Nyheter innen silisiumbatterier
Siden dette kan bli et spennende område for REC i nær fremtid, kan det jo være interessant å holde seg oppdatert på nyheter herfra.
Kan jo starte med LG Chem:
LG Chem invests in Enevate; silicon-dominant Li-ion battery technology
Enevate Corporation, developer of a silicon-dominant composite anode material and high energy density batteries (earlier post), announced that LG Chem has participated in Enevate’s recent funding.
Introduced in November 2017, Enevate’s HD-Energy Technology for EVs enables Lithium-ion (Li-ion) cells with up to 50% higher capacity than conventional graphite cells. The cells can be charged to 75% capacity in five minutes. They can also safely charge and discharge down to -40°C and capture more energy during regenerative braking, extending their range in cold climates.
Enevate’s HD-Energy Technology is a self-standing, silicon-dominant composite anode with more than 70% silicon. The conductive, silicon-dominant composite film anode is essentially 100% active material that can store lithium and has a high electrical conductivity.
https://www.greencarcongress.com/2018/10/20181024-enevate.html
Kan jo starte med LG Chem:
LG Chem invests in Enevate; silicon-dominant Li-ion battery technology
Enevate Corporation, developer of a silicon-dominant composite anode material and high energy density batteries (earlier post), announced that LG Chem has participated in Enevate’s recent funding.
Introduced in November 2017, Enevate’s HD-Energy Technology for EVs enables Lithium-ion (Li-ion) cells with up to 50% higher capacity than conventional graphite cells. The cells can be charged to 75% capacity in five minutes. They can also safely charge and discharge down to -40°C and capture more energy during regenerative braking, extending their range in cold climates.
Enevate’s HD-Energy Technology is a self-standing, silicon-dominant composite anode with more than 70% silicon. The conductive, silicon-dominant composite film anode is essentially 100% active material that can store lithium and has a high electrical conductivity.
https://www.greencarcongress.com/2018/10/20181024-enevate.html
Redigert 21.01.2021 kl 09:29
Du må logge inn for å svare
Panasonic er i gang med Tesla-batteriene. Silisium-anodene er på vei.
https://www.torquenews.com/11826/panasonic-hints-building-tabless-4680-batteries-tesla
https://www.torquenews.com/11826/panasonic-hints-building-tabless-4680-batteries-tesla
Redigert 21.01.2021 kl 08:19
Du må logge inn for å svare
Ekornesen
31.10.2020 kl 23:02
12871
Det er ganske spennende. TT som flere på forumet har dømt nord og ned har vært ganske presis i antakelsene sine. I fjor sa han dette; http://min.e24.no/rec-silicon-kan-fa-tesla-og-samsung-pa-kundelisten/a/Ondavl
Han treffer ganske så bra med timingen vil jeg si.
Han treffer ganske så bra med timingen vil jeg si.
Redigert 21.01.2021 kl 08:19
Du må logge inn for å svare
Klart. Og selv om Tesla er en direkte konkurrent - og dermed også Panasonic - er det et viktig "proof of concept".
Redigert 21.01.2021 kl 08:19
Du må logge inn for å svare
Vet vi hvor Tesla/Panasonic får varene til disse batteriene ifra?
Redigert 21.01.2021 kl 08:19
Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
31.10.2020 kl 23:34
12872
Vel, vi vet i alle fall at det ikke blir populært om de får varene fra forurensende fabrikker der slaver består produksjonen...
Redigert 21.01.2021 kl 08:19
Du må logge inn for å svare
nemi's
31.10.2020 kl 23:46
12948
Som telefonene og batteriene til Iphone, eller Samsung, eller Huawei. Eller joggeskoene dine. De er produsert av slaver i forurensede fabrikker.
Tesla is proposing a step-change in the capability and cost of silicon anode materials by moving to raw metallurgical silicon.
https://www.greencarcongress.com/2020/09/20200923-tesla.html
Sjekk Amazon.com for metallurgical silicon. Koster 1/10 av solar polysil.
