall når vi vet at Wrl sitter på gull.
Har sagt det før,aksjemarkedet består av idioter,tradere samt 5 prosent personer som har edge.Å de som tydeligvis ilke kan regne eller har edge,jo,det er de som selger i wrl nå.
Symphony
02.03.2018 kl 23:16 8792

Hva om jeg hadde vært Kathrine?

Jeg skal vedde fletta mi på at hun leser hva som blir skrevet her på HO. Ikke minst ledelsen og styret forøvrig. Det skulle bare mangle. Jeg hadde megler i Pareto i sin tid og han las. Han las slik alle aksjemeglere leser HO. Leser for både å holde seg oppdatert og ikke minst prøve å forstå hva som rører seg i enkeltaksjer. HO er fortsatt et fantastisk børsforum.

Fortrinnet til meglere er selvfølgelig analytikere og hva eget meglerhus kommer til å gå ut med anbefalinger i media. En ærlig greie. Først egne kunder, deretter egen nettside og etter hvert media. Effekten av dette og som kan få andre til å kaste seg på.

Igjen....en ærlig sak.

Så hva kan Kathrine som IR gjøre i dette bildet?

Hvordan skal hun forklare bildet og som Josik oppi tråden har forklart? Joda hun kan helt sikkert utover å informere, oppsøke nye meglerforetak men thats it!

WRL idag er umulig å "selge" om man skal være ærlig. Selskapet har gjort alt av hjemmelekse og ligger nå bare i posisjon.

En fantastisk posisjon.

Så vær så snill alle dere som spyr edder og galle over ledelsen. Dere som ikke er fornøyd og alltid skal belære Kathrine og ledelsen. Dette i et selskap hvor jeg snart har sittet i 2,5 år og er kjempefornøyd med hvordan selskapet har taklet løpende utfordringer.

La oss forholde oss som aksjonærer slik vi burde.

Hvis ikke selger man.

Skål!

40something
02.03.2018 kl 21:43 9114

Har du nåt svar på hvilke Sustainable Capital er ?
Symphony
02.03.2018 kl 21:22 9150

Thompan

I situasjonen selskapet befinner seg i nå er det best å forholde seg rolig. Forstå at det ikke handler om å "selge" utover børs. Dette basert på utviklingen vi kjenner idag. Det blir som å slåss mot vindmøller om man skal løpe rundt å selge og å oppdra markedet. Ikke minst kan det fort virke mot sin hensikt ved at de "ukjente" parametrene er så mange. Det beste er å forholde seg rolig men å gi informasjon så godt som man kan og overhode har lov til. Informasjon for ikke minst å bidra til å ha is i magen. Alt annet er og blir bare tøys.

Hadde jeg av en eller annen grunn kommet på aksjonærforsamling hvorpå flere tullinger etter hvert brukte all tid til å rakke ned på IR og ledelsen?

Det hadde tatt meg ca 5 minutter å flytte til et annet bord.
Slettet bruker
02.03.2018 kl 21:00 8976

Det ville jo vært en fjær i hatten til IR om det skulle det vise seg at IR de siste to dager har funnet en eller flere kjøpere til større volum av aksjer som en stor investorer vil kaste ut på gode nyheter. Vi vil vel kanskje se hvem det er i begynnelsen av april.

Dog synd at dette bare er en «byttehandel», og ikke et innsalg til en større investorer som kunne ha påvirket kursen i positiv retning.

Så regelen til enkelte veteraner gjelder fortsatt, vente og vente, til salg av selskapet, (dvs treff på Tembo), eller utbetaling av utbytte når den tid kommer.
plaff
02.03.2018 kl 20:51 9216

Alle skjønner vel at det er Malcy som handler av ville helvete. ;)
Symphony
02.03.2018 kl 20:45 9020

Jøss!

Store aksjonærer har kvittet seg med hele 170.000 aksjer.

Fyttikatta!

Kan det være et gigantisk aksjonæropprør som er på gang. At de store nå har sett seg skikkelig leie slik at flere her på HO tilsynelatende "visste" hva de snakket om? At det er på tide å kvitte seg med Kathrine og rydde opp i ledelsen med all deres "udugelighet"!
thief
02.03.2018 kl 20:40 9037

Veldig spennende å se hvem som soper til seg aksjer nå:)Vanligvis omsettes det få aksjer på AIM,men på to dager nå har det gått nesten 7mill,etter wrl gav en meget positiv oppdatering!!Burde gå opp et lys for de fleste nå:)Denne skal opp!!Med en stor etterspørsel etter gass i Tanzania fremover,ser det meget bra ut for wrl.Volumene vil øke sammen med overskuddene,så da er det bare å kjøpe seg inn.MB forsvarer en mye høyere kurs enn dagens,så får man kanskje drilling på tembo som bonus,kan det bli bedre???nope:)

Husker forventningene til drilling i apcl,kursen gikk bananas på en mulig stor oppside,ble bom og kursen raste ned.De har ingen produksjon enda,så der var det stor oppside,men oxo en STOR nedside.I wrl er det en helt annen verden.Her kan man få en enorm oppside hvis det blir farmet ut på tembo og drilling,mens på dagens kurs vil jeg si det er nesten null nedside,fordi wrl allerede har MB som er verdt mye mer enn 3kr.Så driller man på tembo og det blir et bra treff,sky is the limit(som i apcl).Mens blir det bom er nedsiden fra dagens kurs null(min mening),pga MB:)Dette blir et meget bra år!
Slettet bruker
02.03.2018 kl 20:22 9077

Ny aksjonæroversikt viser kun 4 små endringer i februar.

Euroclear Bank S.A./ 25% Clients (NOM) 2 785 882 || -78 591
Nordnet Livsforsikri 2 539 044 || -39 900
Nordnet Bank AB (NOM) 1 648 986 || -58 008
Borge Kvingedal 1 584 163 || 10 000

http://wentworthresources.com/shareholders.php

cassey
02.03.2018 kl 20:07 9100

Bør komme en flaggemelding på Mandag da eller?
Zozzes
02.03.2018 kl 19:41 9133

Ang Delayed publication.

At the request of the participants, the Exchange shall publish trades with a delay. The participant may apply for delayed publication if all of the following provisions are fulfilled:

off-order-book trade;
the trade is concluded between a participant trading on its own account (nostro) and a client of this participant;
the required minimum volume of the trade corresponds to the average daily turnover (ADT) in the securities in question.
Slettet bruker
02.03.2018 kl 19:19 9166

Det dukker opp stadig nye poster med "Delayed publication". Nå er vi oppe i over 8 mill. aksjer omsatt i London og Oslo på 2 dager hvorav nesten 7 mill. i London.
http://www.lse.co.uk/ShareTrades.asp?shareprice=WRL&share=wentworth_res
MacB
02.03.2018 kl 18:50 9427

Det er omsatt tett opp til 7 millioner aksjer i London igår og idag. Dette blir spennende.
Symphony
02.03.2018 kl 17:21 9559

Det skulle isåfall ikke forundre meg nå som ting virkelig begynner å skru seg til. Himmelen er fortsatt ikke er helt blå men hvor lenge skal man vente?
The Pirate
02.03.2018 kl 17:11 9341

Kanskje er det starten av oppkjøpet vi ser nå?
plaff
02.03.2018 kl 16:24 9653

Sånne volum på AIM er ikke vanlig. Interessant å se om det fortsetter og hvordan det evt. vil påvirke kurs fremover.
Slettet bruker
02.03.2018 kl 14:55 9217

Det kan se ut som om det er omsatt over 6 mill. aksjer over AIM de siste dagene.

http://www.lse.co.uk/ShareTrades.asp?shareprice=WRL&share=wentworth_res

Ved å peke på "i" symbolet for hver post ser man at noen av postene er "Delayed publication" hva nå det måtte bety.
alph
02.03.2018 kl 14:50 9464

Hadde WRL kommet med sine knallnyheter en uke, så hadde selgeren ventet en uke med å selge. Helt tilfeldig uflaks er det ikke.. :-)
thief
02.03.2018 kl 14:29 9263

Greit de vil ta gevinst,men da må det oxo være noen som er interessert i å kjøpe så store mengder:)Og det er det som er veldig bra nå.Noen ser et stort potensiale i wrl og laster på med aksjer:)
Mr.A
02.03.2018 kl 14:13 9290

Selger(ne) er mest sannsynlig deltagere i emisjonen som nå ønsker å ta gevinst. Da er det selvfølgelig naturlig å selge på gode nyheter, et kjent fenomen. God helg. A.
1972MD
02.03.2018 kl 13:51 9325

Nye 475k omsatt på AIM!
thief
02.03.2018 kl 13:48 9334

Spennende å se hvem som laster opp:)Skjønner godt de som laster på dette nivået etter meldingen i går,om at alt går som det skal!Ingen som hadde tatt de mengdene med aksjer vi har sett på AIM,hvis ikke wrl virkelig leverte positive utsikter.Her ser vi både 4 og 5kr i løpet av 2018:)
1972MD
02.03.2018 kl 13:36 9363

Det gikk nye 500k aksjer i London idag, spent på hvem som letter seg - og hvem som kommer inn. Håper vi er ferdig med storsalg ihvertfall. Typisk wrl å komme med knallnyheter i dager hvor børsen er illrød og storselger skal ut. 0 utbytte av ekstremt gode nyheter, klassisk wrl.
Symphony
02.03.2018 kl 12:23 9735

Enig d12m

Jeg er ikke i tvil om at det er her skoen trykker og for at vi ikke ser større aktører komme på banen. Jeg tror ikke mange har like god oversikt over dette som f.eks. Josik og derfor fortsetter å avvente.

Jeg minnes at det var knyttet stort fokus rundt GSA rett etter jeg gikk inn i aksjen for snart 2,5 år siden. Det ble argumentert om at det ikke var før GSA slo inn at mye av risikoen kunne sies å ha falt bort. Vi er tross alt enda "tidlig" i oppstartsfasen.

Problemstillingene/utfordringene for TPDC er forståelige, ikke minst når vi ser hvordan våre egne politikere/staten klarer å kødde det til med utvidelsene på Stortinget. Ikke minst viser dette fornuftig og god ledelse fra M&P/WRL sin side.
Slettet bruker
02.03.2018 kl 12:21 9735

Ja. Og det er Tanesco som er TPDC's største kunde og den største risikoen for alle involverte parter. Jo mer diversifisert kundeportefølje jo lavere risiko er vel gjennomgangsmelodien. Derfor er nye industrikunder som Dangote av stor betydning. Industrikunder demper også effekten av regntiden.