RECSI - TEKNISK (8 August 2022)

Slettet bruker
RECSI 09.08.2022 kl 11:15 12372

Jeg har fulgt den tekniske utviklingen i RECSI de siste årene - og sammenfatter her status presens ved hjelp av egne observasjoner og de tekniske signalene som fremgår av den langsiktige analysen i analyseprogrammet til Investech.

Status presens - lang sikt:

Mandag 8 august stengte RECSI på kroner 20,82 - og ifølge algoritmene til Investtech, så brøt dermed aksjen gjennom taket i en rektangelformasjon. Bruddet skjedde ved kroner 20,31. Forutsatt at bruddet bekreftes, så indikerer det tekniske bildet videre oppgang til kroner 31,39. Oppgangen de siste ukene og månedene har nesten unntaksvis skjedd på høye volum, mens dager med nedgang har skjedd på avtagende volum. Volumbalansen er med andre ord sterk positiv.

Aksjen har steget mye de siste dagene og kortsiktig RSI er skyhøy, noe som i forhold til denne typen aksje ofte har resultert korreksjon ned. Den 8 august var RSI for henholdsvis 14,21’ og 90 dager følgende:

RSI 14 = 87
RSI 21 = 74
RSI 90 = 56

Aksjen er i skrivende stund ned med 3,12% til kroner 20,17

https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=101031&tck=RECSI
Redigert 15.08.2022 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
09.08.2022 kl 20:37 7995

"I mellomtiden må REC med sin kommende miniproduksjon på 16.000 tonn poly finne seg i både internasjonale markedspriser og volumrabatter"

Internasjonal pris er 40 dollar, nå må benytte kalkulator og ikke tidsmaskin.
Badgirl
09.08.2022 kl 20:28 8021

Enig med deg sofa 👍 Kan ikke fatte at folk har blitt så hårsåre :(
Men det har jo blitt et samfunn hvor krenkefestene har fått fotfeste. Dette med dissing av REC er jo ikke noe nytt fenomen, det har pågått i minst 15 år. Når vi var en liten klan I gamle dager så dro vi ikke hjem til mamma fordi noen snakket stygt til oss.
Men det er vel den veien det går når man har vokst opp med bobleplast rundt kroppen når man skulle ut og ake.
Intravenøsiu
09.08.2022 kl 20:13 8091

Hanwha har vesentlige teknologiske fortrinn og kjenner markedet, de dominerer allerede i USA og er underleverandør til Tesla, utspill om at de skyter seg i foten ved å etablere vertikal solkjede fremstår merkerlig.

Du beskriver et ragnarokk scenario som det mest sannsynlige, der Kinesiske produsenter plutselig skulle gå inn for priskrig i en situasjon der de har stor nok andel til å fokusere på inntjening.

Det siste året har og vist at Kina ikke er immun mot høye strømpriser.

Når det gjelder global avtale for menneskerettigheter, det er ingen indikasjon på at Kina vil komme med noen innrømmelser på dette området, de har blitt vesentlig mer autoritære under Xi.

Ta en titt på internasjonale nyheter.

Redigert 09.08.2022 kl 20:13 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
09.08.2022 kl 19:17 8294

Småplukker skrev Innlegget er slettet
Ser gjerne at du tenker dypt gjennom mitt svar til MorganKane, som jeg ikke orket å følge videre opp på grunn av hans siste spydigheter.

Hvis kinesiske polysilprodusenter skal utestenges de årene som REC + andre amerikanske produsenter i verdikjeden bygger seg opp med lønnsom produksjon, så blir en slik proteksjonismepolitikk farlig etter min mening. Skal Kina dumpe deres produksjon til markeder utenfor USA/EU slik at REC (for eksempel) kan selge poly til 20 dollar/kg i vesten mens andre produsenter i andre markeder og andre deler av verdikjeden kan kjøpe poly til 5-10 dollar/kg? Vi så i forrige runde av polysilicon-krigen hvordan Kina kunne ta globalt hegemoni gjennom prisdumping (som førte til nedstenging av for eksempel ML). Løsningen må bli at solar-kjeden må inngå i en omfattende, overodnet global samarbeidsavtale for til slutt å kunne friskmelde kinesisk produksjon med hensyn på klimaavtrykk og menneskerettigheter. Men det vil ta veldig, veldig lang tid etter mitt syn. Omtrent som å få med Kina på raskere nedstenging av kullkraftverk i klimakampen? I mellomtiden må REC med sin kommende miniproduksjon på 16.000 tonn poly finne seg i både internasjonale markedspriser og volumrabatter.

De klarer det nok bedre denne gangen enn i forrige krig på grunn av støtte både fra seriøs hovdaksjonær og de nye lovene i USA, men slik som det fantaseres om blant mange her på forumet så har i alle fall jeg lite tro på luftige overskudd og ditto aksjepris.

Jeg vil sette pris på motargumenter, men hopp over spydighetene - takk.
Sofafilosof
09.08.2022 kl 18:26 8593

Småplukker skrev Innlegget er slettet
Skal dette forumet klare å løfte seg litt, så må slike mobbeinnlegg motarbeides. Jeg er ikke tilhenger av teknisk analyse, men jeg setter pris på bredest mulig mangfold av både tema og synsvinkler her på forumet. Fra sidelinja har jeg sett hvordan Menighetshuset har tatt form her inne de siste årene, der visse yppersteprester og noen følgere har slått hadt ned på divergerende oppfatninger med spydigheter istedet for saklige motargumenter. Skjerp dere, så kan Forumet kanskje gjenskape noe av fordums storhet i stedet for å gå til grunne i form av likttenkende evangelister.
Slettet bruker
09.08.2022 kl 14:53 9285

manman01 skrev Innlegget er slettet
manman01: Nå må det snart bli slutt på at du saboterer tråder til brukerprofiler du ikke liker. Det er blant annet på grunn av mobbing, trakassering og annet usaklig surr fra deg og dine likemenn, at jeg har valgt å stenge mine tråder - og det er også grunnen til at jeg tidligere også valgt å slette min forhenværende brukerprofil på dette forumet. Du er rapportert til adminsrtator - og så er det mitt håp at de nå viser vilje til å håndtere klagen i henhold til eget regelverk.
Redigert 09.08.2022 kl 14:56 Du må logge inn for å svare