Sivs tøvete skatt på bonuspoeng på flyreiser
http://www.nettavisen.no/meninger/gunnarstavrum/siv-jensen-tar-ikke-bonus-poenget/3423571072.html
Regjeringen vil innføre en ny skatt.
Arbeidsgivere pålegges ansvaret å rapportere hvilke frireiser ansatte får ut av poeng de har
opptjent på tjenestereiser.
En helt umulig situasjon for arbeidsgivere!
Har Siv offentlug forklart og forsvart noe så dumt og vanskelig å kontrollere som denne nye skatten?
Sterk nedsettelse av skatter og avgifter,lover Frp,så hva sier du Siv?
Regjeringen vil innføre en ny skatt.
Arbeidsgivere pålegges ansvaret å rapportere hvilke frireiser ansatte får ut av poeng de har
opptjent på tjenestereiser.
En helt umulig situasjon for arbeidsgivere!
Har Siv offentlug forklart og forsvart noe så dumt og vanskelig å kontrollere som denne nye skatten?
Sterk nedsettelse av skatter og avgifter,lover Frp,så hva sier du Siv?
Cortex
19.12.2018 kl 11:24
717
Fint tips om å etterregistrere bonuskortet etter bestillingen.
Umulig å holde kontroll på dette da alle flyselskaper av betydning jo har sine programmer i de forskjellige
alliansene.
Skal det foretas kontroll hos SAS og Norwegian,så er det utallige andre selskapers bonusprogrammer som
daglig opptjener poeng og miles til og fra Norge.....
Noen må spørre Siv Jensen om gjennomførbarheten i dette nye pålegget til arbeidsgivere!
Pinlig!
Umulig å holde kontroll på dette da alle flyselskaper av betydning jo har sine programmer i de forskjellige
alliansene.
Skal det foretas kontroll hos SAS og Norwegian,så er det utallige andre selskapers bonusprogrammer som
daglig opptjener poeng og miles til og fra Norge.....
Noen må spørre Siv Jensen om gjennomførbarheten i dette nye pålegget til arbeidsgivere!
Pinlig!
ladaen7,30
19.12.2018 kl 12:28
706
Pussig med disse politikerne, mens de sitter i opposisjon er det folks behov som er viktigst men straks de får makt så renner det ut stadig nye skatter/avgifter som rammer folk flest. De gir en krone her og en krone der mens de samtidig grabber til seg hundrelapper og tusenlapper der det er mulig. Alt for å fylle opp "partykassen slik at de har stadig mer penger å strø rundt seg med på den ene ideen verre enn den andre.
jabbadabbato
19.12.2018 kl 12:34
701
Jeg skjønner ikke verken hvordan se skal kontrollere det eller ta inn noen penger på det. Totalt meningsløst.
Cortex
19.12.2018 kl 12:38
701
Når kommer skatten for og kontrollen av de som får gratis hotellovernattinger fordi vi samler poeng i kjedene?
Dette blir det enda flere skjemaer,byråkrati og styr rundt,men regjeringen er vel konsekvent siden det jo ofte koster
mer å bo på hotell enn å fly.......?
Dette blir det enda flere skjemaer,byråkrati og styr rundt,men regjeringen er vel konsekvent siden det jo ofte koster
mer å bo på hotell enn å fly.......?
Weteran
19.12.2018 kl 18:17
674
Solheim har vel bonuspenger til å fly hele sv gratis resten av livet. Det får så være.
Jeg skal ikke blande meg inn
Jeg skal ikke blande meg inn
Wish
19.12.2018 kl 18:37
670
Det er tragisk at også denne regjeringen synker ned på et lavmål som burde være forbeholdt de rødgrønne.
Merkelig at skjemaer og umulige kontrollfunksjoner pålegges arbeidsgivere som allerede har nok skjelaer å
styre med.
Jeg er enig i at det ville være interessant å høre Siv Jensens argumenter for dette tullet som ikke lar seg
kontrollere,men selvsagt skriver ikke Frp eller Jensen noe om dette på FB eller andre fora.
Mine bonuskort er registrert i utlandet,så lykke til med å finne dem!
Merkelig at skjemaer og umulige kontrollfunksjoner pålegges arbeidsgivere som allerede har nok skjelaer å
styre med.
Jeg er enig i at det ville være interessant å høre Siv Jensens argumenter for dette tullet som ikke lar seg
kontrollere,men selvsagt skriver ikke Frp eller Jensen noe om dette på FB eller andre fora.
Mine bonuskort er registrert i utlandet,så lykke til med å finne dem!
Weteran
19.12.2018 kl 18:42
667
Det vil være urettferdig om Erik Solheim ikke skal få fly skattefritt på FNbonus pengepoengene resten av sine 9 liv ++
Redigert 19.12.2018 kl 18:44
Du må logge inn for å svare
Prelle
19.12.2018 kl 23:28
651
De som flyr så mye at de akkumulerer nok poeng til å gi gratisreiser av særlig verdi reiser så mye,sikkert også ut over arbeidstiden,
at en gratisreise er vel fortjent.
Artikkelen ts linker til i Nettavisen illustrerer godt hvor mye arbeide arbeidsgivere må gjøre for å fange opp en gratisreise til noen
tusenlapper om man har spart nok poeng.
Jeg reiser mye ofte med fly og vet at det ofte blir lange dager uten kompensasjon ut over månedslønn.Hva er da så ille om jeg får
nok poeng til en reise sett opp mot den umulige kontrolloppgaven arbeidsgivere vil få?
at en gratisreise er vel fortjent.
Artikkelen ts linker til i Nettavisen illustrerer godt hvor mye arbeide arbeidsgivere må gjøre for å fange opp en gratisreise til noen
tusenlapper om man har spart nok poeng.
Jeg reiser mye ofte med fly og vet at det ofte blir lange dager uten kompensasjon ut over månedslønn.Hva er da så ille om jeg får
nok poeng til en reise sett opp mot den umulige kontrolloppgaven arbeidsgivere vil få?
terrorfosker
20.12.2018 kl 00:25
640
Få vekk flyskatten. Nå har kun Norge det i Norden. Vår flyskatt forringer norges konkurransekamp.
.777.
20.12.2018 kl 07:24
629
Pengepolitikk og statsøkonomi i praksis:
Å shit! Har vi brukt så mye penger?! Hvor skal vi hente inn det da???!
Hmmm....hva med en ny skatt på bonuspoeng?
Brilliant forslag kamerat, det går vi for! ?
Å shit! Har vi brukt så mye penger?! Hvor skal vi hente inn det da???!
Hmmm....hva med en ny skatt på bonuspoeng?
Brilliant forslag kamerat, det går vi for! ?
Fredrik Frikk
20.12.2018 kl 15:55
603
Jeg skjønner ikke kritikken av denne skatten. I dag har familien til enkelte politikere og forretningsfolk - en liten privilegert elite - i praksis gratis flyreiser året rundt. De reiser på pappas/mammas bonuspoeng. Slike frynsegoder er en skjult ekstrainntekt og skal selvsagt beskattes.
At disse bonuspoengene er vanskelig å registrere, er ikke noe argument. Vanlig inntekt er også vanskelig å registrere, men vi dropper ikke skattlegging likevel. Vil de ha gratis reiser, får de ta bryet med å registrere poengene.
Godt arbeid, Siv!
At disse bonuspoengene er vanskelig å registrere, er ikke noe argument. Vanlig inntekt er også vanskelig å registrere, men vi dropper ikke skattlegging likevel. Vil de ha gratis reiser, får de ta bryet med å registrere poengene.
Godt arbeid, Siv!
Redigert 20.12.2018 kl 15:55
Du må logge inn for å svare
Spill
20.12.2018 kl 15:59
601
Les linken til ts.
Dette er i praksis svært vanskelig å kontrollere for arbeidsgiveren.
Dette er i praksis svært vanskelig å kontrollere for arbeidsgiveren.