Deep Value Driller på Euronext Growth 5 mai 2021
zool
05.11.2021 kl 16:10
4903
Det blir omsatt noen hundre tusen aksjer hver dag som du ikke nødvendigvis ser i alle oversikter. Slike større poster kjøpes opp av noen av de største investorene, så de ser ut til å "ha trua". Husker ikke i farten om det var i går eller forgårs, men det gikk en post på 150000 og en post på 350000 aksjer.
Fra Dn.no i dag:
TID PRIS VOLUM
14:27:57 9,1 200 000
Fra Dn.no i dag:
TID PRIS VOLUM
14:27:57 9,1 200 000
Redigert 05.11.2021 kl 16:14
Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
05.11.2021 kl 16:16
4901
Dette her skjønner du ikke så mye av, tror ikke denne aksjen er noe for deg
kjylling
05.11.2021 kl 16:25
4992
Longsitinbulk skrev Dette her skjønner du ikke så mye av, tror ikke denne aksjen er noe for deg
Du er deg selv lik Longs, ikke alle som er så flinke og smarte som deg. Skulle nesten tro du hadde viktigere ting å gjøre enn å herse rundt på HO hele dagen. Lykke til.
Longsitinbulk
05.11.2021 kl 21:49
4911
Takk for det, hvis du er redd for lav likviditet, da bør du ikke kjøpe Dvd, det var det jeg mente.
Beklager hvis du tolket det litt skarpt.
Nå er jo du vant med lav likviditet allerede via Nol, på papiret er nok Dvd langt mindre ´farlig´ en det Nol er slik jeg vurderer det hele.
Aksjonær listen er stort sett spekket med proffe investorer som sitter pal uten å selge, men de kjøper gjerne stadig fler
God aksjonær base Ikke ensbetydende med A walk in the park, men når det gjelder Dvd tror jeg det blir slik.
Se hva sammenlignbare boreskip prises for og gjeldsgrad, kanskje ser du da at det ikke er så skummelt.
Men skipet bør få kontrakt, eller bli solgt, tror man på at det mest moderne boreskip ender som skrap, da kjøper man selvfølgelig ikke
Bruk helgen på å lese deg litt opp på caset
Ha en god helg
Beklager hvis du tolket det litt skarpt.
Nå er jo du vant med lav likviditet allerede via Nol, på papiret er nok Dvd langt mindre ´farlig´ en det Nol er slik jeg vurderer det hele.
Aksjonær listen er stort sett spekket med proffe investorer som sitter pal uten å selge, men de kjøper gjerne stadig fler
God aksjonær base Ikke ensbetydende med A walk in the park, men når det gjelder Dvd tror jeg det blir slik.
Se hva sammenlignbare boreskip prises for og gjeldsgrad, kanskje ser du da at det ikke er så skummelt.
Men skipet bør få kontrakt, eller bli solgt, tror man på at det mest moderne boreskip ender som skrap, da kjøper man selvfølgelig ikke
Bruk helgen på å lese deg litt opp på caset
Ha en god helg
Redigert 05.11.2021 kl 22:01
Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
06.11.2021 kl 10:52
4829
Risky
08.11.2021 kl 19:50
4454
– Offshoremarkedet strammer seg til i flere regioner. Utnyttelsen av den globale flyterflåten nærmer seg 80–85 prosent, og historisk sett har dette vært et punkt hvor man begynner å få en markert oppgang i ratene, sa konsernsjef Jeremy Thigpen i Transocean, da han presenterte riggselskapets kvartalsresultater for en uke siden.
Fire av de store internasjonale riggselskapene la frem sine resultater for tredje kvartal i forrige uke.
Både Transocean, Valaris, Maersk Drilling og Noble ser relativt lyst på markedet for flytende borerigger – dypvannsmarkedet.
– Riggmarkedet har fortsatt å vise en jevn bedring gjennom 2021, særlig i ultradypvannsmarkedet, sa Noble-sjef Robert W. Eifler på sin presentasjon.
– Markedsforholdene for offshore boring er vesentlig forbedret i 2021, godt hjulpet av en sterk gjeninnhenting i etterspørselen etter olje og gass og positive råvarepriser, var budskapet til Valaris-sjef Anton Dibowitz.
Ifølge Transocean-sjef Thigpen har antallet kontraktstildelinger steget i fire kvartaler på rad, og begynner å overgå nivået fra før pandemien.
– Vi er svært tilfreds med det vi observerer i markedet. Gjeninnhentingen i denne sektoren er godt i gang, sa Thigpen.
