Nanov-Kurs mot målsnoren

focuss
NANOV 15.05.2021 kl 12:11 160779

Når vi kommer tilbake til markedet etter 17 mai så mener jeg vi kan si at veien mot målsnora starter for Nordic Nanovektor. En lang reise for selskapet som ble grunnlagt i 2009. Sånn er det i biotech, det er et langt lerret å bleke for de som har ambisjoner om å hevde seg i konkurransen om å levere den beste kreft behandlingen til pasientene. Når Nanov bryter målsnøret så blir det en milepel for både utvikling av kreftmedisin og som børsbegivenhet det vil bli snakket om i årtier etterpå. En historisk begivenhet vi deltar i med store forventninger.

Det har skjedd en gang før det vi venter på, og historien til Algeta, søsterpartiet, til Nordic Nanovector med samme grundere som Nanov, har vel alle nå hørt så mange ganger at det holder. Men det vi trolig skal være med på i Nanov nå skjer ikke ofte. Foruten Algeta så er det vel bare Photocure som bør nevnes. Et selskap som hadde trådd vannet i mange år og ble etter hvert et glemt selskap i aksjemarkedet. I 2017 offentligjorde selskap et studie resultat som fanget min interesse, men markedet brydde seg ikke. Kursen falt videre fra 30 tallet og til lavt 20 tall. På den tiden ble selskapet knapt nevnt på forumet. Jeg lastet opp det jeg klarte på 20 tallet og i dag handles aksjen til ca 130.

Nå kan ikke Nanov og Photocure sammenliknes direkte da Photocure drev med diagnostikk med et produkt som selges for ca 1000 usd per behandling i USA og drøye halvparten i Europa. Nanov skal selge et produkt, Betalutin med en ganske revolusjonerende effekt som kreftmedisin, og vil typisk selges for ca 150000 usd per behandling- Altså en pris på 150-300 ganger den prisen Photocure får for sitt produkt.

Med dette produktet starter vi etter 17 mai på innspurten som bør bli en minnerik opplevelse for aksjonærene.
Redigert 15.05.2021 kl 23:29 Du må logge inn for å svare
Joppe84
14.06.2021 kl 22:54 1716

Hva forventes av avlesningen?

Jeg har forstått det er ålreite, hvis ikke gode resultater så langt, men hva forventer dere å se?
Normalone
14.06.2021 kl 23:43 1544

Nanov har penger til H2 2022 - og det er ikke uten grunn til at selskapet valgte å hente inn tilstrekkelig med penger i forrige emisjon til å ha finansieringen i orden til etter avlesningen av paradigmen.

Jeg er usikker hva du legger i dårlig rekruttering (ref. det su skriver om at kursen vil falle mye dersom det meldes dårlig rekruttering ved Q2, men kursen i dag - med fallet etter Q1 - viser i alle fall at markedet allerede har innbakt at en ikke vil klare guiding ift rekruttingstakten på paradigme. Jeg tror derfor nedsiden, gitt dagens kurs, er lav dersom en kommer inn på tilsvarende rekruttering i Q2 som i Q1 (men at vi vil se en rakett om en klarer guidingen.

Selv om Nanov vil blir flere måneder forsinket med innrulleringen, har en fortsatt penger til resultatene foreligger. Det betyr at resultatene fra paradigme vil foreligge før det er behov for emisjon - og med gode resultater vil en ev. emisjon blir satt på mye høyere kurser enn i dag. Spørsmålet er bør stille seg er derfor følgende; er det riktig som du skriver Somsa at du har tro på produktet Betalutin og at det blir medisin og resultatene fra paradigme er gode? Hvis ja - trenger en ikke bekymre seg for at en ev emisjon blir satt på lavere kurser enn i dag. En kan heller ikke innen den tid utelukke partneravtale.
Londonmannen
14.06.2021 kl 23:45 1542

Vi vet at de sommeren 2020 i samråd med FDA gjorde et valg om å gjøre resterende del av Paradigmestudiet med en dosering; 15
740. Altså ble 20/100 doseringen kuttet. Avlesningen som ble gjort sommeren 2020 er altså en blanding av pasienter behandlet med 15/40 og pasienter behandlet med 20/100. Følgelig blir det totale bildet påvirket av avlesning av 20/100 behandlede pasienter som altså ikke gir like gode resultater som de fra paseinter behandlet med 15/40.

Når vi kommer til avlesningen som forhåpentligvis vil skje i løpet av H2 21, så vil andelen av pasienter behandlet med 15/40 bli betydelog større. Ettersom denne doseringen gir bedre resultater, så er det naturlig å forvente at de resultatene man oppnår med 120 pasienter vil bli bedre enn dem som ble oppnådd sommeren 2020.

Det er derfor all mulig grunn til å se frem mot høstens bebudede avlesning med optimisme.
Vi er inne i et meget spennende år for NANOV.