BCS - på vei inn i PERLEPORTEN 💵💵 fundamentalt og teknisk
Jeg legger hode på blokka, nå skal frustrasjonen ut.
I mange år har jeg holdt på med aksjer, og mange her vil nok bli overrasket over summene i omsetning, nesten 1 mrd kjøp/salg 2019....!
Siste 5 årene har jeg hatt en regel, hold deg unna jalla aksjer. Har stort sett forholdt meg til det. Å kjøpe 30.000 EQNR aksjer, og selge like mange kan være gjort på 3 minutter. Kan gjentar uendelig mange ganger for børsdagen. Samme med Orkla, DNB osv.
Men så, BCS, var med litt i starten, hørte første gang om dette i NRK Hordaland når CEO var i studio med jentene på morgensendingen, om jeg husker rett.
Var med og hoppet av med grei gevinst. Denne gikk så i både 80 og 28 om en annen.
Hvorfor var jeg ikke tro mot meg selv nå i vår?
Jeg tradet inn rundt 250-300k - til Hundremeterskogens store forbannelse. Du verden jeg fikk tyn for å trade i denne, og stille spørsmålstegn:
- Denne går ikke til 500,- slik LM og andre sa. Jeg sa at man kan først prøve på ny ATH, og kanskje 120 - men det kan aldri regnes hjem.
- Hva om det blir forsinkelser? Blankt avvist.
- Hvorfor ingen kontrakter med 400 damer som vil ligge med deg - ingen forklaring, vi må være tålmodig - vente til 2026 sa LM og gjengen i Hundremeterskogen.
- Se til QFUEL, sa jeg, problemer kan oppstå - glem det sa hundremeterskogen, i BCS har de så flinke folk.
- Hva med aksjetrykking - NEI, glem det sa Hundremeterskogen, fabrikker inntjent på 2 mnd - så penger trengs ikke.
- Emisjoner - NEI, de hentet nettopp på overtegnet emisjon 54.
- Sagmo er han rett mann? -- Å jada, verdens beste, ingen over - ingen ved siden av.
- Sagmo i Tyskland - sannheten var at han satt på hytta i ferd med å få fyken.
Kunne ramset opp, jeg stilte spørsmålene, og fikk så hatten passet.
Jeg ble idioterklært av de fleste her inne som mente jeg var helt elendig på BCS som kunne finne på å selge 54 kr, når nyheten i Høyanger kom. Nå skulle vi aldri mer se 30 eller 40 tallet, den saken var grei, og Ingolven var nå akterutseilt på perrongen - TOGET var nå i siget.
Jeg skulle vært tro mot min strategi. Bare det at Sagmo ber om fritak for lockup rett etter IPO burde tilsi at her holder man seg LAAAAAAANGT unna.
Nå sitter jeg med ett herlig tap, og det skal jeg stå i. For jævlig å vite at man må opp nesten 30-40% for å komme i null igjen.
Jeg har derimot ikke mistet motet, og jeg ser nå hvor lite seriøs man kan ta enkelte skribenter på slike forum. Jeg stoler selvsagt ikke på noen anonyme karer her, men det er no litt artig å sitte her å si "hva faen var det jeg sa" i vår.
Antar at de dårlige nyhetene nå er ute, og at det som kommer i fortsettelsen er kursdrivende nyheter.
- ansatt CEO
- byggesøknader og byggestart
- nyheter fra Bergen
- kontrakter av de store typene
Nå er det vel stort sett bare undertegnede, MacT og Molbre som sitter fra den gode gamle gjengen fra i vår.
IK
Disclaimer: endret overskrift 17.06.22 pga endret bilde i aksjen.
I mange år har jeg holdt på med aksjer, og mange her vil nok bli overrasket over summene i omsetning, nesten 1 mrd kjøp/salg 2019....!
Siste 5 årene har jeg hatt en regel, hold deg unna jalla aksjer. Har stort sett forholdt meg til det. Å kjøpe 30.000 EQNR aksjer, og selge like mange kan være gjort på 3 minutter. Kan gjentar uendelig mange ganger for børsdagen. Samme med Orkla, DNB osv.
Men så, BCS, var med litt i starten, hørte første gang om dette i NRK Hordaland når CEO var i studio med jentene på morgensendingen, om jeg husker rett.
Var med og hoppet av med grei gevinst. Denne gikk så i både 80 og 28 om en annen.
Hvorfor var jeg ikke tro mot meg selv nå i vår?
Jeg tradet inn rundt 250-300k - til Hundremeterskogens store forbannelse. Du verden jeg fikk tyn for å trade i denne, og stille spørsmålstegn:
- Denne går ikke til 500,- slik LM og andre sa. Jeg sa at man kan først prøve på ny ATH, og kanskje 120 - men det kan aldri regnes hjem.
- Hva om det blir forsinkelser? Blankt avvist.
- Hvorfor ingen kontrakter med 400 damer som vil ligge med deg - ingen forklaring, vi må være tålmodig - vente til 2026 sa LM og gjengen i Hundremeterskogen.
- Se til QFUEL, sa jeg, problemer kan oppstå - glem det sa hundremeterskogen, i BCS har de så flinke folk.
- Hva med aksjetrykking - NEI, glem det sa Hundremeterskogen, fabrikker inntjent på 2 mnd - så penger trengs ikke.
- Emisjoner - NEI, de hentet nettopp på overtegnet emisjon 54.
- Sagmo er han rett mann? -- Å jada, verdens beste, ingen over - ingen ved siden av.
- Sagmo i Tyskland - sannheten var at han satt på hytta i ferd med å få fyken.
Kunne ramset opp, jeg stilte spørsmålene, og fikk så hatten passet.
Jeg ble idioterklært av de fleste her inne som mente jeg var helt elendig på BCS som kunne finne på å selge 54 kr, når nyheten i Høyanger kom. Nå skulle vi aldri mer se 30 eller 40 tallet, den saken var grei, og Ingolven var nå akterutseilt på perrongen - TOGET var nå i siget.
Jeg skulle vært tro mot min strategi. Bare det at Sagmo ber om fritak for lockup rett etter IPO burde tilsi at her holder man seg LAAAAAAANGT unna.
Nå sitter jeg med ett herlig tap, og det skal jeg stå i. For jævlig å vite at man må opp nesten 30-40% for å komme i null igjen.
Jeg har derimot ikke mistet motet, og jeg ser nå hvor lite seriøs man kan ta enkelte skribenter på slike forum. Jeg stoler selvsagt ikke på noen anonyme karer her, men det er no litt artig å sitte her å si "hva faen var det jeg sa" i vår.
Antar at de dårlige nyhetene nå er ute, og at det som kommer i fortsettelsen er kursdrivende nyheter.
- ansatt CEO
- byggesøknader og byggestart
- nyheter fra Bergen
- kontrakter av de store typene
Nå er det vel stort sett bare undertegnede, MacT og Molbre som sitter fra den gode gamle gjengen fra i vår.
IK
Disclaimer: endret overskrift 17.06.22 pga endret bilde i aksjen.
Redigert 17.06.2022 kl 17:23
Du må logge inn for å svare
in2deep
09.08.2022 kl 10:24
3223
Det kan selvsagt bli meldepliktig når SAGA dropper under 20%, DERSOM det er Saga som selger (kan ikke se at det skal være andre).
Melding bør komme ila dagen, og dersom de har klart å trikse det til på en annen måte, vil uansett aksjonærlistene vise hvem som har fått 2mill aksjer, om noen dager.
Som sagt; en gavepakke servert på høylys dag IMO.
Melding bør komme ila dagen, og dersom de har klart å trikse det til på en annen måte, vil uansett aksjonærlistene vise hvem som har fått 2mill aksjer, om noen dager.
Som sagt; en gavepakke servert på høylys dag IMO.
Gork
09.08.2022 kl 10:27
3393
Godt poeng, SP er faktisk ikke insider lengre. BS er ute av styret.
Uansett må de børsmelde om de har solgt 2 mill aksjer, da de passerer under 20%.
Uansett må de børsmelde om de har solgt 2 mill aksjer, da de passerer under 20%.
Redigert 09.08.2022 kl 11:07
rockpus
09.08.2022 kl 10:30
3414
Det er vel i selskapets interesse å melde denne handelen, selv om den ikke er meldepliktig? Dette av hensyn til selskapets troverdighet og den store effekten dette har hatt på kursen.
Uansett litt synd på alle som selger på disse nivåene i dag, kun ut fra en tro på at det må ligge noe negativt bak gårsdagens handel. Dette da i tilfelle det ikke finnes noe negativt grunnlag.
Uansett litt synd på alle som selger på disse nivåene i dag, kun ut fra en tro på at det må ligge noe negativt bak gårsdagens handel. Dette da i tilfelle det ikke finnes noe negativt grunnlag.
in2deep
09.08.2022 kl 10:39
3443
Nå er det jo en gang slik at meldeplikt ikke omhandler *selskapet*, men _aksjonærene_.
Så selskapet vil ikke ha verken plikt eller interesse (eller lov?) til å blande seg inn i et "privat anliggende".
SAGA vil uansett ha meldeplikt grunnet fall under 20%. Dette følger av verdipapirhandelloven, og flaggegrensene gjelder uansett om det er Growth, Euronext eller OSE.
Så selskapet vil ikke ha verken plikt eller interesse (eller lov?) til å blande seg inn i et "privat anliggende".
SAGA vil uansett ha meldeplikt grunnet fall under 20%. Dette følger av verdipapirhandelloven, og flaggegrensene gjelder uansett om det er Growth, Euronext eller OSE.
unikum
09.08.2022 kl 10:41
3428
Når det er noen som ønsker å kjøpe en slik stor post mener ihvertfall de at det er potensiale. Hva andre gjør som selger unna nå, må kun gudene vite!
Miljøagenten
09.08.2022 kl 10:44
3431
Nei det er feil. Iht veiledning til VPL § 4 om flaggeplikt gjelder denne kun for selskaper regulert på regulerte markeder som i Norge for tiden kun omhandler Oslo Børs og Euronext expand. Les på side 4 om virkeområde her:
https://www.finanstilsynet.no/contentassets/1989e1faf1e94111a1978e446d7740f7/veiledning-til-verdipapirhandelloven-kapittel-4--flaggeplikt.pdf
https://www.finanstilsynet.no/contentassets/1989e1faf1e94111a1978e446d7740f7/veiledning-til-verdipapirhandelloven-kapittel-4--flaggeplikt.pdf
in2deep
09.08.2022 kl 10:45
3434
Ja, den skiftet eier i går etter stengetid til 37kr. (Eller ble iallefall registrert da)
rockpus
09.08.2022 kl 10:49
3385
Jeg tenker at de som står bak handelen har en sannsynlig interesse av selskapets beste. Dermed kan de velge å melde selv om det ikke er meldepliktig når de nå ser hvor negativt markedet vurderer denne handelen.
Det er uansett rart hvordan en slik handel vinkles. Hvem ville kjøpt 2 mill aksjer til kurs 37, dersom bakgrunnen for selgeren var noe som var negativt for selskapet?
Det er uansett rart hvordan en slik handel vinkles. Hvem ville kjøpt 2 mill aksjer til kurs 37, dersom bakgrunnen for selgeren var noe som var negativt for selskapet?
OZZY
09.08.2022 kl 11:00
3408
etter som jeg husker var dette rimelig likt det som skjedde i NEL for noen år siden. etterhvert 10 dobblet aksjen seg. så kjøp med 15% rabatt er mitt råd.
