Q2 og fremover
Tror guiding fremover blir nøkkelen til en eventuell kursoppgang i morgen.
Total resultatet i Q2 eks. kompensasjon på 2 mrd. fra Boeing forventer jeg blir på minus 300-500 mill. Usikker på hvor mye mekaniker streiken kostet.
Ytre forhold på så mange områder har igjen vært brutale gjennom kvartalet.
Likevel inkl. kompensasjon pluss 1,5-1,7 milliarder for Q2.
Q3 blir et eventyr som vil sikre overskudd for året selv uten de 2 mrd. fra Boeing.
Guiding for Q4 blir spennende og ikke minst «kursdrivende»
Vi vet at de vil ta ned kapasiteten med inntil 20 fly.
På grunn av power by the hour på flyene og enighet med de ansatte får de samtidig tatt ut kostnadene. Et betydelig konkurranse fortrinn for kommende vinter.
Norwegian er ekstremt godt rigget for årene fremover. De eneste som kan matche dem på kostnadssiden er ultra low cost selskaper som Ryanair og Wizzair.
De er ikke sikret på drivstoff. De hadde ikke muligheten til det rett etter rekonstruksjonen da prisene var lave.
Dette er en av risikofaktorene sammen med krig, resesjons frykt med mer.
Tror på en betydelig positiv reprising av selskapet men grunnet ytre forhold må vi kanskje ha litt tolmodige før de store utslagene utspiller seg.
Total resultatet i Q2 eks. kompensasjon på 2 mrd. fra Boeing forventer jeg blir på minus 300-500 mill. Usikker på hvor mye mekaniker streiken kostet.
Ytre forhold på så mange områder har igjen vært brutale gjennom kvartalet.
Likevel inkl. kompensasjon pluss 1,5-1,7 milliarder for Q2.
Q3 blir et eventyr som vil sikre overskudd for året selv uten de 2 mrd. fra Boeing.
Guiding for Q4 blir spennende og ikke minst «kursdrivende»
Vi vet at de vil ta ned kapasiteten med inntil 20 fly.
På grunn av power by the hour på flyene og enighet med de ansatte får de samtidig tatt ut kostnadene. Et betydelig konkurranse fortrinn for kommende vinter.
Norwegian er ekstremt godt rigget for årene fremover. De eneste som kan matche dem på kostnadssiden er ultra low cost selskaper som Ryanair og Wizzair.
De er ikke sikret på drivstoff. De hadde ikke muligheten til det rett etter rekonstruksjonen da prisene var lave.
Dette er en av risikofaktorene sammen med krig, resesjons frykt med mer.
Tror på en betydelig positiv reprising av selskapet men grunnet ytre forhold må vi kanskje ha litt tolmodige før de store utslagene utspiller seg.
Lighter
06.10.2022 kl 15:36
4038
Det opplyses også i børsmeldingen at Widerøe og Norwegian har ferdigstilt det som i juli ble omtalt som en intensjonsavtale.
Tror Widerøe er veldig interessert i å ramme SAS mest mulig. Sammen med Norwegian vil de sette opp ruter til gunst for hverandre, når kunden skal fly videre.
SAS har tross alt gått til krig mot sin tidligere «elsker» gjennom SAS Link.
Litt om denne avtalen fra en artikkel 12 juli:
https://www.finansavisen.no/nyheter/reiseliv/2022/07/12/7898045/flyselskaper-inngar-samarbeid
Tror på gode synergieffekter med denne avtalen 👍
Tror Widerøe er veldig interessert i å ramme SAS mest mulig. Sammen med Norwegian vil de sette opp ruter til gunst for hverandre, når kunden skal fly videre.
SAS har tross alt gått til krig mot sin tidligere «elsker» gjennom SAS Link.
Litt om denne avtalen fra en artikkel 12 juli:
https://www.finansavisen.no/nyheter/reiseliv/2022/07/12/7898045/flyselskaper-inngar-samarbeid
Tror på gode synergieffekter med denne avtalen 👍
coccoman
06.10.2022 kl 23:06
4093
20,8 mill aksjer omsatt i dag, kan det være noe shortinndekning i forkant av Q3-talla? Kalde føtter?
