Felleskjøpet har bestillt 50 stk Nikola Tre H2 FC trucks
Alle FC trucks trenger hydrogen fra Nel sine kraftige H2 pumper. Håper regjeringen i Norge våkner opp. Vi trenger flere H2 stasjoner i Norge. Håper Ola Elvestuen kommer raskt på banen. Jeg vet de jobber med saken.
https://e24.no/energi/klima/felleskjoepet-reserverer-50-nikola-lastebiler-en-viljeserklaering/24523341
https://e24.no/energi/klima/felleskjoepet-reserverer-50-nikola-lastebiler-en-viljeserklaering/24523341
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare
Merik
03.03.2019 kl 18:33
3190
Breaking news.....??
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare
InvestorXYZ
03.03.2019 kl 19:13
3057
Bestiller de versjonen med batteri eller den med hydrogen?
Trevor Milton mener batterie er bedre til korte transporter, exakt det som Felleskjopet driver med.
Trevor Milton mener batterie er bedre til korte transporter, exakt det som Felleskjopet driver med.
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare
Manor
03.03.2019 kl 19:22
3018
Felleskjøpet har bestilt hydrogenversjonen :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare
InvestorXYZ
03.03.2019 kl 19:26
2980
Kann de ombestemme seg lurer jeg på? Det er jo en lastbil under utvikling. Men det kan også vara så at det er en fast kontrakt spikat og klart "hydrogen".
Lurer også på om hele lastbilen er modulbasert som hos Scania då kan du enkelt skifte specifikationer fram til tillverkningsdagen. Her er dock Scania nr 1, så til den grad at Volkswagen MAN blev imponert og kjopte upp firman gjenom fientligt bud.
Lurer også på om hele lastbilen er modulbasert som hos Scania då kan du enkelt skifte specifikationer fram til tillverkningsdagen. Her er dock Scania nr 1, så til den grad at Volkswagen MAN blev imponert og kjopte upp firman gjenom fientligt bud.
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare
tynnidioten
03.03.2019 kl 19:32
2946
Tigeren forstår ikke at han forsøpler sin egen investering.
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare
Tigeren
03.03.2019 kl 20:14
2774
Innlegget er slettet
Du er blokkert, Merik.
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare
Tigeren
03.03.2019 kl 20:17
2747
tynnidioten skrev Tigeren forstår ikke at han forsøpler sin egen investering.
Tusen takk for et fantastisk navnevalg ??
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare
Tigeren
03.03.2019 kl 20:25
2703
Svensken. Du bør lese deg opp. Nikola Tre leveres kun som en ren FuelCell Truck. Kun hydrogen drift.. Felleskjøpet kjøper kun FuelCell lastebiler fra Nikola. 50 stk Nikola Tre H2 i første omgang. Felleskjøpet kjøper langdistanse trucks. Da er det kun hydrogen som gjelder. Da kan ikke batterier brukes. Så du bør slutte å prate om batterier på denne Nikola Tre FuelCell H2 drift tråden.
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare
InvestorXYZ
03.03.2019 kl 20:33
2663
Takk Tiger. Leste meg opp på den her linken;
https://www.greencarcongress.com/2019/02/20190210-nikola.html
Her er det tydlig at Nikola tre kommer med battery som et alternativ. Jeg lurer som sagt på om Felleskjopet er låst i kontraktet slik at de må bli hydrogen. Det höres veldig rart då lastbilen nikola tre knappt er på ritbordet. Jeg tror nog de kan gå för batteripakken og annet utstyr hvis de finner det intressant.
Jeg tror at felleskjöpets transporter sker fremst inom Norge og her mener trevor Milton at Batteri er vinneren.
Dessutom er Nikola Tre og alle Nikola egentligen ikke rena hydrogenbiler, de er hybrid battery/hydrogen.
https://www.greencarcongress.com/2019/02/20190210-nikola.html
Her er det tydlig at Nikola tre kommer med battery som et alternativ. Jeg lurer som sagt på om Felleskjopet er låst i kontraktet slik at de må bli hydrogen. Det höres veldig rart då lastbilen nikola tre knappt er på ritbordet. Jeg tror nog de kan gå för batteripakken og annet utstyr hvis de finner det intressant.
Jeg tror at felleskjöpets transporter sker fremst inom Norge og her mener trevor Milton at Batteri er vinneren.
Dessutom er Nikola Tre og alle Nikola egentligen ikke rena hydrogenbiler, de er hybrid battery/hydrogen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare
Tigeren
03.03.2019 kl 21:18
2541
Nikola Tre trenger hydrogen da den ikke har diesel motor. Budskapet er at Nikola H2 trucks og Scania H2 trenger flere H2 stasjoner i Norge. Skjønner du ikke det?? Da er det mørkt... Så du bør slutte med dine konspirasjonsteorier svensken. De ødelegger dessverre kvaliteten her inne. Reis til Phoenix så kan du se Tre FuelCell om 4 uker..
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare
Tigeren
03.03.2019 kl 22:22
2339
Innlegget er slettet
Stakkars fru Salam. Du er blokkert av meg og flere andre. Da slipper vi å lese dine innlegg. Takk for at du løfter opp viktige tråder for nye aksjonærer
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare
Jeg har og reservert en Nikola truck, av ren nysgjerrighet. Det er uansett uforpliktende...
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare
InvestorXYZ
03.03.2019 kl 22:35
2267
det er luft i systemet. Samme med Nikolas "order " fra NEL. Det er kun reservationer till stor del. De har beställt en eller två teststasjoner. Resten av de 700 stasjoner er drömmar og visjoner. Jeg tror ärligt talt at det ikke blir nåt hydrogennettverk hos nikola.
Tror uansett det er bedre NEL satsar på små stasjoner som de har kunskap om. Hvis du bygger heavy duty, så har allt större dimension. Såg idag på verktöy og et stort verktöy kostar 29 999 kr https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=23358
Tror uansett det er bedre NEL satsar på små stasjoner som de har kunskap om. Hvis du bygger heavy duty, så har allt större dimension. Såg idag på verktöy og et stort verktöy kostar 29 999 kr https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=23358
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare
Framtia
03.03.2019 kl 23:55
2089
På tide Du forsto at Nikola var en hydrogen/ batteri hybrid, noe de fleste her inne har forstått lenge og sett på som en fornuftig kombo!...Velkommen etter..., der du hører hjemme! Du er dessverre gjennomskuet som nok en patetisk "Tesla"- fanatiker...
Problemet ligger derfor ikke hos Nel/ Nikola mf. som klarer å ha to idéer i hodet samtidig, men til dere som mener at batterier alene er uproblematisk...Milton kjører beviselig Tesla, men Musk vil nok aldri sette sin fot i noen FCEV'e...Sier sitt om hvem som er "lost om space". Hovmod gir forøvrig historisk sett en noe større fallhøyde...Da påstår jeg ikke at Musk er en idiot, men dog rimelig fastlåst...enn enn så lenge...
Problemet ligger derfor ikke hos Nel/ Nikola mf. som klarer å ha to idéer i hodet samtidig, men til dere som mener at batterier alene er uproblematisk...Milton kjører beviselig Tesla, men Musk vil nok aldri sette sin fot i noen FCEV'e...Sier sitt om hvem som er "lost om space". Hovmod gir forøvrig historisk sett en noe større fallhøyde...Da påstår jeg ikke at Musk er en idiot, men dog rimelig fastlåst...enn enn så lenge...
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare
InvestorXYZ
04.03.2019 kl 07:18
1927
Förstår ikke vhad som skjer her. Jeg tror ikke Musk er forelsket i batteri, jeg tror ikke det då han er ganska bred i sin verksamhet, rymd, tunnlar, internet. Han väljer nog den teknik som er best.
I 2006 eller nåt når de skissade på Tesla så var batteri best. Lite har endrat sig sen dess. Impact coatings og Sandvik bråkar om de bästa beläggningar, men ingen håller mål.
Cell impact som ska stampa plattorna klarar det ikke utan sprickor. Powercell får ingen ordning på produkten, og nel savner helt evne att utveckla teknik og slutföra projekt.
Jeg tror gjerne Elon Musk sliter ut batteri og installerar h2 om den er bedre.
Men det er så krångligt. Du ska ha tryckttank, bränslecell, styrsystem, ventiler, slangar og fläktar. Det blir för komplicerat för medelsvensson.
Vid eu-kontroll måste du troligen trycktesta tanken och då er det stor risk att bilen exploderar.
Det bästa nel kan göra är att fokusera på h2 till stålindustrin og konstgödsel. Her kan en verksamhet bli livskraftig om 10-15 år. Men först må det testas og utvecklas. Detta görs bäst på universitetsnivå, där du har tillgång till professorer, bibliotek og lab-lokaler.
Nel bör i det scenariot minskas nrd till ett mindre bolag med ca 15 anställda med ansvar för att industrialisera dessa nyvinningar.
H2 inom fordon, där får vi nog tyvärr konstatera; Her blev lite, her blev inget og ingenting alls.
I 2006 eller nåt når de skissade på Tesla så var batteri best. Lite har endrat sig sen dess. Impact coatings og Sandvik bråkar om de bästa beläggningar, men ingen håller mål.
Cell impact som ska stampa plattorna klarar det ikke utan sprickor. Powercell får ingen ordning på produkten, og nel savner helt evne att utveckla teknik og slutföra projekt.
Jeg tror gjerne Elon Musk sliter ut batteri og installerar h2 om den er bedre.
Men det er så krångligt. Du ska ha tryckttank, bränslecell, styrsystem, ventiler, slangar og fläktar. Det blir för komplicerat för medelsvensson.
Vid eu-kontroll måste du troligen trycktesta tanken och då er det stor risk att bilen exploderar.
Det bästa nel kan göra är att fokusera på h2 till stålindustrin og konstgödsel. Her kan en verksamhet bli livskraftig om 10-15 år. Men först må det testas og utvecklas. Detta görs bäst på universitetsnivå, där du har tillgång till professorer, bibliotek og lab-lokaler.
Nel bör i det scenariot minskas nrd till ett mindre bolag med ca 15 anställda med ansvar för att industrialisera dessa nyvinningar.
H2 inom fordon, där får vi nog tyvärr konstatera; Her blev lite, her blev inget og ingenting alls.
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare
Logiske
04.03.2019 kl 08:56
1731
En liten hake ved dette. FK har ikke bestilt Nikola. Faktisk har vel egentlig ingen bestilt en eneste Nikola enda.
Nikola har tilbudt kunder å ta reservasjonsplasser i køen, for å bestille. FK har tatt 50 reservasjoner.
Alle, private som større aktører, kan reservere seg 100 plasser i køen til Nikola, uten en forpliktelse.. Uten å legge igjen 1kr.
Folk må tenke litt på dette også. Rammeavtaler, er ikke faktisk inntekt. Reservasjoner, er ikke avtaler om kjøp.
Mener ikke å baise, men innimellom er det greit å la tåa berøre bakken, så en husker hvor den var.
Nikola har tilbudt kunder å ta reservasjonsplasser i køen, for å bestille. FK har tatt 50 reservasjoner.
Alle, private som større aktører, kan reservere seg 100 plasser i køen til Nikola, uten en forpliktelse.. Uten å legge igjen 1kr.
Folk må tenke litt på dette også. Rammeavtaler, er ikke faktisk inntekt. Reservasjoner, er ikke avtaler om kjøp.
Mener ikke å baise, men innimellom er det greit å la tåa berøre bakken, så en husker hvor den var.
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
Du må logge inn for å svare