NORWEGIAN - ser ut til at det er her penga plasseres idag.
Da har turen kommet til å kjøre NAS opp ser jeg, og med stort volum idag.
Lover godt for uka som kommer :-)
Fint å ha litt variert portefølje, da er det alltid noe som er rødt og noe som er grønt, og sånn går nå dagan.
Lover godt for uka som kommer :-)
Fint å ha litt variert portefølje, da er det alltid noe som er rødt og noe som er grønt, og sånn går nå dagan.
NASLover
18.11.2021 kl 09:09
4074
Strategi
18.11.2021 kl 09:52
4035
Viser at de som har deltatt i emisjonen tar milliongevinster og nye har kommet inn.
Sannsynligvis på noe lavere kurser, NAS er det foretrukne alternativet for det norske folk og de viser at de leverer.
Når det er sagt ser vi at det tas utganger på stadig lavere utganger og kursen svekkes dag for dag.
Med fingern i jorda !! Det henger noen mørke skyer over Fly segmentet som tydeligvis skaper usikkerhet.
At Ryan AIR lukter på det norske markedet hjelper ikke på.
Redigert 18.11.2021 kl 09:52
Du må logge inn for å svare
niets
18.11.2021 kl 10:42
3977
Den store mørke skyen her er nok Covid 19-viruset. Ellers tar ikke kursen helt av fordi NAS ikke lenger er en folkeaksje. For mange av disse tapte penger ved forrige nedtur, og holder seg unna klok av skade.
Det er imidlertid irrasjonelt å legge til grunn at det fremover ikke er marked for et flyselskap i Norge. Det er det jo. Og i den forbindelse stiller NAS knallsterkt.
Det er imidlertid irrasjonelt å legge til grunn at det fremover ikke er marked for et flyselskap i Norge. Det er det jo. Og i den forbindelse stiller NAS knallsterkt.
Strategi
18.11.2021 kl 11:16
3948
Det er nok ulike grunner til fallet, det meste tror jeg er fryktbasert samt massiv shorting som vi er kjent med i NAS (i overkant 10 mill aksjer).
Vi har sett store svingninger tidligere og i det siste har trenden vært sterk ned og kursen har vært "Pumpet og Dumpet"
Tror 10 kr er et mulig støttenivå.
Vi har sett store svingninger tidligere og i det siste har trenden vært sterk ned og kursen har vært "Pumpet og Dumpet"
Tror 10 kr er et mulig støttenivå.
Kåre Grønn
19.11.2021 kl 10:53
3691
Jeg forstår ikke at det er mulig!!! De lager jo scener for å ødelegge alt!! Nå bærer det ned nok en gang...
Redigert 19.11.2021 kl 10:53
Du må logge inn for å svare
Ca
19.11.2021 kl 11:10
3668
Frykt og overreaksjon. Det er snakk om kontroll nå, og ikke restriksjoner. Dette vil nok ikke påvirke trafikktall.
niets
19.11.2021 kl 11:42
3610
Her er det bare å være litt tolmodig. Driften hos NAS påvirkes ikke av om passasjerene sitter med munnbind på seg eller ikke. Den påvirkes heller ikke av at passasjerene må vise koronasertifikat før avreise. Dessuten: Så lenge alle flyselskaper som opererer i eller til/fra Norge undergis samme vilkår, beholder NAS sin posisjon relativt sett. Og den posisjonen er i dag sterk.
Strategi
19.11.2021 kl 13:47
3502
Jeg så klart for meg fallet gjennom 11 kr basert på «teknisk», det ble derimot større fall enn forventet.
Regner med at kursen henter seg inn igjen.
Regner med at kursen henter seg inn igjen.
Kåre Grønn
20.11.2021 kl 22:44
3239
Beklager, men d skal lenger ned gitt. Vi må tåle dette
Redigert 20.11.2021 kl 22:45
Du må logge inn for å svare
Mado
21.11.2021 kl 12:02
3083
Corona tiltakene påvirkes ikke NAS trafikken, disse tiltakene skal redusere smittet, derfor har ikke stor betydning.
De små aksjonærer som vanlig gi billige aksjer til de 123 rike som eier NAS.
