Aker Horizons - Utløst sterkt salgssignal ned til kr 15,60?
Aksjen har brutt ned igjennom støtten på kr 18, utløst salgssignal på MACD og RSI + utløst salgssignal på de fleste glid snitt. Kanskje ikke så rart når selskapet har mye gjeld, går med store underskudd og rentene øker mye hver måned nå.
MACD utløste salgssignalet for et par dager siden. RSI utløste salgssignalet idag ved brudd ned igjennom 50. Støtten på kr 18 ble også brutt idag. Aksjen må etablere seg raskt over kr 18 igjen for å nøytralisere salgssignalet.
Kursen ligger 3,00% under 20 dagers glid snitt, 3,11% over 50 dagers, 8,18% under 100 dagers og 23,13% under 200 dagers glidende gjennomsnitt
Kursmål kr 15,60.
Stop loss ved etablert brudd over kr 18 på sluttkurs, dvs ca 3% over kr 18
Investtech har også salgsanbefaling på AKH. Spent på om de treffer
NB! ACC klarte ikke å etablere seg over motstanden på kr 24,50. Skal den ned til kr 16 igjen?
"Aker-sjefen: – Vi taper penger på alle våre grønne prosjekter"
https://www.tu.no/artikler/aker-sjef-oyvind-eriksen-vi-taper-penger-pa-alle-gronne-prosjekter/521557
Aksjen var ute av den lange synkende trenden i et par uker, før aksjen falt tilbake i den synkende trenden. I utgangspunktet signaliserte det at nedgangen skal synke langsommere enn tidligere. Men så ser vi jo aksjen idag, raskt ned på høyeste volumet siden 1.8.2022. At aksjen faller på stigende volum, er et dårlig teknisk signal. Samtidig begynner aksjen å bli oversolgt. Vi må se en stigning i RSI før det kan brukes som et kjøpssignal. RSI burde stoppe fallet over 31,54 for å beholde den stigende undertonen i RSI siden 15 juni 2022. Faller RSI igjennom, er sannsynlighet for et fall ned til kr 13,60-14,00 området større. Stopper RSI fallet snart, er sannsynligheten for at fallet stopper på kr 15,60 større.
MACD utløste salgssignalet for et par dager siden. RSI utløste salgssignalet idag ved brudd ned igjennom 50. Støtten på kr 18 ble også brutt idag. Aksjen må etablere seg raskt over kr 18 igjen for å nøytralisere salgssignalet.
Kursen ligger 3,00% under 20 dagers glid snitt, 3,11% over 50 dagers, 8,18% under 100 dagers og 23,13% under 200 dagers glidende gjennomsnitt
Kursmål kr 15,60.
Stop loss ved etablert brudd over kr 18 på sluttkurs, dvs ca 3% over kr 18
Investtech har også salgsanbefaling på AKH. Spent på om de treffer
NB! ACC klarte ikke å etablere seg over motstanden på kr 24,50. Skal den ned til kr 16 igjen?
"Aker-sjefen: – Vi taper penger på alle våre grønne prosjekter"
https://www.tu.no/artikler/aker-sjef-oyvind-eriksen-vi-taper-penger-pa-alle-gronne-prosjekter/521557
Aksjen var ute av den lange synkende trenden i et par uker, før aksjen falt tilbake i den synkende trenden. I utgangspunktet signaliserte det at nedgangen skal synke langsommere enn tidligere. Men så ser vi jo aksjen idag, raskt ned på høyeste volumet siden 1.8.2022. At aksjen faller på stigende volum, er et dårlig teknisk signal. Samtidig begynner aksjen å bli oversolgt. Vi må se en stigning i RSI før det kan brukes som et kjøpssignal. RSI burde stoppe fallet over 31,54 for å beholde den stigende undertonen i RSI siden 15 juni 2022. Faller RSI igjennom, er sannsynlighet for et fall ned til kr 13,60-14,00 området større. Stopper RSI fallet snart, er sannsynligheten for at fallet stopper på kr 15,60 større.
Redigert 19.08.2022 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
Patron72
21.08.2022 kl 15:25
1743
Peftaus skrevInnlegget er slettet
Selvsagt forstår alle det.
