Kursen videre
Handles fra i dag ex utbytte. Hva kan vi forvente videre, skal den videre ned og under kr. 2,50,- eller henter den seg inn 10-20% i løpet av 1-2 uker. Jeg tror denne skal videre ned og tror bunn er på kr. 2,10-2,20,-
Sensitivelover
18.02.2021 kl 10:54
8201
Skal behandles på neste styremøte hos Adnoc. Det spekuleres i om skipet er for dyrt for dem, de vil kjøpe for 84m. Hunter har også sluttet Frigg for 28 250 pr dag i 11-14 pr mnd
Hva mener du med .... i 11-14 pr mnd ?
Er det TC rate i 11-14 mnd ?
Er det TC rate i 11-14 mnd ?
Redigert 18.02.2021 kl 11:22
Du må logge inn for å svare
Sensitivelover skrev Hunter Freya er tilbudt Adnoc for 87-88m i følge artikkelen
Vi kan vel regne med nytt utbytte på 60-80 øre om salget går gjennom
ks1977
18.02.2021 kl 12:26
8098
Sensitivelover skrev Hunter Freya er tilbudt Adnoc for 87-88m i følge artikkelen
huff Det er jo 3-4M mer enn de forrige skipene, men jeg synes ikke noe om det :(
P/NAV er jo relativt "høy", så det er ikke mye å hente dersom HUNT avvikles nå (vent 6-12 mnd i det minste).
HUNT skiller seg jo ut fra konkurrentene med latterlig lav CBE og nyest flåte. Så hadde håpet å bli sittende i 2-3 år før avvikling
P/NAV er jo relativt "høy", så det er ikke mye å hente dersom HUNT avvikles nå (vent 6-12 mnd i det minste).
HUNT skiller seg jo ut fra konkurrentene med latterlig lav CBE og nyest flåte. Så hadde håpet å bli sittende i 2-3 år før avvikling
ks1977
18.02.2021 kl 12:31
8131
Så rykter om TCen en annen plass. Er det offisielt? Og er det fra dags dato? Forrige TC var fra 6-8mn medio august, så går ut i disse dager (evt frem mot/over påske).
Er redd for at HUNT er litt vel konservative nå; Selv med dagens spotrater så skal vel ECO scrubbers lett grafse til seg 15k (kanskje opp mot 20k), men selvfølgelig avhengig av hvor de er. Å inngå ett års TC på 28 250 høres for meg ut til å være alt for lite, så er ikke mye neste høysesong sine rater skal være for at det hadde vært bedre å kjørt spot hele veien... Vel, bedre å være for konservative enn for offensive (og kanskje de ville låse inn denne på "ren" slik at de har større frimodighet når de andre skipene går ut av sine TCer?)
Er redd for at HUNT er litt vel konservative nå; Selv med dagens spotrater så skal vel ECO scrubbers lett grafse til seg 15k (kanskje opp mot 20k), men selvfølgelig avhengig av hvor de er. Å inngå ett års TC på 28 250 høres for meg ut til å være alt for lite, så er ikke mye neste høysesong sine rater skal være for at det hadde vært bedre å kjørt spot hele veien... Vel, bedre å være for konservative enn for offensive (og kanskje de ville låse inn denne på "ren" slik at de har større frimodighet når de andre skipene går ut av sine TCer?)
Det ser mer ut som de er i ferd med å avvikle hele selskapet. Da vil jeg ha med meg 3.5 kr pr aksje og kan lett plassere fri kapital i andre tank selskaper.
Om de velger å avvikle så får vi håpe det skjer fort
Om de velger å avvikle så får vi håpe det skjer fort
Longsitinbulk
19.02.2021 kl 10:17
7610
Hva syns du om resultatet i Fro KS?