Redigert 09.08.2022 kl 11:01
Black Peter
09.08.2022 kl 11:01
3401
Du må se for deg at du legger ut en post på 2mill aksjer med det volumet som er i aksjen for tiden, da må du gi rabatt når du selger. Mest sannsynlig er det saga som selger til Awilco, men vi får se i morgen. saga betalte 6 kr aksjen og kan gjemme seg bak porteføljebalansering.
Scooby Doo
09.08.2022 kl 11:08
3354
Helt enig, kjøper har interesse av selskapets beste.
Og det er kjøper vi skal fokusere på, ikke selger! Kanskje selger enkelt og greit så sin besøkelsestid og ville disponere pengene på noe annet?
Kan kjøper være en liten bjellesau som ikke ønsker å drive kursen opp? Kanskje sitter vedkommende og handler mengder med nedfallsfrukt i dette øyeblikk og må melde over 5% senere i dag?
Nedgang i dag er intet annet enn en vanlig overreaksjon på børsen, skjer hver gang og så går den opp igjen. Har du tro på selskapet må du kjøpe, akkurat som den som kjøpte 2 mill. aksjer i går.
Og det er kjøper vi skal fokusere på, ikke selger! Kanskje selger enkelt og greit så sin besøkelsestid og ville disponere pengene på noe annet?
Kan kjøper være en liten bjellesau som ikke ønsker å drive kursen opp? Kanskje sitter vedkommende og handler mengder med nedfallsfrukt i dette øyeblikk og må melde over 5% senere i dag?
Nedgang i dag er intet annet enn en vanlig overreaksjon på børsen, skjer hver gang og så går den opp igjen. Har du tro på selskapet må du kjøpe, akkurat som den som kjøpte 2 mill. aksjer i går.
Zonker
09.08.2022 kl 11:14
3319
doblet beholdningen i dag på 37 . Er ikke ofte slike muligheter byr seg.
Gork
09.08.2022 kl 12:09
3110
Jeg holder en knapp på at SP er de som har solgt. Rapporteringsreglene for EG, krever ingen melding tydeligvis. Vi vet på fredag.
MacT
09.08.2022 kl 12:15
3059
Nå skjønner man kanskje bedre hvorfor Simonsen gikk ut av styre.
Slipper meldeplikt.
Slipper meldeplikt.
Redigert 09.08.2022 kl 12:19
in2deep
09.08.2022 kl 12:37
2865
Nå er det mange som kaster ut aksjer i panikk :D
Stakkars folk...
Blir et sinnsykt volum i dag.
Stakkars folk...
Blir et sinnsykt volum i dag.
Molbre
09.08.2022 kl 12:42
2873
Egentlig ganske utrolig at selskapet ikke kommer med informasjon, selv om det ikke er meldepliktig så er det jo ganske relevant for de fleste aksjonærene! Selskapet stikker hodet i sanden som vanlig og later som ingenting! Bare trist hele greiene!
Trodde personlig at selskapet hadde lært, men det var visst bare forhåpninger og ikke realiteten!
Sitter videre med aksjene men tilliten til selskapet har fått seg enda en trøkk og de har det vært en del av nå!
Så får vi se om det stortsett er tradere som driver på nå eller om det er noen av topp 10 som kvitter seg med aksjer, mens det er mulig å få unna litt volum uten at det krasjer helt! Øker topp 20 nå er jo det positivt vil jeg tro!
Trodde personlig at selskapet hadde lært, men det var visst bare forhåpninger og ikke realiteten!
Sitter videre med aksjene men tilliten til selskapet har fått seg enda en trøkk og de har det vært en del av nå!
Så får vi se om det stortsett er tradere som driver på nå eller om det er noen av topp 10 som kvitter seg med aksjer, mens det er mulig å få unna litt volum uten at det krasjer helt! Øker topp 20 nå er jo det positivt vil jeg tro!
Redigert 09.08.2022 kl 12:54
al-tei
09.08.2022 kl 12:46
2985
Hvis noen innsidere kjøpte i går, skulle vel dette vært børsmeldt i dag? Så det vil si at Løkke ikke har kjøpt noe foreløpig, mest sannsynlig?
upsidedown
09.08.2022 kl 12:51
2994
Trolig noen som er klar over at Q2-tallene som skal leveres 24. august er sørgelige.
Nugatti
09.08.2022 kl 12:57
3000
Kan det tenkes at det er en stor kunde/samarbeidspartner som krever å få kjøpt 2 mill aksjer før de begynner å legge inn ordrer?
Bamse
09.08.2022 kl 13:03
2987
Det er jo noen som har kjøpt 2 mill aksjer på 37. De har troa
Har ingenting med q tall å gjøre.
Har ingenting med q tall å gjøre.
OZZY
09.08.2022 kl 13:12
2979
ikke sikkert de er betalt enda. det er vel når kjøpet er oppgjort det skal meldes. dagen er ikke over enda
Gork
09.08.2022 kl 13:13
3156
Regner med det er selgende selskap som du referer til. BCS kan ikke kommentere slike kjøp og salg.
Bamse
09.08.2022 kl 13:21
3109
Det er vel positivt at noen kjøper 2 mill aksjer. De skal jo ha rabatt. De hadde ikke kjøpt hvis de ikke hadde trua.
rockpus
09.08.2022 kl 13:21
3118
I går var kursen helt oppe i 47,18 kr. I dag har den vært nede i 35,2 kr!
Når en blokkomsetning utenfor børs kan medføre et slikt ekstremt fall, uten kjente negative nyheter, sier det litt om at store deler av aksjonærmassen er overnervøse småaksjonærer.
Ser frem til vi får bekreftet ny leder, oppstart av ombygging av fabrikk i Høyanger og den første avtakerkontrakten. Da slipper vi slike ekstreme utslag og får etablert en stabil kurs på et ganske annet nivå enn dagens!
Når en blokkomsetning utenfor børs kan medføre et slikt ekstremt fall, uten kjente negative nyheter, sier det litt om at store deler av aksjonærmassen er overnervøse småaksjonærer.
Ser frem til vi får bekreftet ny leder, oppstart av ombygging av fabrikk i Høyanger og den første avtakerkontrakten. Da slipper vi slike ekstreme utslag og får etablert en stabil kurs på et ganske annet nivå enn dagens!
harris73
09.08.2022 kl 13:26
3106
Ser at Sagmo starter i ny jobb i batteriselskap, er det ikke sannsynlig at det selges for å investere i nytt selskap her? Lock up har for vane å brytes på Oslo Børs. Saga Pure har og solgt blokker før, men det må vel meldes. Utenom det er det vel Awilco. Håper det er Løkke eller noen som driver aksjen som har kjøpt!
al-tei
09.08.2022 kl 13:31
3080
Sier vel mer om de som fikk tilbud om å kjøpe noe karbon greier med 15% rabatt i går ettermiddag og så for seg en rask fortjeneste på noen øre/aksje på morgenen i dag.
Hvorfor var ikke disse interessert i å kjøpe når den lå i uker rundt 30kr? Får håpe disse blir ferdig med å flippe ut aksjer i dag, så det loddet blir borte fra kursen. Endel av disse vet vel knapt hva de kjøpte i, kun at 15% rabatt er billigere enn 30 kr.
Hvorfor var ikke disse interessert i å kjøpe når den lå i uker rundt 30kr? Får håpe disse blir ferdig med å flippe ut aksjer i dag, så det loddet blir borte fra kursen. Endel av disse vet vel knapt hva de kjøpte i, kun at 15% rabatt er billigere enn 30 kr.
harris73
09.08.2022 kl 13:46
3037
Tror vi trekker oppover igjen snart her, BCS mye nærmere solid business i Høyanger m.m. Veldig ettertraktet gode produkter, tilgang til rimeligere kraft, blir et nytt Elkem over tid om alt lykkes.
upsidedown
09.08.2022 kl 14:47
2749
FA tror det er Spetalen som dumper. Var ikke dette Saga Pures såkalte enhjørning…
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/08/09/7911030/lempet-ut-aksjer-kursen-raser
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/08/09/7911030/lempet-ut-aksjer-kursen-raser
Redigert 09.08.2022 kl 14:49
Gork
09.08.2022 kl 14:50
2755
rockpus skrev Da gikk det en post på 33156 aksjer til 36,75 kl 13:58!
Med 1,2 mill aksjer omsatt i området 36-37, blir dette et nytt solid gulv, skal mye til for brudd gjennom det nivået. Er det tradere som short selger og/eller aksjonærer som selger. Uansett, her skifter penger hånd, i BCS sammenheng, mye penger.
Lighttrela
09.08.2022 kl 14:50
2763
Kanskje,eller noe slikt,forsiden E24:Equinor(ventures) inn på eiersiden i betong selskap .......
Nugatti
09.08.2022 kl 15:03
2697
Bare å holde på aksjene. Her kommer det newsflow om eventuelle nye eiere, batteritestene med en stor kunde, oppdatering på fabrikkoppstart , ny CEO, innsidekjøp +++
Redigert 09.08.2022 kl 15:07
rockpus
09.08.2022 kl 15:08
2675
Dagens omsetning er i alle fall så stor, at det kan ikke kun være nervøse småaksjonærer som letter seg. At FA tror det er Spetalen, er vel like mye tro som noe annet?
Vi er jo mange som tror og spekulerer. Uansett er det i tilfelle Saga som selger, og ikke direkte fra Spetalen.
At Saga reduserer på sin store beholdning, trenger ikke bety annet enn at det fondet regulerer sin egen posisjon i et enkeltselskap. Det er ganske normalt for slike fond. Det er mer interessant i tilfelle hvem som kjøper.
Vi får nok snart klarhet i de siste dagers selgere og kjøpere!
Man bør heller spørre seg nå hva som egentlig kan gå galt.
Høyanger er vedtatt og bestemt. Mosjøen ligger klar for neste rykk.
Vi VET at teknologien fungerer.
Vi VET at teknologien er svært energigunstig i forhold til konkurrenter.
Vi VET at markedet er der.
Batteritesting av en foreløpig hemmelig potensiell kunde er så langt vellykket.
Vi VET at de har tilstrekkelig finansiering til å sette i gang i Høyanger.
Eneste usikkerhet er hvor høyt og hvor raskt kursen skal stige fra dagens nivåer.
Vi er jo mange som tror og spekulerer. Uansett er det i tilfelle Saga som selger, og ikke direkte fra Spetalen.
At Saga reduserer på sin store beholdning, trenger ikke bety annet enn at det fondet regulerer sin egen posisjon i et enkeltselskap. Det er ganske normalt for slike fond. Det er mer interessant i tilfelle hvem som kjøper.
Vi får nok snart klarhet i de siste dagers selgere og kjøpere!
Man bør heller spørre seg nå hva som egentlig kan gå galt.
Høyanger er vedtatt og bestemt. Mosjøen ligger klar for neste rykk.
Vi VET at teknologien fungerer.
Vi VET at teknologien er svært energigunstig i forhold til konkurrenter.
Vi VET at markedet er der.
Batteritesting av en foreløpig hemmelig potensiell kunde er så langt vellykket.
Vi VET at de har tilstrekkelig finansiering til å sette i gang i Høyanger.
Eneste usikkerhet er hvor høyt og hvor raskt kursen skal stige fra dagens nivåer.