Cool

marked1
COOL 05.09.2022 kl 12:16 3350

Arctic Securities oppjusterer kursmålet på Trøims gassfraktrederi Cool Company fra 100 til 175 kroner, samtidig som kjøpsanbefalingen opprettholdes.

https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/09/7927272/troim-aksje-far-kursmalet-kraftig-oppjustert

Fremover blir det økt fokus på leveringssikre skip, kontra rørledninger som har vist seg å være en usikker leveransemåte.

COOL får snart en magnet mot 200 kroner om ikke lenge, og kan gå langt høyere enn det på knallsterke gassfraktrater i vinter.

https://www.coolcoltd.com/
Redigert 28.09.2022 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
05.09.2022 kl 12:53 3263

Hvor mye dividende blir det i kvartalet på 200 koner? 10%
Rep
05.09.2022 kl 13:06 3233

Heiv inn 500 K idag for å øke beholdning, følger bare Long jeg😜
Longsitinbulk
06.09.2022 kl 09:32 2901

COOL: PARETO HØYNER KURSMÅL TIL 165 TIL 125, GJENTAR KJØP
6.9.2022 09:03 • TDN Finans •
Kopier link
Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities høyner kursmålet på Cool Company til 165 kroner pr aksje, fra 125 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.
Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset tirsdag.

"Aksjen handler under NAV og sammenlignbare selskaper, som vil sannsynligvis ikke fortsette når flere kontrakter er sikret", skriver meglerhuset.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger leveres av tredjeparter, uten deltakelse fra Nordnet. Les mer om investeringsanbefalinger. Les mer om investeringsanbefalinger.
Quendi
06.09.2022 kl 09:43 2869

Det bara haglar in höjda kursmål nu från alla håll och alla börjar förstå att Cool är kommande årets aktie.

Bara upp till 150kr är det 18% till. Sen kommer Cool gå ännu mer än så. Går Cool till 180kr vilket jag är ganska övertygad om så är det 42% avkastning från dagens kurs.
Longsitinbulk
09.09.2022 kl 13:10 2716

Holder med introduksjonskurset i bedriftsøkonomi for å se at dette blir god butikk

penge maskiner, store dividender, paybacktime ?

https://www.dn.no/borskommentar/tor-olav-troim/flex-lng/golar-lng/han-har-vart-med-pa-a-skape-atte-flytende-pengemaskiner/2-1-1294486
Redigert 09.09.2022 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
12.09.2022 kl 17:49 2249

Hvem har ledig tonnasje?
Vi vet jo om et rederi i det minste.
Ifølge meglere har bare to uavhengige redere tilgjengelig tonnasje

Basert på forrige ukes lastpriser, vil handelsmenn som kan kjøpe amerikansk naturgass og sende den til Europa tjene 133 millioner dollar for bare én last, som er 74 % av verdien til en 5 år gammel TFDE-transportør


Clarksons LNG news

The LNG shipping sector is booming Headline spot rates for TFDE carriers have now surpassed $100,000/day, while 2-stroke vessels have increased by 30% in the last week to reach $159,000/day. Tonnage availability in the Atlantic remains quite limited, with only a few vessels available during the next month. 1-year TC rates for TFDE carriers were raised by $30,000/day to $170,000/day by ship brokers. For a one-year TC, 2-stroke vessels can now command $220,000/day. According to brokers, only two independent shipowners have any available tonnage for longer term leases this year, therefore charter rates are anticipated to remain firm. Charterers, in our opinion, have every motivation to pay top dollar for vessel hires. Based on last week's cargo prices, traders who can buy US natural gas and ship it to Europe stand to profit $133 million for just one cargo, which is 74% of the value of a 5-year-old TFDE carrier ($180 million). It's no surprise that the Baltic forward curve for a TFDE carrier prices in rates of $170,000/day in December.
3
Redigert 12.09.2022 kl 17:54 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
13.09.2022 kl 14:48 1977

Fylte på litt 127,8

Ser at aksjen fortsatt kun er notert på Oslo børs, her hjelper det lite at ratene skyter rett til himmels
Redigert 13.09.2022 kl 14:49 Du må logge inn for å svare
Quendi
13.09.2022 kl 14:53 1964

Det var du som tog den alltså, din jävel. Satt och tryckte på köp-knappen på 127,9 men det var 5 sekunder för sent. Nu blev det inga fler aktier bara för det.

Long, du som gillar trading. Du borde kolla in Soltech Energy, bara ett tips.
Filo Mining, också god kandidat för trade.
Redigert 13.09.2022 kl 15:22 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
13.09.2022 kl 16:07 1905

Ja , jeg liker trading, men i Cool, der kjøper jeg bare
Takk for det men,
Nei, roter ikke i utenlandske selskaper jeg ikke kjenner, går stort sett bare i shipping og energi, er plenty med underpriset energi her i Norge

Når en f.eks fortsatt kan kjøpe Pgs under 8, da gidder jeg ikke gå over grensa for å kjøpe aksjer.
Redigert 13.09.2022 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
13.09.2022 kl 16:17 1883

Iflg Affinity er det 17 ledige skip frem til 7 Oktober. De fleste er under kontroll av Tradere og Majors. Det kan godt være flere da mangen ikke ønsker å oppgi om de har ledige skip.
Quendi
13.09.2022 kl 16:44 1853

Cool får 2 av sina skepp lediga i just oktober, om inte mitt minne sviker mig. Hursomhelst så är det för få skepp lediga jämfört med efterfrågan.
Longsitinbulk
13.09.2022 kl 18:24 1768

Dette er hva Norska ivestover hiver ut i panikk når inflasjonen i Usa er sky høy, hva fa.n er det folk tenker med og hva Fa.n har dette caset med inflasjon å gjøre.

https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/13/7928780/skyhoye-rater-i-lng
Redigert 13.09.2022 kl 19:12 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
14.09.2022 kl 10:07 1494

Pen liten sjanse for påfyll dette her, snart er vi nærere 200 en 100
Kingen
14.09.2022 kl 10:19 1471

Fylte på mye i går. Dette bør være en no brainer fremover med fantasi rater.
Gull i pungen
14.09.2022 kl 10:48 1441

Hold dere fast!! Fra DNB Markets i dag 🚀

Shipping

Shipping freight rate update

LNG: TFDE rates were reported at USD118.1k/day, up 11% on USD106.8k/day compared to last quote.


Redigert 14.09.2022 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
14.09.2022 kl 10:54 1424

Er opp 50 k på ei uke da ca.
Og folk selger på 130?

I følge Flng ceo, de med ledig tonnasje kan omtrent få det de ber om.

Hvem har ledig tonnasje?
Vi vet jo om et rederi i det minste som har 2 skip.
Ifølge meglere har bare to uavhengige redere tilgjengelig tonnasje

Basert på forrige ukes lastpriser, vil handelsmenn som kan kjøpe amerikansk naturgass og sende den til Europa tjene 133 millioner dollar for bare én last, som er 74 % av verdien til en 5 år gammel TFDE-transportør.

Smak på det , 74 % av verdien til en 5 år gammel TFDE-transportør
da kan en handelsmann betale rater så det monner og mere til, oppsiden i raten er fortsatt ekstrem stor.



Redigert 14.09.2022 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
14.09.2022 kl 14:08 1286

Det har forsåvidt ikke så mye med Cool å gjøre, men fint å se at Trøim sier det han mener. Paradoksalt nok ønsker EU-politikerne som har fungert som bremseklosser for offshoreindustrien at selskapene skal finansiere konsekvensene av elendig politikk som de selv har vært ansvarlige for.

https://www.document.no/2022/09/14/kritisk-til-gront-skifte-kjent-investor-mener-politikerne-har-tatt-for-mye-mollers-tran/
Hardly
14.09.2022 kl 15:04 1241

VLCC-ratene har i løpet av de seneste tre månedene steget fra null og helt opp i 63.000 dollar dagen. ABG Sundal Collier-analytiker Petter Haugen er overbevist om at oppturen kommer til å fortsette og ser ikke bort det vil bli notert nye raterekorder i løpet av høsten
– Som vi har pekt på en god stund kan shippingratene i høst og vinter bli spinnville i flere segmenter. Med dagens høye energipriser er den implisitte verdien av å flytte energivarer langt høyere enn vanlig. Dette er antagelig enda viktigere for gassfrakt enn oljefrakt, hvilket betyr at betalingsvilligheten for shippingtjenester også er langt høyere enn vanlig, sier han.
Redigert 14.09.2022 kl 15:19 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
14.09.2022 kl 23:33 1086

Pent å se Flng i Ath over dammen i aftes.
Håper på enda litt mer duste salg i Cool i morgen, typ Norwegian dummies 130.
så kan en få enda en neve med aksjer før det går til himmels på riktig.
Redigert 14.09.2022 kl 23:37 Du må logge inn for å svare