Elkem kan gå som en rakett i dag.
Markedet sitter å venter hva som skjer i samtalene mellom Kina- Usa.
Kommer det en possitiv utalelse fra noen av delegatene i dag så kan vi fort gå 30%.
Ta possisjoner nå.
Kommer det en possitiv utalelse fra noen av delegatene i dag så kan vi fort gå 30%.
Ta possisjoner nå.
Redigert 20.01.2021 kl 06:18
Du må logge inn for å svare
Børsta
22.02.2019 kl 12:40
2003
Eventuell melding angående handelskrigen fra Kina/US vil vel ikke publiseres langt utover kvelden?
canarias
22.02.2019 kl 12:41
1995
Mulig , men her gjelder det å ligge i forkant, for sent når meldingen kommer.
canarias skrev Sitter med de samme tankene, er maks posisjonert Barbro.
Elkem var nede på 27 tallet med et utbytte på 2,60. Er aksjeverden blitt gal.
Her plukkes det penger på gata.
Her plukkes det penger på gata.
canarias
22.02.2019 kl 13:01
1936
Utrolig ja , og kommer handelsavtalen i boks tar vi av for alvor, var nettopp oppom og testet motstanden igjen.
canarias skrev Sitter med de samme tankene, er maks posisjonert Barbro.
Har tatt så mye posisjon jeg har mulighet til! Snittkurs like under 23!
Ser frem mot et hyggelig utbytte i mai. Om Trump og Kina nå tar til fornuft kan dette bli et meget hyggelig børshalvår :)
Ser frem mot et hyggelig utbytte i mai. Om Trump og Kina nå tar til fornuft kan dette bli et meget hyggelig børshalvår :)
canarias
22.02.2019 kl 13:31
1875
Alt ligger til rette for ett kraftig brudd opp., kommer det i dag?
Jeg kan ikke tvinge folk til å tjene penger.
Men jeg skal på en enkel måte forklare.
Hvis dere kjøper 1 aksje i Elkem for under eller rundt 29 kroner, da får dere igjen 2,60 kroner.
Hvis dere har det samme beløpet i en bank vil det ta rundt 8 år å få det samme beløpet på 2,60 kroner.
Hvis dere har 29 kroner i Elkem i 8 år får dere 20,80 kroner.
Genialt. Så løp og kjøp.
Men jeg skal på en enkel måte forklare.
Hvis dere kjøper 1 aksje i Elkem for under eller rundt 29 kroner, da får dere igjen 2,60 kroner.
Hvis dere har det samme beløpet i en bank vil det ta rundt 8 år å få det samme beløpet på 2,60 kroner.
Hvis dere har 29 kroner i Elkem i 8 år får dere 20,80 kroner.
Genialt. Så løp og kjøp.
Hammers
22.02.2019 kl 14:22
1775
Det er nok ikke SÅ enkelt å plukke penger på gata........!
Dagen etter at utbyttet er utbetalt til aksjonærene faller normalt børskursen med ca et tilsvarende beløp - og man er i utgangspunktet like langt.
Likevel, løser det seg i handelskonflikten - og vi får et fortsatt stigende marked - vil nok utbytteutbetalingen ganske raskt gå i glemmeboka.....
.....og etter hvert blir dette "extra"! For min del er ikke tallet 29, men noe over ca 29,20 som sluttkurs.
Hilsen Hammers
Dagen etter at utbyttet er utbetalt til aksjonærene faller normalt børskursen med ca et tilsvarende beløp - og man er i utgangspunktet like langt.
Likevel, løser det seg i handelskonflikten - og vi får et fortsatt stigende marked - vil nok utbytteutbetalingen ganske raskt gå i glemmeboka.....
.....og etter hvert blir dette "extra"! For min del er ikke tallet 29, men noe over ca 29,20 som sluttkurs.
Hilsen Hammers
canarias
22.02.2019 kl 14:32
1755
Vi var i 29,15 tidligere i dag , samler nok styrke for å bryte gjennom 29,20 , håper bruddet kommer i dag
For en som ikke er like inne i teknisk analyse/motstand og den type ting. Hva skal til/er nøkkelen for å "bryte" 29,20? Sikkert elementære ting, men jeg har lært at om en lurer på noe så er det like greitt å spørre i stedet for å late som man er ekspert... Blir fort avslørt da :)
Hammers.
Jeg er enig i 29.20. Helt enig.
Når det gjelder utbytte og reinvestering av utbytte så etter min erfaring over tid det beste man kan gjøre.
Jeg er enig i 29.20. Helt enig.
Når det gjelder utbytte og reinvestering av utbytte så etter min erfaring over tid det beste man kan gjøre.
canarias
22.02.2019 kl 16:16
1605
Ser ut som vi må vente litt på bruddet opp, prøvde i dag men skled litt tilbake.
kaffe2
23.02.2019 kl 17:01
1443
Første kvartal blir dårlig. Ledelsen spår bedre marked deretter, men det er ikke sikkert. Hvis ledelse får rett i sine spådommer så er aksjen kjøpsverdig. Videre har børsen steget mye allerede, mens eksperter (Hermanrud og Kapital) har spådd nedgang generelt i år. Mulig det er lurt å selge seg ut ved en eventuell kunngjøring av vellykket handelsavtale.
Record
23.02.2019 kl 17:58
1381
Utbyttet er nok straktivt , tror denne har mye å gå på fremover, så noe salg med det første tror jeg du blir å angre på :-)
Denne har fått alt for lite oppmerksomhet av større aktører, om de kommer på banen vil nok prisen bli noe helt annet enn hva den har hvert.
Denne har fått alt for lite oppmerksomhet av større aktører, om de kommer på banen vil nok prisen bli noe helt annet enn hva den har hvert.