SSHIP - ÅRETS BØRSVINNER 2017 !
En fantastisk aksje å ha i portisen, der kontraktene har kommet på løpende bann, og ordreboken er ATH.
Blir nok en gledelig aksje å sitte med i årene fremover ( Rent hav og miljø går ikke av moten med det første)
Blir nok en gledelig aksje å sitte med i årene fremover ( Rent hav og miljø går ikke av moten med det første)
Redigert 21.01.2021 kl 03:16
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Vær sikker . Er det noe som er siktet inn på rett hylle er det dette firmaet !
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
sveino
30.12.2019 kl 18:09
8969
Måtte bare ta frem denne som er 2 år gammel.
Kan bare ta en ren kopi av hoved innlegget.
Sannelig ble det ikke årets vinner 2019 også, med hele 558%. :-)
Her kommer det flere fantastiske år.
Kan bare ta en ren kopi av hoved innlegget.
Sannelig ble det ikke årets vinner 2019 også, med hele 558%. :-)
Her kommer det flere fantastiske år.
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
Pilteri
30.12.2019 kl 18:31
8913
Den er jo opp mer enn 3000% siden oppstart og har verdi på mer enn 3 mld med et overskudd i 2018 på bare 26 mill. Hvordan skal den kunne gå høyere?
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
Det er slik det er i vekstselskap. De aller fleste industriselskaper går med underskudd de første årene. Derfor er det ganske bra at de nå har overskudd allerede
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
MadassXX
30.12.2019 kl 22:25
8644
Nettopp. Og Scanship er heller ikke det samme selskapet som det var i 2018...
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
Pilteri
30.12.2019 kl 22:54
8606
Javel. Jeg kjenner ikke noe videre til selskapet og dets historikk men vil det si at det er skjedd noe spesielt siden 2018 annet enn videre vekst?
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
John8
30.12.2019 kl 23:21
8567
Kontrakter på land ...
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
Pilteri
30.12.2019 kl 23:48
8517
Ok. Fra skip til land og formodentlig et større marked. Har den gått over 3000% så går den sikkert mer. Hvorfor stoppe akkurat her...men på den annen side så er man jo flink å treffe toppen...
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
Hammers
31.12.2019 kl 01:29
8433
Ser det har kommet en "sterk" 🙄 kritiker av SSHIP på banen. Massevis av negative tanker om SSHIP.
Kanskje han har rette "skytset sitt" feil vei - eller hva? Kanskje det er andre som heller burde få smake maskinilden?
ER det misunnelse som er drivkraften - eller hva er det for noe?
SSHIP svingte mellom 1,60 og 0,45 i et par års tid.
Så kom en forvandling fra 2017 til -18. Opp til 4-tallet. Jeg kjenner ikke historikken, men trolig en strøm av ordre?
Deretter har strømmen fortsatt i rikt monn, resultatet har doblet seg hvert av de siste årene og backlog'en er nå rekordhøy.
Like under milliarden. God fortjeneste på det som leveres! PE ligger nå rundt 100, men hva så i et selskap som vokser i slik sterk takt?
ALT har vært en logisk oppbygging - der alt det underliggende er bygget opp i takt med kursen!
PE i f.eks SSO ligger på 770! SSHIP må altså 7-dobles for å få samme luftige tall.
NEL er (som nevnt på annen tråd) f.eks priset skyhøyt over SSHIP. Helt tullete prising - spør man meg.
Samtidig som 40% av fortjenesten forsvinner inn i et SORT hull.
Hva med denne nye "kometen" - KAHOOT? Nesten ingen inntekter - og taper så det suser på alt de driver på med?
Bruttomargin på MINUS 180% - fortjenestemargin før skatt på MINUS 490%!!!!! - og markedsverdi på 8 MILLIARDER!
Hva produsere? Ant KLIKK? Hver mann sitt eget valg.
De samme tallene for SSHIP er:
Bruttomargin på +30% - fortjeneste før skatt er +10% og markedsverdi er 3 milliarder!
Hva produseres? Som de fleste nå vet; komplette rensesystemer for alt mulig avfall - til vanns og til lands.
Nei, "kanonene" bør nok heller stilles mot de som virkelig fortjener å få seg en aldri så liten oppvekker.
I det lange løp er det uansett de som leverer varene med solide positive marginer som kommer lengst!
Hilsen Hammers......ellers lite aktiv om dagen. Hadde tenkt meg en kranglefri tid inn i det nye året!
Kanskje han har rette "skytset sitt" feil vei - eller hva? Kanskje det er andre som heller burde få smake maskinilden?
ER det misunnelse som er drivkraften - eller hva er det for noe?
SSHIP svingte mellom 1,60 og 0,45 i et par års tid.
Så kom en forvandling fra 2017 til -18. Opp til 4-tallet. Jeg kjenner ikke historikken, men trolig en strøm av ordre?
Deretter har strømmen fortsatt i rikt monn, resultatet har doblet seg hvert av de siste årene og backlog'en er nå rekordhøy.
Like under milliarden. God fortjeneste på det som leveres! PE ligger nå rundt 100, men hva så i et selskap som vokser i slik sterk takt?
ALT har vært en logisk oppbygging - der alt det underliggende er bygget opp i takt med kursen!
PE i f.eks SSO ligger på 770! SSHIP må altså 7-dobles for å få samme luftige tall.
NEL er (som nevnt på annen tråd) f.eks priset skyhøyt over SSHIP. Helt tullete prising - spør man meg.
Samtidig som 40% av fortjenesten forsvinner inn i et SORT hull.
Hva med denne nye "kometen" - KAHOOT? Nesten ingen inntekter - og taper så det suser på alt de driver på med?
Bruttomargin på MINUS 180% - fortjenestemargin før skatt på MINUS 490%!!!!! - og markedsverdi på 8 MILLIARDER!
Hva produsere? Ant KLIKK? Hver mann sitt eget valg.
De samme tallene for SSHIP er:
Bruttomargin på +30% - fortjeneste før skatt er +10% og markedsverdi er 3 milliarder!
Hva produseres? Som de fleste nå vet; komplette rensesystemer for alt mulig avfall - til vanns og til lands.
Nei, "kanonene" bør nok heller stilles mot de som virkelig fortjener å få seg en aldri så liten oppvekker.
I det lange løp er det uansett de som leverer varene med solide positive marginer som kommer lengst!
Hilsen Hammers......ellers lite aktiv om dagen. Hadde tenkt meg en kranglefri tid inn i det nye året!
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
Pilteri
31.12.2019 kl 10:12
8201
Misunnelse😉 godt nytt kranglefritt år til Hammers. Har selv en liten post i selskapet men skulle gjerne kommet inn langt tidligere..
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
johs007
31.12.2019 kl 10:30
8171
Hei Hammers. Har du noen ideer om edruelige kursmål for denne?
Mvh
Johs
Mvh
Johs
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
Hammers har sikkert sine kursmål, men jeg kan avgi mitt pr. 31.12.20
92.50
92.50
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
johs007
31.12.2019 kl 12:59
8021
Takker for godt kursmål👍
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
OZZY
31.12.2019 kl 14:24
7939
spørs vel hvor mange kontrakter de får i 2020 ? eller.....
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
Hammers
31.12.2019 kl 15:14
7864
Nei jeg har ingen konkrete kursmål - kun noen edruelige tanker om utviklingen.
Dagens julepod er ABSOLUTT å anbefale - og spesielt Spetalen sier UTROLIG mye klokt.
Klokt og rett fram - slik også jeg pleier å gjøre i diverse aksjer.
Kloke momenter man lett kan forstå - og bl.a. kan overføre til caset SSHIP.
Se verdsetten opp mot hvordan et selskap tjener - og hvordan de kan tjene ENDA mer.
SSHIP; Selger i et suverent og utømmelig marked - har enerett på vedlikehold av de samme systemene som selges - og ekspanderer nå ved å gå på land. Selvsagt med samme forretningsmodell. Slike aksjer SKAL verdsettes høyere enn andre.
En SLIK aksje er EN av ca 20% av børsens papirer som går med POSITIV cash flow. Resten har NEGATIV!
20%!
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/12/31/7485352/spetalen-og-moraeus-hanssen-om-investeringer
Se disse minuttene: 4-16 (verdsettelse, vekst, aksjekurs)// 19-30 (etter 24+ "Matematikken har alltid rett) //
47-49 (UTROLIG hva du får normalt intelligente personer til å tro på).
Noen av det som konkret omtales; FRO, Hunt, Borr (rigger generelt), Laks, NAS, Hunt, REC.
Mange aksjer som er UMULIGE å "regne hjem". NEL ble ikke nevnt med ord.
Selskapet jeg selv har omtalt som børsens kanskje største luftslott.
