Tålmodighet med Vow.

bålfreak
VOW 06.05.2021 kl 08:45 5504

En liten oppfordring om å utvise tålmodighet. Det gjelder forøvrig ikke bare med Vowaksjen men faktisk alle aksjeinvesteringer. Ting tar litt tid i den virkellige verden gutter. Fra en avtale blir inngått til en fabrikk eller en maskin står ferdig tar tid.
Det skal jobbes hver dag og gjøres en betydelig arbeidsinnsats over tid for å skape resultater. Vow har et svært godt utgangspunkt med store ordrereserver og mange inngåtte avtaler.
Det er sannsynligvis ikke særlig smart å selge Vowaksjer nå. Man bør jo absolutt gjøre det motsatte basert på alt som skjer med positivt fortegn i selskapet fremover, både på kort sikt og på lang sikt.
Framtia
07.05.2021 kl 21:14 1025

Et godt poeng! Ingen grunn til å holde tilbake nå...Dette blir gull og siste tids nedgang vil vi le av om et par år😉 Gjorde mine første to mill på å kjøpe på dipper...Fant fort ut at jeg ikke var flink på salg, da jeg rett og slett ikke hadde tid til å følge utvikling ila arbeidsdagen...
upsidedown
07.05.2021 kl 20:25 1089

Det fremgår av meldingen at alle som har aksjer i VOW når GF sier GO får tilsvarende antall aksjer i VGM. Det er det eneste som er kommunisert ut og da bør muligens aksjonærene stole på det som er skrevet.

Så ved positivt vedtak 14. mai har alle VOW-aksjonærene tilsvarende antall aksjer i VGM.

Hvis dette, mot formodning skulle være feil, har VOW et alvorlig kommunikasjonsproblem...
Redigert 07.05.2021 kl 20:26 Du må logge inn for å svare
CapitaL
07.05.2021 kl 13:39 1221

Kursene svinger ja.. intet nytt under solen det. Den som gidder kan jo prøve å utnytte svingningene. Jeg for min del har stor tro på Vow og ledelsen og har ingen planer om å selge en eneste aksje under 60 kroner. Dersom nedgangen fortsetter vil jeg plukke flere aksjer. Mitt syn er at inntekter fra områdene biogass, biokull og annet landbasert vil komme etterhvert..

Det nytter ikke å løpe rundt og baisse på grunnlag av snøen som falt i fjor i et selskap som bygger seg opp, noe som mange på Vow-trådene tydeligvis har som sin største interesse her i livet.

Ser forøvrig at Sparebank1 antyder inntekter på 200 mill fra biogass/kull i 2.halvår forutsatt at ting faller på plass selvsagt. Det er jo også slik at når et selskap har oppnådd suksess er det litt for sent å kjøpe seg inn billig;)

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/04/29/7664660/vow-leverte-bedre-marginer-enn-ventet
ihende
07.05.2021 kl 12:05 1303

Hei de mest kyniske vil nok ikke det. De vil begynne på nytt igjen. Prøver bare å gi en viss pekepinn på at himmelhøyt eller helvete sjelden opptrer. Ihvertfall ikke når et firma har fått " stabilisert seg". Selv hadde jeg flaks og fikk kjøpt aksjer før de fleste hadde fått øyene opp for dette selskapet. Men jeg kjøpte vel også på ca 50 kr. For å supplere for jeg også trur at den skal forbi kursmålet på 60, håper jo langt forbi, håper og trur. Men jeg har gått i skikkelig baret før jeg i andre selskaper. Har litt urealiserte tap på noen hundre tusen. Men så er det lille håpet da, at man slipper å selge med tap. Men å ta linjal og gå bakover i tid for å spå fremover, tja til en viss grad, men man må jo se på endringer ellers i samfunnet og hva slags verdi produkter har . For å si det litt dumt. Nytta ikke bruke TA på skrivemaskiner da dataen kom. Men etter noen år da data ble etablert i hjem, ja da kunne man bruke TA. På den grønne grein , så kan man til en viss grad bruke TA, men ikke utelukkende på et firma som har på kort tid vokst hinsides og har en flying start. Men den grønne tankegangen har ikke stoppet opp etter det jeg skjønt.
Slettet bruker
07.05.2021 kl 11:56 1317

Tror kursmålene på 60 - 85 har hatt litt mer å si enn CAPS LOCK her på forumet.
ikkegodkjent
07.05.2021 kl 11:39 1364

Tror det er å skyte langt over mål om enn tenker at en kan kjøre på samvittigheten til noen her inne. Tror de beste i dette gamet ikke har den kanalen,MEN jeg kan ta feil.
ikkegodkjent
07.05.2021 kl 11:35 2079

De ser vel 70-100 kr når cruise er oppe og går.
Slettet bruker
07.05.2021 kl 11:26 2112

Lurer på hva de tenker de som var med i emisjonen.
Sundancer
07.05.2021 kl 11:20 2133