Ingen av disse er solgt ut, jeg tror vi ser 11 tallet igjen neste uke.
Jeg bare kjøpe mer, når den går ned, vi må leve med korona som vanlig influensa, fordi verdens økonomi tåler ikke mer nedstengning.
De små aksjonærer som vanlig gi billige aksjer til de 123 rike som eier NAS.
Ingen av disse er solgt ut, jeg tror vi ser 11 tallet igjen neste uke.
Jeg bare kjøpe mer, når den går ned, vi må leve med korona som vanlig influensa, fordi verdens økonomi tåler ikke mer nedstengning.
Pentad
21.11.2021 kl 13:03
3046
Enig!
Inntjeningen er fokusert på innenlandsruter. De står ikke i fare, juletrafikk rett rundt hjørnet.
Jeg skulle bestille billett til begynnelsen av desember, og plassene var allerede temmelig fulle.
Jobber i helsevesenet i tillegg og det er ingenting som gjør at jeg stusser på at tiltak vil påvirke NAS noe særlig.
Kjøpte meg opp i duppet på fredag og tror også på at vi ser 11 tallet igjen, ganske snart. Mener også at vi ser NOK 16-20 innen H1-22, om så 20 til 30 vil nok muligens gå tregere.
Får vi en til melding om at Folketrygden kjøper seg noe mer opp, så får vi fin fart over motstand.
Inntjeningen er fokusert på innenlandsruter. De står ikke i fare, juletrafikk rett rundt hjørnet.
Jeg skulle bestille billett til begynnelsen av desember, og plassene var allerede temmelig fulle.
Jobber i helsevesenet i tillegg og det er ingenting som gjør at jeg stusser på at tiltak vil påvirke NAS noe særlig.
Kjøpte meg opp i duppet på fredag og tror også på at vi ser 11 tallet igjen, ganske snart. Mener også at vi ser NOK 16-20 innen H1-22, om så 20 til 30 vil nok muligens gå tregere.
Får vi en til melding om at Folketrygden kjøper seg noe mer opp, så får vi fin fart over motstand.
sh4rkfin
23.11.2021 kl 10:23
2664
Nå er jeg ferdig med NAS som long... Selger meg ut neste gang vi treffer 11,50! Smører forventningene opp i 18-20 tallet, men ligger og lurer mellom 10 og 11. Når skal det berømte toget gå? Det har stått på stasjonen siden emisjonen, men ingenting skjer...
Bjellesauen
23.11.2021 kl 10:33
2644
Dette er jo tøys. Selvsagt påvirkes Coronatiltak flytrafikken! Nå anbefales det ikke å reise utenlands ser jeg på nyhetene. Går nok enda ned NAS på denne siden av året, så det er bare å kjøpe og holde, for opp skal det når ting roer seg igjen.
niets
23.11.2021 kl 11:14
2609
Her er det bare å sitte rolig og vente. Når Coronasituasjonen bedrer seg vil kursen eksplodere. Husk også på den gunstige leasingavtalen NAS har oppnådd ved at det kun betales leie for den tiden flyene er på vingene.
Redigert 23.11.2021 kl 11:15
Du må logge inn for å svare
Strategi
24.11.2021 kl 10:41
2447
For de som interesserer seg for selskapet Norwegian, gå inn på rutenettet og se over billett priser.
Meget gode priser for selskapet , dette betyr igjen god fyllingsgrad , noe som igjen klinger i kassa.
Bruk litt tid på dette.
Billige aksjer mottas med takk.
Gleder meg stort til trafikktall for november og desember.
Meget gode priser for selskapet , dette betyr igjen god fyllingsgrad , noe som igjen klinger i kassa.
Bruk litt tid på dette.
Billige aksjer mottas med takk.
Gleder meg stort til trafikktall for november og desember.
BlackFrog
24.11.2021 kl 12:51
2419
Ingen som gidder å reise med dette selskapet. Det er dyrt å dem har knapt noen / om noen plass i det heletatt jeg kan reise til i vinter direkte fra Trondheim. Hvem gidder å dra til Granka for en formue.
