GOGL -Vi er i startgropen i en supersyklus (4)
Lager nok en ny tråd, da forumet ikke takler store tråder.
Her er link til den forrige tråden:
https://finansavisen.no/forum/thread/146399/view
Her er link til den forrige tråden:
https://finansavisen.no/forum/thread/146399/view
Gull i pungen
19.10.2022 kl 12:12
5671
Oslo (Infront TDN Direkt): Baltic Capesize-indeksen er ned 1,66 prosent til 18.322 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
KJEPET
19.10.2022 kl 12:12
5719
Det er sant GG. Du har vært snill gutt og fortjener litt ekstra under treet i år :-)
- Lav ordrebok
- China ut av COVID utover våren
- Høy andel short
- Tilbakekjøpsprogram
- EEXI og CII
- Mye landbruksvarer som skal skipes til China
- Vale har fått fart på produksjonen igjen
Ser frem til et bra 2023 :-)
- Lav ordrebok
- China ut av COVID utover våren
- Høy andel short
- Tilbakekjøpsprogram
- EEXI og CII
- Mye landbruksvarer som skal skipes til China
- Vale har fått fart på produksjonen igjen
Ser frem til et bra 2023 :-)
Redigert 19.10.2022 kl 12:15
Du må logge inn for å svare
Golden Goat
19.10.2022 kl 14:44
5608
Satser på at han slipper en femmer under treet til jul. Ikke sikkert han klarer å gjøre det samme for Q4, men det er rom for utbytter her også. Med den verste sen-sommeren noen kunne tenke seg bak oss, er det godt å se at vi stabilt har rater som tjener oss gode penger hver dag. Det eneste som er komisk er at folk tenker denne aksjen er verdt under 100 kr.
Vi har en kald vinter i møte. Kull skal forflyttes. Og kanskje får vi brukt våre iceclass til å tjene 3-5X indeks før strømrasjoneringen slår inn i landene?
BDI er ned i dag, men panne er opp +1,43% for dagen. Flaks vi ikke er et diversifisert rederi med pmaxere som tjener det samme som cape, bare med lavere BE.
Vi har en kald vinter i møte. Kull skal forflyttes. Og kanskje får vi brukt våre iceclass til å tjene 3-5X indeks før strømrasjoneringen slår inn i landene?
BDI er ned i dag, men panne er opp +1,43% for dagen. Flaks vi ikke er et diversifisert rederi med pmaxere som tjener det samme som cape, bare med lavere BE.
Longsitinbulk
19.10.2022 kl 17:19
5547
I Noram drilling vil han ( John Fredriksen) gi ca 1 krone i måneden på aksje kurs 43 kr.
Det er på dagrater 30 000 som selskapet bolker inn nå, men dagratene forventes å øke i 2023.
Hva tror dere 2020/Gogl VS Noram
Er ikke i tvil hvor mine penger plasseres.
Det er på dagrater 30 000 som selskapet bolker inn nå, men dagratene forventes å øke i 2023.
Hva tror dere 2020/Gogl VS Noram
Er ikke i tvil hvor mine penger plasseres.
Redigert 19.10.2022 kl 17:20
Du må logge inn for å svare
Golden Goat
19.10.2022 kl 21:37
5347
Var farlig nær 8,50 i dag. Ser ut til at vi kommer helskinnet ut for denne gangen. RSI fikk en ny bunn på 38,88. Danner en fin wedge på 1h-chartet. Skal opp til 60-nivået, om formasjonen er korrekt.
nman
20.10.2022 kl 08:37
5106
Det øynes lettelser i Kina's null-Covid politikk...
"The market is bouncing on that quarantine news and by extension a flickering light at the end of the zero-Covid policy tunnel," said Stephen Innes, managing partner at SPI Asset Management, adding that this is "the first positive sign we have seen out of China on the Covid front."
https://www.reuters.com/business/energy/oil-prices-start-session-mixed-uncertain-demand-supply-concerns-2022-10-20/
"The market is bouncing on that quarantine news and by extension a flickering light at the end of the zero-Covid policy tunnel," said Stephen Innes, managing partner at SPI Asset Management, adding that this is "the first positive sign we have seen out of China on the Covid front."
https://www.reuters.com/business/energy/oil-prices-start-session-mixed-uncertain-demand-supply-concerns-2022-10-20/
KJEPET
20.10.2022 kl 08:58
5131
Var jo bare et tidsspørsmål før dette måtte komme. Resten av verden håndterer jo dette helt fint, så det skulle bare mangle at også China kommer etter.
nman
20.10.2022 kl 10:29
4995
I motsetning til Rio Tinto, økte BHP jernmalmproduksjonen sin i siste kvartal. BHP opprettholder også guidingen sin for året.
https://www.mining.com/web/bhp-first-quarter-iron-ore-production-up-on-strong-western-australia-mine-activity/
https://www.mining.com/web/bhp-first-quarter-iron-ore-production-up-on-strong-western-australia-mine-activity/
KJEPET
20.10.2022 kl 10:45
5047
Golden Goat
20.10.2022 kl 11:19
4992
Kinacapen ned 8,9%:
China-Japan/Pacific Round Voyage: 13290 (-1297)
China-Japan/Pacific Round Voyage: 13290 (-1297)
Vampyren
20.10.2022 kl 12:14
4895
Oslo (Infront TDN Direkt): Baltic Capesize-indeksen er ned 4,46 prosent til 17.505 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
Golden Goat
20.10.2022 kl 12:17
5004
Dette viste seg å bli helt rett. Skulle ha ventet og følgt TA fremfor magefølelse og utolmodighet.
Longsitinbulk
20.10.2022 kl 13:15
5009
Realistoptimist skrev Hva sier TA som du ser til? Hvor langt ned skal vi?
Ta sier 70 kroner for å ta ut hele hode skulder formasjonen, i motsetning til andre drybulk aksjer, Belco f.eks der er hele hode skulder formasjonen allerede tatt ut.
Spørs vel om en ser det i Gogl før q3, folk mener jo at Gogl er så fantastisk på dividender
Spørs vel om en ser det i Gogl før q3, folk mener jo at Gogl er så fantastisk på dividender
Redigert 20.10.2022 kl 13:16
Du må logge inn for å svare
Vampyren
20.10.2022 kl 14:01
5031
According to Reuters, iron ore prices tumbled 3% to less than $90/ton, the lowest level this year. Steel prices declined as the COVID-19 situation in Beijing worsened.
Golden Goat
20.10.2022 kl 14:20
5167
Realistoptimist skrev Hva sier TA som du ser til? Hvor langt ned skal vi?
"Beregningene" jeg gjorde i går konkluderte at vi skulle innom 80-tallet. Det har vi gjort nå. Dette var TA som jeg gjorde på OSE data, noe jeg vanligvis holder meg unna, med mindre jeg skal gjøre innkjøp her og der. Ut fra det jeg så, virker det som at RSI skal komme opp etter den dyppen, og det vil kunne resultere i en MA50 som peker oppover. Dette ser ut for meg, sammen med andre tekniske faktorer, som et potensielt vendepunkt oppover for GOGL; derav utolmodigheten min som fikk meg til å trykke på kjøpsknappen 1 dag for tidlig.
For det langsiktige perspektivet mitt, når det kommer til TA (som må sies; er en ubetydelig liten andel av min due diligence), så er det NASDAQ som gjelder. Her har vi passert et viktig støttenivå på 8,50 USD. RSI og volumbalanse her indikerer for meg at vi kan komme få et byks oppover og gjerne passere MA50. Kan selvsagt ta helt feil på dette, da marginene er mindre enn alt støyet som kan komme eksternt fra verdensøkonomi o.l. Personlig håper jeg å kunne benytte de 2-3 neste utbyttebetalingene for reinvestering, og en lav aksjepris der vi er nå virker særdeles attraktivt inn mot neste års sesong.
For det langsiktige perspektivet mitt, når det kommer til TA (som må sies; er en ubetydelig liten andel av min due diligence), så er det NASDAQ som gjelder. Her har vi passert et viktig støttenivå på 8,50 USD. RSI og volumbalanse her indikerer for meg at vi kan komme få et byks oppover og gjerne passere MA50. Kan selvsagt ta helt feil på dette, da marginene er mindre enn alt støyet som kan komme eksternt fra verdensøkonomi o.l. Personlig håper jeg å kunne benytte de 2-3 neste utbyttebetalingene for reinvestering, og en lav aksjepris der vi er nå virker særdeles attraktivt inn mot neste års sesong.
nman
20.10.2022 kl 14:28
5157
EU må importere mer mais i 2022/2023 pga av tørken i sommer.
https://www.reuters.com/world/europe/eu-maize-import-surge-seen-cushioning-impact-drought-hit-crop-2022-10-20/
https://www.reuters.com/world/europe/eu-maize-import-surge-seen-cushioning-impact-drought-hit-crop-2022-10-20/
Golden Goat
20.10.2022 kl 14:34
5249
Bra at vi ikke har noe panamax i flåten vår, det tjener kun over 2*BE... /s
BCI 5 T/C routes 180000 17505 (-817)
BPI 5 T/C routes 82500 19448 (-27)
BDI INDEX 1837 (-34)
BCI 5 T/C routes 180000 17505 (-817)
BPI 5 T/C routes 82500 19448 (-27)
BDI INDEX 1837 (-34)
Vampyren
20.10.2022 kl 15:14
5188
Oct 20 (Reuters) - Iron ore's losses deepened on Thursday, with the benchmark price of the steelmaking ingredient in Singapore hitting a fresh 2022 low, hammered by a gloomy outlook for global steel demand and supply-side pressures.
Steel prices in China, which accounts for about half the world's output of the construction and manufacturing material, also fell amid a worsening COVID-19 situation in Beijing.
https://www.nasdaq.com/articles/iron-ore-sinks-deeper-as-gloom-grips-ferrous-market
Steel prices in China, which accounts for about half the world's output of the construction and manufacturing material, also fell amid a worsening COVID-19 situation in Beijing.
https://www.nasdaq.com/articles/iron-ore-sinks-deeper-as-gloom-grips-ferrous-market
Realistoptimist
20.10.2022 kl 16:31
5099
MW dekket drøyt 300k av shorten i går. Altså over 1/3 av gårsdagens omsetning...
fattigstakkar
20.10.2022 kl 20:59
4967
Du gir deg ikke med din kreative variant av TA. :)
Redigert 20.10.2022 kl 21:04
Du må logge inn for å svare
Ebit
21.10.2022 kl 12:02
4449
Forventer at GOGL annonserer utbytte for Q3 neste uke.
Utfra slik markedet har vært i Q3, antar jeg utbyttet vil ligge rundt 30 cent
Utfra slik markedet har vært i Q3, antar jeg utbyttet vil ligge rundt 30 cent
Vampyren
21.10.2022 kl 12:51
4392
Oslo (Infront TDN Direkt): Baltic Capesize-indeksen er ned 1,89 prosent til 17.175 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
Golden Goat
21.10.2022 kl 15:03
4262
Realistoptimist skrev Den fra 27.sept?
Kanskje denne det siktes til: https://twitter.com/VTerje/status/1583215559025381376?s=20&t=mz6xs0EJ3kVbrED_xyuINA
Ebit
22.10.2022 kl 22:27
3740
Det virker etterhvert, som korneksporten fra Ukraina begynner å gå på skinner, etter avtalen som ble inngått mellom Russland og Tyrkia i juli.
I hvilken grad er GOGL involvert, som transportør? Kan ikke finne info om dette på nettet.
I hvilken grad er GOGL involvert, som transportør? Kan ikke finne info om dette på nettet.
Longsitinbulk
23.10.2022 kl 10:56
3479
Kjepet
Hvilket rederi tror du utbetaler best dividende/ aksje kurs for q3 og q4 av Gogl vs Belco.
Tror jeg sitter på svaret.
Du har ikke vurdert å bytte beite? Hvis det er dividender du ønsker.
Belco har lange kontrakter ut hele 2023 langt over spot, begge aksjene gogl, Belco har falt likt, drøye 40% fra toppen i sommer.
Fredag kom nedgraderingen på 2020 fra Pareto, det var på høy tid spør du meg.
Det ligger i kortene at det samme kan skje i Gogl ila kort tid, samtidig som Pareto er skeptiske til stor bulk, er de mer positive til mindre bulk befraktere, noe som er helt logisk om en ser på inntjening siste 1/2 år.
Hvilket rederi tror du utbetaler best dividende/ aksje kurs for q3 og q4 av Gogl vs Belco.
Tror jeg sitter på svaret.
Du har ikke vurdert å bytte beite? Hvis det er dividender du ønsker.
Belco har lange kontrakter ut hele 2023 langt over spot, begge aksjene gogl, Belco har falt likt, drøye 40% fra toppen i sommer.
Fredag kom nedgraderingen på 2020 fra Pareto, det var på høy tid spør du meg.
Det ligger i kortene at det samme kan skje i Gogl ila kort tid, samtidig som Pareto er skeptiske til stor bulk, er de mer positive til mindre bulk befraktere, noe som er helt logisk om en ser på inntjening siste 1/2 år.
Redigert 23.10.2022 kl 11:01
Du må logge inn for å svare
Ebit
23.10.2022 kl 16:30
3303
Liten tvil om at Q3 resultatene for GOGL kommer til å bli bra.
Selskapet skrev i forbindelse med framlegging av Q2 resultatet, følgende:
Ser positivt på markedet
Også for Q3 har Golden Ocean sikret en betydelig del av flåten beskjeftigelse til rater som ligger klar høyere enn inntjeningen i spotmarkedet.
Hele 80 prosent av capesize-carrierne rederiet disponerer er utleid til en snittrate på 27.900 dollar. Og en fjerdedel av denne delen av flåten er sikret inntekter på 29.500 dollar dagen i fjerde kvartal.
Også for de mindre panamax-ene i flåten ser det lyst ut inntjeningsmessig på kort sikt ettersom nesten alle disse fartøyene har kontrakter som sikrer en dagrate på 27.100 dollar dagen i perioden juli-september.
Selskapet skrev i forbindelse med framlegging av Q2 resultatet, følgende:
Ser positivt på markedet
Også for Q3 har Golden Ocean sikret en betydelig del av flåten beskjeftigelse til rater som ligger klar høyere enn inntjeningen i spotmarkedet.
Hele 80 prosent av capesize-carrierne rederiet disponerer er utleid til en snittrate på 27.900 dollar. Og en fjerdedel av denne delen av flåten er sikret inntekter på 29.500 dollar dagen i fjerde kvartal.
Også for de mindre panamax-ene i flåten ser det lyst ut inntjeningsmessig på kort sikt ettersom nesten alle disse fartøyene har kontrakter som sikrer en dagrate på 27.100 dollar dagen i perioden juli-september.
Golden Goat
23.10.2022 kl 22:00
3123
Godt spørsmål å ta opp nå. Slik det generelt gjelder så er det slik at så lenge x-rederi har skip av y-segment, så vil x-rederi ha glede av at y-segment har høyere etterspørsel. Dette selv om det likevel skulle vise seg at x-rederi ikke har direkte handel i det som skulle forårsake den forhøyede etterspørsel. E.g.: Dersom eksport av korn ex-ukraina tar 20 panamaxere, betyr dette at disse 20 panamaxerene ikke er tilgjengelig for andre frakter i den tid de er i frakt. Markedet finner da en ny balanse i tildbud/etterpørsels-kurven og verdsetter frakt i panamax høyere ettersom det er færre skip i flåten å ta av til øvrige frakter. Den forhøyede pris på frakter vil da markedets øvrige redere nyte av.
KJEPET
24.10.2022 kl 08:47
2947
Nei, har ingen planer om å endre strategi for å være med på oppturen i bulk som tvinger seg frem. Er happy med å være investert i gogl. Synes de har et godt management, og er godt posisjonert når caperatene begynner å stige. Tallene fra Q3 i China viser en gradvis bedring. Er bare et spørsmål om tid nå før ting beveger seg mer mot normale tilstander igjen i China.
nman
24.10.2022 kl 08:58
2910
En grei oppsummering av tingenes tilstand. Tar med konklusjonen her:
Conclusion
The dry bulk shipping market is expected to remain challenging in the near term, but is likely to improve over the long term. Chinese demand will recover gradually since stimulus policies will be implemented and factories start functioning again after lockdowns in their regions are removed. We believe dry bulk companies will be attractive for long-term investment as they will start benefiting from improving supply-demand dynamics in the market.
https://www.hellenicshippingnews.com/decoding-the-fall-in-stock-prices-of-dry-bulk-companies/
Conclusion
The dry bulk shipping market is expected to remain challenging in the near term, but is likely to improve over the long term. Chinese demand will recover gradually since stimulus policies will be implemented and factories start functioning again after lockdowns in their regions are removed. We believe dry bulk companies will be attractive for long-term investment as they will start benefiting from improving supply-demand dynamics in the market.
https://www.hellenicshippingnews.com/decoding-the-fall-in-stock-prices-of-dry-bulk-companies/
KJEPET
24.10.2022 kl 09:41
2845
nman
24.10.2022 kl 12:35
2592
Mer enn 150 skip i kø i og omkring Istanbul i øyeblikket:
https://www.reuters.com/markets/commodities/much-more-needed-relieve-backlog-ukraine-russia-turkey-export-deal-un-2022-10-2
https://www.reuters.com/markets/commodities/much-more-needed-relieve-backlog-ukraine-russia-turkey-export-deal-un-2022-10-2