QEC - We are talking to the Germans!
Conservative MP Shannon Stubbs asked how there has been so little progress advancing export terminals and why there didn’t seem to be funding within the budget for the working group.
“The U.S. has managed to construct seven LNG facilities in the time that Canada has lost 25 opportunities,” she said.
Wilkinson insisted the government was looking for good projects, but needed ones that would be ready quickly.
“We have been working with the Germans in particular looking at the opportunity to be able to actually find something that fits within their window.”
“I’ve spent an enormous amount of time with our European colleagues and certainly we have endeavoured to do everything we can to support them, including expanding oil and gas production,” he said.
There’s also significant work going on in Western Canada with respect to the production of hydrogen from natural gas.”
Read it all here!
https://nationalpost.com/news/politics/clock-ticking-on-potential-of-canadian-lng-exports-to-europe-minister-tells-committee
“The U.S. has managed to construct seven LNG facilities in the time that Canada has lost 25 opportunities,” she said.
Wilkinson insisted the government was looking for good projects, but needed ones that would be ready quickly.
“We have been working with the Germans in particular looking at the opportunity to be able to actually find something that fits within their window.”
“I’ve spent an enormous amount of time with our European colleagues and certainly we have endeavoured to do everything we can to support them, including expanding oil and gas production,” he said.
There’s also significant work going on in Western Canada with respect to the production of hydrogen from natural gas.”
Read it all here!
https://nationalpost.com/news/politics/clock-ticking-on-potential-of-canadian-lng-exports-to-europe-minister-tells-committee
Redigert 02.12.2022 kl 22:22
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
27.12.2022 kl 23:59
6377
👍
Ps. og oljepris er i kveld igjen over 85, ikke lenge før vi ser +/- 100 som jeg har skrevet en stund.
Ps. og oljepris er i kveld igjen over 85, ikke lenge før vi ser +/- 100 som jeg har skrevet en stund.
Redigert 28.12.2022 kl 00:01
njn-
27.12.2022 kl 23:57
6166
Helt enig. Her er Mange som ikke følger med, eller har sin egen agenda.
Alt av info. om rettsaken er publisert.
Det som ikke er publisert er størrelsen på kravet, men forventes innen 2. kvt.
Det er selvfølgelig av interesse og få vite hva som skjer politisk.
Men her det bare synsing, som er fulgt lov, før det kommer konkrete vedtak.
Alt av info. om rettsaken er publisert.
Det som ikke er publisert er størrelsen på kravet, men forventes innen 2. kvt.
Det er selvfølgelig av interesse og få vite hva som skjer politisk.
Men her det bare synsing, som er fulgt lov, før det kommer konkrete vedtak.
Ikke_viktig
27.12.2022 kl 23:25
6042
Det der har da kommet fra selskapet i melding eller på et eller annet intervju. Jeg bare bet meg merke i det. De har sagt at det skal leveres til retten tidlig 2023.
At folk ikke følger med er da ikke min eller noen andre sin feil!
At folk ikke følger med er da ikke min eller noen andre sin feil!
Fjellbris
27.12.2022 kl 20:58
6129
Takk for godt innlegg Sunrise👍 Jeg tror også uansett nedsiden fra disse nivåene er veldig liten. Prises nå med null oppside Québec og erstatning. Noe erstatning vet vi kommer, godt om QEC endelig kommer med info om selskapets krav/ tall på dette.
Med EBITDA årlig 250-300 mill, der selskapet selv har varslet økt produksjon fom 2023, mener jeg at selskapet som med dagens kurs er priset +/- 700 mill. kursmessig har liten nedside fra dages kurs og at risk/reward på disse nivåene er meget god. Québec / erstatning er ren bonus på kursen og ikke noe av dette er priset inn på dagens kurs mener jeg.
Med EBITDA årlig 250-300 mill, der selskapet selv har varslet økt produksjon fom 2023, mener jeg at selskapet som med dagens kurs er priset +/- 700 mill. kursmessig har liten nedside fra dages kurs og at risk/reward på disse nivåene er meget god. Québec / erstatning er ren bonus på kursen og ikke noe av dette er priset inn på dagens kurs mener jeg.
Redigert 27.12.2022 kl 21:00
Oasen
27.12.2022 kl 20:36
6167
Jeg syns det er veldig mye krangling her inne i forumet, går det ikke ann å tone ned litt? Jeg setter veldig pris på om folk legger ut artikler eller utsagn som er av betydning og som har rot i questerre.
Sunrise
27.12.2022 kl 20:02
6234
Hvis det @ikke-viktig formidler ikke er mer det som står - at Qec har bedt om 3 part nøytral verdivurdering til bruk i rettssaken og som er ventet i nær fremtid - så er det vel ikke noe sensitivt i det. Noe annet er om han eller andre hadde kjent innholdet i vurderingen og handlet på det, men det er vel ikke saken? Men selve Qec caset har vært slitsom reise det siste året. Med unntak av nyttårsrallyet i fjor og et kort rally for et par uker siden, er det ikke mye å rope hurra for. Jeg, som deg, håper på noe offisielle signaler om at Canada og Quebec vil revurdere forbudet (Bill 21) eller noe annet positivt fra ledelsen. Skjer det ikke denne vinteren i en periode hvor EU trenger hjelp fra Canada mer enn noen gang, så er nok Quebec caset lost. Slik kursen står nå, kan jeg ikke skjønne annet at markedet priser en omgjøring av Bill 21 som helt usannsynlig. Det samme gjelder oppside i en eventuell rettssak. Triste greier imotsetning til fjorårets rally.
Redigert 27.12.2022 kl 20:04
Stevepick XL
27.12.2022 kl 19:07
6208
Hvorfor bør det komme noe her snart? Forde Jason kom med en uttalelse som vissom atte og dersom atte, nei Jason har ingen innvirkning på regjeringen i Quebec eller Canada. Sier vel sitt om hvir dumt det var
Oasen
27.12.2022 kl 19:00
5921
Ser Putin stopper olje til alle land som setter pristak, kan d bety at blandt annet canada og Tyskland setter opp farten på en avtale? Hva tror dere?
Fjellbris
27.12.2022 kl 18:48
5749
Bør komme noe her snart. Jason sa kr 20-40, på tide med endelig bekreftelse fra QEC på hva de mener om nivået på erstatningen. Lite blir det uansett ikke de kommer til å kreve, selv om Jasons kr 20-40 pr. aksje virker å være veldig høyt.
Redigert 27.12.2022 kl 18:58
Peter Sellers
27.12.2022 kl 18:33
5577
@ikke_viktig, det du skriver der er sensitive opplysninger som skal meldes, finner det merkelig at noen sitter på slike data og formidler dette til noen når sånt skal meldes overfor aksjonærene via børs...Ps vær forsiktig med å legge ut slik det kan finanstilsynet henge seg opp i, bare til orientering for deg så vær varsom!! Ingenting hadde vært bedre med en skikkelig fet beregning og en avklaring av retten, men avventer dette til det foreligger noe KONKRET fra ledelsen!!
Peter Sellers
27.12.2022 kl 16:46
5585
@OPC1000, ja jeg kan ikke være mer enig i akkurat det OPC1000.....jeg trur jaggu det har rabla for Durham også som til stadighet messer om 8kr 14kr osv mens vi ligger å roter rundt 1,50. I Qec aksjen blir det dessverre ingen forandring før vi eventuelt får noe helt konkret av positiv karakter når gjelder erstatning eller om miraklet skulle skje at vi får utvinning i Quebec, så inntil videre så er det bare å legge denne i skuffen og la hausserene holde på!
1013
27.12.2022 kl 15:18
2177
kommer inden 1 marts, 2 nye brønde med 25% ejerskab på vej, produktion over 2000 boe pr. dag indtjening i dette kvartal ca. 100 millioner Norske flere brønde senere
markeds værdi lige nu 655 millioner norske. læs rapporten fra sidst, jeg fatter ikke denne kurs.
markeds værdi lige nu 655 millioner norske. læs rapporten fra sidst, jeg fatter ikke denne kurs.
OPC1000
27.12.2022 kl 14:01
2317
Fjellbris skrev Helt enig!👍
Jeg vil gjerne at du viser til et innlegg «uten innhold og substans».
Problemet er ene og alene at jeg ikke er med på hausingen.
Eks.
Yzf R1
«Er ikke va den endte på så den gikk opp 10 % i etterhandel noe på gang ?.»
sigj2
«jeg liker det jeg ser»
Fjellbris
«👍Ligger alltid noen store gjedder i sivet😉«
Elly 22.12
«Rally på vej 😉«
Problemet er ene og alene at jeg ikke er med på hausingen.
Eks.
Yzf R1
«Er ikke va den endte på så den gikk opp 10 % i etterhandel noe på gang ?.»
sigj2
«jeg liker det jeg ser»
Fjellbris
«👍Ligger alltid noen store gjedder i sivet😉«
Elly 22.12
«Rally på vej 😉«
Redigert 27.12.2022 kl 14:39
Fjellbris
27.12.2022 kl 13:50
2235
Positive og negative innlegg ønskes velkommen også av meg, men ikke innlegg uten innhold og substans. Fortsatt god jul også til deg PS😀🎄
Ikke_viktig
27.12.2022 kl 12:50
2313
Jeg vet bare at det kommer melding med beregning av "fair value"-verdien av Quebec fra en uavhengig 3dje part som skal leveres til retten i Quebec som er forventet "early in the new year".
Da får markedet opsjonsverdien av Quebec tallfestet.
Hvordan den vil bli mottatt av markedet skal jeg ikke spå men jeg har tatt plass på forhånd bare sånn i tilfelle :)
Da får markedet opsjonsverdien av Quebec tallfestet.
Hvordan den vil bli mottatt av markedet skal jeg ikke spå men jeg har tatt plass på forhånd bare sånn i tilfelle :)
Kutulu
27.12.2022 kl 12:36
2354
Positive og negative innspill ønskes velkommen, men OPC og Stevepikk bl.a. er typene som sitter bakerst i klasserommet og kommer med slengbemerkninger og kommentarer uten så mye tyngde.
Peter Sellers
27.12.2022 kl 11:41
2512
Fjellbris skrev Peter Sellers - får du noe fornuftig ut av OPC1000 sine innlegg?
@fjellbris, OPC1000 har absolutt en del gode poenger: 670k aksjer kjøpt etter sluttauksjonen av tuja.....OPC1000 da var det altså noen som dumpet/solgte 670k....poenget til OPC1000 var at han syntes ikke det var så positivt i motsetning til tuja, så ja han har noen gode poenger Fjellbris men problemet er at mange her inne ikke tåler at noen ikke er konstant bull, vi trenger både kritiske og positive innlegg ikke bare halleluja og at noen vet noe, ha en fin dag :)
Peter Sellers
24.12.2022 kl 09:59
3175
@OPC1000, du får ikke noe fornuftig ut av sigj2, glem han :))) så GOD JUL til deg :))
OPC1000
24.12.2022 kl 09:19
3226
Ut fra hvilken referanse skriver du «lavt volum»?
Du har heller ikke svart på hva du «liker» å se.
Du har heller ikke svart på hva du «liker» å se.
Redigert 24.12.2022 kl 09:23
sigj2
24.12.2022 kl 07:58
3290
1.45 nkr i kanada
På lavt volum
Stress ned,tror dere de har knekt et borr? 🙈🥸🤪
På lavt volum
Stress ned,tror dere de har knekt et borr? 🙈🥸🤪
Stevepick XL
24.12.2022 kl 01:10
3366
1,57 ble fasiten før julenissen kom, Hausera sa noe helt annet....
Fjellbris
24.12.2022 kl 00:09
3420
Ja Tuja, verste vinter i USA nå på over 40 år vil ikke akkurat føre til dropp i energiprisene til vinteren. Dette kombinert med Kina som på nyåret gradvis vil åpne opp (ref Korona som nå går sin gang også der) så tror jeg som nevnt før det ikke er lenge før olja igjen er +/- 100, gasspriser vil også selvfølgelig øke mye. Den største trigger over svært langt tid (generasjoner) er forøvrig alle land som vil gjøre seg 100% uavhengig av Russlands energi, inkl. EU og alle NATO land.
For QEC som har varslet økt produksjon neste år vil inntektene gå ytterligere opp, og er vi heldig får vi også endringer i Bill21, Québec ønsker neppe et gigantisk erstatningskrav i fanget heller.
For QEC som har varslet økt produksjon neste år vil inntektene gå ytterligere opp, og er vi heldig får vi også endringer i Bill21, Québec ønsker neppe et gigantisk erstatningskrav i fanget heller.
Redigert 24.12.2022 kl 00:29
Villmannen
23.12.2022 kl 23:10
3425
Yzf R1 skrev Sier jo bare litt
Dere må legge ut link for å vise hva som faktisk skjer og ikke bare skrive det :). Håper at QEC går til himmels, men da må det og komme noen nyheter. Ett lodd kan være kjekt å sitte med anyhow.
Yzf R1
23.12.2022 kl 22:42
3440
Er ikke va den endte på så den gikk opp 10 % i etterhandel noe på gang ?.Dette var et kjempe innlegg ,sikkert til stor nytte makan men sånt er det blitt .Kos dere heller med familie å gode venner å ha en riktig god jul
BIF78
23.12.2022 kl 21:22
3557
OPC1000 skrev Volumet tar seg opp i Canada. Noe på gang ? MC Axel ?
WHAT????
Er det rigtigt, jeg kan næsten ikke vente til tirsdag... (ia)
God jul til alle Qec'ere, selv dig OPC1000
Er det rigtigt, jeg kan næsten ikke vente til tirsdag... (ia)
God jul til alle Qec'ere, selv dig OPC1000
OPC1000
23.12.2022 kl 21:13
3487
Volumet tar seg opp i Canada.
Noe på gang ?
MC Axel ?
Noe på gang ?
MC Axel ?
Redigert 23.12.2022 kl 21:14
tuja
23.12.2022 kl 11:22
3675
Kan bli ekstremt bra å være invistert i oljerelatert framover:
https://www.finansavisen.no/energi/2022/12/23/7971952/verden-burde-vaere-bekymret?internal_source=sistenytt
– Verden burde være bekymret
I mens store deler av verden puster lettet ut etter den siste tidens oljeprisfall, advarer nå verdens største oljeselskap mot nye pristopper.
https://www.finansavisen.no/energi/2022/12/23/7971952/verden-burde-vaere-bekymret?internal_source=sistenytt
– Verden burde være bekymret
I mens store deler av verden puster lettet ut etter den siste tidens oljeprisfall, advarer nå verdens største oljeselskap mot nye pristopper.