Selskapet som Spetalen selv solgte i sin tid. Han regnet hjem at det var UMULIG å tjene på hydrogentullet.
Dette har vært 100% korrekt.........men "tullingene som tror på alt" (ref avslutningen) - har klart å kjøre kursen flere hakk oppover!
Til slutt vil MATEMATIKKEN innhente aksjonærene - for regnestykket går bare ikke opp.
Akkurat som jeg selv har gjentatt på ulike tråder om NEL her inne!
Hilsen Hammers.......som med den "milde salven" sier et Godt Nytt År til dere alle.
Dagens julepod er ABSOLUTT å anbefale - og spesielt Spetalen sier UTROLIG mye klokt.
Klokt og rett fram - slik også jeg pleier å gjøre i diverse aksjer.
Kloke momenter man lett kan forstå - og bl.a. kan overføre til caset SSHIP.
Se verdsetten opp mot hvordan et selskap tjener - og hvordan de kan tjene ENDA mer.
SSHIP; Selger i et suverent og utømmelig marked - har enerett på vedlikehold av de samme systemene som selges - og ekspanderer nå ved å gå på land. Selvsagt med samme forretningsmodell. Slike aksjer SKAL verdsettes høyere enn andre.
En SLIK aksje er EN av ca 20% av børsens papirer som går med POSITIV cash flow. Resten har NEGATIV!
20%!
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/12/31/7485352/spetalen-og-moraeus-hanssen-om-investeringer
Se disse minuttene: 4-16 (verdsettelse, vekst, aksjekurs)// 19-30 (etter 24+ "Matematikken har alltid rett) //
47-49 (UTROLIG hva du får normalt intelligente personer til å tro på).
Noen av det som konkret omtales; FRO, Hunt, Borr (rigger generelt), Laks, NAS, Hunt, REC.
Mange aksjer som er UMULIGE å "regne hjem". NEL ble ikke nevnt med ord.
Selskapet jeg selv har omtalt som børsens kanskje største luftslott.
Selskapet som Spetalen selv solgte i sin tid. Han regnet hjem at det var UMULIG å tjene på hydrogentullet.
Dette har vært 100% korrekt.........men "tullingene som tror på alt" (ref avslutningen) - har klart å kjøre kursen flere hakk oppover!
Til slutt vil MATEMATIKKEN innhente aksjonærene - for regnestykket går bare ikke opp.
Akkurat som jeg selv har gjentatt på ulike tråder om NEL her inne!
Hilsen Hammers.......som med den "milde salven" sier et Godt Nytt År til dere alle.
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
OZZY
31.12.2019 kl 16:38
7769
tror ikke •finansgeniene• på Hegnar har fått med seg at NEL skal 30 doble(det inkludere alle skift)kapasiteten i løpet av 2023.
Vi MÅ over på hydrogen. Vi har ikke noe valg. PUNKTUM
Vi MÅ over på hydrogen. Vi har ikke noe valg. PUNKTUM
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
Darabia
31.12.2019 kl 16:55
7739
Strålende Hammers! Du skriver som en filosof, og det er mye fornuftig mellom alle setningene med historier og fortellinger om dagene dine :) Refleksjon, diskusjon, uenigheter, gjør at vi utvikler oss.. Håper 2020 blir et bedre år, der vi kan skille mellom person og sak.. Er så mange flinke folk på disse forum (inkludert deg), tror dette er noe alle vil dra nytte av, for målet til alle er vel det samme? Best mulig avkastning og tanker, refleksjoner, informasjon som skal gjøre oss enda tryggere på våre investeringer. Ønsker deg og alle et riktig godt nyttår :) PS : Strålende om du kunne laget en oversikt over estimert inntjening til Scanship Holding for 2020 og hvordan deres produkter gjør at de tjener penger på en bærekraftig måte, som vil fortsette i fremtiden. Kun om du har tid og lyst :) Tvi Tvi
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
Hammers
01.01.2020 kl 02:01
7483
1000 takk for gode ord - og jeg kan ikke annet enn å være enig.........på en natt som denne.....🤭🤭🤭!
Jeg koser meg på "våre" turer - jeg koser meg når jeg grubler på mitt - og jeg koser meg når jeg senere skriver!
Jeg er ingen økonom og vil ikke gi noen estimater.
Jeg registrerer kun at det hele går i en stigende takt. Dess flere kontrakter dess flere senere vedlikeholdsoppdrag.
