Belco - Børsen desiderte beste tørrbulk-aksje
I morgen legger Belship/Belco fram sitt 1.kvartal resultat, inkludert andel av sitt eierskap i Lighthouse, tipper jeg driftsresultatet blir ca. 450 mill..
D.v.s. Kr. 1,80 pr. aksje, som er lik 8,5 % avkastning pr. aksje. Ingen andre tørrbulk-aksjer vil eventuelt kunne slå dette.
Hvis Golden Ocean skulle greie tilsvarende resultat i forhold til aksjekurs, så må de ha Kr. 11,- pr. aksje, og det vil de være milevis unna.
Skjønner ennå ikke at så få har oppdaget Belship.
D.v.s. Kr. 1,80 pr. aksje, som er lik 8,5 % avkastning pr. aksje. Ingen andre tørrbulk-aksjer vil eventuelt kunne slå dette.
Hvis Golden Ocean skulle greie tilsvarende resultat i forhold til aksjekurs, så må de ha Kr. 11,- pr. aksje, og det vil de være milevis unna.
Skjønner ennå ikke at så få har oppdaget Belship.
Longsitinbulk
24.10.2022 kl 23:21
10484
Skal bli spennende å se om ikke dette kanskje kan sette litt fyr i spott markedet for de mindre bulk klassene på tampen av året.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/10/24/195879724/russisk-og-ukrainsk-korn-hoper-seg-opp-i-istanbul
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/10/24/195879724/russisk-og-ukrainsk-korn-hoper-seg-opp-i-istanbul
Redigert 24.10.2022 kl 23:22
Du må logge inn for å svare
citius
25.10.2022 kl 08:00
10332
Den pluggen vokser seg stor og det går sakte med alle de russiske innvendingene
Longsitinbulk
25.10.2022 kl 15:47
10141
La oss håpe at vi ble kvitt siste rest salgs overheng i aksjen i dag, drybulk stiger og snart er det dividende fest, passer bra med en før juls gave.
Redigert 25.10.2022 kl 15:48
Du må logge inn for å svare
Pentad
25.10.2022 kl 22:33
9938
Jeg er svært fornøyd med utsiktene til BELCO, men jeg fikk fylle godt på rundt 14,-
Solid selskap rustet for fremtiden. Klok ledelse
Jeg har mest tro på bulk i 2023 (i shipping). Med overhengende inflasjon, går jeg tilbake til basics. Basic frakt av korn, kull, osv
Da får container og feedersegment med møbler og NIKE sko vente til verden har roet seg.
Ikke minst! BELCO får ikke pes fra FA overskrifter.
Vi seiler i fred og ro
Solid selskap rustet for fremtiden. Klok ledelse
Jeg har mest tro på bulk i 2023 (i shipping). Med overhengende inflasjon, går jeg tilbake til basics. Basic frakt av korn, kull, osv
Da får container og feedersegment med møbler og NIKE sko vente til verden har roet seg.
Ikke minst! BELCO får ikke pes fra FA overskrifter.
Vi seiler i fred og ro
Redigert 25.10.2022 kl 22:34
Du må logge inn for å svare
citius
26.10.2022 kl 11:13
9684
Flere elementer som vil trekke opp gode rater, mye bulk som skal rundt i verden
da er supermax / ultramax bra segment
Kina løser opp og etterspørselen går "i taket"
Russland roter med sitt ang frakt også
https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/fn-over-150-skip-med-korn-hoper-seg-opp-utenfor-istanbul/15215520/
Anbefaler denne på det sterkeste
https://www.belships.com/belships-company-presentation-pareto-energy-conference-15-sep-2022/
citius
26.10.2022 kl 11:25
9903
Nye IMO-regler kommer, er man klar??
With an average age of 3.5 years, the fleet is well positioned for new IMO regulations coming next year
Og en ganske stor rosin i pølsen (extra utbytte kan komme herfra)
• In addition, Belships owns 51% of Lighthouse Navigation, a commercial operator which has been profitable for every year since inception in 2009.
They are on track for a profitable H2 – and is attributed no value at today’s share price according to the company
Cutter
26.10.2022 kl 12:29
9924
Ja, i det lange løp er nok lite overskrifter og analytikerjag bare en fordel. Blir nok liv i leieren ved Q3. Blir nok ikke råd å komme unna da
citius
27.10.2022 kl 09:20
9489
Markedet bør nå fokusere på Q3 som er nevnt her, utbytte, utsikter m.v.
En annen ting som er lite i fokus: Byggepriser og tid
Hører fra andre som bygger store enheter at prisene er på full fart oppover
Fra 20 - 50% på "saker og ting", samt at byggetiden øker voldsomt
Alt dette er positivt for BELCO, i den situasjonen de er i nå
Skipsverdiene bør økes kraftig i regnskapene og hos analytikerstanden for de neste årene
skraping øker, bygging faller, begge ganske vesentlig
Og aksjen?? Bør selvfølgelig flyttes godt opp på 20-tallet!
Folket vil ha god, stabil drift og gode utbytter!!!
Hører dere?
citius
27.10.2022 kl 09:42
9452
Ser på nettet...Pareto i dag
"Vi gjentar kjøp og beholder Belships som vårt toppvalg innen tørrbulk", skriver meglerhuset.
Longsitinbulk
27.10.2022 kl 09:42
9469
Bare 14 dager til resultat nå, skal bli deilig å fylle depo kontien med litt dividende penger
Bel er ikke bare Pareto toppvalg innen drybulk, vi er noen andre som også ser lys på dagens aksje kurs.
Bel er ikke bare Pareto toppvalg innen drybulk, vi er noen andre som også ser lys på dagens aksje kurs.
Redigert 27.10.2022 kl 09:43
Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
27.10.2022 kl 09:56
9510
Bra oppside her.
BELCO: PARETO SECURITIES NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 21 FRA 23
27.10.2022 09:34 Pareto Securities nedjusterer sitt kursmål på Belships til 21 kroner fra 23 kroner. Kjøpsanbefalingen fastholdes.
Det fremgår av en oppdatering torsdag.
"Vi gjentar kjøp og beholder Belships som vårt toppvalg innen tørrbulk", skriver meglerhuset.
BELCO: PARETO SECURITIES NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 21 FRA 23
27.10.2022 09:34 Pareto Securities nedjusterer sitt kursmål på Belships til 21 kroner fra 23 kroner. Kjøpsanbefalingen fastholdes.
Det fremgår av en oppdatering torsdag.
"Vi gjentar kjøp og beholder Belships som vårt toppvalg innen tørrbulk", skriver meglerhuset.
Redigert 27.10.2022 kl 09:56
Du må logge inn for å svare
citius
27.10.2022 kl 17:03
9345
BELCO oppdaterer
For Q4 2022, contract coverage now stands at 90 per cent at a gross rate of about USD 22 900 per day per vessel.
For Q1 2023, contract coverage now stands at 70 per cent at a gross rate of about USD 22 500 per day per vessel.
For 2023 contract coverage stands at 50 per cent at a gross rate of about USD 21 900 per day per vessel.
kodenavn
28.10.2022 kl 09:07
9085
BELCO has entered three new TC out agreements for its Ultramax vessels. One TC is for 10-13 months at USD 17.75k/d, one for 10-13 months at USD 16.25k/d and one for 5-7 months at USD 17.25k/d. Two of the contracts commenced in Oct-22 and the third will commence in Nov-22. Including these contracts, BELCO’s contract coverage screens nothing but solid with 4q22 90% covered at USD 22.9k/d, 1q23 70% covered at USD 22.5k/d and the entire 2023 50% covered at USD 21.9k/d – leaving space for continued quarterly dividend payments despite pressured markets, we believe.
MorganKane
31.10.2022 kl 14:53
8598
1,6 kroner i pluss per aksje og 1 blank i utbytte. Begrunnet tilsvarende rater som i Q2, men lavere bunkers kostnader og sterkere dollar.
citius
02.11.2022 kl 09:23
8406
Peak inflation er bak oss
Etter nyttår kan vi begynne og se kurser over 20 igjen, kanskje litt før
Og utbyttene kommer som perler på en snor! :-)
Etter nyttår kan vi begynne og se kurser over 20 igjen, kanskje litt før
Og utbyttene kommer som perler på en snor! :-)
Redigert 02.11.2022 kl 09:24
Du må logge inn for å svare
Remington
02.11.2022 kl 10:18
8439
Det er bra du holder motet oppe. Syns den har stått litt i det sisste. Ratene har vel ikke gått rette veien heller. Utbytte blir vel avklart snart.
kodenavn
02.11.2022 kl 11:21
8406
Innenfor tørrbulk er Belships Lies favoritt. Ultramax-segmentets inntjening har holdt seg mye bedre enn i Capesize, men aksjen prises likevel til bare 0,7 ganger NAV. Dssuten har Belships sikret 95 prosent av inntjeningen for fjerde kvartal, 75 prosent av første kvartal, og halvparten av 2023 til en snittsrate på 21. 900 dollar per dag.
desirata
02.11.2022 kl 11:50
8370
"alle" forventer et bedret bulk marked etter kinesisk nyttår og videre i 2023. Slik sett er Belco veldig bra situert.
