VOW/SSHIP - Hermanruds "Forsvunne Diamant"! Den GRØNNE!
I mine yngre dager ELSKET jeg brettspillet "Jakten på den forsvunne diamant"!
Et spill som med VAKRE og GLITRENDE edelstene pirret mitt barnesinn. Et sinn som kunne se verdier i det meste jeg kom over.
Så verdier der andre så søppel. Jeg har i grunnen flere dusiner av eksempler på slikt innen diverse områder!
Her er mitt NYE FUNN.........et funn som FAKTISK kombinerer BÅDE SØPPEL (avfall) og EDELSTENER i form av VERDIER!
_____________________________________
Det er vel flere her inne som så «sendingen» med Guru Hermansen i studio for noen dg siden.
Mye generelt klokt å høre – og et visst fokus på «snille» grønne aksjer som kan eksplodere i år!
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Hermanruds-5-snille-aksjer-har-gaatt-som-kuler
«Her kan det være GULL å finne, var hans budskap». Små og ukjente selskaper som folk ikke har oppdaget og ikke forstår hva driver med!
Noe slikt sa han, og 5 ulike EKSEMPLER ble nevnt (NEL – SSO – SSHIP – TOMRA og BON) – men ingen konkrete "vinnere".
Jeg BLE interessert, men strøk straks BON fra lista. Notorisk underskuddselskap u/Fred Olsen (i hvert fra gml dager) innen vindkraft. 4 igjen!
_______________________________
For å gjøre en lang historie kort; Alle vet hva NEL driver med (hydrogen og MASSIVE tap), SSO (store solparker som går så det griner) og TOM som er verdensleder på sitt område. ALLE kjente, men hvem vet EGENTLIG noe som helst om Scanship?
Et supplyrederi i Nordsjøen, et fergeselskap mellom skandinaviske land – eller HVA pokker er dette for noe?
Sikkert bare noe dritt, for de er da kun notert på Oslo Axess!
Jeg er ingen «regnskapsmann» og holder derfor EBIT, EBITDA og slikt utenfor.
Mine 4 lett forståelige tall (for noen dg siden - er siden endret) gir likevel et greit bilde av de enkeltes verdsettelse og potensiale!
Mens det i f.eks NEL kan fylles et stort OL-basseng med "verdiløse aksjer" til en pris av 7 MRD klarer man i SSHIP knapt å fylle et badekar med superlønnsomme aksjer til en børsverdi av 8-900 millioner.
NEL: (kurs 6,09)
Verdsatt: 7 MILLIARDER
Ant aksjer: 1,2 MILLIARDER
EPS: 0 (taper ca 40 % av ALL OMSETNING. Jøje meg.....)!
Utbytte: SELVSAGT 0!
SSO: (kurs 87)
Verdsatt: 10 MILLIARDER
Ant aksjer: 114 millioner
EPS: 1,29
Utbytte: 0,95
TOM: (kurs 258)
Verdsatt: 38 MILLIARDER
Ant aksjer: 150 mill
EPS: 4,80 (?)
Utbytte: 4,5 (2x 2,25)
SSHIP:(kurs 8,90)
Verdsatt: 830 mill
Ant aksjer: 95,6 mill.*
EPS: 0,28
Utbytte: 0,20 (2x 0,10 i 2019). Høres LITE ut, men gang opp m/kursen til f.eks TOM og se hva som gis ut!
* Av selskapets 96 mill aksjer eies ca 66% av Styret/Ledelsen. (rettet 11.apr)
Kun 34% er «frie» dvs (33 mill aksjer) og mange er låst hos store institusjonelle investorer. I prinsippet MINIMALT m/aksjer i omløp!
Når alle de nye grønne fondene strømmer til børs MÅ de knive om de få gjenværende - sammen med de NYE investorene som strømmer til!
Denne fordelingen SIKRER mot alvorlige kursfall i dårlige tider. I gode knapt aksjer å få tak i! Nei, NESTEN UMULIG - uten å presse prisen!
Er det rart at Eline i studio sitter forundret og forteller Trygve om SSHIP på vinnerlisten.....i dag igjen ????
Trygve sier ikke et ord (vil ikke kommentere) - for heller ikke HAN kjenner til selskapet (min påstand)!
Akkurat som de fleste andre. Akkurat i henhold til Hermanruds "oppskrift"! Ukjente og blinkende edelster som INGEN SER!
Hva driver så SSHIP med?
- Ulike renseanlegg, der det VIKTIGSTE er innen sjøfart. STORE cruiseskip >200 passasjerer (hm, skulle det stått >2000. Tror det!)
- ALT avfall om bord resirkulerer. Spillvann til drikkevann og resten til energi for skipenes eget bruk
- Her snakker man om TOTAL gjenvinning! 0 utslipp! Et prisbelønnet verdensledende selskap!
- Rensing av lukkede anlegg i fiskeindustri (sterkt voksende pga lusproblematikk) inkl landbaserte.
- Rensing av annet landbasert (vann, mm). Bl.a. sin første kontrakt innen fullskala testanlegg i dag! "Halvt" sponset av Staten.
- KUNDER?: Bl.a. noen av verdens største innen cruise.
- KONKRETE ordre, med KONKRETE inntekter! Resultatene viser dette.
- Etter at ordre inngås kommer det senere vedlikeholdsoppdrag på de samme anleggene.
Jeg kan anbefale at dere klikker litt rundt på selskapets hjemmeside. STUDER - og se potensialet!
Her noe av maritim virksomhet: https://www.scanship.no/marine/marine-systems/
Regnskap:
https://www.scanship.no/wp-content/uploads/2019/02/SSHIP-Second-Half-Year-2018-Report.pdf
Går man tilbake til innledningen kan man sammenligne tallene innen de 4.
- NEL er bare BÅNN I BØTTA – uansett hvordan man ser på tallene!
- SSO og TOM er to veldrevne selskaper, men med svært mange aksjer i omløp.
- Ingen er dog i nærheten av SSHIP.
- Svært veldrevet – og en KLAR vinner på de tallene jeg ramser opp.
- Trolig fordi folket fortsatt ikke har peiling på hva SSHIP bedriver - eller hvor store inntekter som genereres!
Hilsen Hammers.......som uansett har gjort SITT valg. Et DAMPENDE VARMT bad i SSHIP-aksjer er absolutt å foretrekker framfor
et kjølig OL-anlegg med NEL-aksjer - der man GRUER seg til å putte tåa oppi.....!
PS; Overskrift endret den 11/1 - i forbindelse med navnebyttet.
Et spill som med VAKRE og GLITRENDE edelstene pirret mitt barnesinn. Et sinn som kunne se verdier i det meste jeg kom over.
Så verdier der andre så søppel. Jeg har i grunnen flere dusiner av eksempler på slikt innen diverse områder!
Her er mitt NYE FUNN.........et funn som FAKTISK kombinerer BÅDE SØPPEL (avfall) og EDELSTENER i form av VERDIER!
_____________________________________
Det er vel flere her inne som så «sendingen» med Guru Hermansen i studio for noen dg siden.
Mye generelt klokt å høre – og et visst fokus på «snille» grønne aksjer som kan eksplodere i år!
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Hermanruds-5-snille-aksjer-har-gaatt-som-kuler
«Her kan det være GULL å finne, var hans budskap». Små og ukjente selskaper som folk ikke har oppdaget og ikke forstår hva driver med!
Noe slikt sa han, og 5 ulike EKSEMPLER ble nevnt (NEL – SSO – SSHIP – TOMRA og BON) – men ingen konkrete "vinnere".
Jeg BLE interessert, men strøk straks BON fra lista. Notorisk underskuddselskap u/Fred Olsen (i hvert fra gml dager) innen vindkraft. 4 igjen!
_______________________________
For å gjøre en lang historie kort; Alle vet hva NEL driver med (hydrogen og MASSIVE tap), SSO (store solparker som går så det griner) og TOM som er verdensleder på sitt område. ALLE kjente, men hvem vet EGENTLIG noe som helst om Scanship?
Et supplyrederi i Nordsjøen, et fergeselskap mellom skandinaviske land – eller HVA pokker er dette for noe?
Sikkert bare noe dritt, for de er da kun notert på Oslo Axess!
Jeg er ingen «regnskapsmann» og holder derfor EBIT, EBITDA og slikt utenfor.
Mine 4 lett forståelige tall (for noen dg siden - er siden endret) gir likevel et greit bilde av de enkeltes verdsettelse og potensiale!
Mens det i f.eks NEL kan fylles et stort OL-basseng med "verdiløse aksjer" til en pris av 7 MRD klarer man i SSHIP knapt å fylle et badekar med superlønnsomme aksjer til en børsverdi av 8-900 millioner.
NEL: (kurs 6,09)
Verdsatt: 7 MILLIARDER
Ant aksjer: 1,2 MILLIARDER
EPS: 0 (taper ca 40 % av ALL OMSETNING. Jøje meg.....)!
Utbytte: SELVSAGT 0!
SSO: (kurs 87)
Verdsatt: 10 MILLIARDER
Ant aksjer: 114 millioner
EPS: 1,29
Utbytte: 0,95
TOM: (kurs 258)
Verdsatt: 38 MILLIARDER
Ant aksjer: 150 mill
EPS: 4,80 (?)
Utbytte: 4,5 (2x 2,25)
SSHIP:(kurs 8,90)
Verdsatt: 830 mill
Ant aksjer: 95,6 mill.*
EPS: 0,28
Utbytte: 0,20 (2x 0,10 i 2019). Høres LITE ut, men gang opp m/kursen til f.eks TOM og se hva som gis ut!
* Av selskapets 96 mill aksjer eies ca 66% av Styret/Ledelsen. (rettet 11.apr)
Kun 34% er «frie» dvs (33 mill aksjer) og mange er låst hos store institusjonelle investorer. I prinsippet MINIMALT m/aksjer i omløp!
Når alle de nye grønne fondene strømmer til børs MÅ de knive om de få gjenværende - sammen med de NYE investorene som strømmer til!
Denne fordelingen SIKRER mot alvorlige kursfall i dårlige tider. I gode knapt aksjer å få tak i! Nei, NESTEN UMULIG - uten å presse prisen!
Er det rart at Eline i studio sitter forundret og forteller Trygve om SSHIP på vinnerlisten.....i dag igjen ????
Trygve sier ikke et ord (vil ikke kommentere) - for heller ikke HAN kjenner til selskapet (min påstand)!
Akkurat som de fleste andre. Akkurat i henhold til Hermanruds "oppskrift"! Ukjente og blinkende edelster som INGEN SER!
Hva driver så SSHIP med?
- Ulike renseanlegg, der det VIKTIGSTE er innen sjøfart. STORE cruiseskip >200 passasjerer (hm, skulle det stått >2000. Tror det!)
- ALT avfall om bord resirkulerer. Spillvann til drikkevann og resten til energi for skipenes eget bruk
- Her snakker man om TOTAL gjenvinning! 0 utslipp! Et prisbelønnet verdensledende selskap!
- Rensing av lukkede anlegg i fiskeindustri (sterkt voksende pga lusproblematikk) inkl landbaserte.
- Rensing av annet landbasert (vann, mm). Bl.a. sin første kontrakt innen fullskala testanlegg i dag! "Halvt" sponset av Staten.
- KUNDER?: Bl.a. noen av verdens største innen cruise.
- KONKRETE ordre, med KONKRETE inntekter! Resultatene viser dette.
- Etter at ordre inngås kommer det senere vedlikeholdsoppdrag på de samme anleggene.
Jeg kan anbefale at dere klikker litt rundt på selskapets hjemmeside. STUDER - og se potensialet!
Her noe av maritim virksomhet: https://www.scanship.no/marine/marine-systems/
Regnskap:
https://www.scanship.no/wp-content/uploads/2019/02/SSHIP-Second-Half-Year-2018-Report.pdf
Går man tilbake til innledningen kan man sammenligne tallene innen de 4.
- NEL er bare BÅNN I BØTTA – uansett hvordan man ser på tallene!
- SSO og TOM er to veldrevne selskaper, men med svært mange aksjer i omløp.
- Ingen er dog i nærheten av SSHIP.
- Svært veldrevet – og en KLAR vinner på de tallene jeg ramser opp.
- Trolig fordi folket fortsatt ikke har peiling på hva SSHIP bedriver - eller hvor store inntekter som genereres!
Hilsen Hammers.......som uansett har gjort SITT valg. Et DAMPENDE VARMT bad i SSHIP-aksjer er absolutt å foretrekker framfor
et kjølig OL-anlegg med NEL-aksjer - der man GRUER seg til å putte tåa oppi.....!
PS; Overskrift endret den 11/1 - i forbindelse med navnebyttet.
Redigert 21.01.2021 kl 09:09
Du må logge inn for å svare
Kroneflipperen
15.11.2019 kl 09:49
4902
Tjaa, aksjen har funnet støtte rundt 15-16kr over en lengre periode og har brutt ut av en negativ trend på mellomlang sikt. SSO er et godt selskap det (jeg har selv aksjer der) men den er veldig høyt priset og har kanskje ikke potensiale til å gjøre store hopp noe SSHIP kan. Synes også SSHIP er et mye mer spennende selskap enn hva SSO er, hvor også konkurransen er veldig høy innenfor solparker. SSHIP har mange baller i luften og ligger godt plassert foran i et veldig trendy segment! Jeg tror og håper vi kan se en fin økning av kurs fremover.
Max Payne
15.11.2019 kl 10:07
4922
SSO er en maskin. Et selskap for framtiden. Her kan vi lene oss tilbake og se en jevn stigning av kursen. Finnes ikke dens like i verden.
Det tekniske bildet til SSHIP er ikke så bra. Risikoen for videre fall, er for stor for meg.
Max
Det tekniske bildet til SSHIP er ikke så bra. Risikoen for videre fall, er for stor for meg.
Max
Max Payne
15.11.2019 kl 12:01
4924
Skjønte ikke noe av det Badin snakket om i intervjuet av Pareto i Stockholm på cleantech konferansen.
Dårlig dag eller serverer de spesielle ting på slike konferanser? Det var uklart babling. Hva er egentlig strategien her?
Max
Dårlig dag eller serverer de spesielle ting på slike konferanser? Det var uklart babling. Hva er egentlig strategien her?
Max
Vi får nu se da...SSHIP ledelsen med Badin er noe av det beste ...Dette blir knallbra...her er det bare å kjøre på med aksjer....
Max Payne
15.11.2019 kl 12:17
4893
Bra historikk, men når den videre strategien skal kommuniseres på youtube, må budskapet og presentasjon være klokkeren. Jeg skjønte som sagt knapt hva som ble sagt.
Max
Max
Tradinator
15.11.2019 kl 13:41
4819
Kursmål på 23 må være med relativt kort horisont, denne står på 50 i løpet av noen år nå.
https://finansavisen.no/nyheter/miljo/2019/11/15/7472829/scanship-sjefen-vil-gi-vekst-og-avkastning-for-alle-som-er-investert
https://finansavisen.no/nyheter/miljo/2019/11/15/7472829/scanship-sjefen-vil-gi-vekst-og-avkastning-for-alle-som-er-investert
BMW_E30
15.11.2019 kl 13:56
4806
Fra facebook nå:
We at Scanship have the solutions to valorize plastic waste into electricity or hydrogen gas with pyrocarbon. Scanship ETIA - Ecotechnologies has delivered its full scale plant to Race for Water Foundation in Vernon, France #wegivewastevalue #forcleaneroceans
We at Scanship have the solutions to valorize plastic waste into electricity or hydrogen gas with pyrocarbon. Scanship ETIA - Ecotechnologies has delivered its full scale plant to Race for Water Foundation in Vernon, France #wegivewastevalue #forcleaneroceans
Max Payne
15.11.2019 kl 14:05
4803
Ellers er det å bemerke at trådstarter bruker Hermanrud som referanse i overskrift, men Hermanrud er påfallende stille om Scanship og ser isteden store verdier i Nel. Ellers refererer Hammers til både Nel, SSO og Tomra i innledning, men hevder altså at det ikke er passende av meg å omtale SSO i en tråd om SSHIP:
Hammers skriver:
"At du foretrekker SSO er din sak - og egentlig ikke noe som hører hjemme på en tråd om SSHIP"
Så her settes det opp svære påfallende rigide regler for debatten der det gjelder noen regler for Hammers og andre for meg:)
Max
Hammers skriver:
"At du foretrekker SSO er din sak - og egentlig ikke noe som hører hjemme på en tråd om SSHIP"
Så her settes det opp svære påfallende rigide regler for debatten der det gjelder noen regler for Hammers og andre for meg:)
Max
Hammers
15.11.2019 kl 14:25
4787
Max Paine.
- Tråden ble startet med et "situasjonsbilde" - der Hermanrud var gjest i studio. Ellers nevnes ikke han som noe sannhetsvitne.
- Det er en stor forskjell på i ta en kjepp sammenligning med de nevnte selskapene, og det å "mase videre" - slik du gjør.
Ellers synes jeg det er betryggende og deilig å lese ord som de som journalisten i FA benytter; "Nærmest ubegrensede muligheter......."!
Ja, når det landbaserte dukker opp om ikke lenge så jeg jeg selv av samme syn.
Et nærmest UBEGRENSET marked - der man selv er en verdensener!
Hilsen Hammers
- Tråden ble startet med et "situasjonsbilde" - der Hermanrud var gjest i studio. Ellers nevnes ikke han som noe sannhetsvitne.
- Det er en stor forskjell på i ta en kjepp sammenligning med de nevnte selskapene, og det å "mase videre" - slik du gjør.
Ellers synes jeg det er betryggende og deilig å lese ord som de som journalisten i FA benytter; "Nærmest ubegrensede muligheter......."!
Ja, når det landbaserte dukker opp om ikke lenge så jeg jeg selv av samme syn.
Et nærmest UBEGRENSET marked - der man selv er en verdensener!
Hilsen Hammers
BMW_E30
15.11.2019 kl 14:34
4775
Fra en annen artikkel i finansavisen om scanship :
Selskapets hårete ambisjoner er å rulle ut 4.000 landbaserte Scanship Etia-anlegg i den Tredje verden.
Det vil imidlertid kreve investeringer på rundt 15 milliarder dollar å realisere, som selskapet håper å gjennomføre i samarbeid med andre aktører.
Selskapets hårete ambisjoner er å rulle ut 4.000 landbaserte Scanship Etia-anlegg i den Tredje verden.
Det vil imidlertid kreve investeringer på rundt 15 milliarder dollar å realisere, som selskapet håper å gjennomføre i samarbeid med andre aktører.
Hammers
15.11.2019 kl 14:51
4759
Ja, husker den artikkelen - der vanlig søppel skulle omgjøres til energi.
Den edle tanken var vel bl.a. at den fattige lokalbefolkningen skulle få betalt for innlevert søppel.
På den måten rydder man opp i dritten, man skaper ren energi av produktene - og man skaper betalte jobber til "sankerne"!
Norge er et land som har rike tradisjoner med å støtte alle mulige gode tiltak i diverse U-land.
Hva er da mer naturlig enn å støtte et norsk selskap som lett kan slå TRE gode tiltak i EN smekk?
Hilsen Hammers
Den edle tanken var vel bl.a. at den fattige lokalbefolkningen skulle få betalt for innlevert søppel.
På den måten rydder man opp i dritten, man skaper ren energi av produktene - og man skaper betalte jobber til "sankerne"!
Norge er et land som har rike tradisjoner med å støtte alle mulige gode tiltak i diverse U-land.
Hva er da mer naturlig enn å støtte et norsk selskap som lett kan slå TRE gode tiltak i EN smekk?
Hilsen Hammers
Ergo: Idag betaler man får å rydde for søppel- beste er ¨å få betalt - ikke ha en utgift for rydde etter andre..enhver idiot burde ha forstått det.
Hammers
15.11.2019 kl 16:49
4683
Et greit bilde jeg la ut på denne tråden for 2-3 dager siden.
Et helt "uhøytidelig" chart - der retningen er indikert.
Kursen er ved dagens stengetid på 18,75. https://www.tradingview.com/x/JvqcWwDA/
Hilsen Hammers
Et helt "uhøytidelig" chart - der retningen er indikert.
Kursen er ved dagens stengetid på 18,75. https://www.tradingview.com/x/JvqcWwDA/
Hilsen Hammers
Hammers
15.11.2019 kl 23:49
4518
Odd Børretzen HATET måker. JEG hater også måker. De helvetes måkene, som hyler og skriker, og som driter over alt.
De som krangler og slåss om enhver liten matbit alle andre helvetes måker har fått fatt i. Spill gjerne av mens du leser videre.
https://www.youtube.com/watch?v=2YSVJjIPDoA
Jeg HATER også TORSDAGER. De helvetes torsdagene har jeg et dårlig forhold til! Angstfulle torsdager.
Torsdager når jeg normalt tar en Harry-tur. Torsdager når det alltid skjer noe negativt med mine aksjer på børs.
Jeg husker det godt - for da er det som sagt en litt sen svensketur - og ståa sjekkes etter en noe sen hjemkomst.
Akkurat slik som i går. Små volum som hele tiden skulle presse SSHIP en 5 eller 10-øring YTTERLIGERE ned.
De helvetes torsdagene! Jeg HATER dem!
MEN; Jeg ELSKER FREDAGER! Sorgløse fredager! Fredager generelt, men spesielt fredager når SSHIP stiger 12-13%.
En herlig fredag som i dag. Da stiger humøret ytterligere noen hakk.
Da skummer det billige svenske "drivstoffet" i pint'en - humøret er på topp - og Radio Rock dunker i bakgrunnen.
Hmmm. Fredager er FINE dager! Da glemmes de helvetes torsdagene raskt! Høh......hvem bryr seg vel om torsdager?
I dag ble det gitt et MEGA kjøpssignal......fra Finansavisen - som i sin artikkel bl.a viser til Pareto's analyse av selskapet.
Pareto forventer FLERE ÅR med sterk omsetningsvekst! DE er ikke de eneste.
https://finansavisen.no/nyheter/miljo/2019/11/15/7472829/scanship-sjefen-vil-gi-vekst-og-avkastning-for-alle-som-er-investert
Her er det med andre ord bare å henge seg på.
Av selskapets 100 millioner aksjer (utrolig lavt i forhold til de fleste andre) - er hele 82 millioner bundet opp i selskapets 20 største aksjonærer.
Ledelsen har vel alene ca 60% (litt vanskelig å anslå etter at ETIA ble kjøpt opp - delvis med aksjer).
Kun ca 18 mill aksjer er det å kjempe om - og de aller fleste sitter på ganske så låste hender.
En slik sits er et gullegg i oppgangstider. Oppgangstider Pareto forventer i RIKT MONN til 2030. DE er ikke de eneste.
Vanlige bankrenter har NULL å stille opp med mot et selskap som er i en slik sterk utvikling som det SSHIP er i!
En utvikling som befinner seg i et PERFEKT marked - der det er mer enn nok og ta av mtp mulige oppdrag.
SSHIP har løsningene, men den landbaserte delen må først bli offisielt igangsatt før det neste KRAFTIGE løftet finner sted.
Dette skjer om relativt kort tid. Det har selskapet selv annonsert - og den siste EMI'en er direkte tilknytten det nye vekstområdet.
Det hadde vært ekstra morsomt om også DET skjedde på en FREDAG.
En HERLIG FREDAG......ja...... for jeg ELSKER FREDAGER!
Hilsen Hammers......som legger ut den tekniske ståa pr i dag; https://www.tradingview.com/x/flvDRGP9/
NÅR 19,20 brytes (jeg sier ikke "HVIS") - ja da starter også rakettens NESTE trinn. Kun et tidsspørsmål!
De som krangler og slåss om enhver liten matbit alle andre helvetes måker har fått fatt i. Spill gjerne av mens du leser videre.
https://www.youtube.com/watch?v=2YSVJjIPDoA
Jeg HATER også TORSDAGER. De helvetes torsdagene har jeg et dårlig forhold til! Angstfulle torsdager.
Torsdager når jeg normalt tar en Harry-tur. Torsdager når det alltid skjer noe negativt med mine aksjer på børs.
Jeg husker det godt - for da er det som sagt en litt sen svensketur - og ståa sjekkes etter en noe sen hjemkomst.
Akkurat slik som i går. Små volum som hele tiden skulle presse SSHIP en 5 eller 10-øring YTTERLIGERE ned.
De helvetes torsdagene! Jeg HATER dem!
MEN; Jeg ELSKER FREDAGER! Sorgløse fredager! Fredager generelt, men spesielt fredager når SSHIP stiger 12-13%.
En herlig fredag som i dag. Da stiger humøret ytterligere noen hakk.
Da skummer det billige svenske "drivstoffet" i pint'en - humøret er på topp - og Radio Rock dunker i bakgrunnen.
Hmmm. Fredager er FINE dager! Da glemmes de helvetes torsdagene raskt! Høh......hvem bryr seg vel om torsdager?
I dag ble det gitt et MEGA kjøpssignal......fra Finansavisen - som i sin artikkel bl.a viser til Pareto's analyse av selskapet.
Pareto forventer FLERE ÅR med sterk omsetningsvekst! DE er ikke de eneste.
https://finansavisen.no/nyheter/miljo/2019/11/15/7472829/scanship-sjefen-vil-gi-vekst-og-avkastning-for-alle-som-er-investert
Her er det med andre ord bare å henge seg på.
Av selskapets 100 millioner aksjer (utrolig lavt i forhold til de fleste andre) - er hele 82 millioner bundet opp i selskapets 20 største aksjonærer.
Ledelsen har vel alene ca 60% (litt vanskelig å anslå etter at ETIA ble kjøpt opp - delvis med aksjer).
Kun ca 18 mill aksjer er det å kjempe om - og de aller fleste sitter på ganske så låste hender.
En slik sits er et gullegg i oppgangstider. Oppgangstider Pareto forventer i RIKT MONN til 2030. DE er ikke de eneste.
Vanlige bankrenter har NULL å stille opp med mot et selskap som er i en slik sterk utvikling som det SSHIP er i!
En utvikling som befinner seg i et PERFEKT marked - der det er mer enn nok og ta av mtp mulige oppdrag.
SSHIP har løsningene, men den landbaserte delen må først bli offisielt igangsatt før det neste KRAFTIGE løftet finner sted.
Dette skjer om relativt kort tid. Det har selskapet selv annonsert - og den siste EMI'en er direkte tilknytten det nye vekstområdet.
Det hadde vært ekstra morsomt om også DET skjedde på en FREDAG.
En HERLIG FREDAG......ja...... for jeg ELSKER FREDAGER!
Hilsen Hammers......som legger ut den tekniske ståa pr i dag; https://www.tradingview.com/x/flvDRGP9/
NÅR 19,20 brytes (jeg sier ikke "HVIS") - ja da starter også rakettens NESTE trinn. Kun et tidsspørsmål!
Redigert 16.11.2019 kl 20:53
Du må logge inn for å svare
MASTERDEX
16.11.2019 kl 01:20
4455
Endelig ble det litt fart i Sship aksjen. Dette kan bli MEGA STORT!
kaliber
16.11.2019 kl 12:23
4255
Jeg er litt mer nøktern og ser ikke den store stigningen i kursen, antar litt ned til uka!
Hammers
16.11.2019 kl 21:25
4103
Takk - "finkaliber".
Det var et VEKTIG innspill av en som ellers er opptatt av kvalitetsaksjer som NEL, XXL og ELE.
Hilsen Hammers
Det var et VEKTIG innspill av en som ellers er opptatt av kvalitetsaksjer som NEL, XXL og ELE.
Hilsen Hammers
BMW_E30
16.11.2019 kl 22:49
4045
Hvorfor ned til uka ?
Siste børs timene ble jo en kamp om aksjene. Selgerside tørket mer eller mindre ut og kursen dreiv opp ganske nøyaktig 2kroner. Sluttauksjonen bekreftet virkelig dette.
Ett resultat av artikkelen og diverse nyheter som en finner om en leter litt. Mandag vil vi se litt forandringer på topp 20 men mye pga. Emi. De blei tross alt bare trykket opp 6.5mill aksjer. Badin eier alene 10.5mill.
De tekniske har eg lite greie på, men eg setter pris på at du deler din kunnskap der Hammers.
Nei har en horisont på litt lengre en timer. Dager og uker så har eg vanskeligheter med å forstå at dette ikkje er en lønnsom investering. Eg tror ikkje aksjen blir så lenge på 20 tallet denne gangen. Den må nok lengre nord en det før våren.
Siste børs timene ble jo en kamp om aksjene. Selgerside tørket mer eller mindre ut og kursen dreiv opp ganske nøyaktig 2kroner. Sluttauksjonen bekreftet virkelig dette.
Ett resultat av artikkelen og diverse nyheter som en finner om en leter litt. Mandag vil vi se litt forandringer på topp 20 men mye pga. Emi. De blei tross alt bare trykket opp 6.5mill aksjer. Badin eier alene 10.5mill.
De tekniske har eg lite greie på, men eg setter pris på at du deler din kunnskap der Hammers.
Nei har en horisont på litt lengre en timer. Dager og uker så har eg vanskeligheter med å forstå at dette ikkje er en lønnsom investering. Eg tror ikkje aksjen blir så lenge på 20 tallet denne gangen. Den må nok lengre nord en det før våren.
Hammers
16.11.2019 kl 22:57
4039
I kveld har jeg tatt en liten titt på det STORE bildet i SSHIP.........det "helt" tilbake til 2017 - da det startet.
Vi ser en noe eiendommelig utvikling. En utvikling som vi TA-entusiaster elsker å se.
https://www.tradingview.com/x/8z5QcazR/
- Mål avstanden fra den laveste av de 2 nederste horisontale markeringene til den nederste av de to neste.
- Avstanden mellom to konsolideringsområder.
- Legg den samme avstanden videre opp fra den nederste linja i det 2. paret - til dagens nivå.
- Da ser man at vi kommer ca AKKURAT til den nederste linja i "dagens konsolideringsnivå".
- I det store bildet er det LITEN motstand ved 19,20. Mer ved 24.
- Når 24 etter hvert blir brutt kan man legge linjalen videre oppover.
- Hvor høyt kommer man da? 50-60-70? Jeg har ikke peiling for DET nivået ligger LANGT utenfor chartets grenser!
- Husk, dette er et LOGARITMISK chart - der kroneverdiene etter hvert kommer i stadig tettere rekkefølge oppover.
- Men klart; de underliggende verdiene og nyhetene må følge på for at dette skal skje. Akkurat som de har gjort fram til i dag.
- Pareto spår fantastiske tider de neste 10-12 år! For HVER konsolidering som måtte komme kan man bruke linjalen igjen.
- Slikt kan man leke seg med i et logaritmisk chart!
- Men for all del; dette er ikke et "presisjonsintrument", men et som forteller om den LANGSIKTIGE utviklingen!
- Ja, for når du ser utviklingen; HVORFOR skal det stanse i dag......når det hele er i ferd med å ta av?
Hilsen Hammers......som også registrerer at kursen pr dd befinner seg ganske så nært BUNNEN i den inntegnede nåværende trenden.
Vi ser en noe eiendommelig utvikling. En utvikling som vi TA-entusiaster elsker å se.
https://www.tradingview.com/x/8z5QcazR/
- Mål avstanden fra den laveste av de 2 nederste horisontale markeringene til den nederste av de to neste.
- Avstanden mellom to konsolideringsområder.
- Legg den samme avstanden videre opp fra den nederste linja i det 2. paret - til dagens nivå.
- Da ser man at vi kommer ca AKKURAT til den nederste linja i "dagens konsolideringsnivå".
- I det store bildet er det LITEN motstand ved 19,20. Mer ved 24.
- Når 24 etter hvert blir brutt kan man legge linjalen videre oppover.
- Hvor høyt kommer man da? 50-60-70? Jeg har ikke peiling for DET nivået ligger LANGT utenfor chartets grenser!
- Husk, dette er et LOGARITMISK chart - der kroneverdiene etter hvert kommer i stadig tettere rekkefølge oppover.
- Men klart; de underliggende verdiene og nyhetene må følge på for at dette skal skje. Akkurat som de har gjort fram til i dag.
- Pareto spår fantastiske tider de neste 10-12 år! For HVER konsolidering som måtte komme kan man bruke linjalen igjen.
- Slikt kan man leke seg med i et logaritmisk chart!
- Men for all del; dette er ikke et "presisjonsintrument", men et som forteller om den LANGSIKTIGE utviklingen!
- Ja, for når du ser utviklingen; HVORFOR skal det stanse i dag......når det hele er i ferd med å ta av?
Hilsen Hammers......som også registrerer at kursen pr dd befinner seg ganske så nært BUNNEN i den inntegnede nåværende trenden.
Redigert 16.11.2019 kl 23:00
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
17.11.2019 kl 00:03
3980
Bra Hammers! Har en liten post kjøpt på lavt 16. Kjekt å se at det leveres og kursen reagerer på det. Etter å ha fulgt selskapet en tid , føler jeg får å øke innsatsen dersom muligheten byr seg.
Hammers
17.11.2019 kl 00:53
3940
En god strategi......Sjonkle Rolf.
Hvis du har en GOD grunnbase på lav kurs, er det veldig greit å snitte OPPOVER med mindre tilleggskjøp på stigende kurser.
Det har jeg selv gjort ved flere anledninger - inkl ved SSHIP's forrige kraftige stigning.
Den fra 8-tallet og oppover - da tråden ble startet.
Å snitte ned på fallende kurser kan imidlertid være livsfarlig.
Hvis kursen jevnt faller - og bunnen plutselig forsvinner under en.
Hilsen Hammers
Hvis du har en GOD grunnbase på lav kurs, er det veldig greit å snitte OPPOVER med mindre tilleggskjøp på stigende kurser.
Det har jeg selv gjort ved flere anledninger - inkl ved SSHIP's forrige kraftige stigning.
Den fra 8-tallet og oppover - da tråden ble startet.
Å snitte ned på fallende kurser kan imidlertid være livsfarlig.
Hvis kursen jevnt faller - og bunnen plutselig forsvinner under en.
Hilsen Hammers
MASTERDEX
18.11.2019 kl 17:00
3562
https://e24.no/boers-og-finans/i/GGXpVV/voldberg-satser-millioner-paa-groenn-boersvinner Denne mannen har utrolig god teft, og nå har han truffet blink med billig inngang i Sship aksjen.
Hammers
18.11.2019 kl 22:26
3442
Oppdatert chart:
https://www.tradingview.com/x/1GS0XydB/
Kommer bruddet DIREKTE (som sluttkurs).......eller må man først gjennom en ny rekyl?
Det spiller uansett ingen rolle - for etter hvert KOMMER DET - BRUDDET!
100% garantert - hvis ikke jorden revner - eller noe slikt!
Dess lengre den "horisontale basen" blir - dess sterkere blir bruddsignalet (teknisk teori).
Hilsen Hammers......som jevnlig har kjøpt tilbake halvparten av sin opprinnelige beholdning.
Den som under "falldagen" ble solgt på snitt 22,50.
https://www.tradingview.com/x/1GS0XydB/
Kommer bruddet DIREKTE (som sluttkurs).......eller må man først gjennom en ny rekyl?
Det spiller uansett ingen rolle - for etter hvert KOMMER DET - BRUDDET!
100% garantert - hvis ikke jorden revner - eller noe slikt!
Dess lengre den "horisontale basen" blir - dess sterkere blir bruddsignalet (teknisk teori).
Hilsen Hammers......som jevnlig har kjøpt tilbake halvparten av sin opprinnelige beholdning.
Den som under "falldagen" ble solgt på snitt 22,50.
Redigert 18.11.2019 kl 22:37
Du må logge inn for å svare
BMW_E30
18.11.2019 kl 22:57
3395
I åpningsminuttene såg de ut som den skulle fortsette videre :)
Bra opp i dag og tross alt dagen derpå etter en skikkelig kule.
Nei hvorfor selge nå?
Morroa har nett begynt for vinteren :)
Bra opp i dag og tross alt dagen derpå etter en skikkelig kule.
Nei hvorfor selge nå?
Morroa har nett begynt for vinteren :)
BMW_E30
18.11.2019 kl 22:59
3399
MASTERDEX skrev Kr.30! Og det kan skje raskt.
De kan ta litt tid. Men de skjer!
Bare vent til RFW er ferdig funda så blir de tusenvis av containere som skal rulles ut :)
Bare vent til RFW er ferdig funda så blir de tusenvis av containere som skal rulles ut :)
Hammers
19.11.2019 kl 21:10
3141
En ny flott dag, der den viktige motstanden ved 19,05 endelig ble brutt - og DET ettertrykkelig!
Linja har dermed endret "funksjon" - og er nå en like sterk STØTTELINJE ved evt senere fall - som den i sin tid var motstand.
Ja, STERK - ref den lange forutgående horisontale utviklingen som endelig har fått brudd - etter 2-3 mnd.
https://www.tradingview.com/x/6uK0Y2BK/
Dagen stanset på perfekt ny motstand v/20,40. I utgangspunktet LANGT svakere enn det forgjengeren var!
Brytes også denne som sluttkurs (denne uka - eller senere), ja da er det ikke noe spesielt å snakke om før vi er på 23,30 - og senere 26,20!
Hilsen Hammers......som for sikkerhets skyld har funnet fram sine gamle "sjumilsstøvler".
De som har stått nypusset på loftet siden i sommer.
Linja har dermed endret "funksjon" - og er nå en like sterk STØTTELINJE ved evt senere fall - som den i sin tid var motstand.
Ja, STERK - ref den lange forutgående horisontale utviklingen som endelig har fått brudd - etter 2-3 mnd.
https://www.tradingview.com/x/6uK0Y2BK/
Dagen stanset på perfekt ny motstand v/20,40. I utgangspunktet LANGT svakere enn det forgjengeren var!
Brytes også denne som sluttkurs (denne uka - eller senere), ja da er det ikke noe spesielt å snakke om før vi er på 23,30 - og senere 26,20!
Hilsen Hammers......som for sikkerhets skyld har funnet fram sine gamle "sjumilsstøvler".
De som har stått nypusset på loftet siden i sommer.
Redigert 19.11.2019 kl 21:53
Du må logge inn for å svare
MASTERDEX
20.11.2019 kl 00:09
3036
Mange store som vil inn nå, men ikke store volum å få tak i på dagens lave kurser. De må nok jekke seg opp skal de få noe volum av betydning.
Redigert 20.11.2019 kl 00:14
Du må logge inn for å svare
MASTERDEX
21.11.2019 kl 00:10
2854
Jeg lå på salg på kr.30 i dag, men har flyttet de opp til kr.50 nå.
BMW_E30
21.11.2019 kl 09:20
2917
SCANSHIP HOLDING ASA : SCANSHIP AWARDED AWP RETROFIT CONTRACT BY NORWEGIAN CRUISE LINE HOLDINGS
08:00
Scanship Holding ASA through its subsidiary Scanship AS, has been awarded a
retrofit contract by Norwegian Cruise Line Holdings. The contract is to
deliver and install a Scanship AWP system on their Nautica vessel operated
under their Oceania Cruises brand. The system will process all grey
wastewater sources and black water to the industry highest environmental
standard. This standard is specified as IMO Marpol MEPC 227 (64) with
chapter 4.2 for special area Baltic Sea including phosphorus and nitrogen
removal. The installation will be done during the spring of 2020.
Today, nineteen cruise ships in the fleet of Norwegian Cruise Line
Holdings are equipped with Scanship AWP purifying its wastewater to the
industry highest effluent standard worldwide. With this new contract, we
are thrilled to continue delivering systems to Norwegian Cruise Line
Holdings and supporting their commitment to cleaner oceans and sustainable
seafaring,says CEO Henrik Badin in a statement.
With this contract, Scanship AS will be enabling Norwegian Cruise Line
Holding and its subsidiary Oceania Cruises to continue their efforts to
enhance UNs Sustainable Goal 14: Conserve and sustainably use the oceans,
seas and marine resources for sustainable development.
For further queries, please contact:
Henrik Badin - CEO
Scanship Holding ASA
Tel: +47 90 78 98 25
Email: henrik.badin@scanship.no
https://www.globenewswire.com/Tracker?data=ZBlGO3EOf0yHUbKMz2rQTyUsDZzSQRmEFh8kfZthx4N4vElGu-v1EobHz9b1aU66vL-rEiSFQvMLHNazwBVKtD779bdxUkv9ZYF0ohjuRdE=
ABOUT SCANSHIP HOLDING ASA
InScanship andoursubsidiary Etiaweare passionate about
preventingpollution. Our world leading solutionsconvertbiomass
andwasteintovaluable resourcesand generate clean energyfora wide
range of industries.
Cruise ships on every ocean have Scanship technology inside which processes
waste and purifies wastewater. Fish farmers are adopting similar solutions,
andpublicutilitiesand industriesuse our solutions forsludge
processing, waste managementand biogas productionon land.
Our ambitions go further than this.With our advanced technologies
andsolutions,weturn waste into biogenetic fuelsto helpdecarbonize
industryandconvert plastic wasteinto fuel, clean energy and high-value
pyro carbon.
Our solutions arescalable, standardized, patented
andthoroughlydocumented, and our capability to deliver is well proven.
They are key to end wasteand stop pollution.
Located in Oslo, the parent company Scanship Holding ASA is listed on the
Oslo Stock Exchange (ticker SSHIP). In 2018 the Scanship group and Etia had
combined annual revenues of NOK 430 million and 120employeesin Norway,
France, Poland and the US.
Hammers
21.11.2019 kl 10:26
2852
Ref chartet jeg la ut på tirsdag: https://www.tradingview.com/x/6uK0Y2BK/
- Kursen stanset perfekt på noe motstand ved 20,40.
- I går kom en konsolidering mot den nedenforliggende støtten.
- I dag meldes ny kontrakt - og kursen har/er i ferd med å bryte motstanden ved 20,40.
- Når bruddet er endelig /sluttkurs) ligger neste motstand ved 23,30. Der ligger SVAK motstand.
Hilsen Hammers
- Kursen stanset perfekt på noe motstand ved 20,40.
- I går kom en konsolidering mot den nedenforliggende støtten.
- I dag meldes ny kontrakt - og kursen har/er i ferd med å bryte motstanden ved 20,40.
- Når bruddet er endelig /sluttkurs) ligger neste motstand ved 23,30. Der ligger SVAK motstand.
Hilsen Hammers
Redigert 21.11.2019 kl 10:35
Du må logge inn for å svare