Nel opp +35% på 14 dager?
Ja nå er vi rigget for en deilig selias med Nel som kaptein ombord. I de nærmeste dagene kan vi oppleve himmelreisensen til Nel. Oppgangen med Nikola, Yara, Alstom, H2 bus Europe, SunLine, Shell, Hyundai, Toyota, HYON, og potensielle fete P2G milliard kontrakter og milliardkontrakter fra Nikola kan løfte Nel rett opp.
Stay inside Nel. Nel blir gull. Jo mere du investerer - jo rikere kan du bli ??? +35% på 14 dager? Ja det er mulig..
------------------
Store muligheter for Nel og Uno-X til å vinne nye hydrogenfyllestasjoner i Norge. Nye muligheter for hydrogenstøtte
Pressemelding • apr 02, 2019 09:00 CEST
Uno-Xs hydrogenstasjon på Hvam (Levert av Nel ASA) er en av dem som Enova har støttet tidligere.
Enova er nå ute med en ny konkurranse om investeringsstøtte til bygging av fyllestasjoner for hydrogen.
– Hydrogen kan etter hvert få en viktig rolle å spille når transportsektoren skal bli utslippsfri. Med denne støtteordningen reduserer vi kostnader og risiko for aktører som allerede nå ønsker å være med på å bygge markedet for hydrogen, sier markedsdirektør Øyvind Leistad i Enova.
Enova startet i 2017 med årlige utlysinger om investeringsstøtte for etablering av hydrogenstasjoner, for å legge til rette for å ta i bruk hydrogen og bidra til læring om bruk av hydrogen i transportsektoren. Så langt har statsforetaket gitt tilsagn om støtte til ni offentlig tilgjengelige fyllestasjoner for hydrogen.
Endringer fra i fjor
Årets konkurranse følger hovedlinjen fra i fjor, men Enova gjør nå noen mindre justeringer i støttetilbudet for å tilrettelegge enda bedre for utbygging av fyllestasjoner.
– Vi fjerner minstekravet til kapasitet, altså hvor mye hydrogen en stasjon må kunne levere, og lar det dermed være opp til utbyggerne å bestemme hvor store stasjoner de ønsker å bygge.
Enova har i oppfølgingen av tidligere vinnere sett at det kan være en tidkrevende prosess å få alle nødvendige godkjenninger på plass før spaden kan settes i jorda.
– Etter innspill fra bransjen utvider vi derfor fristen for å sette stasjonen i drift fra 20 til 24 måneder etter at støtten er innvilget. Til sammen håper vi at disse endringene fører til at vi får utløst kostnadseffektive fyllestasjoner som kan bidra til å bygge hydrogenmarkedet i Norge videre, sier Leistad i Enova.
Søknadene vil bli rangert etter hvor godt de oppfyller følgende kriterier: Støttebeløp, bruksgrunnlag/-estimat, og bidrag til kompetansebygging, læring og kunnskapsspredning om bruk av hydrogen i transportsektoren.
Fristen for å søke om støtte i årets konkurranse utløper 1. juni. Enova tar sikte på gi tilsagn innen juli.
Stay inside Nel. Nel blir gull. Jo mere du investerer - jo rikere kan du bli ??? +35% på 14 dager? Ja det er mulig..
------------------
Store muligheter for Nel og Uno-X til å vinne nye hydrogenfyllestasjoner i Norge. Nye muligheter for hydrogenstøtte
Pressemelding • apr 02, 2019 09:00 CEST
Uno-Xs hydrogenstasjon på Hvam (Levert av Nel ASA) er en av dem som Enova har støttet tidligere.
Enova er nå ute med en ny konkurranse om investeringsstøtte til bygging av fyllestasjoner for hydrogen.
– Hydrogen kan etter hvert få en viktig rolle å spille når transportsektoren skal bli utslippsfri. Med denne støtteordningen reduserer vi kostnader og risiko for aktører som allerede nå ønsker å være med på å bygge markedet for hydrogen, sier markedsdirektør Øyvind Leistad i Enova.
Enova startet i 2017 med årlige utlysinger om investeringsstøtte for etablering av hydrogenstasjoner, for å legge til rette for å ta i bruk hydrogen og bidra til læring om bruk av hydrogen i transportsektoren. Så langt har statsforetaket gitt tilsagn om støtte til ni offentlig tilgjengelige fyllestasjoner for hydrogen.
Endringer fra i fjor
Årets konkurranse følger hovedlinjen fra i fjor, men Enova gjør nå noen mindre justeringer i støttetilbudet for å tilrettelegge enda bedre for utbygging av fyllestasjoner.
– Vi fjerner minstekravet til kapasitet, altså hvor mye hydrogen en stasjon må kunne levere, og lar det dermed være opp til utbyggerne å bestemme hvor store stasjoner de ønsker å bygge.
Enova har i oppfølgingen av tidligere vinnere sett at det kan være en tidkrevende prosess å få alle nødvendige godkjenninger på plass før spaden kan settes i jorda.
– Etter innspill fra bransjen utvider vi derfor fristen for å sette stasjonen i drift fra 20 til 24 måneder etter at støtten er innvilget. Til sammen håper vi at disse endringene fører til at vi får utløst kostnadseffektive fyllestasjoner som kan bidra til å bygge hydrogenmarkedet i Norge videre, sier Leistad i Enova.
Søknadene vil bli rangert etter hvor godt de oppfyller følgende kriterier: Støttebeløp, bruksgrunnlag/-estimat, og bidrag til kompetansebygging, læring og kunnskapsspredning om bruk av hydrogen i transportsektoren.
Fristen for å søke om støtte i årets konkurranse utløper 1. juni. Enova tar sikte på gi tilsagn innen juli.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Furuen
03.04.2019 kl 09:28
5739
Også med 7500.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Nikko
03.04.2019 kl 09:45
5663
Skjønner meg ikke helt på "Robbi" i dag. Ligger han og lurer folk til å selge før det store hoppet? Eller hva?
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Furuen
03.04.2019 kl 09:53
5619
Bare å ligge rolig som gjedda i sivet og slå til når en tror bunnen er der.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Furuen
03.04.2019 kl 10:04
5563
Det twittres:
Hydrogen
@nelhydrogen
48 min48 minutter siden
Good morning #HannoverMesse! Will you be joining the Norwegian reception this evening? Stop by hall 27, booth B60 for a chat about #hydrogen... and sample some Norwegian aquavit! Don't forget to check out the events we're involved in today: http://bit.ly/HannoverM2019
Hydrogen
@nelhydrogen
48 min48 minutter siden
Good morning #HannoverMesse! Will you be joining the Norwegian reception this evening? Stop by hall 27, booth B60 for a chat about #hydrogen... and sample some Norwegian aquavit! Don't forget to check out the events we're involved in today: http://bit.ly/HannoverM2019
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Nikko
03.04.2019 kl 10:16
5429
Jeg mener å ha sett at noen har lagt ut informasjon her på HO om total mengde short i en aksje. Ikke bare over 0,5%. Noen som vet?
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Furuen
03.04.2019 kl 10:35
5350
Så ble det litt påfyll i dag også.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Tigeren
03.04.2019 kl 10:51
5293
Bra. Jeg lastet og opp mere i kurven nå. Billigsalg og NEL stabiliserer seg nå på litt over 6èrn. Det liker vi. Det er så herlig å lese at Mr.Milton nå gleder seg....Trevor Milton@nikolatrevor, 13 hours ago
Just got done watching the Nikola Two on the test track yesterday. Wow! There are no other words. Less than 14 days to go for the world to see the Nikola truck in action. I can't wait to meet everyone at #nikolaworld2019
Just got done watching the Nikola Two on the test track yesterday. Wow! There are no other words. Less than 14 days to go for the world to see the Nikola truck in action. I can't wait to meet everyone at #nikolaworld2019
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Sørøya
03.04.2019 kl 12:32
5121
Litt malurt i begeret må man vel tillate seg også på denne tråden. Mitsui har innledet samarbeid med First Element Fuel i California for også å ekspandere til andre stater. Bra fordi hydrogenekspneringen vokser. NEL får sterkere konkurranse.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Subscription + discount price ! Excellent ! Buying now....
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Furuen
03.04.2019 kl 14:17
5361
Skal vi ned og støtte oss på 14-dagers glidende snitt på 5,87 før det snur?
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Nikko
03.04.2019 kl 14:57
5254
De er vel så smått ferdige med foredragene sine nå:
kl 12:40 Public Forum 15-minute moderated interview + Q&A Taking hydrogen to GW scale,Jon André Løkke,CEO,Nel Hydrogen
kl 13.20 Technical Forum 10-minute PowerPoint presentation + Q&A Large-Scale On-Site Hydrogen as an Enabler for
De-Carbonization,Raymond Schmid, Market Development Director (EMEA – APAC),Nel Hydrogen Electrolyser
kl 12:40 Public Forum 15-minute moderated interview + Q&A Taking hydrogen to GW scale,Jon André Løkke,CEO,Nel Hydrogen
kl 13.20 Technical Forum 10-minute PowerPoint presentation + Q&A Large-Scale On-Site Hydrogen as an Enabler for
De-Carbonization,Raymond Schmid, Market Development Director (EMEA – APAC),Nel Hydrogen Electrolyser
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Nikko
03.04.2019 kl 16:26
5149
Merkelig avslutning...
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
MrPutter
03.04.2019 kl 19:16
4858
Takker for inviten, Tigeren!
@Nikko Ja.. Det ser litt rart ut helt mot slutten av dagen. Men kursen har stabilisert seg på Tradegate så det snur helt sikkert snart. Det er jo ingen grunn til at kursen skal falle ytterligere utover robbie & friends som stjeler fra de som ikke tør sitte inne..... Men om man ikke tør det nå så lurer jeg på når man skal tørre det.....
MrPutter
MrPutter
@Nikko Ja.. Det ser litt rart ut helt mot slutten av dagen. Men kursen har stabilisert seg på Tradegate så det snur helt sikkert snart. Det er jo ingen grunn til at kursen skal falle ytterligere utover robbie & friends som stjeler fra de som ikke tør sitte inne..... Men om man ikke tør det nå så lurer jeg på når man skal tørre det.....
MrPutter
MrPutter
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Nikko
03.04.2019 kl 19:41
4781
Jeg har stilt spørsmål om hele shorten er innfridd, eller om det bare er at den er redusert til under 0,5%. Det kan virke som om Robbie har oppdrag for shortere som vil ha kursen ned.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
MrPutter
03.04.2019 kl 19:44
4754
Ikke usannsynlig det.
Litt derfor jeg virkelig misliker disse bot`ene. Reneste Robin Hood for de allerede godt bemidlede......
MrPutter
Litt derfor jeg virkelig misliker disse bot`ene. Reneste Robin Hood for de allerede godt bemidlede......
MrPutter
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Tigeren
03.04.2019 kl 22:00
4590
Taking Hydrogen to GW scale. Herlig. Hør Ceo, Jon Andre Løkke på H2 Hannover messen idag: https://www.youtube.com/watch?v=SqO_sPu0510&feature=youtu.be&fbclid=IwAR36YHKyKyVFssAT7XMGolodF54eUCJfvRicltxpkmGe_s3NFKMDHiJ_IaI
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
MrPutter
03.04.2019 kl 22:12
4526
Jada. T!
Dette bare bekrefter at det lønner seg å sitte langsiktig i NEL.
MrPutter
Dette bare bekrefter at det lønner seg å sitte langsiktig i NEL.
MrPutter
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Adjit
03.04.2019 kl 22:32
4464
Takk Tigeren!