Mine mål setter jeg ut fra de tekniske signalene.
Trendlinjer - og tilsvarende (ingen innviklede formler - akkurat som Spetalen pratet om i pod'en jeg viste til).
Det mest presise jeg kan komme med, er at potensialet for øyeblikket ligger LANGT OVER chartets øvre kant.
DET holder i massevis for meg - som ellers får 1-2% i banken!
Hilsen Hammers...........som grovt sett har fått rundt 300% på investerte midler i SSHIP - fra april!
Dvs kanskje 100 års renter i min bank! Say no more!
Jeg koser meg på "våre" turer - jeg koser meg når jeg grubler på mitt - og jeg koser meg når jeg senere skriver!
Jeg er ingen økonom og vil ikke gi noen estimater.
Jeg registrerer kun at det hele går i en stigende takt. Dess flere kontrakter dess flere senere vedlikeholdsoppdrag.
Mine mål setter jeg ut fra de tekniske signalene.
Trendlinjer - og tilsvarende (ingen innviklede formler - akkurat som Spetalen pratet om i pod'en jeg viste til).
Det mest presise jeg kan komme med, er at potensialet for øyeblikket ligger LANGT OVER chartets øvre kant.
DET holder i massevis for meg - som ellers får 1-2% i banken!
Hilsen Hammers...........som grovt sett har fått rundt 300% på investerte midler i SSHIP - fra april!
Dvs kanskje 100 års renter i min bank! Say no more!
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
En kan vel allerede nå anslå at selskapet vil tjene ca 0,50/aksje 2019 , noe som tilsvarer en P/E på 60
Siden de nå har begynt å ekspandere på land vil en kunne si at de tjener 1.00/aksje i 2020 (basert på økning fra tidligere år) Som da vil gi kurs 60/aksje med samme P/E
Trekker en dette videre med å si at de tjener 2.00/aksje i 2021 vil en da ha en kurs på 120/aksje med samme P/E verdi
Dette er en meget enkel beregning med noe støtte i hva som har skjedd tidligere . Og det er sikkert mye en kan innvende mot dette resonnementet. Personlig anser jeg det som realistisk
Siden de nå har begynt å ekspandere på land vil en kunne si at de tjener 1.00/aksje i 2020 (basert på økning fra tidligere år) Som da vil gi kurs 60/aksje med samme P/E
Trekker en dette videre med å si at de tjener 2.00/aksje i 2021 vil en da ha en kurs på 120/aksje med samme P/E verdi
Dette er en meget enkel beregning med noe støtte i hva som har skjedd tidligere . Og det er sikkert mye en kan innvende mot dette resonnementet. Personlig anser jeg det som realistisk
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
BMW_E30
01.01.2020 kl 21:29
6990
Hørtes ikkje ut til at han spetalen hadde noe tru på Quantafuel.
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
Darabia
01.01.2020 kl 21:45
6957
Så bra! Gleder meg til veien videre med dere i Scanship Holding :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
BMW_E30
02.01.2020 kl 00:23
6763
Tror nok ikkje eps blir noe høyere en 0.45 men de er jo uansett bra.
Mulig eg tar feil i regnestykket men uansett vil eg påstå at alt over 0.4 er bra :)
2020 derimot da har eg troa på at krona nermer seg :)
Godt nyttår :)
Mulig eg tar feil i regnestykket men uansett vil eg påstå at alt over 0.4 er bra :)
2020 derimot da har eg troa på at krona nermer seg :)
Godt nyttår :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
Parisavtalen
02.01.2020 kl 08:52
6530
Hvorfor maser du om NEL her?
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
Det er nesten umulig å regne nøyaktig hva de vil tjene pr.aksje. på grunn av at SSHIP er inne i en sterk ekspansjonsperiode. Det vil alltid dukke opp uforutsette utgifter og kostnader. Jeg satte 0.50 mest for enkelhets skyld for å illustrere en lineær vekst og inntjening.
Syns VOW har vært flinke til å holde kostnader nede. Normalt skulle nesten ikke selskapet ha netto i det hele tatt i denne ekspansjonsfasen
Syns VOW har vært flinke til å holde kostnader nede. Normalt skulle nesten ikke selskapet ha netto i det hele tatt i denne ekspansjonsfasen
Redigert 20.01.2021 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
OZZY
02.01.2020 kl 15:29
6863
Hammer har nok solgt seg ut i dag. Blir spennende å se hvor positiv han er nå fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
BMW_E30
02.01.2020 kl 16:34
6759
Hvorfor tror du de ? Er jo en god dag for sship aksjonærene idag. Var litt rusk i maskineriet. Men den var vell aldri lengre nede en 2%
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
Hammers
02.01.2020 kl 17:30
6640
For et tøvete innlegg - fra en tøvete og useriøs forumdeltaker.
