Eg Har Ein Draum..
Oversatt, slik at de fleste forstår headline - A Dream I Have..
-Utgangspunktet her er problemet med at kurs er under krona. De fleste oppegående skjønner at det er flere
problemer rundt dette. Slik som at det ikke er bare bare Børre å ta en spleis hvis cash-beholdning
er svak, siden short-gjengen da vil klare å presse kurs nedover etter at spleis er utført.
Det kan bli store tap for aksjonærene da.
I hht børsreglene er det nå 2 mnd igjen til tiltak må ha blitt iverksatt for å få kurs over krona.
Rundt 20 April er slutten på 6+4 mnd perioden, som ble påbegynt 20 juni i fjor.
-Jeg har tidligere skrevet om miraklene som må til for at dette skal løse seg selv, slik kurs etablerer seg over krona.
Men jeg har ikke tenkt til å gjenta det her - man får heller bla rundt i tidligere kommentarer.
Siden jeg har vondt for å tro på mirakler, lanserer jeg heller en drøm. De kan realiseres - det er verre med mirakler.
1) kurs må over NOK 1. Det tilsvarer P/B 2,8 - (RECSOL ble solgt til P/B 2,2 - nevnes som en digresjon).
Det kan virke som utopi å få kursen over krona. Men det er en stund til 1 Mars. (1 Mars er heller ikke en spikret dato lengre).
Med 27% oppgang i dag på HØYT volum, fikk vi en god start. Men som vanlig kan tradergjengen ødlegge.
Hvis gevinstsikring starter allerede i morgen, eller på Mandag. Så vil short-gjengen kaste
seg på - og det blir ikke å se kurs over krona.
MEN HVIS GLØDEPÆRENE klarer å holde seg, så kan det fremtvinge en short squeeze
2) Skulle vi se kurs over 1 innen tiden rundt 1 Mars, så har REC en gyllen mulighet til å slå opptil
flere fluer i èn smekk. Dette fordi de har mulighet til å hente INNTIL 254 MNOK. Hvis de gjør dèt
og samtidig klinker til med en spleis - så tar de de fleste på senga. Unntatt meg, og
dere som leste dette akkurat nå.
REC må følge med da, og slå til som gjedda i sivet. 254 MNOK er sånn ca 30 MUSD. Det er ikke
helt julebrus over det, men kassa blir 31,8+30 = 61,8 MUSD (Det ser jo unektelig mye bedre ut i hvertfall).
Og spleisen må føre kurs opp på et nivå som gjør det mindre fristende med shorting og turbo-trading.
En kurs mellom 50-75 kr hadde kanskje passet
3) Og drømmen var altså som følger.. ..ja, det står vel i pkt 1 og 2.
Note.1 - I flg fullmakten fra GF kan REC hente INNTIL 254 MNOK ved å utstede INNTIL 254 mill aksjer
Note.2 - med kurs 0,75 kan REC bare hente 190 MNOK - eller ca 22,4 MUSD
Redigert 21.01.2021 kl 04:01
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Randers
10.04.2019 kl 23:00
2092
Det har gått 3 børsdgr siden forrige kommentar - og i går kveld skjedde det jammen saker&ting.
Men ikke helt som jeg håpet på, akkurat. REC var åpenbart tvunget til å hente cash - og fikk
dessverre ikke utnyttet 10%-fullmakten max, fordi kurs var under NOK 1.
(Jeg ser jeg nærmest blir stalket av nick jeg har blokkèrt. Det er jo en grunn til at dere blir blokkèrt.
Og jeg sier i fra etterhvert som jeg blir lei skrullinger. Så bare gi opp.
Jeg leser ikke vrøvlet deres - og dere burde ikke lese mine kommentarer).
-Ting skjedde ikke slik jeg håpet. Om ting hadde skjedd som jeg skisserte i TS-innlegget, så ville
kurs gått langt over krona - og ETABLERT seg der. Noen har sett på dette som baissing -
de må ha montert hjernen opp-ned. Disse kan i hvertfall ikke vite
det beste hverken for seg selv eller REC.
-Jeg nevnte for 3 børsdgr siden at vi burde se 0,85. Men også at det var mest realistisk å forvente at det tusler noe ned.
Det manglet 2-3 øre på 0,85. Det var rart, etter oppgangen på 16,28% på HØYT volum som endte på HOD.
Så.. ..det tuslet altså ned, og emi ble satt på 0,67 i går kveld - etter at kurs endte 0,75 den dagen.
Og i dag sluttet det på 0,71. Altså ned 11 øre siden forrige kommentar.
-Draumen er over.
Men ikke at det ikke ordner seg. REC fikk bare ikke gjort ting på en måte som ville vært
det beste for selskapet og aksjekursen. De ble tvunget til å hente cash, og fikk 170 MNOK -
istedenfor 254 MNOK. De blir snart tvunget til aksjespleis - istedenfor å sjokkere
shortere og glødepærer med å ta saken i egne hender.