De kan bare vente til de har ledige skip på vårparten og forhåpentligvis charter disse ut for $22-23k videre neste år. Ligthhouse er også veldig dyktige å sikre flåten. Jeg ser for meg et årleg utbytte på 3-4kr i mange år. Inntil rederne begynner å kontrahere igjen, hvertfall 3år. Da har vi fått 10kr i utbytte og kan ikke feile.
De kan bare vente til de har ledige skip på vårparten og forhåpentligvis charter disse ut for $22-23k videre neste år. Ligthhouse er også veldig dyktige å sikre flåten. Jeg ser for meg et årleg utbytte på 3-4kr i mange år. Inntil rederne begynner å kontrahere igjen, hvertfall 3år. Da har vi fått 10kr i utbytte og kan ikke feile.
citius
03.11.2022 kl 10:21
8109
Danske Bank med oppdatering
Innenfor tørrbulk er Belships Lies favoritt.
Ultramax-segmentets inntjening har holdt seg mye bedre enn i Capesize, men aksjen prises likevel til bare 0,7 ganger NAV.
Dessuten har Belships sikret 95 prosent av inntjeningen for fjerde kvartal,
75 prosent av første kvartal, og halvparten av 2023 til en snittsrate på 21. 900 dollar per dag.
citius
03.11.2022 kl 11:05
8040
Sjekk her
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/983d570f-88f9-42a6-a319-8d999a824794
Selskapet ligger an til å tjen 7,50 pr. aksje
Det blir "fort" 4 kr/aksjen i samlet utbytte til aksjonærene, fordelt pr. kvartal
(evnt extra utbytte kommer inn i det nye året)
0,75 pr. kvrtal og en extra krone i 2023 = 4 kroner
Regn ut hva du får ved et snitt på aksjen kjøpt på ca 15 kroner :-)
Over 25% i året, når kursen står stille
Best in town!!
I urolige tider er det viktig å holde ut i gode selskaper med solid utbytter
så kommer kursen etterhvert og du blir rikelig belønnet
citius
04.11.2022 kl 08:36
7757
Kina letter på sløret
https://www.finansavisen.no/nyheter/olje/2022/11/04/7957108/kina-rykter-lofter-oljeprisen?internal_source=sistenytt
Børsen der nede voldsomt opp i morgentimene, + 6 til 8%
Blir fart i shippingen nå, tenker jeg
citius
04.11.2022 kl 12:45
7574
Fremdeles en P/E under 3..... som betyr halv pris
Market cap = 3,6 MRD
BBBBBBillig :-)
Market cap = 3,6 MRD
BBBBBBillig :-)
Redigert 04.11.2022 kl 12:48
Du må logge inn for å svare
citius
07.11.2022 kl 08:38
7233
Viktig å se fremover og ikke bakover
2023 ligger an til et godt år, mye dårlig ligger inne i kursene nå...
Nikkei 225 i Tokyo stiger 1,3 prosent
Hang Seng i Hongkong er opp 3 prosent
https://e24.no/boers-og-finans/i/y6Ejae/kraftig-oppgang-paa-hongkong-boersen
citius
07.11.2022 kl 10:31
7157
Strax kommer Q3, blir bra og garantert utbytte også dette kvartalet!
Hva sa man i siste oppdatering som betyr noe nå???
Svært gode transaksjoner er gjort, så det skal ligge flere grunker på bunnlinjen nå
Ultramax newbuildings BELYAMATO and BELMONDO are expected to be delivered from Imabari
Shipbuilding, Japan in November 2022 and January 2023.
Transactions
Belships entered into agreements for the acquisition of two modern 64 000 dwt Ultramax bulk
carriers built at Japanese shipyards in 2019 and 2020. The vessels are financed through time charter
lease agreements for a fixed period of about 5 years with options to extend for a further 2 years.
Cash breakeven for each vessel is about USD 11 200 per day. Belships paid a total of USD 12.0m as
downpayment upon delivery of the vessels. The agreements come with options to repurchase the
vessels significantly below current market levels. The vessels were delivered in June.
Belships has declared an option to purchase the Ultramax bulk carrier BELNIPPON (2018). The strike
price is significantly below current market levels. Conclusion is expected within Q3 2022. Belships
will finance the vessel under available bank financing substantially covering the amount due for
the purchase option.