Var dårlige greier, men er overasket over at de klarer 22.600 dollar pr dag kontrahert for 78 prosent
Da blir ikke tapene så store alikevel
Var dårlige greier, men er overasket over at de klarer 22.600 dollar pr dag kontrahert for 78 prosent
Da blir ikke tapene så store alikevel
ks1977
19.02.2021 kl 12:33
7463
For Q1? Jo, var "bra" det, spesielt siden de har en så "gammel" flåte, men FRO regner ikke discharge-to-discharge...
FRO regner load-to-discharge, så reelt er det en god del lavere enn 22,6k - skjønt HVOR mye lavere vet jeg ikke...
(EURN hadde 16.4k tror jeg, for en litt eldre flåte og ingen scrubbers, så det reelle for FRO bør være høyere enn det)
FRO regner load-to-discharge, så reelt er det en god del lavere enn 22,6k - skjønt HVOR mye lavere vet jeg ikke...
(EURN hadde 16.4k tror jeg, for en litt eldre flåte og ingen scrubbers, så det reelle for FRO bør være høyere enn det)
alvor
19.02.2021 kl 12:49
7430
Det blir neppe salg av skipene før de har inngått lange TC, kanskje på 10 år. Med 10 års certeparti med overskudd på kanskje 30.000USD pr dag vil salgssummen bli neddiskontert verdi av en solid kontantstrøm pluss estimert skipsverdi etter 10 år, Da kan verdien av selskapet fort bli 5-6 mrd, eller over 10 kroner pr aksje. Dersom Kinas oljetørst fortsetter å øke, kan det det bli en kraftig rateøkning i høst og vi kan få en repetisjon av høsten 2019. Optimismen er på vei tilbake, ref Frontlines uttalelser i dag. Cleaves har også observert høy kapitalinngang til bransjen. Blir spennende dag den 26 med tall og kanskje noen uttalelser om fremtidsplaner. De har ikke for vane å gi info om planer annet enn å si at de er opportunistiske og vil utnytte alle muligheter.
Longline
20.02.2021 kl 10:56
7005
Kjøpte 50k nye Hunt til 2,58,,Snitte meg ned til 3,11 totalt,,Trekker vi fra utbyttet på 1kr på de 160k jeg hadde fra før er jeg ned ii snitt 2,34på 210k aksjer.Tror dette blir en fin gevinst når den tid kommer😀Noen flere som kjøpte flere Hunt aksjer for utbyttet de fikk?
Redigert 20.02.2021 kl 12:14
Du må logge inn for å svare
Cutter
23.02.2021 kl 08:00
5951
Noen som fremdeles tviler på at alle skip er solgt før St. Hans? De komme sikkert til å betale utbytte fra driften i 2020 og nå. Ingen grunn til å sitte med krigskasse lenger.
TankerBull
23.02.2021 kl 08:02
6008
Ja, men hvorfor selge alle damene i bunn av sykelen?
OET virker som en mye bedre case om du tror på olje tank.
OET virker som en mye bedre case om du tror på olje tank.
canarias
23.02.2021 kl 08:07
5971
Kjøpte 150k til så har nå 500k .
Husk Hunter Group er ett investering selskap og Fredly har en plan.
Husk Hunter Group er ett investering selskap og Fredly har en plan.
TankerBull
23.02.2021 kl 08:08
5961
Fredly sa i intervju med Hegnar i romjulen at han ikke ville selge noen skip, så ser ikke ut som han følger planen..
Longline
23.02.2021 kl 09:13
5891
Økte enda litt mer i går her,230k.Tror vi går en spennende tid i møte,,Har Stor tro på Fredly har en Go plan for Hunter Group.
ks1977
23.02.2021 kl 09:30
5950
Håper han holder seg til planen, men han er jo opportunistisk så hvem vet.
Ole86
23.02.2021 kl 10:03
5865
Jeg er litt usikker på hvordan han skal gjøre god butikk ut av Hunter ved å selge skip i bunnen av en syklus til dårlige priser. Synes grepene som har vært gjort i 2021 har vært skuffende.
Reserven
23.02.2021 kl 21:28
5273
Hvordan vet du at vi nå er i bunnen av en syklus?