Det ville gitt mega-short-squeeze.
Nå er det å håpe at de nevnte shortere og glødepærer ikke klarer å presse kurs
nedover frem mot GF 9. Mai. De jobber jo i sammen i en jævla symbiose.
Når den ene gevinstsikrer setter den andre en ny short.
Og når short tar gevinst, handler glødepæra.
-REC har akkurat nå sånn ca 48,9 MUSD i kassa - (etter emi og inkl rep.emi)
-Jeg har tidligere spådd at aksjespleis står som et av punktene på innkalling til GF 9. Mai.
Denne har jeg sett for meg blir sendt ut 18. April. Det er bare 5 børsdgr til 18. April,
hvilket er Skjærtorsdag. Og 16 børsdgr til GF
-Og jeg kan ikke begripe hva slags hjernefunksjon disse har som ikke ønsket
at REC skulle klare å ordne dette selv. Nå blir jo REC tvunget
til alt mulig rart isteden.
Men det blir uansett bedre når ting er i box. Noe mer cash i kassa har det blitt.
Og kom gjerne med en spleis som gir kurs kr 50-75.
Da blir det mer ro i leieren - skulle man tro
Redigert 10.04.2019 kl 23:01
questi
10.04.2019 kl 23:11
2046
Jeg tror REC kunne ha hentet mer penger om de ønsket (med mer utvanning - også for JUM som eier så mye at utvanningen ville ramme ham hardt)... Siden de bad som så lite betyr det at innen penga av emisjonen er brukt opp. (3-mnd?) . så vil 1 av følgende 2 ting har skjedd:
Enten:
1. De har fått tilgang til Kina og klarer å drive MosesLake uten tap, eller samlet sett med litt gevinst.
Eller:
2. Avtalen USA/Kina er for dårlig for REC og de stenger MosesLake i et par år. Da vil Butte gi 7 mill USD per kvartal i overskudd :)
(Jeg tror REC regner med at på 5-10 års perspektiv så ville de klare å gå i pluss også med MosesLake - altså at polysil prisen tar seg opp il 9-10 igjen :)
Enten:
1. De har fått tilgang til Kina og klarer å drive MosesLake uten tap, eller samlet sett med litt gevinst.
Eller:
2. Avtalen USA/Kina er for dårlig for REC og de stenger MosesLake i et par år. Da vil Butte gi 7 mill USD per kvartal i overskudd :)
(Jeg tror REC regner med at på 5-10 års perspektiv så ville de klare å gå i pluss også med MosesLake - altså at polysil prisen tar seg opp il 9-10 igjen :)
Redigert 10.04.2019 kl 23:14
De hadde fullmakt til 10%. Skulle de hentet mer, måtte de vel først fått dette godkjent på GF?
Randers
11.04.2019 kl 00:01
1930
*Grabein, det stemmer. De fikk det de kunne få, sett ut fra emikurs 0,67. I hvertfall så lenge det
var 10%-fullmakten de brukte. Mens den "lille" rep-emi må godkjennes først på GF.
Den er ikke 100% spikret ennå, sånn sett.
--
*Pinky, les kommentaren min. All info står jo der. Pluss i svaret mitt til Grabein.
-De punktene dine er jo (delvis) greie. Enten det blir sånn eller slik, så vil det ikke være
noen fare for brudd på betingelser rundt arb.kapital eller bond med det første.
Jeg skal sette opp en forenklet oversikt (etterhvert), en dag - snart
Redigert 11.04.2019 kl 00:02
Randers
13.04.2019 kl 14:33
1659
Dere bør lese det jeg skrev den 10 april: https://forum.hegnar.no/thread/22312/view/443127/0
Aksjespleis er nå en realitet, (tvungen sådan). Det var et scenario som ble mer og mer
tydelig ettersom dager og uker har gått. DENNE tråden ble startet 21 februar,
og skisserte en løsning, som hadde vært bedre
-Og jeg ser at det ble tatt i mot med et gjesp, når Sa2ri la ut innkallingen som bekrefter at
aksjespleis er et av punktene på agendaen for GF 9. Mai
https://forum.hegnar.no/thread/25793/view/445858/0
Aksjespleis er nå en realitet, (tvungen sådan). Det var et scenario som ble mer og mer
tydelig ettersom dager og uker har gått. DENNE tråden ble startet 21 februar,
og skisserte en løsning, som hadde vært bedre
-Og jeg ser at det ble tatt i mot med et gjesp, når Sa2ri la ut innkallingen som bekrefter at
aksjespleis er et av punktene på agendaen for GF 9. Mai
https://forum.hegnar.no/thread/25793/view/445858/0
-
«
- 1
- 2 »