For øvrig er markedet for nær gratis solar polysil i ferd med vokse fenomentalt i US. Alt handler nå om å resirkulerer eldre paneler.
Tesla is proposing a step-change in the capability and cost of silicon anode materials by moving to raw metallurgical silicon.
https://www.greencarcongress.com/2020/09/20200923-tesla.html
Sjekk Amazon.com for metallurgical silicon. Koster 1/10 av solar polysil.
For øvrig er markedet for nær gratis solar polysil i ferd med vokse fenomentalt i US. Alt handler nå om å resirkulerer eldre paneler.
Redigert 21.01.2021 kl 08:19
Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
31.10.2020 kl 23:58
12914
Du har tydeligvis ikke skjønt det...
Redigert 21.01.2021 kl 08:19
Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
01.11.2020 kl 11:54
12634
Metallurgical silicon som Tesla i første omgang skal bruke, er det trinnet i produskjonsprosessen hvor man er nødt til å brenne kull for å ta bort oksygen atomene fra quartz.
Går det bra med investering du har i miljøverstingen Daqo?
Går det bra med investering du har i miljøverstingen Daqo?
Redigert 21.01.2021 kl 08:19
Du må logge inn for å svare
nemi's
01.11.2020 kl 13:12
12575
Metallurgisk silicon er råvaren REC kjøper for å produsere solar polysil. En råvare Tesla får nær gratis i US. Når Tesla kjøper US-produsert metallurgisk Si til sin batteriproduskjen, kommer REC til å måtte betale mer. Sånn fungerer tilbud og etterspørsel.
CATL, Panasonic, LG Chem, og Samsung produserer 70% av verdens batterier. Også din pc'en lillehjernen din sitter og titter på nå.
Group14 og REC sier de skal være i stand til å produsere batterier med silangass til cellphones i 2023. Batterier med kraft til å drive tannbørster og mobiltelefoner ble oppfunnet for 20 år siden. Dette er investeringen deres!
Ikke rart Group14 ikke klarer å finansiere prosjektering og bygging av noe som helst i ML.
Model 3 kjører 565km på Teslas nåværende batterpakke. Og Panasonic arbeider døgnet rundt med Si-anoder.
Dere aner ikke hva dere venter på, Bortsett fra at påtenkt oppstart av ML nå er blitt til 2023 hos REC, ref 29/10.
CATL, Panasonic, LG Chem, og Samsung produserer 70% av verdens batterier. Også din pc'en lillehjernen din sitter og titter på nå.
Group14 og REC sier de skal være i stand til å produsere batterier med silangass til cellphones i 2023. Batterier med kraft til å drive tannbørster og mobiltelefoner ble oppfunnet for 20 år siden. Dette er investeringen deres!
Ikke rart Group14 ikke klarer å finansiere prosjektering og bygging av noe som helst i ML.
Model 3 kjører 565km på Teslas nåværende batterpakke. Og Panasonic arbeider døgnet rundt med Si-anoder.
Dere aner ikke hva dere venter på, Bortsett fra at påtenkt oppstart av ML nå er blitt til 2023 hos REC, ref 29/10.
Redigert 21.01.2021 kl 08:19
Du må logge inn for å svare
cocoloco
01.11.2020 kl 14:23
12448
For noe forbanna tull du poster rundt forbi nemi’s. Full av drit tvers gjennom fordi du ikke eier aksjen selv. Bruker hele helgene på å spamme drit på FA forum og leker drit smart. Bruk tia di på andre ting, du stinker skikkelig vondt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:19
Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
01.11.2020 kl 14:52
12497
Mettalurgisk silisium må gjennom en energi krevende prosess i en kulemølle og trolig og syre-etsing utifra det jeg har lest for at det skal nå maks potensialet når det ikke “renses” ved den vanlige metoden der man lager triklorosilangass.
