Raymond Johansen
Denne mannen mener altså at alle bomstasjonene som splitter byens innbyggere etter tykkelsen på lommeboka er det som "gjør Oslo til Oslo"
fytte f... for en type!? Hvem i Norge og Oslo kan argumentere for at denne mannen bør ha noen rolle i styringen av hovedstaden?? Han er jo ikke riktig navla!
https://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2019/06/Raymond-Johansen-ut-mot-bompengevelgere-i-Oslo
fytte f... for en type!? Hvem i Norge og Oslo kan argumentere for at denne mannen bør ha noen rolle i styringen av hovedstaden?? Han er jo ikke riktig navla!
https://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2019/06/Raymond-Johansen-ut-mot-bompengevelgere-i-Oslo
Odi.1
18.06.2019 kl 08:35
1362
nei fy!
Han må få ha sine meninger , men jeg ser han der som en stor fordel i AP sammen med mye annet rask , trettestuen osv.. Hver gang de er ute og overformynder med en nedlatende holdning ovenfor hardtarbeidende mennesker som TIDLIGERE stemte ap , nå ikke tåler å høre "AP" i sine Ører lenger, er det vinn - vinn for det Konservative.
At disse tullingene slipper til Ekstremister i MDG og Kommunistene i Rau / SV , sier ikke lite om avstanden mellom folket nå og AP.
AP har gitt blaffen i kjernevelgeren sine, og kun laget daglige trøbbel og vanskeligheter for dem , i stede for smarte god løsninger for hardt arbeidende folk.
Litt det samme som at FRp menigheten må slite med en fastlåst SIV , som selger seg åpenbart lett for sin egen posisjon , klemt inn mellom ytterliggående partier som V og KRF , og ett NHO Dominert Høyre
Han må få ha sine meninger , men jeg ser han der som en stor fordel i AP sammen med mye annet rask , trettestuen osv.. Hver gang de er ute og overformynder med en nedlatende holdning ovenfor hardtarbeidende mennesker som TIDLIGERE stemte ap , nå ikke tåler å høre "AP" i sine Ører lenger, er det vinn - vinn for det Konservative.
At disse tullingene slipper til Ekstremister i MDG og Kommunistene i Rau / SV , sier ikke lite om avstanden mellom folket nå og AP.
AP har gitt blaffen i kjernevelgeren sine, og kun laget daglige trøbbel og vanskeligheter for dem , i stede for smarte god løsninger for hardt arbeidende folk.
Litt det samme som at FRp menigheten må slite med en fastlåst SIV , som selger seg åpenbart lett for sin egen posisjon , klemt inn mellom ytterliggående partier som V og KRF , og ett NHO Dominert Høyre
Zorin
18.06.2019 kl 08:36
1351
Hvis dere ikke har råd til å kjøre bil hva med å ta buss, trikk, tog osv? Disse kollektivrutene går nå så med så korte mellomrom man trenger knapt å sjekke ruteheftet! Rimelig er det også! Deretter så har luften blitt drastisk mye bedre! Er ikke det verdt noe? Hører også fra andre som har bodd i Oslo lenger enn meg at engang så var det en 8 felts motorvei som gikk forbi rådhusplassen i sin tid?? Det er jo galskap! Med bompenger så får vi mindre og bedre trafikkflyt på veiene! Mindre kork er jo positivt? Man kan jo tross alt ikke bygge seg ut av raskt økende trafikkmengde. Man må jo finne alternative reisemåter for å ta unna trafikkøkningen! Og det er der trikken for eks. kommer inn og fornebubanen! Ingen liker bompenger, men valget mellom ondene som nevnt med 8 felts motorveier, kork og kaos eller bompenger ja da synes jeg bompenger er helt greit! Det er jo ikke slik at man ikke kan slippe unna disse kronene! Det kan man! Det er bare å benytte seg av kollektivtransporten, som i Oslo er landets beste! Hvis du vil snakke om hva som rammer de med tynn lommebok hardest da kan du snakke om kutt i bostøtter, arføringstilskudd, sykebehandlingsstøtte osv. Dette er ofte folk med små resursser som faktisk ikke har noe alternativer! Så hva med de? Det ser ikke ut til at FrP bekymrer seg nevneverdig for dem. Nei, for dere med biler, og bor i Oslo; selg den! Benytt dere eventuelt av bildelingstjenestene som spretter opp! Da sparer dere også 1,5-2 millioner kroner til garasje!
Odi.1
18.06.2019 kl 08:48
1322
Luften bedre ? , dette er jo for at motorer er blitt nærmest utslippsfrie :) En Euro 8 motor diesel renser faktisk luften , at en regulerer bort store trafikkmaskiner gjennom ex Rådhus plass osv, er positivt, så lenge det tilpasses gode parkeringsalternativ i nærheten , undergrunnen er uavlatelig i så måte. Ingen problemer om en bare vil gjøre det enklere , og bedre for hardt arbeidende mennesker.
Og det er tidenes BLØFF at bompenger fører til mindre trafikk , trafikken har ØKT dramatisk de siste årene. Jo mer personer blir pålagt utgifter fra det offentlige, dess mer må lønnsoppgjørene stige , dette er gammelt nytt.
Stortinget økte vel sine lønninger med 50 -60 tusen for noen dager siden , SOM ETT EKSEMPEL på BOM Problematikken DERES :))))
Og det er tidenes BLØFF at bompenger fører til mindre trafikk , trafikken har ØKT dramatisk de siste årene. Jo mer personer blir pålagt utgifter fra det offentlige, dess mer må lønnsoppgjørene stige , dette er gammelt nytt.
Stortinget økte vel sine lønninger med 50 -60 tusen for noen dager siden , SOM ETT EKSEMPEL på BOM Problematikken DERES :))))
Zorin
18.06.2019 kl 09:13
1281
Vel, SV gikk i allfall i mot. De sa ikke en krone mer enn det som gis til uføre og minstepensjonister osv.
skuggen
18.06.2019 kl 09:31
1243
Raymond nevner Operaen, Deichman osv.
1: Bilistene skal vel ikke være med på å finansiere bygging av disse slottene. Bompenger skal gå til bygging av vei!
2: Operaen, Deichman, Munchmuseet. Ingen av disse vil noen gang gå med overskudd. Tvert i mot. De må bli sponset med titall millioner pr. år i all evighet. Er det noen som har turt å regne på hvor mye, forresten.
3: Ja, jeg synes synd på Oslos befolkning.
1: Bilistene skal vel ikke være med på å finansiere bygging av disse slottene. Bompenger skal gå til bygging av vei!
2: Operaen, Deichman, Munchmuseet. Ingen av disse vil noen gang gå med overskudd. Tvert i mot. De må bli sponset med titall millioner pr. år i all evighet. Er det noen som har turt å regne på hvor mye, forresten.
3: Ja, jeg synes synd på Oslos befolkning.
pecunifer
18.06.2019 kl 10:15
1204
Troll. Lufta i Oslo har neppe vært bedre på 50 år, og bilene er flere. Noen steder i Oslo går bussen bare en gang i timen. Oslo er mer enn bare det innafor Ring 3. Aker kommune skulle aldri ha vært tvangssammenslått med Oslo. Dessverre er det ingen som har på programmet å rette på feilen som blei gjort i 1948.
For meg er det ubegripelig at bilistene i Oslo ikke bare betaler for svindyre trikker, trikkeskinner, t-banetunneler, busser og sykkelstier- men de betaler jaggu meg også for milliardbygg som Munch museet, Operaen og utbyggingen av de eksklusive boligområdene i Bjørvika. ... Dette er rett og slett vanvittig!
For meg fremstår Raymond Johansen det nærmeste man kommer fenomenet "arrogant drittsekk". ... Sjøl så kjører fyren rundt gratis i en rådyr Jaguar som er betalt av oss skattebetalere. Snakk om dobbeltmoralisme.
Jeg kommer til å stemme bompartiet - selv om jeg ikke eier bil - og kun reiser kollektivt, sykler eller går.
For meg fremstår Raymond Johansen det nærmeste man kommer fenomenet "arrogant drittsekk". ... Sjøl så kjører fyren rundt gratis i en rådyr Jaguar som er betalt av oss skattebetalere. Snakk om dobbeltmoralisme.
Jeg kommer til å stemme bompartiet - selv om jeg ikke eier bil - og kun reiser kollektivt, sykler eller går.
Redigert 18.06.2019 kl 10:35
Du må logge inn for å svare
Blirnokrik
18.06.2019 kl 10:22
1188
Raymond kom i sin tid fra venstresiden i Sv. Der hører han hjemme i dag også. Det var et kupp av Sv å sende han til Ap. Dermed fikk Sv makta i Oslo.
Fropro
18.06.2019 kl 10:32
1153
Ja, men Osloborgerne har jo valgt ham, og da vil de vel ha det slik.
Zorin
18.06.2019 kl 11:35
1091
Ja. Og det er derfor MDG fosser frem til ca. 17%. De ser hvor bra det har blitt i Oslo. Så får de som roper troll finne seg et speil og se i.
Odi.1
18.06.2019 kl 12:37
1046
Det sto jaggu i en oversikt over Storbyer sine plasseringer om " priser " osv, at OSLO kunne tilby gratis båtturer utover øyer og skjær , turistene var helt overveldet :))
Odi.1
18.06.2019 kl 14:06
985
Helt supert fantastisk , en får inderlig håpe det snart blir 100 % der, slik at resten av landet kan beholde Olje og Gass inntektene for seg selv.
MDG har Løsningen på å få dette til uten Olje og Gass inntekter , helt fantastiske nyheter for oss utenforstående i OSLO.
Sett opp noe hundre tusen bærbusker rundt om også , slik at det blir en del innsekter dere kan leve av.
Da regner jeg med at det innen kort tid blir etablert ett EØS-EXIT Parti for Vest-Sør og Nord , med en aldeles god topp politiker som kan forvalte enda mer av verdiskapningen vår til felles goder og gleder.
MDG har Løsningen på å få dette til uten Olje og Gass inntekter , helt fantastiske nyheter for oss utenforstående i OSLO.
Sett opp noe hundre tusen bærbusker rundt om også , slik at det blir en del innsekter dere kan leve av.
Da regner jeg med at det innen kort tid blir etablert ett EØS-EXIT Parti for Vest-Sør og Nord , med en aldeles god topp politiker som kan forvalte enda mer av verdiskapningen vår til felles goder og gleder.