NAS - Lufthansa: NAS som oppkjøpskandidat
Artikkel fra Handelsblatt hevder at "However, there have been no serious negotiations between Norwegian and the "Hansa" until today. This is confirmed in the environment of Lufthansa. At that time, the statement was also made, not to leave Walsh the field at Norwegian alone, say executives."
Artikkel: https://www.handelsblatt.com/unternehmen/handel-konsumgueter/luftfahrt-was-norwegian-fuer-lufthansa-als-uebernahmekandidaten-interessant-macht/23808634.html?fbclid=IwAR0z8zXy6FgtepAXTih8yOLE2mOJ671NCoaYYhhWGWilGvg19pKnkyb0uvU&ticket=ST-911671-fi3JgchQM4K0VNtoMiN2-ap2
Usikker på om Lufthansa basert på artikkelen mener at de nå er i seriøse forhandlinger om oppkjøp av Norwegian eller om de fremdeles ikke er det? Sånn jeg ser det vil "bis heute" bety "until today", men vanskelig å si.
Artikkel: https://www.handelsblatt.com/unternehmen/handel-konsumgueter/luftfahrt-was-norwegian-fuer-lufthansa-als-uebernahmekandidaten-interessant-macht/23808634.html?fbclid=IwAR0z8zXy6FgtepAXTih8yOLE2mOJ671NCoaYYhhWGWilGvg19pKnkyb0uvU&ticket=ST-911671-fi3JgchQM4K0VNtoMiN2-ap2
Usikker på om Lufthansa basert på artikkelen mener at de nå er i seriøse forhandlinger om oppkjøp av Norwegian eller om de fremdeles ikke er det? Sånn jeg ser det vil "bis heute" bety "until today", men vanskelig å si.
Redigert 20.01.2021 kl 18:39
Du må logge inn for å svare
Hektar
21.01.2019 kl 10:56
1595
Ny runde i media om akkurat det samme.
https://www.cnbc.com/2018/06/18/lufthansa-in-contact-with-norwegian-air-ceo-says.html
https://www.cnbc.com/2018/06/18/lufthansa-in-contact-with-norwegian-air-ceo-says.html
Hehehe. Priceless timing den gangen. Var så heldig å ha en liten post i NAS den gangen.
Børskommentator Jensen i dn er et godt kjøpssignal .
Han hater nas.
I fjor slaktet han nas og kom trekkende med en analyse av HSBC med Target 40,-
Dagen etter kom IAG på banene og kursen steg til 310.
Denne gangen var de « smarte pengene « i DnB som nå selger...på 164,-
Han hater nas.
I fjor slaktet han nas og kom trekkende med en analyse av HSBC med Target 40,-
Dagen etter kom IAG på banene og kursen steg til 310.
Denne gangen var de « smarte pengene « i DnB som nå selger...på 164,-
Redigert 21.01.2019 kl 10:20
Du må logge inn for å svare
habbiten
21.01.2019 kl 09:30
1842
Neste bud kommer nok om et par års tid, antageligvis i sjiktet 40-50 kr.
hango
21.01.2019 kl 09:10
1938
Mulig at IAG dumper posten sin i NAS, om dem ikke ser fremgang for sitt bud.
vestlandsfugl
21.01.2019 kl 08:54
2020
BA har 30 dreamlinere i drift i følge Flightradar. Slik sett lurer jeg på hva han mente, trolig at Airbus 350 hadde vært et bedre valg.
Lufthansa har ingen Dreamlinere, også slik sett passer vel NAS bedre inn i IAG enn Lufthansa.
Lufthansa har ingen Dreamlinere, også slik sett passer vel NAS bedre inn i IAG enn Lufthansa.
Hartepool
21.01.2019 kl 08:35
2116
IAG vil ikke gå inn i budkamp om NAS.
Skulle Walsh sagt det motsatte ?
Man vil aldri få sannheten i slike situasjoner, alt som kommuniseres er veiet på gullvekt til fordel for IAG.
IAG mener NAS satsning på Dreamlinere var feil.
Dreamlinerne fraktet flere passasjerer fra Europa til de store destinasjonene i USA enn BA....klar IAG ikke liker det.
Skulle Walsh sagt det motsatte ?
Man vil aldri få sannheten i slike situasjoner, alt som kommuniseres er veiet på gullvekt til fordel for IAG.
IAG mener NAS satsning på Dreamlinere var feil.
Dreamlinerne fraktet flere passasjerer fra Europa til de store destinasjonene i USA enn BA....klar IAG ikke liker det.
seismicrec
20.01.2019 kl 08:41
2671
Nas virker å være ferdig med ramp up.
Et enormt rutenett er bygd opp.
Fremover er det fullt fokus på bunnlinje.
De minst lønnsomme kuttes med Bård hånd og fyllingsgraden skal opp....med 14 flyvninger og 90% fylling til Gran canaria blir det nå 13 avganger og 100 % fylling.
Tre milliarder i kostnadsreduksjoner vil løfte yielden voldsomt.
Hedtapet i Q4 er snudd til en gevinst på over en milliard dersom oljeprisen holder.
Nas har og lavere hedg enn konkurrentene som omtrent alle har hedget høyt,slik at de har en stor fordel på dagens oljepris.
Når O’leary snur i sin presentasjon fra å mene at nas går konk , til å si at Ryan vil kjøpe dersom IAG ikke gjør det begynner det å bli interessant.
Et enormt rutenett er bygd opp.
Fremover er det fullt fokus på bunnlinje.
De minst lønnsomme kuttes med Bård hånd og fyllingsgraden skal opp....med 14 flyvninger og 90% fylling til Gran canaria blir det nå 13 avganger og 100 % fylling.
Tre milliarder i kostnadsreduksjoner vil løfte yielden voldsomt.
Hedtapet i Q4 er snudd til en gevinst på over en milliard dersom oljeprisen holder.
Nas har og lavere hedg enn konkurrentene som omtrent alle har hedget høyt,slik at de har en stor fordel på dagens oljepris.
Når O’leary snur i sin presentasjon fra å mene at nas går konk , til å si at Ryan vil kjøpe dersom IAG ikke gjør det begynner det å bli interessant.
tesch
09.01.2019 kl 07:45
3119
Spørsmålet er hvorfor Kjos et Co skulle være interesert i salg nå ? De er i JV forhandlinger med en veldig betydelig partner , har vært heldig med hedging av fuel
og markedet er med de - Kr 500,kanskje ?
clanz
05.01.2019 kl 17:53
3848
Jeg er ikke spesielt god i tysk, men dette tolker jeg som at det inntil dags dato ikke har vært seriøse forhandlinger..... men artiklen spekulerer i om det burde komme...
Dette er jo interessant. Kjøperne vil flokke seg om selskapet om det blir solgt nå.... og kursen blir neppe under 250 kroner...
Dette er jo interessant. Kjøperne vil flokke seg om selskapet om det blir solgt nå.... og kursen blir neppe under 250 kroner...
Redigert 05.01.2019 kl 17:54
Du må logge inn for å svare