Jo. Jeg har ikke begynt å selge de såkalte verdiaksjene mine, men hvis kursen kryper ned mot 30 så kommer jeg til å gjøre det. Kan bli en skikkelig V-formasjon i kursen ifm. utskillesen av VGM.
ikkegodkjent
07.05.2021 kl 11:14 2159

I dag Fredag tenker jeg , 8,5 prosent er jo Ok.
ihende
07.05.2021 kl 10:44 2248

Hei jeg vil ikke påstå at jeg har fasit. Tvert i mot. Leser innlegg her på forumet og skriver relativt lite. Det er noen som greier å grave frem de mest relevante opplysninger og legger de ut, uten å være for positive eller negative. Så har vi dem som er kun enten eller. Alt svinger en eller annen gang,. Det er lov å være positiv, men med måte men det er direkte forkastelig prøve å lure folk. Husk de fleste her inne er småaksjonærer med diverse aksjer litt her og der, iberegnet meg selv. Jeg har tidligere stilt spm om det hadde vært bedre med eget navn enn med nick, da er man kanskje litt mer troverdig og litt mer nyansert i sine skriverier. Vow har nok ikke satset alle pengene i en kurv, (Follo) men en del penger I det men alt vil nok ikke stå på det prosjektet, TRUR jeg.
Generelt er det jo lett å selge en aksje (vow.) Når eksperter tar den vekk fra sin portefølje. Vi mennesker er mye likt sauen i den sammenhengen, flokkfølelse. Vi har noen HVISER som vi håper skal innfri, men det gjelder alle aksjer. Jeg har fortsatt trua, så jeg selger ikke, skal heller prøve å se om jeg kan selge noen andre aksjer for å kjøpe fler. Men det er vel det mange har gjort, solgt der hvor man har overskudd for å kjøpe en aksje hvor man trur potensiale er større. Er det ikke slik de aller fleste operer??
Slettet bruker
07.05.2021 kl 10:24 2302

Ja der er det snipp snipp på kjendisfaktor.
Slettet bruker
07.05.2021 kl 10:24 2306

Min agenda har vært å få fram virkeligheten i VOW. Siden jeg hadde noen aksjer til langt lavere kurs. At noen fremstår som dårlige tapere og lar skuffelsen gå ut over meg får stå sin prøve. Jo mer ynkelige fremstår de som gjør det. At noen er villig til å gå over lik for å tjene noen usle kroner får blir deres sak. Jeg kan ikke tenke meg de har så stor glede av disse pengene
Og- jeg holder fast ved at rundt 20.- kan være en noenlunde fairr pris på VOW
Redigert 07.05.2021 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2021 kl 10:21 2328

Så ikke at Spetalen var innom, er vel ute på Mandag han?
Slettet bruker
07.05.2021 kl 10:20 2333

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Spettet har gått inn i NEL. Stor stas i noen dager det.
ikkegodkjent
07.05.2021 kl 10:20 2342

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Tja , det er vel en kar som har kjøpt i Nel som en del folk følger. De skal vel ut på Mandag to handelsdager etter vedkommende?
Dado83
07.05.2021 kl 10:10 2378

Gud vet, tenk å svartmale Vow fra 20 kr og helt til nesten 60 kr, men ikke tjent 1 kr på det. Det er bare å gratulere Merida og ss kameratene.
Sundancer
07.05.2021 kl 10:01 2416

Se ikke bort ifra at det var merida1 som kjøpte aksjene dine. Det er mange kyniske drittsekker på forumet. Hva slags motivasjon tror du disse gutta har? Er ikke tiden deres verdt noe eller har de en agenda med all negativteten?
ikkegodkjent
07.05.2021 kl 09:52 2448

Skal utskillelsen ende med stort mageplask?
ikkegodkjent
07.05.2021 kl 09:50 2458

Det er mer av allmenn interesse med ukjente anonyme personers inn og utganger?? Hammers sine meninger er av interesse i slike små selskaper. Dette var nye toner fra ham , men han kunne jo bare fortsatt å skrevet kjøp så det er jo på en måte fint gjort å si det kan være tid for salg. Kunne kanskje vært sagt på 57-58. Tenker han falt noen hakk i respekt her og der, men han er vel her for å tjene penger ikke hjelpe ukjente mennesker på anonymt aksjeforum.
Slettet bruker
07.05.2021 kl 09:48 2477

Vel, en bør ta vare på hverandre i disse tider. Selv Hammers finnes det tilgivelse for. Men da bør han gjerne be om det ;)
Dado83
07.05.2021 kl 09:39 2521

Så mange her som er opptatt av hva Hammers sier og mener.
Slettet bruker
07.05.2021 kl 09:35 2541

Ja, jeg vil tro at de som skryter Hammers opp i skyene fikk noe å tenke på. Men det er ikke første gangen. Slik har vedkommende holdt på så lenge HO har eksistert
Og samtidig kritiserer han alle som er eller har vært skeptiske
Han er oppskriften på en vellykket investor ;)
Dado83
07.05.2021 kl 09:34 2545