Så langt har "ekspertene" tatt skammelig feil, også angående skraping.
Har ingen tall for hånden, men er både spot og TC (selv 12-24 mnd TC) så dårlige at HUNT vil seile med tap, er det vel bedre å selge skip enn å seile med tap?
Så langt har "ekspertene" tatt skammelig feil, også angående skraping.
Har ingen tall for hånden, men er både spot og TC (selv 12-24 mnd TC) så dårlige at HUNT vil seile med tap, er det vel bedre å selge skip enn å seile med tap?
Ole86
23.02.2021 kl 21:47
5346
Man kan umulig være langt fra bunnen når ratene er nesten på null. Begrenset hvor mye lavere de kan gå. I tillegg vil verden sakte men sikkert nærme seg normalen og oljeforbruket vil øke.
Jeg hører gjerne argumenter for hvorfor vi IKKE skulle være i nærheten av bunnen.
Jeg hører gjerne argumenter for hvorfor vi IKKE skulle være i nærheten av bunnen.
Redigert 23.02.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Reserven
23.02.2021 kl 22:42
5208
Siste 8-9 måneder har ratene sammenhengende vært dårlige, og hele tiden har "ekspertene" hevdet at vi er på bunnen, uten at den prognostiserte oppturen har inntruffet: https://pbs.twimg.com/media/Eu7K-x5WQAA_1tx?format=jpg&name=large
Til tross for at "ekspertene" siste 8 måneder har sett bunnen og ny opptur, har ratene konsekvent bare blitt enda dårligere.
Hadde HUNT klart å få korte eller lange TC som gir fortjeneste, hadde de neppe solgt enda et skip. Det tilsier at alle dagens TC, selv 12-24 mnd TC, gir tap.
Også alle som har spådd at korona snart er forbi med full recovery for oljeforbruket, har så langt tatt skammelig feil.
I følge artikkelen https://gcaptain.com/asian-shipbreakers-await-unemployed-vlccs-amid-attractive-scrap-values ble det i 2020 skrapet 2 VLCC og 4 i 2019. Langt mindre enn det HUNT, FRO, EURN, OET og alle andre rederier så for seg i presentasjonene sine: https://www.huntergroup.no/investor-relations/company-presentations
I artikkelen forventer Clarkson Research at 2% av VLCC flåten (≈ 16 VLCC) blir scrappet i 2021. Det er next to nothing.
I artikkelen står det også at skip som har lagret råolje siden midten av 2020, nå tømmes og kommer tilbake i markedet for nye oppdrag.
På side 13 i siste HUNT presentasjonen fra september 2020 snakker HUNT om opptil 78 scrap kandidater i 2020 og 39 i 2021:
https://uploads-ssl.webflow.com/5b06a89af9e39366b4c3e118/5f635151be4fa470836ee987_2020-09-09%20Company%20Presentation.pdf
Fasit for 2020 er at 2 VLCC ble skrapet, 2,6% av det HUNT så for seg.
I en artikkel på side 17 i FA 24.02 (som jeg ikke finner en online versjon av) sier HUNT CEO Frydendal:
«Vi kommer tilbake med ytterligere kommentarer rundt salget torsdag morgen når vi legger frem tallene for fjerde kvartal.»
Til tross for at "ekspertene" siste 8 måneder har sett bunnen og ny opptur, har ratene konsekvent bare blitt enda dårligere.
Hadde HUNT klart å få korte eller lange TC som gir fortjeneste, hadde de neppe solgt enda et skip. Det tilsier at alle dagens TC, selv 12-24 mnd TC, gir tap.
Også alle som har spådd at korona snart er forbi med full recovery for oljeforbruket, har så langt tatt skammelig feil.
