Oppside på 150% ifølge Arctic
Merkur-noterte ADS Crude Carriers spåes en oppside på ca 150% innen tankmarkedet av Arctic i dagens Finansavisen, så slengte inn et lite lodd
https://c2.staticflickr.com/2/1966/43723089770_90b13ffc43_o.png
https://c2.staticflickr.com/2/1966/43723089770_90b13ffc43_o.png
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
kentove
26.10.2018 kl 13:40
9649
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/08/Norges-mest-profilerte-investorer-satser-paa-ADS-Crude-Carriers
verdien idag er altså under det de hentet i emisjon, holder seg stabil tiltross for gårsdagens store omsetning, og foreløpig kun 340k idag, håper dette loddet går samme vei som loddet jeg tok i bxpl (nå Hunter) og dobler seg
verdien idag er altså under det de hentet i emisjon, holder seg stabil tiltross for gårsdagens store omsetning, og foreløpig kun 340k idag, håper dette loddet går samme vei som loddet jeg tok i bxpl (nå Hunter) og dobler seg
kentove
29.10.2018 kl 14:14
9559
ved nærmere ettertanke var det ikke så lurt å legge ut den linken før jeg var ferdig å kjøpe, steget 4,5% på høyt(for å være på Mercur)volum siden jeg postet, talentløst at det tar 2 arbeidsdager for å få midler fra ASK-kontoen overført til vanlig aksjekonto :/ hele løsningen med 2 dager er latterlig... samme gjelder bankoverføringer, 5 ganger daglig, merkelig det ikke går an å få litt vipps/bitcoin-tempo på overføringer
OZZY
29.10.2018 kl 16:39
9527
Dette gjelder da ADSC-ME og ikke Hunter
ADS Crude Carriers Plc: First half year 2018 Financial Report
Finance
The Company was incorporated 30 April 2018 in Cyprus. The subsidiaries ADS Crude Holding AS, ADS Crude I AS, ADS Crude II AS and ADS Crude III AS were all incorporated during June 2018. By the end of the first half 2018 there had been no operating income or costs in the Company.
The assets consist of cash holdings of USD 1 172 The equity consists of a share capital of USD 1 172.
There are no liabilities.
Accounting principles
The interim report is prepared in accordance with International Financial Reporting Standards (IFRS) as adopted by EU and the regulations for interim reporting given in IAS 34. The interim report has not been audited.
Organisation
The Vessels will be under commercial management of
Frontline Management Ltd. OSM Ship Management AS will be the Technical Manager.
Subsequent events
After the end of the first half year and by the issue of this report the Company has been capitalized by issuing 23 384 440 new shares through a Private Placement. Including the shares originating from the incorporation the share capital is USD 4,7 million split on 23 390 300 shares with a par value of USD 0,20 each. The total equity prior to start of other financing and ship purchase activities was USD 57,8 million.
The first vessel Front Page (to be renamed ADS Eagle) was delivered 20 July 2018 and went directly to a charter as FSO west of Nigeria. The duration of the charter is between 150 and 210 days.
The second vessel ADS Stratus was delivered 9 August 2018 and is on its way to an approximately 40-day
spot charter for transport of crude oil.
The third vessel ADS Serenade was delivered 13 September 2018 and will be trading in the spot market.
On 28 August 2018 ADS Crude Carriers Plc was accepted for trading at The Oslo Stock Exchange’s Merkur Market.
Outlook:
Consolidating operations
After a period of start-up activities and building up the initial fleet of VLCC’s, the Company will focus on streamlining the operations to maximize shareholder returns. In addition, the project of installing scrubbers on board the vessels for the purpose of reducing emissions and operating costs will be started.
Redigert 29.10.2018 kl 16:45
Du må logge inn for å svare
kentove
29.10.2018 kl 17:18
9513
som sagt, merkelig svak verdisetting, men så er vel merkur ikke akkurat det markedet folk saumfarer, eller analytikere får fremsideoppslag om
kentove
31.10.2018 kl 21:24
9359
fått doblet dosen, og har ca 8% av porteføljen i denne, men virker som de kun gir halvårsregnskap foreløpig, så må nok vente til april for å få nye tall, hvis intet endrer seg.. men selv en analytiker som spår 163% oppgang kan ikke ta så feil at den iallefall ikke går 50% minimum for å være veldig moderat... det jeg har lest om selskapet er bullish som pokker
kentove
31.10.2018 kl 23:17
9324
med John Fredriksens Ship Finance som største eier og Frontline som samarbeidspartner, både frontline og gogl gikk opp som raketter i god syklus, så så lenge kursen ligger stabit på samme som ved åpning er det vel bare å laste opp, selge og reinvestere tapsaksjer på vanlig aksjekonto og få flest mulig inn på ASK regner jeg med alle har fått med seg
mern1
05.12.2018 kl 15:05
8879
TANK:ANALYTIKERE SER VLCC-RATER NÆR USD 31'/DAG I 2019, MACLEOD SER VOLATILT MARKED
Oslo (TDN Direkt): VLCC-ratene ventes å ligge nær 31.000 dollar pr dag i 2019, mot et nivå så langt i 2018 på rundt 19.100 dollar.
Det viser gjennomsnittet av estimater innhentet av TDN Direkt fra syv analytikere. Anslagene varierer mellom 25.000 og 40.000 dollar pr dag.
VLCC-ratene ligger nå rundt 60.700 dollar pr dag, opp 15,1 prosent sammenlignet med nivået for én måned siden, ifølge en liste fra Clarksons Platou.
Administrerende direktør Robert Hvide Macleod i Frontline tror 2019 vil bli et år der VLCC-markedet blir preget av høy volatilitet, men er generelt optimistisk og venter en høy utnyttelse av den globale flåten.
-Oljevolumene ser ut til å bli rekordhøye, og grunnlaget for et sterkt tankmarked er tilstede. Samtidig har ordreboken over 60 nybygg for levering, mens like mange skip passerer 17,5 års klasse i løpet av 2019. Vi vil også se effekten av at hele flåten må forberede seg for IMO 2020, og "offhire", i forbindelse med scrubber-montering, vil øke. Videre ser Irans flåte også ut til å gå tilbake til lagring, slik de var før sanksjonene ble løftet, og dette er rundt 30 skip. Alt dette mot et bakteppe av rekordvekst i oljetilbud, hovedsakelig fra USA og et mulig produksjonskutt fra Opec. Jeg er optimist, sier Frontline-sjefen til TDN Direkt.
Macleod venter at VLCC-ratene i snitt vil ligge høyere i 2019 enn i 2018.
-2018 blir ett av de svakeste årene VLCC markedet har sett noensinne, til tross for kraftig oppgang i siste del av året. Vi tror 2019 vil bli langt bedre enn 2018, sier han.
Knyttet til tonnmilutviklingen neste år sier konsernsjefen at han venter at den vil fortsette å øke, med økt amerikansk oljeeksport og sterk etterspørsel i Asia.
På spørsmål om hva som er største
Oslo (TDN Direkt): VLCC-ratene ventes å ligge nær 31.000 dollar pr dag i 2019, mot et nivå så langt i 2018 på rundt 19.100 dollar.
Det viser gjennomsnittet av estimater innhentet av TDN Direkt fra syv analytikere. Anslagene varierer mellom 25.000 og 40.000 dollar pr dag.
VLCC-ratene ligger nå rundt 60.700 dollar pr dag, opp 15,1 prosent sammenlignet med nivået for én måned siden, ifølge en liste fra Clarksons Platou.
Administrerende direktør Robert Hvide Macleod i Frontline tror 2019 vil bli et år der VLCC-markedet blir preget av høy volatilitet, men er generelt optimistisk og venter en høy utnyttelse av den globale flåten.
-Oljevolumene ser ut til å bli rekordhøye, og grunnlaget for et sterkt tankmarked er tilstede. Samtidig har ordreboken over 60 nybygg for levering, mens like mange skip passerer 17,5 års klasse i løpet av 2019. Vi vil også se effekten av at hele flåten må forberede seg for IMO 2020, og "offhire", i forbindelse med scrubber-montering, vil øke. Videre ser Irans flåte også ut til å gå tilbake til lagring, slik de var før sanksjonene ble løftet, og dette er rundt 30 skip. Alt dette mot et bakteppe av rekordvekst i oljetilbud, hovedsakelig fra USA og et mulig produksjonskutt fra Opec. Jeg er optimist, sier Frontline-sjefen til TDN Direkt.
Macleod venter at VLCC-ratene i snitt vil ligge høyere i 2019 enn i 2018.
-2018 blir ett av de svakeste årene VLCC markedet har sett noensinne, til tross for kraftig oppgang i siste del av året. Vi tror 2019 vil bli langt bedre enn 2018, sier han.
Knyttet til tonnmilutviklingen neste år sier konsernsjefen at han venter at den vil fortsette å øke, med økt amerikansk oljeeksport og sterk etterspørsel i Asia.
På spørsmål om hva som er største
kentove
05.12.2018 kl 15:50
8850
ganske bra timing på oppstarten av dette selskapet, selv om aksjekursen så og si står i ro, så soper skipene inn penger, og utbyttene skal visstnok komme kvartalsvis, selv om første tall først kommer i april, men forventer et solid utbytte da.. blir 3 gode år med utbytter her ser jeg for meg, før skipene skrapes, spesielt når de får scrubbere med den ekstrabonusen de får utbetalt
mern1
22.01.2019 kl 17:05
8453
Får vi et løft på denne snart? Artic har ADSC, FRO og DHT som sine toppvalg i denne sektoren. 150% oppside på ADSC i følge Artic. Halvårsrapport den 25/4-19
kentove
22.01.2019 kl 17:46
8423
de gjentar kursmål på 50 kr i finansavisen idag http://cqz.eu/2019-01-22__FA_6-7__ARC-ser-stor-oppside-i-r%C3%A5oljetank-og-LNG
addyfred
22.01.2019 kl 17:48
8420
Jeg venter fortsatt på mars, og håper således å gjøre en god handel i ADS når den tid kommer. Dette gjelder for øvrig også andre tanker-navn som FRO, DHT.
ADS er et godt utbyttecase.
Kan en krysse fingrene for et større ratefall de neste to måneder? :)
ADS er et godt utbyttecase.
Kan en krysse fingrene for et større ratefall de neste to måneder? :)
kentove
24.01.2019 kl 15:34
8312
kjøpte vel skipene til ca 25% over skrappris om jeg ikke husker feil, og skipene har nå vært i vannet noen måneder, vil tro det er såpass rolig siden det ikke kommer tall før april, mens andre slipper tall nå, uansett billig, verdsatt mindre enn da de gikk på børs
mern1
12.02.2019 kl 16:07
8153
Skal vel opp denne også da siden tank nå er inn blant meglerhusene. Har vel gått på faste kontrakter skipene hos ADSC og ikke på spott.
joneug
12.02.2019 kl 17:42
8123
Nei. 1 fartøy på kontrakt ca. ut Q1 19 til 26' USD/day. 2 siste i spot ut 2018. Forhåpentligvis fikset disse i slutten av året for lenger kontrakter når vi ser dagens ratenivå. Q3 skal scrubber installeres. Jeg har fair value på 31 kr/aksje med FCF B/E på 11850 ca., men usikker på både OPEX og G&A-nivå.
kentove
12.02.2019 kl 21:50
8047
CC
12.02.2019 kl 22:08
8025
Break even mener jeg er inkl rentekostnader på lån til Ship Finance som forfaller ultimo 2022 og avdradsfritt frem til det. All genering av fri kontantstrøm skal til alsjonærene og skrap verdi dekker trolig mer enn hva som er trukket på lånet. Link til memorandum under.
https://www.adscrude.com/wp-content/uploads/2018/09/ADS-Crude-Carriers-Plc-Admission-document.pdf
https://www.adscrude.com/wp-content/uploads/2018/09/ADS-Crude-Carriers-Plc-Admission-document.pdf
joneug
12.02.2019 kl 23:37
8005
Mitt estimat er følgende: OPEX 9000 usd/day, CAPEX (scrubber) 1644 usd/day og G&A; 1200 usd/day; totalt 11844 usd/day. Gjeldsbetjening har jeg utelatt i FCF BE ettersom den er avdragsfri og forfaller ved skraping av skipene. Forhåpentligvis ligger jeg litt høyt på kostnadssiden. Får se når årsrapporten kommer.
joneug
12.02.2019 kl 23:55
9320
Du har selvfølgelig helt rett, rentekostnadene må tas med! 13944 usd/day med rentekostnadene hensyntatt og scrubber nedskrevet over 4,5 år istedenfor 5.
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
mern1
27.02.2019 kl 10:22
9101
Tenker det venter et saftig utbytte etter Q1 19
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
KalleKanin
27.02.2019 kl 11:24
9073
EPS for Q4 på USD 0,09.
Hvis 2019 forløper tilsvarende. Så får vi en EPS på USD 0,36 for året.
I NOK EPS 2019: 3,06
Hva er passende PE? 10-15? Kursmål: 30-45.
Uansett pen oppside.
Hvis 2019 forløper tilsvarende. Så får vi en EPS på USD 0,36 for året.
I NOK EPS 2019: 3,06
Hva er passende PE? 10-15? Kursmål: 30-45.
Uansett pen oppside.
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
kentove
27.02.2019 kl 14:09
9023
lite likvid, men sitter long og venter på cash på konto i denne :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
kentove
08.03.2019 kl 05:12
8877
enda bedre spådommer for tankmarkedet https://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2019/03/Rystad-USA-sin-bruttoeksport-av-olje-og-kondensat-vil-overta-Saudi-Arabia?r=refresh
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
forzavinger
28.08.2019 kl 07:12
8132
Kjøper Fredriksen hele selskapet??????
Det vi er i dialog om, er et kjøp av en eksisterende stortankflåte. Alternativet er overtagelse av resalgskontrakter, altså avtaler om nybygg som andre har inngått med verftene tidligere, sier Fredriksen.
Det vi er i dialog om, er et kjøp av en eksisterende stortankflåte. Alternativet er overtagelse av resalgskontrakter, altså avtaler om nybygg som andre har inngått med verftene tidligere, sier Fredriksen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
mancity
13.09.2019 kl 12:05
7847
Ser at Frontline har fått hevet kursmål av DNB i dag, ADS i samme bransje,vil det bli action i denne fremover,noen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
kentove
13.09.2019 kl 13:03
7813
er vel 2 skip ute nå i q3 for å installere scrubbere, siste i q4, men kvartalene etter det blir nok veldig gode, så hvis kursen holder seg like lav en stund fremover kommer jeg nok til å kjøpe meg inn igjen i denne
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
KalleKanin
27.09.2019 kl 09:19
7571
Skuffende omsetning. Kursløftet uteblir. Selv om de har skip ute for installering nå, så er marginene såpass gode på det som er operativt at de burde tjene penger okke som.
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
Siddis61
03.10.2019 kl 19:42
7423
Mest utbytte å hente i denne av alle tank aksjene. En analytiker antok 10-12kr per aksje per år med rater vi ser nå. Det er 50% av dagens aksjekurs.
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
KalleKanin
04.10.2019 kl 15:22
7324
Det løsner nå.
Snart tre båter i drift som drar inn fire ganger break-even.
Snart tre båter i drift som drar inn fire ganger break-even.
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
KalleKanin
07.10.2019 kl 09:30
7182
Endelig litt bevegelse. Kan gå fort nå. FRO har doblet seg. Ingen grunn til at ADS ikke skal gjøre det samme.
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
Marketwatch
07.10.2019 kl 09:53
7135
Lurt å ta noen lodd her? Må innrømme at jeg ikke kjenner selskapet noe særlig.
Noen som vet hvordan driften går, og hvilke fartøyer som er i drift?
Noen som vet hvordan driften går, og hvilke fartøyer som er i drift?
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
KalleKanin
07.10.2019 kl 10:27
7105
ADSC-ME: ADS CRUDE CARRIERS FIRST VESSEL SUCCESSFULLY INSTALLED WITH EMISSIONS REDUCING SYSTEM
07:00
24 September 2019
ADS Crude Carriers Plc (ADS or the Company) announces that its vessel ADS
Serenade has successfully completed her scheduled intermediate survey and
retrofitting of scrubber system and has now commenced on her first spot charter
voyage following the upgrade. ADS Serenade is currently in transit to the Middle
Eastern Gulf for loading, with subsequent unloading planned for Eastern China.
In-line with the Companys strategy to comply with IMO 2020 regulations and be
well positioned to take advantage of potential economic benefits offered by
exhaust emissions cleaning technology, the Companys fleet of three VLCCs will
be upgraded with scrubber systems during scheduled mandatory intermediate
surveys. The survey and retrofit of the vessel ADS Page is in progress and she
is expected to be ready for her first voyage following upgrade in early October,
while ADS Stratus is expected to commence yard stay around the end of September
and be ready for her first voyage thereafter around early November.
Consequently, ADS is on track to have all vessels upgraded with emission
reducing systems well ahead of the IMO 2020 regulations that come into effect on
1 January 2020.
Contacts
Terje Bodin Larsen, CEO
+47 905 35 543
tbl@ads.no
Ben Boiling, CFO
+47 912 40 945
ben.boiling@ads.no
About ADS Crude Carriers
ADS Crude Carriers Plc is a public limited company listed on the Merkur Market
at the Oslo Stock Exchange (ticker ADSC-ME). The Company is incorporated and
domiciled in Cyprus and has Norwegian subsidiaries based in Arendal, Norway. The
principal activities of the Company are operating tanker vessels in the global
tanker market. The Company currently owns and operates a fleet of three VLCCs:
ADS Page, ADS Stratus and ADS Serenade.
For more information, visit www.adscrude.com
Source Url: https://newsweb.oslobors.no/message/485845
07:00
24 September 2019
ADS Crude Carriers Plc (ADS or the Company) announces that its vessel ADS
Serenade has successfully completed her scheduled intermediate survey and
retrofitting of scrubber system and has now commenced on her first spot charter
voyage following the upgrade. ADS Serenade is currently in transit to the Middle
Eastern Gulf for loading, with subsequent unloading planned for Eastern China.
In-line with the Companys strategy to comply with IMO 2020 regulations and be
well positioned to take advantage of potential economic benefits offered by
exhaust emissions cleaning technology, the Companys fleet of three VLCCs will
be upgraded with scrubber systems during scheduled mandatory intermediate
surveys. The survey and retrofit of the vessel ADS Page is in progress and she
is expected to be ready for her first voyage following upgrade in early October,
while ADS Stratus is expected to commence yard stay around the end of September
and be ready for her first voyage thereafter around early November.
Consequently, ADS is on track to have all vessels upgraded with emission
reducing systems well ahead of the IMO 2020 regulations that come into effect on
1 January 2020.
Contacts
Terje Bodin Larsen, CEO
+47 905 35 543
tbl@ads.no
Ben Boiling, CFO
+47 912 40 945
ben.boiling@ads.no
About ADS Crude Carriers
ADS Crude Carriers Plc is a public limited company listed on the Merkur Market
at the Oslo Stock Exchange (ticker ADSC-ME). The Company is incorporated and
domiciled in Cyprus and has Norwegian subsidiaries based in Arendal, Norway. The
principal activities of the Company are operating tanker vessels in the global
tanker market. The Company currently owns and operates a fleet of three VLCCs:
ADS Page, ADS Stratus and ADS Serenade.
For more information, visit www.adscrude.com
Source Url: https://newsweb.oslobors.no/message/485845
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
Marketwatch
07.10.2019 kl 12:03
7017
Takker! Selskapet verdsatt litt over emisjonskurs i 2018. Ser ut til å være klar til å
gjøre seg nytte av rateoppgangen i tank. Kjøpte litt nå, så får vi se hvordan det går.
gjøre seg nytte av rateoppgangen i tank. Kjøpte litt nå, så får vi se hvordan det går.
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
fleken
07.10.2019 kl 13:13
6958
Ser det kommer nye aksjer for salg på 24 kr hele tiden er det en stor aksjonær som er fornøyd og takker for seg. Noen som har en formening om det?
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
joneug
08.10.2019 kl 00:46
6809
2,5 % av aksjene (4,5 % av free float) omsatt siste måned, så relativt lav omsetning. Mine aksjer kan du få på 35 kroner.
Redigert 21.01.2021 kl 06:09
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »