Magnora skal opp! 💰
Etter en rolig høst, har kursen endelig begynt å sette fart!
Kurs 5. januar 2022: NOK 20,10
Kurs 17. januar 2022: NOK 24,10
Tildelingen i ScotWind viser verden at lille Magnora kan spise kirsebær med de store!
Kustvind, Evolar, Helios, Vindr m.m. står på og leverer som forventet!
Evolar skal trolig på børs - snart!
Magnora har gått kraftig opp!
Men det stopper ikke der! Den skal videre!
Kurs 5. januar 2022: NOK 20,10
Kurs 17. januar 2022: NOK 24,10
Tildelingen i ScotWind viser verden at lille Magnora kan spise kirsebær med de store!
Kustvind, Evolar, Helios, Vindr m.m. står på og leverer som forventet!
Evolar skal trolig på børs - snart!
Magnora har gått kraftig opp!
Men det stopper ikke der! Den skal videre!
Redigert 17.01.2022 kl 18:22
Du må logge inn for å svare
Egentlig ganske fasinerende hvor mange som vil ut av MGN hver eneste dag. Alle forsøk på oppgang blir stanset på et splittsekund. Hva er det jeg ikke har fått med meg? MGN sitter teoretisk på mye høyere verdier nå, enn da kursen var på ATH.
canarias
16.09.2021 kl 16:19
7218
Føler meg veldig komfortabel med min store post i Magnora, her er det bare å ta tiden til hjelp så vil en bli rikelig belønnet.
Dagens nyhet så jeg ikke komme, men KJEMPESPENNEDE.
Dagens nyhet så jeg ikke komme, men KJEMPESPENNEDE.
vulkan
17.09.2021 kl 10:51
7032
Hvorfor solgte Sveaas seg ut?
Kun for å sikre gevinst eller hva han uenig i strategi? Hva var han uenig i isåfall?
Kun for å sikre gevinst eller hva han uenig i strategi? Hva var han uenig i isåfall?
Bob
17.09.2021 kl 12:45
6923
Nytt for meg, er du sikker? Kan ikke huske at det var alternative forslag på GF. Tror nok han solgte seg ut fordi han ville bruke pengene på andre prosjekter + at han sikret seg en enorm gevinst.
Høy 18,20 Lav 16,40. Heftig dag! Synd den ender nær dagens laveste. Langt opp til 20 igjen..
Dikteren
21.09.2021 kl 12:06
6284
Ingen som vil ha Magnora aksjer i dag heller. OSEBX har snart innhentet gårsdagen mens Magnora fortsetter nedover.
Redigert 21.09.2021 kl 12:08
Bob
21.09.2021 kl 14:18
6192
120,3 mill. NOK i følge rapporten for Q2. Du finner alle regnskap på Magnoras hjemmesider. https://static1.squarespace.com/static/5e81b54d9327941b94582de6/t/611b43b5f74b945142087d07/1629176765241/Magnora+Q2+2021+Report.pdf
Og ikke glem at selskapet er praktisk talt gjeldfritt og har et fremførbart underskudd på ca en milliard.
Og ikke glem at selskapet er praktisk talt gjeldfritt og har et fremførbart underskudd på ca en milliard.
vulkan
21.09.2021 kl 14:27
6212
Det venter vel lisenspenger på 100-150 mill neste 2 år også for de gamle riggene?
Hellhammer
21.09.2021 kl 15:03
6144
Får minst 180 mill inn i 2022 på Western Isles og Penguins (nybygg).
Penguins er man "ferdig med" etter x antall fat produsert olje (tre milestone gjenstår) mens WI har man ut levetiden på enheten. Denne er forøvrig ikke gammel så her har man potensielt to tiår igjen.
Penguins er man "ferdig med" etter x antall fat produsert olje (tre milestone gjenstår) mens WI har man ut levetiden på enheten. Denne er forøvrig ikke gammel så her har man potensielt to tiår igjen.
Dikteren
27.12.2021 kl 17:28
5376
200 dagers glidende gjennomsnitt (SMA 200) er nå kr 19,86.
Et brudd opp gjennom SMA 200 vil være et kjøpssignal.
https://1drv.ms/u/s!AuZYNlhwA9rPg8shPIg3e7Rn_YUdJA
Et brudd opp gjennom SMA 200 vil være et kjøpssignal.
https://1drv.ms/u/s!AuZYNlhwA9rPg8shPIg3e7Rn_YUdJA
Redigert 27.12.2021 kl 17:33
Al_papi
29.12.2021 kl 13:35
5080
Gripmuligheten
05.01.2022 kl 17:01
4755
Da er vi vel på vei opp tenker jeg, er vel oppe på 30.- til Påsken 2022😉
Dikteren
05.01.2022 kl 18:39
4575
Har Magnora sagt noe om hvilke sjanser de har i kampen om ScotWind?
Bernie Gunther
05.01.2022 kl 18:48
4624
Fra juli/e24:
Magnora tror det er plass til alle
Norske Magnora har sendt inn søknader på to ulike blokker for å øke sjansene for gjennomslag, opplyser styreleder Torstein Sanness til E24.
Selskapet hans søker i samarbeid med det fransk-amerikanske leverandørkonsernet TechnipFMC.
– Regner dere med at alle kan få areal her og hvordan ser dere på konkurransefordelene og -ulempene dere har mot de andre aktørene?
– Det bør være nok til alle. Vi har søkt fordi vi mener vi har en partner som er teknisk tung, som kan vise myndighetene at man har nesten 2.000 ansatte i Skottland og at man er meget opptatt av å gjøre det beste man kan for å gi positive bidrag til lokalmiljøet, sier Sanness og fortsetter:
– Slik vi ser det gir dette oss en klar konkurransekraft.
Sanness peker på at TechnipFMC har bred erfaring fra offshoreprosjekter på britisk sokkel, både innen olje og gass, samt fornybar.
Det fransk-amerikanske oljeservicekonsernet har vært leverandør til store havvindparker som Sheringham Shoal, Dudgeon og den flytende havvindparken Hywind – alle prosjekter på britisk sokkel der Equinor er på utbyggersiden.
– Vil dere og TechnipFMC har med flere partnere i ScotWind-prosjektet?
– Ikke bli forbauset om vi finner en partner til, sier Sanness hemmelighetsfullt og fortsetter:
– Det man ser på norsk sokkel når man søker (om oljelisenser, journ.anm.) er at man ikke får lov til å holde på i en lisens alene. Man må alltid være to og ofte finner flere parter sammen. Når flere øyne ser på et prosjekt fra flere vinkler, tenderer det til å gi bedre løsninger
Magnora tror det er plass til alle
Norske Magnora har sendt inn søknader på to ulike blokker for å øke sjansene for gjennomslag, opplyser styreleder Torstein Sanness til E24.
Selskapet hans søker i samarbeid med det fransk-amerikanske leverandørkonsernet TechnipFMC.
– Regner dere med at alle kan få areal her og hvordan ser dere på konkurransefordelene og -ulempene dere har mot de andre aktørene?
– Det bør være nok til alle. Vi har søkt fordi vi mener vi har en partner som er teknisk tung, som kan vise myndighetene at man har nesten 2.000 ansatte i Skottland og at man er meget opptatt av å gjøre det beste man kan for å gi positive bidrag til lokalmiljøet, sier Sanness og fortsetter:
– Slik vi ser det gir dette oss en klar konkurransekraft.
Sanness peker på at TechnipFMC har bred erfaring fra offshoreprosjekter på britisk sokkel, både innen olje og gass, samt fornybar.
Det fransk-amerikanske oljeservicekonsernet har vært leverandør til store havvindparker som Sheringham Shoal, Dudgeon og den flytende havvindparken Hywind – alle prosjekter på britisk sokkel der Equinor er på utbyggersiden.
– Vil dere og TechnipFMC har med flere partnere i ScotWind-prosjektet?
– Ikke bli forbauset om vi finner en partner til, sier Sanness hemmelighetsfullt og fortsetter:
– Det man ser på norsk sokkel når man søker (om oljelisenser, journ.anm.) er at man ikke får lov til å holde på i en lisens alene. Man må alltid være to og ofte finner flere parter sammen. Når flere øyne ser på et prosjekt fra flere vinkler, tenderer det til å gi bedre løsninger
FMI
05.01.2022 kl 20:26
4448
Noen som vet noe mer om Evolars børsnotering? Noe spesielt man venter på her?
Dikteren
05.01.2022 kl 20:50
4396
Magnora sa sommeren 2021 at de har en rett til å børsnotere Evolar, og vurderer dette fortløpende.
I samme anledning sa de også at de vil behandle Magnora-aksjonærer "fordelaktig" ved en eventuell utdeling av Evolar-aksjer.
https://youtu.be/udXGAzjL9SE
I samme anledning sa de også at de vil behandle Magnora-aksjonærer "fordelaktig" ved en eventuell utdeling av Evolar-aksjer.
https://youtu.be/udXGAzjL9SE
Redigert 05.01.2022 kl 20:51
Aksjerus
10.01.2022 kl 13:54
3995
Fylte på mer i dag! Trenden ser bra ut og det fundamentale stråler!
Redigert 10.01.2022 kl 23:27
Gullit
11.01.2022 kl 09:22
3681
Har litt lite innsikt her. Hvem vet hvor mye strøm vi produserer P.d.d? Med dagens strømpriser hvorfor går ikke kursen mer ?
Hellhammer
11.01.2022 kl 10:43
3612
Magnora er ikke direkte eksponert i kraftmarkedet på denne måten (pr idag).
Man har eierskap i selskap som prosjektere/utvikler vind/solar men også solcelle perovskiteteknologi som øker effekten med rundt 25% (Evolar).
Man har eierskap i selskap som prosjektere/utvikler vind/solar men også solcelle perovskiteteknologi som øker effekten med rundt 25% (Evolar).
Hemsen
11.01.2022 kl 10:50
3597
Det er greit det men vi trenger nyheter utenom innsidekjøp. Har vært med lenge og kommer ikke til å selge, men selskapet må komme med positive nyheter.
Jeg vet om alle positive triggere så det trenger ingen å repetere, savner bare så forbanna meldingene vi venter på...
Jeg vet om alle positive triggere så det trenger ingen å repetere, savner bare så forbanna meldingene vi venter på...
ASAndersen
11.01.2022 kl 15:17
3378
Danske bank i dag:
Har tro på Magnora-aksjen
Analytikeren venter imidlertid bare en svak bedring i seismikksektoren og anbefaler salg av både PGS og TGS-Nopec. Han mener førstnevnte har for mye gjeld, mens TGS er for høyt priset i forhold til Danske Banks markedssyn.
Lande har større tro på fornybarselskapene, til tross for dagens marginpress og renteoppgang.
– Stigende inflasjon vil trolig fortsette å løfte PPA-avtaler og gi operatørene noenlunde tilsvarende lønnsomhet over litt tid, sier han.
Her er gjeldsfrie Magnora favoritten, ettersom selskapets forretningsmodell er basert på verdiskapning over tid og ikke innebærer store investeringsbehov.
– 2022 kan krystallisere verdier fra Evolar og Helios, samtidig som vi forventer fortsatt vekst i porteføljen, legger Lande til.
Har tro på Magnora-aksjen
Analytikeren venter imidlertid bare en svak bedring i seismikksektoren og anbefaler salg av både PGS og TGS-Nopec. Han mener førstnevnte har for mye gjeld, mens TGS er for høyt priset i forhold til Danske Banks markedssyn.
Lande har større tro på fornybarselskapene, til tross for dagens marginpress og renteoppgang.
– Stigende inflasjon vil trolig fortsette å løfte PPA-avtaler og gi operatørene noenlunde tilsvarende lønnsomhet over litt tid, sier han.
Her er gjeldsfrie Magnora favoritten, ettersom selskapets forretningsmodell er basert på verdiskapning over tid og ikke innebærer store investeringsbehov.
– 2022 kan krystallisere verdier fra Evolar og Helios, samtidig som vi forventer fortsatt vekst i porteføljen, legger Lande til.
Merik
11.01.2022 kl 15:51
3314
Her burde de også legge til forventningene i Sør Afrika. Den investeringen der er kjempe spennende.
Dikteren
12.01.2022 kl 09:58
3089
5 dager til 17. januar. Da skal ScotWind tildingene offentliggjøres. Jeg har trua på at Magnora vil få en eller begge de har søkt om.
Redigert 12.01.2022 kl 09:58
FMI
13.01.2022 kl 13:07
2888
Jeg tror også det. Noen vet jo alltid, så spent på om det blir litt bevegelse m/volum idag/morgen. Men får de napp må de vel kanskje hente litt penger til oppstarten?
Dikteren
14.01.2022 kl 16:10
2776
Hyggelig med positive kursmål og videre oppgang, selv om det kan snu på mandag.
Er endelig i pluss, og har ikke lyst tilbake. Jeg får bruke helgen til å vurdere om jeg skal sette stop-loss på noen av aksjene. Ingen tildeling i ScotWind behøver ikke bety så mye, men hvem vet..
Er endelig i pluss, og har ikke lyst tilbake. Jeg får bruke helgen til å vurdere om jeg skal sette stop-loss på noen av aksjene. Ingen tildeling i ScotWind behøver ikke bety så mye, men hvem vet..
Osvaldsen
14.01.2022 kl 18:11
2763
Nja, det er mulig, men hva tenker du de trenger penger til?
Osvaldsen
Osvaldsen