I følge artikkelen https://gcaptain.com/asian-shipbreakers-await-unemployed-vlccs-amid-attractive-scrap-values ble det i 2020 skrapet 2 VLCC og 4 i 2019. Langt mindre enn det HUNT, FRO, EURN, OET og alle andre rederier så for seg i presentasjonene sine: https://www.huntergroup.no/investor-relations/company-presentations
I artikkelen forventer Clarkson Research at 2% av VLCC flåten (≈ 16 VLCC) blir scrappet i 2021. Det er next to nothing.
I artikkelen står det også at skip som har lagret råolje siden midten av 2020, nå tømmes og kommer tilbake i markedet for nye oppdrag.
På side 13 i siste HUNT presentasjonen fra september 2020 snakker HUNT om opptil 78 scrap kandidater i 2020 og 39 i 2021:
https://uploads-ssl.webflow.com/5b06a89af9e39366b4c3e118/5f635151be4fa470836ee987_2020-09-09%20Company%20Presentation.pdf
Fasit for 2020 er at 2 VLCC ble skrapet, 2,6% av det HUNT så for seg.
I en artikkel på side 17 i FA 24.02 (som jeg ikke finner en online versjon av) sier HUNT CEO Frydendal:
«Vi kommer tilbake med ytterligere kommentarer rundt salget torsdag morgen når vi legger frem tallene for fjerde kvartal.»
Redigert 23.02.2021 kl 23:18
Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
23.02.2021 kl 23:11
5283
I 10 sammenhengende år har de spådd at drybulk var på bunn i syklusen, først i år snudde det.
Reserven
23.02.2021 kl 23:13
5276
Og det skyldes lite annet enn at "alle" containere er på feil sted. De fleste drybulk seiler nå med flere tomme enn fulle containere. Når det er fikset, stuper nok drybulk ned igjen.
Redigert 23.02.2021 kl 23:16
Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
23.02.2021 kl 23:15
5264
Ja, det forundrer meg ikke
Smart av AF å komme seg ut, alt for mange skip i et nedadgående markeds segment.
Smart av AF å komme seg ut, alt for mange skip i et nedadgående markeds segment.
Redigert 23.02.2021 kl 23:17
Du må logge inn for å svare
ks1977
23.02.2021 kl 23:19
5249
Litt hummer og kanari her.
Å si at ratene har vært dårlige sammenhengende siste 8-9 måneder er å ta munnen litt vel full. 9 måneder bringer oss tilbake til midten av mai. Hvis du synes at ratene var dårlige da så har du høye forventninger til ratene, spesielt når vi tenker på at det var lavsesong :p
Ratene har dog vært dårlige i mange måneder, og også elendige i mange uker. Skjønt med "offisielle" rater rundt 0, og oljepris på 60$ så er det på sin plass å spørre om de kan bli dårligere.
Jeg tror ikke at det er noe større problem å få en 12-24mnd TC på 20,5k for ECO scrubber når man ser at spotslutninger for disse skipene ikke ligger veldig langt unna.
Full recovery for oljeforbruket har vel ikke vært spådd, men vi har kommet et veldig langt stykke på vei (dog ikke så raskt som oljeprodusentene selv spådde).
Det har riktignok vært veldig lite skraping i 2020, men skraping i Q1-Q3 i 2020 sier det seg selv at det ikke ble noe av. Personlig så hadde jeg håpet og trodd at vi skulle se noe skraping mot slutten av året (på tross av høysesong) med de dårlige ratene vi hadde da, men vi har sett like mye skraping så langt i 2021 enn 2019 og 2020 tilsammen (dog ikke videre mye å skryte av (med mindre det vedvarer)).
Så en oversikt for ikke veldig lenge siden som viste at flytende lagring nå praktisk talt er tilbake på normalt nivå, så jeg vet ikke helt hvordan Clarkson klarer å få mange flere fra flytende lagring nå.
Ellers så er ikke HUNT så avhengig av mye skraping for å få gode rater (selv om det absolutt vil hjelpe) da IMO2020, oljeprisen, og ikke minst etterhvert EEXI.
Alt dette er dog kanskje fullstendig irrelevant; er vel ikke mye håp om at HUNT skal beholde de siste fire skipene gjennom hele 2021?
Å si at ratene har vært dårlige sammenhengende siste 8-9 måneder er å ta munnen litt vel full. 9 måneder bringer oss tilbake til midten av mai. Hvis du synes at ratene var dårlige da så har du høye forventninger til ratene, spesielt når vi tenker på at det var lavsesong :p
Ratene har dog vært dårlige i mange måneder, og også elendige i mange uker. Skjønt med "offisielle" rater rundt 0, og oljepris på 60$ så er det på sin plass å spørre om de kan bli dårligere.
Jeg tror ikke at det er noe større problem å få en 12-24mnd TC på 20,5k for ECO scrubber når man ser at spotslutninger for disse skipene ikke ligger veldig langt unna.
Full recovery for oljeforbruket har vel ikke vært spådd, men vi har kommet et veldig langt stykke på vei (dog ikke så raskt som oljeprodusentene selv spådde).
Det har riktignok vært veldig lite skraping i 2020, men skraping i Q1-Q3 i 2020 sier det seg selv at det ikke ble noe av. Personlig så hadde jeg håpet og trodd at vi skulle se noe skraping mot slutten av året (på tross av høysesong) med de dårlige ratene vi hadde da, men vi har sett like mye skraping så langt i 2021 enn 2019 og 2020 tilsammen (dog ikke videre mye å skryte av (med mindre det vedvarer)).
Så en oversikt for ikke veldig lenge siden som viste at flytende lagring nå praktisk talt er tilbake på normalt nivå, så jeg vet ikke helt hvordan Clarkson klarer å få mange flere fra flytende lagring nå.
Ellers så er ikke HUNT så avhengig av mye skraping for å få gode rater (selv om det absolutt vil hjelpe) da IMO2020, oljeprisen, og ikke minst etterhvert EEXI.
Alt dette er dog kanskje fullstendig irrelevant; er vel ikke mye håp om at HUNT skal beholde de siste fire skipene gjennom hele 2021?
Reserven
23.02.2021 kl 23:27
5230
Siste 8 måneder, siden månedsskiftet jun/jul 2020, har VLCC spot ratene (hvit kurve) stort sett vært under $22.000/dag = HUNT CBE:
https://pbs.twimg.com/media/Eu7K-x5WQAA_1tx?format=jpg&name=large
Og med lav HSFO/LSFO spread gitr scrubber nær null fordel, særlig siden lav oljeetterspørsel gjør at at VLCCene kan seile langsomt.
Det som nå lønner seg best, er å seile med gamle nedbetalte og gjeldfrie holker.
https://pbs.twimg.com/media/Eu7K-x5WQAA_1tx?format=jpg&name=large
Og med lav HSFO/LSFO spread gitr scrubber nær null fordel, særlig siden lav oljeetterspørsel gjør at at VLCCene kan seile langsomt.
Det som nå lønner seg best, er å seile med gamle nedbetalte og gjeldfrie holker.
Redigert 23.02.2021 kl 23:29
Du må logge inn for å svare
ks1977
24.02.2021 kl 09:32
4853
Da fikk vi 8-9mnd ned til 8, men 8mnd er medio juni og da er VLCC fortsatt på 50k på lenken du delte...
Selv medio juli som er 7mnd så snakker vi 25k, så du må nok justere de 8-9mnd dine betraktelig.
Som du ser av grafen din så tok ratene en siste knekk først i år, så ting har gradvis blitt verre.
Forresten; når du sier under 22k så snakker vi om "offisielle" rater, dvs uten ECO og scrubber.
Frigg ble levert medio august, dvs for 6 måneder siden, og gikk rett på 40k. Grusomme greier?
https://newsweb.oslobors.no/message/511869
Er ikke enig i at det som lønner seg nå er å seile med gamle nedbetalte og gjeldfrie holker, de håver i beste fall inn 0 på ratene, gjerne negativt.
Samtidig så ser vi at ECO scrubbers har ligget mellom 15-20k ( nedre del av det sjiktet), så HUNT taper ikke mer på spot enn gamle, nedbetalte og gjeldfrie holker.
Bunkersprisene i seg selv har økt vesentlig og VLSFO har nå akkurat passert 500$/tonn i Singapore. Sier vi at ECO bruker 40 tonn mindre enn vintage (litt offensivt i dagens marked), så dekker differansen der HELE HUNT sin CBE...
https://shipandbunker.com/prices
HFO/VLSFO-spreaden økt betraktelig; passerte 100$ i Singapore tidlig januar og er nå på 125$. Tar vi utgangspunkt i et forbruk på 50 tonn /dag (det burde være defensivt) så snakker vi om drøye 6k, hvilket gjerne dekker hele OPEX for de gamle, nedbetalte og gjeldsfrie holkene.
Vi har da ikke vært innom at ECO går foran i køa og sånn sett grafser til seg en høyere utnyttelse enn de gamle, nedbetalte og gjeldsfrie holkene.
For bildet fremover så kommer dette mye an på oljeprisen (som enkelte spår vil passere 100$ ila året, men på kort sikt så kommer dette veldig an på hvor OPEC+ ønsker at den skal ligge) samt hvordan samfunnet åpner seg (HFO/VLSFO-spreaden har jo vært unormalt lav pga oljekuttene til Saudi samt nedstengningene med f.eks lav flytrafikk). Etterhvert som samfunnet åpner seg mer og mer opp, jo mer vil HFO/VLSFO-spreaden komme til et normalt nivå (skjønt det er ikke gitt at det er over 200$).
En annen ting er kvalitetsutfordringene for VLSFO. Det får ikke mye medieoppmerksomhet, men det er også en risikofaktor for holkene (og for såvidt alle andre non-scrubbere).
Nei, jeg tar til takke med ECO scrubber nær CBE i stedet for nedbetalte holker som ikke klarer å dekke OPEX.
Selv medio juli som er 7mnd så snakker vi 25k, så du må nok justere de 8-9mnd dine betraktelig.
Som du ser av grafen din så tok ratene en siste knekk først i år, så ting har gradvis blitt verre.
Forresten; når du sier under 22k så snakker vi om "offisielle" rater, dvs uten ECO og scrubber.
Frigg ble levert medio august, dvs for 6 måneder siden, og gikk rett på 40k. Grusomme greier?
https://newsweb.oslobors.no/message/511869
Er ikke enig i at det som lønner seg nå er å seile med gamle nedbetalte og gjeldfrie holker, de håver i beste fall inn 0 på ratene, gjerne negativt.
Samtidig så ser vi at ECO scrubbers har ligget mellom 15-20k ( nedre del av det sjiktet), så HUNT taper ikke mer på spot enn gamle, nedbetalte og gjeldfrie holker.
Bunkersprisene i seg selv har økt vesentlig og VLSFO har nå akkurat passert 500$/tonn i Singapore. Sier vi at ECO bruker 40 tonn mindre enn vintage (litt offensivt i dagens marked), så dekker differansen der HELE HUNT sin CBE...
https://shipandbunker.com/prices
HFO/VLSFO-spreaden økt betraktelig; passerte 100$ i Singapore tidlig januar og er nå på 125$. Tar vi utgangspunkt i et forbruk på 50 tonn /dag (det burde være defensivt) så snakker vi om drøye 6k, hvilket gjerne dekker hele OPEX for de gamle, nedbetalte og gjeldsfrie holkene.
Vi har da ikke vært innom at ECO går foran i køa og sånn sett grafser til seg en høyere utnyttelse enn de gamle, nedbetalte og gjeldsfrie holkene.
For bildet fremover så kommer dette mye an på oljeprisen (som enkelte spår vil passere 100$ ila året, men på kort sikt så kommer dette veldig an på hvor OPEC+ ønsker at den skal ligge) samt hvordan samfunnet åpner seg (HFO/VLSFO-spreaden har jo vært unormalt lav pga oljekuttene til Saudi samt nedstengningene med f.eks lav flytrafikk). Etterhvert som samfunnet åpner seg mer og mer opp, jo mer vil HFO/VLSFO-spreaden komme til et normalt nivå (skjønt det er ikke gitt at det er over 200$).
En annen ting er kvalitetsutfordringene for VLSFO. Det får ikke mye medieoppmerksomhet, men det er også en risikofaktor for holkene (og for såvidt alle andre non-scrubbere).
Nei, jeg tar til takke med ECO scrubber nær CBE i stedet for nedbetalte holker som ikke klarer å dekke OPEX.
Longsitinbulk
24.02.2021 kl 09:43
4818
Nye baljer i et så elendig marked som nå er det værste du kan ha,du kjører i beste fall på break men skipene taper seg i verdi.
Jeg er enig med Reserve, det beste du kan ha i et elendig marked er gamle nedbetalte rusthauer, det er også ofte tonnasjen som trades og som går når markedet bedres litt fra bunnen.
Du så det inylig i container, så bulk, og du vil trolig også se det i tank når markedet bedrer seg litt.
Alt i alt er det helt rett av AF å selge skipene, å tro denne tonnasjen skal kraftig opp i pris er det samme som å tro på julenissen, meglere er som vanlig alt for god troene, selv i en nedgangs industri som tank.
Når Hunter nå selger skip tar det bort oppside, er en bull på tank er Hunter ikke det rette selskapet å possisjonere seg i,,snarere tverdt om.
Jeg er enig med Reserve, det beste du kan ha i et elendig marked er gamle nedbetalte rusthauer, det er også ofte tonnasjen som trades og som går når markedet bedres litt fra bunnen.
Du så det inylig i container, så bulk, og du vil trolig også se det i tank når markedet bedrer seg litt.
Alt i alt er det helt rett av AF å selge skipene, å tro denne tonnasjen skal kraftig opp i pris er det samme som å tro på julenissen, meglere er som vanlig alt for god troene, selv i en nedgangs industri som tank.
Når Hunter nå selger skip tar det bort oppside, er en bull på tank er Hunter ikke det rette selskapet å possisjonere seg i,,snarere tverdt om.
Redigert 24.02.2021 kl 09:47
Du må logge inn for å svare
JeanPaul
24.02.2021 kl 10:18
4712
Så hva kan bis-modell/strategien til HUNT være når de har kvittet seg med skip, noen tanker rundt dette?
danmark1
24.02.2021 kl 11:10
4607
Jeg tror, det er tiden at gå ind. Man forbereder at stå stærkere, når tankmarkedet i 2. halvår bliver bedre (verden åbner op og olieefterspørgslen stiger). Jeg tror, den er faldet, det den skal.
Stock-dumb
24.02.2021 kl 11:15
4583
Tror det blir noen hyggelige dager fremover, det er cup and handle formajson i chartet. Salg og grunnlag for utbytte på 0,5NOK kom i går, samt Q4 og årsrapport i morgen, vaksinering, ordrebok etc.
ks1977
24.02.2021 kl 11:31
4531
Så kjøper du dine HUNT-aksjer i dag eller tenker du å vente til etter Q4-rapporten i morgen?
Pareto øker NAV med 35 øre etter salget (3.4)
eike
24.02.2021 kl 11:49
4479
Eg kjøpte for 460 000 , alså utbyttepengene på 2,54 , og kommer vel til å gjøre det samme med nytt utbytte! Noen formeninger om dette. Får jo fler og fler aksjer og Fredly sitter jo med sine og må prøve å finne gode løsninger i et vanskelig marked, som må bli bedre fremover pga vaksineringene!
danmark1
24.02.2021 kl 13:31
4290
Iflg. Shippingwatch har ledelsen udtalt, at man forventer 2. halvår til at blive godt, når verden er åbnet op.