Jin Lang, Jin Mei, Jin Feng, Jin An, Jin Rong og Jin Shun
Jin Lang er nå på vei til Vietnam, etter å ha vært i havn i Sør-Korea og undersøkt tilstanden på skipet.
Jin Lang har ligget for anker i Dandong, Kina, siden 05. mars, i påvente av å få losset kull fra Hay Point, Australia.
Begge panamaxene har nå omsider fått losset sine skip, og Jin Mei begynner nok å gå ifrakt igjen til uka.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:689632/mmsi:477815900/imo:9527154/vessel:JIN_LANG/_:f45de7da15b09895941f88aebc7f1b9c
Jin Lang har ligget for anker i Dandong, Kina, siden 05. mars, i påvente av å få losset kull fra Hay Point, Australia.
Begge panamaxene har nå omsider fått losset sine skip, og Jin Mei begynner nok å gå ifrakt igjen til uka.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:689632/mmsi:477815900/imo:9527154/vessel:JIN_LANG/_:f45de7da15b09895941f88aebc7f1b9c
Redigert 18.11.2021 kl 16:39
Du må logge inn for å svare
SuMay
14.11.2021 kl 18:47
5313
Men en ting til skal dere bite dere merke i, dere som liker teknisk analyse.
Dra opp chartet:
Finn Jin
Finn Jin 2013
Sammenlign datoer på oppgang og nedgang med 2021 v 2013
Se så skremmende, oppgangen er nesten kliss lik, sjekk datoen for når Jin begynte å gå. Og nedgangen er nesten kliss lik. Toppet på 18.80 i 2013 - toppet på 18.65 2021
Bunnet 28 oktober 2013 på 13,50
Bunnet 25 oktober 2021 på 11,60
Så kan vi bare håpe historien gjentar seg..
Det der er skremmende! Sjekk det ut
Dra opp chartet:
Finn Jin
Finn Jin 2013
Sammenlign datoer på oppgang og nedgang med 2021 v 2013
Se så skremmende, oppgangen er nesten kliss lik, sjekk datoen for når Jin begynte å gå. Og nedgangen er nesten kliss lik. Toppet på 18.80 i 2013 - toppet på 18.65 2021
Bunnet 28 oktober 2013 på 13,50
Bunnet 25 oktober 2021 på 11,60
Så kan vi bare håpe historien gjentar seg..
Det der er skremmende! Sjekk det ut
Redigert 14.11.2021 kl 18:48
Du må logge inn for å svare
masekråka
14.11.2021 kl 21:39
5201
Ratene er noe ned noe som kan dra med selgere om res er aldri så knallsterkt.
Men jeg håper det blir bullish hele dagen.
Det blir sterke saker uansett.
Men jeg håper det blir bullish hele dagen.
Det blir sterke saker uansett.
tankardjr
15.11.2021 kl 05:58
5037
Det blir 0 kr i utbytte inntekt 40 musd netto overskudd 19 musd. Og skipene seilte inn i snitt nede på 22 til 23 tusen USD pr dag.
thypoon
15.11.2021 kl 06:49
4954
Dette er jo enormt bra tall! Husk at Jin har anskaffet 5 nye båter i 2021 og gjelden er fallende.
HIGHLIGHTS
For the Nine Months Ended 30 September 2021
Revenue for the period: US$88 million
Net profit for the period: US$110 million included reversal of impairment loss on owned vessels of US$65.5 million
Basic earnings per share: US$1.008
For the Third Quarter of 2021
Revenue for the quarter: US$40 million
Net profit for the quarter: US$19 million
Basic earnings per share: US$0.177
HIGHLIGHTS
For the Nine Months Ended 30 September 2021
Revenue for the period: US$88 million
Net profit for the period: US$110 million included reversal of impairment loss on owned vessels of US$65.5 million
Basic earnings per share: US$1.008
For the Third Quarter of 2021
Revenue for the quarter: US$40 million
Net profit for the quarter: US$19 million
Basic earnings per share: US$0.177
SuMay
15.11.2021 kl 09:04
4520
Sterke tall, jepp
Utbytte, nei
Kursen alt fra - 20% til +20%, jepp
Du føler du lever når du eier Jin 🤠
Utbytte, nei
Kursen alt fra - 20% til +20%, jepp
Du føler du lever når du eier Jin 🤠
Natt1369
18.11.2021 kl 16:43
4142
Da er siste skipet overlevert for denne gang!
Tesoro befinner seg nå i Singapore, og har fått navnet Jin Shun.
Det var ventet at overtakelsen skulle skje først i desember, så dette er godt nytt!
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:373215/mmsi:477735700/imo:9346160/vessel:TESORO/_:f45de7da15b09895941f88aebc7f1b9c
http://www.jinhuiship.com/jst/vessel.php
Tesoro befinner seg nå i Singapore, og har fått navnet Jin Shun.
Det var ventet at overtakelsen skulle skje først i desember, så dette er godt nytt!
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:373215/mmsi:477735700/imo:9346160/vessel:TESORO/_:f45de7da15b09895941f88aebc7f1b9c
http://www.jinhuiship.com/jst/vessel.php
Redigert 18.11.2021 kl 17:02
Du må logge inn for å svare
John68
18.11.2021 kl 17:00
4185
Så må vi håbe de betaler stort udbytte efter nytår - ellers suser denne mod 6kr igen, hvis den ikke allerede er dernede.
Falder raterne yderligere så falder Jins avg. Til 14-16K så er der ingen berettigelse til kurser over dagens niveau.
Det kostede ejerne 25% ikke at udbetale 5 cent pr/aktie.
Falder raterne yderligere så falder Jins avg. Til 14-16K så er der ingen berettigelse til kurser over dagens niveau.
Det kostede ejerne 25% ikke at udbetale 5 cent pr/aktie.
Natt1369
18.11.2021 kl 17:08
4230
Driter i utbytte, jeg har vært med opp til 12,68 og ned til 2,90; for så å være med opp til 18,10 og ned til der vi er nå.
Hele veien har jeg kun kjøpt, og det har jeg tenkt til å fortsette med, så få den gjerne ned i 6 kr igjen! lol
Hele veien har jeg kun kjøpt, og det har jeg tenkt til å fortsette med, så få den gjerne ned i 6 kr igjen! lol
Redigert 18.11.2021 kl 17:09
Du må logge inn for å svare
John68
18.11.2021 kl 17:14
4235
Må ikke være rart at se al evt. fortjenste fordufte ud i det blå. Bliver raterne lave de næste 5 år igen så kommer Jin ikke over 10kr i 5 år - så køb du bare men tjene penge gør du ikke.
Natt1369
18.11.2021 kl 17:39
4220
Jeg har vært nyhets-junkie hele livet, så om en kjenner historien, og evner å forstå det en leser, har man intet å frykte de neste 10 årene! ;)
Ingen fortjeneste som fordufter om en har litt baller, og ikke lar seg rive med av hysteriet som foregår.
Tåler du ikke volatilitet, er ikke shipping noe for deg.
Det er svært usannsynlig at ratene kommer til å bli lave de kommende 5 årene, det fundamentale taler for seg.
Selv med 16 000 $ seiles det inn betydelig cash, og forsvarer lett en kurs på 16 kr.
Ingen fortjeneste som fordufter om en har litt baller, og ikke lar seg rive med av hysteriet som foregår.
Tåler du ikke volatilitet, er ikke shipping noe for deg.
Det er svært usannsynlig at ratene kommer til å bli lave de kommende 5 årene, det fundamentale taler for seg.
Selv med 16 000 $ seiles det inn betydelig cash, og forsvarer lett en kurs på 16 kr.
John68
18.11.2021 kl 17:57
4246
Kurs 16 - er du tilfreds med det over de næste 5 år...
Så er vi mange her som minimum har doblet kapitalen.
Så er vi mange her som minimum har doblet kapitalen.
Natt1369
18.11.2021 kl 18:32
4252
Tåpelig spørsmål.
Hvis du tror at de ratene vi så i høst bare var et blaff, så har du ikke forstått noen ting som helst.
Syklusen har såvidt startet, og så pisser du i buksa av at ratene er volatil??
Velkommen til shipping! lol
Uansett hvor bra syklusen blir i årene som kommer, vil volatiliteten være som den alltid har vært i shipping.
Men om du har svakt hjerte, og små cojones, så anbefales 2020 bulkers, blant andre! ;)
Hvis du tror at de ratene vi så i høst bare var et blaff, så har du ikke forstått noen ting som helst.
Syklusen har såvidt startet, og så pisser du i buksa av at ratene er volatil??
Velkommen til shipping! lol
Uansett hvor bra syklusen blir i årene som kommer, vil volatiliteten være som den alltid har vært i shipping.
Men om du har svakt hjerte, og små cojones, så anbefales 2020 bulkers, blant andre! ;)
Redigert 18.11.2021 kl 18:33
Du må logge inn for å svare
Asterobelix
18.11.2021 kl 20:47
4212
Kjempenyheter – takk for (sedvanlig) god informasjon!
Ser av bildet at Nomikos sparte litt på maling og rustpikking – så det er godt det kommer inn i den gode og grundige operative JIN folden, til glede for oss aksjonærer fremover. Dette skipet alene (1 av 24 skip) vil vel med NÅVÆRENDE RATER bidra med en netto cash-flow på rundt USD 5 mill i året når det blir sluttet til vår fordel – ikke dårlig med +-15 års gjenværende levetid….!
Ser av bildet at Nomikos sparte litt på maling og rustpikking – så det er godt det kommer inn i den gode og grundige operative JIN folden, til glede for oss aksjonærer fremover. Dette skipet alene (1 av 24 skip) vil vel med NÅVÆRENDE RATER bidra med en netto cash-flow på rundt USD 5 mill i året når det blir sluttet til vår fordel – ikke dårlig med +-15 års gjenværende levetid….!
Natt1369
18.11.2021 kl 22:57
4117
he,he.. Ja da skulle du sett Tai Hawk (Jin Feng), men utrolig hva litt vedlikehold kan utrette! lol
Nå skal det forøvrig også sies at de eldste skipene er forsterket i skroget, noe det ble slutt på under den siste boomen mot slutten av 2000-tallet.
Ser ut som at ratene bunner ut for denne gang, uinteressant hva bunnen egentlig kommer ut på iløpet av januar, innhentingen etter ol som blir spennende å følge med på!
Billettprisen kommer bare til å øke utover i januar, så om en vil ha billig inngang, så er det nå man burde kjøpe.
Nå skal det forøvrig også sies at de eldste skipene er forsterket i skroget, noe det ble slutt på under den siste boomen mot slutten av 2000-tallet.
Ser ut som at ratene bunner ut for denne gang, uinteressant hva bunnen egentlig kommer ut på iløpet av januar, innhentingen etter ol som blir spennende å følge med på!
Billettprisen kommer bare til å øke utover i januar, så om en vil ha billig inngang, så er det nå man burde kjøpe.
thypoon
22.11.2021 kl 11:56
3883
Da har jeg laster Jin igjen på latterlige nivåer. Børsens billigste aksje!
tenketanken
22.11.2021 kl 12:22
3836
Jin har korrigerte 35 % fra toppen, samtidig som de levere
de beste talla på Oslo Børs.
Kr 945 Mill overskudd. P/E 1 gir kurs 207 ved Fair Value
Penger på gata, kun for de som ser dem!!!!
John68
22.11.2021 kl 14:13
3751
Dont try to catch a falling knife.....
Den er desværre under 10,- snart.
Den er desværre under 10,- snart.
Redigert 22.11.2021 kl 14:32
Du må logge inn for å svare
thypoon
08.03.2022 kl 07:16
3201
Kraftig oppgang i bulk selskaper med supramaxeksponering i USA. Prisen på nickel stiger 246% på to dager, vannvittig rally!!
Jinhui frakter mye nickel
Supramax ratene bare stiger!
Jinhui frakter mye nickel
Supramax ratene bare stiger!
Redigert 08.03.2022 kl 07:17
Du må logge inn for å svare
Muffe
08.03.2022 kl 08:20
3187
Ligger an til ett nytt fantastisk kvartal. Kan ikke forstå at vi ligger her nede å vaker på 12-13 tallet. Selger ikke en aksje under 20,- ….som vi forøvrig burde ligge langt over pr i dag.
thypoon
08.03.2022 kl 12:22
3307
ding ding
utbytte i mai, og avhending av gammel balje med stor gevinst. Hva venter markedet på!??
utbytte i mai, og avhending av gammel balje med stor gevinst. Hva venter markedet på!??
Redigert 08.03.2022 kl 12:25
Du må logge inn for å svare
kodenavn
08.03.2022 kl 12:27
3280
The Board of Jinhui Shipping and Transportation Limited (the 'Company') announces that a wholly-owned subsidiary of the Company entered into a memorandum of agreement on 8 March 2022 for the disposal of a Supramax at a consideration of US$13,900,000.
oppturen
08.03.2022 kl 12:35
3253
Fantastisk forretning !!
De har kjøpt båter ned byggeår ca 2010 til 17,5 mill $ og selger en med byggeår 2004 til 13,9 mill $.
De har altså kjøpt 6 års ekstra levetid til 3,6 mill $
Med dagens rater tjener de ca 7,2 mill $ i året på båtene.
😀😅
Ps salgsprisen er ca NOK 1,15 pr aksje om de skulle velge å dele ut utbytte 😂
De har kjøpt båter ned byggeår ca 2010 til 17,5 mill $ og selger en med byggeår 2004 til 13,9 mill $.
De har altså kjøpt 6 års ekstra levetid til 3,6 mill $
Med dagens rater tjener de ca 7,2 mill $ i året på båtene.
😀😅
Ps salgsprisen er ca NOK 1,15 pr aksje om de skulle velge å dele ut utbytte 😂
Redigert 08.03.2022 kl 12:37
Du må logge inn for å svare
Natt1369
08.03.2022 kl 15:25
3085
REASONS FOR THE DISPOSAL
The Directors continuously review the prevailing market conditions of the shipping industry and
monitor and adjust the Group's fleet profile as appropriate. The Directors believe that the Disposal
will enable the Group to enhance its working capital position and further strengthen its liquidity, and
optimize the fleet profile through this ongoing management of asset portfolio.
- 3 -
Despite the recent improvement in shipping market, we continue to seek to fine tune the quality of
our fleet, in particularly in terms of seeking to lower the overall age profile of our fleet. We try to
strike as good as possible, the balance of additional maintenance costs that is associated with the
aging of a vessel, the expected revenue generating ability and cargo flexibility when compared to
younger vessels, the potential asset value appreciation of an asset, as well as the importance of
ensuring we are financially nimble by monetizing suitable assets. We believe in being prepared at all
times for future possible opportunities of redeployment of capital into other more suitable assets that
may arise going forward while keeping leverage at comfortable levels. The Disposal would result in
a book gain and generate positive cash inflow to boost its working capital and liquidity. We will
continuously monitor the market as well as our operations going forward and look out for
opportunities to maintain a reasonably modern and competitive fleet, not ruling out any future
disposal or acquisition of vessels and will make such decisions on an ad hoc basis to maintain a high
financial flexibility and operational competitiveness.
Before the completion of the Disposal, the Group currently owns two modern Post-Panamaxes and
twenty three modern grabs fitted Supramaxes including the Vessel. Total carrying capacity will be
reduced by 53,806 metric tons to 1,415,073 metric tons after the Disposal, and the Directors believe
that the Disposal will not have any material adverse effect on the operations of the Group.
The terms and conditions of the Agreement have been agreed on normal commercial terms following
arm’s length negotiations with reference to the prevailing market values. The Directors consider that
the Disposal represents an opportunity for the Group to readjust its fleet profile and reduce our
operational risk exposures in current high-risk volatile markets and the Disposal will improve the
liquidity position of the Group. The Directors consider that the terms and conditions of the
Agreement was concluded between a willing seller and willing buyer and concluded base on arm’s
length negotiations, the Directors consider such terms and conditions are fair and reasonable and
believe that the Disposal is in the interests of the Company and its shareholders as a whole.
The Directors continuously review the prevailing market conditions of the shipping industry and
monitor and adjust the Group's fleet profile as appropriate. The Directors believe that the Disposal
will enable the Group to enhance its working capital position and further strengthen its liquidity, and
optimize the fleet profile through this ongoing management of asset portfolio.
- 3 -
Despite the recent improvement in shipping market, we continue to seek to fine tune the quality of
our fleet, in particularly in terms of seeking to lower the overall age profile of our fleet. We try to
strike as good as possible, the balance of additional maintenance costs that is associated with the
aging of a vessel, the expected revenue generating ability and cargo flexibility when compared to
younger vessels, the potential asset value appreciation of an asset, as well as the importance of
ensuring we are financially nimble by monetizing suitable assets. We believe in being prepared at all
times for future possible opportunities of redeployment of capital into other more suitable assets that
may arise going forward while keeping leverage at comfortable levels. The Disposal would result in
a book gain and generate positive cash inflow to boost its working capital and liquidity. We will
continuously monitor the market as well as our operations going forward and look out for
opportunities to maintain a reasonably modern and competitive fleet, not ruling out any future
disposal or acquisition of vessels and will make such decisions on an ad hoc basis to maintain a high
financial flexibility and operational competitiveness.
Before the completion of the Disposal, the Group currently owns two modern Post-Panamaxes and
twenty three modern grabs fitted Supramaxes including the Vessel. Total carrying capacity will be
reduced by 53,806 metric tons to 1,415,073 metric tons after the Disposal, and the Directors believe
that the Disposal will not have any material adverse effect on the operations of the Group.
The terms and conditions of the Agreement have been agreed on normal commercial terms following
arm’s length negotiations with reference to the prevailing market values. The Directors consider that
the Disposal represents an opportunity for the Group to readjust its fleet profile and reduce our
operational risk exposures in current high-risk volatile markets and the Disposal will improve the
liquidity position of the Group. The Directors consider that the terms and conditions of the
Agreement was concluded between a willing seller and willing buyer and concluded base on arm’s
length negotiations, the Directors consider such terms and conditions are fair and reasonable and
believe that the Disposal is in the interests of the Company and its shareholders as a whole.
Natt1369
08.03.2022 kl 15:32
3058
Det er Jin Cheng som er solgt, Jin Feng ble også kjøpt ifjor og er like gammel.
Vil tro Jin Feng, Jin Yao, og Atlantica vil bli solgt iløpet av året, ettersom disse er hhv. bygget i 2004, 2004, og 2001.
Vil tro Jin Feng, Jin Yao, og Atlantica vil bli solgt iløpet av året, ettersom disse er hhv. bygget i 2004, 2004, og 2001.
Natt1369
08.03.2022 kl 15:53
3014
12 av skipene våre går for øyeblikket i nikkel-frakt mellom Filippinene og Kina, 2 av skipene er i Indonesia, som også leverer mye nikkel.
Endel av skipene våre har et lengre havne-opphold, ettersom det sannsynligvis utføres vedlikehold, og ettermontering av BWTS.
Endel av skipene våre har et lengre havne-opphold, ettersom det sannsynligvis utføres vedlikehold, og ettermontering av BWTS.
Muffe
08.03.2022 kl 17:02
2932
Dette her er jo ett fantastisk stykke forretning 😎
Så ikke den komme📈
Så ikke den komme📈
tankardjr
08.03.2022 kl 18:14
2844
Salgspris 13.9 milloner dollar og bokført verdi 7.9 millioner for skipet ETTER 2 oppskrivninger av skipsverdier. Dette viser jo i beste fall at noen av skipene er undervurdert i balansen. Det blir vel ca 74 prosent feil på det ene skipet. Da er egenkapitalen på 389 millioner dollar i anleggsmidler verdt over 600 milloner hvis dette salget kan bli brukt som et eksempel på hele flåten. Man bør dermed ikke være redd for at oppskrivningene ikke er riktige men at de er utrolig nok forsiktig oppskrevet. Denne aksjen er gratis vil jeg nesten si nå. I tillegg så raser ratene oppover i Stillehavet pluss at nikkel prisene dobler seg. Kansje vi kan få et rally i aksjen på slutten av uken.
Redigert 08.03.2022 kl 18:29
Du må logge inn for å svare
mithra
09.03.2022 kl 09:38
2457
ikke rart det.
jeg skulle også gjerne ha kjøpt Jin på 13 tallet- hvis jeg hadde hatt penger .
jeg skulle også gjerne ha kjøpt Jin på 13 tallet- hvis jeg hadde hatt penger .
Helg11
09.03.2022 kl 09:56
2419
Rykte: Hong Kong based buyer Jinhui were report to be behind purchase of Hanton Trader II abt 64k blt 2014 Jiangsu Hantong (BWTS fitted) at $25.5 mln net to
Sellers
Jin Cheng er også riktig tippet: SUPRA JIN CHENG 53,806 2004 NEW TIMES, China B&W Jan-24 4 X 40t CRANES $ 13.9m
Sellers
Jin Cheng er også riktig tippet: SUPRA JIN CHENG 53,806 2004 NEW TIMES, China B&W Jan-24 4 X 40t CRANES $ 13.9m
Redigert 09.03.2022 kl 10:01
Du må logge inn for å svare
thypoon
09.03.2022 kl 12:02
2277
teknisk går det mot brudd av opp av trendkanalen, etter 6 måneders konsolidering!