Edit: Rec har forøvrig patentert den mest miljøvennlig metoden for å lage triklorosilan og videre silangass i closed loop med minimalt med utslipp.
Ferdigbehandlet metallurgisk silisium vil og pakkes inn i et polymer materiale.
Edit: Rec har forøvrig patentert den mest miljøvennlig metoden for å lage triklorosilan og videre silangass i closed loop med minimalt med utslipp.
Ferdigbehandlet metallurgisk silisium vil og pakkes inn i et polymer materiale.
Redigert 21.01.2021 kl 08:19
Du må logge inn for å svare
Silisium, nå ikke bare i anoden men også i elektroden:
«The scientists at Stanford University (Chan, et al., 2007) have demonstrated a nanowire electrode that illustrates more than triple lithium batteries’ energy storage capacity. The research demonstrated that just a few nanowires of silicon could demonstrate the ability of about 10 times more high-capacity electrodes Li-ions than the graphite electrodes (Fairley, 2008).»
https://www.azom.com/article.aspx?ArticleID=19832
«The scientists at Stanford University (Chan, et al., 2007) have demonstrated a nanowire electrode that illustrates more than triple lithium batteries’ energy storage capacity. The research demonstrated that just a few nanowires of silicon could demonstrate the ability of about 10 times more high-capacity electrodes Li-ions than the graphite electrodes (Fairley, 2008).»
https://www.azom.com/article.aspx?ArticleID=19832
Redigert 21.01.2021 kl 08:19
Du må logge inn for å svare
tommy1e
12.11.2020 kl 20:39
11887
Kan i beste fall representere et fantastisk gjennombrudd for batteriindustrien og den som er markedsleder og har den kvalitativt beste silisiumen. Gled dere alle som sitter i Rec. Gode nyheter for Rec aksjonærene tar vist aldri slutt ....
Redigert 21.01.2021 kl 08:19
Du må logge inn for å svare
Ta invest
12.11.2020 kl 21:26
11832
Gull !!
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
My bad, jeg hadde ikke skjønt at elektrode kan være både anode og katode. Burde sett tegninga da det sto at silisium kan erstatte grafitt. Som da utvilsomt dreier seg om anoden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Hei.
Nå må dere ta det litt rolig. Fra at noe kan fungere i et laboratorium til at at det blir lønnsomt/praktisk gjennomførbart kan ta utrolig mange år. Og i noen tilfeller ikke gjennomførbart da nye løsninger kommer disse i forkjøpet. Nå er dere advart. Håper selvsagt at Rec lykkes, da jeg er tungt inne i selskapet med startkurs kr 4,28.
Ha en fin kveld. Mvh pensjonist
Nå må dere ta det litt rolig. Fra at noe kan fungere i et laboratorium til at at det blir lønnsomt/praktisk gjennomførbart kan ta utrolig mange år. Og i noen tilfeller ikke gjennomførbart da nye løsninger kommer disse i forkjøpet. Nå er dere advart. Håper selvsagt at Rec lykkes, da jeg er tungt inne i selskapet med startkurs kr 4,28.
Ha en fin kveld. Mvh pensjonist
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Det er innforstått. Denne tråden handler likevel om nyheter innen silisiumbatterier, og er ikke noe for kortsiktige å bry seg om. Mer en informasjonstråd som går tilbake to år, om hva som foregår i et marked som REC den gang hintet om kunne bli noe en dag, uten at de visste noe særlig om batterier. Så jeg tenkte da at det kunne være interessant for oss her inne å følge med på utviklingen innenfor batterier.
Igjen, denne tråden er ingenting å gjøre kortsiktige trades etter.
