Quantafuel
Noen som har synspunkter her, virker spennede. Siden vi allerde råkjører på den grønne bølgen med Nel,Hex,Sship,tomra osv...
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/05/Quantafuel-er-i-dialog-med-Roekke-stiftelse
Synspunkter mottas med takk.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/05/Quantafuel-er-i-dialog-med-Roekke-stiftelse
Synspunkter mottas med takk.
St_Anthony
27.05.2019 kl 21:24
28678
Jeg eier aksjer i Quantafuel. Teknologien deres virker svært spennende, og hvis de klarer å få Skive I opp å stå uten ytterligere forsinkelser, samtidig som de beholder momentum i utbygging og prosjektering av nye anlegg, kan dette bli veldig, veldig bra. Løsningene deres kommer jo i "grevens tid", i og med at Kina har stoppet sin import av plastavfall. Så det henger nå veldig på ledelsens evne til å gjennomføre. Det kommer sikkert flere kapitalutvidelser, men det er helt OK så lenge det går til å finansiere vekst, og ikke til å dekke inn tap som følge av unødige forsinkelser.
Reserven
27.05.2019 kl 21:48
28641
Originalartikkelen på VG-online 26.05.2019, på trykk på side 8 i dagens VG-avis (27.05.2019):
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g74m5A/erik-solheim-skal-jobbe-for-kjell-inge-roekke
Nesten 100% papirgevinst siden jeg kjøpte i fjor :)
Kjøper først mer hvis Skive blir en suksess, for da tar dette fullstendig av i gigantskala.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g74m5A/erik-solheim-skal-jobbe-for-kjell-inge-roekke
Nesten 100% papirgevinst siden jeg kjøpte i fjor :)
Kjøper først mer hvis Skive blir en suksess, for da tar dette fullstendig av i gigantskala.
Redigert 01.02.2020 kl 15:07
Du må logge inn for å svare
Klinkekulå
27.05.2019 kl 21:55
28575
noterer meg at det er kun 9 995 228 aksjer i selskapet,-så her er det hvertfall godt med rom for vekst fremover om de skulle ta noen runder emisjoner,-og skulle de lykes i danmark med sin satsing,kan dette så absolutt bli bra.
men jeg ytrer også forsiktighet med slike nystartede bedrifter,-det fullstendige risikobildet er ikke kommet fra enda.
men jeg ytrer også forsiktighet med slike nystartede bedrifter,-det fullstendige risikobildet er ikke kommet fra enda.
Reserven
27.05.2019 kl 22:28
28526
Til Skive 2 trengs det nok mer egenkapital, men noe av pengene som trengs for Skive 2, kan hentes fra inntektene fra Skive 1 som forhåpentligvis er i full drift fra 2019-Q4. Blir Skive 1 en suksess, bør det ikke være noe problem å hente penger til Skive 2 til +100 kroner aksjen.
Blir det samarbeid med Røkke, håper jeg at det blir 50/50 samarbeid og deling av profitten, men hvor Røkke betaler for byggingen og QFUEL bare bidrar med teknologien. Må QFUEL bidra med penger, bør det kunne finansieres med lån fra Røkke som betales tilbake over 3-5 år med inntektene fra fabrikken(e). Ditto for den planlagte minimum 100.000 tonn per år fabrikken som skal bygges sammen med Vitol.
Blir det samarbeid med Røkke, håper jeg at det blir 50/50 samarbeid og deling av profitten, men hvor Røkke betaler for byggingen og QFUEL bare bidrar med teknologien. Må QFUEL bidra med penger, bør det kunne finansieres med lån fra Røkke som betales tilbake over 3-5 år med inntektene fra fabrikken(e). Ditto for den planlagte minimum 100.000 tonn per år fabrikken som skal bygges sammen med Vitol.
Reserven
27.05.2019 kl 22:32
28463
For å hausse litt ;)
Fungerer teknologien til QFUEL som kommunisert, og Skive 1 blir en 100% suksess, bør QFUEL før 2030 ha så mange fabrikker og totalt så stor produksjon at markedsverdien til QFUEL i 2030 langt overstiger markedsverdien Equinor.
Fungerer teknologien til QFUEL som kommunisert, og Skive 1 blir en 100% suksess, bør QFUEL før 2030 ha så mange fabrikker og totalt så stor produksjon at markedsverdien til QFUEL i 2030 langt overstiger markedsverdien Equinor.
Redigert 27.05.2019 kl 22:33
Du må logge inn for å svare
Klinkekulå
27.05.2019 kl 23:15
28394
du sparte ikke på kruttet der nei..
må nok skuffe deg,-det skal MYE til at disse skal overgå Equinor.
men for all del,det er lov å prøve ut spåkulen sin her på HO.
;)))
må nok skuffe deg,-det skal MYE til at disse skal overgå Equinor.
men for all del,det er lov å prøve ut spåkulen sin her på HO.
;)))
Redigert 27.05.2019 kl 23:39
Du må logge inn for å svare
tingen2
27.05.2019 kl 23:27
28377
Mye bra svar her, tror nesten jeg må ha meg ett lodd og 2 :-) Bare sånn itilfelle.
Reserven
28.05.2019 kl 00:38
28230
http://otc.nfmf.no/public/company/487.html
https://quotes.hegnar.no/releases.php?paper=QFUEL&exchange=OTC&page_size=500&days=
Redigert 21.06.2019 kl 16:01
Du må logge inn for å svare
Reserven
28.05.2019 kl 19:02
28102
Ingen haussere her fordi ALLE vil kjøpe, og ingen vil selge QFUEL?
addyfred
13.06.2019 kl 13:50
27782
Jeg har også kjøpt her. En langsiktig post jeg har stor tro på. Det verste som kan skje i denne, bortsett fra at de bommer på teknologien, er at selskapet blir kjøpt opp.
Redigert 13.06.2019 kl 13:51
Du må logge inn for å svare
addyfred
16.06.2019 kl 21:10
27708
Mer oppmerksomhet til QFUEL.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Quantafuel-vil-bygge-nye-fabrikker-med-raavaregigant
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Quantafuel-vil-bygge-nye-fabrikker-med-raavaregigant
Reserven
28.06.2019 kl 13:46
27314
Før 2018 finner jeg ingen artikler om Quantafuel i FA (norske FinansAvisen). I 2018 var det i FA 2 artikler om QFUEL (24.04.2018 & 18.06.2018). I 2019 har det i FA så langt vært 2 artikler om QFUEL (09.02.2019 & 19.02.2019).
Ingen av de 2 artiklene i år/2019 nevner børsnotering. Begge artiklene i 2018 nevner børsnotering som følger:
24.04.2018:
"Selskapet planlegger notering på OTC-listen etter sommeren og en børsnotering i løpet av første halvår 2019."
18.06.2018 - Mine uthevinger/fet-skrift = FA:
"Børsnotering neste år
Mandag blir også Quantafuel notert på OTC-listen.
– Vi har sagt at vi har planer om å starte opp produksjon i Danmark i første kvartal 2019. Deretter har vi lyst til å gå på børs, sier Quantafuel-sjefen."
Basert på det, er en kvalifisert gjetning at Quantafuel går på børs når Skive-1 er oppe og produserer 100%.
Dvs forhåpentligvis i 2019-Q4, senest i 2020-Q1. Mest sannsynlig ifm med finansieringen av Skive-2.
Ingen av de 2 artiklene i år/2019 nevner børsnotering. Begge artiklene i 2018 nevner børsnotering som følger:
24.04.2018:
"Selskapet planlegger notering på OTC-listen etter sommeren og en børsnotering i løpet av første halvår 2019."
18.06.2018 - Mine uthevinger/fet-skrift = FA:
"Børsnotering neste år
Mandag blir også Quantafuel notert på OTC-listen.
– Vi har sagt at vi har planer om å starte opp produksjon i Danmark i første kvartal 2019. Deretter har vi lyst til å gå på børs, sier Quantafuel-sjefen."
Basert på det, er en kvalifisert gjetning at Quantafuel går på børs når Skive-1 er oppe og produserer 100%.
Dvs forhåpentligvis i 2019-Q4, senest i 2020-Q1. Mest sannsynlig ifm med finansieringen av Skive-2.
Redigert 28.06.2019 kl 14:21
Du må logge inn for å svare
KBohn
08.07.2019 kl 16:05
27120
Hei
Vi opplyste i forbindelse med 1Q rapporten at vi planlegger notering etter at Skive er i produksjon, hvilket i praksis tilsier 1 kvartal 2020.
Mvh
KB
Quantafuel
Vi opplyste i forbindelse med 1Q rapporten at vi planlegger notering etter at Skive er i produksjon, hvilket i praksis tilsier 1 kvartal 2020.
Mvh
KB
Quantafuel
Reserven
10.07.2019 kl 00:20
26998
Takk for info. Særdeles positivt at du skriver på HO :)
Hva med heller å få nicket 'Kjetil_Bøhn' eller 'K_Bøhn'?
Se også innlegget:
https://forum.hegnar.no/thread/34793/view/632015
Hva med heller å få nicket 'Kjetil_Bøhn' eller 'K_Bøhn'?
Se også innlegget:
https://forum.hegnar.no/thread/34793/view/632015
Redigert 10.07.2019 kl 00:23
Du må logge inn for å svare
Reserven
16.07.2019 kl 00:30
26648
2 spørsmål:
1: Kan du si noe om status på Skive 1?
2: Og når dere forventer First Oil fra Skive 1?
1: Kan du si noe om status på Skive 1?
2: Og når dere forventer First Oil fra Skive 1?
KBohn
20.07.2019 kl 13:37
26386
Hei
Jeg foreslår at dere hører på E24 podcasten fra sist uke. Den tror jeg besvarer de fleste spørsmål.
KB
Jeg foreslår at dere hører på E24 podcasten fra sist uke. Den tror jeg besvarer de fleste spørsmål.
KB
Titleist
20.07.2019 kl 18:42
26279
Bra! Jeg har vært med her siden første emisjon.
Ser frem til fortsettelsen.
Kunsten blir å holde på aksjene når kursen passerer 200 og 300 kr..
Ser frem til fortsettelsen.
Kunsten blir å holde på aksjene når kursen passerer 200 og 300 kr..
Reserven
24.07.2019 kl 22:20
26002
På forsiden av FA 25.07.2019: Kursrally i Quantafuel
http://vxz.eu/2019-07-25__FA_1__Forsiden
En meget interessant artikkel over dobbeltsiden 14+15. Bøhn sier bl.a., også uthevet i artikkelen:
"– Vi er ett av få selskaper som faktisk har en teknologi, noe som gjør at vi blir oppringt hver dag. Det er et stort trøkk og enorm oppmerksomhet rundt det vi driver med. Vi har en unik teknologi, og vi vet ikke om noen andre som har noe tilsvarende, sier Bøhn."
Redigert 24.07.2019 kl 22:47
Du må logge inn for å svare
Reserven
24.07.2019 kl 23:38
25927
Et sitat til fra artikkelen:
"I fremtiden kan vi klare en EBITDA på 500–600 millioner dollar, hevder Quantafuel-sjefen."
Et godt stykke igjen (ca 45x) til Equinor med EBITDA på ca 25 milliarder dollar, hvis jeg har googlet riktig?
"I fremtiden kan vi klare en EBITDA på 500–600 millioner dollar, hevder Quantafuel-sjefen."
Et godt stykke igjen (ca 45x) til Equinor med EBITDA på ca 25 milliarder dollar, hvis jeg har googlet riktig?
nutellut
05.08.2019 kl 19:13
25477
Quantafuel prøver igen til efteråret
5. august 2019 08:16 | Af Benita Dreyer-Andersen | Tip redaktionen om en historie
Her ses nogle af de ovne, der ved hjælp af pryolyse skal omdanne plastaffaldet til diesel.
Foto: Quantafuel
Quantafuels plast-til-diesel skulle været gået i drift løbet af denne sommer, men allerede i juni, måtte direktør i Quantafuel Rasmus Hvid Kjærsgaard erkende, at det ikke kom til at ske.
Læs også: Åbningen af Quantafuel udskudt
Starten måtte udskydes, men hvor længe fremgik ikke dengang.
Nu siger direktøren til Skive Folkeblad, at fabrikken regner med at gennemgå de første tests til efteråret.
- Vi har udskudt færdiggørelsen af anlægget, fordi installation af det tager længere tid, end vi forventede. Vi forventer nu at kunne begynde test sidst i oktober, oplyser Rasmus Hvid Kjærsgaard til mediet.
Fabrikken skal, når den kommer i drift, omdanne plastaffald til dieselprodukter, der kan bruges i blandt andet søfartsbranchen.
5. august 2019 08:16 | Af Benita Dreyer-Andersen | Tip redaktionen om en historie
Her ses nogle af de ovne, der ved hjælp af pryolyse skal omdanne plastaffaldet til diesel.
Foto: Quantafuel
Quantafuels plast-til-diesel skulle været gået i drift løbet af denne sommer, men allerede i juni, måtte direktør i Quantafuel Rasmus Hvid Kjærsgaard erkende, at det ikke kom til at ske.
Læs også: Åbningen af Quantafuel udskudt
Starten måtte udskydes, men hvor længe fremgik ikke dengang.
Nu siger direktøren til Skive Folkeblad, at fabrikken regner med at gennemgå de første tests til efteråret.
- Vi har udskudt færdiggørelsen af anlægget, fordi installation af det tager længere tid, end vi forventede. Vi forventer nu at kunne begynde test sidst i oktober, oplyser Rasmus Hvid Kjærsgaard til mediet.
Fabrikken skal, når den kommer i drift, omdanne plastaffald til dieselprodukter, der kan bruges i blandt andet søfartsbranchen.
nutellut
30.08.2019 kl 21:35
24699
fra e24.no i dag: om bærekraftig biodrivstoff
SAS har inngått et partnerskap med Airbus om å utvikle og teste ut hybridteknologi fremover, samtidig er selskapet tydelig på at biodrivstoff i dag er for lite tilgjengelig og for dyrt.
– Hybridfly kan bli spennende på sikt, men vi er tydelige på at broen over til en ny teknologi er biodrivstoff, og da bærekraftig biodrivstoff, ikke en som er basert på råvarer som kan brukes til mat, sa finansdirektør Torbjørn Wist til E24 da selskapet la frem kvartalstallene denne uken.
– Vi etterlyser incentiver fra politikerne som kan stimulere til mer produksjon av biodrivstoff. I dag får vi mye fra USA, men det sier seg selv at det ikke er løsningen for Skandinavia på sikt, fortsatte han.
SAS har inngått et partnerskap med Airbus om å utvikle og teste ut hybridteknologi fremover, samtidig er selskapet tydelig på at biodrivstoff i dag er for lite tilgjengelig og for dyrt.
– Hybridfly kan bli spennende på sikt, men vi er tydelige på at broen over til en ny teknologi er biodrivstoff, og da bærekraftig biodrivstoff, ikke en som er basert på råvarer som kan brukes til mat, sa finansdirektør Torbjørn Wist til E24 da selskapet la frem kvartalstallene denne uken.
– Vi etterlyser incentiver fra politikerne som kan stimulere til mer produksjon av biodrivstoff. I dag får vi mye fra USA, men det sier seg selv at det ikke er løsningen for Skandinavia på sikt, fortsatte han.
nutellut
31.08.2019 kl 08:54
24639
antafuel AS (QFUEL) enters into cooperation with Avinor on the production of sustainable jet biofuel
Company news
2019-06-21 10:48:12
Avinor has entered into an agreement with Quantafuel for the purchase of sustainable jet biofuel based on Norwegian biomass. The fuel will be produced in a pilot plant partly financed by ENOVA.
To finance the development, Avinor has undertaken to buy fuel that will be produced in the plant for a total of NOK 8 million. The pilot plant is partly financed by ENOVA.
Quantafuel's jet biofuel-technology was already started in lab-scale in 2007. Since then, the company has developed a concept for a full and complete BtL process. The pilot project will give the company the necessary experience to evaluate a full-scale plant.
The raw material used in the production is solid wood in the form of chips, sawdust or other wood qualities.
Aviation in Europe is undergoing a major change due to political decisions driven by environmental considerations that materialise in new fuel-requirements that promote bio-based fuels. Quantafuel's goal is to commercialise its own developed technologies, and this project, in cooperation with strong partners in Norwegian aviation, is a leap in that direction.
Company news
2019-06-21 10:48:12
Avinor has entered into an agreement with Quantafuel for the purchase of sustainable jet biofuel based on Norwegian biomass. The fuel will be produced in a pilot plant partly financed by ENOVA.
To finance the development, Avinor has undertaken to buy fuel that will be produced in the plant for a total of NOK 8 million. The pilot plant is partly financed by ENOVA.
Quantafuel's jet biofuel-technology was already started in lab-scale in 2007. Since then, the company has developed a concept for a full and complete BtL process. The pilot project will give the company the necessary experience to evaluate a full-scale plant.
The raw material used in the production is solid wood in the form of chips, sawdust or other wood qualities.
Aviation in Europe is undergoing a major change due to political decisions driven by environmental considerations that materialise in new fuel-requirements that promote bio-based fuels. Quantafuel's goal is to commercialise its own developed technologies, and this project, in cooperation with strong partners in Norwegian aviation, is a leap in that direction.
tingen2
07.09.2019 kl 23:14
24295
Dette burde vel være mat for Qfuel:
https://www.dn.no/miljo/hoyre-topp-om-plasten-som-ikke-gjenvinnes-det-er-en-helt-uholdbar-situasjon/2-1-667672
https://www.dn.no/miljo/hoyre-topp-om-plasten-som-ikke-gjenvinnes-det-er-en-helt-uholdbar-situasjon/2-1-667672
nutellut
09.09.2019 kl 22:22
24045
Q2 19- ferdigstille med mål i Q4 - dyr forsinkelse - søker 2 mill d. ekstra kapital. Søker og nytt partnerskap. og presentasjon hoas Pareto 12.09. Summary of the second quarter 2019 - kanskje det som gir litt ekstra aksjeinteresse
Quantafuel is building the first plant in Denmark, that will chemically recycle mixed plastic waste to high-value products. The strategic interest for this is increasing, and the company have therefore, in understanding with Vitol, entered into parallel discussions for a potential financial- and strategic partnership with companies within or related to the petrochemical industry.
Currently all technical resources are directed at completing the plant in Skive, Denmark. Progress on site is good, and we are running pre-commissioning on those parts of the process line already completed. But it is complex and challenging, and the ambition of starting production by the end of the Q3 has now shifted over to the 4 quarter. The related cost increase is about 2 MUSD, with most of this related to having full workload for a longer period than expected.
Quantafuel is in Denmark building a factory that has as ambition to maximize the output of diesel, which is currently expected to become the premium market for low carbon products produced from mixed plastic waste. But we have over the last 6 months received a growing number of requests from the petrochemical industry to produce naphtha.
There are two reasons for this. Firstly, chemical recycling of plastic waste to fuel under the current EU regulation, is not considered to be material recycling. But if the amount of naphtha produced is increased, a major feedstock component for plastic production, the arguments for classifying chemical recycling of waste plastic as material recycling will be compelling. Consequently, the amount and quality of raw materials available to Quantafuel will increase, and at more favourable prices.
Quantafuel Second Quarter 2019
Secondly, mechanical recycling is still struggling with low yields and the ability to produce high quality plastic that could be used across several industries. Chemical recycling of waste plastic is therefore in high demand, especially by the consumer goods industry. Given the overall market sentiment, it is expected that naphtha will become a premium market in the near future, at the same or potentially also at a higher level than fuel.
To maximize naphtha production, changes in the lay-out of the catalyst park and development and commercialization of a new catalyst is needed. Quantafuel has this catalyst already produced, but it has so far only been tested in a small pilot plant, and hence is further testing and development needed to get it to a commercial stage. This is expected to take 9-12 months.
Quantafuel do not as of today have the resources to undertake this effort, as all available human and financial resources are directed at completing Skive 1, together with the planning of a potential expansion in Skive and the two large plants that the company are preparing to build together with Vitol, most likely starting in Antwerp.
The company is therefore in final negotiations with potential partners within and in relation to the petrochemical sector, with the intent to form a partnership that includes both a financial investment, a technical development collaboration and an intention to roll-out production capacity in scale. Considering this, the investment by Vitol as announced in June, has not been completed. However, the commitment is still strong, and a final decision on how and when will be made based on the outcome of the ongoing negotiations.
The plant in Skive is in its final stage of construction. All major process equipment is installed, and we are running pre- commissioning on the different parts of the
P a g e | 2
system as completed and ready for testing. That includes, as an example, the plastic handling and shredder system, the distillation column and the tank and loading facility.
The challenge has throughout the quarter been piping, and while all systems now are delivered to our local entrepreneur, it ́s no longer realistic to get it completed by the end of the third quarter. Our ambition regarding first oil and start of production has therefore shifted to the fourth quarter. We have now 60-70 people working on the construction site, and a full external engineering team in Norway, so all delays are costly. The cost of the plant has therefore increased with approximately 2 MUSD where the majority is related to the above-mentioned reasons.
We obviously work diligently to complete the plant as soon as possible, but even more important is the quality of the work done and the safety of the plant. We are building a plant that is unmatched both in terms of quality and the ability to turn mixed waste plastic into high value end-products, and in the bigger picture a safe and controlled start- up with a good result is more important than the exact start date.
Because of the delay and related increase in cost, our desire to not lose any of the time advantage that we have, to speed up the expansion of Skive and to make sure that we have the resources to deliver in the two projects already in a planning phase with Vitol, we will attract some additional financing either towards the end of the third quarter or beginning of the fourth.
The plan is to do this partly or in whole with existing or new strategic partners, but if that takes longer than anticipated we have received clear signals that existing shareholders will support the company. We have also seen growing interest for sustainable, environmentally friendly solutions over the last 6-9 months, for our segment in general and for Quantafuel in particular. This interest is from both corporate houses and national and international investors.
We fortunately see the same interest from the work market, as those 7-8 new positions we announced this summer has received close to 400 applicants. We have already strengthen our commercial team, and we will start hiring more technical and operational resources to complete a generic design of our next generation PTL plant ready to be built out with an EPC partner, to support the planning process of Skive 2 and the two new plants with Vitol and the pilot for biomass to jetfuel, supported by Enova and Avinor.
For interested local investors, Quantafuel will present at the Pareto Oil & Gas conference in Oslo on the 12th of September at Holmenkollen Park Hotel.
Quantafuel is building the first plant in Denmark, that will chemically recycle mixed plastic waste to high-value products. The strategic interest for this is increasing, and the company have therefore, in understanding with Vitol, entered into parallel discussions for a potential financial- and strategic partnership with companies within or related to the petrochemical industry.
Currently all technical resources are directed at completing the plant in Skive, Denmark. Progress on site is good, and we are running pre-commissioning on those parts of the process line already completed. But it is complex and challenging, and the ambition of starting production by the end of the Q3 has now shifted over to the 4 quarter. The related cost increase is about 2 MUSD, with most of this related to having full workload for a longer period than expected.
Quantafuel is in Denmark building a factory that has as ambition to maximize the output of diesel, which is currently expected to become the premium market for low carbon products produced from mixed plastic waste. But we have over the last 6 months received a growing number of requests from the petrochemical industry to produce naphtha.
There are two reasons for this. Firstly, chemical recycling of plastic waste to fuel under the current EU regulation, is not considered to be material recycling. But if the amount of naphtha produced is increased, a major feedstock component for plastic production, the arguments for classifying chemical recycling of waste plastic as material recycling will be compelling. Consequently, the amount and quality of raw materials available to Quantafuel will increase, and at more favourable prices.
Quantafuel Second Quarter 2019
Secondly, mechanical recycling is still struggling with low yields and the ability to produce high quality plastic that could be used across several industries. Chemical recycling of waste plastic is therefore in high demand, especially by the consumer goods industry. Given the overall market sentiment, it is expected that naphtha will become a premium market in the near future, at the same or potentially also at a higher level than fuel.
To maximize naphtha production, changes in the lay-out of the catalyst park and development and commercialization of a new catalyst is needed. Quantafuel has this catalyst already produced, but it has so far only been tested in a small pilot plant, and hence is further testing and development needed to get it to a commercial stage. This is expected to take 9-12 months.
Quantafuel do not as of today have the resources to undertake this effort, as all available human and financial resources are directed at completing Skive 1, together with the planning of a potential expansion in Skive and the two large plants that the company are preparing to build together with Vitol, most likely starting in Antwerp.
The company is therefore in final negotiations with potential partners within and in relation to the petrochemical sector, with the intent to form a partnership that includes both a financial investment, a technical development collaboration and an intention to roll-out production capacity in scale. Considering this, the investment by Vitol as announced in June, has not been completed. However, the commitment is still strong, and a final decision on how and when will be made based on the outcome of the ongoing negotiations.
The plant in Skive is in its final stage of construction. All major process equipment is installed, and we are running pre- commissioning on the different parts of the
P a g e | 2
system as completed and ready for testing. That includes, as an example, the plastic handling and shredder system, the distillation column and the tank and loading facility.
The challenge has throughout the quarter been piping, and while all systems now are delivered to our local entrepreneur, it ́s no longer realistic to get it completed by the end of the third quarter. Our ambition regarding first oil and start of production has therefore shifted to the fourth quarter. We have now 60-70 people working on the construction site, and a full external engineering team in Norway, so all delays are costly. The cost of the plant has therefore increased with approximately 2 MUSD where the majority is related to the above-mentioned reasons.
We obviously work diligently to complete the plant as soon as possible, but even more important is the quality of the work done and the safety of the plant. We are building a plant that is unmatched both in terms of quality and the ability to turn mixed waste plastic into high value end-products, and in the bigger picture a safe and controlled start- up with a good result is more important than the exact start date.
Because of the delay and related increase in cost, our desire to not lose any of the time advantage that we have, to speed up the expansion of Skive and to make sure that we have the resources to deliver in the two projects already in a planning phase with Vitol, we will attract some additional financing either towards the end of the third quarter or beginning of the fourth.
The plan is to do this partly or in whole with existing or new strategic partners, but if that takes longer than anticipated we have received clear signals that existing shareholders will support the company. We have also seen growing interest for sustainable, environmentally friendly solutions over the last 6-9 months, for our segment in general and for Quantafuel in particular. This interest is from both corporate houses and national and international investors.
We fortunately see the same interest from the work market, as those 7-8 new positions we announced this summer has received close to 400 applicants. We have already strengthen our commercial team, and we will start hiring more technical and operational resources to complete a generic design of our next generation PTL plant ready to be built out with an EPC partner, to support the planning process of Skive 2 and the two new plants with Vitol and the pilot for biomass to jetfuel, supported by Enova and Avinor.
For interested local investors, Quantafuel will present at the Pareto Oil & Gas conference in Oslo on the 12th of September at Holmenkollen Park Hotel.
Far-far
18.09.2019 kl 20:04
23705
Noen som har opplysninger og inntrykk fra denne presentasjonen?
"For interested local investors, Quantafuel will present at the Pareto Oil & Gas conference in Oslo on the 12th of September at Holmenkollen Park Hotel."
"For interested local investors, Quantafuel will present at the Pareto Oil & Gas conference in Oslo on the 12th of September at Holmenkollen Park Hotel."
Reserven
18.09.2019 kl 23:37
23581
Innlegget over, av nutellut, er ikke annet enn tullete klipp&lim av sidene 2 og 3 i 2019-Q2 rapporten:
http://otc.nfmf.no/public/news/18774.pdf
Attpåtil uten kildereferanse, og derfor ikke tillat iht HO-reglene.
Presenterte QFUEL på Pareto Oil & Offshore Conference 2019 (11&12 september), har de som nesten eneste selskap, ikke lagt ut presentasjonen på hjemmesiden sin.
Leser Quantafuel CEO Kjetil Bøhn her, hvilket han av og til gjør, og QFUEL presenterte på Pareto Oil & Offshore Conference 2019, håper jeg at han sørger for at presentasjonen blir lagt ut på Quantafuels hjemmeside eller gjort tilgjengelig på
http://otc.nfmf.no/public/company/487.html
http://otc.nfmf.no/public/news/18774.pdf
Attpåtil uten kildereferanse, og derfor ikke tillat iht HO-reglene.
Presenterte QFUEL på Pareto Oil & Offshore Conference 2019 (11&12 september), har de som nesten eneste selskap, ikke lagt ut presentasjonen på hjemmesiden sin.
Leser Quantafuel CEO Kjetil Bøhn her, hvilket han av og til gjør, og QFUEL presenterte på Pareto Oil & Offshore Conference 2019, håper jeg at han sørger for at presentasjonen blir lagt ut på Quantafuels hjemmeside eller gjort tilgjengelig på
http://otc.nfmf.no/public/company/487.html
Redigert 18.09.2019 kl 23:39
Du må logge inn for å svare
d12m
19.09.2019 kl 00:09
23539
Hvordan er det med patenter? Er det "fritt frem "for andre å kopiere hvis de ser at dette er gode greier?
-edit-
Leste nå en artikkel i TU fra 2016 hvor det står at: "Norske Quantafuel har patentert en katalysator som gjør jobben svært effektivt i små anlegg med høyere virkningsgrad enn gigantiske anlegg basert på den velkjente Fischer-Tropsch-prosessen."
Jeg er uansett litt skeptisk av natur og tenker at copycats og patentstjeling foregår daglig. Men det er uansett bra å ha patent i bunn, naturligvis.
-edit-
Leste nå en artikkel i TU fra 2016 hvor det står at: "Norske Quantafuel har patentert en katalysator som gjør jobben svært effektivt i små anlegg med høyere virkningsgrad enn gigantiske anlegg basert på den velkjente Fischer-Tropsch-prosessen."
Jeg er uansett litt skeptisk av natur og tenker at copycats og patentstjeling foregår daglig. Men det er uansett bra å ha patent i bunn, naturligvis.
Redigert 19.09.2019 kl 00:12
Du må logge inn for å svare
KBohn
23.09.2019 kl 18:08
23240
Hei
Godt innspill. Skal få den lagt ut på vår hjemmeside i løpet av kort tid.
Mvh
KB
Quantafuel
Godt innspill. Skal få den lagt ut på vår hjemmeside i løpet av kort tid.
Mvh
KB
Quantafuel
Reserven
23.09.2019 kl 18:57
23212
Takk for det.
----- ----- ----- ----- ----- -----
Onsdag 18.09.2019 23:34, sendte jeg en e-post til <ir@quantafuel.com>, hvor jeg skriver:
"Er det som Quantafuel aksjonær, mulig å få en kopi av Quantafuels presentasjon på Pareto Oil & Offshore Conference 2019?
Eller enda bedre at dere gjør den alment tilgjengelig på hjemmesiden, eller via http://otc.nfmf.no/public/company/487.html"
Intet svar, det er jeg skuffet over :-(
----- ----- ----- ----- ----- -----
Onsdag 18.09.2019 23:34, sendte jeg en e-post til <ir@quantafuel.com>, hvor jeg skriver:
"Er det som Quantafuel aksjonær, mulig å få en kopi av Quantafuels presentasjon på Pareto Oil & Offshore Conference 2019?
Eller enda bedre at dere gjør den alment tilgjengelig på hjemmesiden, eller via http://otc.nfmf.no/public/company/487.html"
Intet svar, det er jeg skuffet over :-(
Redigert 23.09.2019 kl 18:58
Du må logge inn for å svare
Reserven
23.09.2019 kl 21:56
23145
Quantafuels presentasjon på Pareto Oil & Offshore Conference 2019
https://quantafuel.com/wp-content/uploads/2019/09/QFUEL-Presentation-Pareto-Conference-12-sep-19.pdf
https://quantafuel.com/wp-content/uploads/2019/09/QFUEL-Presentation-Pareto-Conference-12-sep-19.pdf
karl-kjedelig
23.09.2019 kl 22:20
23117
Vet ikke om jeg ser den store fordelen ved pyrolyse framfor god gammeldags forbrenning - til fjernvarme eller kraftproduksjon.
Sluttskjebnen er forebrenning ved omdanning til diesel også så hva vinnes egentlig i det store bildet? Kan ikke se for meg at veien om pyrolyse vil gi mindre utslipp totalt?
Mulig det er vanskelig å brenne plast slik at dampturbiner går effektivt?
Sluttskjebnen er forebrenning ved omdanning til diesel også så hva vinnes egentlig i det store bildet? Kan ikke se for meg at veien om pyrolyse vil gi mindre utslipp totalt?
Mulig det er vanskelig å brenne plast slik at dampturbiner går effektivt?