BCS - på vei inn i PERLEPORTEN 💵💵 fundamentalt og teknisk
Jeg legger hode på blokka, nå skal frustrasjonen ut.
I mange år har jeg holdt på med aksjer, og mange her vil nok bli overrasket over summene i omsetning, nesten 1 mrd kjøp/salg 2019....!
Siste 5 årene har jeg hatt en regel, hold deg unna jalla aksjer. Har stort sett forholdt meg til det. Å kjøpe 30.000 EQNR aksjer, og selge like mange kan være gjort på 3 minutter. Kan gjentar uendelig mange ganger for børsdagen. Samme med Orkla, DNB osv.
Men så, BCS, var med litt i starten, hørte første gang om dette i NRK Hordaland når CEO var i studio med jentene på morgensendingen, om jeg husker rett.
Var med og hoppet av med grei gevinst. Denne gikk så i både 80 og 28 om en annen.
Hvorfor var jeg ikke tro mot meg selv nå i vår?
Jeg tradet inn rundt 250-300k - til Hundremeterskogens store forbannelse. Du verden jeg fikk tyn for å trade i denne, og stille spørsmålstegn:
- Denne går ikke til 500,- slik LM og andre sa. Jeg sa at man kan først prøve på ny ATH, og kanskje 120 - men det kan aldri regnes hjem.
- Hva om det blir forsinkelser? Blankt avvist.
- Hvorfor ingen kontrakter med 400 damer som vil ligge med deg - ingen forklaring, vi må være tålmodig - vente til 2026 sa LM og gjengen i Hundremeterskogen.
- Se til QFUEL, sa jeg, problemer kan oppstå - glem det sa hundremeterskogen, i BCS har de så flinke folk.
- Hva med aksjetrykking - NEI, glem det sa Hundremeterskogen, fabrikker inntjent på 2 mnd - så penger trengs ikke.
- Emisjoner - NEI, de hentet nettopp på overtegnet emisjon 54.
- Sagmo er han rett mann? -- Å jada, verdens beste, ingen over - ingen ved siden av.
- Sagmo i Tyskland - sannheten var at han satt på hytta i ferd med å få fyken.
Kunne ramset opp, jeg stilte spørsmålene, og fikk så hatten passet.
Jeg ble idioterklært av de fleste her inne som mente jeg var helt elendig på BCS som kunne finne på å selge 54 kr, når nyheten i Høyanger kom. Nå skulle vi aldri mer se 30 eller 40 tallet, den saken var grei, og Ingolven var nå akterutseilt på perrongen - TOGET var nå i siget.
Jeg skulle vært tro mot min strategi. Bare det at Sagmo ber om fritak for lockup rett etter IPO burde tilsi at her holder man seg LAAAAAAANGT unna.
Nå sitter jeg med ett herlig tap, og det skal jeg stå i. For jævlig å vite at man må opp nesten 30-40% for å komme i null igjen.
Jeg har derimot ikke mistet motet, og jeg ser nå hvor lite seriøs man kan ta enkelte skribenter på slike forum. Jeg stoler selvsagt ikke på noen anonyme karer her, men det er no litt artig å sitte her å si "hva faen var det jeg sa" i vår.
Antar at de dårlige nyhetene nå er ute, og at det som kommer i fortsettelsen er kursdrivende nyheter.
- ansatt CEO
- byggesøknader og byggestart
- nyheter fra Bergen
- kontrakter av de store typene
Nå er det vel stort sett bare undertegnede, MacT og Molbre som sitter fra den gode gamle gjengen fra i vår.
IK
Disclaimer: endret overskrift 17.06.22 pga endret bilde i aksjen.
I mange år har jeg holdt på med aksjer, og mange her vil nok bli overrasket over summene i omsetning, nesten 1 mrd kjøp/salg 2019....!
Siste 5 årene har jeg hatt en regel, hold deg unna jalla aksjer. Har stort sett forholdt meg til det. Å kjøpe 30.000 EQNR aksjer, og selge like mange kan være gjort på 3 minutter. Kan gjentar uendelig mange ganger for børsdagen. Samme med Orkla, DNB osv.
Men så, BCS, var med litt i starten, hørte første gang om dette i NRK Hordaland når CEO var i studio med jentene på morgensendingen, om jeg husker rett.
Var med og hoppet av med grei gevinst. Denne gikk så i både 80 og 28 om en annen.
Hvorfor var jeg ikke tro mot meg selv nå i vår?
Jeg tradet inn rundt 250-300k - til Hundremeterskogens store forbannelse. Du verden jeg fikk tyn for å trade i denne, og stille spørsmålstegn:
- Denne går ikke til 500,- slik LM og andre sa. Jeg sa at man kan først prøve på ny ATH, og kanskje 120 - men det kan aldri regnes hjem.
- Hva om det blir forsinkelser? Blankt avvist.
- Hvorfor ingen kontrakter med 400 damer som vil ligge med deg - ingen forklaring, vi må være tålmodig - vente til 2026 sa LM og gjengen i Hundremeterskogen.
- Se til QFUEL, sa jeg, problemer kan oppstå - glem det sa hundremeterskogen, i BCS har de så flinke folk.
- Hva med aksjetrykking - NEI, glem det sa Hundremeterskogen, fabrikker inntjent på 2 mnd - så penger trengs ikke.
- Emisjoner - NEI, de hentet nettopp på overtegnet emisjon 54.
- Sagmo er han rett mann? -- Å jada, verdens beste, ingen over - ingen ved siden av.
- Sagmo i Tyskland - sannheten var at han satt på hytta i ferd med å få fyken.
Kunne ramset opp, jeg stilte spørsmålene, og fikk så hatten passet.