Belships entered into an agreement for the acquisition of a modern 64 000 dwt Ultramax bulk carrier
built at a Japanese shipyard in 2020. The vessel is financed through a time charter lease agreement
for a fixed period of about 5 years with options to extend for 3 years. Belships paid a total of USD
6.0m upon delivery of the vessel. Cash breakeven for the vessel is about USD 11 600 per day. The
agreement comes with an option to purchase the vessel during the charter significantly below
current market levels. The vessel was delivered in June.
Belships entered into an agreement for the sale of BELPAREIL. The 63 000 dwt bulk carrier was built
in 2015, and was the oldest ship in Belships’ fleet. The vessel was delivered to its new owners in July
and Belships will realise a gain of approximately USD 11.0m in Q3 2022. Total net cash flow after
delivery of the vessel was approximately USD 28.5m.
Belships entered into agreements for the acquisition of two modern Ultramax bulk carriers built at
Japanese shipyards in 2015 and 2017. Belships paid a total of USD 15.5m as downpayment upon
delivery of the vessels. The vessels are currently on time charter lease agreements with purchase
options significantly below current market levels. Belships has declared the purchase options for
both vessels and will finance the vessels under available bank financing substantially covering the
amounts due. The vessels were delivered in July.
Belships’ fleet has increased and improved with only modest cash investments, signaling the
competitive advantage Belships has in sourcing ship finance. The Japanese-designed bulk carriers
entering the fleet represent the highest quality and lowest fuel consumption available in the
market today.
Cutter
09.11.2022 kl 13:39
6624
GCC betaler ca 1 kr i utbytte i kvartalet og koster ca 170 kr. BELSHIPS betaler ca 1 kr i utbytte i kvartalet og koster ca 15 kr. Noen som kan gi en fornuftig forklaring her?
msmekk
10.11.2022 kl 08:01
6293
Da ble det som ventet 0,75 Kr i Q3 som gir 20% i årlig utbytte, noen bedre?
citius
10.11.2022 kl 08:10
6301
Et par høydedrag for tilstanden
* Net result of USD 49.8m (USD 35.2m)
* Declared dividend of USD 18.4m (NOK 0.75 per share)
Selskapet går ut av kvartalet med....
Cash and cash equivalents USD 116.3m
Belships ASA aims to distribute quarterly cash dividends targeting about 50 per
cent of net result adjusted for non-recurring items. Other surplus cash flow may
be used for accelerated amortisation of debt, share buy-backs or vessel
acquisitions considered to be accretive to shareholders' value.
citius
10.11.2022 kl 09:50
6123
Sterke denne også
Lighthouse Navigation
Lighthouse Navigation delivered another strong quarter with an EBITDA of USD 10.1m, which
includes provisions for potential loss-making contracts of USD 4.6m based on the forward freight
market at the end of the quarter.
This brings the year-to-date EBITDA to USD 42.1m and average EBITDA in the last 12 quarters to
USD 9.6m.
Mr Jinx
10.11.2022 kl 10:04
6160
thypoon skrev West knuser Bel på yields
West knuser de fleste!
Mye volatilitet nå, akkurat sånn som West ønsker seg. Lurer på om jeg må inn igjen. Er det ikke ca 25kr de har i utb per aksje i år? De har gitt meg over 100k i år. Sykt bra!
Mye volatilitet nå, akkurat sånn som West ønsker seg. Lurer på om jeg må inn igjen. Er det ikke ca 25kr de har i utb per aksje i år? De har gitt meg over 100k i år. Sykt bra!
The Godfather
10.11.2022 kl 10:11
6350
Fearnley senker kursmål for Belships til 18 kroner (23), gjentar behold - BN
citius
11.11.2022 kl 09:06
5911
Kinasyndromet :-)
Går fort mot 18 nå, slik jeg vurderer denne
Etterhvert så kommer 20-tallet tilbake
citius
11.11.2022 kl 09:13
5942
FA i dag
Utbyttedrysset fortsetter
Spotratene i tørrlast har falt, men Belships har lange kontrakter på høye rater for mange av skipene.
Dermed er det duket for nye utbytter.
– Nei, det er ingen bekymring.
Kontraktene våre er med de største og mest anerkjente selskapene innen verdens kornhandel.
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/11/10/7958853/utbyttedrysset-i-belships-fortsetter
jokke
11.11.2022 kl 13:10
5759
Fra hvilke dato må man eie for å ta del i utbytte?
Fant det, Siste dag inkludert: 15. november 2022
Eks-dato: 16. november 2022
Fant det, Siste dag inkludert: 15. november 2022
Eks-dato: 16. november 2022
Redigert 11.11.2022 kl 13:24
Du må logge inn for å svare