HAUTO - Kursmål løftes til 65,-
Flere meglerhus hever kursmålet – aksjen stiger markant
DNB Markets og Pareto Securities jekker opp kursmålet på Höegh Autoliners etter selskapets kvartalspresentasjon.
Torsdag presenterte Höegh Autoliners sine kvartalstall, hvilket endte med en kursoppgang på nesten ti prosent. Nå velger flere meglerhus å heve kursmålet på aksjen.
Analytiker Jørgen Lian i DNB Markets øker kursmålet fra 51 til 65 kroner og gjentar sin kjøpsanbefaling mens analysesjef Eirik Haavaldsen i Pareto Securities oppjusterer sitt kursmål fra 50 til 60 kroner samtidig som kjøpsanbefalingen gjentas.
«Etter vårt syn er selskapet i en misunnelsesverdig posisjon, med utbytte introdusert og en plan for en potensielt fullfinansiert 16-skips nybyggingsprogram for å posisjonere det for fremtiden», skriver DNB Markets, ifølge TDN Direkt.
Sjefen kjøpte ytterligere aksjer torsdag
Andreas Enger, adm. direktør i Höegh Autoliners, brukte torsdagen til å kjøpe 20.000 aksjer i Höegh Autoliners via sitt eget selskap Damgård. Aksjene ble kjøpt for 37,51 kroner stykket, tilsvarende 750.000 kroner.
Etter den transaksjonen eier Enger 1,84 millioner aksjer.
I andre kvartal omsatte Höegh Autoliners for 318,5 millioner dollar, opp fra fra 240,5 millioner dollar i samme periode i 2021.
Rederiet satt igjen med rekordsterke 53,2 millioner dollar på bunnlinjen, opp fra 0,6 millioner dollar for ett år siden. Höegh Autoliners har nå et mål om utbyttebetalinger på 30-50 prosent av resultatet etter skatt, justert for ekstraordinære poster – hvert kvartal.
Fredag formiddag omsettes aksjen for 40,35 kroner, opp 8,9 prosent, noe som verdsetter selskapet til 7,7 milliarder kroner.
DNB Markets og Pareto Securities jekker opp kursmålet på Höegh Autoliners etter selskapets kvartalspresentasjon.
Torsdag presenterte Höegh Autoliners sine kvartalstall, hvilket endte med en kursoppgang på nesten ti prosent. Nå velger flere meglerhus å heve kursmålet på aksjen.
Analytiker Jørgen Lian i DNB Markets øker kursmålet fra 51 til 65 kroner og gjentar sin kjøpsanbefaling mens analysesjef Eirik Haavaldsen i Pareto Securities oppjusterer sitt kursmål fra 50 til 60 kroner samtidig som kjøpsanbefalingen gjentas.
«Etter vårt syn er selskapet i en misunnelsesverdig posisjon, med utbytte introdusert og en plan for en potensielt fullfinansiert 16-skips nybyggingsprogram for å posisjonere det for fremtiden», skriver DNB Markets, ifølge TDN Direkt.
Sjefen kjøpte ytterligere aksjer torsdag
Andreas Enger, adm. direktør i Höegh Autoliners, brukte torsdagen til å kjøpe 20.000 aksjer i Höegh Autoliners via sitt eget selskap Damgård. Aksjene ble kjøpt for 37,51 kroner stykket, tilsvarende 750.000 kroner.
Etter den transaksjonen eier Enger 1,84 millioner aksjer.
I andre kvartal omsatte Höegh Autoliners for 318,5 millioner dollar, opp fra fra 240,5 millioner dollar i samme periode i 2021.
Rederiet satt igjen med rekordsterke 53,2 millioner dollar på bunnlinjen, opp fra 0,6 millioner dollar for ett år siden. Höegh Autoliners har nå et mål om utbyttebetalinger på 30-50 prosent av resultatet etter skatt, justert for ekstraordinære poster – hvert kvartal.
Fredag formiddag omsettes aksjen for 40,35 kroner, opp 8,9 prosent, noe som verdsetter selskapet til 7,7 milliarder kroner.
Redigert 07.09.2022 kl 15:22
Du må logge inn for å svare
Aksjemeglern
02.02.2023 kl 18:20
3454
Dette var som forventet det. En overhandlet aksje som har levd bra på gode resultater, omtale og fremtidsutsikter.
Så dette fallet ville komme, ettersom denne blir utnyttet av meglerhusene på kursmålene.
Men dagens sluttpris er nok ingen dum kjøp pris, men mer på det langsiktige nivået enn kortsiktig.
Så dette fallet ville komme, ettersom denne blir utnyttet av meglerhusene på kursmålene.
Men dagens sluttpris er nok ingen dum kjøp pris, men mer på det langsiktige nivået enn kortsiktig.
jonne
07.02.2023 kl 10:53
3130
DNB Markets oppjusterer sitt kursmål på Höegh Autoliners til 93 kroner fra 79 kroner og gjentar kjøpsanbefaling på aksjen.
Det fremgår av en oppdatering tirsdag.
Meglerhuset har oppjustert estimater for 2023-2024 på bakgrunn av solid inntjeningsmomentum for bilfraktrederier knytet til kontraktsfornyelser og stramt tilbud. Ebitda-estimatet for 2023 er tatt opp 21 prosent og 2024-estimatet med 11,7 prosent. For fjerde kvartal 2022 har DNB Markets ebitda-estimat som ligger åtte prosent over konsensus.
Det fremgår av en oppdatering tirsdag.
Meglerhuset har oppjustert estimater for 2023-2024 på bakgrunn av solid inntjeningsmomentum for bilfraktrederier knytet til kontraktsfornyelser og stramt tilbud. Ebitda-estimatet for 2023 er tatt opp 21 prosent og 2024-estimatet med 11,7 prosent. For fjerde kvartal 2022 har DNB Markets ebitda-estimat som ligger åtte prosent over konsensus.
Redcloud
09.02.2023 kl 15:17
2617
Man trenger ikke være narkoman for å kjøpe aksjer i Hoeg Autoliners. Navnet skjemmer ingen.
Cpt MC
09.02.2023 kl 15:24
2595
Etter noen måneder ute av selskapet måtte jeg ta posisjon igjen. EPS over 6kr i Q4 gir 12mnd P/E på 2,5. Aksjen handles til P/B 1,1 (før verdier er skrevet opp). Solid cashflow, kontrakter som skal fornyes i 2023 og sesongeffekter gjør at jeg fra Q1 forventer enda bedre resultat og høyere utbytte. Kan fort yielde 25-30% i 2023 dersom utbyttegraden økes til 50%.
desirata
10.02.2023 kl 16:14
2398
Høegh har vært svak siste par ukene. 2 dager ned og 1 dag opp. Ifølge talla burde aksjen ligge etsted mellom 70-80kr, men WW er også svak.
Moreæs Hansen kjøper mere aksjer hele tiden, gjennom Uthalden. Derfor sitter jeg videre. Han kjenner meget godt til selskapet og er vel Norges dyktigste shipping investor. En av de hvertfall.
Moreæs Hansen kjøper mere aksjer hele tiden, gjennom Uthalden. Derfor sitter jeg videre. Han kjenner meget godt til selskapet og er vel Norges dyktigste shipping investor. En av de hvertfall.
sikim
21.02.2023 kl 11:01
1948
Analytiker Haugen i ABG øker kursmålet i Høegh Autoliners til kr 115! Ser ut som Nordea, Kepler Chevreux og ABG har et positivt syn på framtidsutsiktene, mens en del andre meglerhus (bl.a. Pareto, Artic) er mer reservert pga nybygg til neste år og resesjonsfare.
Redigert 21.02.2023 kl 11:02
Du må logge inn for å svare
desirata
21.02.2023 kl 11:26
1914
Petter Haugen forklarer veldig godt på FA morgensending 21.feb. Han gir ulike versjoner hva som mulegens vil skje i bilfrakt segmentet. Synes det var veldig informativt og nyttig for oss som er i sektoren. Han er kjent for gode analyser og pleier å treffe godt.
Redcloud
28.02.2023 kl 13:19
1684
Gulltider skrev Wooooooow for noen daglige oppganger 🥂🥂
Stoltheten ligger i å være medeier i et norsk rederi, fornuften ligger i å velge nettopp dette.
jonne
28.02.2023 kl 19:21
1604
"Det danske selskapet A.P. Møller-Mærsk vurderer salg av 13,5 millioner aksjer i Höegh Autoliners, tilsvarende en eierandel på rundt syv prosent". Usikker på hva dette vil bety for aksjekursen, regner med at dette vil selges som en bolk til en annen storinvestor, og at kursen det omsettes for ikke er veldig relevant for morgendagens handel, men det kan vel sette en forventning til selskapets utvikling. Kursen ligger vel fremdeles et godt stykke unna analytikerenes mål.
Redcloud
28.02.2023 kl 21:56
1507
Kom ikke Maersk med en profit warning nettopp? De trenger cash. Hvis kurs settes til f.eks 61-63 og det kommer inn en ny eier kan dette ristes fort av, men den kan også bli liggende rett under 60 en stund. Hvis det er oljefondet som kjøper seg inn derimot. Vi får vel noen svar i morgen tidlig. Hauto sine skip opplever ikke resesjon på samme måte som containerskipskbransjen. Tipper markedet rister dette kjapt av seg egentlig, og forstår at det er Marsk sitt problem. At ABG tilrettelegger handelen rett etter at de hever kursmålet til 115 sier vel litt om hvor lite ønskelig salget var for danskene.
desirata
01.03.2023 kl 09:48
1339
Det er andre gang på en måned at kursen har stupt i Hauto. Kan hende den begynner å stange i taket, men mange er bullish enda.
Tenkte også på lignende blocksal i Hafnia til kurs 20% under dagens. Samt OET som hadde blokksalg på 177, idag er kursen 260kr.
Så etter en stund pleier kursen ta seg opp igjen, dvs i en solid aksje.
Litt merkelig at Hauto er ned 13% idag, men KCC kun 4%. Det var lignende salg.
Tenkte også på lignende blocksal i Hafnia til kurs 20% under dagens. Samt OET som hadde blokksalg på 177, idag er kursen 260kr.
Så etter en stund pleier kursen ta seg opp igjen, dvs i en solid aksje.
Litt merkelig at Hauto er ned 13% idag, men KCC kun 4%. Det var lignende salg.
Redcloud
01.03.2023 kl 15:42
1133
Gevinstsikkert som solen står opp, som spådd og du har også rett innen overskuelig fremtid skal Hauto oppover igjen.Et skudd for baugen kan dog ta tid å reparere.
Mindfull
04.03.2023 kl 14:52
609
Greit kobbel av investorer med Fredly i spissen som tok gode posisjoner👍
https://e24.no/boers-og-finans/i/76B2E4/profilerte-investorer-kjoepte-i-bilfrakt
https://e24.no/boers-og-finans/i/76B2E4/profilerte-investorer-kjoepte-i-bilfrakt
Mindfull
04.03.2023 kl 17:45
524
Antagelig, men tviler på at de selger med tap som er realiteten p.t.
Jeg tror for øvrig at trade update neste uke vil overraske på oppsiden når coa fornyelser på høyere rater begynner å spille inn. her er det litt etterslep
Jeg tror for øvrig at trade update neste uke vil overraske på oppsiden når coa fornyelser på høyere rater begynner å spille inn. her er det litt etterslep
Winter is Here
04.03.2023 kl 17:50
517
Generelt er det et rødt flagg når de kjøper seg inn, men det er mange investoer som liker å kjøpe sammen med dem for å se om de klarer å selge før dem, et slags spill.
Redigert 04.03.2023 kl 17:50
Du må logge inn for å svare
nad.oslo
04.03.2023 kl 21:19
422
Uansett pleier bjellesauene løfte kurs iallefall engang før de forsvinner 🥳🥳🤗. Bare å kjøpe og blir med!
Redigert 04.03.2023 kl 21:19
Du må logge inn for å svare
Mindfull
07.03.2023 kl 10:09
158
Som forventet økte netto ratene betydelig i februar, opp 5,8% fra Q4. Dette lover veldig bra. Markedet undervurder nå sterkt inntjeningsevnen til Hauto neste 8 kvartaler. Ratene skal videre opp når 17% av COA fornyes løpende i 2023.
https://newsweb.oslobors.no/message/584392
https://newsweb.oslobors.no/message/584392