Jeg ble idioterklært av de fleste her inne som mente jeg var helt elendig på BCS som kunne finne på å selge 54 kr, når nyheten i Høyanger kom. Nå skulle vi aldri mer se 30 eller 40 tallet, den saken var grei, og Ingolven var nå akterutseilt på perrongen - TOGET var nå i siget.
Jeg skulle vært tro mot min strategi. Bare det at Sagmo ber om fritak for lockup rett etter IPO burde tilsi at her holder man seg LAAAAAAANGT unna.
Nå sitter jeg med ett herlig tap, og det skal jeg stå i. For jævlig å vite at man må opp nesten 30-40% for å komme i null igjen.
Jeg har derimot ikke mistet motet, og jeg ser nå hvor lite seriøs man kan ta enkelte skribenter på slike forum. Jeg stoler selvsagt ikke på noen anonyme karer her, men det er no litt artig å sitte her å si "hva faen var det jeg sa" i vår.
Antar at de dårlige nyhetene nå er ute, og at det som kommer i fortsettelsen er kursdrivende nyheter.
- ansatt CEO
- byggesøknader og byggestart
- nyheter fra Bergen
- kontrakter av de store typene
Nå er det vel stort sett bare undertegnede, MacT og Molbre som sitter fra den gode gamle gjengen fra i vår.
IK
Disclaimer: endret overskrift 17.06.22 pga endret bilde i aksjen.
Redigert 17.06.2022 kl 17:23
Du må logge inn for å svare
Vår venn i BT i dag.
https://www.bt.no/btmagasinet/i/34aPQA/paa-seks-aar-bygde-han-bedrifta-fraa-null-til-to-milliardar-kroner-saa-sa-det-braatt-stopp
Var set Ingolven som var for hard i klypa?:
Seint om kvelden ringde telefonen til Jan B. Sagmo. Det var påskeaftan, og gründeren, som no var blitt direktør i eit børsnotert selskap, var på hyttetur med familien på Kvamskogen.
Det hadde kome fleire oppringingar frå det same nummeret denne kvelden. Sagmo tenkte det måtte vera viktig.
Og han var jo dessutan alltid tilgjengeleg. Kvardag, kveld og helg.
Han tok telefonen. Påskekosen tok brått slutt.
Oppringinga kom frå ein aksjonær. Formålet var å skjella ut direktøren i Bergen Carbon Solutions.
https://www.bt.no/btmagasinet/i/34aPQA/paa-seks-aar-bygde-han-bedrifta-fraa-null-til-to-milliardar-kroner-saa-sa-det-braatt-stopp
Var set Ingolven som var for hard i klypa?:
Seint om kvelden ringde telefonen til Jan B. Sagmo. Det var påskeaftan, og gründeren, som no var blitt direktør i eit børsnotert selskap, var på hyttetur med familien på Kvamskogen.
Det hadde kome fleire oppringingar frå det same nummeret denne kvelden. Sagmo tenkte det måtte vera viktig.
Og han var jo dessutan alltid tilgjengeleg. Kvardag, kveld og helg.
Han tok telefonen. Påskekosen tok brått slutt.
Oppringinga kom frå ein aksjonær. Formålet var å skjella ut direktøren i Bergen Carbon Solutions.
Redigert 09.07.2022 kl 09:22
Hegnar forum var med på at CEO Sagmo tok hatten sin å gikk. Molbre og flere andre nevnt i BT saken.
Redigert 09.07.2022 kl 09:46
Carrera
09.07.2022 kl 10:01
3543
Veldig bra at du tar opp dette Salthella.
Dette er dessverre en uting - en viss skribent med nick focuss drev i lang til med personangrep på CEO i BerGenBio - ikke bra !
Dette er dessverre en uting - en viss skribent med nick focuss drev i lang til med personangrep på CEO i BerGenBio - ikke bra !
rockpus
09.07.2022 kl 11:38
3435
Med forbehold at jeg ikke får lest artikkelen siden den er sperret: Dette setter kanskje avgangen til Sagmo i et nytt lys. Lett å forstå at en slik rolle krever sterk psyke.
Samtidig blir man minnet på at også ledere i slike posisjoner er mennesker av kjøtt og blod. Er også viktig å ta inn over seg at det ikke er likegyldig hva man skriver på et forum som dette!
Noe av problematikken skyldes nok at vi opptrer anonymt og at Admin kanskje er litt for passiv.
Samtidig blir man minnet på at også ledere i slike posisjoner er mennesker av kjøtt og blod. Er også viktig å ta inn over seg at det ikke er likegyldig hva man skriver på et forum som dette!
Noe av problematikken skyldes nok at vi opptrer anonymt og at Admin kanskje er litt for passiv.
OZZY
09.07.2022 kl 11:42
3572
i denne tiden det refereres til kom det lite eller ingen børsmeldinger/info fra BCS om fremdrift og som informasjon til markeder. Det var helt tysst. Eneste som kom var noen drypp på Instagram/eller lignende men det kan jo ha noe med sykdomsbilde av CEO å gjøre. Det er klart at det er en krevende jobb.
Klart det er irriterende for aksjonærene men å skjelle ut CEO på telefonen gjør man ikke. Sånn går man ikke fram. Men å skrive en saklig mail er riktig å gjøre feks med at om mulig ledelsen kan informere markedet om hva som skjer i og med at de var i startfasen.
feks nå VET vi hva som kommer og vi gleder oss og ser lyst på fremtiden. Løkke til alle.
Klart det er irriterende for aksjonærene men å skjelle ut CEO på telefonen gjør man ikke. Sånn går man ikke fram. Men å skrive en saklig mail er riktig å gjøre feks med at om mulig ledelsen kan informere markedet om hva som skjer i og med at de var i startfasen.
feks nå VET vi hva som kommer og vi gleder oss og ser lyst på fremtiden. Løkke til alle.