Dette selskapet må bevise kvalitetsruter direkte, Madeira, prague, Afrika, nord Asia, Russland osv. Er lei.
Dette selskapet må bevise kvalitetsruter direkte, Madeira, prague, Afrika, nord Asia, Russland osv. Er lei.
Strategi
24.11.2021 kl 15:30
2344
Det høres ut som du må bli hjemme BlackFrog
Fint at du poengterer at det er dyrt.
Betyr fulle fly på norsk.
Fint at du poengterer at det er dyrt.
Betyr fulle fly på norsk.
Maalselv
25.11.2021 kl 14:31
2172
Det er bare å innse at luftfart aldri vil bli som før, pandemien har lært folket at hjemmekontor fungerer utmerket, og feriereiser vil bli hardt beskattet i fremtiden. Majoriteten mener at kloden koker, og hva er vel da mer nærliggende enn å fordyre unødvendige flyreiser.
Kåre Grønn
25.11.2021 kl 18:40
2086
Det står ikke på at ikke reiselivet kommer tilbake, det er nødt å skje. Coronaen er hele problemet.. Flytrafikken er ikke hovedårsaken til at kloden "koker" om man skal kalle det koking da?? Nei slapp av, det som truer er om folk ikke er for redde og usikre for å bestille tur i denne perioden... Vi får se i 2022 men nå ser det svart ut..
Redigert 25.11.2021 kl 18:41
Du må logge inn for å svare
Jensemann123
25.11.2021 kl 20:43
2060
Joda, ser ikke bra ut akkurat nå. Men, Norwegian har gunstig 'leasing' ordninger. Og er robust. Og Q3, blir innenfor virker det som. Det ser verre ut for konkurrentene. Det er vel tvilsomt om Flyr klarer å holde ut gjennom vinteren til tross for tilførsel av ny kapital. Vi er ute av Corona til sommeren, for godt....
Redigert 25.11.2021 kl 20:44
Du må logge inn for å svare
suspekt
26.11.2021 kl 08:20
1904
Siste setning skal du ikke være for sikke på. Ser ut som det utvikles stadig nye varianter. De fleste trodde at det var slutt når vaksinen kom, men nå er det verre enn noen gang.
Strategi
26.11.2021 kl 08:41
1891
Hva er realistisk ?
Det vi vet er at Norwegian står i en meget god konkurranse posisjon i det norske markedet.
Kursmålet satt tidlig er på 15-18 kr.
Kursen har falt fra 12 og tilbake til 10 på få dager.
Jeg mener fallet er sterkt overdrevet.
Ser man på corona frykten har myndighetene forholdsvis god kontroll her i Norge og tiltak settes inn etter behov.
Ved et frislipp av corona relaterte tiltak er det naturlig at smittetrykket øker og tiltak må igjen implementeres.
Det som er forholdsvis sikkert er at munnbind fortsatt vil gjelde på fly, jeg vil også anta at coronasertifikat og hurtigtester innen for 72 timer vil være tiltak som om mulig settes inn.
Vi er nå vant til å leve med corona og det er en ny hverdag, dette betyr ikke at vi slutter å fly, det betyr heller ikke sett i forhold til dagens situasjon vil fly mindre.
Ser man over rutene til Norwegian og det god fylliningsgrad som gjenspeiler seg i prisene, det er svært gode priser og enkelte avganger er utsolgt.
Jeg sier hold - hold, eller kjøper dippen, om få dager kommer transport tall for November.
Vil tro dette blir meget hyggelig lesning.
Lykke til .
Det vi vet er at Norwegian står i en meget god konkurranse posisjon i det norske markedet.
Kursmålet satt tidlig er på 15-18 kr.
Kursen har falt fra 12 og tilbake til 10 på få dager.
Jeg mener fallet er sterkt overdrevet.
Ser man på corona frykten har myndighetene forholdsvis god kontroll her i Norge og tiltak settes inn etter behov.
Ved et frislipp av corona relaterte tiltak er det naturlig at smittetrykket øker og tiltak må igjen implementeres.
Det som er forholdsvis sikkert er at munnbind fortsatt vil gjelde på fly, jeg vil også anta at coronasertifikat og hurtigtester innen for 72 timer vil være tiltak som om mulig settes inn.
Vi er nå vant til å leve med corona og det er en ny hverdag, dette betyr ikke at vi slutter å fly, det betyr heller ikke sett i forhold til dagens situasjon vil fly mindre.
Ser man over rutene til Norwegian og det god fylliningsgrad som gjenspeiler seg i prisene, det er svært gode priser og enkelte avganger er utsolgt.
Jeg sier hold - hold, eller kjøper dippen, om få dager kommer transport tall for November.
Vil tro dette blir meget hyggelig lesning.
Lykke til .
Kåre Grønn
26.11.2021 kl 08:54
1889
En bør sikkert holde, men det kommer til å gjøre vondt..... Sykt så mange land ikke vaksinerer seg på grunn av konspirasjonsteorier... Tragisk. Håper bare ikke dette ender med krakk
Kåre Grønn
26.11.2021 kl 09:22
1889
Selger man nå, driter man seg ut. Fullstendig panikk :)))) Gooo helg! NAS er NAS.
niets
26.11.2021 kl 09:28
1876
Ned 8,5 %... Dette er tull. Nedgangen gjenspeiler ikke selskapets reelle posisjon i dagens marked. Den overdriver også corona-frykten.
Sjakalen
26.11.2021 kl 09:49
1833
Jaaa, for vaksineringen hjelper nok bra mot det vi har i vente? Alle skjønner at man ikke skal ut å fly fremover. Med eller uten vaksiner. Som følge av at folk våkner opp og fly blir på bakken, samt restruktur osv. så vil NAS synke som en stein dit den hører hjemme. Skal man eie fly, så bør det være typ widerøe!
Sjakalen
26.11.2021 kl 09:50
1837
Ute av Corona til sommern? for godt!? Lykketil med investeringene...
Pentad
26.11.2021 kl 10:03
1842
Sitt rolig. Dette er forbigående. Markedet elsker frykt og å sette sving på VIX'en.
NAS tjener penger innenlands og denne økonomien stenger ikke ned igjen. Vi har tiltak og forhåndsregler.
NAS tjener penger innenlands og denne økonomien stenger ikke ned igjen. Vi har tiltak og forhåndsregler.
Pentad
26.11.2021 kl 11:38
1766
Men Johansen tror ikke NAS-aksjen skal knekke sammen av dagens fryktbølge:
– Vi tror aksjen skal stå betydelig høyere til sommeren, selv med turbulens underveis, og derfor holder vi en stor posisjon, sier han, og legger til:
– Samtidig er vi opportunistiske for å kjøpe mer når vi får troen på at toppen av covid-bølgen er i sikte.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2021/11/26/7780031/storaksjonaer-i-norwegian-etter-kurskollapsen-betydelig-hoyere-til-sommeren
– Vi tror aksjen skal stå betydelig høyere til sommeren, selv med turbulens underveis, og derfor holder vi en stor posisjon, sier han, og legger til:
– Samtidig er vi opportunistiske for å kjøpe mer når vi får troen på at toppen av covid-bølgen er i sikte.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2021/11/26/7780031/storaksjonaer-i-norwegian-etter-kurskollapsen-betydelig-hoyere-til-sommeren
Frodon
26.11.2021 kl 12:54
1693
Ingen vits å snakke med disse folkene, de er i aksjemarkedet for å tape pengene sine ;) De har ikke engang fått med seg at 77% av bedriftsmarkedet er bort fra billettbestillinger og største delen av bedriftsmarkedet kommer aldri tilbake for å bestille billetter. Samtidig vil fly bransjen få høyere og høyere drivstoffkostnader, da det har vært etterslep på investeringer i lang tid. Det er kun en måte å redde fly bransjen, øke billett prisene vesentlig eller finne billigere drivstoff løsninger. Med vesentlig høyere billett priser, vil de miste alle som ikke har råd til dyre billetter. Og med billigere drivstoff løsninger, må det store nye investeringer til.
Og nå skal gjengen her forklare i månedsvis at det jeg skriver er feil, zzzz ;)
Og nå skal gjengen her forklare i månedsvis at det jeg skriver er feil, zzzz ;)