NAS - Hold på aksjene... kr 40,- ila uka...
Stor short er satt - økes ikke mer - sannsynligvis ikke flere utlåns aksjer igjen - må kjøpes tilbake - lite frie aksjer = kurshopp.
Kjos guider overskudd i 2019.
Effektivisering gir 2-3 milliarder i besparelse.
Groundingen av MAX flyene ser ikke ut til å ha ført til de tapene som man forventet.
Erstatning fra Boeing kommer.
MAX flyene kommer snart på vingene.
Har kommunisert at låneforfall under kontroll.
JV eller salg svært aktuelt.
Gj.snitt kursmål fra 13 analytikere er på kr 55,-
Kjos guider overskudd i 2019.
Effektivisering gir 2-3 milliarder i besparelse.
Groundingen av MAX flyene ser ikke ut til å ha ført til de tapene som man forventet.
Erstatning fra Boeing kommer.
MAX flyene kommer snart på vingene.
Har kommunisert at låneforfall under kontroll.
JV eller salg svært aktuelt.
Gj.snitt kursmål fra 13 analytikere er på kr 55,-
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
lektor79
20.06.2019 kl 16:04
8053
Går rett til himmels detta- Bare å coole. Dårlig sommer også i år. Glem som i fjor..
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
Ticker
20.06.2019 kl 16:11
8023
Har kjøpt Nas på etoro med giring jippi
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
Leoparden1
20.06.2019 kl 18:21
7849
Spenstig oppgang i dag. Fantastisk. Håper jeg må bite i meg tvilen med 40 innen denne uken! :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
lektor79
20.06.2019 kl 18:35
7824
Jubeldag for Norwegian på børsen skriver Hegnar...!
Ler meg ihjel.. For noen hyener
Ler meg ihjel.. For noen hyener
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
20.06.2019 kl 19:19
7717
Frodon & Skipssjefen...Can you hear me? Your boys took a hell of a beating! Your boys took a hell of a beating!
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
solb
20.06.2019 kl 22:00
7484
Slike betraktninger gir meg stor tro på et sterkt resultat den 11.07.
"Norwegian’s much-discussed financials may be improving as well. While the airline still lost the equivalent of $179 million in the first quarter, revenues were up about 14% to 919 million, while unit costs dropped. The airline also found innovative ways to serve passengers even while forced to take their 737MAX aircraft from service."
https://www.forbes.com/sites/michaelgoldstein/2019/06/19/norwegian-air-named-best-long-haul-low-cost-airline/#4e220a256994
"Norwegian’s much-discussed financials may be improving as well. While the airline still lost the equivalent of $179 million in the first quarter, revenues were up about 14% to 919 million, while unit costs dropped. The airline also found innovative ways to serve passengers even while forced to take their 737MAX aircraft from service."
https://www.forbes.com/sites/michaelgoldstein/2019/06/19/norwegian-air-named-best-long-haul-low-cost-airline/#4e220a256994
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
21.06.2019 kl 07:52
7156
Ta plass!🚀
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
HP17
21.06.2019 kl 08:13
7108
Det går mot panikk i shortleiren
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
solb
21.06.2019 kl 09:05
6988
Den samme idiotiske metoden fra start. Om å gjøre og skremme redde småkryp unna.
Tar vi nye 9% i dag også? He,he.
Tar vi nye 9% i dag også? He,he.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
solb
21.06.2019 kl 12:07
6750
Tegn tyder på at 737-MAX snart er i luften igjen.
Norwegians strandede Max-fly fikk reise fra Frankrike
8 minutter siden · Martin Hagh Høgseth
Like før et av Norwegians Boeing 737 Max 8-fly skulle fly inn i tysk luftrom tirsdag forrige uke, ble flyet tvunget til å lande i Nord-Frankrike. Ni dager senere fikk flyet torsdag kveld lov til å reise til Stockholm, skriver den franske avisen L’Union.
Planen var å flytte flyet fra Malaga til Stockholm for å enklere kunne forberede flyene på dagen når Boeings Max-fly igjen får være i kommersiell trafikk. Det var ingen passasjerer om bord i flyet hverken da det dro fra Spania eller Vatry-flyplassen.
Flyet tok av ved 21-tiden torsdag kveld, opplyser avisen.
Norwegians strandede Max-fly fikk reise fra Frankrike
8 minutter siden · Martin Hagh Høgseth
Like før et av Norwegians Boeing 737 Max 8-fly skulle fly inn i tysk luftrom tirsdag forrige uke, ble flyet tvunget til å lande i Nord-Frankrike. Ni dager senere fikk flyet torsdag kveld lov til å reise til Stockholm, skriver den franske avisen L’Union.
Planen var å flytte flyet fra Malaga til Stockholm for å enklere kunne forberede flyene på dagen når Boeings Max-fly igjen får være i kommersiell trafikk. Det var ingen passasjerer om bord i flyet hverken da det dro fra Spania eller Vatry-flyplassen.
Flyet tok av ved 21-tiden torsdag kveld, opplyser avisen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
stud_trd
21.06.2019 kl 13:39
6647
Siste endring i Short register er fortsatt 14.06.19, og det er fortsatt omtrent ikke volum i aksjen. Når braker dette løs da mon tro ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
lektor79
21.06.2019 kl 14:35
6577
short er ferdig alt.. tikk takk
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
stud_trd
21.06.2019 kl 14:49
6807
Hva mener lektoren ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
lektor79
21.06.2019 kl 14:55
6795
At shorterne er ferdig. Kursen kommer til å sige sakte men sikkert opp nå (kontrollert) før det dundrer opp på nyheter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
stud_trd
21.06.2019 kl 14:59
6783
Så du mener at de allerede har dekket inn 10% av aksjene i selskapet, og at det dermed ikke kommer til å bli en short squeeze ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
solb
21.06.2019 kl 15:38
6696
Hadde virkelig ikke sett for meg at det var MARSHALL WACE som skulle redusere først. Jeg trodde de var de mest tøffe og aggressive.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
Leoparden1
21.06.2019 kl 15:59
6645
Hvor mye av shorten er dekket inn? Har vi tall, er den særlig redusert?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
pandoraX
21.06.2019 kl 21:13
6457
Jeg har litt følelsen at den inndekningen de gjorde i går (275k) var litt for å teste markedet. De har tross alt 5.1 mill aksjer til som må dekkes inn som kan være litt utfordrende om det ikke kommer noen store hendelser som gir skikkelig salgsskrell.
Leopard1 - Short kan ses her: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Leopard1 - Short kan ses her: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
Leoparden1
22.06.2019 kl 00:37
6223
Tusen takk.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
22.06.2019 kl 09:44
6032
Asia...For et marked!!
https://blueswandaily.com/norwegian-air-ceo-we-have-to-start-working-with-some-other-operators-on-other-continents/
https://blueswandaily.com/norwegian-air-ceo-we-have-to-start-working-with-some-other-operators-on-other-continents/
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
Kantarell
22.06.2019 kl 10:26
5964
Jeg tar innlegget en gang til, for å informere om eventuelt regnestykke med kompensasjon fra Boeing sammenlignet med Kina erstatningskrav fly selskaper:
http://www.expansion.com/empresas/transporte/2019/06/16/5d0623d3e5fdea55348b45e2.html
China Southern Airlines, China Eastern Airlines og Air China har bedt produsenten kompensasjon for suspensjonen av disse flyene. Forbundet for lufttransport i Kina (CATA) anslår tapene ved å forlate 737 MAX i land i 4.000 millioner yuan (517 millioner euro) innen utgangen av juni. Dette landet har den største flåten av fly av modellen, med totalt 96.
18 fly tilsvarer 18,75% av 517 milioner euro = 96,93 millioner euro
Om jeg beregner riktig vil da Nas kunne kreve allerede 969 millioner kroner på slutten av juni.
969/4 (mars, april, mai, juin) = 242,3 millioner per måned.
Med tanke på det Kina krever av Boeing. Vil nok Nas gjøre det samme beregning: Så mye koster det å ha Max Boeing fly på bakken:
13,46 millioner/fly per måned!
Om det skulle bli noe tilsvarende avtale mellom Nas og Boeing vil aksje fly høyere enn man kan forestille seg. Det forventes en haug med dritt de siste 2 ukene før trafikktall og Q2. Både aktive "seriøse skribenter" og meglerhus vil systematisk baisse verdien på Nas.
Ta på litt solkrem, legg deg stille på stranda og nytt ferien folkens. For en nydelig sommer ;)
http://www.expansion.com/empresas/transporte/2019/06/16/5d0623d3e5fdea55348b45e2.html
China Southern Airlines, China Eastern Airlines og Air China har bedt produsenten kompensasjon for suspensjonen av disse flyene. Forbundet for lufttransport i Kina (CATA) anslår tapene ved å forlate 737 MAX i land i 4.000 millioner yuan (517 millioner euro) innen utgangen av juni. Dette landet har den største flåten av fly av modellen, med totalt 96.
18 fly tilsvarer 18,75% av 517 milioner euro = 96,93 millioner euro
Om jeg beregner riktig vil da Nas kunne kreve allerede 969 millioner kroner på slutten av juni.
969/4 (mars, april, mai, juin) = 242,3 millioner per måned.
Med tanke på det Kina krever av Boeing. Vil nok Nas gjøre det samme beregning: Så mye koster det å ha Max Boeing fly på bakken:
13,46 millioner/fly per måned!
Om det skulle bli noe tilsvarende avtale mellom Nas og Boeing vil aksje fly høyere enn man kan forestille seg. Det forventes en haug med dritt de siste 2 ukene før trafikktall og Q2. Både aktive "seriøse skribenter" og meglerhus vil systematisk baisse verdien på Nas.
Ta på litt solkrem, legg deg stille på stranda og nytt ferien folkens. For en nydelig sommer ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
kronekursen
22.06.2019 kl 15:41
5740
Tror du kan endre overskriften til 50 -60 kr ila uken. Har dere prøvd å bestille fly i det siste? Fulle fly overalt og opp mot 10 ganger prishopp når det nærmer seg August 😊 JV ila uken er nesten garantert!! Boing uttaler seg nok også ila neste uke... Venter på erstaning og bekreftelse på Max flygning ♥️Vi snakkes på Fredag neste uke🎉👌😍
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
22.06.2019 kl 15:44
5734
Hvor er LIKER knappen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
22.06.2019 kl 17:21
5647
American Airlines selger nå billetter med Boeing MAX fra 4.september, men flyselskapets CEO tror de er på vingene i midten av juli😊
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
kronekursen
22.06.2019 kl 17:56
5609
Hvor er liker knappen 😍
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
kronekursen
22.06.2019 kl 22:03
5414
Hører dere den lyden??? Syns den bare blir sterkere og sterkere...
Ti...............Ta........... :)
Ti...............Ta........... :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
kronekursen
24.06.2019 kl 12:03
4985
https://classic.nordnet.no/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=693745001&sourcecode=direkt
LUFTHANSA: KORTDISTANSFOKUS FÖR LÅGPRISDELEN EUROWINGS FRAMÖVER
11:53
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Flygkoncernen Lufthansas lågprisdel Eurowings kommer att fokusera på kortdistansflyg framöver. Eurowings långdistansflyg kommer att föras över till andra flygoperatörer inom koncernen.
Det framgår av ett pressmeddelande i samband med måndagens kapitalmarknadsdag. Lufthansa är en Star Alliance-partner till SAS och ägare av, utöver Lufthansa, bland annat även Austrian, Swiss och Brussels Airlines.
Rörande Brussels Airlines heter det att denna del inte längre ska integreras i lågprisdelen Eurowings utan i stället ska verka närmare Lufthansa-nätverket. Ytterligare information inklusive en så kallad turnaround-plan för Brussels Airlines är att vänta i det tredje kvartalet.
I förra veckan vinstvarnade Lufthansa och för Eurowings sänktes bedömningen från ett resultat omkring noll till en bedömning om justerad rörelsemarginal på mellan -4 och -6 procent. På måndagen anger Lufthansa att Eurowings ska till vinst så snabbt som möjligt. Enhetskostnaden för lågprisdelen ska sänkas med 15 procent till 2022. Enligt Bloomberg News siktar Lufthansa med att nå så kallad break even för lågprisdelen under 2021.
Malcolm Svensson Rothmaier +46 8 5191 7918
Nyhetsbyrån Direkt
© Direkt
Her snakker vi :) JV i luften?
LUFTHANSA: KORTDISTANSFOKUS FÖR LÅGPRISDELEN EUROWINGS FRAMÖVER
11:53
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Flygkoncernen Lufthansas lågprisdel Eurowings kommer att fokusera på kortdistansflyg framöver. Eurowings långdistansflyg kommer att föras över till andra flygoperatörer inom koncernen.
Det framgår av ett pressmeddelande i samband med måndagens kapitalmarknadsdag. Lufthansa är en Star Alliance-partner till SAS och ägare av, utöver Lufthansa, bland annat även Austrian, Swiss och Brussels Airlines.
Rörande Brussels Airlines heter det att denna del inte längre ska integreras i lågprisdelen Eurowings utan i stället ska verka närmare Lufthansa-nätverket. Ytterligare information inklusive en så kallad turnaround-plan för Brussels Airlines är att vänta i det tredje kvartalet.
I förra veckan vinstvarnade Lufthansa och för Eurowings sänktes bedömningen från ett resultat omkring noll till en bedömning om justerad rörelsemarginal på mellan -4 och -6 procent. På måndagen anger Lufthansa att Eurowings ska till vinst så snabbt som möjligt. Enhetskostnaden för lågprisdelen ska sänkas med 15 procent till 2022. Enligt Bloomberg News siktar Lufthansa med att nå så kallad break even för lågprisdelen under 2021.
Malcolm Svensson Rothmaier +46 8 5191 7918
Nyhetsbyrån Direkt
© Direkt
Her snakker vi :) JV i luften?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
drmoney123
24.06.2019 kl 12:16
4952
garantert mulig at jeg bomma med en uke, men det ække så gærnt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
kronekursen
24.06.2019 kl 12:51
4863
https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-holidays-relanseres-skal-gi-kundene-enda-bedre-pakkereiser-2889481
Anbefaler folk å sette seg inn i denne avtalen!! Gull verdt!!!
Norwegian er det femte største lavprisselskapet i verden med over 37 millioner reisende i 2018. I dag opererer Norwegian over 500 ruter til mer enn 150 destinasjoner i Europa, Nord-Afrika, Midtøsten, Thailand, Singapore, Karibia, USA og Sør-Amerika. Norwegian har en flyflåte på rundt 170 fly med en gjennomsnittsalder på 3,8 år og er blant de mest moderne og miljøvennlige flyselskapene i verden. Norwegian har blitt kåret til det mest miljøvennlige transatlantiske flyselskapet av The International Council on Clean Transportation (ICCT). Både i 2015, 2016, 2017 og 2018 har Norwegian blitt kåret til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter, ifølge flypassasjerer som har stemt i anerkjente SkyTrax World Airline Awards. For sjette år på rad har Norwegian også blitt kåret til Europas beste lavprisselskap av SkyTrax. Norwegian har rundt 11 000 dedikerte medarbeidere.
Anbefaler folk å sette seg inn i denne avtalen!! Gull verdt!!!
Norwegian er det femte største lavprisselskapet i verden med over 37 millioner reisende i 2018. I dag opererer Norwegian over 500 ruter til mer enn 150 destinasjoner i Europa, Nord-Afrika, Midtøsten, Thailand, Singapore, Karibia, USA og Sør-Amerika. Norwegian har en flyflåte på rundt 170 fly med en gjennomsnittsalder på 3,8 år og er blant de mest moderne og miljøvennlige flyselskapene i verden. Norwegian har blitt kåret til det mest miljøvennlige transatlantiske flyselskapet av The International Council on Clean Transportation (ICCT). Både i 2015, 2016, 2017 og 2018 har Norwegian blitt kåret til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter, ifølge flypassasjerer som har stemt i anerkjente SkyTrax World Airline Awards. For sjette år på rad har Norwegian også blitt kåret til Europas beste lavprisselskap av SkyTrax. Norwegian har rundt 11 000 dedikerte medarbeidere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
minsin
25.06.2019 kl 19:29
4664
kan faktisk ikke huske at trådstarter har truffet på ett eneste innlegg
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
drmoney123
25.06.2019 kl 20:34
4572
Joda, jeg spådde rallyet 16 mai noen timer i forveien.
Treffer omentrent som alle andre her;)
Treffer omentrent som alle andre her;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
solb
26.06.2019 kl 11:26
4358
Artig å se hvordan marketmaker prøver å kamuflere. I går var robotpostene satt på 766. I dag har de forandret til 876. Hensikten er vel klar, vil jeg tro. He,he.
Driv på med krumspringene, skaper ikke volum nå?
Driv på med krumspringene, skaper ikke volum nå?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
Bartender
26.06.2019 kl 11:52
4301
Ikke glem "175,- handleren" :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
solb
26.06.2019 kl 11:55
4291
Den roboten som opererer med den posten, har drevet på lenge.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
solb
26.06.2019 kl 12:19
4226
Ellers likte jeg godt det vi var innom i går. Norwegian har eierskap til en mengde slots som representerer store verdier. De kan komme godt med i et knipetak.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
Lykkeknotten
26.06.2019 kl 12:29
4194
Da se det ut til at postene rundt 36 ryker. Nest hump i veien rundt 37,5 før neste stopp på 40. Doktoren sin forcast på 40 er kanskje bare en uke forsinket :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
drmoney123
26.06.2019 kl 12:53
4133
det eneste marketmaker prøver på, er å få noen til å kjøpe, for så å få folk til å angre raskt.
sitt igjennom disse små toppene og bunnene som lokker og skremmer.
hvis man ikke reagerer på dette mønsteret, har man dratt bort aksjer som shorts kunne brukt til inndekning = kurs vil gå høyere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
solb
26.06.2019 kl 13:03
4104
Enkelt og greit og helt korrekt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare