Nå blir det avgiftsfritak og gratis bom for nye dieselbiler
«En dieselbil med null utslipp er like bra som en elbil med null utslipp».
https://resett.no/2019/02/27/gjor-dieselbiler-et-comeback/
https://www.nettavisen.no/na24/sjokkmaling-for-utslipp-fra-dieselbiler---i-positiv-forstand/3423597877.html
Jeg har for lengst spådd at bensin- og spesielt dieselbiler vil være å regne som "nullutslippskjøretøy" allerede før vi ser 2025. Utviklingen går raskere enn selv de mest optimistiske har forventet og de tyske produsentene serverer allerede markedet med motorer som klarer utslippskrav som ligger mange år frem i tid.
De nye motorene er supereffektive og renser luften de suger inn i luftfilteret.
En ny Mercedes C220d er ikke bare et null-utslippskjøretøy på NOX, det er også mer klimavennlig enn en Litium Ion-basert EV vil klare å være over drøyt 250000km eller 10-12 år. Fyller man i tillegg Eco 1 Polar på tanken så har man det perfekte miljø-og klimavennlige kjøretøy.
Det er altså dieselbiler som dette som burde subsidieres fremfor elbiler, om KLIMA OG MILJØ faktisk var det reelle argumentet bak denne subsidieringen.
Nå får vi bare regne med at politikerne er up to date på den teknologiske utviklingen og fjerner avgifter på nye nullutslipsdieselbiler, lar de kjøre gratis i bomringen og slipper de til i kollektivfeltet.
Nå kan vi vel være enige om å skrote elbilene? Selv Nagasaki vil vel ikke ha slike "klimnaværstinger" på veiene.
https://resett.no/2019/02/27/gjor-dieselbiler-et-comeback/
https://www.nettavisen.no/na24/sjokkmaling-for-utslipp-fra-dieselbiler---i-positiv-forstand/3423597877.html
Jeg har for lengst spådd at bensin- og spesielt dieselbiler vil være å regne som "nullutslippskjøretøy" allerede før vi ser 2025. Utviklingen går raskere enn selv de mest optimistiske har forventet og de tyske produsentene serverer allerede markedet med motorer som klarer utslippskrav som ligger mange år frem i tid.
De nye motorene er supereffektive og renser luften de suger inn i luftfilteret.
En ny Mercedes C220d er ikke bare et null-utslippskjøretøy på NOX, det er også mer klimavennlig enn en Litium Ion-basert EV vil klare å være over drøyt 250000km eller 10-12 år. Fyller man i tillegg Eco 1 Polar på tanken så har man det perfekte miljø-og klimavennlige kjøretøy.
Det er altså dieselbiler som dette som burde subsidieres fremfor elbiler, om KLIMA OG MILJØ faktisk var det reelle argumentet bak denne subsidieringen.
Nå får vi bare regne med at politikerne er up to date på den teknologiske utviklingen og fjerner avgifter på nye nullutslipsdieselbiler, lar de kjøre gratis i bomringen og slipper de til i kollektivfeltet.
Nå kan vi vel være enige om å skrote elbilene? Selv Nagasaki vil vel ikke ha slike "klimnaværstinger" på veiene.
Redigert 27.02.2019 kl 11:02
Du må logge inn for å svare
Basse
01.03.2019 kl 22:44
967
den utdaterte testen fra finnland er svada, har du ikke fått med deg hvorfor?
ADAC derimot kødder ikke.
"ADAC has been stringently testing some modern diesels for emissions, using new test conditions and methodology, as well as real-world testing, to yield results that better represent what these cars are actually emitting.
On top of the new testing procedures, ADAC added an extra level of difficulty. The cars tested, which included a BMW X2, Peugeot 308, Volvo XC60 and more, were loaded up with 200kg of weight, had the air-con put on full blast and were subjected to a highway cycle. Included in testing was a measurement of exhaust gases during average on-road driving. No cheating the system here…
Not that it would be necessary. As above, the new clean diesels flew through without a hitch".
ADAC derimot kødder ikke.
"ADAC has been stringently testing some modern diesels for emissions, using new test conditions and methodology, as well as real-world testing, to yield results that better represent what these cars are actually emitting.
On top of the new testing procedures, ADAC added an extra level of difficulty. The cars tested, which included a BMW X2, Peugeot 308, Volvo XC60 and more, were loaded up with 200kg of weight, had the air-con put on full blast and were subjected to a highway cycle. Included in testing was a measurement of exhaust gases during average on-road driving. No cheating the system here…
Not that it would be necessary. As above, the new clean diesels flew through without a hitch".
Redigert 01.03.2019 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
Og du drar frem en 1 år gammel test for å bevise hva?
En helt ny teknologi som endrer standarden.
USA drar frem Apollo for å vise at det er mulig å dra til månen, du kommer drassende med en undersøkelse som viser at seilskuter ikke kan fly.
En helt ny teknologi som endrer standarden.
USA drar frem Apollo for å vise at det er mulig å dra til månen, du kommer drassende med en undersøkelse som viser at seilskuter ikke kan fly.
Hektar
01.03.2019 kl 22:28
997
Fakta er likegyldig. En svært høylydt gruppe er overbevist om at dagens EV er best og da er EV best helt til skrotet ikke er verdt vrakpanten i resten av verden.
Subsidier for kjøp av dieselbil? Haha ikke før noen med sunn fornuft sitter ved makten. Og det partiet eksisterer ikke i Norge.
Subsidier for kjøp av dieselbil? Haha ikke før noen med sunn fornuft sitter ved makten. Og det partiet eksisterer ikke i Norge.
Magasaki
01.03.2019 kl 22:26
1001
Basse er en romantisk spøkefugl med ganske drøy humor mange ganger altså.
https://www.dinside.no/motor/ny-sjokkmaling-gir-dieselbilen-stryk/70819990
https://www.dinside.no/motor/ny-sjokkmaling-gir-dieselbilen-stryk/70819990
Basse
01.03.2019 kl 22:05
1023
Påstanden om at dieselbiler slipper ut store mengder NOX i kaldt vær er nå motbevist. Moderne dieselbiler sliter ikke med fjerning av NOX uansett temperatur.
https://www.motoringresearch.com/car-news/diesel-cars-zero-nox/
https://www.motoringresearch.com/car-news/diesel-cars-zero-nox/
.777.
27.02.2019 kl 20:11
1153
Diesel ER best. Det faktum kommer vi ikke utenom uansett hvor mange dumme regler politikerne klarer å finne opp.
.777.
27.02.2019 kl 20:08
1166
Nå er det bare å låne til pipehatten på alt av eiendom og kjøpe finansierte dieselbiler for alle penga!
PSI- Investor
27.02.2019 kl 11:30
1229
Og vi nevner ved navn norske stortingspolitikere som har inflytelse og makt og samtidig bryr seg nevneverdig om faktainformasjon...?
Nei,selvsagt, når småpartiene må få bestemme for at de større skal få leke regjering så går jo ikke det.
Men innenfor EU er de jo mer våkne heldig vis, antagelig kommer de til å forby Norge å ha konkurransevridende politikk ved å ikke tillate salg av slike dieselbiler etter 2025.
Nei,selvsagt, når småpartiene må få bestemme for at de større skal få leke regjering så går jo ikke det.
Men innenfor EU er de jo mer våkne heldig vis, antagelig kommer de til å forby Norge å ha konkurransevridende politikk ved å ikke tillate salg av slike dieselbiler etter 2025.