EIOF er den virkelig glemte perle, dobling på kort sikt
EIOF er den virkelige glemte diamanten.
her bør og Må det komme ei dobling.
det kan gå faderlig fort, så kom dere inn.
6-7 kr i sikte,
her bør og Må det komme ei dobling.
det kan gå faderlig fort, så kom dere inn.
6-7 kr i sikte,
Whatnow
21.08.2022 kl 14:35
5076
Mon tro hvordan strømprisen slår inn på resultatene fremover siden de har modifisert store deler av flåten til eldrift. Noen synspunkter på det der ute?
snaxen
22.08.2022 kl 19:39
5027
Enig der. Blir spennende å se om det blir mer omsetning til q-raport.
desirata
30.08.2022 kl 06:48
4824
Resultat 30.8. men står ingenting om tid. Sløvt at de ikke kan skrive en tid for det. Hvor vanskelig kan det være.
Antar et 0-null netto resultat, isåfall vil vel aksjen ligge der den er +/-10kr, resten av året. Etter salget av Neptun, vil rederiet bli lite. Uten nye eiere /kjøp er det ikke allverden framtid, med liten og gammel flåte, selv om grønn drift. De har mange bra folk og organisasjon, kan være de fårdrift av andres skip, mensmåmarginer i slikt.
Antar et 0-null netto resultat, isåfall vil vel aksjen ligge der den er +/-10kr, resten av året. Etter salget av Neptun, vil rederiet bli lite. Uten nye eiere /kjøp er det ikke allverden framtid, med liten og gammel flåte, selv om grønn drift. De har mange bra folk og organisasjon, kan være de fårdrift av andres skip, mensmåmarginer i slikt.
Viktort
30.08.2022 kl 07:15
4874
På dagens oversikt i FA står det klokken 17, altså etter børsens stengetid og så er det presentasjon i morgen kl. 8.30.
Offshore OBS
30.08.2022 kl 08:38
4838
Kjedelig, men sikkert bet i rett bransje de neste år. Og det kan bli del av Aker universet til hyggelig pris.
Gull i pungen
30.08.2022 kl 18:02
4793
Oslo (Infront TDN Direkt): Eidesvik Offshore fikk et driftsresultat før avskrivninger (ebitda) på 75 millioner kroner i andre kvartal 2022, mot 53 millioner kroner i samme periode året før, ifølge selskapets kvartalsrapport tirsdag.
Omsetningen var 185 millioner kroner i kvartalet (158), netto finansposter var -138 millioner kroner i kvartalet (-21), mens resultat før skatt ble -101 millioner kroner (-22).
Omsetningen var 185 millioner kroner i kvartalet (158), netto finansposter var -138 millioner kroner i kvartalet (-21), mens resultat før skatt ble -101 millioner kroner (-22).
Offshore OBS
30.08.2022 kl 18:53
4758
Eidesvik Offshore ASA (the "Company") will release the 2nd Quarter results on
August 30, 2022. The report will be available at www.eidesvik.no and
www.newsweb.no.
The Company will present the report on August 31, 2022, at 08:30 am CET.
The presentation will be digital. Please register for the presentation by e-mail
to torill.barane@eidesvik.no within August 30, 2022, at 03:00 pm.
Bømlo, August 24, 2022
August 30, 2022. The report will be available at www.eidesvik.no and
www.newsweb.no.
The Company will present the report on August 31, 2022, at 08:30 am CET.
The presentation will be digital. Please register for the presentation by e-mail
to torill.barane@eidesvik.no within August 30, 2022, at 03:00 pm.
Bømlo, August 24, 2022
Gull i pungen
31.08.2022 kl 06:20
4635
polakk
31.08.2022 kl 09:33
4583
Eidesvik
Dei har 5 kontrakter som går dekker 2023 og 2024.
Får en snittrate på 172 000 kr per dag.
Dette er 3 PSVer og 2 Subsea fartøy.