That's what I wanted to hear: scaling up is a must. Based on his earlier experiences JAL knows exactly what happened with solar and wind energy businesses. Countries like China, Japan, Korea, USA etc can support their companies with billions. Big gas and oil companies can spend hundreds of millions to develope H2 facilities. NEL has to be innovative and fast to maintain its competitive edge. In my opinion they would need a bigger partner as well. Interesting to see how they handle this opportunity and challenge.
That's what I wanted to hear: scaling up is a must. Based on his earlier experiences JAL knows exactly what happened with solar and wind energy businesses. Countries like China, Japan, Korea, USA etc can support their companies with billions. Big gas and oil companies can spend hundreds of millions to develope H2 facilities. NEL has to be innovative and fast to maintain its competitive edge. In my opinion they would need a bigger partner as well. Interesting to see how they handle this opportunity and challenge.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
OZZY
03.04.2019 kl 23:27
4333
Er det noen her som vet noe om hvem som karnskje kan bli brenselcelle leverandør til Nikola ?
Tja fant denne nå. Den som lever får se.
Knappast sannolikt att Nikola utvecklar egna bränslecellsstackar enligt Powercells kommunikationschef
Powercell har inte hört något nytt från Nikola Motor gällande bränslecellsstackarna, och det är inte sannolikt att partnern håller på att utveckla egna. Det säger bolagets kommunikationschef Mårten Wikforss till Finwire.
Aktien är ned drygt 10 procent i öppningshandeln på spekulationer om att Nikola Motor håller på att ta fram egna bränslecellsstackar. Detta efter att Nikola på Twitter har uppgivit att man i sin nya anläggning ska "producera, testa och validera" nya stackar.
Kommunikationschefen konstaterar att Nikola redan tidigare har pratat om att de ska bygga ett nytt bränslecellslabb.
- Det är klart att de, givet de rätt storskaliga planer de har, behöver möjlighet att själva testa saker på plats. Det är inte konstigt, säger han.
- Vi kan bara konstatera det vi vet i sammanhanget, att Bosch tillsammans med Nikola, eftersom Bosch är systemleverantör, valt ut Powercell för att leverera stackar till de prototypbränslesystem som de bygger. Och det har vi också gjort. Sen vad som händer långsiktigt det får vi väl se, men att de själva skulle bygga egen stack från scratch med tanke på vad det kräver. Det låter knappast helt sannolikt, fortsätter han.
Mårten Wikforss konstaterar vidare att Nikola så sent som för en vecka sedan sagt att det är Powercell "som gäller".
- Så vitt vi vet är det inget som har ändrats. Som sagt var, vi har levererat några stackar till bränslecellssystemet som Bosch har byggt och de har i sin tur levererat till Nikola. Något mer har vi ju inte haft avtal om, det är i övrigt som dom har konstaterat att de har utsett oss till primär leverantör - och det får man säga är väldigt bra, konkluderar han".
Tja fant denne nå. Den som lever får se.
Knappast sannolikt att Nikola utvecklar egna bränslecellsstackar enligt Powercells kommunikationschef
Powercell har inte hört något nytt från Nikola Motor gällande bränslecellsstackarna, och det är inte sannolikt att partnern håller på att utveckla egna. Det säger bolagets kommunikationschef Mårten Wikforss till Finwire.
Aktien är ned drygt 10 procent i öppningshandeln på spekulationer om att Nikola Motor håller på att ta fram egna bränslecellsstackar. Detta efter att Nikola på Twitter har uppgivit att man i sin nya anläggning ska "producera, testa och validera" nya stackar.
Kommunikationschefen konstaterar att Nikola redan tidigare har pratat om att de ska bygga ett nytt bränslecellslabb.
- Det är klart att de, givet de rätt storskaliga planer de har, behöver möjlighet att själva testa saker på plats. Det är inte konstigt, säger han.
- Vi kan bara konstatera det vi vet i sammanhanget, att Bosch tillsammans med Nikola, eftersom Bosch är systemleverantör, valt ut Powercell för att leverera stackar till de prototypbränslesystem som de bygger. Och det har vi också gjort. Sen vad som händer långsiktigt det får vi väl se, men att de själva skulle bygga egen stack från scratch med tanke på vad det kräver. Det låter knappast helt sannolikt, fortsätter han.
Mårten Wikforss konstaterar vidare att Nikola så sent som för en vecka sedan sagt att det är Powercell "som gäller".
- Så vitt vi vet är det inget som har ändrats. Som sagt var, vi har levererat några stackar till bränslecellssystemet som Bosch har byggt och de har i sin tur levererat till Nikola. Något mer har vi ju inte haft avtal om, det är i övrigt som dom har konstaterat att de har utsett oss till primär leverantör - och det får man säga är väldigt bra, konkluderar han".
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Tigeren
04.04.2019 kl 07:20
4177
PC har steget 80% på de 3 siste mnd..De fikk kun en demostack ordre som du vet til Nikola. PC har avtale med Borsch. Så da er det Borsch/PC som får ordren fra Nikola vil jeg anta. Som Jon Andre Løkke sier her på Hannover H2 på livestreamingen i går. Nel skal produsere 1000MW elektrolyseører for Nikola de neste 5 årene. Løkke er helt tydelig på at de hele tiden skalerer oppover med større og større elektrolysører og at de jobber med å scalere opp til gigantiske 1.2 GW og neste 2.4GW. Da går kosten ned - 40% for Nel sine kunder. Nel er i 1.divisjon som Nikola sin hofflevandører på Heavy Duty Vehicles H2 Fueling stations. Som det står på web'n til Nikola: Nel is the sole Supplier to Nikola Motors. Nel vil stige høyt fremover. Lykke til alle aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Tigeren
04.04.2019 kl 08:07
4067
Som Løkke sa på Hannover H2 messen igår: For å få fart på grønn hydrogen for grønn ammonia, eller stålverk så trengs det større og større elektrolysører. Dagens elektrolysør priser er på vei ned. Kraftige priskutt kan ventes. Det er fordelen til Nel sin milliardkontrakt med Nikola. Kontrakten er bygget opp slik at ved prisreduksjon så tilfaller det en cut til Nikola. Slik at oppsiden er stor for begge parter ved prisnedgang. En smart vinn vinn kontrakt. Husk også i kullkraftverk slutter å fyre med kull. De bytter til hydrogen fyring. Kullkraftverk, Grønn amoniakk og i stålindustri trenger de alle større elektrolysører. Hver slik industrianvendelse vil behøve minimum 1000MW. Store anlegg fra Nel er under oppseiling. Kuult at Løkke sa at de hele tiden jobber freoverlent mot verdens største 2.4KW elektrolysører. Kontraktene med deres kunder er langsiktige og ledende. Kappløpet er i gang. Nel vinner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Furuen
04.04.2019 kl 09:29
3977
Vel, da var vi der nede. La oss håpe den snur opp fra 14-dagers.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Nikko
04.04.2019 kl 09:32
3959
Robbie gir seg ikke så lett. Han bryr seg ikke om det tekniske. Han kjører kursen fort opp, slik at alle hiver seg på. Deretter kjører hann kursen ned igjen og alle selger med tap. Unntatt Robbie for han er en robber...
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Nikko
04.04.2019 kl 09:36
3928
Det ser ut som om de har fjernet "Nel is the sole Supplier to Nikola Motors." fra sin hjemmeside. Eller er det bare jeg som ikke finner det?
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Nikko
04.04.2019 kl 09:48
3859
Det står ikke lenger "Nel" på stasjonene på illustrasjonene. Det står "Nikola hydrogen" på fyllestasjonene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Furuen
04.04.2019 kl 10:21
3791
Merker meg at 7500-roboten som har solgt ned 0,5 øre, nå har gått over til å kjøpe opp 0,5 øre.
Håper det er en vending som varer.
Håper det er en vending som varer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Nikko
04.04.2019 kl 10:53
3733
Robbie er ikke å skjønne seg på i dag. Er redd for at han lurer oss uansett....
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Nikko
04.04.2019 kl 11:13
3687
Det virker som han skal selge mest mulig på rundt 5,90 for så å kjøre kursen ned til 5,80..?
Eller opp til 6,20 :-)
Eller opp til 6,20 :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Furuen
04.04.2019 kl 11:25
3645
Om en ser på ordreboka, så gir denne et falskt bilde av den reelle kjøps-/salgssituasjonen.
15 min. forsinket ser den slik ut:
Kjøp ca 2844000 Salg 4500000
Men poenget er at en veldig stor mengde av aksjene som ligger på Salg ligger så veldig høyt.
På 6,20 ligger det 890 k og på 6,55 ligger det 1 mill.
15 min. forsinket ser den slik ut:
Kjøp ca 2844000 Salg 4500000
Men poenget er at en veldig stor mengde av aksjene som ligger på Salg ligger så veldig høyt.
På 6,20 ligger det 890 k og på 6,55 ligger det 1 mill.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Bjella
04.04.2019 kl 11:26
3631
Nærmer oss 6.
Rt 5.97
Rt 5.97
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Furuen
04.04.2019 kl 11:28
3618
Da fikk vi en foreløbig bunn på 14-dagers glidende, som forventet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
OZZY
04.04.2019 kl 11:28
3609
alle samarbeidspartnerne til Nikola er tatt vekk fra hjemmesiden deres. virker som de kun dyrker seg selv nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Tigeren
04.04.2019 kl 11:35
3583
Nikko. Du kjenner godt til fakta. Nel fikk en tilleggskontrakt USD 1.5 mill for å utviklet et eget Nikola Design på fyllestasjonene. Som Ceo Jon Andre Løkke bekrefet i går på livestraming fra H2 messen i Hannover. Nel har fyllt opp med arbeid på Nikola kontrakten som innebærer at Nel skal leverere elektrolysører på 1000MW hvert år - de neste 5 år. Kun til Nikola. Til infomrasjon så leverer Nel 340 MW på et år fra fabrikken på Notodden i dag. Dette sier mye om hvor stor Nikola blir for Nel med 1000KW pr år. Dette kan økes, da Løkke var meget klar på at de skal oppover og oppover i størrelse. Verden skriker nå etter Hydrogen. .
Spenn alle belter. En vill og hemningsløs H2 reise oppover starter.
Les her: Under the contract, Nel will deliver 448 electrolyzers and supporting fueling equipment to Nikola, the rollout is expected to start in 2020. The contract includes an initial order for a pre-engineering package of around USD 1.5 million, where Nel will develop a station design, including electrolyzers, specifically made for fast fueling of Nikola trucks. Nel will continue to work, in collaboration with Nikola, to finalize the detailed station design and other technology elements to be deployed for the commercial stations. Nikola has already placed an initial order amounting to more than USD 9 million for two demo-stations for which delivery will commence towards the end of 2018.
Early in May, Nikola announced that Anheuser-Busch has placed an order for up to 800 Hydrogen-Electric Powered Semi-Trucks. To support the Anheuser-Busch fleet of trucks, Nikola and Nel would need to deploy around 28 stations. This order volume alone will have a revenue potential for Nel of more than USD 500 million.
Nikola vil gi Nel millaird kontrakter og Nel har utviklet eget Nikola design på alle HDV pumpene. Tenk på at de pumpene Nel nå skal bygge HDV H2 stasjonene (som skal lange hovedveien og land ruten til Budweiser kunden til Nikola som har bestillt H2 trucker for flere milliarder) for Nikola vil nå settes opp med 32 clustere . De elvere 32 tonn H2 hver dag. + en stor lagringsmulighet på 2.5 tonn H2 pr. Nel Duplex stasjon som de og vil sette opp på Nikola stasjonene langs hovedveiene i USA. Det er 32 stk A485 elekrolysører pr stasjon. Så bygges det 14 slike giant HDV pumper a 32 stk A485 Elektroysører som skal leveres og være oppe og går fra neste år - og innen år 2023/25 skal Nel og Nikola teppelegge verden med Nel sin ledende teknlogi. . Regn på hvor mange milliarder dette blir i økt omsetning for Nel.
Nel stiger nå på OSE: RT 6.02 og opp +1.52%. Klatringen kommer hver dag frem mot det store rykket rett opp. Se på Nel peaken kl 11.18...Rett opp...Hehehe. Kommer det en ny børsmeldt kontrakt fra Hannovermessen nå,mon tru?
Spenn alle belter. En vill og hemningsløs H2 reise oppover starter.
Les her: Under the contract, Nel will deliver 448 electrolyzers and supporting fueling equipment to Nikola, the rollout is expected to start in 2020. The contract includes an initial order for a pre-engineering package of around USD 1.5 million, where Nel will develop a station design, including electrolyzers, specifically made for fast fueling of Nikola trucks. Nel will continue to work, in collaboration with Nikola, to finalize the detailed station design and other technology elements to be deployed for the commercial stations. Nikola has already placed an initial order amounting to more than USD 9 million for two demo-stations for which delivery will commence towards the end of 2018.
Early in May, Nikola announced that Anheuser-Busch has placed an order for up to 800 Hydrogen-Electric Powered Semi-Trucks. To support the Anheuser-Busch fleet of trucks, Nikola and Nel would need to deploy around 28 stations. This order volume alone will have a revenue potential for Nel of more than USD 500 million.
Nikola vil gi Nel millaird kontrakter og Nel har utviklet eget Nikola design på alle HDV pumpene. Tenk på at de pumpene Nel nå skal bygge HDV H2 stasjonene (som skal lange hovedveien og land ruten til Budweiser kunden til Nikola som har bestillt H2 trucker for flere milliarder) for Nikola vil nå settes opp med 32 clustere . De elvere 32 tonn H2 hver dag. + en stor lagringsmulighet på 2.5 tonn H2 pr. Nel Duplex stasjon som de og vil sette opp på Nikola stasjonene langs hovedveiene i USA. Det er 32 stk A485 elekrolysører pr stasjon. Så bygges det 14 slike giant HDV pumper a 32 stk A485 Elektroysører som skal leveres og være oppe og går fra neste år - og innen år 2023/25 skal Nel og Nikola teppelegge verden med Nel sin ledende teknlogi. . Regn på hvor mange milliarder dette blir i økt omsetning for Nel.
Nel stiger nå på OSE: RT 6.02 og opp +1.52%. Klatringen kommer hver dag frem mot det store rykket rett opp. Se på Nel peaken kl 11.18...Rett opp...Hehehe. Kommer det en ny børsmeldt kontrakt fra Hannovermessen nå,mon tru?
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Furuen
04.04.2019 kl 12:13
3484
De leverer vel ikke 340 Mw før den nye fabrikken er oppe og går, dvs. neste år?
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Furuen
04.04.2019 kl 12:16
3476
En skal ikke forakte det tekniske!
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Nikko
04.04.2019 kl 12:20
3456
Du hadde rett denne gangen. Snudde som du sa :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Tigeren
04.04.2019 kl 13:07
3353
Nel skyter fart opp +1.77% rt 6.03. Good bye 5.99.. Jeg liker det jeg ser - et råsterkt teknisk bildet ??Noe stort på gang nå..
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Tigeren
04.04.2019 kl 13:32
3272
Nikko skrev Du hadde rett denne gangen. Snudde som du sa :-)
Selvfølgelig peker alle piler rett opp. Den saftige veksten til Nel om nå omtalt på e24.no sammen med verdifulle Nikola Motors milliardavtalen. Her er et utdrag: – Jeg tror lanseringen blir veldig bra. Nikola kommer til å slå på stortrommen, sier Nel-topp Bjørn Simonsen til E24.
Lastebilprodusenten Nikola Motor Company er hydrogenselskapet Nels viktigste kunde, men det er ennå ikke helt klart hva milliardkontrakten med amerikanerne innebærer.
Det kan komme flere detaljer i midten av april, når Nikola blant annet viser frem sin nye lastebil med norsk navn, «Nikola Tre», for verden i hjemstaten Arizona i USA.
Nikola har allerede satt opp en Nel-produsert demostasjon for hydrogen i delstatshovedstaden Phoenix, viser en Twitter-melding.
– Det er flott å ha ting oppe i grei tid før det braker løs, sier Simonsen.
Nel-toppen kan fortelle E24 at samarbeidet med Nikola går «veldig bra». Sommeren, høsten og våren har gått med til «intensivt arbeid». Nel-folkene flyr ofte til Phoenix, mens Nikola-folkene flyr inn til Notodden og Herning. Hovedutfordringen er å kunne fylle store mengder hydrogen på store lastebiltanker på kort tid.
– Vi har jobbet intensivt med å lande et design som stemmer overens med Nikolas ønsker og samtidig er realiserbart teknologisk. Designet må balansere ytelse og pris. Vi går altså opp helt nytt terreng sammen med både Nikola og andre sentral aktører, sier Simonsen.
Småaksjonærene i Nel bør selvfølgelig tegne seg før fristen går ut 9. april. Med dagens kurs får de aksjer over 9 prosent billigere, så jeg regner med at de gjør det, sier analytiker Jonas Meyer i Sparebank1 Markets – med et kursmål på 6,5 kroner.
– Så du ser ingen skyer på horisonten frem til fristen går ut?
– Nei, det er vel heller motsatt. Nikola World-eventet 16. og 17. april kan nok telle positivt,smiler Simonsen. Jeg har sett at Nikola FC lastebilen har kommet frem og kjører litt rundt der nede. Vi gleder oss til Nikola World-Eventet. :-)
Lastebilprodusenten Nikola Motor Company er hydrogenselskapet Nels viktigste kunde, men det er ennå ikke helt klart hva milliardkontrakten med amerikanerne innebærer.
Det kan komme flere detaljer i midten av april, når Nikola blant annet viser frem sin nye lastebil med norsk navn, «Nikola Tre», for verden i hjemstaten Arizona i USA.
Nikola har allerede satt opp en Nel-produsert demostasjon for hydrogen i delstatshovedstaden Phoenix, viser en Twitter-melding.
– Det er flott å ha ting oppe i grei tid før det braker løs, sier Simonsen.
Nel-toppen kan fortelle E24 at samarbeidet med Nikola går «veldig bra». Sommeren, høsten og våren har gått med til «intensivt arbeid». Nel-folkene flyr ofte til Phoenix, mens Nikola-folkene flyr inn til Notodden og Herning. Hovedutfordringen er å kunne fylle store mengder hydrogen på store lastebiltanker på kort tid.
– Vi har jobbet intensivt med å lande et design som stemmer overens med Nikolas ønsker og samtidig er realiserbart teknologisk. Designet må balansere ytelse og pris. Vi går altså opp helt nytt terreng sammen med både Nikola og andre sentral aktører, sier Simonsen.
Småaksjonærene i Nel bør selvfølgelig tegne seg før fristen går ut 9. april. Med dagens kurs får de aksjer over 9 prosent billigere, så jeg regner med at de gjør det, sier analytiker Jonas Meyer i Sparebank1 Markets – med et kursmål på 6,5 kroner.
– Så du ser ingen skyer på horisonten frem til fristen går ut?
– Nei, det er vel heller motsatt. Nikola World-eventet 16. og 17. april kan nok telle positivt,smiler Simonsen. Jeg har sett at Nikola FC lastebilen har kommet frem og kjører litt rundt der nede. Vi gleder oss til Nikola World-Eventet. :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Nikko
05.04.2019 kl 12:41
2997
Furuen skrev En skal ikke forakte det tekniske!
Hva sier det tekniske nå? 5,60?
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare