Golfaksjer exit
Kan noen komme med råd rundt exit på golfaksjer.
Er det lov i aksjeloven å holde aksjer låst i 3 år? Må betale medlemskap i 3 år. Vet at mange som er inne forum har hatt aksjer og sliter fortsatt med dette?
Er det noen som har tørt å kjøre saken videre i rettssystemet?
Fant denne teksten på golfsiden.no, men der slettes enhver kritikk mot redaktør AR og Miklagard golfklubb;
AR, din uttalelse om livslang betalingsforpliktelse er basert på et feilaktig grunnlag. Jeg har selv hatt en samtale med et styremedlem på Miklagard som erkjenner at denne "livslange forpliktelsen" ikke er reell. NGF er inne på det samme. Det er viktig for mange å opprettholde propagandaen om at aksjonærene er låst inne. Ødelegges denne myten så er mange golf as'er insolvente og illikvide.
For ordens skyld, det er snakk om betaling av årsavgift mot en spillerett. Ingen steder står det at en slik avtale ikke kan avsluttes. Dette er enkel avtalerett som du burde sette deg inn i.
Du skal gjerne få låne bøkene skrevet av Professor Woxholth slik at du kan sette deg inn i materialet.
Enten seirer fornuften og frivillige, konstruktive avtaler inngås hvor as'et får overta aksje/spillerett eller så havner en prøvesak i domstolen. Sistnevnte er det siste NGF ønsker fordi da ødelegges myten om "livslang betalingsforpliktelse".
Er det lov i aksjeloven å holde aksjer låst i 3 år? Må betale medlemskap i 3 år. Vet at mange som er inne forum har hatt aksjer og sliter fortsatt med dette?
Er det noen som har tørt å kjøre saken videre i rettssystemet?
Fant denne teksten på golfsiden.no, men der slettes enhver kritikk mot redaktør AR og Miklagard golfklubb;
AR, din uttalelse om livslang betalingsforpliktelse er basert på et feilaktig grunnlag. Jeg har selv hatt en samtale med et styremedlem på Miklagard som erkjenner at denne "livslange forpliktelsen" ikke er reell. NGF er inne på det samme. Det er viktig for mange å opprettholde propagandaen om at aksjonærene er låst inne. Ødelegges denne myten så er mange golf as'er insolvente og illikvide.
For ordens skyld, det er snakk om betaling av årsavgift mot en spillerett. Ingen steder står det at en slik avtale ikke kan avsluttes. Dette er enkel avtalerett som du burde sette deg inn i.
Du skal gjerne få låne bøkene skrevet av Professor Woxholth slik at du kan sette deg inn i materialet.
Enten seirer fornuften og frivillige, konstruktive avtaler inngås hvor as'et får overta aksje/spillerett eller så havner en prøvesak i domstolen. Sistnevnte er det siste NGF ønsker fordi da ødelegges myten om "livslang betalingsforpliktelse".
Redigert 20.01.2021 kl 03:48
Du må logge inn for å svare
jamen har man inte råd at avvara det, avtale. då borde man inte begynnt med golf fra början. Kan inte ha fattigfolk i sånn sport.
Visste ikke at det var "livsvarig" medlemskap. Det må vel ordne seg, ellers er det dårlig reklame.
Totmose
13.01.2018 kl 11:38
3075
Larssson
Kjøper du aksje i REC og ikke kan selge alsjen på 3 år, synes du det er greit?
Er det noen som har hatt samme erfaring i golfaksjer og fått avklart denne situasjonen?
Kjøper du aksje i REC og ikke kan selge alsjen på 3 år, synes du det er greit?
Er det noen som har hatt samme erfaring i golfaksjer og fått avklart denne situasjonen?
CanAm
13.01.2018 kl 12:10
3054
Det er enkelte klubber i Norge hvor det er umulig og melde seg ut og en må fint betale kontigent selv om en ikke ønsker og være medlem lenger. Noe som er helt galskap og kan umulig være lov. Eneste mulighet for og slippe er og gi bort eller selge aksje andelen tilbake til klubben,men problemet er at mange klubber ikke vil ha aksjene dine tilbake selv om du gir dem bort. Dem vil heller at du skal betale årskontigenten så klubben sikrer seg inntekt. Hos andre furnuftige klubber kan du melde deg ut før nytt år og da slipper du og betale kontigent året etter. Du kan da samtidig gi aksjeandelen tilbake til klubben og trekke av tapet på selvangivelsen. Dette har jeg selv gjort da jeg ikke spiller mer. Jeg betalte kr 30000 for min andel og trakk dette av på skatten