KOA - LONG-TRÅD, for de tålmodige
Dette er en liten motpol til Nikkos Tradertråd, der øretraderne florerer og hjelper robotene.
Med det samme de har gjort et salg, ønsker de kursen nedover igjen...og vi kommer aldri videre oppover.
Vi hadde et fint brudd opp fra vimpelformasjon i går. dette førte til fin stigning, slik teknisk analyse tilsier.
Vi nådde en motstand som ikke ble brutt i denne omgang. Roboter og tradere har kjørt den ned igjen til støtten rundt 2,37-2,38.
Forhåpentligvis holder støtten, slik at vi får en vending opp igjen.
Med det samme de har gjort et salg, ønsker de kursen nedover igjen...og vi kommer aldri videre oppover.
Vi hadde et fint brudd opp fra vimpelformasjon i går. dette førte til fin stigning, slik teknisk analyse tilsier.
Vi nådde en motstand som ikke ble brutt i denne omgang. Roboter og tradere har kjørt den ned igjen til støtten rundt 2,37-2,38.
Forhåpentligvis holder støtten, slik at vi får en vending opp igjen.
Redigert 13.10.2022 kl 13:35
Du må logge inn for å svare
Måsåbjønn
13.10.2022 kl 14:16
8367
hujeda-meg... 15% snart siden 29.09 - a.k.a. mer eller mindre loddrett... rett opp... w h i i
Furuen
13.10.2022 kl 13:33
8410
Fint driv i KOA den siste uken. Jevn fin stigning og + 10 %.
Redigert 13.10.2022 kl 13:36
Du må logge inn for å svare
Furuen
11.10.2022 kl 13:15
8308
Apollo Markets anbefaler KJØP.
Analyse oppdatert 17:16 10. okt. 2022
Signal: Kjøp
Kursmål: 2,80
Stop loss: 2,19
Antatt tidshorisont: 1 - 60 dager
Kongsberg Automotive har brutt en fallende trend fra august, noe som tilsier at sentimentet rundt aksjen snur positivt. At momentumet styrkes underbygger dette. Vi oppgraderer KOA til kjøp.
Analyse oppdatert 17:16 10. okt. 2022
Signal: Kjøp
Kursmål: 2,80
Stop loss: 2,19
Antatt tidshorisont: 1 - 60 dager
Kongsberg Automotive har brutt en fallende trend fra august, noe som tilsier at sentimentet rundt aksjen snur positivt. At momentumet styrkes underbygger dette. Vi oppgraderer KOA til kjøp.
Furuen
07.10.2022 kl 15:53
9068
Regner med at et evt. pullback vil finne støtte i området 2,28-2,27...om ikke før.
Måsåbjønn
07.10.2022 kl 15:27
9097
"Det er på mange vis forståelig at investormarkedet forholder seg avventende til bildelprodusenten Kongsberg Automotive. Høye energipriser og utsikter til resesjon er sjeldent godt nytt for selskaper som leverer til bilindustrien. Nå skal det dog sies at selskapet i dag er langt mindre avhengig av personbilmarkedet enn hva det var.
Selskapet har i tillegg også blitt rammet av flaskehalseffekter i forsyningskjeden, som har svekket inntjeningen de siste kvartalene. Likevel har selskapet så langt etter pandemien oppnådd det som historisk sett må sies å være tålelige resultater.
Det siste året har også selskapet skiftet karakter gjennom tre større virksomhetssalg. Det siste ble annonsert nå i sommer og ble nylig rapportert gjennomført. Etter det siste salget reduseres netto rentebærende gjeld til 35 millioner euro.
Selskapets strategi er å satse på virksomhetsområder med tradisjonelt høyere fortjenestemarginer. Med en kraftig forbedret finansiell stilling er forutsetningene for å lykkes med det til stede. Ha også i mente at selskapets siste spådom tilsier et lite positivt justert driftsresultat for inneværende år.
I vår startet Kongsberg Automotive et lenge etterlengtet program for tilbakekjøp av egne aksjer. I alt skal det kjøpes tilbake inntil 10 prosent av egenkapitalen. Så langt har man kommet drøyt halvparten.
Tilbakekjøpsprogrammet har så langt ikke gitt den effekten på aksjekursen som mange aksjonærer nok hadde ønsket. Men for en investor som nå vurderer kjøp av Kongsberg Automotive-aksjen er det en realitet at tilbakekjøpsprogrammet gir en støtte til aksjen.
Kongsberg Automotive verdsettes i skrivende stund til knappe 2,4 milliarder kroner, inkludert verdien av de tilbakekjøpte aksjene. Selv om man inkluderer netto rentebærende gjeld, er verdsettelsen faktisk lavere enn bruttoverdien av de tre virksomhetssalgene som er gjennomført det siste året.
Snart kan tiden være inne for at Kongsberg Automotive-aksjen får betalt for virksomhetssalgene."
Riktignok litt press nedover igjen fra 2,38 til 2,33 de par siste timene, men vært en god dag etter at saken kom... Krysser fingrene for at dette bare er starten. Helt greit at andre også får litt info om aksjen og hvor underpriset den er - ikke bare den harde kjernen - menigheten...
Selskapet har i tillegg også blitt rammet av flaskehalseffekter i forsyningskjeden, som har svekket inntjeningen de siste kvartalene. Likevel har selskapet så langt etter pandemien oppnådd det som historisk sett må sies å være tålelige resultater.
Det siste året har også selskapet skiftet karakter gjennom tre større virksomhetssalg. Det siste ble annonsert nå i sommer og ble nylig rapportert gjennomført. Etter det siste salget reduseres netto rentebærende gjeld til 35 millioner euro.
Selskapets strategi er å satse på virksomhetsområder med tradisjonelt høyere fortjenestemarginer. Med en kraftig forbedret finansiell stilling er forutsetningene for å lykkes med det til stede. Ha også i mente at selskapets siste spådom tilsier et lite positivt justert driftsresultat for inneværende år.
I vår startet Kongsberg Automotive et lenge etterlengtet program for tilbakekjøp av egne aksjer. I alt skal det kjøpes tilbake inntil 10 prosent av egenkapitalen. Så langt har man kommet drøyt halvparten.
Tilbakekjøpsprogrammet har så langt ikke gitt den effekten på aksjekursen som mange aksjonærer nok hadde ønsket. Men for en investor som nå vurderer kjøp av Kongsberg Automotive-aksjen er det en realitet at tilbakekjøpsprogrammet gir en støtte til aksjen.
Kongsberg Automotive verdsettes i skrivende stund til knappe 2,4 milliarder kroner, inkludert verdien av de tilbakekjøpte aksjene. Selv om man inkluderer netto rentebærende gjeld, er verdsettelsen faktisk lavere enn bruttoverdien av de tre virksomhetssalgene som er gjennomført det siste året.
Snart kan tiden være inne for at Kongsberg Automotive-aksjen får betalt for virksomhetssalgene."
Riktignok litt press nedover igjen fra 2,38 til 2,33 de par siste timene, men vært en god dag etter at saken kom... Krysser fingrene for at dette bare er starten. Helt greit at andre også får litt info om aksjen og hvor underpriset den er - ikke bare den harde kjernen - menigheten...
M.Y.Peng
07.10.2022 kl 12:10
8818
Furuen skrev Nå brytes 2,35!
La oss håpe det snart blir slutt på bruken av tiendels øre.
Furuen
07.10.2022 kl 12:07
8726
RSI over 50 igjen.
Redigert 07.10.2022 kl 12:12
Du må logge inn for å svare
Furuen
07.10.2022 kl 11:14
8694
M.Y.Peng skrev Det står jo»Kongsberg Automotive - AKSJEN»
Point taken.
Furuen
07.10.2022 kl 10:52
8689
Tittelen kan tolkes som at de ikke mottar betaling i salgene.
At de ikke får betalt i kursoppgang er jo riktig.
At de ikke får betalt i kursoppgang er jo riktig.
fastinvest
07.10.2022 kl 10:40
8343
både og :) kan nok bety 2 forskjellige ting.
Uansett så er KOA billig, alt for billig.
Det vi savner er en ny storeier som ikke låner ut aksjer til short. Det aller beste ville vært å fått inn 2-3 større på rundt 5-10 hver.
Uansett så er KOA billig, alt for billig.
Det vi savner er en ny storeier som ikke låner ut aksjer til short. Det aller beste ville vært å fått inn 2-3 større på rundt 5-10 hver.
Ryzen_invest
07.10.2022 kl 10:34
7931
En hyggelig start i det minste, så får vi se hva dagen ender på. KOA har 500% oppside mener nå jeg. Her er det bare å holde på aksjene!
M.Y.Peng
07.10.2022 kl 10:30
7866
Den gjør jo det. Får ikke betalt ved at kursen skulle vært langt høyere.
Furuen
07.10.2022 kl 10:20
7158
Vi nærmer oss nytt brudd OPP.
Taket i nedgangstrenden fra 8.8. brytes ved ca 2,35..og vil indikere ny videre oppgang.
Taket i nedgangstrenden fra 8.8. brytes ved ca 2,35..og vil indikere ny videre oppgang.
fastinvest
07.10.2022 kl 09:55
6911
https://e24.no/boers-og-finans/i/4o7Qje/kongsberg-automotive-aksjen-faar-ikke-betalt-for-storsalg
"Kongsberg Automotive verdsettes i skrivende stund til knappe 2,4 milliarder kroner, inkludert verdien av de tilbakekjøpte aksjene. Selv om man inkluderer netto rentebærende gjeld, er verdsettelsen faktisk lavere enn bruttoverdien av de tre virksomhetssalgene som er gjennomført det siste året."
"Kongsberg Automotive verdsettes i skrivende stund til knappe 2,4 milliarder kroner, inkludert verdien av de tilbakekjøpte aksjene. Selv om man inkluderer netto rentebærende gjeld, er verdsettelsen faktisk lavere enn bruttoverdien av de tre virksomhetssalgene som er gjennomført det siste året."
Furuen
07.10.2022 kl 09:48
6901
På Twitter:
Kongsberg Automotive
@KongsbergAutomo
·
22t
We are participating in IZB Wolfsburg 2022. We are at stand 3123 / Hall 3 / from October 11-13, 22.
See what our stand displays at this fair: https://kongsbergautomotive.com/products-services/izb-2022/…
#KongsbergAutomotive #KATogether #IZBWolfsburg2022 #Wolfsburg #AutomotiveIndustry
Kongsberg Automotive
@KongsbergAutomo
·
22t
We are participating in IZB Wolfsburg 2022. We are at stand 3123 / Hall 3 / from October 11-13, 22.
See what our stand displays at this fair: https://kongsbergautomotive.com/products-services/izb-2022/…
#KongsbergAutomotive #KATogether #IZBWolfsburg2022 #Wolfsburg #AutomotiveIndustry
Furuen
07.10.2022 kl 09:26
6948
Furuen skrev Vi har en dobbel bunn som peker opp mot 2,35.
Alt går etter boka!
Furuen
04.10.2022 kl 10:46
7561
Da er denne dealen, som ble meldt 9.8.22, i boks. Salget bringer inn 1,087 milliarder kroner med dagens eurokurs.
På tide å våkne opp?
På tide å våkne opp?
Redigert 04.10.2022 kl 10:58
Du må logge inn for å svare
Furuen
03.10.2022 kl 23:13
7793
Antall aksjer Snittpris Total pris
Total Purchased under the 55.957.184 2,54 142.187.682
Program (as of October 03, 2022)
Total Purchased under the 55.957.184 2,54 142.187.682
Program (as of October 03, 2022)
Redigert 03.10.2022 kl 23:14
Du må logge inn for å svare
Furuen
03.10.2022 kl 23:10
7779
Kongsberg Automotive has completed the sale of a part of its Shawinigan operations in Canada
Zurich, October 3, 2022: Kongsberg Automotive ASA and its subsidiary Kongsberg
Inc (henceforth referred to as KA) have completed the sale of a part of its
Shawinigan operations (henceforth referred to as KA Shawinigan) in Canada to BRP
(Bombardier Recreational Products Inc.) through a subsidiary.
KA Shawinigan specializes in the production of a wide range of products for
powersports applications such as, sensors, actuators, electronic power steering,
wire harnesses, dashboard assemblies, etc. KA and BRP entered into a definitive
agreement for this sale on August 9, 2022, and the transaction closed on October
3, 2022.
"With this transaction, KA will actively scale up our presence in agriculture,
construction sectors, as well as the areas we excel at," says Joerg Buchheim,
President & CEO of KA. "Additionally, the net proceeds from this transaction
allows us to continue to prioritize innovation, explore new markets and invest
in growth."
Zurich, October 3, 2022: Kongsberg Automotive ASA and its subsidiary Kongsberg
Inc (henceforth referred to as KA) have completed the sale of a part of its
Shawinigan operations (henceforth referred to as KA Shawinigan) in Canada to BRP
(Bombardier Recreational Products Inc.) through a subsidiary.
KA Shawinigan specializes in the production of a wide range of products for
powersports applications such as, sensors, actuators, electronic power steering,
wire harnesses, dashboard assemblies, etc. KA and BRP entered into a definitive
agreement for this sale on August 9, 2022, and the transaction closed on October
3, 2022.
"With this transaction, KA will actively scale up our presence in agriculture,
construction sectors, as well as the areas we excel at," says Joerg Buchheim,
President & CEO of KA. "Additionally, the net proceeds from this transaction
allows us to continue to prioritize innovation, explore new markets and invest
in growth."
Nikko
03.10.2022 kl 17:58
7757
Heisann gamle venn :-))
Ja, huffda. Det var kjipt, cover. Skjønner egentlig ikke at du kunne gjøre det, da det jo var snakk om dette ganske lang tid i forveien. Selv om det var ingen som hadde forerstilt seg en så kraftig beskatning.
Det ble dessuten en kjempeoverreaksjon i aksjemarkedet. Tror forresten den er ned i morgen tidlig, trur eg.
Jeg er ikke så mye på forumet lenger. Har så mange ting å holde på med at noen ganger lurer jeg på hvordan jeg hadde tid til å gå på jobb før jeg ble pensjonist...
Ja, huffda. Det var kjipt, cover. Skjønner egentlig ikke at du kunne gjøre det, da det jo var snakk om dette ganske lang tid i forveien. Selv om det var ingen som hadde forerstilt seg en så kraftig beskatning.
Det ble dessuten en kjempeoverreaksjon i aksjemarkedet. Tror forresten den er ned i morgen tidlig, trur eg.
Jeg er ikke så mye på forumet lenger. Har så mange ting å holde på med at noen ganger lurer jeg på hvordan jeg hadde tid til å gå på jobb før jeg ble pensjonist...
cover
03.10.2022 kl 16:38
7573
Hei Nikko, gamle venn. Mesterlig inngang i Salmar! Opp 9,5% i dag.
Jeg har sittet på gjerdet i KOA over lang tid. Planen var å kjøpe meg inn med større volum helt nede på 2,20 -2,25. Den gang ei. Jeg har i mange år tenkt, kjøp og trade i Salmar. Der peker pila alltid opp historisk sett. Det er mat, og det er en bransje i vekst.
I mellomtiden tradet jeg en del i SALMAR, greit nok det, men så gikk jeg "all in" bare dager før grunnrenteskatten kom som et sjokk på de fleste. Snakk om å treffe 10-årets fall. Snitt omkring 630. Svært lite omtale omkring Salmar her på forumet. Du får opprette en tråd kanskje....
Jeg har sittet på gjerdet i KOA over lang tid. Planen var å kjøpe meg inn med større volum helt nede på 2,20 -2,25. Den gang ei. Jeg har i mange år tenkt, kjøp og trade i Salmar. Der peker pila alltid opp historisk sett. Det er mat, og det er en bransje i vekst.
I mellomtiden tradet jeg en del i SALMAR, greit nok det, men så gikk jeg "all in" bare dager før grunnrenteskatten kom som et sjokk på de fleste. Snakk om å treffe 10-årets fall. Snitt omkring 630. Svært lite omtale omkring Salmar her på forumet. Du får opprette en tråd kanskje....
Furuen
03.10.2022 kl 15:21
7267
Vi er i ferd med å få et brudd, men det skal helst skje på stort volum.
Furuen
03.10.2022 kl 15:03
7274
Da ligger vi og akkurat stanger i taket på den svært markante nedadgående trendkanalen fra 13. sept.
Et brudd opp nå hadde vært svært velkomment!
Et brudd opp nå hadde vært svært velkomment!
Nikko
02.10.2022 kl 12:22
7562
Min uro var ikke ubregunnet...
https://www.finansavisen.no/nyheter/industri/2022/10/02/7938765/sondagens-aksjetips-med-dodskryss-i-kongsberg-automotive
https://www.finansavisen.no/nyheter/industri/2022/10/02/7938765/sondagens-aksjetips-med-dodskryss-i-kongsberg-automotive
Redigert 02.10.2022 kl 12:22
Du må logge inn for å svare
Nikko
30.09.2022 kl 17:35
7759
Furuen skrev Kjenner jeg deg rett, har du solgt allerede.
Jeg ble så skuffet da den snudde nedover igjen at jeg smatt ut :-) Hadde egentlig tenkt å bli sittende ei stund, men ombestemte meg.Det er ikke å bli klok av denne aksjen.
Gikk istedenfor all in i Salmar til 364,8. Tror den vil ta seg opp igjen om ikke helt til topps, så ihvertfall 20-30%.
Så takk for meg igjen og lykke til!
Gikk istedenfor all in i Salmar til 364,8. Tror den vil ta seg opp igjen om ikke helt til topps, så ihvertfall 20-30%.
Så takk for meg igjen og lykke til!
Nikko
29.09.2022 kl 15:15
7573
Furuen skrev He he, good old Nikko is back. (",)
Som sagt imponert over dere supertålmodige. Tenker at dette ikke er en aksje å trade så mye i med den tamme omsetningen.
Nikko
29.09.2022 kl 12:05
7492
Fikk en kjempefin inngang på 2,15 i går. Nå går det strake veien til 2,70, trur eg :-))
PokerFace
28.09.2022 kl 16:06
7626
Tydelig noe som skjer nå, sperren som ligger der når kursen er kjørt ned er fjernet for øyeblikket.
Furuen
28.09.2022 kl 16:00
3873
Kongsberg Automotive officially opens a new state-of-the-art office in Dortmund
Zurich, September 28, 2022: Kongsberg Automotive (KA) officially opened its
Dortmund, Germany office with a ceremony today. This office, registered under
the Kongsberg Automotive GmbH entity, is a step toward the company growing its
global footprint and is in line with KA's strategy to be one of the top three
providers of mobility solutions.
The new Dortmund office is a strategic placement in the automotive and mobility
hub with direct access to major commercial vehicles and off-highway
customers. Situated by the Phoenix Lake in a modern facility alongside company
leaders, KA's Dortmund office will host key corporate functions such as Business
Development, Product Portfolio and Marketing Management, and Purchasing, and
will be an attractive center to nurture and grow new talent.
This attractive location with modern facilities places us strategically closer
to our customers to develop, and support our innovation and growth plan,
especially in the new and emerging markets," says Joerg Buchheim, President &
CEO of KA.
The Dortmund office will allow KA to explore key areas, strengthen the company's
business, foster customer relations, and create new opportunities.
Zurich, September 28, 2022: Kongsberg Automotive (KA) officially opened its
Dortmund, Germany office with a ceremony today. This office, registered under
the Kongsberg Automotive GmbH entity, is a step toward the company growing its
global footprint and is in line with KA's strategy to be one of the top three
providers of mobility solutions.
The new Dortmund office is a strategic placement in the automotive and mobility
hub with direct access to major commercial vehicles and off-highway
customers. Situated by the Phoenix Lake in a modern facility alongside company
leaders, KA's Dortmund office will host key corporate functions such as Business
Development, Product Portfolio and Marketing Management, and Purchasing, and
will be an attractive center to nurture and grow new talent.
This attractive location with modern facilities places us strategically closer
to our customers to develop, and support our innovation and growth plan,
especially in the new and emerging markets," says Joerg Buchheim, President &
CEO of KA.
The Dortmund office will allow KA to explore key areas, strengthen the company's
business, foster customer relations, and create new opportunities.
Nikko
28.09.2022 kl 15:44
3744
Furuen skrev Hei Nikko! Veldig langt under slaktekurs, ja.
Kunne ikke sitte stille å se på dette lenger.