Igjen, denne tråden er ingenting å gjøre kortsiktige trades etter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Dutch cleantech company E-magy says it’s ready to start ramping up production of nanoporous silicon anodes for lithium-ion batteries to industrial scale. The aim is to build a production site with a capacity of 3,000 tons per year, capable of serving Gigafactory-scale battery production for half a million new electric cars annually.
https://bits-chips.nl/artikel/dutch-e-magy-looking-to-ramp-up-nanosilicon-anode-production/
https://bits-chips.nl/artikel/dutch-e-magy-looking-to-ramp-up-nanosilicon-anode-production/
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Bob Macahan
03.12.2020 kl 09:22
10940
Använder de silan gas för att framställa sitt material?
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
JohnnyBGood
03.12.2020 kl 10:25
10847
Hmmm, trolig ikke ... (?) Nanoporøst silisium kan lages gjennom av porylyse av silangass, med det finnes andre metoder som kanskje er billigere og gir høyere kapasitet uten å måtte samlokaliseres med en silanfabrikk.
Men, på en eller annen måte må E-magy finne seg en partner som kan levere Si gjennom en silisiumholdig kjemikalium. Eventuelt må de bygge et eget green field anlegg selv som produserer dette. Dermed blir kostnaden og risikoen enda høyere for dem. Det er jo ikke så mange av disse i verden allerede, og i hvert fall ikke i Europa. Wacker Chemie er jo den ene dominerende fabrikanten her.
Men, på en eller annen måte må E-magy finne seg en partner som kan levere Si gjennom en silisiumholdig kjemikalium. Eventuelt må de bygge et eget green field anlegg selv som produserer dette. Dermed blir kostnaden og risikoen enda høyere for dem. Det er jo ikke så mange av disse i verden allerede, og i hvert fall ikke i Europa. Wacker Chemie er jo den ene dominerende fabrikanten her.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Rykter om at Toyota vil lansere faststoffbatterier i 2021 må taes med enorm klype salt:
https://thedriven.io/2020/12/14/toyota-plans-revolutionary-solid-state-battery-for-2021/
Informasjon fra et av selskapene lengst fremme i forskningen, Solid Power, heller kaldt vann i årene her:
"Solid emphasized its main achievement, which was scaling up to a 22-layer, 20 amp-hour cell using conventional lithium-ion production equipment. It said the cell achieves specific energy density of 330 watt-hours per kilogram, which is higher than any known commercial lithium-ion battery. By comparison, QuantumScape said it has developed only a single-layer cell and now must work on scaling it up to be produced at commercial scale with about 100 layers.
In an interview, Solid’s CEO Doug Campbell told me that his objective is to scale up to a 100Ah cell and hand it over to automaker customers by the end of next year for the arduous process of getting qualified for use in vehicles. He said he is aiming to have the batteries in EVs by 2027. He also said he has submitted Solid’s cells for assessment by an independent third-party lab, and that he would release those results when he receives them in a month or two. QuantumScape has not thus far done the same.
Even more interesting: Campbell’s release of slides showing extremely low power for a separate 2Ah cell that was cycled at room temperature. It showed a drop in capacity to about 10% when discharged in one hour at 29 degrees Celsius. The better results with the 20Ah, 22-layer cell were achieved at high temperatures. This is significant because it’s thought that room temperature is a red line for the major automakers — none would even contemplate the added cost and complexity of adding a heating mechanism to the battery.
This disclosure startled battery experts on social media. Some of the experts expressed surprise that Campbell would even release such data, a sentiment that seemed to reveal the old way — open up about your battery only when you have something flattering to say. Notably, none of the other company releases revealed any flaws."
https://themobilist.medium.com/in-a-surprising-binge-of-transparency-battery-companies-tell-us-what-they-really-have-adad5130f821
Det ser dermed ut til at silisiumanoder - til tross for hypen - er mye nærmere masseproduksjon enn faststoffbatterier.
https://thedriven.io/2020/12/14/toyota-plans-revolutionary-solid-state-battery-for-2021/
Informasjon fra et av selskapene lengst fremme i forskningen, Solid Power, heller kaldt vann i årene her:
"Solid emphasized its main achievement, which was scaling up to a 22-layer, 20 amp-hour cell using conventional lithium-ion production equipment. It said the cell achieves specific energy density of 330 watt-hours per kilogram, which is higher than any known commercial lithium-ion battery. By comparison, QuantumScape said it has developed only a single-layer cell and now must work on scaling it up to be produced at commercial scale with about 100 layers.
In an interview, Solid’s CEO Doug Campbell told me that his objective is to scale up to a 100Ah cell and hand it over to automaker customers by the end of next year for the arduous process of getting qualified for use in vehicles. He said he is aiming to have the batteries in EVs by 2027. He also said he has submitted Solid’s cells for assessment by an independent third-party lab, and that he would release those results when he receives them in a month or two. QuantumScape has not thus far done the same.
Even more interesting: Campbell’s release of slides showing extremely low power for a separate 2Ah cell that was cycled at room temperature. It showed a drop in capacity to about 10% when discharged in one hour at 29 degrees Celsius. The better results with the 20Ah, 22-layer cell were achieved at high temperatures. This is significant because it’s thought that room temperature is a red line for the major automakers — none would even contemplate the added cost and complexity of adding a heating mechanism to the battery.
This disclosure startled battery experts on social media. Some of the experts expressed surprise that Campbell would even release such data, a sentiment that seemed to reveal the old way — open up about your battery only when you have something flattering to say. Notably, none of the other company releases revealed any flaws."
https://themobilist.medium.com/in-a-surprising-binge-of-transparency-battery-companies-tell-us-what-they-really-have-adad5130f821
Det ser dermed ut til at silisiumanoder - til tross for hypen - er mye nærmere masseproduksjon enn faststoffbatterier.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Beinlich
12.01.2021 kl 11:19
9919
I denne artikkelen, som du la inn i en annen tråd grabein, skriver de at Nio bruker Si/C anode i sitt faststoffbatteri. Hva er den faglige kommentaren på dette, har vi ikke nødvendigvis noe å frykte fra solid state da de også kan/vil bruke Si anoder?
https://insideevs.com/news/465188/nio-150-kwh-solid-state-batteries-2022/
https://insideevs.com/news/465188/nio-150-kwh-solid-state-batteries-2022/
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Man KAN bruke silisium i anoden til faststoffbatterier. Men man kan også bruke andre metaller. Litium, natrium og kalium er kanskje de mest vanlige. Og altså silisium. At Nio bruker silisium må vi derfor se på som svært positivt. Hvorvidt det er noe silangass involvert der, er jo mer usikkert. Jeg har sendt Nio en mail, men det har tidligere vært vrient å få batteriprodusenter i prat om nye teknologier. Jeg har derfor sluttet å holde pusten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
drammen
12.01.2021 kl 20:24
9650
https://www.barrons.com/articles/ev-battery-cathodes-are-getting-better-dont-forget-about-the-anodes-51603105205
Mulig denne har blitt publisert her før, men en god sak kan isåfall gjerne gjentas.
Mulig denne har blitt publisert her før, men en god sak kan isåfall gjerne gjentas.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Når det gjelder elektrifisering av verden, kommer man seg ikke unna båttrafikken, som er en av de aller største synderne med tanke på utslipp. Nå ser det ut til at det endelig begynner å løsne med å elektrifisere flåtene. Dette vil nok etterhvert bli et enormt marked for batterier, deriblant silisiumbatterier.
Kina bygger verdens største helelektriske cruiseskip, skal sjøsettes allerede november 2021:
https://insideevs.com/news/465115/china-world-largest-electric-cruise-ship/
Også private båter går mot elektrifisering. Denne fra i dag:
First long-range, electric speedboat enters the Norwegian market
https://www.mynewsdesk.com/candela-speedboat-ab/pressreleases/first-long-range-electric-speedboat-enters-the-norwegian-market-3064565?utm_campaign=send_list
Candela Seven, som den heter, måler 7,7m (25 fot), har en cruisehastighet på 20 knop, topphastighet på 30 knop, og går i 2,5 timer eller 50 nautiske mil, før den må lades. Allerede den mestselgende båten i Europa, blir tilgjengelig Norge i mai 2021. Prisen er ikke for alle: 295.000 euro. Men dette er bare startgropa.
Kina bygger verdens største helelektriske cruiseskip, skal sjøsettes allerede november 2021:
https://insideevs.com/news/465115/china-world-largest-electric-cruise-ship/
Også private båter går mot elektrifisering. Denne fra i dag:
First long-range, electric speedboat enters the Norwegian market
https://www.mynewsdesk.com/candela-speedboat-ab/pressreleases/first-long-range-electric-speedboat-enters-the-norwegian-market-3064565?utm_campaign=send_list
Candela Seven, som den heter, måler 7,7m (25 fot), har en cruisehastighet på 20 knop, topphastighet på 30 knop, og går i 2,5 timer eller 50 nautiske mil, før den må lades. Allerede den mestselgende båten i Europa, blir tilgjengelig Norge i mai 2021. Prisen er ikke for alle: 295.000 euro. Men dette er bare startgropa.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Holo
15.01.2021 kl 00:42
8770
En stund til enda, men G14 presenterer på International Battery Seminar & Exhibit 11 mars.
"2:10 pm
Redesigning Next-Generation Silicon-Carbon Battery Chemistry to Enable the Electrification of Everything
Rick Costantino, PhD, Co Founder & CTO, Group14 Technologies
Born out of the laboratory, Group14 Technologies has cracked the code with a patented silicon-carbon composite to enable longer-lasting, lithium-silicon batteries that deliver a 50% increase in energy density. Group14's technology is created through a patented two-step process, which creates silicon within a flexible carbon scaffold to form a silicon-carbon composite with void space to make charging more efficient while allowing for silicon's expansion and contraction during its cycle life."
https://www.internationalbatteryseminar.com/battery-development
"2:10 pm
Redesigning Next-Generation Silicon-Carbon Battery Chemistry to Enable the Electrification of Everything
Rick Costantino, PhD, Co Founder & CTO, Group14 Technologies
Born out of the laboratory, Group14 Technologies has cracked the code with a patented silicon-carbon composite to enable longer-lasting, lithium-silicon batteries that deliver a 50% increase in energy density. Group14's technology is created through a patented two-step process, which creates silicon within a flexible carbon scaffold to form a silicon-carbon composite with void space to make charging more efficient while allowing for silicon's expansion and contraction during its cycle life."
https://www.internationalbatteryseminar.com/battery-development
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Enda et startup som sikter mot masseproduksjon av silisiumanoder. Zenlabs ønsker å lisensiere bort teknologien fremfor å produsere selv
https://themobilist.medium.com/eight-years-after-the-collapse-of-envia-its-former-cto-has-a-new-battery-a6609622dfbc
https://themobilist.medium.com/eight-years-after-the-collapse-of-envia-its-former-cto-has-a-new-battery-a6609622dfbc
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Ser med interesse at GM investerer betydelig i produksjon av EV i Kanada. De samarbeider etter det jeg skjønner med LG Chem, som igjen samarbeider med Sila, som igjen er på RECs kundeliste.
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2021/01/16/7609593/bilgigant-investerer-over-seks-mrd.-kroner-i-elektrisk-bilproduksjon
Kanskje ML må utvides om de skal være i stand til å utnytte sitt åpenbare enorme markedspotensial.
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2021/01/16/7609593/bilgigant-investerer-over-seks-mrd.-kroner-i-elektrisk-bilproduksjon
Kanskje ML må utvides om de skal være i stand til å utnytte sitt åpenbare enorme markedspotensial.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
G14 reklamerer med batteridager på LinkedIn. Sjekk ut:
https://www.internationalbatteryseminar.com/battery-development
https://www.internationalbatteryseminar.com/battery-development
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
"US$47m funding from US Department of Energy for disruptive tech mostly goes to batteries, smart grid
...
Silicon anodes: Sila Nanotechnologies, of Alameda, California, got the biggest award, US$10 million to help reduce costs and improve engineering and other processes for making a silicon dominant composite anode powder that could boost lithium battery energy density in EVs by more than 20% and enable fast-charging. The company has already built a pilot production line and is commissioning a 50MWh factory for putting the technology into smaller devices such as wearable tech and portable devices."
https://www.energy-storage.news/news/us47m-funding-from-us-department-of-energy-for-disruptive-tech-mostly-goes
...
Silicon anodes: Sila Nanotechnologies, of Alameda, California, got the biggest award, US$10 million to help reduce costs and improve engineering and other processes for making a silicon dominant composite anode powder that could boost lithium battery energy density in EVs by more than 20% and enable fast-charging. The company has already built a pilot production line and is commissioning a 50MWh factory for putting the technology into smaller devices such as wearable tech and portable devices."
https://www.energy-storage.news/news/us47m-funding-from-us-department-of-energy-for-disruptive-tech-mostly-goes
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Meget interessant post av Troy på Shareville:
Ser at flere ikke helt henger med på de macro fundamentale utsiktene enda. Men da har jeg en glansnyhet til alle sammen her inne som har penger i REC. Mange har åpenbart vitnet til at den Kinesiske bilgiganten NIO har kommet med en kjøretøys modell Nios nye "ET7" som kommer med en banebrytende nyhet som skal ha 1000km rekkevidde i deres batterier på denne spesifikke modellen som skal lanseres ut i markedet.
Klarer vi og finne ut av nøyaktig hvem Nio prosjekterer med, og hvem som leverer til dette selskapet? Også av 1000km-batteri spesifikk innhold ifa katode/anode. Hvem som lager disse batteriene?
Jeg har, og vil gjerne meddele dette til dere:
The batteries for Nio's leasing service will be supplied by a company established by Chinese battery makers including leader Contemporary Amperex Technology Co Ltd 300750.SZ. The company has registered capital of 800 million yuan, a government filing showed.20. aug. 2020..
Dette er spennende, går vi nærmere på hvem som virkelig leverer disse batteriene er dette ATL - aka Amperex Technology Co.. Hvorfor er dette interessant for oss?
Her gjelder det med det glatte øyet og se hele bildet og sammenkoblingen:
SEATTLE--(BUSINESS WIRE)--Group14 Technologies (https://www.group14technologies.com) today announced $18 million in new financing from Amperex Technologies Limited (ATL), Showa Denko (SDK), Cabot Corporation, BASF Venture Capital, and OVP Venture Partners. The new funds will be used to scale up manufacturing of a next generation anode material and advance into commercial production.
vi prater hovedpunkt til halvleder og hvem som lager innsatsfaktorene til Nio.
Det 1000km teknologien er det ATL aka Amperex som skal ha kredibilitet, og som har teknologien
1+1=2
Men det som er av konsensus her, er at Amperex (ATL) også er hovedansvarlig for at G14 har oppstartskapital til oppskalering til massemarkedet.
Ringer det bjeller?
Så det finner jeg meget bullish - ATL står bak G14 - og G14 henter grunnstoffene fra REC..
Da har ATL teknologien til at G14 skal levere vårers produkter
Som innsatsfaktor til disse nye batteriene NIO allerede besitter og skalerer nå.
Og hvem leverer til NIO som hovedleverandør på faststoff
(ATL - Amperex - en av de viktigste mest omfattende spillebrikken G14 har)
dette vil bli stort. Dette er ikke lekeaktører for og si det mildt
Snart på tide og våke?
Ser at flere ikke helt henger med på de macro fundamentale utsiktene enda. Men da har jeg en glansnyhet til alle sammen her inne som har penger i REC. Mange har åpenbart vitnet til at den Kinesiske bilgiganten NIO har kommet med en kjøretøys modell Nios nye "ET7" som kommer med en banebrytende nyhet som skal ha 1000km rekkevidde i deres batterier på denne spesifikke modellen som skal lanseres ut i markedet.
Klarer vi og finne ut av nøyaktig hvem Nio prosjekterer med, og hvem som leverer til dette selskapet? Også av 1000km-batteri spesifikk innhold ifa katode/anode. Hvem som lager disse batteriene?
Jeg har, og vil gjerne meddele dette til dere:
The batteries for Nio's leasing service will be supplied by a company established by Chinese battery makers including leader Contemporary Amperex Technology Co Ltd 300750.SZ. The company has registered capital of 800 million yuan, a government filing showed.20. aug. 2020..
Dette er spennende, går vi nærmere på hvem som virkelig leverer disse batteriene er dette ATL - aka Amperex Technology Co.. Hvorfor er dette interessant for oss?
Her gjelder det med det glatte øyet og se hele bildet og sammenkoblingen:
SEATTLE--(BUSINESS WIRE)--Group14 Technologies (https://www.group14technologies.com) today announced $18 million in new financing from Amperex Technologies Limited (ATL), Showa Denko (SDK), Cabot Corporation, BASF Venture Capital, and OVP Venture Partners. The new funds will be used to scale up manufacturing of a next generation anode material and advance into commercial production.
vi prater hovedpunkt til halvleder og hvem som lager innsatsfaktorene til Nio.
Det 1000km teknologien er det ATL aka Amperex som skal ha kredibilitet, og som har teknologien
1+1=2
Men det som er av konsensus her, er at Amperex (ATL) også er hovedansvarlig for at G14 har oppstartskapital til oppskalering til massemarkedet.
Ringer det bjeller?
Så det finner jeg meget bullish - ATL står bak G14 - og G14 henter grunnstoffene fra REC..
Da har ATL teknologien til at G14 skal levere vårers produkter
Som innsatsfaktor til disse nye batteriene NIO allerede besitter og skalerer nå.
Og hvem leverer til NIO som hovedleverandør på faststoff
(ATL - Amperex - en av de viktigste mest omfattende spillebrikken G14 har)
dette vil bli stort. Dette er ikke lekeaktører for og si det mildt
Snart på tide og våke?
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Krohnjuvelen
17.01.2021 kl 20:08
7342
Skal ikke de nye bilene til Nio bruke Solidstate batterier? Trodde dette var en annen teknologi enn Group14 sine batterier
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
nemi's
17.01.2021 kl 20:18
7423
CATL er svaret:
https://moneyballr.medium.com/who-is-nios-solid-state-battery-supplier-qingtao-is-out-so-it-comes-down-to-catl-or-prologium-8755fcb34509
https://moneyballr.medium.com/who-is-nios-solid-state-battery-supplier-qingtao-is-out-so-it-comes-down-to-catl-or-prologium-8755fcb34509
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
xray292
17.01.2021 kl 21:03
7330
ATL - Amperex Technology Limited
Nemis, hva står forkortelsen CATL for?
Nemis, hva står forkortelsen CATL for?
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
17.01.2021 kl 21:13
7285
Begge firmaene ble startet av Robin Zeng, ATL eies nå av TDK (Japan), de samarbeider fremdeles på en del områder og ATL får fremdeles noe royalty inntekter fra CATL.
Mer her:
https://fortune.com/2016/12/25/catl-chinese-electric-car-battery-maker/
Mer her:
https://fortune.com/2016/12/25/catl-chinese-electric-car-battery-maker/
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
17.01.2021 kl 21:40
7216
"TDK separated from CATL to focus on batteries for mobile consumer electronics, but still collects royalties on some intellectual property used by CATL, a spokesman for the Japanese company said."
Redigert 21.01.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare