DOF ny kontrakt idag , vil nok se 4 tallet ila de neste uker .
Kontraktene kommer , DOF er offshoreselskapet å satse på om man har noen måneders horisont , vil nok doble seg og mer til ila 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Kontur
16.01.2019 kl 16:58
4489
Ja, det er knapphet nå, mange som ligger i opplag
Men det kommer til å bli knapphet og bedre rater fremover våren og sommeren og.
Kontraktene vil komme relativt raskt nå tror jeg. Tror imidlertid det er smart av DOF å holde tilbake. Prisene vil stige.
Spratt litt på sluttensekundene i dagens handel fra minus 2 til snart pluss 2, kan være tilfeldig men det viser at det skal svært lite til for å flytte på kursen nå.
Litt interesse så kommer den.
Men det kommer til å bli knapphet og bedre rater fremover våren og sommeren og.
Kontraktene vil komme relativt raskt nå tror jeg. Tror imidlertid det er smart av DOF å holde tilbake. Prisene vil stige.
Spratt litt på sluttensekundene i dagens handel fra minus 2 til snart pluss 2, kan være tilfeldig men det viser at det skal svært lite til for å flytte på kursen nå.
Litt interesse så kommer den.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
davan
16.01.2019 kl 18:13
4410
Vanskelig spill dette, tilfeldigvis hadde Viking 3 båter ledig i rette øyeblikk.
Så blir spørsmålet om det
lønner seg å ta ut båter fra opplag, skaffe folk osv. for å ligge å vente på neste scope. Kan lett bli til at flere tar ut båter og så er en like langt. Litt senere på våren blir det sikkert bedre rater som gagner alle.
Så blir spørsmålet om det
lønner seg å ta ut båter fra opplag, skaffe folk osv. for å ligge å vente på neste scope. Kan lett bli til at flere tar ut båter og så er en like langt. Litt senere på våren blir det sikkert bedre rater som gagner alle.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
Regina
16.01.2019 kl 19:26
4332
Ratene kommer, DOF kursen likeså, bare å være tålmodig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
Longrun
16.01.2019 kl 20:11
4292
Gode utsikter nå: https://e24.no/boers-og-finans/olje/kraftig-ratehopp-for-offshoreskip-kommer-til-aa-vaere-utsolgt-en-periode-fremover/24541851
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
Regina
16.01.2019 kl 20:41
4250
Skal ufattelig lite til før DOF kursen kommer skikkelig opp nå. Den har stabilisert seg og venter nå kun på nytt. Der bør komme kontrakt nyheter på løpende bånd nå og da kommer kursene
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
17.01.2019 kl 11:24
4052
Nå begynner tålmodigheten å bli satt på prøve. Volumet tørker fulstendig ut og aksjen siger sikkert nedover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
danm
17.01.2019 kl 11:33
4029
Daytraderne kæmper for at tjene penge. Vi andre kan bare læne os tilbage og nyde opturen i 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
davan
17.01.2019 kl 11:35
4023
Selger du nå så kan du være sikker på at den fyker opp!! det har skjedd flere ganger for mei.
Nei nå er det rett før vi begynner klatringen mot 5 6 7.....
Litt oppsving i rater nå så er vi der.
Nei nå er det rett før vi begynner klatringen mot 5 6 7.....
Litt oppsving i rater nå så er vi der.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
17.01.2019 kl 16:44
3863
Begynner å tro at salg er det beste. Ta tapet og gå videre. Hvorfor er det smart å ha dof-aksjer? Utbytte? Med den høye gjelden kan vi se en lang vei etter det og utelukket det på flere år. Økning i aksjekurs - høyere enn 6 kr? Tja, det meste er mulig, men skal det skje så må vi se kontrakter i milliardkalssen, flåteutnyttelsen og ratene må opp og helst forbli over driftskost + finanskost. Her må det altså sterk lut til og dof kan ikke styre markedet. Tror noe av dette gjennspeiles i aksjekursen i tillegg til at i urolige tider er det ikke gjeldstyngede selskaper som blir stjernen i porteføljen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
davan
17.01.2019 kl 17:58
3783
Atter en tung dag i dof, sure nyheter om opplagstall fra westshore.
Hvor mange båter dof har i opplag vites ikke. Det blir vel vanskelig om alle kommer i drift, noen må nok hogges.
Er vel ikke ubegrenset med sjøfolk
som står klar til å hoppe ombord heller. Ser at Skandi Barra har fått en liten jobb, gjelder å holde hjulene i gang. Dersom ratene blir bedre så tåler rederene bedre å ha noen båter i opplag.
Jeg tror mer på at oppgangen kan komme tidligst til høsten, eller 2020
Hvor mange båter dof har i opplag vites ikke. Det blir vel vanskelig om alle kommer i drift, noen må nok hogges.
Er vel ikke ubegrenset med sjøfolk
som står klar til å hoppe ombord heller. Ser at Skandi Barra har fått en liten jobb, gjelder å holde hjulene i gang. Dersom ratene blir bedre så tåler rederene bedre å ha noen båter i opplag.
Jeg tror mer på at oppgangen kan komme tidligst til høsten, eller 2020
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
MrDokken
17.01.2019 kl 18:50
3725
Noen kommentarer; Hva mener du med at antal båter i opplag er ukjent? Båter i opplag = 5 ihht. Q3 rapport. Regner med mindre endringer siden da.
Skandi Barra fikk en liten jobb før den begynner på 113 dager charter 29.01 ihht. Westshore.
Skandi Barra fikk en liten jobb før den begynner på 113 dager charter 29.01 ihht. Westshore.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
mastermind
17.01.2019 kl 20:32
3633
De sendte Skandi Saigon i opplag i september, og nylig Skandi Bergen. De har hele 11 fartøy i spotmarkedet. Det hadde vært mye mer lønnsomt å sende noen av disse i opplag, enn å la dem bidra til å presse ned ratene i markedet. AHTS har oppnådd levelige rater siste uken, men det henger sammen med været. Alle ønsker å benytte et vindu med godt vær til flytting. Vi så det samme rundt påske i fjor. I tillegg mener jeg større selskap må gå foran å skrape kapasitet. Denne artikkelen viser hva som er problemet.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Hvert-tredje-offshorefartoey-i-opplag
Hvis markedet vil se ut til å ta seg opp, vil mange være desperat etter å få skip i jobb. Et rederi som Havila har 4 fartøy i opplag. De har hatt 2 fartøy i spotmarkedet stort sett hele året, ett tredje har nå kommet til. Jeg mener ledelsen i Dof gjør seg selv en bjørnetjeneste. Når det gjelder PSV, ligger ratene siste dager på 40-50000 kr. Pengene renner ut av kassa på disse fartøyene.
Det er helt klart mange av fartøyene som ligger i opplag, aldri kommer tilbake i jobb. Problemet er at rederne ikke tjener på å skrape skipene pga vekt. Men disse skipene har lån, og er oppført i regnskap med verdi. Så det er vanskelig for rederiene, særlig små rederi, å ta nedskrivningene så lenge de ikke tjener penger. Det vil bli stygt. Å så lenge de ikke blir skrapet, er faren at de på et tidspunkt blir solgt billig til selskap som SDSD. Å sendt tilbake til markedet. Frykten er at markedet aldri vil kunne hente seg inn, for om markedet bedrer seg, vil man kunne se nye selskap som SDSD. Billige fartøy uten lån. En annen aktør, som har kommet mye bedre ut av restruktureringen, er Tidewater.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/08/Tidewater-gjenoppstaar-fra-Chapter-11
https://sysla.no/maritim/sendes-offshorebatene-til-hugging-den-nyeste-er-fra-2006/
Mange har tro på Subsea. Hvorfor ikke satse på et rent subsea-rederi da? Som ikke har dette pengesluket i PSV og AHTS? Når det er sagt, om oljeprisen stabiliserer seg over 65$ fatet, man ser en dobling av ratene, samt at man begynner å se lyst på verdensøkonomien, vil nok Dof gå 80-100% før sommeren. Men samtidig vil man få et særdeles svakt Q4, så tror det vil være fra et nivå noe lavere enn i dag.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Hvert-tredje-offshorefartoey-i-opplag
Hvis markedet vil se ut til å ta seg opp, vil mange være desperat etter å få skip i jobb. Et rederi som Havila har 4 fartøy i opplag. De har hatt 2 fartøy i spotmarkedet stort sett hele året, ett tredje har nå kommet til. Jeg mener ledelsen i Dof gjør seg selv en bjørnetjeneste. Når det gjelder PSV, ligger ratene siste dager på 40-50000 kr. Pengene renner ut av kassa på disse fartøyene.
Det er helt klart mange av fartøyene som ligger i opplag, aldri kommer tilbake i jobb. Problemet er at rederne ikke tjener på å skrape skipene pga vekt. Men disse skipene har lån, og er oppført i regnskap med verdi. Så det er vanskelig for rederiene, særlig små rederi, å ta nedskrivningene så lenge de ikke tjener penger. Det vil bli stygt. Å så lenge de ikke blir skrapet, er faren at de på et tidspunkt blir solgt billig til selskap som SDSD. Å sendt tilbake til markedet. Frykten er at markedet aldri vil kunne hente seg inn, for om markedet bedrer seg, vil man kunne se nye selskap som SDSD. Billige fartøy uten lån. En annen aktør, som har kommet mye bedre ut av restruktureringen, er Tidewater.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/08/Tidewater-gjenoppstaar-fra-Chapter-11
https://sysla.no/maritim/sendes-offshorebatene-til-hugging-den-nyeste-er-fra-2006/
Mange har tro på Subsea. Hvorfor ikke satse på et rent subsea-rederi da? Som ikke har dette pengesluket i PSV og AHTS? Når det er sagt, om oljeprisen stabiliserer seg over 65$ fatet, man ser en dobling av ratene, samt at man begynner å se lyst på verdensøkonomien, vil nok Dof gå 80-100% før sommeren. Men samtidig vil man få et særdeles svakt Q4, så tror det vil være fra et nivå noe lavere enn i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
davan
17.01.2019 kl 22:34
3534
Det hjelper godt på når en tar 8 i slengen. Markedet vil nok snu, det er markedskreftenes selregulerende mekanisme, slik har det alltid vert. Så blir det mangel på skip og rederene begynner å bestille nye skip fordi ratene er så gode, så er runddansen i gang på nytt. Nye skip vil bli bygget av flere grunner.
Nå er jo dette en doftråd så jeg synes ikke dof er den verste i klassen. Største problemet i dof kan komme til å bli gjelda. Håper difor at en rateheving kommer eventuelt en ny emisjon i forkjøpet
Nå er jo dette en doftråd så jeg synes ikke dof er den verste i klassen. Største problemet i dof kan komme til å bli gjelda. Håper difor at en rateheving kommer eventuelt en ny emisjon i forkjøpet
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
davan
18.01.2019 kl 15:54
3335
Dof er ikke med på festen i dag heller???
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
Contigo
18.01.2019 kl 16:17
3309
Tror ikke det blir noe fest her i nær fremtid...
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
Regina
18.01.2019 kl 16:54
3272
Oljen snart opp 3 % i dag.
Bare et tidsspørsmål før DOF stiger
Bare et tidsspørsmål før DOF stiger
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
marco83
18.01.2019 kl 19:07
3215
Regina, igjen vis meg hvordan offshore aksjer henger sammen med oljeprisen de siste 4-5 årene...….
Utrolig at man enda tror at det er automatikk at offshore aksjene går opp i tandem med oljeprisen. De siste 4-5 årene viser jo det totalt motsatte!:)
Utrolig at man enda tror at det er automatikk at offshore aksjene går opp i tandem med oljeprisen. De siste 4-5 årene viser jo det totalt motsatte!:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
Regina
18.01.2019 kl 21:35
3128
De sank iallfall sammen med oljeprisen fra oktober til desember.
Det er jo oljen som skal betale for gildet i både leting, rigg og offshore så da tenker jeg det ser lysere ut når oljeprisen er god
Det er jo oljen som skal betale for gildet i både leting, rigg og offshore så da tenker jeg det ser lysere ut når oljeprisen er god
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
davan
18.01.2019 kl 22:48
3510
Henger absolutt sammen, oljepris og aktivitet.
Kan bli for mye olje i markedet i de kommende 10-30 år.
De fleste land vil vel pumpe for livet så lenge de kan før "de grønne" får så mye makt at de stenger alle kraner.
Norge skal vel være flinkest i klassen her og som vanlig. Har aldri blitt utlyst så mange blokker
som i siste runde, det haster med å pumpe opp den siste olje. Kan bli den en boom til, og den kan være like rundt hjørnet, da blir det bruk for all dof sine båter til gode rater!!
Kan bli for mye olje i markedet i de kommende 10-30 år.
De fleste land vil vel pumpe for livet så lenge de kan før "de grønne" får så mye makt at de stenger alle kraner.
Norge skal vel være flinkest i klassen her og som vanlig. Har aldri blitt utlyst så mange blokker
som i siste runde, det haster med å pumpe opp den siste olje. Kan bli den en boom til, og den kan være like rundt hjørnet, da blir det bruk for all dof sine båter til gode rater!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
AlanS
18.01.2019 kl 23:53
3469
Det har noe å gjøre med hvor produksjonsvekst kom fra. Det meste kom fra land, spesielt USA, mens aktiviteten offshore var synkende. Hvor lenge vil dette gå i samme rettning er det vanskelig å si. Allikevel er det ikke helt innforstått at produksjon i USA kan gå ned like fort som den går opp. Vil gjerne vise til en side som illustrerer skiferproduksjon i ulike områder i USA - https://shaleprofile.com/blog/
Markedet kan gå på en smell når skiferproduksjon når toppen og begynner å falle som en stein. Da våkner offshore og gir full gass.
Markedet kan gå på en smell når skiferproduksjon når toppen og begynner å falle som en stein. Da våkner offshore og gir full gass.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
marco83
19.01.2019 kl 08:50
3383
Se på på hvor mye oljeprisen ha steget siden bunnoteringen og sammenlik med kursen på osv aksjene. Så ser du,de går i motsatt retning av hverandre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
danm
19.01.2019 kl 12:15
3287
Du er meget selvsikker. Aktiviteten har været på et bundniveau siden 2014. Selvfølgelig har olieprisen noget at sige. Lysten til nye investeringer stiger med olieprisen. Der ventes en stigning på 20% i investeringerne i 2019 og det vil selvfølgelig påvirke aktiviteten. Antal rigge i USA faldt med 21 i denne uge, samtidig holder aftalen i OPEC om cut. SA siger de vil handle hurtigt i forhold til at nedbringe deres produktion, for at holde prisen oppe. Stigende oliepris kan derfor ventes.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
Regina
19.01.2019 kl 12:28
3276
Oljeprisen fortsetter å stige og så skjer det som bruker å skje. Først kommer seismikk og oljeselskapene så kommer resten av leverandørindustrien inkl offshore. Det satses mer på de ulike sektorene og mye på dypt vann og ubetjente borehull.
De proffe investorene følger mønsteret og flytter pengene deretter.
Sannsynligheten for økt kjøpelyst av f.eks DOF aksjen fremover er stor og vi kan håpe på oppgang. Jeg holder på mine aksjer.
De proffe investorene følger mønsteret og flytter pengene deretter.
Sannsynligheten for økt kjøpelyst av f.eks DOF aksjen fremover er stor og vi kan håpe på oppgang. Jeg holder på mine aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
Kontur
19.01.2019 kl 15:21
3191
Har ikke vært gjennom denne nedturen for å selge på 3 tallet for å si det sånn.
Offshore kommer før eller senere og jeg mener DOF er bra posisjonert.
Verdiene ligger der selv om det ikke på noen måte gjenspeiles i aksjekursen.
DOF sterke eiere har selv deltatt i obligasjonslånene og gjelden håndteres helt greit.
Oljesektoren får forhåpentligvis nå det etterlengtede oppsvinget vi har ventet på. I tilfelle snart 1 år senere enn jeg trodde. Forutså ikke høstens nedtur som jeg mener mye har komt pga en twittrende kar.
Jeg tror at dette kan bli skikkelig bra og mener at inngang på dagens nivå må være svært gunstig.
Det vi nå trenger er meldinger på løpende bånd med kontrakter, et ok Q4 uten negative overraskelser og et marked i vekst.
Fullastet i DOF?
Offshore kommer før eller senere og jeg mener DOF er bra posisjonert.
Verdiene ligger der selv om det ikke på noen måte gjenspeiles i aksjekursen.
DOF sterke eiere har selv deltatt i obligasjonslånene og gjelden håndteres helt greit.
Oljesektoren får forhåpentligvis nå det etterlengtede oppsvinget vi har ventet på. I tilfelle snart 1 år senere enn jeg trodde. Forutså ikke høstens nedtur som jeg mener mye har komt pga en twittrende kar.
Jeg tror at dette kan bli skikkelig bra og mener at inngang på dagens nivå må være svært gunstig.
Det vi nå trenger er meldinger på løpende bånd med kontrakter, et ok Q4 uten negative overraskelser og et marked i vekst.
Fullastet i DOF?
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
danm
19.01.2019 kl 16:01
3158
Netop høstens nedtur var overdrevet i kurserne på offshore. Olieindustrien tjente gode penge i 2018 og det ser ud til at 2019 bliver lige så god, måske endda bedre. Pengene til investeringer er der og derfor ser vi en stigning på 20%. Det er nu offshore service begynder at se resultatet af dette.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28
Du må logge inn for å svare