Da er jeg ute fra Vow på 36.50 kr, Nesten 7 kr i profitt, kunne vært mer, men sånn er det i aksjemarkedet. Nå lurer jeg bare på om Merida og SS kameratene tar meg i mot i baise gjengen sin ;)
oivindl
06.05.2021 kl 23:18 2973

Bedre enn Q1 2020, da solgte han 90% av aksjene. Samtidig hauset han i kjent stil. Kanonresultat kalte han det dengang og solgte unna. .
Slettet bruker
06.05.2021 kl 21:24 3167

Så blodfan Hammers solgte 60% mens han manet til tålmodighet og ba folk holde på aksjene?
Framtia
06.05.2021 kl 19:15 3321

Den som ler sist, ler ofte best😉 Er det virkelig noen der ute som tror grønn industri opphører, bare pga downtrading av aksjekurser!? Aksjekurser er resultat av 99% psykologi(frykt og grådighet) i kombinasjon av en godt programert robot...Det fundamentale i en aksje endres ikke av kortsiktige svingninger i kurs! Samfunnet er i ferd med å friskmeldes om noen fremdeles ikke er oppdatert og da går alt så mye bedre skal dere se...Selv dere som er mest redde!
Lykke til videre både baisere, hausere og vanlige aksjonærer! Vi får nu bare se hvor lang tid det tar før aksjen er i 100...200kr...?Jeg har opplevd lignende svingninger utallige ganger og om ikke lang tid viser det seg ofte å være glemt,...bak nye høyder...Vi må ikke glemme at aksjemarkedet har særdeles kort hukommelse...😉
Nsxnsx
06.05.2021 kl 17:40 3463

Jeg hoppet av for en liten stund siden og burde vel være kjempe happy med det...meeen hoppet inn i Rec...så kunne jo like greit sittet i Vow 😂😂😂 børs er ikke alltid rett frem men må jo fortsette å prøve 😉
Redigert 06.05.2021 kl 17:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2021 kl 17:27 3516

Jeg har ikke hetset noen så jeg har rimelig bra samvittighet. Men går aksjen over 60 kan jeg strekke meg til å si at 'det trodde jeg ikke'
De som er blitt lurt inn i aksjen ' har seg selv å takke' mener jeg å høre ;)
Redigert 06.05.2021 kl 17:35 Du må logge inn for å svare
Sundancer
06.05.2021 kl 14:35 3689

Jeg tror han driver å manipulerer folk med flere nicks. Sannsynligvis er han en av baisserne som nå plukker opp billige aksjer.
Dado83
06.05.2021 kl 14:35 3689

Han kommer ikke til å diskutere her med oss, hvis han skal skrive noe så blir det vel på tråden hans.
lynx
06.05.2021 kl 14:09 3783

VOW toppet ut på 56,7 kroner i begynnelsen av februar. For en grusom utvikling på 3 mnd!
Record
06.05.2021 kl 13:53 3858

Surt er det ,kjøper over evne :-(
Ingen støtter holder , men samtlige motstander , traders drøm i en lite voyaltil aksje 15K flytter kursen over 1 Kr .
Vi får se hvor dette ender .
pingvinen
06.05.2021 kl 13:44 3898

Det er jo litt pussig at et selskap skal falle 1,2 milliarder i verdi hvis dette er basert på frykt for å miste en støtte på 60 mill.... fallet fra emisjonsprisen er nå over 20x verdien av enovastøtten.......
pingvinen
06.05.2021 kl 13:41 3918

Betyr det at du skal be om unnskyld dersom kursen stiger igjen?
oivindl
06.05.2021 kl 10:33 4157

"En annen ting er at de som evt hadde store forventninger til Q1, umulig kan ha gjort hjemmeleksa si..."

Det kan vi gjerne være enige om. De har heller ikke vært mottagelige for alternative vurderinger.
Du har vel ikke selv bidratt til nøkternhet, uten at det er noe krav. Men minner om denne:
"At du og dine "medløpere" har sterk negativ slagside er det iallfall ingen tvil om. Men noen støtte i kursutviklingen eller blant meglerhusene.. nei, se det har dere ikke;)"
-CapitaL

Nå er vel kursen ned 16% siden den gang.
Men jeg har ikke spådd kursen ned på dette nivået, så jeg skal ikke påstå "hva sa jeg".
Forøvrig har jeg heller ingen medløpere, men noen flere har vel prøvd å vurdere litt mer nøkternt og realistisk.
Ser at den gruppen plutselig vokser.
CapitaL
06.05.2021 kl 10:29 4181

Nei, selvsagt er ikke Enova avgjørende, avgjørelsen om Follum er vel uoffisielt allerede tatt? Jeg har ikke hatt tid til å følge så mye med i det siste..

Innlegget mitt var ment som en kommentar til kursfallet.. Det er jo bare å spørre seg hvor kursen hadde vært nå om tilskuddet på ca 70 mill var spikret, endelig avgjørelse mht Follum tatt osv. Visshet fremfor usikkerhet er stikkordene som gjelder her, selv om summen i det store bildet er liten, betyr den mye i det lille bildet. Nå er det litt ørkenvandring for Vow, men det mener jeg er en god kjøpsmulighet.