WizzAir - Takk for kaffen!
Da er det slutt for WizzAir i Norge og NAS står helt plutselig i Pole Position...
Redigert 31.05.2021 kl 12:22
Du må logge inn for å svare
AtlasShrugged
30.05.2021 kl 19:44
2152
Bull som bare det for NAS dette! Kanon dag imorgen da mange som ville selge solgte fredagen!
Bjørn Kjos på aksjonærlisten i Norwegian
Flygründeren eier i underkant av 1,6 millioner aksjer privat i Norwegian.
Flygründeren eier i underkant av 1,6 millioner aksjer privat i Norwegian.
Zorin
31.05.2021 kl 08:34
1473
Egentlig som forventet, og mye av skylden for fiaskoen må de ta selv:
1. Fagforeningsknusing og elendig behandling av ansatte går dårlig hjem hos folk flest i Norge.
2. Svarer med trusler om rettsak ved fagforeninger og kommuner oppforder til boikott grunnet selskapets ansattepolitikk. Går dårlig hjem hos folk.
3. De etablerte seg midt under pandemien. I seg selv dårlig timing. Grunnen er naturligvis at de satset på Norwegian gikk konkurs. Noe de ikke gjorde. Her glemte de at Norwegian-aksjonærene ikke er som andre aksjonærer. Aksjeekspertene har de siste månedene også spådd NAS nordom og ned men NAS har bestått grunnet standhaftige aksjonærer. Her burde det ringt en bjelle hos WIZZ-AIR...
I det store og hele så gjentar det seg: firma som ønsker å etablere seg i Norge tar seg ikke tid til å sette seg inn i norsk kultur og hvordan vi ønsker arbeidslivet skal være. For arbeidslivet i Norge er ikke som i Ungarn eller Tyskland. Og det er der Wizz-air og Lidl gjorde feil. De trodde at deres bedriftskultur var kompatibel med den norske. De burde også ta lærdom av hva som skjedde med REMA 1000 etter deres fadese med "bestevenn"-strategien. Folk i Norge lar seg ikke pille på nesen. Så for de som ønsker å etablere seg i Norge bør ha en politikk hvor ansatte settes i godt lys sammen med en god service- og handelsopplevelse. Hadde Wizzair og Lidl hatt de, kunne de ha greid seg godt i Norge...
1. Fagforeningsknusing og elendig behandling av ansatte går dårlig hjem hos folk flest i Norge.
2. Svarer med trusler om rettsak ved fagforeninger og kommuner oppforder til boikott grunnet selskapets ansattepolitikk. Går dårlig hjem hos folk.
3. De etablerte seg midt under pandemien. I seg selv dårlig timing. Grunnen er naturligvis at de satset på Norwegian gikk konkurs. Noe de ikke gjorde. Her glemte de at Norwegian-aksjonærene ikke er som andre aksjonærer. Aksjeekspertene har de siste månedene også spådd NAS nordom og ned men NAS har bestått grunnet standhaftige aksjonærer. Her burde det ringt en bjelle hos WIZZ-AIR...
I det store og hele så gjentar det seg: firma som ønsker å etablere seg i Norge tar seg ikke tid til å sette seg inn i norsk kultur og hvordan vi ønsker arbeidslivet skal være. For arbeidslivet i Norge er ikke som i Ungarn eller Tyskland. Og det er der Wizz-air og Lidl gjorde feil. De trodde at deres bedriftskultur var kompatibel med den norske. De burde også ta lærdom av hva som skjedde med REMA 1000 etter deres fadese med "bestevenn"-strategien. Folk i Norge lar seg ikke pille på nesen. Så for de som ønsker å etablere seg i Norge bør ha en politikk hvor ansatte settes i godt lys sammen med en god service- og handelsopplevelse. Hadde Wizzair og Lidl hatt de, kunne de ha greid seg godt i Norge...
Norwegian åpner en rekke nye ruter
Norwegian Air Shuttle gjenopptar flyvninger i Sverige fra og med i dag og vil utvide til 33 destinasjoner i løpet av våren og sommeren.
Det fremgår av en melding mandag.
I juni begynner Norwegian å fly til Visby, København, Helsingfors, Nice, Palma, Alicante, Barcelona, Faro, Athen, Berlin, Burgas, Dubrovnik, Split, Chania, London, Riga og Sarajevo fra Stockholm.
I juni starter også direkteflyvninger til Malaga og Alicante fra Gøteborg.
I juli utvides rutenettet med direkteflyvninger til Kiruna, Vilnius, Palermo, Roma, Rhodos, Praha, Larnaka, Krakow, Budapest og Beograd fra Stockholm.
Norwegian Air Shuttle gjenopptar flyvninger i Sverige fra og med i dag og vil utvide til 33 destinasjoner i løpet av våren og sommeren.
Det fremgår av en melding mandag.
I juni begynner Norwegian å fly til Visby, København, Helsingfors, Nice, Palma, Alicante, Barcelona, Faro, Athen, Berlin, Burgas, Dubrovnik, Split, Chania, London, Riga og Sarajevo fra Stockholm.
I juni starter også direkteflyvninger til Malaga og Alicante fra Gøteborg.
I juli utvides rutenettet med direkteflyvninger til Kiruna, Vilnius, Palermo, Roma, Rhodos, Praha, Larnaka, Krakow, Budapest og Beograd fra Stockholm.
Holymoses25
31.05.2021 kl 10:45
1178
NAS sitter i Pole position og bakers sitter FLYR med sin Fort Taunus
EXTrader
31.05.2021 kl 13:00
927
Hva skal NAS bruke pengene til frem over ?! Og hva jobber styret med nå ? Her handler det om Nye fly til Kanske allerede ferdigforhandlet avtaler og så går disse rett inn i produksjon. Må ikke undervurdere styret ! Det er flinke folk !!! Lykke til videre på ferden ✈️😃