Hannisdal anbefaler Hunter, OET og Teekay.
I et intervju med tre meglere i E24 anbefaler Hannisdal i Cleaves Securities tankaksjene Hunter, Okeanis og Teekay. Jeg håper han får rett. Hva mener forumet?
Redigert 04.05.2021 kl 09:11
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
canarias
04.05.2021 kl 10:38
8463
Har selv Hunter Group og det begynner nok snart å stramme seg til,
det nye satsningsområdet innen shipping til Hunter Group er nok også nært forestående å bli publisert .
det nye satsningsområdet innen shipping til Hunter Group er nok også nært forestående å bli publisert .
canarias
04.05.2021 kl 13:59
8269
Det er nok forventninger om hva som kommer , er tungt inne i denne perlen av en aksje.
Martin10
04.05.2021 kl 16:34
8059
Bra omsetning og kursøkning på Hunter og Okeakis i dag. Vil det fortsette. Når det gjelder Hunter erspenningen først og fremst om hvilke endringer vi kan vente oss videre. Fortsatt tankrederi eller andre planer, som har vært antydet. Ser ut til at vi går mot lysere tider når det gjelder inntjning på tankskipene. Okeakis er kjent for å dele overskudd med sine aksjonærer. Det er opplyst om at 3 stk afromax er solgt til gode priser. Spenningen består for en stor del om overskuddet fra salget blir delt ut ved dette kvartalet eller seinere. Spennende tider.
Martin10
05.05.2021 kl 07:34
7767
Spennende og se om oppgangen og omsetningen fortsetter på det gode sporet som startet i går. At oljeprisen stiger er et tegn på at mange aktiviteter er i ferd med å vende tilbake til normalen. Flere fly i luften, større aktivitet for skipsfarten og ikke minst mere bilkjøring.
Martin10
06.05.2021 kl 08:47
7588
Ser ut til at interessen for tankaksjer tar seg opp. Sommeren pleier å være en god periode med mye bilkjøring. Hunter viser en fin utvikling , og spenningen stiger når det gjelder nye satsingsområder.
Forstår ikke en dritt av hva den fyren holder på med. Forrige uke kjøpte han feks. RANA med begge hender for så å selge hele beholdningen med tap denne uken.
Håper vi slipper det samme i denne aksjen
Håper vi slipper det samme i denne aksjen
Freecashflow
07.05.2021 kl 08:02
7253
Spette eier vel tank båter selv. Uansett så er han god venn med Fredly...
Blir et bra case fremover tror jeg
Blir et bra case fremover tror jeg
Freecashflow
07.05.2021 kl 08:03
7243
Spette eier vel tank båter selv. Uansett så er han god venn med Fredly...
Blir et bra case fremover tror jeg
Blir et bra case fremover tror jeg
Arky
07.05.2021 kl 08:09
7200
Kan det være noe her vedrørende det nye satsingsområdet til Hunter....
Longsitinbulk
07.05.2021 kl 08:14
7163
Bare tull, han handlet ikke Rana i forrige uke, aksjen var nede på 60 kr for 3 uker tilbake, så gikk den til 75 og Spetalen solgte, den samme historien gang på gang.
Når finans mediene skriver at Spetalen har lastet opp selger han dagene etterpå, når skal løken skjønne dette spiller som pågår år etter år?
Når finans mediene skriver at Spetalen har lastet opp selger han dagene etterpå, når skal løken skjønne dette spiller som pågår år etter år?
Redigert 07.05.2021 kl 08:15
Du må logge inn for å svare
Arky skrev Trading....
Har ikke noe tro på at dette er trading..
Malmprisene skyter i til ny ath hver dag og han selger ???
At han kjøper HUNT kan jeg forstå, men stuntet i RANA skjønner jeg ingen ting av
Malmprisene skyter i til ny ath hver dag og han selger ???
At han kjøper HUNT kan jeg forstå, men stuntet i RANA skjønner jeg ingen ting av
Longsitinbulk
07.05.2021 kl 08:16
7143
Skjønner du ikke?
Når du får 15-20% avkastning på 2 uker?
Solgte selv mine Rana aksjer kjøpt på 61 og solgte på 72
Det er en grunn til at Spettet er søkk rik, det kan en takke finans mediene og løken for, hadde det ikke vært for mediene hadde han ikke hatt samme avkastning, det må du bare innfinne deg med, slik er det på Oslo børs og DN, E24 og HO elsker å skrive om det
Sundt AS som har 42 mill aksjer i Hunt har solgt en mill aksjer, så får ikke håpe dette er starten på et stort nedsalg derifra
Når du får 15-20% avkastning på 2 uker?
Solgte selv mine Rana aksjer kjøpt på 61 og solgte på 72
Det er en grunn til at Spettet er søkk rik, det kan en takke finans mediene og løken for, hadde det ikke vært for mediene hadde han ikke hatt samme avkastning, det må du bare innfinne deg med, slik er det på Oslo børs og DN, E24 og HO elsker å skrive om det
Sundt AS som har 42 mill aksjer i Hunt har solgt en mill aksjer, så får ikke håpe dette er starten på et stort nedsalg derifra
Redigert 07.05.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
canarias
07.05.2021 kl 08:23
7103
Helt sikkert Arky, som jeg har sagt før tror jeg det vil bli særdeles innbringende og jeg er meget tungt inne i Hunter Group selv.
Du følger jo ikke med i timen long. Han kjøpte ca 150k aksjer i forrige uke til 74-76 og selger hele beholdningen denne uken med tap...
Redigert 07.05.2021 kl 08:28
Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
07.05.2021 kl 08:27
7064
Sundt AS som har 42 mill aksjer i Hunt har solgt en mill aksjer, så får ikke håpe dette er starten på et stort nedsalg derifra
Sundt kjøpte 1 mill aksjer for noen uker siden som de nå selger til omtrent samme pris, ca 3 kr. Ingen dramatikk i dette
Tror heller på at det var for å demme opp for at aksjen skulle gå bananas når spettet skulle inn
Martin10
22.05.2021 kl 20:02
6076
Friske takter i Hunteri det siste. Det nærmer seg tidspuntet der vi får vite om framtidig satsing. Det er naturlig å tro at de fire tankskipene som er i rederiet beholdes p.g.a bæde høyere fratpriser samt økende priser på tankskipene. Andre momenter??
canarias
22.05.2021 kl 23:15
5809
Vi får nok snart vite hvilke ess Arne drar opp av ermet.
Regner også med at innvestering selskapet Hunter Group beholder de fire tankerne.
Regner også med at innvestering selskapet Hunter Group beholder de fire tankerne.
ks1977
23.05.2021 kl 09:08
5527
Vi vet ikke noe om når tidspunktet vi får vite noe om framtidig satsning er dessverre :( Det hadde vært naturlig med Q1-rapporten nå, men de kommer ikke til å dele noe før de er klare (les; har ting i boks) og det er ikke gitt at det er klart nå (selv om jeg håper at så er tilfelle)
Det var også naturlig å tro at de ville beholde Atla, spesielt når Fredly i nyttårsintervjuet med Hegnar sa at de ikke hadde noen planer om å selge flere skip, så når de siste fire blir solgt er opp til hver enkelt å gjette (jeg hadde håpet på at de ville bli "fredet", men HUNT er jo veldig opportunistiske - på godt og vondt - så det skjer nok ikke).
Vi har ikke sett noen PR for noen TCer i det siste, noe som kunne indikert at de ønsker å ha de fri til å selges, men det er vel så naturlig å anta at det skyldes at HUNT ikke synes at dagens tilbud på TCer er verdt det; selv med dagens horrible rater så skal ikke HUNT klare å tape nevneverdig på spotreiser, så det er nok bedre å ha is i magen og seile på spot til ratene tar seg opp igjen og så vurdere flere TCer
Iran er jo en liten joker, og presidenten har sagt at det jobbes med de siste detaljene for å få avtalen i boks slik at sanksjonene fjernes. Poten hadde en liten synsing om det forleden, men hadde ikke noe klart bilde på om det var netto positivt eller negativt; På den positive siden så kommer det da mer olje på markedet (deler av dette er på markedet allerede), mens det på den negative siden så blir irans flåte fri til å delta i handel. Av ukjent fortegn så vil det også bety at en god del eldre skip (som har handlet olje for Iran i strid med sanksjonene) vil frigjøres; disse må da enten ut på markedet (og finne jobb på tross av å ha brutt sanksjoner...).
Det var også naturlig å tro at de ville beholde Atla, spesielt når Fredly i nyttårsintervjuet med Hegnar sa at de ikke hadde noen planer om å selge flere skip, så når de siste fire blir solgt er opp til hver enkelt å gjette (jeg hadde håpet på at de ville bli "fredet", men HUNT er jo veldig opportunistiske - på godt og vondt - så det skjer nok ikke).
Vi har ikke sett noen PR for noen TCer i det siste, noe som kunne indikert at de ønsker å ha de fri til å selges, men det er vel så naturlig å anta at det skyldes at HUNT ikke synes at dagens tilbud på TCer er verdt det; selv med dagens horrible rater så skal ikke HUNT klare å tape nevneverdig på spotreiser, så det er nok bedre å ha is i magen og seile på spot til ratene tar seg opp igjen og så vurdere flere TCer
Iran er jo en liten joker, og presidenten har sagt at det jobbes med de siste detaljene for å få avtalen i boks slik at sanksjonene fjernes. Poten hadde en liten synsing om det forleden, men hadde ikke noe klart bilde på om det var netto positivt eller negativt; På den positive siden så kommer det da mer olje på markedet (deler av dette er på markedet allerede), mens det på den negative siden så blir irans flåte fri til å delta i handel. Av ukjent fortegn så vil det også bety at en god del eldre skip (som har handlet olje for Iran i strid med sanksjonene) vil frigjøres; disse må da enten ut på markedet (og finne jobb på tross av å ha brutt sanksjoner...).
JonasKr
24.05.2021 kl 09:19
4664
Skjønner ikke at det kan være negativt? De gamle baljene som får alt for mye penger for å frakte iransk sanksjonert olje vil bli totalt ulønnsomme. Eco-scrubber skipene vil jo tjene stort på mest mulig fri konkurranse?
I tillegg har råvarepriser og yards opptatt med å bygge containerskip gjort at nybygg nærmest har stoppet opp.
For hvert år man kommer nærmere 2030 uten en avklaring om nye regler, så tilsier det vel også alt at man vil være svært skeptiske til å bygge nytt? DUAL-LPG skip virker som å kun være en mellomstasjon og er definitivt en sjanse å ta.
Vanskelig å ikke være Bull på tank nå 😀
I tillegg har råvarepriser og yards opptatt med å bygge containerskip gjort at nybygg nærmest har stoppet opp.
For hvert år man kommer nærmere 2030 uten en avklaring om nye regler, så tilsier det vel også alt at man vil være svært skeptiske til å bygge nytt? DUAL-LPG skip virker som å kun være en mellomstasjon og er definitivt en sjanse å ta.
Vanskelig å ikke være Bull på tank nå 😀
Jabbefly
24.05.2021 kl 15:14
4248
Iran har over 50 tankere hvorav 38 vlcc, så det kan da umulig være positivt at disse havner i markedet?
Uljanov
24.05.2021 kl 16:04
4151
De frakter jo olje i markedet allerede. Skyggemarkedet Iran-Kina. Når Iran må tilbake på det åpne markedet konkurerer de med flere nyere båter og de gamle rustholkene taper og må skrapes og markedet strammer seg til. Bull for eco med scrubbere. Burde heller ikke ha noe å si for oljeprisen da Iran ikke kommer til å eksportere mer enn de gjør i dag. Tall på hva de eksporterer er jo offentlig kjent og burde være priset inn i oljeprisen.
Uljanov
24.05.2021 kl 16:10
4128
Altså på den måten at de er med i OPEC+ og ikke bare kan åpne slusene for oljeeksport.
JonasKr
25.05.2021 kl 00:12
3556
Det er slik jeg ser det også. At Iran kommer tilbake på det åpne markedet må være positivt for tank.
"Executives of both DHT and Euronav maintained that scrapping is being held back by lucrative rates for older tankers carrying oil for Iran and Venezuela.
Harfjeld said, “A lot of the old fleet is today engaged in trades that are sensitive in nature — with the embargoed oil. They’re getting paid quite handsomely to freight that oil"
"Brian Gallagher, head of investor relations at Euronav, cited data showing that up to 54 VLCCs and 20 Suezmaxes are involved in Iranian trade, and 8% of the world’s VLCCs and 5% of Suezmaxes in the Venezuela trade."
"Gallagher said the tankers in what he called the “illicit trade” all tend to be at least 17 years old, with little or no insurance or vetting, and have been sold from “reputable owners” to “private hands” since 2019. If these trades were “legitimized” through removal of sanctions, “a lucrative trade today would disappear tomorrow … and given high scrap prices, it’s a natural assumption that they would disappear.”
https://www.freightwaves.com/news/why-this-tanker-shipping-depression-is-different-from-past-slumps/amp?__twitter_impression=true
"Executives of both DHT and Euronav maintained that scrapping is being held back by lucrative rates for older tankers carrying oil for Iran and Venezuela.
Harfjeld said, “A lot of the old fleet is today engaged in trades that are sensitive in nature — with the embargoed oil. They’re getting paid quite handsomely to freight that oil"
"Brian Gallagher, head of investor relations at Euronav, cited data showing that up to 54 VLCCs and 20 Suezmaxes are involved in Iranian trade, and 8% of the world’s VLCCs and 5% of Suezmaxes in the Venezuela trade."
"Gallagher said the tankers in what he called the “illicit trade” all tend to be at least 17 years old, with little or no insurance or vetting, and have been sold from “reputable owners” to “private hands” since 2019. If these trades were “legitimized” through removal of sanctions, “a lucrative trade today would disappear tomorrow … and given high scrap prices, it’s a natural assumption that they would disappear.”
https://www.freightwaves.com/news/why-this-tanker-shipping-depression-is-different-from-past-slumps/amp?__twitter_impression=true
Redigert 25.05.2021 kl 00:17
Du må logge inn for å svare
Martin10
02.06.2021 kl 12:06
2650
Ser ut til at Hannisdal får rett denne gangen. Mener det var Pareto som anbefalte aksjen i går. Looks good.
Flere anbefalinger, ratene stiger.
canarias
02.06.2021 kl 13:26
2464
Generalforsamling i morgen kl. 10. Tror om ett år eller to at vi vil kunne se mangedobling av dagens kurs. Det vil sansynligvis komme mange kurstriggere fremover.
Redigert 02.06.2021 kl 13:27
Du må logge inn for å svare
Cutter
02.06.2021 kl 15:50
2270
Pareto hausset. Mange som kastet seg på salgsknappen når kursen gikk over 3,3. Over 3 mill omsatt. Sjelden vare det.
-
«
- 1
- 2 »