Klarer vel kanskje å betale avdrag på dette, men ser ikke ut for meg at dei har sjans til tjene noe særlig heller
Dei har 5 kontrakter som går dekker 2023 og 2024.
Får en snittrate på 172 000 kr per dag.
Dette er 3 PSVer og 2 Subsea fartøy.
Klarer vel kanskje å betale avdrag på dette, men ser ikke ut for meg at dei har sjans til tjene noe særlig heller
Fenriken
31.08.2022 kl 10:22
4550
Har lest gjennom Q2 rapporten og hørt på presentasjonen og tar med meg følgende:
- solid bedring i Q2, hvor det nå er betydelig bidrag også uten Viking Neptun (ca 20 millioner NOK i subsea EBITDA uten Viking Neptun)
- CFO sa på presentasjonen at likviditet ville bedre seg 340 millioner NOK når Viking Neptun blir levert. Dermed vil jo nettogjelden i selskapet falle dramatisk. Har noen et estimat på hva nettogjelden blir ved slutten av Q4? Hvis kontanter økt fra dagens 150 til ca 500 og gjelden minker med ca 1 mrd så kan vel nettogjelden fort bli helt nede i 600 millioner NOK?
- backlog er nå høyere enn den har vært på lenge med 1,4 mrd NOK per Q2 - det er økning på mer enn 50% siden 0,9 mrd NOK samme kvartal i fjor. Den gang var det jo endel Viking Neptun i backlogen, det er det ikke noe av nå (etter Q4) så backlog på resten av flåten er enda mer opp.
- prøver å regne litt på kvartaler i 2023 og dette er vel et selskap som nå kan nedbetale gjeld i et ganske raskt tempo og dermed ha unike muligheter ift. andre aktører i denne bransjen.
- de får ikke den spot eksponeringen som andre i Q2/Q3, men det blir heller ikke så dramatisk nå som vinteren melder sin anmarsj, så totalt sett et stabilt og godt selskap i en bransje som opplever økt etterspørsel og lønnsomhet.
- solid bedring i Q2, hvor det nå er betydelig bidrag også uten Viking Neptun (ca 20 millioner NOK i subsea EBITDA uten Viking Neptun)
- CFO sa på presentasjonen at likviditet ville bedre seg 340 millioner NOK når Viking Neptun blir levert. Dermed vil jo nettogjelden i selskapet falle dramatisk. Har noen et estimat på hva nettogjelden blir ved slutten av Q4? Hvis kontanter økt fra dagens 150 til ca 500 og gjelden minker med ca 1 mrd så kan vel nettogjelden fort bli helt nede i 600 millioner NOK?
- backlog er nå høyere enn den har vært på lenge med 1,4 mrd NOK per Q2 - det er økning på mer enn 50% siden 0,9 mrd NOK samme kvartal i fjor. Den gang var det jo endel Viking Neptun i backlogen, det er det ikke noe av nå (etter Q4) så backlog på resten av flåten er enda mer opp.
- prøver å regne litt på kvartaler i 2023 og dette er vel et selskap som nå kan nedbetale gjeld i et ganske raskt tempo og dermed ha unike muligheter ift. andre aktører i denne bransjen.
- de får ikke den spot eksponeringen som andre i Q2/Q3, men det blir heller ikke så dramatisk nå som vinteren melder sin anmarsj, så totalt sett et stabilt og godt selskap i en bransje som opplever økt etterspørsel og lønnsomhet.
Ondi05
31.08.2022 kl 11:07
4511
Polakken må hatt feil hatt og briller på. Ikke noen hallelujastemning men et solid selskap med kontroll på det som er værste hemskoen for resten av aktørene i bransjen,- GJELD.
Offshore OBS
12.09.2022 kl 13:57
4099
Har vel begynt på neste bølge nå. Trolig mangel på selgere nå, før 15-20 kr. Eller bare et blaff i dag?
Offshore OBS
06.10.2022 kl 22:03
3755
Går tregt med kursen. men minimal omsetning.
https://eidesvik.no/investor-relations/share-information/top-20-shareholders/
Endringer de siste ukene er at Tveitå er tilbake med 440 000 aksjer, han tok i mot på 7 tallet å etablerte en bunn.
Så har det i dag dukket opp en interessant post , trolig omsatt utenfor børs (ikke nok omsetning på børs) , der et AS navnet SMEDASUNDET har anskaffet 350 000 aksjer. Noen som kjenner til forbindelsene her?
https://eidesvik.no/investor-relations/share-information/top-20-shareholders/
Endringer de siste ukene er at Tveitå er tilbake med 440 000 aksjer, han tok i mot på 7 tallet å etablerte en bunn.
Så har det i dag dukket opp en interessant post , trolig omsatt utenfor børs (ikke nok omsetning på børs) , der et AS navnet SMEDASUNDET har anskaffet 350 000 aksjer. Noen som kjenner til forbindelsene her?
desirata
06.10.2022 kl 22:42
3776
Smedasundet er Kristian Eidesvik, samme familie (onkel) til hovedeier.
Jeg lurer på om aksjen blir holdt nede av LNG satsingen på PSV båtene til Eiof. Gassdrift er jo helt uøkonomisk nå og denne satsingen kan derved være bortkastet. De har riktignok dual-fuel, men likevel fordyrende.
Har noen synspunkt på LNG i supply. Jeg vet at Fjordline og Samskip som kun har Gassdrift sliter og vurderer opplag.
Jeg lurer på om aksjen blir holdt nede av LNG satsingen på PSV båtene til Eiof. Gassdrift er jo helt uøkonomisk nå og denne satsingen kan derved være bortkastet. De har riktignok dual-fuel, men likevel fordyrende.
Har noen synspunkt på LNG i supply. Jeg vet at Fjordline og Samskip som kun har Gassdrift sliter og vurderer opplag.
desirata
13.10.2022 kl 16:26
3628
Og hva begrunner du det med, eller er det kun en flåsete uttalelse. ?
Jeg sier framleis en-sifret før jul.
Jeg sier framleis en-sifret før jul.
snaxen
13.10.2022 kl 17:18
3687
Selskapet blir omtrent gjeldfritt etter salg av subs. Da blir eiof i spill tror jeg. Bygge nytt er ikke lønnsomt.???
desirata
13.10.2022 kl 17:45
3715
Vanskelig å komme i spill når hovud aksjonær sitter på 60% av aksjene.
Desuten er flåten gammel, eller ikke ny, selv om de er gode på batterier.
Håper også på 15kr, men det vil ta noen år. ?
Desuten er flåten gammel, eller ikke ny, selv om de er gode på batterier.
Håper også på 15kr, men det vil ta noen år. ?
Offshore OBS
13.10.2022 kl 19:37
3680
Å ha gjelda under kontroll viser seg godt på en dag da DOF dramaet utspiller seg videre.
Eiof trenger ingen restrukturering med utvanning!
Eiof trenger ingen restrukturering med utvanning!
Offshore OBS
14.10.2022 kl 13:11
3629
https://www.finansavisen.no/nyheter/olje/2022/10/14/7945596/equinor-deler-ut-kontrakter-for-2-5-mrd.-flytter-oljeskip-til-havvindpark
Merk det som står om ammoniakk i denne artikkelen, parallelt med å lese om EIOF sine pågående prosjekter (WEB siden deres) på drivstoff alternativer
https://eidesvik.no/innovation/eidesvik-and-ship-fc-piloting-ammonia-fuel-cell-for-zero-emission/
Stor sannsynlighet for at EIOF bruker sin økonomiske frihet til å forfølge overnevnte iniativtakerne.
Hverken SOFF, DOF eller SIEM er tilsvarende på banen som EIOF. Og man ser hvilke kunder EIOF har: AKERBP, Equinor mm
Merk det som står om ammoniakk i denne artikkelen, parallelt med å lese om EIOF sine pågående prosjekter (WEB siden deres) på drivstoff alternativer
https://eidesvik.no/innovation/eidesvik-and-ship-fc-piloting-ammonia-fuel-cell-for-zero-emission/
Stor sannsynlighet for at EIOF bruker sin økonomiske frihet til å forfølge overnevnte iniativtakerne.
Hverken SOFF, DOF eller SIEM er tilsvarende på banen som EIOF. Og man ser hvilke kunder EIOF har: AKERBP, Equinor mm
Offshore OBS
14.10.2022 kl 19:49
3573
Tar nok litt tid, men her blir den ingen voldsomme fall. PGA gjeldssituasjonen. Har vært en korrigering nå, men den går mot slutten, gitt at markedsutviklingen er gunstig for offshoretjenester.
Offshore OBS
15.10.2022 kl 17:10
3536
Eidesvik er en pioner i praktisk tilnærming til nær 0 utslipp med bruk av ammoniakk. Gårdsdagens kontrakt fra Equinor fra til 4 rederier har føringer for EIOF sin utprøving på Viking Energy. Eidesvik har flere kontrakter med AkerBP og Equinor. Og de jobber nært med Alma . Røkke eid!
https://www.youtube.com/watch?v=JvuBKIBts8I
https://almacleanpower.com
desirata
16.10.2022 kl 04:31
3499
Greit nok, men det blir ingen penger på bunnlinjen av slikt, kun utlegg.
Eiof har etter salget av Neptun en eldre flåte. Det blir derfor ingen store triggere. Må være fornøyd med 10-12kr, gjerne 15 på noen års sikt.
Eiof har etter salget av Neptun en eldre flåte. Det blir derfor ingen store triggere. Må være fornøyd med 10-12kr, gjerne 15 på noen års sikt.
Offshore OBS
18.10.2022 kl 16:12
3340
Greit for meg med en dobbling.
Ser kjøpersiden omsider begynner bygge seg opp.
Ser kjøpersiden omsider begynner bygge seg opp.
Offshore OBS
26.10.2022 kl 13:27
3049
Passet fint med dagens kontakt, som dekker vintersesongen.
Tipper 3-5 år kontrakt på denne ifra sommermarkedet 2023!!
Tipper 3-5 år kontrakt på denne ifra sommermarkedet 2023!!
Fenriken
26.10.2022 kl 17:51
3086
Fint med forlengelse. Dette selskapet har etterhvert en vanvittig backlog ift. egen størrelse. Blir spennende når folk får øynene opp for dette.
Men ser på Q2 presentasjonen at det var opsjon på skipet både i 2023 og 2024. Litt rart at Wintershall bare tar til juli 2023 da.
Men ser på Q2 presentasjonen at det var opsjon på skipet både i 2023 og 2024. Litt rart at Wintershall bare tar til juli 2023 da.
desirata
27.10.2022 kl 03:55
2987
Fenriken, vil kommentere ditt siste avsnitt:
Jeg tror det er heller slik at Eiof ikke ville ha lenger enn mid 2023, ihvertfall til dagens rate. Ref artikkel i FA sist uke. Det er ingen vits i å locke inn båter til lave rater, dersom en forventer tilstramming.
Ser ut for de har bra kontrakt dekning på PSV. Upsiden ligger i seismikk, de har 3 båter i opplag. Anyway, vil tro at neste år har aksjen potensiale å stige til mid-teens, forutsatt at de tjener penger vel å merke. Det er en stund sidene har prestert, ca 8 år siden ! Markedet vil se noe på bunnlinjen først. Where is d beef
Jeg tror det er heller slik at Eiof ikke ville ha lenger enn mid 2023, ihvertfall til dagens rate. Ref artikkel i FA sist uke. Det er ingen vits i å locke inn båter til lave rater, dersom en forventer tilstramming.
Ser ut for de har bra kontrakt dekning på PSV. Upsiden ligger i seismikk, de har 3 båter i opplag. Anyway, vil tro at neste år har aksjen potensiale å stige til mid-teens, forutsatt at de tjener penger vel å merke. Det er en stund sidene har prestert, ca 8 år siden ! Markedet vil se noe på bunnlinjen først. Where is d beef
Offshore OBS
31.10.2022 kl 15:24
2833
Fra Eidesvik sin Facebook side:
"We are so proud that the EU-funded ShipFC project won the “Best Outreach Award” at the Clean Hydrogen Partnership Hydrogen Week in Brussels! Eidesvik has taken an active role in communicating the project and its achievements to various stakeholders, a work that has been planned and led by Maritime CleanTech. Congratulations to all our fellow project partners on this great achievement!
Through the ShipFC project Eidesvik will install an #ammonia fuel system and fuel cell modules with a total power of 2MW on board our supply vessel Viking Energy, enabling her to sail long distances without any carbon emissions. The project has also received funding from Innovasjon Norge and Norges forskningsråd."
Bare utgifter med slikt antakelig?
Eller utgift til inntekt ervervelse?
Eller muliggjøre langtidskontrakter på båter som er 15 eller 25 år?
Eller oppnå bedre rater når man posisjonerer seg mot nullutslipp?
"We are so proud that the EU-funded ShipFC project won the “Best Outreach Award” at the Clean Hydrogen Partnership Hydrogen Week in Brussels! Eidesvik has taken an active role in communicating the project and its achievements to various stakeholders, a work that has been planned and led by Maritime CleanTech. Congratulations to all our fellow project partners on this great achievement!
Through the ShipFC project Eidesvik will install an #ammonia fuel system and fuel cell modules with a total power of 2MW on board our supply vessel Viking Energy, enabling her to sail long distances without any carbon emissions. The project has also received funding from Innovasjon Norge and Norges forskningsråd."
Bare utgifter med slikt antakelig?
Eller utgift til inntekt ervervelse?
Eller muliggjøre langtidskontrakter på båter som er 15 eller 25 år?
Eller oppnå bedre rater når man posisjonerer seg mot nullutslipp?
Offshore OBS
15.11.2022 kl 17:38
2693
EIOF - Report for Q3 2022
Eidesvik Offshore ASA is pleased to report its Q3 group results. The report is attached to this notification and available for download from the company’s website https://www.eidesvik.no.
Revenue from Q3 was at the highest level in a quarter since 2016. EBITDA margin for the quarter was 48%.
The award of multiple new contracts is securing long term utilization for our vessels.
Revenue for Q3 2022 was MNOK 190.4 compared to MNOK 174.8 in Q3 2021, EBITDA was MNOK 91.0 compared to MNOK 81.5 in Q3 2021.
Operating profit was MNOK 262.9 and net profit was MNOK 162.8. Reversal of previous impairment on vessels of net MNOK 209.2 together with improved operating results drove the profit margin upwards.
Bømlo, November 15, 2022
Contacts:
CEO Gitte Gard Talmo (+47 915 23 245)
CFO Helga Cotgrove (+47 907 35 246)
Offshore OBS
17.11.2022 kl 15:40
2591
Og i fjerde kvartal blir gevinsten på salget av Viking Neptun bokført!!
Tik takk…
Tik takk…
SW_94_1000
18.11.2022 kl 12:44
2616
Den gevinsten de skal bokføre er ikke lengre 150m som kommunisert i børsmeldingen i januar. Skipet er solgt i USD og det er ikke så vidt jeg kan se gjort noen sikring av valuta, da de har lånet i USD som en naturlig hedge. At skipet er solgt i USD er først påpekt i kvartalsrapporten for Q3 i en liten setning. Men dette fikk jeg opplyst fra selskapet før fremleggelsen. Dette har etter det jeg regner en effekt på EK pr. aksje etter minoritetsinteresser (25,25%) på rundt 3,7kr før skatt (men er stort fremførbart underskudd så trolig ingen skatt i 2022). Dette er noe jeg mener er så betydelig at det burde vært opplyst mer enn kun en liten setning i kvartalsrapporten. Skipet har jeg regnet meg til har en salgspris på 1,1mrd (959m (bokførte verdien av skipet) + 150m gevinst kommunisert) = 1 109mNOK) som pr. 31.12 utgjør 125,7 mUSD. Med dagens USD/NOK på 10,09 så er gevinsten 310 mNOK, ikke 150. Dette er ikke kommunisert noe sted, men disagio på lånet er bokført, slik at lån relatert til eiendeler holdt for salg pr. 30.09 utgjør 954m og ikke 840m som ved årsskiftet. Alt lån relatert til eiendeler holdt for salg gjelder ikke Neptun, da seismikkskipene er "holdt for salg", men det er nok betydelig del av de 207m som er bokført disagio hittil i år. Altså er regnskapet tynget med disagio som ved salget nå blir til en agio da salgspris overgår lånesummen, og begge er i USD. I tillegg så får de frigitt likviditet opp mot 400m fra salget (netto etter betalt gjeld + at det er lånt inn penger til driftsselskapet til Neptun) som kan gå til å betale ned annen gjeld.
Tar man med et kvartal marginalt bedre enn 4. kvt i fjor, så de genererer rundt 100m cash fra drift, så i sum så kan EIOF pr. 31.12 ha en netto rentebærende gjeld på rundt 600m. Tar man med at de har kontraktsdekning på over 80% av aktive skip i 2023, rundt 77% for 2024, så taler dette for at de enten kan gjøre lønnsomme investeringer i vekst (mot havvind f.eks) eller begynne å betale utbytte. Trolig får Viking Lady kontrakt eller driver godt i spot markedet for 23/24, mens Viking Princess har mulighet for opsjonsutøvelse og dermed fullbooket i 23/24. Altså er 100% flåteutnyttelse (av aktive skip, altså uten seismikk) fullt mulig i 2023 og 2024. Eidesvik er også ledende på lavutslippsløsninger som trolig vil gi et konkurransefortrinn i fremtiden både for dagens skip men også for nybygg.
I tredje kvartal så ble det gjort reversering av tidligere nedskrivninger på 209m pga. bedre kontrakter, spesielt innen supply segmentet. Dette kan fort bli mer av fremover når markedet bedrer seg, det ble totalt nedskrevet 1,6 MRD fra 2014 frem til nå, korrigert for det som er solgt så er det fortsatt mye å gå på når markedet bedrer seg ytterligere. Et salg av seismikkskipene vil også kunne overraske positivt med bokført gevinst, så det ligger der som en opsjon.
EK pr. aksje er 9,22 kroner i Q3 rapporten, pluss på rundt 3,7 kr for salget av Neptun nå i 4. kvartal så har man nesten 13kr pr. aksje. Kursen nå er rett over 9kr.
Skal man ha eksponering mot OSV markedet så er EIOF et selskap som har ordnet det finansielle, har fleste skipene på lange kontrakter nå og har finansiell kapasitet til å vokse både innenfor olje & gass men også mot havvind. I tillegg er de ledende på lavustlippsløsninger og snart (?) nullutslipp fra fartøyene, noe som gir premie på rater og generelt fortrinn.
EIOF vil jeg påstå passer rett inn under de tre U'ene som Skagenfondene jobbet etter; upopulær, underanalysert og undervurdert.
Tar man med et kvartal marginalt bedre enn 4. kvt i fjor, så de genererer rundt 100m cash fra drift, så i sum så kan EIOF pr. 31.12 ha en netto rentebærende gjeld på rundt 600m. Tar man med at de har kontraktsdekning på over 80% av aktive skip i 2023, rundt 77% for 2024, så taler dette for at de enten kan gjøre lønnsomme investeringer i vekst (mot havvind f.eks) eller begynne å betale utbytte. Trolig får Viking Lady kontrakt eller driver godt i spot markedet for 23/24, mens Viking Princess har mulighet for opsjonsutøvelse og dermed fullbooket i 23/24. Altså er 100% flåteutnyttelse (av aktive skip, altså uten seismikk) fullt mulig i 2023 og 2024. Eidesvik er også ledende på lavutslippsløsninger som trolig vil gi et konkurransefortrinn i fremtiden både for dagens skip men også for nybygg.
I tredje kvartal så ble det gjort reversering av tidligere nedskrivninger på 209m pga. bedre kontrakter, spesielt innen supply segmentet. Dette kan fort bli mer av fremover når markedet bedrer seg, det ble totalt nedskrevet 1,6 MRD fra 2014 frem til nå, korrigert for det som er solgt så er det fortsatt mye å gå på når markedet bedrer seg ytterligere. Et salg av seismikkskipene vil også kunne overraske positivt med bokført gevinst, så det ligger der som en opsjon.
EK pr. aksje er 9,22 kroner i Q3 rapporten, pluss på rundt 3,7 kr for salget av Neptun nå i 4. kvartal så har man nesten 13kr pr. aksje. Kursen nå er rett over 9kr.
Skal man ha eksponering mot OSV markedet så er EIOF et selskap som har ordnet det finansielle, har fleste skipene på lange kontrakter nå og har finansiell kapasitet til å vokse både innenfor olje & gass men også mot havvind. I tillegg er de ledende på lavustlippsløsninger og snart (?) nullutslipp fra fartøyene, noe som gir premie på rater og generelt fortrinn.
EIOF vil jeg påstå passer rett inn under de tre U'ene som Skagenfondene jobbet etter; upopulær, underanalysert og undervurdert.
Offshore OBS
18.11.2022 kl 15:44
2593
Så fint å se en konkret gjennomgang, godt dokumenter, gir samme konklusjon som for egen del.
Dette er en god eksponering mot et marked mange er i ferd med å spå flere gode år.
Mangedobling blir det nok ikke på kort tid. Men himmelferdenes tid er nok over i HAVILA , SOFF og SIOFF. Der må det trolig emisjoner til. (Ikke siof) Eiof har som du påpeker orden på gjeld, og inntjening som begynner å bli svært bra.
Ja, viking Neptun solgt, og inntekter bortfall.
Men selskapet er posisjonert for investeringer. Det fine er at et slikt konservativt selskap ikke investerer uten langtidskontrakt mot en udiskutabel solid motpart.
3 ganger U!!
Dette er en god eksponering mot et marked mange er i ferd med å spå flere gode år.
Mangedobling blir det nok ikke på kort tid. Men himmelferdenes tid er nok over i HAVILA , SOFF og SIOFF. Der må det trolig emisjoner til. (Ikke siof) Eiof har som du påpeker orden på gjeld, og inntjening som begynner å bli svært bra.
Ja, viking Neptun solgt, og inntekter bortfall.
Men selskapet er posisjonert for investeringer. Det fine er at et slikt konservativt selskap ikke investerer uten langtidskontrakt mot en udiskutabel solid motpart.
3 ganger U!!
Redigert 18.11.2022 kl 15:45
Du må logge inn for å svare
desirata
18.11.2022 kl 15:58
2589
Obs takk for god analyse, også enig med Sw 94.
Er selv inne i EIOF og Sioff og sitter godt der.
Jeg har kursmål 16 i EIOF og 20 i Sioff, dette er i løpet av neste år eller 2024.
Upsiden i Sioff kursen er veldig avhengig av AH flåten. Kommer den opp i halv million rater, kan kursen gå i 25-30kr også.
Som nevnt har begge finanser iorden og kan konsentrere seg om driften. EIOF må derimot ha noe mere skip på sikt. Kan jo være det dukker opp noe interessant.
Vi kjenner selvsagt ikke intensjon til familien Eidesvik, men dersom rett pris ca.12 kr. Kan det hende de lar seg kjøpe ut. Kursen kan ikke være mere, dersom kjøper skal få noe ut av det. Dette pga relativ gammel flåte, de har kun 10år brukstid igjen.
Er selv inne i EIOF og Sioff og sitter godt der.
Jeg har kursmål 16 i EIOF og 20 i Sioff, dette er i løpet av neste år eller 2024.
Upsiden i Sioff kursen er veldig avhengig av AH flåten. Kommer den opp i halv million rater, kan kursen gå i 25-30kr også.
Som nevnt har begge finanser iorden og kan konsentrere seg om driften. EIOF må derimot ha noe mere skip på sikt. Kan jo være det dukker opp noe interessant.
Vi kjenner selvsagt ikke intensjon til familien Eidesvik, men dersom rett pris ca.12 kr. Kan det hende de lar seg kjøpe ut. Kursen kan ikke være mere, dersom kjøper skal få noe ut av det. Dette pga relativ gammel flåte, de har kun 10år brukstid igjen.
Offshore OBS
18.11.2022 kl 18:21
2523
desirata
Vi er enig, bare en lite , men kan bli stort, moment,
Disse 3 drivstoff (grønne ) prosjektene kan være av meget stor strategisk betydning,
Eiof ligger langt foran alle andre!
Vi er enig, bare en lite , men kan bli stort, moment,
Disse 3 drivstoff (grønne ) prosjektene kan være av meget stor strategisk betydning,
Eiof ligger langt foran alle andre!
Contrarianus
18.11.2022 kl 23:53
2489
Båten ligger ved basen ved Leirvik og blir vel klargjort for overtakelse i disse dager. Det blir spennende å se hva de melder. Egenkapital før minoritetsinteresser pr 30. sept. er NOK 9,66/share så etter salget blir det vel om lag NOK 13,40/share. Jeg antar at båten er lånt opp med ca USD 80 mill så en salgssum på USD 125 mill vil gi et bra likviditetsbidrag fra selve salget, selv om noe vil gå til minoritetsinteressene.
Jeg tipper de selger to av seismikkbåtene og så håper jeg at de to gjenværende kan bygges om til SOV-er. Jeg tror man har måttet vente med salget av båtene da de er lånt opp høyt over pipa. Nå kan man kvitte seg med dem og tilhørende dyr dollargjeld og så har man likevel bra med penger til noen investeringer og forhåpentligvis litt utbytte etter at nye avtaler er gjort med bankene. Jeg synes ikke det er kravstort om vi ønsker oss en femtiøring våren 2024.
Jeg tipper de selger to av seismikkbåtene og så håper jeg at de to gjenværende kan bygges om til SOV-er. Jeg tror man har måttet vente med salget av båtene da de er lånt opp høyt over pipa. Nå kan man kvitte seg med dem og tilhørende dyr dollargjeld og så har man likevel bra med penger til noen investeringer og forhåpentligvis litt utbytte etter at nye avtaler er gjort med bankene. Jeg synes ikke det er kravstort om vi ønsker oss en femtiøring våren 2024.
Offshore OBS
19.11.2022 kl 10:55
2443
50 øre i utbytte, ja kanskje.
Tror først det blir investert i båt mot vindmarkedet, kanskje sammen med solid partner. Mot langtidskontrakt signert med solid motpart. Og til rater som belønner selskapets grønne fokus . Om det blir nybygg eller ombygging er jeg usikker på. Tipper ombygging, pga nybyggpriser og ratenivåer spriker vel fortsatt?
Tror først det blir investert i båt mot vindmarkedet, kanskje sammen med solid partner. Mot langtidskontrakt signert med solid motpart. Og til rater som belønner selskapets grønne fokus . Om det blir nybygg eller ombygging er jeg usikker på. Tipper ombygging, pga nybyggpriser og ratenivåer spriker vel fortsatt?