Tror også de fleste forstår at Frodon har sin egen agenda her å «skremme» ned aksjekursen 😀
Jeg tror det som skrives inne på et forum har lite eller ingen betydning for aksjekurs.
Tror også de fleste forstår at Frodon har sin egen agenda her å «skremme» ned aksjekursen 😀
Jeg tror det som skrives inne på et forum har lite eller ingen betydning for aksjekurs.
Fjellbris
21.08.2022 kl 16:30
1674
Helt enig nok en gang👍😀
Helt håpløst å diskutere saklig og fornuftig med trader Frodon som skifter mening like ofte som andre skifter skjorte, alt avhengig av om han er inne/ute. Kun TA som styrer om han snakker aksjer opp/ned, 90% av de 100 vis av tråder han poster er full av negativitet og dommedags argumenter, fordi han som oftes shorter / kun skriver negativt om selskaper etter de har gått opp og han har solgt seg / han venter på lavere inngang igjen.
Helt håpløst å diskutere saklig og fornuftig med trader Frodon som skifter mening like ofte som andre skifter skjorte, alt avhengig av om han er inne/ute. Kun TA som styrer om han snakker aksjer opp/ned, 90% av de 100 vis av tråder han poster er full av negativitet og dommedags argumenter, fordi han som oftes shorter / kun skriver negativt om selskaper etter de har gått opp og han har solgt seg / han venter på lavere inngang igjen.
Redigert 21.08.2022 kl 16:31
Frodon
21.08.2022 kl 18:01
1596
Mainstream har vell ikke strøm produksjon i Europa, hvor strøm prisene er høye? Absolutt positivt for ACC med høyere CO2 priser. Mangler bare at de får nye kontrakter med inntekter, noe sannsynligheten er større for med høyere CO2 priser
Kina bygger massivt ut med nye kullkraftverk og har gjort det lenge. De skal bygge de ut til 2030, da begynner avtalen dems om å minke bruk av kull.
Kina er forøvrig også blitt verdens lederen på havvind….Norge er som forventet ikke med på notene i hele tatt…utrolig nok
Et lite utdrag fra dagens grønt rapport fra Sparebank 1 Markets:
«Installations in China spiked last year, accounting for nearly all global growth»
«China has passed the UK as the world-leader on offshore wind»
«The perception that Norway will be a “world leader” on the field seems far-fetched«
Kina bygger massivt ut med nye kullkraftverk og har gjort det lenge. De skal bygge de ut til 2030, da begynner avtalen dems om å minke bruk av kull.
Kina er forøvrig også blitt verdens lederen på havvind….Norge er som forventet ikke med på notene i hele tatt…utrolig nok
Et lite utdrag fra dagens grønt rapport fra Sparebank 1 Markets:
«Installations in China spiked last year, accounting for nearly all global growth»
«China has passed the UK as the world-leader on offshore wind»
«The perception that Norway will be a “world leader” on the field seems far-fetched«
Frodon
21.08.2022 kl 18:06
1592
Hva jeg skriver har da ingen betydning for kursen skal gå. Ser mange misforstå det her. Jeg er flink til å se retningen i kursen, det er noe helt annet 😉 Mye takk for infoen min når kursen går opp og mye hat når kursen går ned…utrolig nok.
Du ser jo hvor mye folk juger om meg. Tror de kursen går opp da? De store meglerhusene som styrer showet ser på HO? 😅
Og ingen retter opp alle løgnene på tråden, er ikke det rart? 😅 Morsomste er at flere har begynt å tro på løgnene og satset pengene sine på det. Tenk det a
Du ser jo hvor mye folk juger om meg. Tror de kursen går opp da? De store meglerhusene som styrer showet ser på HO? 😅
Og ingen retter opp alle løgnene på tråden, er ikke det rart? 😅 Morsomste er at flere har begynt å tro på løgnene og satset pengene sine på det. Tenk det a
Redigert 21.08.2022 kl 18:10
Yostock
21.08.2022 kl 18:17
1583
Poenget er vel at det er energikrisen og kraftkrise samtidig. Løsningen er fornybar energi.
Frodon har ikke løsningen på krisen, men fornekter den og det kan man godt. Men politikerne jobber intensivt med løsninger og Akh er en av de. Tror ikke penger blir noe problem og prosjekter blir tilrettelagt for i høy grad og med hyppig frekvens når regjeringen våkner. Frodon derimot lever i fortiden.
Frodon har ikke løsningen på krisen, men fornekter den og det kan man godt. Men politikerne jobber intensivt med løsninger og Akh er en av de. Tror ikke penger blir noe problem og prosjekter blir tilrettelagt for i høy grad og med hyppig frekvens når regjeringen våkner. Frodon derimot lever i fortiden.
Redigert 21.08.2022 kl 18:21
Patron72
21.08.2022 kl 18:22
1572
Jeg har null hat mot deg. Bare så det er sagt 👍
Nå har jeg og flere andre valgt en langsiktig investering her. Slik sett betyr det svært lite for meg med kursvingninger.
Men for all del jeg skal ha flere aksjer så setter jo pris på å få kjøpt billigst mulig.
Nå har jeg og flere andre valgt en langsiktig investering her. Slik sett betyr det svært lite for meg med kursvingninger.
Men for all del jeg skal ha flere aksjer så setter jo pris på å få kjøpt billigst mulig.
Yostock
21.08.2022 kl 18:24
1596
Riktig. Frodon har kan ha hatt midlertidig rett, men blir spennende å se hva Frodon sier når kursen skifter retning.
Redigert 21.08.2022 kl 18:24
Frodon
21.08.2022 kl 19:00
1559
Hehe 😉 Men hvorfor er folk så desperate hvis de er langsiktige? Hvis de virkelig er langsiktige, skulle jeg jo tro de ville tilegnet seg mest mulig kunnskap om AKH….istedenfor å skrive om meg. Se eks på Yostock, prøvde å diskutere med han tidligere når han var i AOW. Det var samme type innlegg som nå, så blokkerte han. Han tapte masse penger i AOW og etter det har han skrevet ca 1000 innlegg…om meg. Kan jo begynne å lure?
Redigert 21.08.2022 kl 19:03
Yostock
21.08.2022 kl 19:10
1554
Bare for å underbygge poenget med innleggene. Så står det i artikkelen at det er to kriser, en energikrise og en klimakrise og at disse henger sammen. Akh skal sammen med regjeringen bidra med løsninger på de to krisene. Altså sammen med regjeringen. Skjønner ikke hvorfor Frodon er så negativ, når to kriser regjerer i landet og noen prøver å finne løsninger. Det handler ikke om Frodon men to kriser.
Utdrag fra artikkel henvist til: « I en verden som er preget både av en akutt klimakrise og en naturkrise som henger sammen, så er det å se på hvordan man kan finne løsninger en viktig del av jobben, sa klima- og miljøminister Espen Barth Eide på lanseringen.»
Og siden Frodon går på meg som person. Kan jeg i informere om at snittet ikke er så galt og at jeg er en tålmodig person:)
https://bellona.no/nyheter/internasjonalt/2022-08-skal-samarbeide-om-klimatoppmotet
Utdrag fra artikkel henvist til: « I en verden som er preget både av en akutt klimakrise og en naturkrise som henger sammen, så er det å se på hvordan man kan finne løsninger en viktig del av jobben, sa klima- og miljøminister Espen Barth Eide på lanseringen.»
Og siden Frodon går på meg som person. Kan jeg i informere om at snittet ikke er så galt og at jeg er en tålmodig person:)
https://bellona.no/nyheter/internasjonalt/2022-08-skal-samarbeide-om-klimatoppmotet
Redigert 21.08.2022 kl 19:29
ziik
21.08.2022 kl 19:42
1506
Samme båt som deg, sitter med 35k stk aksjer å lar meg ikke påvirke av skribenter på et Hegnar forum som tror TA styrer fremtiden til AKH 🙄
Patron72
21.08.2022 kl 19:43
1537
Huff ja Aow var jeg heldig å komme meg ut av uten å tape særlig. Takket være «glippen» fra FA.
Jeg så tvert at aow ikke fikk kontrakt, men så presterte avisen å skrive at aow vant en lisens med ocean wind på bunnfast.
Da gikk kursen opp igjen og jeg solgte. Flaks at jeg hadde fulgt med i timen for aow var ikke med på noe bunnfast.
Men desperasjon her inne ser jeg ikke så mye til. Men ivrige folk som heier på det grønne skiftet og akh.
Jeg så tvert at aow ikke fikk kontrakt, men så presterte avisen å skrive at aow vant en lisens med ocean wind på bunnfast.
Da gikk kursen opp igjen og jeg solgte. Flaks at jeg hadde fulgt med i timen for aow var ikke med på noe bunnfast.
Men desperasjon her inne ser jeg ikke så mye til. Men ivrige folk som heier på det grønne skiftet og akh.
Redigert 21.08.2022 kl 19:43
undrende
21.08.2022 kl 21:01
1468
Ser mange her inne sier at de er langsiktige. Så de bryr seg ikke om kursen, eller svingningene.
Det kan jo ikke være sant.
For de som eventuelt får kjøpt på 12 kr for å ta et tall, vil jo få fire ganger så mange aksjer som de som kjøpte på 48 kr
Det er jo en enorm forskjell. Og hvorfor skal kursen stige, når ingen vet når kontrakter av større betydning kommer, og de store inntektene uteblir inntil større anlegg er oppe å går. Om børsmarkedet skulle få seg en real korrigering nå, eller kanskje et krakk som enkelte har skrevet om i 2-3 år. Hvor vil grønne selskap bunne ut da?
Det kan jo ikke være sant.
For de som eventuelt får kjøpt på 12 kr for å ta et tall, vil jo få fire ganger så mange aksjer som de som kjøpte på 48 kr
Det er jo en enorm forskjell. Og hvorfor skal kursen stige, når ingen vet når kontrakter av større betydning kommer, og de store inntektene uteblir inntil større anlegg er oppe å går. Om børsmarkedet skulle få seg en real korrigering nå, eller kanskje et krakk som enkelte har skrevet om i 2-3 år. Hvor vil grønne selskap bunne ut da?
Frodon
21.08.2022 kl 22:14
1399
Tja, grønt markedet har utviklet seg ganske likt som IT boblen....den boblen brukte 17 år på å hente seg inn. Veldig mange av selskapene ble konkurs eller fikk kraftig utvannede aksjonærer. Også var det noen veldig få vinnere. Men det var ikke de som var tidlig inne i vinnerne som tjente pengene. Det var investorene som kom inn i de siste emisjonene før overskuddene kom, som tjente pengene. Historikken har en tendens til å gjenta seg....men det blir sikkert annerledes denne gangen ;) Du ser det også angående resesjonen USA er i nå....det skrives at det er annerledes denne gangen. Det blir sagt hver gang, også faller børsene
undrende
21.08.2022 kl 22:31
1373
Jeg tenker vel sånn, at man har all verdens tid på å komme seg inn i grønt.
Frodon
21.08.2022 kl 22:44
1351
Like barn leker best ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wsKQlMKOEts
https://www.youtube.com/watch?v=7vFF9HnxWQk
https://www.youtube.com/watch?v=wsKQlMKOEts
https://www.youtube.com/watch?v=7vFF9HnxWQk
undrende
21.08.2022 kl 23:08
1314
hehehe, cool. Bladde tilbake i historien her nå. Så Muse i London O2 3 april 2016, litt over en uke før dette klippet, samt 22 juni 2019 i Krakow. Stort :))
Yostock
21.08.2022 kl 23:22
1301
Forskjellen er at det var ikke noen krise der vi trengte IT for å redde menneskers eksistens på jorda som vi kjenner det. IT er fint og effektivt. Men ikke en nødvendighet.
Å ha et fungerende klima og energisystem er nødvendig for vår eksistens og sånn vi har lagt opp livet idag. Med andre ord så haster det, IT hastet ikke. Stor forskjell, men det kan dras paralleller på en måte, men samtidig ikke. Dette er en ny situasjon.
Litt som at det i krig utvikles teknologi og infrastruktur fortere enn noen annen gang i historien. Dette er litt det samme, litt forårsaket av krigen fra Russland.
Å ha et fungerende klima og energisystem er nødvendig for vår eksistens og sånn vi har lagt opp livet idag. Med andre ord så haster det, IT hastet ikke. Stor forskjell, men det kan dras paralleller på en måte, men samtidig ikke. Dette er en ny situasjon.
Litt som at det i krig utvikles teknologi og infrastruktur fortere enn noen annen gang i historien. Dette er litt det samme, litt forårsaket av krigen fra Russland.
Redigert 21.08.2022 kl 23:27
Frodon
21.08.2022 kl 23:33
1290
Kanskje musikk valg og valg innen børs er et område det er forsket for lite på? 🍺 Kan de 2 opplevelsene sammenlignes eller var begge helt unike? Jeg henger fortsatt fast i Tool når jeg har tid til å flyte avsted…så mektig 💪
Yostock
21.08.2022 kl 23:39
1292
Historien viser at fremgangen i krig og krise er unik. Konservativitet tjener man hvertfall ikke penger på. De rikeste i verden er entreprenører og tør å satse nytt. Sikkert ingen som trodde på elbilen før Tesla viste hvordan det skulle gjøres:)
Redigert 21.08.2022 kl 23:40
undrende
21.08.2022 kl 23:47
1298
TOOL rangeres over Muse for min del.
Det blir bedre for hver gjennomhøring. Ser ikke bort i fra at jeg hørte gjennom hele katalogen deres, opp mot et par hundre ganger på de beste låtene, siste 10 mnd før konserten.
Det blir bedre for hver gjennomhøring. Ser ikke bort i fra at jeg hørte gjennom hele katalogen deres, opp mot et par hundre ganger på de beste låtene, siste 10 mnd før konserten.
Yostock
21.08.2022 kl 23:53
1309
Dere kan vel ta noen øl i gutteklubben, mot klima og miljø. Tom for argumenter? Eller bare bestemt på at fremtiden forbli olje og gass. De eneste det går ut over er de yngre generasjonene, som blir sittende med regningen.
Frodon
22.08.2022 kl 00:02
1304
Hehe, helt enig, everyone need Tool’s 🤩 Jeg ligger nok flere hav bak deg, men slik er det jo ofte med nye oppdagelser. Takk for delingen 🙏🏻 Den yngre garden liker nok også repetisjon av det jeg kan se her, men det minner mer om spam 🙈
Det blir en utrolig spennende uke for AKH aksjonærene, watch out 🥳
Det blir en utrolig spennende uke for AKH aksjonærene, watch out 🥳
Yostock
22.08.2022 kl 00:06
1297
Blir spennende å se hva gutteklubben mot klima og miljø kommer opp med av argumenter til uken. Når det nærmer seg et nytt klimatoppmøte. Med en regjering mer klar for handling enn noen gang. Gutteklubben undervurderer hva staten kan få til når de først har bestemt seg.
undrende
22.08.2022 kl 00:09
1308
Det er sjelden en god combo å blande investeringer og følelser, tenker nå jeg. For øvrig bare hatt noen generelle tanker om de grønne børs aksjene. Og det etter å ha bivånet kurs utvikling i flere av disse, først som investor, senere utenfor. Det som slår meg mest i ettertid er den eksplosive kursutviklingen i starten på flere av Aker selskapene, og jr Røkkes 25 millioner lønn 😆
Yostock
22.08.2022 kl 00:16
1303
Klimaendringene er fakta. Det at Aker og Akh er ledende i industrien er fakta. At det må satses er fakta. Man kan kalle empati for kommende generasjoner følelser. Men Det er dette som får politikere til reagere.
Tror eksplosiviteten kommer tilbake, kan bli labert frem til dette skjer.
Tror eksplosiviteten kommer tilbake, kan bli labert frem til dette skjer.
Bullinvestor
22.08.2022 kl 00:57
1298
Vi vet at fornybart kommer for fullt, vi vet bare ikke nårtid.
Var jo mange som enda sverga til hest og kjærre når fossilt kom. Nå er vi her 2022, hvor kloden brenner mange steder av overoppheting. Luften blir jo ikke så mye bedre hvor ozonlaget er kraftig svekket. Verden oversvømmes av søppel og manskitt. Barna på barneskolen skjønner allvåret bedre enn voksne…
Var jo mange som enda sverga til hest og kjærre når fossilt kom. Nå er vi her 2022, hvor kloden brenner mange steder av overoppheting. Luften blir jo ikke så mye bedre hvor ozonlaget er kraftig svekket. Verden oversvømmes av søppel og manskitt. Barna på barneskolen skjønner allvåret bedre enn voksne…
Yostock
22.08.2022 kl 01:25
1290
Riktig. Prøv å forklar det til grutteklubben mot klima og miljø. Budskapet når liksom ikke inn, uansett hvor mange statsledere, forskere, toppledere i FN og store firmaer som skriker av full hals at verden burde endre til grønn energi øyeblikkelig.
Redigert 22.08.2022 kl 01:25
Patron72
22.08.2022 kl 07:33
1150
Er du sikker på at det grønne vil få mest juling om krakket kommer?
Her har ikke jeg fasiten for å være ærlig.
Men når du først er inne på krakk. Så er jeg en av de som er forberedt på det eller gambler på at det kommer. Jækla stygge tider nå.
30% i aksjer. Noe langsiktig og noe kortsiktig trading.
70% cash for å kjøpe på bunn om krakket kommer. Forøvrig fint om noen sier fra når bunnen er kommet 😂
Hvis du ser på rec silicon nå så har den vært i fin oppadgående kurve. Brikkene faller på plass virker det som.
Så gratulerer til alle som fikk være med på denne oppgang.
Jeg tradet i denne og var desverre for min del ute av aksjen og misset den store oppgang. Men sånn er det innimellom.
Jeg tror det blir akh sin tur en dag. Når er ikke godt å si, men denne kommer.
Det er hvertfall det jeg tror
Her har ikke jeg fasiten for å være ærlig.
Men når du først er inne på krakk. Så er jeg en av de som er forberedt på det eller gambler på at det kommer. Jækla stygge tider nå.
30% i aksjer. Noe langsiktig og noe kortsiktig trading.
70% cash for å kjøpe på bunn om krakket kommer. Forøvrig fint om noen sier fra når bunnen er kommet 😂
Hvis du ser på rec silicon nå så har den vært i fin oppadgående kurve. Brikkene faller på plass virker det som.
Så gratulerer til alle som fikk være med på denne oppgang.
Jeg tradet i denne og var desverre for min del ute av aksjen og misset den store oppgang. Men sånn er det innimellom.
Jeg tror det blir akh sin tur en dag. Når er ikke godt å si, men denne kommer.
Det er hvertfall det jeg tror
Frodon
22.08.2022 kl 09:18
1018
Ja, det er lett å bli forelsket i en aksje og blind på fakta. Selv når CEO i Aker er ute å sier at de taper penger på alle prosjektene og det ser nesten tomt ut i nye ordre til selskapet i år, klarer aksjonærene som sitter stuck å snu dette til noe positivt. Når jeg ser på oppdateringene i grønt markedet world wide, hagler det inn med kontrakter veldig mange steder. Det går rett og slett for tregt i Norge, som vanlig. Røkke jr gjorde det bra i Philly Shipyard en periode, så stoppet det helt opp. Tok han med den oppskriften til AKH?
wielkikrol
22.08.2022 kl 09:54
949
Her er det ikke maling som tørker, men det rakner. Ingen nyheter om retningen videre ?
Yostock
22.08.2022 kl 10:13
917
Poenget er at det er dobbel krise, klima og energi. Det er lite positivt om dagen haha. Det er regjeringen som må ønske endring. En strømpris på 697 øre i sør, akkurat nå vil nok få politikerne til å reagere, med mindre de vil at folk skal gå av hengslene.
Redigert 22.08.2022 kl 10:14
Frodon
22.08.2022 kl 10:17
901
ACC utløst salgssignal i følge Norsk Bulls. Følger med på kr 22 nivået i ACC. Faller den under kr 21,68, er sannsynligheten for brudd ned igjennom kr 15,60 større i AKH. Holder ACC seg over det området, er sannsynligheten større for at AKH ikke bryter ned. Men rentene stiger igjen. MACD utløste salgssignal i ACC den 19.8.2022. RSI er på 54,79. Hvis RSI også faller under 50, bryter nok aksjen ned
https://www.norskbulls.com/m/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=ACC.OL
I AKH er det "stay in cash" anbefaling nå:
https://www.norskbulls.com/m/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=AKH.OL
https://www.norskbulls.com/m/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=ACC.OL
I AKH er det "stay in cash" anbefaling nå:
https://www.norskbulls.com/m/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=AKH.OL