REC diskusjonstråd uke 46.

Slettet bruker
RECSI 14.11.2021 kl 19:37 67374

Kommende uke kan bli spennende, men kan også bli ett antiklimaks for oss Reccere.
Blir det en ny uke i ingenmannsland?
Vil det komme noe gjennombrudd? Skal Xi og Joe kun koseprate, eller kan det komme positivt nytt ut av møtet på mandag.
Vil tradere og større aksjonærer utnytte mangelen på informasjon og kjøre kursen nedover for å skremme ut enda flere nervøse småaksjonærer?

Siste nytt er at Build Back Better act kan havne bakover i køen for eventuell behandling i senatet. Det er mye på programmet for amerikansk politikk fremover og mange viktige saker skal avgjøres. Sklir det ut i intet?

https://thehill.com/homenews/senate/581464-biden-spending-bill-slips-in-senate-after-house-delays
Redigert 14.11.2021 kl 19:39 Du må logge inn for å svare
Stevepick XL
15.11.2021 kl 16:07 4930

Skulle ikke denne oppover? Går jo rett ned ! Alt dere hausere sier er jo bare bløff og løgn !
questi
15.11.2021 kl 16:11 4921

Ikke rett opp... Gjetter på 17-20 innen desember og muligens 20-25 innen mars neste år...
Mye jojo her, men smårisikabelt å trade (pga de 8+ mill short som venter på våre aksjer), altså :))
Redigert 15.11.2021 kl 16:15 Du må logge inn for å svare
nemi's
15.11.2021 kl 16:20 4805

Tap og vinn med samme sinn når dere spiller. Da blir det enda bedre stemning på trådene her :D
questi
15.11.2021 kl 16:25 4745

Egentlig er aksjer ikke et nullsum-spill siden de fleste selskaper faktisk produserer noe med verdi:)
Uten uflaks og feilinvesteringer burde alle kunne håpe på pluss eller i det minste null (ingen som trenger å gå med tap) :D
Redigert 15.11.2021 kl 16:26 Du må logge inn for å svare
Kjellefant
15.11.2021 kl 16:27 4739

:):) Er det mulig å synke så lavt å kun være her inne på røde dager å gjøre narr av forumet. For 10 gang så har jeg gitt beskjed til ADM om hvordan du oppfører deg. Kankjse er du ADM ? Største klovnen som finnes her på jorden.
Prewia
15.11.2021 kl 16:28 4722

Skulle inte aktien stiga efter Bidén fick igen9m sitt stora program, vad har hänt
questi
15.11.2021 kl 16:36 4599

Patron melder om at det er likefør/ved Thanksgiving (25.nov) man vil høre noe mer angående BuildBackBetter-pakken til Biden :)
Har vært en langdryg affære med forsinkelser over flere måneder, altså... :)

https://www.usnews.com/news/politics/articles/2021-11-12/house-again-eyes-vote-on-biden-spending-bill
Redigert 15.11.2021 kl 16:43 Du må logge inn for å svare
Militærmannen
15.11.2021 kl 16:36 4589

Det er bare å la han holde på. Jeg fyller alltid på med litt ekstra aksjer når han kommer hit på forumet for å grine, jeg har tjent godt på det tidligere.
questi
15.11.2021 kl 16:37 4609

Som svalen og våren :)
Prebus
15.11.2021 kl 16:49 4450

Morsomt at jeg fikk beskjed om at jeg var helt idiot som nevnte at vi kunne se 14-tallet igjen. Da hadde jeg visst ikke aksjer i REC, og ville ha billig inngang. Glad jeg valgte en trade på REC der, gitt.
Slettet bruker
15.11.2021 kl 17:00 4341

Ja det var kjempemorsomt :) Betyr det at du har aksjer og ikke er idiot da eller? :)
Silverbutt
15.11.2021 kl 17:02 4345

Siden du bruker det meste av arbeidsdagen din med REC og finansforumet så skal vi jeg grave litt mer i din rolle her. Du får håpe jeg ikke finner noe snusk på deg.
Slettet bruker
15.11.2021 kl 17:04 4370

Hehe morsomt at flere skryter av sine trader nå:)). Du får si sannheten du har biti negler for du vet inderlig at denne kan gå fra deg når som helst:)). Når du hadde flaks og den gikk til 14 tallet er du plutselig konge:)) Aksje kursen har ingenting her nede å gjøre dette vet du inderlig godt selv. Eneste grunnen til at vi operer her nede er mangel på nyhet fra selskapet å det utnytter short/tradere max enn så lenge:))
Men alt tar sin slutt det vet de fleste som har noen år på baken på børs. Tålmodighet når det potensiale og fundamentale sier klart opp slår aldri feil:))
Redigert 15.11.2021 kl 17:11 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
15.11.2021 kl 17:05 4336

Den går bare litt ned for å hente mer fart før kursen går Nordover 🤠
Mathias
15.11.2021 kl 17:21 4175

Den første pakken (infrastruktur) signeres av Biden først i dag. Den andre pakken (reconcilliation) skal tilsynelatende gjennom Huset denne uken, så antageligvis endres noe i Senatet før den vil gå endelig gjennom Huset i ny avstemming før jul.
Først da vil brikkene være på plass og avtaler kan signeres.
Selv er jeg ganske så sikker på at RecSI signerer langsiktige avtaler uansett utfall av pakkene, men de vil kunne være noe mer lukrative om pakkene slår til maksimalt.
Stonks_
15.11.2021 kl 17:23 4163

Eg er villig til å putte 5k-10k på mars opsjoner med en strike price på 18-20kr, har ikke helt funnet ut av hvilke som gir best fortjeneste. Det er så jevla sikker jeg er på at det kommer til betydelig opp innen de neste 5 månedene, og det skal bli gode penger av den posisjonen
Skalleknarp
15.11.2021 kl 17:36 4036

Enig. Litt papirtap noen dager spiller kaine rolle så lenge man har troen. Har ikke og skal ikke selge noen aksjer nå likevel. Mao har ikke tapt noe så langt og heller ikke noe behov for å oie meg til hele verden. Ha en fin sften😳
Prebus
15.11.2021 kl 17:42 4000

Ser at oppførselen er kritikkverdig. Forum får frem mine mindre fine sider, er nylig erfaring. Uansett, har ståltro på REC fremover, men pga beskjeden økonomi prøver jeg å få litt flere aksjer ved å trade noe enn så lenge. Får håpe ikke toget stikker av med meg på perrongen evt.
Slettet bruker
15.11.2021 kl 17:56 3882

Skal vi opp eller ned i morgen?

mvh..
Dolly
15.11.2021 kl 18:05 3852

Det er det ingen her som vet, men den ligger vel på en støttte på 14,9 nå. Ekstremt svak i dag..
Prebus
15.11.2021 kl 18:17 3914

Point taken.
Slettet bruker
15.11.2021 kl 18:24 4054

Vel, det forventes lite utifra Jinping/Biden møtet idag forstår jeg. Men hva hvis??
Noen med inngående god kunnskap om handelsavtalen som kan si noe om det kan dukke opp noe uforventet??
Dolly
15.11.2021 kl 18:29 4029

Tar sin tid i uniten, og ikke er det sikkert det går igjennom heller. Tar det som en bonus hvis/når det skjer.
Redigert 15.11.2021 kl 18:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.11.2021 kl 18:33 4048

Tipper vi går ned i morgen.
Skalleknarp
15.11.2021 kl 18:49 3907

Kan jo være at man finner noen halmstrå for å dempe konfliktnivået på mange hold noen hakk. Hvorfor ikke innen sol? Det blir for passivt å dømme slike initiativ nord og ned før møtet er holdt. Biden er tøff men samtidig diplomatisk. Det kan vi ikke si om hans forgjenger. Give it a chance🤠
Redigert 15.11.2021 kl 18:51 Du må logge inn for å svare
Vetle
15.11.2021 kl 19:57 3575

"I do believe that we will have a vote this week on the Build Back Better act. It will go to the Senate and then it will be up to the Senate Democrats and the President, who gave us his commitment that he believed that he could get this across the finish line in the form that the framework was presented," the Washington state Democrat said on MSNBC Sunday morning. "So, yes is the short answer. We will have a vote this week."

Her endres det mening stadig. Dette er fra uttaleser idag!

Vetle
DjTao
15.11.2021 kl 20:19 3513

I believe it when I see it!

Når tallene blir klare gjenstår å overbevise «skap republikaneren» Manchin. Det blir ikke lett virker det som 😬

https://thehill.com/policy/finance/581590-cbo-to-release-build-back-better-score-on-friday#
Redigert 15.11.2021 kl 20:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.11.2021 kl 20:26 3449

Åh herre. Alltid like gøy på Hegnars tivoli. Mens noen av dere gråt, benyttet jeg anledningen til å fylle på ytterligere.

Du har kjøpt verdipapirnr. NO0010112675
RECSI - REC SILICON
Antall 5.383 KURS 14,90
Omsetning: NOK 80.206,70
Kurtasje 0.0500 % NOK 40,10
--------------
TOTALBELØP NOK 80.246,80

Du har kjøpt verdipapirnr. NO0010112675
RECSI - REC SILICON
Antall 67.000 KURS 14,94
Omsetning: NOK 1.000.980,00
Kurtasje 0.0500 % NOK 500,49
--------------
TOTALBELØP NOK 1.001.480,49

De sier jo at en manns panikk er en annen manns mulighet. Okei, de sier faktisk ikke det, men jeg velger å si det!

Pust. Ta det helt med ro. 2% opp eller ned i morgen? INGEN bryr seg, bortsett fra de som tenker dag til dag.

Akkumuler dersom du har troen. Perioden frem mot nyåret blir helt fantastisk på både makro og mikro nivå.

REC Silicon er fremtiden innenfor fornybart. Fabrikkene sin kostpris er på 25 - 30 milliarder kroner. Selskapet er verdsatt til 5.6 milliarder kroner fordi det ikke er noe marked for selskapet akkurat nå. Begrenset i Kina pga. toll. Nå vil det bygges verdikjeder som vil gi REC mulighetene til å kapitulere.

INGEN kommer i nærheten av REC når det kommer til kvalitet. Grønt, fornybart, made in USA. Alle ingrediensene er på plass.

Jeg kommer til å fortsette å kjøpe aggresivt frem mot nyåret. Som nevnt tidligere så antar jeg at børsmelding fra REC kommer noen dager etter at BBB går gjennom.

Så ja, fortsett å bais ned. Jeg håper at vi faller enda mer, da blir det enda flere billig aksjer på meg. I mellomtiden, pust, smil og ta det helt med ro. Du er investert i Norges beste vekst case. Ikke tenk dag for dag, da er du i feil selskap. Tenk heller år for år eller decade for decade.

Henviser til denne;
https://akriviswealth.com/worried-about-investing-in-strong-markets/

Nå kommer jeg opprinnelig fra aksjemarkedet i USA. REC var et av mine første norske investeringer og noe jeg solgte hele TSLA porteføljen min for. Sett i ettertid, hadde nok TSLA gitt meg mer gains, men jeg tenker langsiktig her. Jeg er vant med å tenke langsiktig, men deler bildet med dere, fordi i motsetning til amerikanske forumer, føler jeg at alt for mange ikke vet hva investering er i Norge. De trader prosenter istedenfor å investere for en enklere fremtid.

For meg er REC akkurat dette. En enklere fremtid. Tidligere pensjon. Mindre økonomiske bekymringer (ikke at økonomi er et problem per dags dato, er jo 1% av Norge - men er enormt forskjell i den ene prosenten). Denne skal ta meg fra multi millionær til titalls millionær eller til null. Håper at så mange som mulig blir med på reisen også får vi dele vår erfaring med hverandre i fremtiden.
polion
15.11.2021 kl 20:35 3477

De siste månedene har det iflg. mange (de fleste) forumskribenter vært uhyre mye som har gått REC's vei. Det klippes og limes artikler og linker som er helt formidable for REC, og Biden-pakkene ser nesten ut til å gå rett i kassa til REC. Og fra kursen var 24,- og helt ned mot dagens 14-tall, så har de "beste" skribentene argumentert med "tålmodighet" og "gyllen anledning å fylle ytterligere på med REC", samt at mange også har innrømmet å ha gått all in i REC.

Dagens kursnedgang var ikke på mer enn godt og vel 6%. Hadde det ikke vært for alt det ovennevnte positive, ja da hadde nok nedgangen vært adskillig verre.

Og i mellomtiden, så får den utskjelte nemi's så hatten passer, og det til tross for at det er han som har truffet desidert best i sine prognoser. Om han får rett i at flere av de store faktisk kan se ut til å klare seg uten REC/åpning av M.L., ja det får tiden vise. Får han derimot rett, da vil dagens REC-kurs vise seg å være skyhøy. Det siste året så har alle oss REC-aksjonærer i alle fall kunnet konstatere at REC ikke har hatt en eneste ny konkret avtale (av betydning) å melde. Og Røkke, vår store styreleder og frelser, han har nå virkelig gjort seg bemerket. Dvs. bemerket i forbindelse med at han visstnok (iflg. flere "pålitelige" skribenter) er i sluttforhandlinger med flere av de store markedsaktørene.

Dog er allikevel markedet (beklageligvis) i alle fall definitivt på nemi's sin side, derom hersker det over hodet ingen tvil. Hva mange av de unyansert positive REC-skribentene (de som garanterer stor suksess for selskapet) serverer, hjelper uansett syndelig lite på kursen. Markedet anser tydeligvis ikke disse som troverdige på en prikk, kursnivået er selvsagt det beste beviset på det.
Redigert 15.11.2021 kl 20:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.11.2021 kl 20:38 3444

Dobbelpost. Det er MANGE slanger her inne på Hegnar. Ikke stol blindt på alle. Inkludert meg!

Jeg kommer med eget innlegg, når jeg får litt tid. Dere trenger litt Uchi positivitet her, haha. Usikker på tidspunkt og kan ikke love noe.

Når det gjelder BBB er min mening det samme; vi er noen uker unna en konklusjon, uavhengig av hva media sier. Manchin stiller i en veldig sterk posisjon, men her vil det bli gjort kompromiss og forhandling. Store bildet vil gjenstå intakt, men det vil være mikro endringer som i lengden betyr ingenting for oss, men som vil gi Manchin en seiers følelse. Dette er hva jeg tror.

Dette er for stort til å ikke gå gjennom. Biden prøver å bygge en legacy her og hans legacy er ikke å være presidenten som blir latterliggjort verden rundt. Når presidenten, apparatet bak han og 99% av demokratene er enige, så er jeg ganske sikker på om at Manchin ikke vil ødelegge dette, uavhengig av hva slags retorisk utspill som blir nevnt i media.

God kveld videre og husk; ikke døm basert på aksjepris eller markedsverdi. Døm etter potensialet. Min stratergi har alltid vært å finne "høy risiko" selskaper, investere tungt i disse og la tiden og fundamentet gjøre sin magi. Flere år satt Tesla fast mellom $200 - $300 pre split. Hva skjedde med alle de som solgte seg ut fordi de dømte etter markedsverdi? De gikk glipp av den enkleste 15x noen sinne. Nå ett år senere er TSLA på ca $5000 pre split.

Husk en ting mine venner; markedet har rett kortsiktig, men ikke langsiktig og det er her de store pengene blir tjent opp.

Selv om TT ikke er Elon Musk, er fundamentet til selskapet knallsolid og vi har eksperter som styrer skruta i alle retninger. Jeg er helt overbevist om at dette er den nye 10-15x, men 1000% til 1500% kommer ikke over en dag, uke eller måned. Det krever langsiktighet.

God kveld videre folkens. På tide å surfe litt andre steder på Hegnar. Dette blir litt for mye negativitet over en rød dag for min del.
Redigert 15.11.2021 kl 20:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.11.2021 kl 20:43 3441

Respekt!! 👍 Og takk som deler.
Hadde jeg hatt krutt, så hadde det blitt noe mer på meg og. Dog ikke med de summene der.
Bjellesauen
15.11.2021 kl 20:43 3449

Uchihabrah= han slitsomme Troy som skriver avhandlinger? Samme fyren?
Dølle
15.11.2021 kl 20:48 3440

Kunne ikke unngå å like et så åpent innlegg. Ikke bare prat, men aktiv handling
Slettet bruker
15.11.2021 kl 20:50 3452

Er du blind? Uchi sitt språk og skriftlig formidlingsevne er 1000x Troy. No offence mot Troy, men det er da en åpenbar forskjell.

Bjellesauen
15.11.2021 kl 20:56 3411

Ok, ja han virker mer voksen, for all del. Det er bare den nesten uutholdelige optimismen og hausingen som gjorde at jeg lurte på det. I motsetning til omtrent alle andre her så synes jeg Nemi er en fin ressurs her på RECSI trådene, alltid greit med en motvekt. Det er aldri noen garanti for noen ting. Og det hjelper ikke å linke til alt som kanskje muligens handler om REC, det er jo utrolig mye utålmodige folk her :-)
Dølle
15.11.2021 kl 20:56 3403

Diktatur hadde vært helt topp. Og jeg bruker ikke afrikanske modeller som eks av den grunn. Bedre med en klok intelligent oppegående sjel enn en haug med ubrukelige sytetryner som skal mene noe, koste hva det koste vil.
nemi's
15.11.2021 kl 20:57 3416

"Så ja, fortsett å bais ned. Jeg håper at vi faller enda mer..." forteller denne innsiktfulle mentor og skribenten dere. Tipper det skulle blitt leven om undertegnede hadde skrevet noe sånt.

Chartet viser nå stadig lavere topper og synkende bunner. TA viser at RECSI nå oppfyller en perfekt hode, skulder, kne og tå, kne og tå.

Akkurat som i sangen. Morsomt.
Slettet bruker
15.11.2021 kl 21:04 3415

Den var faktisk litt god😂 Bra du har humor..