Tror ikke på 300.000
Dypvannsmarkedet har strammet seg til både i Mexicogulfen og Brasil, og det begynner også å røre seg i positiv retning i Vest-Afrika. Særlig har avanserte (high spec.) boreskip vært etterspurt den seneste tiden. Transocean-sjefen venter at dagratene vil nå 300.000 dollar i nær fremtid.
Det tror ikke analytiker Martin Huseby Karlsen i DNB Markets.
– I dypvannsmarkedet begynner det å etablere seg et gulv på 250.000 dollar pr. dag, men at ratene i Mexicogulfen skal nå 300.000 dollar er litt optimistisk, slik vi ser det. Vi tror heller på rater mellom 260.000 og 280.000 dollar for syvende generasjons boreskip med oppstart neste år, sier han.
TROR RIGGSELSKAPENE ER FOR OPTIMISTISKE: Analytiker Martin Huseby Karlsen i DNB Markets.
Noble har rapportert om en slutning på 290.000 dollar, men det var en kortere kontrakt.
– Det man ser i dypvannsmarkedet er at rederne begynner å sende ledig kapasitet inn i markedet ved rater på 250.000 dollar. Dette tilbudet må tas unna før ratene stiger videre, sier Huseby Karlsen.
Ifølge analytikeren vil særlig Transocean ha behov for høyere rater. Selskapet er ikke restrukturert og har mye gjeld i balansen.
– Transocean trenger rater over 300.000 dollar pr. dag på hele flåten for at det skal gå rundt og selskapet skal klare å betjene gjelden, sier DNB Markets-analytikeren, som har Noble og Valaris som sine «top-picks».
Venter konsolidering
Når det gjelder markedet for oppjekkbare rigger (jack-ups), er ikke de fire selskapene like samstemte. De som selv eier slike rigger er mer positive enn de andre.
Huseby Karlsen er heller ikke voldsomt optimistisk til dette markedet.
– I jack-up-markedet gjøres det lengre slutninger på 70.000 dollar pr. dag. Det er ikke spesielt høyt, sier han.
Det er også knyttet spenning til en eventuell konsolidering i markedet, noe mange venter vil fortsette etter at Noble kjøpte opp Pacific Drilling tidligere i år. Der kom det lite fra selskapene i kvartalsrapportene, med unntak av Transocean.
– Vi mener det er nødvendig med ytterligere konsolidering. Vi tror også at dette vil bidra til buddisiplin, noe som kan drive ratene videre, sa Thigpen i Transocean.
Fire av de store internasjonale riggselskapene la frem sine resultater for tredje kvartal i forrige uke.
Både Transocean, Valaris, Maersk Drilling og Noble ser relativt lyst på markedet for flytende borerigger – dypvannsmarkedet.
– Riggmarkedet har fortsatt å vise en jevn bedring gjennom 2021, særlig i ultradypvannsmarkedet, sa Noble-sjef Robert W. Eifler på sin presentasjon.
– Markedsforholdene for offshore boring er vesentlig forbedret i 2021, godt hjulpet av en sterk gjeninnhenting i etterspørselen etter olje og gass og positive råvarepriser, var budskapet til Valaris-sjef Anton Dibowitz.
Ifølge Transocean-sjef Thigpen har antallet kontraktstildelinger steget i fire kvartaler på rad, og begynner å overgå nivået fra før pandemien.
– Vi er svært tilfreds med det vi observerer i markedet. Gjeninnhentingen i denne sektoren er godt i gang, sa Thigpen.
Tror ikke på 300.000
Dypvannsmarkedet har strammet seg til både i Mexicogulfen og Brasil, og det begynner også å røre seg i positiv retning i Vest-Afrika. Særlig har avanserte (high spec.) boreskip vært etterspurt den seneste tiden. Transocean-sjefen venter at dagratene vil nå 300.000 dollar i nær fremtid.
Det tror ikke analytiker Martin Huseby Karlsen i DNB Markets.
– I dypvannsmarkedet begynner det å etablere seg et gulv på 250.000 dollar pr. dag, men at ratene i Mexicogulfen skal nå 300.000 dollar er litt optimistisk, slik vi ser det. Vi tror heller på rater mellom 260.000 og 280.000 dollar for syvende generasjons boreskip med oppstart neste år, sier han.
TROR RIGGSELSKAPENE ER FOR OPTIMISTISKE: Analytiker Martin Huseby Karlsen i DNB Markets.
Noble har rapportert om en slutning på 290.000 dollar, men det var en kortere kontrakt.
– Det man ser i dypvannsmarkedet er at rederne begynner å sende ledig kapasitet inn i markedet ved rater på 250.000 dollar. Dette tilbudet må tas unna før ratene stiger videre, sier Huseby Karlsen.
Ifølge analytikeren vil særlig Transocean ha behov for høyere rater. Selskapet er ikke restrukturert og har mye gjeld i balansen.
– Transocean trenger rater over 300.000 dollar pr. dag på hele flåten for at det skal gå rundt og selskapet skal klare å betjene gjelden, sier DNB Markets-analytikeren, som har Noble og Valaris som sine «top-picks».
Venter konsolidering
Når det gjelder markedet for oppjekkbare rigger (jack-ups), er ikke de fire selskapene like samstemte. De som selv eier slike rigger er mer positive enn de andre.
Huseby Karlsen er heller ikke voldsomt optimistisk til dette markedet.
– I jack-up-markedet gjøres det lengre slutninger på 70.000 dollar pr. dag. Det er ikke spesielt høyt, sier han.
Det er også knyttet spenning til en eventuell konsolidering i markedet, noe mange venter vil fortsette etter at Noble kjøpte opp Pacific Drilling tidligere i år. Der kom det lite fra selskapene i kvartalsrapportene, med unntak av Transocean.
– Vi mener det er nødvendig med ytterligere konsolidering. Vi tror også at dette vil bidra til buddisiplin, noe som kan drive ratene videre, sa Thigpen i Transocean.
alocacoc
09.11.2021 kl 22:46
4255
Det statlige tyrkiske oljeselskapet TPAO er i sluttfasen av å kjøpe det 7. generasjon boreskipet West Cobalt av DSME verftet i Sør-Korea. Første oppdrag er i Svartehavet. Noen kjenner nok til navnet da boreskipet ble kansellert av Northern Drilling i oktober 2019. NODL betalte 350 mill. dollar for skipet. Prisen TPAO har betalt er foreløpig ukjent.
TPAO har vært på utkikk etter 7. generasjons boreskip i over 1 år. De var i sluttfasen av å kjøpe Bolette Dolphin for 95 mill. dollar av Dolphin Drilling, tidligere Fred. Olsen Energy. Avtalen ble ikke noe av, og DVD kjøpte skipet i stedet for 65 mill. dollar. Verdien av Bolette i november 2018 var 340 mill. dollar.
TPAO har 4 boreskip i porteføljen inkl. West Cobalt. Tre av dem er 6. generasjon, og det siste er 7. generasjon. Tyrkia satser tungt på olje og gass i årene fremover. De forventer å ikke leie inn utenlandske selskaper, men heller tildele lisensene til TPAO. Tyrkia gjorde et nytt gassfunn i vår, og det forventes at de trenger flere boreskip i årene fremover. De kjenner godt til Bolette Dolphin, og det er også et 7. generasjon boreskip. Kan de komme til å prøve seg å kjøpe boreskipet igjen?
TPAO har vært på utkikk etter 7. generasjons boreskip i over 1 år. De var i sluttfasen av å kjøpe Bolette Dolphin for 95 mill. dollar av Dolphin Drilling, tidligere Fred. Olsen Energy. Avtalen ble ikke noe av, og DVD kjøpte skipet i stedet for 65 mill. dollar. Verdien av Bolette i november 2018 var 340 mill. dollar.
TPAO har 4 boreskip i porteføljen inkl. West Cobalt. Tre av dem er 6. generasjon, og det siste er 7. generasjon. Tyrkia satser tungt på olje og gass i årene fremover. De forventer å ikke leie inn utenlandske selskaper, men heller tildele lisensene til TPAO. Tyrkia gjorde et nytt gassfunn i vår, og det forventes at de trenger flere boreskip i årene fremover. De kjenner godt til Bolette Dolphin, og det er også et 7. generasjon boreskip. Kan de komme til å prøve seg å kjøpe boreskipet igjen?
Redigert 09.11.2021 kl 23:03
Du må logge inn for å svare
R19
10.11.2021 kl 12:12
4175
Nei, noble aksjen priser vel riggene til 180 mill og de har kontrakter.
Redigert 10.11.2021 kl 12:12
Du må logge inn for å svare
R19
11.11.2021 kl 08:31
4001
https://www.esgian.com/articles/transaction-analysis-maersk-and-noble-merger/2101
Esgian verdsetter Maersk sine 4 drillship til 683 eller ca 170 mill per skip. Dette er skip fra 2014-2015 som er på kontrakt og har SPS. Bolette har vært i opplag i flere år og trenger investering på 30 mill eller og det er også rabatt vs en rigg i opplag og en rigg i drift. Derfor er ikke riggen verdt mer enn 140 mill maksimum.
Esgian verdsetter Maersk sine 4 drillship til 683 eller ca 170 mill per skip. Dette er skip fra 2014-2015 som er på kontrakt og har SPS. Bolette har vært i opplag i flere år og trenger investering på 30 mill eller og det er også rabatt vs en rigg i opplag og en rigg i drift. Derfor er ikke riggen verdt mer enn 140 mill maksimum.
Redigert 11.11.2021 kl 08:42
Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
11.11.2021 kl 09:41
4159
Beregninger i en fusjon kan på ingen måte sammenlignes med et salg.
Det R19 i sammenhengen glemmer å nevne er gjeldsgraden på skipene, den er vel også lik R19? :-))
Et område rundt 200 k for et slikt skip er nok uansett ikke langt unna sannheten i dag, uansett en viss differanse fra 65 til 180
Det blir langt mer spennede å se prisen på West Cobalt.
Kjøp DVD før den dobbler seg på børs sier bare jeg.
Det R19 i sammenhengen glemmer å nevne er gjeldsgraden på skipene, den er vel også lik R19? :-))
Et område rundt 200 k for et slikt skip er nok uansett ikke langt unna sannheten i dag, uansett en viss differanse fra 65 til 180
Det blir langt mer spennede å se prisen på West Cobalt.
Kjøp DVD før den dobbler seg på børs sier bare jeg.
R19
11.11.2021 kl 09:49
4140
Det er riggverdi. Altså drillskipene er verdsatt til 170 millioner.
Noble og Maersk har uansett minimalt med gjeld. De har 600 millioner USD i nettogjeld.
Noble og Maersk har uansett minimalt med gjeld. De har 600 millioner USD i nettogjeld.
Redigert 11.11.2021 kl 09:50
Du må logge inn for å svare
altinex..
11.11.2021 kl 11:10
4137
Denne har vel verken oppdrag eller mannskap og er et 6 generasjonsskip?
Redigert 11.11.2021 kl 11:13
Du må logge inn for å svare
Noen som vet hvor skipet ligger i havn?
Risky
11.11.2021 kl 11:32
4165
Slettet brukerskrev Noen som vet hvor skipet ligger i havn?
Ligger i havn i Sløvågen i næheten av Bergen.
Rep
12.11.2021 kl 11:22
4009
Der gikk det 1.6 mill aksjer i en handel.
Er det noen av de største aksjonærene som økte eller?
Er det noen av de største aksjonærene som økte eller?
Pettersons
12.11.2021 kl 14:18
3900
Forte sitter med en to poster på henholdsvis 1.6 og 1 mill aksjer så kansje de som har solgt her…. men kansje mer spennende hvem som har kjøpt…
zool
12.11.2021 kl 16:22
3817
TID PRIS VOLUM SUM
10:29:30 8,9 1 600 000 14 240 000
11:05:01 8,9 750 000 6 675 000
14:13:00 8,9 920 865 8 195 699
3 270 865 aksjer, NOK 29 110 699
Longsitinbulk
12.11.2021 kl 16:40
3813
4% av selskapet omsatt i dag.
3,3 mill i grå markedet
200 k i det åpne markedet.
Skal jeg tippe, det er beilere på gang
Ikke rart når skipet prises til 90mill/ usd pluss den cash Dvd besitter og andre bokfører tilsvarende skip til 170 mill
Penger på gata dette her
3,3 mill i grå markedet
200 k i det åpne markedet.
Skal jeg tippe, det er beilere på gang
Ikke rart når skipet prises til 90mill/ usd pluss den cash Dvd besitter og andre bokfører tilsvarende skip til 170 mill
Penger på gata dette her
Redigert 12.11.2021 kl 16:50
Du må logge inn for å svare
gogl mannen
12.11.2021 kl 17:20
3804
Spent på om vi får en update i forbindelse med q3 raporten neste uke.
Redigert 12.11.2021 kl 17:31
Du må logge inn for å svare
Rep
13.11.2021 kl 22:23
3591
Magefølelsen sier at skipet blir solgt etter 30 mill i omsetning på fredag. Noen vet noe, så gir det en sjanse at det nå blir solgt.
Kan info komme på den 16 nov med Q rapport??
Kan info komme på den 16 nov med Q rapport??
Longsitinbulk
13.11.2021 kl 22:39
3578
Tipper beileren peller så mye som mulig, aksjen har jo ikke rikket seg en millimeter siden skipet ble kjøpt.
Helt snålt å se dette selskapet kun har steget en 70 øring etter at skipet ble kjøpt, men slik er Norske investorer og tradere, ikke ro i ræva selv om det er penger på gata, bedre å rote bort penger på tech, grønt osv enda inflasjonen går rett i taket :-))
Det er nylig satt store spekk på at oljen kan nå 200-250 dollar i 2022, jeg håper egentlig ikke selskapet blir kjøpt opp nå, da vil vi miste oppside, en dobbling her er ingenting på sikt, en stor sterk partner kan jeg endog godt tenkt meg.
Tror ikke skipet blir solgt nå, det er ikke å maksimere verdiene, skal det bli solgt må prisen være stor, gjeldsfritt førsteklasses godt vedlikehold 7 G drillskip med 100 mill cash, det spørs om det er oppnåelig så tidlig i olje syklusen.
Helt snålt å se dette selskapet kun har steget en 70 øring etter at skipet ble kjøpt, men slik er Norske investorer og tradere, ikke ro i ræva selv om det er penger på gata, bedre å rote bort penger på tech, grønt osv enda inflasjonen går rett i taket :-))
Det er nylig satt store spekk på at oljen kan nå 200-250 dollar i 2022, jeg håper egentlig ikke selskapet blir kjøpt opp nå, da vil vi miste oppside, en dobbling her er ingenting på sikt, en stor sterk partner kan jeg endog godt tenkt meg.
Tror ikke skipet blir solgt nå, det er ikke å maksimere verdiene, skal det bli solgt må prisen være stor, gjeldsfritt førsteklasses godt vedlikehold 7 G drillskip med 100 mill cash, det spørs om det er oppnåelig så tidlig i olje syklusen.
Redigert 13.11.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
Rep
14.11.2021 kl 09:38
3461
Ja å selge nå er enkleste vei ut, og det mangler jo ikke erfaring akkurat med gutta der. Optimalisere verdier for aksjonærer er målsetting, men noen nyheter så kursen begynner å gå hadde gitt oss litt action.
Men helt enig long at alt det beste er godt foran oss.
Men kan vi håpe på noen nyheter utenom generelle ting som at det er interesse for Bolette, det har vi vist fra dag 1.
Men helt enig long at alt det beste er godt foran oss.
Men kan vi håpe på noen nyheter utenom generelle ting som at det er interesse for Bolette, det har vi vist fra dag 1.
Longsitinbulk
16.11.2021 kl 09:54
3140
R19 skrev Det er feil, Bolette er 7. Gen
Stemmer det at prisen på Cobalt ble 180 mill?
Longsitinbulk
16.11.2021 kl 18:05
2860
Hva sto det? Er tatt vekk allerede.
Cobalt salget de refererer til?
Cobalt salget de refererer til?
Rep
16.11.2021 kl 18:06
2921
Hemmelig sum, tyrkisk petroleum kjøpte 7 G drillskip, cobalt Explorer .
Artikkel er fjernet tror jeg. Finner ikke pris på salget,
Noen som vet pris?
Artikkel er fjernet tror jeg. Finner ikke pris på salget,
Noen som vet pris?
Longsitinbulk
16.11.2021 kl 18:08
2921
Longsitinbulk skrev Hva sto det? Er tatt vekk allerede. Cobalt salget de refererer til?
R19 sier det ble solgt for 180 mill, da stemmer nok det.
Cobalt var et dyrere skip en det til Dvd om jeg ikke tar feil, men indikerer alikevel hvor lavt 65 mill er/ var
Nå har jo Cobalt også ligget lenge i opplag, har ikke peil på hvorledes vedlikehold osv var der, og om det er solgt med tilleggsutstyr eller lignende.
Cobalt var et dyrere skip en det til Dvd om jeg ikke tar feil, men indikerer alikevel hvor lavt 65 mill er/ var
Nå har jo Cobalt også ligget lenge i opplag, har ikke peil på hvorledes vedlikehold osv var der, og om det er solgt med tilleggsutstyr eller lignende.
Redigert 16.11.2021 kl 18:13
Du må logge inn for å svare