Redigert 09.07.2022 kl 11:42
Molbre
09.07.2022 kl 12:03
3607
Nå er jeg enig i at ting gikk for langt og at personangrep er uakseptabelt, personlig så beklaget jeg den uttalelsen som kom på trykk i BT i ettertid selv om det i utgangspunktet ikke er godt nok. Synes artikkelen er ensrettet og det kommer jo ikke frem hvorfor folk ble frustrerte og forbannet, men det er nok heller ikke meningen da artikkelen handler om psykisk helse og ikke BCS. Da er det bevist at Sagmo har hatt helseutfordringer så da er den saken død, at han kommer ut med dette i en avis viser det tydelig! Personlig har jeg i hvert fall lært at jeg må tenke meg om før jeg skriver noe her og holde meg unna personkarakteristikker! Sak er en ting personangrep en annen ting!
rockpus
09.07.2022 kl 12:12
3726
Kan bare anbefale å spandere den ene kronen det koster å få lest artikkelen! Det gjorde nemlig jeg, og fikk faktisk noe å lære.
Vi var mange som nok var litt for raske med å konkludere at Sagmo egentlig fikk sparken.
Leser du her på forumet Sagmo, så har du min fulle beklagelse! Vi skal heller aldri glemme at uten Sagmo, så hadde neppe selskapet eksistert!
Her er tråden referatene ble hentet fra:
https://finansavisen.no/forum/thread/148115/view/0/0?page=1
Vi var mange som nok var litt for raske med å konkludere at Sagmo egentlig fikk sparken.
Leser du her på forumet Sagmo, så har du min fulle beklagelse! Vi skal heller aldri glemme at uten Sagmo, så hadde neppe selskapet eksistert!
Her er tråden referatene ble hentet fra:
https://finansavisen.no/forum/thread/148115/view/0/0?page=1
Triggly
09.07.2022 kl 15:31
3594
Har lest artikkelen, og jeg mener fortsatt at Sagmo opptrådde svært uprofesjonell som CEO.
Jeg vil også si at hvis du blir vippet av pinnen pga en utskjelling på telefon + en gjeng irriterte aksjonærer på et debattforum, så er man kanskje ikke rett person til å lede det som kan bli et nytt norskt industrieventyr, og for ikke å snakke om å hamle opp med store internasjonale aktører.
Er også enig med Molbre om at artikkelen var veldig ensrettet. Det står lite om HVORFOR folk ble så forbanna. Jeg personlig bryr meg ikke døyten om "det grønne skiftet" og "klimakamp." Jeg investerte i BCS ved notering og har akkumulert fram til nå fordi jeg tror at billigprodusert CNF/CNT kan bli milliardbutikk, både med og uten klimakrise.
Når da CEO kommer med lovnader om ditt og datt, og terrenget starter å ikke ligne på det som blir tegnet opp, så begynner man jo å lure på hva som skjer.
Ser man også på utdrag fra gårsdagens artikkel i helgelendingen:
https://www.helg.no/letter-pa-sloret-etter-fabrikkvalget-vi-skal-bygge-i-mosjoen-og-i-hoyanger/s/5-24-770011
"-Det var interne diskusjoner i en prosess fram mot endelig avgjørelse i styret, sier Dag Skansen som er tidligere styreleder, nå nestleder i BCS.
Han forteller at årsaken til at Høyanger ble valgt var at det var enklere, raskere og billigere å flytte inn i ferdige fabrikklokaler."
Regner med at det var både enklere, raskere og billigere også før de globale forholdene vi har nå om dagen. Høyanger burde vært første prioritet fra start, og jeg vil tro vi allerede hadde vært langt inne i byggeprosessen nå om selskapet hadde handlet annerledes. Et godt eksempel på at det ikke bare var "business" det ble tatt hensyn til når tidligere avgjørelser ble tatt.
Jeg vil også si at hvis du blir vippet av pinnen pga en utskjelling på telefon + en gjeng irriterte aksjonærer på et debattforum, så er man kanskje ikke rett person til å lede det som kan bli et nytt norskt industrieventyr, og for ikke å snakke om å hamle opp med store internasjonale aktører.
Er også enig med Molbre om at artikkelen var veldig ensrettet. Det står lite om HVORFOR folk ble så forbanna. Jeg personlig bryr meg ikke døyten om "det grønne skiftet" og "klimakamp." Jeg investerte i BCS ved notering og har akkumulert fram til nå fordi jeg tror at billigprodusert CNF/CNT kan bli milliardbutikk, både med og uten klimakrise.
Når da CEO kommer med lovnader om ditt og datt, og terrenget starter å ikke ligne på det som blir tegnet opp, så begynner man jo å lure på hva som skjer.
Ser man også på utdrag fra gårsdagens artikkel i helgelendingen:
https://www.helg.no/letter-pa-sloret-etter-fabrikkvalget-vi-skal-bygge-i-mosjoen-og-i-hoyanger/s/5-24-770011
"-Det var interne diskusjoner i en prosess fram mot endelig avgjørelse i styret, sier Dag Skansen som er tidligere styreleder, nå nestleder i BCS.
Han forteller at årsaken til at Høyanger ble valgt var at det var enklere, raskere og billigere å flytte inn i ferdige fabrikklokaler."
Regner med at det var både enklere, raskere og billigere også før de globale forholdene vi har nå om dagen. Høyanger burde vært første prioritet fra start, og jeg vil tro vi allerede hadde vært langt inne i byggeprosessen nå om selskapet hadde handlet annerledes. Et godt eksempel på at det ikke bare var "business" det ble tatt hensyn til når tidligere avgjørelser ble tatt.
Winter is Here
09.07.2022 kl 18:13
3469
Her skriver aftenposten også om den utskjelte lederen, som gikk av
https://www.aftenposten.no/norge/i/dnybow/paa-seks-aar-bygde-han-bedrifta-fraa-null-til-2-milliardar-kroner-saa-sa-det-braatt-stopp
https://www.aftenposten.no/norge/i/dnybow/paa-seks-aar-bygde-han-bedrifta-fraa-null-til-2-milliardar-kroner-saa-sa-det-braatt-stopp
Samme sak, Schibsted bruker samme sak i hele konsernet.
Oilinvestor
09.07.2022 kl 22:51
3313
Hva tenker dere om at BCS nå etablerer seg vegg i vegg med Hydro?
BCS har kommunisert at i fremtiden vil CNF bli brukt i Aluminium, sement.
Etter å hørt uttalige intervjuer/podcaster, sier selskapet at mange av deres kunder ønsker at de skal etablere seg i nærheten av dem. Da sier BCS at kundene må binde seg til 160tonn i minst 5 år.
At selskapet nå endelig skal i gang med å bygge fabrikk med kapasitet på 160 tonn, vil medføre kundesigneringer/offtakeagreement, stor sannsynlighet, i nær fremtid.
Skaleringmulighetene er helt enormt!
BCS har kommunisert at i fremtiden vil CNF bli brukt i Aluminium, sement.
Etter å hørt uttalige intervjuer/podcaster, sier selskapet at mange av deres kunder ønsker at de skal etablere seg i nærheten av dem. Da sier BCS at kundene må binde seg til 160tonn i minst 5 år.
At selskapet nå endelig skal i gang med å bygge fabrikk med kapasitet på 160 tonn, vil medføre kundesigneringer/offtakeagreement, stor sannsynlighet, i nær fremtid.
Skaleringmulighetene er helt enormt!
OZZY
09.07.2022 kl 23:13
3320
Slettet brukerskrev Samme sak, Schibsted bruker samme sak i hele konsernet.
ja klipp og lim
Rule
10.07.2022 kl 00:53
3349
Helt enig - det er det der er så vandvittig vildt. Mange industrier vil kunne få udnytte af materialet dog afhængig af pris eller krav ifht forurening.
AWILCO udtalte at de ser mulighederne som nærmest endeløse. På lang sigt kan det ikke udelukkes at her skal bruges mye mere end 2 fabrikker. Måske nok fabrikker imod ulike formål/markeder med ulike CNF/CNT kvaliteter....der må være en reel "risiko" at vi kan gå x100 fra nuværende niveau....glup....så blir der højdeskræk...
AWILCO udtalte at de ser mulighederne som nærmest endeløse. På lang sigt kan det ikke udelukkes at her skal bruges mye mere end 2 fabrikker. Måske nok fabrikker imod ulike formål/markeder med ulike CNF/CNT kvaliteter....der må være en reel "risiko" at vi kan gå x100 fra nuværende niveau....glup....så blir der højdeskræk...
rockpus
10.07.2022 kl 10:03
3208
"Har lest artikkelen, og jeg mener fortsatt at Sagmo opptrådde svært uprofesjonell som CEO.
Jeg vil også si at hvis du blir vippet av pinnen pga en utskjelling på telefon + en gjeng irriterte aksjonærer på et debattforum, så er man kanskje ikke rett person til å lede det som kan bli et nytt norskt industrieventyr, og for ikke å snakke om å hamle opp med store internasjonale aktører."
Dersom du har lest artikkelen, burde du ha fått med deg at det du nevner kun var det som fikk begeret til å flyte over. Den egentlige årsak var jo at han var utbrent grunnet alt for stort arbeidspress over lang tid sammen med de utfordringer han hadde på hjemmebane med et handikappet barn.
At det ellers var grunn for å kritisere hans litt for ivrige måte å holde aksjonærer varme, er en helt annen sak.
Jeg vil også si at hvis du blir vippet av pinnen pga en utskjelling på telefon + en gjeng irriterte aksjonærer på et debattforum, så er man kanskje ikke rett person til å lede det som kan bli et nytt norskt industrieventyr, og for ikke å snakke om å hamle opp med store internasjonale aktører."
Dersom du har lest artikkelen, burde du ha fått med deg at det du nevner kun var det som fikk begeret til å flyte over. Den egentlige årsak var jo at han var utbrent grunnet alt for stort arbeidspress over lang tid sammen med de utfordringer han hadde på hjemmebane med et handikappet barn.
At det ellers var grunn for å kritisere hans litt for ivrige måte å holde aksjonærer varme, er en helt annen sak.
« At det ellers var grunn for å kritisere hans litt for ivrige måte å holde aksjonærer varme, er en helt annen sak.»
Jeg er av den oppfatning av at kritikken mot han står seg godt. Jeg var og en av de som skrev skarpe mailer til han, og de andre i kedelsen. Ser at mine mailer kunne vært unngått i den form de ble skrevet, i vår og påsken, men som CEO og hans stil, tok han munnen for full ovenfor oss aksjonærer.
Det er ingen søndagsskole dette, vi har satt sparepengene i dette, og jeg har millionbeløp her. Når hans stil over tid bærer preg av uaeriøsitet, så skal han høre fra oss aksjonærer. Det er min mening.
Jeg er av den oppfatning av at kritikken mot han står seg godt. Jeg var og en av de som skrev skarpe mailer til han, og de andre i kedelsen. Ser at mine mailer kunne vært unngått i den form de ble skrevet, i vår og påsken, men som CEO og hans stil, tok han munnen for full ovenfor oss aksjonærer.