Hammers har vært og handlet i Sverige i dag.
Da Hammers kom hjem med mat og drikke, var han noen 1000-lapper rikere enn da han dro.
Dette også etter at Hammers hadde trukket fra sine innkjøp.
Hammers er veldig fornøyd med dagen.
Som SSHIP-aksjonær kan ikke Hammers være annet!!!
Hilsen Hammers.......som nå skal ha seg en drøy halvtime på øyet etter en slitsom kjøretur - med mye kastevind og "turbulens"!
Hammers har vært og handlet i Sverige i dag.
Da Hammers kom hjem med mat og drikke, var han noen 1000-lapper rikere enn da han dro.
Dette også etter at Hammers hadde trukket fra sine innkjøp.
Hammers er veldig fornøyd med dagen.
Som SSHIP-aksjonær kan ikke Hammers være annet!!!
Hilsen Hammers.......som nå skal ha seg en drøy halvtime på øyet etter en slitsom kjøretur - med mye kastevind og "turbulens"!
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
Etter at sship har gått på land, og tyskerne har fattet interesse for teknologien, så er det nærmest ingen begrensninger i fremtidig potensiale for sship og omsetning med større og større marginer etterhvert som teknologien blir innkjørt og selskapet vokser.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
Etter at sship har gått på land, og tyskerne har fattet interesse for teknologien, så er det nærmest ingen begrensninger i fremtidig potensiale for sship og omsetning med større og større marginer etterhvert som teknologien blir innkjørt og selskapet vokser.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
Det ser ikke ut som om folk forstår at konflikter skaper ennå mer etterspørsel etter SSHIP sine tjenester
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
Tradinator
06.01.2020 kl 09:13
5976
Det ble plutselig gode muligheter for å øke beholdningen. Da slo jeg til. Det fundamentale er kruttsterkt her, og vi kommer til å se denne mot 50,- kroner 2020. Takk for overførigen sier jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
OZZY
06.01.2020 kl 10:07
5825
Tipper Hammers må ha seg en hvil nå når aksjen hans har gått ned 10 %
Det du sparte i Sverige gikk føyken i Sship.
Lykke til
Det du sparte i Sverige gikk føyken i Sship.
Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
Bare fint å få ut de som ville solgt likevel
I Midtøsten har de drevet på og vil drive på . Det ser ut som de trives med det.
-En dag uten krig er en dag uten mening !
I Midtøsten har de drevet på og vil drive på . Det ser ut som de trives med det.
-En dag uten krig er en dag uten mening !
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
Kroneflipperen
06.01.2020 kl 10:12
5791
10% nedgang etter 500% oppgang kommer vel ikke som et sjokk på noen. Det finnes faktisk røde dager hos oss i Scanship også, bare et sjeldent syn ;)
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
De som vil inn bør kjøpe nå. Det vil nå gå oppover igjen. Tror ikke det er mye minus ved dagens slutt
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
Hammers
06.01.2020 kl 10:41
5681
Sist uke fortsatte Top 20 sin hamstring - for 4. uke på rad. De eier med det hele 81,74% av den totale aksjekapitalen.
Nok en gang er det de tyske aktørene innen Clearstream som står for mesteparten av økningen + ca 300.000 aksjer.
Avanza Bank er en annen større - med +66.000.
5 aktører reduserte. Kun små justeringer a ca 8-15.000 aksjer.
Hilsen Hammers
Nok en gang er det de tyske aktørene innen Clearstream som står for mesteparten av økningen + ca 300.000 aksjer.
Avanza Bank er en annen større - med +66.000.
5 aktører reduserte. Kun små justeringer a ca 8-15.000 aksjer.
Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
Darabia
06.01.2020 kl 10:46
5659
Reflektert og saklig Hammers. Jeg er enig med deg også. Fyller på selv og får aksjen til en gunstig pris nå. Helt greit at folk er uenig i Scanship Holding og Hammers eller meg for den saks skyld, men hold tilbakemeldinger saklig. Syns Hammers er flink der :) Ønskee alle en fortsatt fin dag!
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »