Helt utrolig - JIN's beste kvartal sannsynligvis noensinne og
markedet svarer med å sende aksjen ned, forstå den som kan........
Ratene er opp i dag også
Utbytte er betalt ut
Og vi går inn i neste kvartal med rekordhøye rater
Ratene er opp i dag også
Utbytte er betalt ut
Og vi går inn i neste kvartal med rekordhøye rater
sjakknøtt
11.02.2022 kl 15:15
4431
Ser vi på resultatene de siste to kvartaler, selskapets balanse, dagens rater og fremtidsutsikter, så fremstår Jinhui aksjen som råbillig.
Selskapets verdier bak hver aksje ligger i området kr 30 til 40. Utifra q3 og q4, hvil nok selskapet på fire kvartaler ha en PE på under 2.Det er selskapets ledelse som er problemet, Jinhui har liten tillit i markedet. Hadde jeg blitt ansatt i selskapet, ville jeg med to enkle grep fått aksjen til å stige betydelig.
1. Programfeste et utbytte på 50 til 60% av netto resultat.
2. Kjøpe tilbake egne aksjer!
Selskapets verdier bak hver aksje ligger i området kr 30 til 40. Utifra q3 og q4, hvil nok selskapet på fire kvartaler ha en PE på under 2.Det er selskapets ledelse som er problemet, Jinhui har liten tillit i markedet. Hadde jeg blitt ansatt i selskapet, ville jeg med to enkle grep fått aksjen til å stige betydelig.
1. Programfeste et utbytte på 50 til 60% av netto resultat.
2. Kjøpe tilbake egne aksjer!
kasperd
11.02.2022 kl 15:55
4388
Jepp, men håper og tror at de tallene som kommer fra Q4 vil snakke for seg selv og kjøre kursen opp
Redigert 11.02.2022 kl 15:56
Du må logge inn for å svare
DividendYield
11.02.2022 kl 16:30
4373
Etter en lengre tenkeperiode har jeg valgt å kjøpt meg inn her. Jeg har lenge vært skeptisk med tanke på ledelsen og den lite aksjonærvennlige politikken til rederiet. Men har sett på nøkkeltallene og denne er virkelig billig!
Mens pengene renner inn kan vi kanskje håpe på et overraskende utbytte ved Q4? Tar en med de gode tidene som er ventet nærmeste år er det sikkert bare et tidsspørsmål før meglerhusene får øye på pengemaskinen og starter dekning med høye kursmål. Her er det bare oppside!
Mens pengene renner inn kan vi kanskje håpe på et overraskende utbytte ved Q4? Tar en med de gode tidene som er ventet nærmeste år er det sikkert bare et tidsspørsmål før meglerhusene får øye på pengemaskinen og starter dekning med høye kursmål. Her er det bare oppside!
mithra
11.02.2022 kl 16:46
4336
Ikke skru forventningene til utbyttet for høyt opp. Og tilbakekjøp av aksjer har jeg liten tro på.
Ser ut som om ledelsen prioriterer å gjenoppbygge selskapet som et av de store supramaxrederiene. Tilbake i 2013 hadde de 39 skip og ble etterhvert "tvunget" til å selge seg ned til 18.. Nå er de tilbake til 25 , og jeg blir forundret om vi ikke snart hører om ytterlige kjøp av "gamle" skip.
I tillegg er de nødt til å skjele henimot en fornyelse av flåten.
Alt dette krever en stålsterk balanse og jeg tror det er deres første prioritet.
Den sterke rateutviklingen hittil i 2022 gjør at jeg allikevel tror de vil mene de har råd til 10-15 cent utbytte for Q4.
Ser ut som om ledelsen prioriterer å gjenoppbygge selskapet som et av de store supramaxrederiene. Tilbake i 2013 hadde de 39 skip og ble etterhvert "tvunget" til å selge seg ned til 18.. Nå er de tilbake til 25 , og jeg blir forundret om vi ikke snart hører om ytterlige kjøp av "gamle" skip.
I tillegg er de nødt til å skjele henimot en fornyelse av flåten.
Alt dette krever en stålsterk balanse og jeg tror det er deres første prioritet.
Den sterke rateutviklingen hittil i 2022 gjør at jeg allikevel tror de vil mene de har råd til 10-15 cent utbytte for Q4.
kodenavn
14.02.2022 kl 15:09
3918
Supramax opp 3,22 % til 24.508 USD/day.
Supramax er nå det best betalte segmentet.
Drar inn nesten 10.000 dollar mer enn cape.
Bra for JINHUI og BELSHIPS
Supramax er nå det best betalte segmentet.
Drar inn nesten 10.000 dollar mer enn cape.
Bra for JINHUI og BELSHIPS
mithra
14.02.2022 kl 15:18
3932
Det har vært tilfelle i to måneder nå .
Ingen tvil om at rederier eksponert mot supramax er de som gjør det best i Q1 -22.
Ingen tvil om at rederier eksponert mot supramax er de som gjør det best i Q1 -22.
noprofit
14.02.2022 kl 15:36
3904
Ja supra har vært mye bedre i lang tid
som j pleier å si ........ HELT UTROLIG at ikke investorer plukker opp denne
som j pleier å si ........ HELT UTROLIG at ikke investorer plukker opp denne
DividendYield
14.02.2022 kl 16:59
3828
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/02/14/7819290/krig-kan-gi-torrlastboom
Hva tror dere? En opptur vil vi få uansett og ingen ønsker krig, men er det cape som vil profitere mest på dette, eller vil det dryppe noe over på supra og JIN sine linjer i Asia?
Hva tror dere? En opptur vil vi få uansett og ingen ønsker krig, men er det cape som vil profitere mest på dette, eller vil det dryppe noe over på supra og JIN sine linjer i Asia?
kasperd
14.02.2022 kl 20:43
3690
Tror vi skal være forsiktig med å tro at en krig vil føre til Bulk-Boom. Merk at jeg er tungt inne i bulk og ønsker ikke å være pessimist.
Men man må også tenke på at det fraktes ganske mange tonn med tørrlast ut fra svartehavet. Ukraina og Russland er en stor eksportør av dette.
Dersom det blir krig kommer nok ingen/få tørrlastskip til å gå til kai her. Dette kan føre til at de re-locater til andre steder i verden. Bl a. Asia, som kan føre til en overkapasitet og dermed fall i rater.
Men man må også tenke på at det fraktes ganske mange tonn med tørrlast ut fra svartehavet. Ukraina og Russland er en stor eksportør av dette.
Dersom det blir krig kommer nok ingen/få tørrlastskip til å gå til kai her. Dette kan føre til at de re-locater til andre steder i verden. Bl a. Asia, som kan føre til en overkapasitet og dermed fall i rater.
Lim Gordon
14.02.2022 kl 23:30
3540
All hindring av bulkeksport med skip i Europa vil føre til lengre handelsveier og høyere rater.
Lim Gordon
14.02.2022 kl 23:33
3535
Supramakser er store skip, seiler på alle hav og er, bokstavelig talt, verdens fraktemenn. De vil bli meget sterkt influert av handelshindringer i Europa.
masekråka
14.02.2022 kl 23:48
3517
Wilson er jo europeisk,men de har flydd høyt lenge.
Uansett er denne konfrontasjonen et politisk greie og jeg stoler ikke bare på Usa og Nato som ikke forstår hva russisk kultur er.
Menn er menn damer er damer,dette kan like godt være vestlig sosialisme og femenistiske europa og usa som ikke vet at det finnes andre grenser og ønske om og ikke ha det sånn.
Vesten trenger seg østover og nå er grensen nådd,dette er ikke for 20 åringer eller andre nymoderne feministiske folk og skjønne.
Krigen står om og respektere andre som har andre holdninger i en verden som ikke liker hverandre når det går på makt.
Uansett er denne konfrontasjonen et politisk greie og jeg stoler ikke bare på Usa og Nato som ikke forstår hva russisk kultur er.
Menn er menn damer er damer,dette kan like godt være vestlig sosialisme og femenistiske europa og usa som ikke vet at det finnes andre grenser og ønske om og ikke ha det sånn.
Vesten trenger seg østover og nå er grensen nådd,dette er ikke for 20 åringer eller andre nymoderne feministiske folk og skjønne.
Krigen står om og respektere andre som har andre holdninger i en verden som ikke liker hverandre når det går på makt.
Asterobelix
15.02.2022 kl 11:19
3378
Kan jo se ut som om krigstrusselen roer seg - men kommentar fra Breakwave som følger:
• The Russia-Ukraine conflict impact on dry bulk depends on sanctions as well as intensity – It is easy to see how a
total stoppage of exports out of both Russia and Ukraine can have a negative impact on dry bulk if viewed in
isolation. After all, Ukraine accounts for ~9% of global seaborne grain trade while Russia accounts for ~11% of global
seaborne coal trade. Run those numbers in any supply/demand model and fleet utilization plummets. However,
global trade does not work in isolation. After all, demand for such bulk commodities is very high with a strong
scarcity factor evident in many instances. If there is an escalation, buyers will switch to the next available supply
point, in the process further affecting an already stretched global supply chain, with higher waiting times, increasing
port congestion and longer distances travelled. Geopolitical disruptions have historically been good for shipping
rates, and contrary to consensus, we believe following an initial risk-off reaction similar to other assets, dry bulk
rates could rebound and rally, although a prolonged export stoppage will ultimately be negative for dry bulk.
• The Russia-Ukraine conflict impact on dry bulk depends on sanctions as well as intensity – It is easy to see how a
total stoppage of exports out of both Russia and Ukraine can have a negative impact on dry bulk if viewed in
isolation. After all, Ukraine accounts for ~9% of global seaborne grain trade while Russia accounts for ~11% of global
seaborne coal trade. Run those numbers in any supply/demand model and fleet utilization plummets. However,
global trade does not work in isolation. After all, demand for such bulk commodities is very high with a strong
scarcity factor evident in many instances. If there is an escalation, buyers will switch to the next available supply
point, in the process further affecting an already stretched global supply chain, with higher waiting times, increasing
port congestion and longer distances travelled. Geopolitical disruptions have historically been good for shipping
rates, and contrary to consensus, we believe following an initial risk-off reaction similar to other assets, dry bulk
rates could rebound and rally, although a prolonged export stoppage will ultimately be negative for dry bulk.
kasperd
15.02.2022 kl 12:38
3337
Det blir trangt i døren om GOGL kommer med ekstreme tall i morgen. Så blir det bare til å se fram til om 2 uker når JIN sin rapport kommer.
Rimdrim
15.02.2022 kl 13:54
3291
Nå var det uansett en periode hvor supra gikk som hakkamøkk, mens cape hadde elendige rater.. kommer vel også litt an på hva de hadde på spot og ikke.. når det kommer til utbytte så tenker jeg at de som forventer at gutta i HK blir å melde noe i den retningen blir skuffa.
KJEPET
15.02.2022 kl 14:08
3278
Var det elendige caperater i Q4? Tar gjerne noen tall som beviser det.
Rimdrim
15.02.2022 kl 14:42
3285
hei, ja det var vel litt feil ordvalg der... poenget mitt var vel at BDI toppet ut i oktober og falt temmelig bratt mot jul. Gjerne arester meg om jeg har feil, men mener supra holdt bedre mot jul en cape.
thypoon
15.02.2022 kl 14:44
3283
Hvordan kunne Jin slippe ned til nesten 12 blank..urolig at noen kan selge på elendige nivåer!
Jeg venter minst dobling utover 22
Jeg venter minst dobling utover 22
noprofit
15.02.2022 kl 19:21
3166
Vel kjenner j investorene på ose så er det en ting som er sikkert…… du vet aldri
De senker JIN når supra ratene går og motsatt, virker helt tilfeldig
De senker JIN når supra ratene går og motsatt, virker helt tilfeldig
tankardjr
16.02.2022 kl 14:04
2940
Tror ikke de tenker på å skjele mot å fornye flåten. Det de kjøper av brukt nå ligger rundt 2010. Det er vestlige tanker å ha siste skrik innen det minst forurensende skipet. Det er fortsatt forurensende og Kina mann tenker ikke slik. De tenker heller penger og tonnasje og tar miljøkrav med knusende ro.
kasperd
17.02.2022 kl 13:37
2730
Spennende 2 uker i møte nå. Ratene ser foreløpig bra ut for supra, krysser fingrene for at det fortsetter.
kasperd
17.02.2022 kl 13:56
2698
Det aller viktigste er å IKKE forvente dette. Alle JIN investorer bør vite at dette ikke er et utbyttevennlig selskap
Muffe
17.02.2022 kl 13:56
2708
Meget sterkt Q4. Kursen som fyker nordover kan være mitt "utbytte" :)
Redigert 17.02.2022 kl 13:57
Du må logge inn for å svare
thypoon
17.02.2022 kl 18:54
2677
Shipping til himmels over dammen, snart kommer q4
resultatet tin Jinhui.
P/e på dette selskapet er helt latterlig, burde vært 4-5 ganger så høy kurs!
resultatet tin Jinhui.
P/e på dette selskapet er helt latterlig, burde vært 4-5 ganger så høy kurs!
Redigert 17.02.2022 kl 18:54
Du må logge inn for å svare
DividendYield
17.02.2022 kl 19:17
2699
Ja, men ser det er forskjell på rederiene på NYSE, ikke alle som går like mye opp. Jeg kjenner ikke så godt til alle, men supram. skipene er vel blant de som har tjent mest de siste månedene?
Er det noen med mer innsikt enn meg som har noen gjetninger til Q4. Topplinje, bunnlinje? Blir det bedre enn Q3? Jeg ser det er kvalifiserte gjetninger på en dividende på $ 0,1. Det ville i såfall overraske markedet positivt, tror jeg.
Er det noen med mer innsikt enn meg som har noen gjetninger til Q4. Topplinje, bunnlinje? Blir det bedre enn Q3? Jeg ser det er kvalifiserte gjetninger på en dividende på $ 0,1. Det ville i såfall overraske markedet positivt, tror jeg.
tankardjr
17.02.2022 kl 20:30
2620
Ikke ha forventetninger til så mye utbytte. De skal finansiere sine skipskjøp ogaå og bruke masse av intern egenkapital som de kalte det. Derimot så kan de også lett betale utbytte hvis de vil, tipper de kommer utbytte neste kvartal hvis de ikke kjøper nye skip nå. Q4 blir dog det beste kvartalet når det gjelder inntjening så det bør trigge kursen både før og etter den 28 februar. Da er noen tusenlapper i utbytte ikke så interessant i forhold til at nå går vi inn i bedre sessong for tørrbulk. Selskapet er latterlig lavt priset så kan fint stige 30 prosent på 14 dager.
skvisen
17.02.2022 kl 20:49
2592
Ja regna på det for en stund siden. Husker ikke topplinje men er rimelig sikker på att bunnlinja for Q4 blir minst 2 kr aksjen for skipsdelen. Dvs 220 mill men tror på 250 mill. Da er det tatt hensyn til lavere rater for Jin i forhold til indeks
Asterobelix
17.02.2022 kl 21:06
2570
Jeg er den største fanen av investeringsgrepene som selskapet har gjort, men jeg for min del mener at vi må kunne ha noen forventninger til selskapets håndtering av aksjonærene nå. 4 kvartal bør vise til en bunnlinje på +USD 30 mill og takket være flåteveksten deres bør vi kunne forvente at denne bunnlinjen bortimot opprettholdes gjennom det noe dårligere 1. kvartalet i år – før det øker gjennom påfølgende kvartaler i år i tråd med rateutviklingen og enda større flåte.
Hva gjelder utbytte så kan vi alle mene mangt og mye om det, men internasjonale shippinginvestorer synes ganske samstemte i at de forventer utbytte dersom de skal investere i aksjen. I så måte må man kunne forvente at ledelsen betaler ut 10c-15c for å bygge tillit – ellers er jeg redd kursen til JIN vil fortsette å lagge betydelig gjennom året. Det får tross alt være grenser på hvor mye penger de skal ha på bok og skipskjøpene per dd har de betalt over drift kombinert med marginalt opptak av gjeld. Og fremdeles skal de være netto gjeldfri og vel så det…
Hva gjelder utbytte så kan vi alle mene mangt og mye om det, men internasjonale shippinginvestorer synes ganske samstemte i at de forventer utbytte dersom de skal investere i aksjen. I så måte må man kunne forvente at ledelsen betaler ut 10c-15c for å bygge tillit – ellers er jeg redd kursen til JIN vil fortsette å lagge betydelig gjennom året. Det får tross alt være grenser på hvor mye penger de skal ha på bok og skipskjøpene per dd har de betalt over drift kombinert med marginalt opptak av gjeld. Og fremdeles skal de være netto gjeldfri og vel så det…
tankardjr
18.02.2022 kl 13:20
2366
Enig i det. Men de driver langsiktig og tenker soliditet. De tenker nok ikke så mye på miljøkrav eller å være kortsiktig populær blant investorer. Sånn sett er aksjen gull men de bør begynne å tenke mer på investorene det er jeg enig i. Sånn sett holder ikke de små utbyttene de har gitt frem til i dag.
DividendYield
18.02.2022 kl 13:34
2348
Om jeg regner noenlunde riktig på tallene dine så kan vi vente en EPS i 2022 på 11- 12 kr, forutsatt at ratene blir så gode som meglere og eksperter anslår? Det vil si at vi på dagens kurs har en P/E på like over 1?
Asterobelix
18.02.2022 kl 14:32
2294
Ja, etter min oppfatning har du rett.
JIN har hvert øyeblikk 26 skip i vannet med en cash break-even på USD 4900 per skip/ dag. Selskapets finanskostnader mer enn dekkes inn av selskapets finansinntekter. Så dersom du tror på en snittrate gjennom 2022 på snaue USD 25,000 p/d, så vil JIN generere enn bunnlinje på + USD 175 mill, fordelt på snaue 109 millioner aksjer.
JIN har hvert øyeblikk 26 skip i vannet med en cash break-even på USD 4900 per skip/ dag. Selskapets finanskostnader mer enn dekkes inn av selskapets finansinntekter. Så dersom du tror på en snittrate gjennom 2022 på snaue USD 25,000 p/d, så vil JIN generere enn bunnlinje på + USD 175 mill, fordelt på snaue 109 millioner aksjer.
Muffe
21.02.2022 kl 09:08
1983
Håper det blir litt «hold på hatten» stemning de kommene 5 dager.
Ta plass!
Ta plass!