EV satsningen til Nissan en fiasko. Legger ned egenutvikling.
Så kom virkeligheten også til Nissan. Først ble konsernsjefen tatt for underslag og nå avvikler selskapet utviklingen av innmaten til egne EV i håp om å snu den negative trenden. Satsningen på å lage egne EV er en fiasko da batterier er og blir dyrt å produsere og kostbart å serve.
I fremtiden vil også Nissan kjøpe inmaten til sine EV fra Korea, fra samme leverandør som konsernsøster Renault og omtrent alle andre som lager skall til koreansk teknologi, dvs VAG, G.M., Jaguar, Porsche osv osv.
Nissan Leaf har solgt bra i subsidierte marked som Norge, men selger totalt sett altfor lite til å forsvare kostnadene ved en egen utvikling- og produksjonssenhet av EV-innmat i selskapet.
Foreløpig er det kun egenutviklet og egenprodusert innmat i Nissan Leaf, men om det vil vedvare ut denne generasjonens Leafs levetid er usikkert. Nissan forsøker å selge produksjonsfasilitetene, men slite med å finne kjøper. Årsaken er enkel: Nissans egenutviklede batterier anses for å være de dårligste i markedet.
(noe som også gjenspeiles i annonsene på Finn.no hvor selge ofte advarer eventuelle kjøpere om batterienes elendige tilstand)
I fremtiden vil også Nissan kjøpe inmaten til sine EV fra Korea, fra samme leverandør som konsernsøster Renault og omtrent alle andre som lager skall til koreansk teknologi, dvs VAG, G.M., Jaguar, Porsche osv osv.
Nissan Leaf har solgt bra i subsidierte marked som Norge, men selger totalt sett altfor lite til å forsvare kostnadene ved en egen utvikling- og produksjonssenhet av EV-innmat i selskapet.
Foreløpig er det kun egenutviklet og egenprodusert innmat i Nissan Leaf, men om det vil vedvare ut denne generasjonens Leafs levetid er usikkert. Nissan forsøker å selge produksjonsfasilitetene, men slite med å finne kjøper. Årsaken er enkel: Nissans egenutviklede batterier anses for å være de dårligste i markedet.
(noe som også gjenspeiles i annonsene på Finn.no hvor selge ofte advarer eventuelle kjøpere om batterienes elendige tilstand)
Redigert 28.03.2019 kl 12:12
Du må logge inn for å svare
Puta1n
28.03.2019 kl 18:52
392
Hva skjedde med den norske månelandingen og Arbeiderpartiet?
Hvorfor gikk Think sin elbilfabrikk konkurs?
Hvorfor gikk Think sin elbilfabrikk konkurs?
Fjordgubben
28.03.2019 kl 19:07
372
AP’s Gro lever luksuslivet i France, mens hun melker kapitalistene for 350k pr foredrag, tviler på om hun noengang kjørte Think-bilen, Norges svar på Trabant, partipamper i AP kjørte som kjent svære tyske luksusbiler, mens proletarene ble melket for 300.000 i avgifter hver gang de våget seg til handle bil, spesielt mye avgifter ble fakturert dersom man attpåtil bestilte skinnseter, automatgir og v6 med stort volum, for ikke å snakke om de særnorske oppfinnelsene «hk-avgift» og «vektavgift».
Redigert 28.03.2019 kl 19:11
Du må logge inn for å svare