Hau, hau
Hau, hau
Lighter
07.10.2022 kl 13:02
4079
Ser av nyhetsoverskrifter fra Haugesunds Avis at Ryanair trekker seg ut fra Haugesund Lufthavn Karmøy, hvor Ryanair har hatt mange ruter i mange år.
Dette er såååååååååå gull 🙏👍
Norwegian er selvfølgelig på ballen 😁
Prompte annonseres nye ruter fra Karmøy 👍
https://www.finansavisen.no/nyheter/luftfart/2022/10/07/7942086/to-nye-norwegian-ruter?internal_source=sistenytt
Dette er såååååååååå gull 🙏👍
Norwegian er selvfølgelig på ballen 😁
Prompte annonseres nye ruter fra Karmøy 👍
https://www.finansavisen.no/nyheter/luftfart/2022/10/07/7942086/to-nye-norwegian-ruter?internal_source=sistenytt
Frodon
07.10.2022 kl 16:32
4108
Var smart av de som solgte, unngikk stort tap idag. Også fikk nye NAS aksjonærer kjenne på kroppen med en gang…hvordan det er å være NAS aksjonær.
Er det ingen av dere som finner bedre prosjekter på Oslo børs enn NAS?
#LangVinter
Er det ingen av dere som finner bedre prosjekter på Oslo børs enn NAS?
#LangVinter
Stokk Dum
07.10.2022 kl 17:48
4099
QUBE RESEARCH & TECHNOLOGIES LTD har økt shorten i NAS (og KAHOOT).
#NotThePlaceToBe
mvh
#NotThePlaceToBe
mvh
Lighter
07.10.2022 kl 17:49
4168
Wizzair kutter flere rutet på Torp i vinter enn hva Torp ledelsen forventet 👍
Mange bekker små………..🥇
Mange bekker små………..🥇
coccoman
08.10.2022 kl 11:02
4161
Jepp, jepp. Børsens beste traderaksje leverer, shortet ned til 6 - tallet igjen på fredag. Qube passerte 0,5 - grensa og dukket opp med 5,5 mill posisjoner, bra! Snakker vi om 25 eller 40 mill shorteaksjer totalt? Noen som vet?
Jeg trodde salganledningen på tordag til over 7,4 var shortinndekning og lempet ut, men nå viser det seg at shorten er økt og kursen er tilbake under 7, fantastisk gledelig ;O) Da blir det billiaksjer på mandag!
Nå setter Flyr halve flåten på bakken, gir opp nordnorge, bortsett fra noen julenisseturer, til glede for Nas og Sas som får solgt flere seter til høyere priser. Og det skjer mens milliarder skal sprøytes inn i forsvaret og hotellkapasiteten er økt betaktelig nordpå. Innenlandtrafikken kommer til å passere 2019 i vinter på NAS sine strekninger, tror jeg.
Hva kan vi forvente oss i overskudd på drifta i Q3? Med gullkantede PBH - avtaler har NAS ønsket fleksibilitet i Q4, mens sas må gjennom charter 11-kverna med tung omstrukturering og 1/3-reduksjon til 70-80 fly. Sas kommer til å flytte omtrent all virksomhet til Køben og vil fokusere mer på sine flygninger derfra med sin airbusflåte. Saueflokken vil snart oppdage hvem som "eier" det norske innelandsmarkdet framover. Det blir NAS og Widerøe, med sas på noen stamruter fra Oslo til Bergen Tr.heim, Stavanger ....
Med store shorter og motstridene interesser kan vi vente oss flotte svingninger i aksjekursen til NAS framover. NAS-skuta er snudd og dette er gøy!
Lykke til NAS-gamblere! Hau, hau
Jeg trodde salganledningen på tordag til over 7,4 var shortinndekning og lempet ut, men nå viser det seg at shorten er økt og kursen er tilbake under 7, fantastisk gledelig ;O) Da blir det billiaksjer på mandag!
Nå setter Flyr halve flåten på bakken, gir opp nordnorge, bortsett fra noen julenisseturer, til glede for Nas og Sas som får solgt flere seter til høyere priser. Og det skjer mens milliarder skal sprøytes inn i forsvaret og hotellkapasiteten er økt betaktelig nordpå. Innenlandtrafikken kommer til å passere 2019 i vinter på NAS sine strekninger, tror jeg.
Hva kan vi forvente oss i overskudd på drifta i Q3? Med gullkantede PBH - avtaler har NAS ønsket fleksibilitet i Q4, mens sas må gjennom charter 11-kverna med tung omstrukturering og 1/3-reduksjon til 70-80 fly. Sas kommer til å flytte omtrent all virksomhet til Køben og vil fokusere mer på sine flygninger derfra med sin airbusflåte. Saueflokken vil snart oppdage hvem som "eier" det norske innelandsmarkdet framover. Det blir NAS og Widerøe, med sas på noen stamruter fra Oslo til Bergen Tr.heim, Stavanger ....
Med store shorter og motstridene interesser kan vi vente oss flotte svingninger i aksjekursen til NAS framover. NAS-skuta er snudd og dette er gøy!
Lykke til NAS-gamblere! Hau, hau
Redigert 08.10.2022 kl 12:04
Du må logge inn for å svare
coccoman
10.10.2022 kl 21:59
4034
https://www.finansavisen.no/nyheter/luftfart/2022/10/10/7943243/ny-avinor-rapport-ni-av-ti-passasjerer-er-tilbake-i-luftfarten
Herlig dupp i dag nesten ned mot ATL og langt under pandemiprisingen.Traff bra på kjøp i dag etter å pøst ut på torsdagens salgsanledning ;O).
Små bevegelser å spore i shorteregisteret er topp i forkant av korreksjonen opp som nå kommer! Alle skjønner jo hvem som flyr brorparten av passasjerne som Avinor rapporterer om når konkurentene sliter og rapporterer om halvfulle fly. Alle skjønner hvem som vi ta markedsandeler framover ;O). Det gjenspeles ikke i dagens aksjekurs på 6-tallet, og det vil ikke vare særlig lenge! Tiden er kommet for å dekke inn nas-shorter nå.
Lykke til nas-gamblere! Hau, hau
Herlig dupp i dag nesten ned mot ATL og langt under pandemiprisingen.Traff bra på kjøp i dag etter å pøst ut på torsdagens salgsanledning ;O).
Små bevegelser å spore i shorteregisteret er topp i forkant av korreksjonen opp som nå kommer! Alle skjønner jo hvem som flyr brorparten av passasjerne som Avinor rapporterer om når konkurentene sliter og rapporterer om halvfulle fly. Alle skjønner hvem som vi ta markedsandeler framover ;O). Det gjenspeles ikke i dagens aksjekurs på 6-tallet, og det vil ikke vare særlig lenge! Tiden er kommet for å dekke inn nas-shorter nå.
Lykke til nas-gamblere! Hau, hau
coccoman
11.10.2022 kl 10:17
4140
Rolig start så dagen med skarve 500K aksjer omsatt første time. Ja, alle skjønte jo at vi skal over 7 i dag, men hvor høyt over 7? Og kan shortene hjepe til med litt inndekning mon tro? Vi får se! Ha en vakker børsdag.
Hau, hau
Hau, hau
Redigert 11.10.2022 kl 10:21
Du må logge inn for å svare
Hellboy
11.10.2022 kl 14:46
4179
Nå er jeg skeptisk til flyselskaper generelt, men NAS er det eneste jeg kan vurdere å gå inn i. Dog, det fordrer at SAS går konk. Og det er det jo en ganske stor sannsynlighet for. Noen som har vurderinger av sjansen for at SAS går konk?
Mado
11.10.2022 kl 20:28
4225
Det ser ut at de som skriver hverdag, mye opptatt av kjøp salg, fordi de som ikke eier i NAS, hvofor de bry om NAS?
Har dere ikke tenkt, de som er veldig negetivft og tror bare på nedgang, hovfror de skriver og svarer flere ganger om dagen?
Hvis enn klarer ikke vurderer situatjonen om seleskapet selv, da er aksje en feil valg til den.
Har dere ikke tenkt, de som er veldig negetivft og tror bare på nedgang, hovfror de skriver og svarer flere ganger om dagen?
Hvis enn klarer ikke vurderer situatjonen om seleskapet selv, da er aksje en feil valg til den.
Redigert 14.10.2022 kl 20:37
Du må logge inn for å svare
coccoman
11.10.2022 kl 22:28
4282
Lighter skrev I skrivende stund, over 7 coccoman 😁👍
Ja, vi sniffet på 7, men erkjenner at jeg var litt for optimistisk i disse ulvetider og kursen endte under på 6,9 og samme sluttkurs som i går 😁.
Ser at makro er ned, nasdaq minus 1,1% nå, så kanskje må vi vente på oppgangen enda en børsdag? Hau, hau
Ser at makro er ned, nasdaq minus 1,1% nå, så kanskje må vi vente på oppgangen enda en børsdag? Hau, hau
suspekt
12.10.2022 kl 00:25
4261
Se hegnar podcast, han omtaler mye rundt sas, og mener kursen skal ned til 10 øre pga for mye gjeld. Hegnar er jo generelt negativ til det meste, men tror han har mye rett her. For mye gjeld, uro innad, og mye gamle og utilpasset flyflåte.
Sitter selv med nas og har tro på at de vil greie seg bra, mye pga Geir karlsen som er en meget dyktig leder. men er i minus foreløpig men...
Sitter selv med nas og har tro på at de vil greie seg bra, mye pga Geir karlsen som er en meget dyktig leder. men er i minus foreløpig men...
coccoman
14.10.2022 kl 08:16
4308
Jepp, jepp. Børsens beste traderaksje svinger voldsomt for tiden, over 4% opp i går og nå er makro med oss og det er igjen klart for 7. Men hvor høyt over 7? Forrige test ble skarve 7,01 men i dag skal vi høyere!
Ingen bevegelser i shorteregisteret siden 6.10 da Qube dukket opp som nest største shorter med sine 5,4 mill posisjoner. Det er latterlig lett å laste opp billigaksjer når kusen snuser ned mot ATL på grunn av nedtrading og shorting ;O))) Kanskje litt shortinndekning nå før Q3 drar kursen til 7,30 i dag? Tror jeg legger ut en salgspost omtrent der, så får vi se, lykke til nas - gamblere! La det svinge!
Hau, hau
Ingen bevegelser i shorteregisteret siden 6.10 da Qube dukket opp som nest største shorter med sine 5,4 mill posisjoner. Det er latterlig lett å laste opp billigaksjer når kusen snuser ned mot ATL på grunn av nedtrading og shorting ;O))) Kanskje litt shortinndekning nå før Q3 drar kursen til 7,30 i dag? Tror jeg legger ut en salgspost omtrent der, så får vi se, lykke til nas - gamblere! La det svinge!
Hau, hau
Frodon
14.10.2022 kl 09:52
4256
Vi får ønske Long velkommen som NAS aksjonær igjen. Alltid fint med nye oppegående aksjonærer i NAS 😃
«Arqall
Igår kl 16:10
Nas er jo det selskapet som går best i dette lille landet»
«Arqall
Igår kl 16:10
Nas er jo det selskapet som går best i dette lille landet»
Redigert 14.10.2022 kl 09:53
Du må logge inn for å svare
Mado
14.10.2022 kl 20:44
4189
Jeg synes NAS kursen i disse dager, ikke p.g.a at selskapet har det dårlig, det er børs uro i nesten hele verden.
Vi må bare vent, kanskje kommer ny anbefalig før 3q tall.
Vi må bare vent, kanskje kommer ny anbefalig før 3q tall.
coccoman
25.10.2022 kl 21:34
4002
Ikke veldig optimistisk, fuelprisene har vært høye gjennom hele Q3, Noe elendighet er vel bakt inn i kursen som har falt 19% siste tre mnd. Tror de leverer bra trafikktall, håper de har greid å ake billettprisene noe siden i sommer slik at vi får et lite kursløft i morgen. Lykke til!
Lighter
26.10.2022 kl 14:39
3856
Norwegian leverer og over konsensus !
Tallene på enhetsnivå er rekord gode. Dette må jeg si er veldig
betryggende for dette uåret, og neste år som kan bli like utfordrende.
Det gaides at oktober blir minst like bra som september, mens
resten av året vil gi et lite tap.
Grunnet sine "best in clas" leasingavtaler (PBH) vil de ta ut
ca 25% kapasitet frem til påske. Og viktigst ! også kostnadene !
De sørger for å ta inn nye fly før høysesong og leverer tilbake
leasede ved lavsesong. Blir veldig besparende for årene
fremover og viktig for konkurranse kraften til selskapet.
Kanskje kan vi få litt dra hjelp av streik/streikefare i SAS igjen ?
Forhandlingene med kabin foreningene skal visst stå litt i stampe.
Spennende med det tettere samarbeidet med Widerøe, hvor man kan
bestille sømløst mellom de to selskapene.
Regner med en bedre samkjøring av rutetider mot Norwegian, og
til ugunst for SAS. Dette er prisen SAS må betale for å gå til
angrep på sin gamle venn Widerøe, gjennom SAS Link.
På disse rutene er det også mange forretningsreisende.
Forretningsreisende vil få en betydelig økt fokus fremover.
Det meldes at det før jul vil komme nyheter på dette
satsingsområde. Spennende !
Norwegian er veldig komfortable med sin konkurranse-
situasjon. Wizzair og Eurowings reduserer. Ryanair
øker i København med ca. 2 fly mens Flyr er tilnærmet
ute av Norge innenriks.
SAS Prøver å bli Norwegian, så lykke til med det :)
Er også veldig spent på hva som kommer fra Flyr de
nærmeste dagene. Kassen er snart tom så noe må
skje.
Kanskje blir de en del av Norwegian :)
Tallene på enhetsnivå er rekord gode. Dette må jeg si er veldig
betryggende for dette uåret, og neste år som kan bli like utfordrende.
Det gaides at oktober blir minst like bra som september, mens
resten av året vil gi et lite tap.
Grunnet sine "best in clas" leasingavtaler (PBH) vil de ta ut
ca 25% kapasitet frem til påske. Og viktigst ! også kostnadene !
De sørger for å ta inn nye fly før høysesong og leverer tilbake
leasede ved lavsesong. Blir veldig besparende for årene
fremover og viktig for konkurranse kraften til selskapet.
Kanskje kan vi få litt dra hjelp av streik/streikefare i SAS igjen ?
Forhandlingene med kabin foreningene skal visst stå litt i stampe.
Spennende med det tettere samarbeidet med Widerøe, hvor man kan
bestille sømløst mellom de to selskapene.
Regner med en bedre samkjøring av rutetider mot Norwegian, og
til ugunst for SAS. Dette er prisen SAS må betale for å gå til
angrep på sin gamle venn Widerøe, gjennom SAS Link.
På disse rutene er det også mange forretningsreisende.
Forretningsreisende vil få en betydelig økt fokus fremover.
Det meldes at det før jul vil komme nyheter på dette
satsingsområde. Spennende !
Norwegian er veldig komfortable med sin konkurranse-
situasjon. Wizzair og Eurowings reduserer. Ryanair
øker i København med ca. 2 fly mens Flyr er tilnærmet
ute av Norge innenriks.
SAS Prøver å bli Norwegian, så lykke til med det :)
Er også veldig spent på hva som kommer fra Flyr de
nærmeste dagene. Kassen er snart tom så noe må
skje.
Kanskje blir de en del av Norwegian :)
Marianne
26.10.2022 kl 14:45
3842
Veldig bra lighter!
Du har kontrollen du.
Hva ville disse trådene ha vært uten deg. Topp med alt du bidrar
Du har kontrollen du.
Hva ville disse trådene ha vært uten deg. Topp med alt du bidrar
Redigert 26.10.2022 kl 14:47
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
29.10.2022 kl 12:20
3679
Enorme bestillingsverk både før jul og etter jul. Alle skal reise
Redigert 29.10.2022 kl 12:21
Du må logge inn for å svare
Lighter
03.11.2022 kl 10:43
3537
Det blir nok bare teori men :
1. Om Norwegian kjøpte Flyr i går, kan en tenke seg at Flyr hadde krevd en pris på 2-5 hundre millioner.
Disse pengene hadde gått til eksisterende aksjonærer og ingen ting til ny drifts kapital.
2. Med dagens melding blir alle verdier tilnærmet nullet ut. Selskapet er gratis!
Hadde Norwegian nå kunne stått for hele emisjonen, hadde det med emi- kurs på 1 øre blitt som å ta pengene ut av den ene lomma og lagt de i den andre lomma. Hele kjøpesummen hadde blitt ny driftskapital og Flyr hadde de fått gratis.
Selvfølgelig hadde diverse forpliktelser kommet med kjøpet.
1. Om Norwegian kjøpte Flyr i går, kan en tenke seg at Flyr hadde krevd en pris på 2-5 hundre millioner.
Disse pengene hadde gått til eksisterende aksjonærer og ingen ting til ny drifts kapital.
2. Med dagens melding blir alle verdier tilnærmet nullet ut. Selskapet er gratis!
Hadde Norwegian nå kunne stått for hele emisjonen, hadde det med emi- kurs på 1 øre blitt som å ta pengene ut av den ene lomma og lagt de i den andre lomma. Hele kjøpesummen hadde blitt ny driftskapital og Flyr hadde de fått gratis.
Selvfølgelig hadde diverse forpliktelser kommet med kjøpet.
Redigert 03.11.2022 kl 10:49
Du må logge inn for å svare
Småland
03.11.2022 kl 13:09
3505
Artig tanke Lighter, men Norwegian har ikke behov for Flyr akkurat nå. Jeg tror derimot Flyr skal slite med å få inn nok penger i en emisjon og da tror jeg ikke de har noen annen mulighet enn å begjære seg konkurs. Synes det er rart ikke flere spekulerer i en snarlig Flyr konkurs og hamstrer NAS aksjer i bøtter å spann..
Marianne
03.11.2022 kl 14:16
3478
Enig med småland hvordan kan flyr få inn emisjonsmidler like stor fallet i q3 nå før vintersesongen? De er jo like langt i løpet av vinteren. Norwegian trenger FLYR og rutenettet til FLYR. Markedet tenker visst at Flyr vil lykkes med emisjonen siden Nas faller nå rett før trafikktall.
Redigert 03.11.2022 kl 14:20
Du må logge inn for å svare
Lighter
03.11.2022 kl 15:08
3455
Tror ikke det blir lett jeg heller.
Selv etter emisjonen vil de sitte med negativ egenkapital. Så kommer vinteren 🫣
Aksjonærene i de 3 første bølgene av emisjoner finansierte oppstart kostnadene. Aksjonærene i de 3 neste emisjonene vil finansiere oppskalering til et nivå det vil koste å konkurrere mot. Om det fortsatt er liv i selskapet etter dette kan kanskje aksjonærene i de 2-3 emisjonene etter dette kunne ta ut en liten gevinst.
Rådet blir å vente til emi nr. 8 eller 9
Selv etter emisjonen vil de sitte med negativ egenkapital. Så kommer vinteren 🫣
Aksjonærene i de 3 første bølgene av emisjoner finansierte oppstart kostnadene. Aksjonærene i de 3 neste emisjonene vil finansiere oppskalering til et nivå det vil koste å konkurrere mot. Om det fortsatt er liv i selskapet etter dette kan kanskje aksjonærene i de 2-3 emisjonene etter dette kunne ta ut en liten gevinst.
Rådet blir å vente til emi nr. 8 eller 9
Marianne
03.11.2022 kl 15:18
3448
https://e24.no/boers-og-finans/i/RGzqzW/har-ti-millioner-aa-bruke-paa-flyrs-kriseemisjon-maa-vaere-prinsippfast-mot-egen-oekonomi
Virker ikke som om han har helt troen lengre heller
Virker ikke som om han har helt troen lengre heller
coccoman
20.11.2022 kl 08:22
3150
Iata 11 nov: The jet fuel price for week of down 5.3% at $136.6/bbl. Og siden har oljeprisen falt ytterligere....
Flyr sliter med å hente inn nok frisk kapital, aksjekursen fredag endte på 0,85 øre med omsatt over 4 milliarder aksjer (1/6)! JPS sin firetrinnplan med salg av egne emisjonsjonsaksjer til småaksjonærene med overskudd var lett gjennomskubar og ser ut til å ende med nok et tap etter at andre frekke investorer kom i forkjøpet med tilgjenglige metode: Salg i forkant av tildelingen av emisjonsaksjene, naked shorting. Fysj så frekt! Ulovlig, javel, men hvilken rolle spiller det i kapitalens verden?
Hva tenker dere om situasjonen akkurat nå og kursen på 8,6? Fullere fly til høyere billettpriser og billigere drivstoff er jo bra. Kan vi oppleve at kursoppgangen vi trodde på i vår og som ble torpedert av de megahøye jet-fuel-prisene endlig kommer, forsinket? Kan vi få effekten NÅ i lavsesong av de gode grepene til NAS og gunstigere markedssituasjon? Ser vi 10 kr i januar ;O)))) Har gamblet på det, lykke til!
Hau, hau
Flyr sliter med å hente inn nok frisk kapital, aksjekursen fredag endte på 0,85 øre med omsatt over 4 milliarder aksjer (1/6)! JPS sin firetrinnplan med salg av egne emisjonsjonsaksjer til småaksjonærene med overskudd var lett gjennomskubar og ser ut til å ende med nok et tap etter at andre frekke investorer kom i forkjøpet med tilgjenglige metode: Salg i forkant av tildelingen av emisjonsaksjene, naked shorting. Fysj så frekt! Ulovlig, javel, men hvilken rolle spiller det i kapitalens verden?
Hva tenker dere om situasjonen akkurat nå og kursen på 8,6? Fullere fly til høyere billettpriser og billigere drivstoff er jo bra. Kan vi oppleve at kursoppgangen vi trodde på i vår og som ble torpedert av de megahøye jet-fuel-prisene endlig kommer, forsinket? Kan vi få effekten NÅ i lavsesong av de gode grepene til NAS og gunstigere markedssituasjon? Ser vi 10 kr i januar ;O)))) Har gamblet på det, lykke til!
Hau, hau
Redigert 20.11.2022 kl 08:53
Du må logge inn for å svare
nima
20.11.2022 kl 08:25
3144
Hvem tør å bestille billetter i SAS og Flyr, det kan fort bli tapte penger. Norwegian er det eneste selskapet jeg kommer til å reise med
coccoman
23.11.2022 kl 12:58
2816
Jepp, fortsatt over 10 mill shortaksjer etter inndekking av halvparten siste mnd. Qube snek seg under 0,5 - grensa i shorteregisteret den 15.11 men Voleon fortsatt sitter med sine 7,4 mill short siden siste inndekning den 11.11. Liten omsetning de siste dagene og NAS har falt litt tilbake men vi venter på nyheter og relativt flotte trafikktall til kanonpriser og stadig billigere fuel, Iata: "The jet fuel price for week of down 3.9% at $131.3/bbl:".
.... eller er det dårlige nyheter fra konkurrenter som kommer først?
Hau, hau
.... eller er det dårlige nyheter fra konkurrenter som kommer først?
Hau, hau
Redigert 23.11.2022 kl 13:04
Du må logge inn for å svare
Lighter
25.11.2022 kl 11:35
2673
De begynner vel å se at både SAS og Flyr driver og dekker bordet for Norwegian.
Tror at ved gode taktiske og strategiske valg denne vinteren, med hensyn til hva som skjer, spesielt i SAS, også Flyr, vil kunne gi store langsiktige gevinster.
Det er mange ukjente i dette regnestykket, så går ut i fra at mange planer for mange eventualiteter er på tegnebrettet.
Forstår det slik at de går for angrep som beste forsvar.
Håpte lenge på at Norwegian skulle kjøpe Flyr, men ser vel nå at det bare er den store vente leken de er i gang med.
De lar enkelt og greit Sissener & Co finansiere vinteren for så kanskje komme med et bud til våren.
Genialt spør du meg 👍 Så får de i tillegg gitt en liten ørefik til Sissener for sine tildels «usaklige» utspill mot Norwegian 😁
Det kan bli en røff vinter og vår 🫣
November sammen med februar er de dårligste månedene, men like spennende likevel.
Det er vinteren som på sett og vis er nøkkelen til de gode årlige resultatene.
Er veldig spent på hva som kommer av nyheter på forretnings segmentet. Det ble meldt på Q3 presentasjonen at nyheter på dette «angrepet på SAS» skulle komme før jul.🇳🇴
🎄 God jul !🎄
Tror at ved gode taktiske og strategiske valg denne vinteren, med hensyn til hva som skjer, spesielt i SAS, også Flyr, vil kunne gi store langsiktige gevinster.
Det er mange ukjente i dette regnestykket, så går ut i fra at mange planer for mange eventualiteter er på tegnebrettet.
Forstår det slik at de går for angrep som beste forsvar.
Håpte lenge på at Norwegian skulle kjøpe Flyr, men ser vel nå at det bare er den store vente leken de er i gang med.
De lar enkelt og greit Sissener & Co finansiere vinteren for så kanskje komme med et bud til våren.
Genialt spør du meg 👍 Så får de i tillegg gitt en liten ørefik til Sissener for sine tildels «usaklige» utspill mot Norwegian 😁
Det kan bli en røff vinter og vår 🫣
November sammen med februar er de dårligste månedene, men like spennende likevel.
Det er vinteren som på sett og vis er nøkkelen til de gode årlige resultatene.
Er veldig spent på hva som kommer av nyheter på forretnings segmentet. Det ble meldt på Q3 presentasjonen at nyheter på dette «angrepet på SAS» skulle komme før jul.🇳🇴
🎄 God jul !🎄
Redigert 25.11.2022 kl 11:37
Du må logge inn for å svare
coccoman
28.11.2022 kl 09:16
2517
Neida, billigere drivstoff har ingenting å si for NAS ... det er vel derfor aksjen faller istedenfor å fyke over 9? ;O)
Litt tidlig for min del, men god jul sjøl !
ho, ho
Litt tidlig for min del, men god jul sjøl !
ho, ho
Redigert 28.11.2022 kl 09:18
Du må logge inn for å svare
coccoman
28.11.2022 kl 20:16
2396
Jadda, Iata: The jet fuel price for week of down 5.6% at $124/bbl:
15% billigere drivstoff de tre siste ukene vi gi effekt på drifta framover og på nas-kursen før eller siden, det har jeg gamblet på.
Det uforløste kurspotenisalet vil ikke vare evig, vi skal vel 10% opp rimelig raskt nå! Dagens kursfall for eksempel, det er jo rett og slett komisk ;O).
Hau, hau
15% billigere drivstoff de tre siste ukene vi gi effekt på drifta framover og på nas-kursen før eller siden, det har jeg gamblet på.
Det uforløste kurspotenisalet vil ikke vare evig, vi skal vel 10% opp rimelig raskt nå! Dagens kursfall for eksempel, det er jo rett og slett komisk ;O).
Hau, hau
Redigert 28.11.2022 kl 20:30
Du må logge inn for å svare
coccoman
01.12.2022 kl 07:25
2153
Jepp, endelig desember med fortsatt fallende drivstoffpriser og trafikktall som vil overraske i neste uke ... og endelig bringe aksjen over 9.
God helg nas-gamblere!
God helg nas-gamblere!
coccoman
05.12.2022 kl 13:20
1933
Er det forventninger til trafikktallene som drar opp kursen i dag?
Iata: The jet fuel price ended last week down 1% at 122.7/bbl
Hau, hau.
Iata: The jet fuel price ended last week down 1% at 122.7/bbl
Hau, hau.