SLIK KAN BOMRINGENE FJERNES. (IKKE GPS OVERVÅKING)
Carl I. Hagen er konkret som vanlig:
"- De må fjerne alle elbilfordelene og innføre vanlige skatter og avgifter som for andre biler. Folk er ikke klar over at vi subsidierer elbilene med 11 milliarder kroner. Fjerner vi disse fordelene, kan vi også fjerne bomringene, som bringer inn om lag 10 milliarder kroner."
Fjerner vi subsidieringen av elektriske kjøretøy EV vil folk likevel velge bensin- og dieselbiler med effektivitetshjelp som mild-hybrid og ladbar hybrid, folk liker lavere drivstofforbruk og ekstra motoreffekt. Elbiler vil ikke bli savnet. Med Euro 6d dieselmotor + el-hjelp har man ikke noe utslippsproblem. Øker man tilbudet på fornybar diesel så blir det enda penere.
"- De må fjerne alle elbilfordelene og innføre vanlige skatter og avgifter som for andre biler. Folk er ikke klar over at vi subsidierer elbilene med 11 milliarder kroner. Fjerner vi disse fordelene, kan vi også fjerne bomringene, som bringer inn om lag 10 milliarder kroner."
Fjerner vi subsidieringen av elektriske kjøretøy EV vil folk likevel velge bensin- og dieselbiler med effektivitetshjelp som mild-hybrid og ladbar hybrid, folk liker lavere drivstofforbruk og ekstra motoreffekt. Elbiler vil ikke bli savnet. Med Euro 6d dieselmotor + el-hjelp har man ikke noe utslippsproblem. Øker man tilbudet på fornybar diesel så blir det enda penere.
Redigert 11.01.2019 kl 09:11
Du må logge inn for å svare
Dråpe
11.01.2019 kl 21:52
1044
Om regnestykket til Hagen stemmer forutsetter det at de som kjøper allerede dyre el-biler vil kjøpe disse også med
de ublu norske avgiftene.Dette virker svært usikkert,for med avgifter på toppen av prisen Tesla’er koster blir de priset
ut av markedet for de aller fleste.
Selvsagt bør også vi som kjører el-biler delta i spleiselaget til de veiene også vi kjører på.
Jeg kjører el-bil kun fordi de er subsidiert og gunstig rent økonomisk.
Uten særfordelene blir det igjen tysk premiumbil på meg!
de ublu norske avgiftene.Dette virker svært usikkert,for med avgifter på toppen av prisen Tesla’er koster blir de priset
ut av markedet for de aller fleste.
Selvsagt bør også vi som kjører el-biler delta i spleiselaget til de veiene også vi kjører på.
Jeg kjører el-bil kun fordi de er subsidiert og gunstig rent økonomisk.
Uten særfordelene blir det igjen tysk premiumbil på meg!
Basse
11.01.2019 kl 22:30
1027
som du selv sier : "Uten særfordelene blir det igjen tysk premiumbil på meg!"
og det betyr at staten får inn de 11 milliardene ++ ved å avvikle subsidiering av EV
om fler som vil ha EV kjøper mindre EVer fordi momsen øker prisene, ja så får staten inn sine 11 milliarder da også
INGEN trenger subsidierte dyre-EV
andre land har vært fornuftige, de har subsidiert BILLIGE EV for "folk flest" for en kortere periode, og de fleste faser ut denne støtten om kort tid
det Norge holder på med er fullstendig hodeløst, vi gjør ingen nytte med disse milliardsubsidiene utover å berike Elon Musk
pengene som forer Musk bør faktisk finansiere veiene våre!
og det betyr at staten får inn de 11 milliardene ++ ved å avvikle subsidiering av EV
om fler som vil ha EV kjøper mindre EVer fordi momsen øker prisene, ja så får staten inn sine 11 milliarder da også
INGEN trenger subsidierte dyre-EV
andre land har vært fornuftige, de har subsidiert BILLIGE EV for "folk flest" for en kortere periode, og de fleste faser ut denne støtten om kort tid
det Norge holder på med er fullstendig hodeløst, vi gjør ingen nytte med disse milliardsubsidiene utover å berike Elon Musk
pengene som forer Musk bør faktisk finansiere veiene våre!
Redigert 11.01.2019 kl 22:31
Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
11.01.2019 kl 22:41
1014
Synd at ikke Carl I Hagen følger så godt med lenger, han var alltid klar i talen.
Regnestykket hans går ikke opp når poenget er å begrense bilkjøringen. Han kommer ingen vei uten å fjerne nullvekstvisjonen først. Og siden det ikke er noe tema noe sted å fjærne den så blir det bare dyrere og dyrere å bruke bilen uansett type bil
Regnestykket hans går ikke opp når poenget er å begrense bilkjøringen. Han kommer ingen vei uten å fjerne nullvekstvisjonen først. Og siden det ikke er noe tema noe sted å fjærne den så blir det bare dyrere og dyrere å bruke bilen uansett type bil
Vomit
13.01.2019 kl 15:16
915
Spør Hagen om hvor mange som vil betale norske avgifter på toppen
av prislappen på 800 000 for en Tesla.Bilene er allerede overpriset,
men billigere drift gjør at så mange betaler så mye for batteribilene.
av prislappen på 800 000 for en Tesla.Bilene er allerede overpriset,
men billigere drift gjør at så mange betaler så mye for batteribilene.
Nå gir vi gass
13.01.2019 kl 16:45
865
Det vil koste 20 milliarder å teppelegge Norge med batteri-ladestasjoner og hydrogen-fyllestasjoner. Så kan vi la være å montere "smart"-målere i alle husstander, som er for å regulere nettet for hjemme-lading. ( 10 milliarder ) Batteri-elbilene kan fylle på ladestasjoner. Og hydrogen vil prises godt under bensin/diesel pr. km., så bileiere vil komme godt ut av dette uansett. Alle biler kunne dermed avgiftslegges likt. Bortsett fra at forbrenningsbiler får en forurensningsavgift i tillegg, via forbrenningsstoffet. ( "Forurenser betaler. " )Dermed blir ALL transport utslippsfri i Norge, både når det gjelder CO2 og lokalt utslipp, så det er ingen grunn til å redusere bilbruken. ( Noen annen grunn til å redusere bilbruken er det ikke, hvis man ikke er gal.) Bil/transport er en nødvendighet i vårt langstrakte land. Kanskje kan vi dermed også slippe behovet for CO2-fangst og lagring ( stipulert til 25 milliarder.)
Og altså alle kostnadene ved inndriving av bompenger.
En vinn/vinn-situasjon for alle
Og altså alle kostnadene ved inndriving av bompenger.
En vinn/vinn-situasjon for alle
Redigert 13.01.2019 kl 16:47
Du må logge inn for å svare
Den artikkelen bør sendes til Aftenposten og Wredens Gnag, eeh mener Verdens Gang! Bombarder dem med slike artikler.