Det er ingen søndagsskole dette, vi har satt sparepengene i dette, og jeg har millionbeløp her. Når hans stil over tid bærer preg av uaeriøsitet, så skal han høre fra oss aksjonærer. Det er min mening.
MacT
11.07.2022 kl 07:44
2672
J.B.S kjøpte 1200 aksjer og solgte de 4 dager etterpå. Med hovedkontoen. Total beholdning:2.280.000.
Hva er poenget?🤷🏻♂️
Hva er poenget?🤷🏻♂️
nutellut
11.07.2022 kl 08:49
2553
Eh poenget må vel du redegjøre for - jeg ser heller ikke poenget med kommentaren din 🤜
MacT
11.07.2022 kl 08:56
2515
At Jan Børge sagmo x CEO kjøper og selger 1200 fise aksjer, Er rimelig spesielt.
Syns ikke du?
Syns ikke du?
Redigert 11.07.2022 kl 08:57
MacT: Det er jeg helt enig med, helt ufattelig at JBS kan holde på slik. Han burde hatt lockup 12 mnd ekstra. Den lille sympatien jeg fikk med han i helgens BT, er borte. Han er en voksen mann, og må tåle å stå i litt, særlig når han sier mer enn han kan holde, mange ganger.
rockpus
11.07.2022 kl 09:09
2499
Selv om du ikke har sympati med mannen, bør du ikke glemme at du sannsynligvis ikke hadde hatt noe BCS å investert i, om det ikke var for han.
Hvorfor bry seg om denne lille traden? Den har selvsagt ikke gjort noe fra eller til.
Hvorfor bry seg om denne lille traden? Den har selvsagt ikke gjort noe fra eller til.
Oilinvestor
11.07.2022 kl 09:14
2493
Send mail til styreleder eller Saga Pure og hør hva de synes om at J.S.B trader slik som han gjør.
Selvom J.S.B er " ute" av selskapet, så burde han skjønne at hans handlinger fortsatt vil ha stor påvirkning av massene. Derfor burde han ikke holde på med trading i sitt eget selskap.
Når det er sagt, er jeg stålbull på caset middel og langsikt.
Selvom J.S.B er " ute" av selskapet, så burde han skjønne at hans handlinger fortsatt vil ha stor påvirkning av massene. Derfor burde han ikke holde på med trading i sitt eget selskap.
Når det er sagt, er jeg stålbull på caset middel og langsikt.
rockpus
11.07.2022 kl 09:19
2475
Synes heller vi skal oppfordre aksjonærer til å bli litt mer kritiske til hva de skal plage styre og ledelse med av ubetydelige mailer.
Hva i all verden betyr kjøp og salg av 1200 aksjer?
Hva i all verden betyr kjøp og salg av 1200 aksjer?
Rocpus: for en naiv tankegang. Tror du det ville hatt noe å si om Musk tradet noe i egne selskaper?
Det er klart det har noe å si, for listene har 2 dagers etterslep, dvs vi ser tallene og handlinger 3 dager senere enn utført, pluss helg når den kommer mellom. Da vet man ikke om dette er starten på noe større, og skaper usikkerhet. Dessuten virker det helt, gjentar HELT meningsløst å selge 1200 aksjer, og kjøpe igjen. Selv ikke en konfirmant med 100.000 kr gadd gjøre det! Da trenger neppe mannen med 2-siffra millioner på bok å trade inn noen hundrelapper heller.....!
Mannen er åpenbart forstyrra, og det står jeg ved. Det er den samla historikken hans som gjør at jeg tar slike ord inn i mitt tastatur.
Det er klart det har noe å si, for listene har 2 dagers etterslep, dvs vi ser tallene og handlinger 3 dager senere enn utført, pluss helg når den kommer mellom. Da vet man ikke om dette er starten på noe større, og skaper usikkerhet. Dessuten virker det helt, gjentar HELT meningsløst å selge 1200 aksjer, og kjøpe igjen. Selv ikke en konfirmant med 100.000 kr gadd gjøre det! Da trenger neppe mannen med 2-siffra millioner på bok å trade inn noen hundrelapper heller.....!
Mannen er åpenbart forstyrra, og det står jeg ved. Det er den samla historikken hans som gjør at jeg tar slike ord inn i mitt tastatur.
Zolo
11.07.2022 kl 09:26
2524
Ja ja, bare å glemme ex CEO nå.
Kommer straks melding om ny CEO i BCS :-)
Alt tyder på at stillingen er blitt besatt siden stillingsannonsen nå er trekt fra Visindi sin portal.
Kommer straks melding om ny CEO i BCS :-)
Alt tyder på at stillingen er blitt besatt siden stillingsannonsen nå er trekt fra Visindi sin portal.
Mykje godt i vente,
CEO
Løkke tiltrer (innsidehandel ?)
Kontrakter
Håper på noe kursdrivende som får oss til å legge 30 og 40 tallet bak oss.
CEO
Løkke tiltrer (innsidehandel ?)
Kontrakter
Håper på noe kursdrivende som får oss til å legge 30 og 40 tallet bak oss.
rockpus
11.07.2022 kl 09:31
2543
Synes du skal holde opp å sparke en mann som ligger nede!
Hadde han solgt en større post, hadde jeg vært mer enig. Denne underlige traden er kun, nettopp underlig. La oss heller fokusere på selskapet og den nye ledelse.
Fikk du forresten noe svar fra Norne?
Hadde han solgt en større post, hadde jeg vært mer enig. Denne underlige traden er kun, nettopp underlig. La oss heller fokusere på selskapet og den nye ledelse.
Fikk du forresten noe svar fra Norne?
Oilinvestor
11.07.2022 kl 09:34
2529
Nå som fabrikken er et faktum og produksjonvolum, så forventer jeg salgskontrakt(er) blir signert i nær fremtid.
Forventer også Løkke gjør sin del av jobben bla. med å kjøpe en solid post i selskapet;-) Han og Bjør skapte tross alt solid oppmerksomhet rundt NEL. Dreamteamet is back :-)
Forventer også Løkke gjør sin del av jobben bla. med å kjøpe en solid post i selskapet;-) Han og Bjør skapte tross alt solid oppmerksomhet rundt NEL. Dreamteamet is back :-)
Mannen ligger ikke nede, han var nede for telling i påsken, og er i full vigør på Twitter, Linkedin og Instagram samt andre steder jeg følger med. Han tok børa av seg ved å gå av og er nå oppegående. De fleste har prøvd dette med å strekke strikken for lenge, også jeg- og hadde en periode off for å hente meg inn igjen. Slikt skjer, men når man har kvittet seg med børa, går det raskt inn i normalen igjen.
Ingen svar fra Norne enda, det bare underbygger (u)seriøsiteten jeg har tenkt om dem lenge. Ingen beviser funnet, eller lagt frem her på dette kursmål, så det har jeg null tro på. Dessuten tviler jeg på at Norne dekker en filleaksje som BCS overhode.
Ingen svar fra Norne enda, det bare underbygger (u)seriøsiteten jeg har tenkt om dem lenge. Ingen beviser funnet, eller lagt frem her på dette kursmål, så det har jeg null tro på. Dessuten tviler jeg på at Norne dekker en filleaksje som BCS overhode.
GemeFattern
11.07.2022 kl 09:35
2609
Er det en gluping der ute som vil selge meg en slump på 35 kr i dag, så blir jeg meget fornøyd! Takker på forhånd :-)
MacT: Hvordan går det med admin på facebook siden som skulle holde på sin siste 1/3 av BCS, Zafar - er han helt ute privat og selskapene? Eller sitter han fremdeles på 30k aksjer via Global?
rockpus
11.07.2022 kl 09:47
2630
"Ingen svar fra Norne enda, det bare underbygger (u)seriøsiteten jeg har tenkt om dem lenge. Ingen beviser funnet, eller lagt frem her på dette kursmål, så det har jeg null tro på. Dessuten tviler jeg på at Norne dekker en filleaksje som BCS overhode."
Var det da bare en bløff fra VanDiemen7? I tilfelle et alvorlig tilfelle av forsøk på manipulasjon. Det sier jo litt at denne personen ikke ga en eneste kommentar etter sitt innlegg.
Dette ble heller ikke opplyst om på verken Tekinvestor eller XI. Begge disse forum pleier å være raske med å legge inn nye kursmål og analyser.
Var det da bare en bløff fra VanDiemen7? I tilfelle et alvorlig tilfelle av forsøk på manipulasjon. Det sier jo litt at denne personen ikke ga en eneste kommentar etter sitt innlegg.
Dette ble heller ikke opplyst om på verken Tekinvestor eller XI. Begge disse forum pleier å være raske med å legge inn nye kursmål og analyser.
Jeg har hele tiden hevdet at dette var ett Trolleinnlegg fra han ja, og bløff og kursmanipulering.
Du får sjekke nicket hans og se om du ser en lang varm BCS investor.......:
Du får sjekke nicket hans og se om du ser en lang varm BCS investor.......:
rockpus
11.07.2022 kl 09:54
2630
Det som gjør dette så merkelig, er at jeg har sett på den personen som en av de mer seriøse bidragsytere på disse trådene om BCS.
Rart vedkommende ikke bidrar til å opplyse saken da, det ville vel vi alle gjort om vi fremsatte en slik påstand.
GemeFattern
11.07.2022 kl 11:10
2652
Norne:
Full-scale plant in Høyanger awaits, but Mosjøsen
adds concern
Bergen Carbon Solutions (BCS) announced on Monday its investment
decision for the first full-scale production factory to be established in
an existing facility in Høyanger. This is a change in plans from
launching production at a completely new workshop. This brings a
reduction in CAPEX and financing needs, but total capacity is also
scaled down. Ambiguity regarding Mosjøsen brings scepticism, but we
remain bullish on the stock with a Buy recommendation and a lower
target price of NOK 58/sh.
First full-scale production factory to be built in
In March BCS signed an option agreement with the municipality of
Høyanger for the potential establishment of a full-scale production factory.
On Monday the company declared that it would proceed with utilizing an
existing production hall. The primary goal of 240t Carbon Nanofiber (CNF)
capacity at the plant was reduced to 160t. However, using a grey facility will
decrease the project’s CAPEX by NOK 90m, equivalent to 20% of the project
cost. Additionally, the plant will be accelerated, with production expected
to start in mid-2023 and a 9-12 month period of the ramp-up to full
capacity. We now see more clarity and confidence regarding this project,
and in addition assume lower dilution and capital raising needs.
Uncertainty regarding Mosjøsen increases
Before the final announcement, BCS had intentions to build its first factory
in a new facility in Mosjøsen. The company claimed to have already started
preparations, with the construction of the 160t CNF plant to start in July.
Updates mentioned that a site manager has already been hired and the
recruitment process of production workers was underway. No information
regarding employees or project timeline has been communicated.
In the investment decision commentary, BCS states that taking the
Høyanger plant live first is less risky and, in the meantime, the company
can better prepare for the Mosjøsen project. We also believe taking the
Høyanger plant first is a good idea as it will lower construction risk and
require less capital financing. However, given limited information about
the direction of Mosjøsen and reduced total planned CNF capacity we
adjust our estimates downwards.
Estimates lowered, but attractive valuation persists
Overall, the report shows the company is making sensible decisions and we
believe the first plant in Høyanger will be running at full capacity in 2024.
The company still has a lot of upsides, one of which is the conversion to
CNT, which has higher pricing and BCS can most likely achieve higher
margins with this product. However, largely due to decreased capacity and
increased cost of capital we reduce our projections and valuation. We
discount our target price by 10% to account for large unknowns regarding
the Mosjøsen factory. The TP for the share is lowered to NOK 58/sh from
NOK 90/sh and we reiterate a BUY recommendation and identify
NOK 41 - 79/sh valuation range as low/high scenarios.
Full-scale plant in Høyanger awaits, but Mosjøsen
adds concern
Bergen Carbon Solutions (BCS) announced on Monday its investment
decision for the first full-scale production factory to be established in
an existing facility in Høyanger. This is a change in plans from
launching production at a completely new workshop. This brings a
reduction in CAPEX and financing needs, but total capacity is also
scaled down. Ambiguity regarding Mosjøsen brings scepticism, but we
remain bullish on the stock with a Buy recommendation and a lower
target price of NOK 58/sh.
First full-scale production factory to be built in
In March BCS signed an option agreement with the municipality of
Høyanger for the potential establishment of a full-scale production factory.
On Monday the company declared that it would proceed with utilizing an
existing production hall. The primary goal of 240t Carbon Nanofiber (CNF)
capacity at the plant was reduced to 160t. However, using a grey facility will
decrease the project’s CAPEX by NOK 90m, equivalent to 20% of the project
cost. Additionally, the plant will be accelerated, with production expected
to start in mid-2023 and a 9-12 month period of the ramp-up to full
capacity. We now see more clarity and confidence regarding this project,
and in addition assume lower dilution and capital raising needs.
Uncertainty regarding Mosjøsen increases
Before the final announcement, BCS had intentions to build its first factory
in a new facility in Mosjøsen. The company claimed to have already started
preparations, with the construction of the 160t CNF plant to start in July.
Updates mentioned that a site manager has already been hired and the
recruitment process of production workers was underway. No information
regarding employees or project timeline has been communicated.
In the investment decision commentary, BCS states that taking the
Høyanger plant live first is less risky and, in the meantime, the company
can better prepare for the Mosjøsen project. We also believe taking the
Høyanger plant first is a good idea as it will lower construction risk and
require less capital financing. However, given limited information about
the direction of Mosjøsen and reduced total planned CNF capacity we
adjust our estimates downwards.
Estimates lowered, but attractive valuation persists
Overall, the report shows the company is making sensible decisions and we
believe the first plant in Høyanger will be running at full capacity in 2024.
The company still has a lot of upsides, one of which is the conversion to
CNT, which has higher pricing and BCS can most likely achieve higher
margins with this product. However, largely due to decreased capacity and
increased cost of capital we reduce our projections and valuation. We
discount our target price by 10% to account for large unknowns regarding
the Mosjøsen factory. The TP for the share is lowered to NOK 58/sh from
NOK 90/sh and we reiterate a BUY recommendation and identify
NOK 41 - 79/sh valuation range as low/high scenarios.
OZZY
11.07.2022 kl 11:42
2618
Google translate
Fullskala anlegg i Høyanger venter, men Mosjøsen
legger til bekymring
Bergen Carbon Solutions (BCS) offentliggjorde mandag sin investering
beslutning om den første fullskala produksjonsfabrikken som skal etableres i
et eksisterende anlegg i Høyanger. Dette er en endring i planene fra
lanserer produksjon på et helt nytt verksted. Dette bringer en
reduksjon i CAPEX og finansieringsbehov, men totalkapasitet er det også
nedskalert. Tvetydighet angående Mosjøsen gir skepsis, men vi
forbli bullish på aksjen med en kjøpsanbefaling og en lavere
målpris på 58 kr/sh.
Første fullskala produksjonsfabrikk som ble bygget inn
I mars signerte BCS en opsjonsavtale med kommunen
Høyanger for potensiell etablering av en fullskala produksjonsfabrikk.
Mandag erklærte selskapet at det ville fortsette med å bruke en
eksisterende produksjonshall. Hovedmålet for 240t Carbon Nanofiber (CNF)
kapasiteten ved anlegget ble redusert til 160t. Imidlertid vil bruke en grå innretning
redusere prosjektets CAPEX med 90 millioner kroner, tilsvarende 20 % av prosjektet
koste. I tillegg vil anlegget bli fremskyndet, med forventet produksjon
til å starte i midten av 2023 og en 9-12 måneders periode med opptrapping til full
kapasitet. Vi ser nå mer klarhet og tillit angående dette prosjektet,
og i tillegg anta lavere utvanning og behov for kapitalinnhenting.
Usikkerheten rundt Mosjøsen øker
Før den endelige kunngjøringen hadde BCS intensjoner om å bygge sin første fabrikk
i et nytt anlegg i Mosjøsen. Selskapet hevdet å allerede ha startet
forberedelser, med byggingen av 160t CNF-anlegget som starter i juli.
Oppdateringer nevnte at en stedsleder allerede er ansatt og
rekrutteringsprosessen for produksjonsarbeidere var i gang. Ingen informasjon
angående ansatte eller prosjekttidslinje er kommunisert.
I kommentaren til investeringsbeslutningen uttaler BCS at å ta
Høyanger plant live first er mindre risikabelt og i mellomtiden selskapet
kan forberede Mosjøsen-prosjektet bedre. Vi tror også å ta
Høyanger anlegg først er en god idé da det vil senke byggerisiko og
krever mindre kapitalfinansiering. Men gitt begrenset informasjon om
retningen av Mosjøsen og redusert total planlagt CNF-kapasitet vi
justere våre estimater ned.
Estimater senkes, men attraktiv verdsettelse vedvarer
Samlet sett viser rapporten at selskapet tar fornuftige beslutninger og vi
tror det første anlegget i Høyanger vil gå for fullt i 2024.
Selskapet har fortsatt mange oppsider, en av dem er konverteringen til
CNT, som har høyere priser og BCS kan mest sannsynlig oppnå høyere
marginer med dette produktet. Men i stor grad på grunn av redusert kapasitet og
økte kapitalkostnader vi reduserer våre anslag og verdsettelse. Vi
rabatt vår målpris med 10 % for å ta høyde for store ukjente vedr
Mosjøsen-fabrikken. TP for aksjen senkes til 58 kr/sh fra
90 kr/sh og vi gjentar en KJØP-anbefaling og identifiserer
41 - 79 kr/sh verdsettelsesområde som lav/høy scenarier.
Fullskala anlegg i Høyanger venter, men Mosjøsen
legger til bekymring
Bergen Carbon Solutions (BCS) offentliggjorde mandag sin investering
beslutning om den første fullskala produksjonsfabrikken som skal etableres i
et eksisterende anlegg i Høyanger. Dette er en endring i planene fra
lanserer produksjon på et helt nytt verksted. Dette bringer en
reduksjon i CAPEX og finansieringsbehov, men totalkapasitet er det også
nedskalert. Tvetydighet angående Mosjøsen gir skepsis, men vi
forbli bullish på aksjen med en kjøpsanbefaling og en lavere
målpris på 58 kr/sh.
Første fullskala produksjonsfabrikk som ble bygget inn
I mars signerte BCS en opsjonsavtale med kommunen
Høyanger for potensiell etablering av en fullskala produksjonsfabrikk.
Mandag erklærte selskapet at det ville fortsette med å bruke en
eksisterende produksjonshall. Hovedmålet for 240t Carbon Nanofiber (CNF)
kapasiteten ved anlegget ble redusert til 160t. Imidlertid vil bruke en grå innretning
redusere prosjektets CAPEX med 90 millioner kroner, tilsvarende 20 % av prosjektet
koste. I tillegg vil anlegget bli fremskyndet, med forventet produksjon
til å starte i midten av 2023 og en 9-12 måneders periode med opptrapping til full
kapasitet. Vi ser nå mer klarhet og tillit angående dette prosjektet,
og i tillegg anta lavere utvanning og behov for kapitalinnhenting.
Usikkerheten rundt Mosjøsen øker
Før den endelige kunngjøringen hadde BCS intensjoner om å bygge sin første fabrikk
i et nytt anlegg i Mosjøsen. Selskapet hevdet å allerede ha startet
forberedelser, med byggingen av 160t CNF-anlegget som starter i juli.
Oppdateringer nevnte at en stedsleder allerede er ansatt og
rekrutteringsprosessen for produksjonsarbeidere var i gang. Ingen informasjon
angående ansatte eller prosjekttidslinje er kommunisert.
I kommentaren til investeringsbeslutningen uttaler BCS at å ta
Høyanger plant live first er mindre risikabelt og i mellomtiden selskapet
kan forberede Mosjøsen-prosjektet bedre. Vi tror også å ta
Høyanger anlegg først er en god idé da det vil senke byggerisiko og
krever mindre kapitalfinansiering. Men gitt begrenset informasjon om
retningen av Mosjøsen og redusert total planlagt CNF-kapasitet vi
justere våre estimater ned.
Estimater senkes, men attraktiv verdsettelse vedvarer
Samlet sett viser rapporten at selskapet tar fornuftige beslutninger og vi
tror det første anlegget i Høyanger vil gå for fullt i 2024.
Selskapet har fortsatt mange oppsider, en av dem er konverteringen til
CNT, som har høyere priser og BCS kan mest sannsynlig oppnå høyere
marginer med dette produktet. Men i stor grad på grunn av redusert kapasitet og
økte kapitalkostnader vi reduserer våre anslag og verdsettelse. Vi
rabatt vår målpris med 10 % for å ta høyde for store ukjente vedr
Mosjøsen-fabrikken. TP for aksjen senkes til 58 kr/sh fra
90 kr/sh og vi gjentar en KJØP-anbefaling og identifiserer
41 - 79 kr/sh verdsettelsesområde som lav/høy scenarier.
rockpus
11.07.2022 kl 12:26
2587
Vel, da fikk vi avklart saken og at VanDiemen7 hadde sitt på det rene.
Men å forstå at Norne i motsetning til Fearnley valgte å redusere kursmålet, er ikke lett å skjønne.
Men å forstå at Norne i motsetning til Fearnley valgte å redusere kursmålet, er ikke lett å skjønne.
GemeFattern
11.07.2022 kl 12:54
2529
I likhet med Fearnley så overser jeg glatt hva disse aktørene presterer å lire fra seg. Det er kun markedet som bestemmer til syvende og sist. Kursmål meg her og kursmål meg der. Jeg gir meg katta, og holder blikket stødig mot år 2026, minimum.
rockpus
11.07.2022 kl 13:34
2490
Fra dagens ekstremt lave kursnivå må man ikke nødvendigvis vente til 2026 for å få stor gevinst. Her er det mye i vente både for de kortsiktige og de langsiktige! Bare de nærmeste uker kan være nok for en mer kortsiktig investor.
OZZY
11.07.2022 kl 13:45
2471
for å få slik informasjon fra Norne før alle andre må man være «godt inni det». Hvem er denne VanDiemen7 ?