Belships.En skjult juvel
Arctic hever kursmål og endrer til kjøp, Belships.
:) V
:) V
Redigert 01.02.2021 kl 16:13
Du må logge inn for å svare
sparegris
22.02.2021 kl 14:41
4874
Kan du begrunne denne påstanden?
Q3 rapporten viser rundt 20% sluttet på 11 700 dollar. Så vidt meg bekjent foreligger det ingen informasjon som underbygger din påstand.
Q3 rapporten viser rundt 20% sluttet på 11 700 dollar. Så vidt meg bekjent foreligger det ingen informasjon som underbygger din påstand.
Longsitinbulk
22.02.2021 kl 14:55
4856
Nei, det står 75% er dekket ut 2020 på rundt 9500, at alt er av kontrakter nå er av er selvf lite trolig, trolig henger de fleste igjen, så det blir kun en antagelse, inlegg rettet
Lite å diskutere egentlig nå, da rapporten kommer om 2 dager så har vi svaret, er skipene fortsatt på lange kontrakter så er det i alle fall ikke noe hensikt å hausse Supra spotten.
Flere får seg nok en oppkvikker når q4 foreligger.
Dette er derimot en realitet, husk at Dollar er ned siden q3.
At the end of the quarter, book value per share amounted to NOK 6.21 (USD 0.65), corresponding to an equity ratio of 32 per cent.
Lite å diskutere egentlig nå, da rapporten kommer om 2 dager så har vi svaret, er skipene fortsatt på lange kontrakter så er det i alle fall ikke noe hensikt å hausse Supra spotten.
Flere får seg nok en oppkvikker når q4 foreligger.
Dette er derimot en realitet, husk at Dollar er ned siden q3.
At the end of the quarter, book value per share amounted to NOK 6.21 (USD 0.65), corresponding to an equity ratio of 32 per cent.
Redigert 22.02.2021 kl 15:00
Du må logge inn for å svare
sparegris
22.02.2021 kl 14:59
4848
Ut 2020 ja. Jeg tenker fremover for 2021 der det står svart på hvitt at i overkant 20% var dekket på 11 700. En må anta at dette bare har økt i Q4 og frem til nå. Samtidig er ratene rekordhøye nå. Break even er 9500 dollar ish.
Hvordan argumenterer du for at dagens kurs tilsvarer en rate på 20 000 dollar pr. dag? I mine øyne virker du totalt useriøs hvis du ikke kan komme med argument for dette.
Belship blir en vinner!
Hvordan argumenterer du for at dagens kurs tilsvarer en rate på 20 000 dollar pr. dag? I mine øyne virker du totalt useriøs hvis du ikke kan komme med argument for dette.
Belship blir en vinner!
Longsitinbulk
22.02.2021 kl 15:13
4822
Ser det, Bel har aldri vært noe vinner og blir det neppe eller
Makrobaronen
22.02.2021 kl 15:32
4677
Belship blir veldig bra. Stol på egen investeringsevne. Det å bruke dagens avkastning for å statuere et eksempel på selskapene viser ingenting.
sparegris
22.02.2021 kl 15:35
4674
Longsitinbulk skrev Ser det, Bel har aldri vært noe vinner og blir det neppe eller
Og med det ser vi hvor dyktig Longsittingbulk er som ikke klarer å komme med noen argument for påstandene sine...
Makrobaronen
22.02.2021 kl 15:44
4670
Personlig har jeg ingenting i mot hva han skriver. Det har liten til ingen påvirkningskraft av kursen. Det er flott at noen er Bear til et case, da kan det være de ser noe som du ikke har sett.. I dette tilfelle er jeg fortsatt veldig bull på Belco. Tiden er din venn som investor, tror denne blir veldig bra på sikt. Spennende med Q4 og guidingen fremover.
Makrobaronen
23.02.2021 kl 10:09
4555
Skjulte selgere rundt 6.70 som stopper videre oppgangen. Noen holder kursen bevist nede eller noen større selger seg ned/ut. Øker volumet i denne aksjen vil proppen løsne og prosentene kan gå styggfort opp.
Makrobaronen
23.02.2021 kl 12:12
4533
Holder seg fint på en blodrød børs, kan kanskje til og med gå i pluss idag. Hvis folk vil posisjonere seg til imorgen.
Longsitinbulk
24.02.2021 kl 08:16
4416
Kristoffern- ser du verdiene som jeg tidligere opplyste deg om, de gikk ikke opp slik du trodde, de gikk ned som jeg forventet.
Nav var 6,2kr q3-20
Nav er 5,6kr q4-20
book value per share amounted to NOK 5.63
at dette er en dyr shipping aksje PDD trenger vi ikke diskutere mer, den er eksempelvis dyrere en Golden Ocean
Nå bikke også trolig Supramax ratene ned igjen, FFA nå, 16,5k, fortsatt en god rate men med veg ned
Nav var 6,2kr q3-20
Nav er 5,6kr q4-20
book value per share amounted to NOK 5.63
at dette er en dyr shipping aksje PDD trenger vi ikke diskutere mer, den er eksempelvis dyrere en Golden Ocean
Nå bikke også trolig Supramax ratene ned igjen, FFA nå, 16,5k, fortsatt en god rate men med veg ned
Redigert 24.02.2021 kl 08:19
Du må logge inn for å svare
Vargtas
24.02.2021 kl 08:18
4409
Markedet er tilbake, skriver Belships i sin rapport for fjerde kvartal, og viser til kraftig vekst i driftsinntektene sammenlignet med samme periode året før. Brutto fraktinntekter steg nesten 30 millioner dollar til 78,1 millioner dollar.
Nettoraten for kvartalet kom inn på 10.502 dollar pr. skip pr. dag, sammenlignet med en BSI-indeks på 10.211 dollar.
Driftsresultatet før av- og nedskrivninger (EBITDA) gikk fra 8,5 til 11,3 millioner dollar.
Rederiet ser meget lyst på månedene som kommer. Supramax-indeksen på Baltic Exchange snitter så langt i år på 12.350 dollar pr. dag, mens forward-markedet indikerer et marked for supramax og ultramax på henholdsvis 14.500 og 16.000 dollar pr. dag.
«En kald vintersesong har utløst energietterspørsel, sammen med et bredere råvarerally som har løftet lastevolumer i alle regioner», skriver selskapet i rapporten.
Med 80 prosent åpne dager i årets tre siste kvartal anser rederiet seg som godt posisjonert for å utnytte et forbedret marked.
Nettoraten for kvartalet kom inn på 10.502 dollar pr. skip pr. dag, sammenlignet med en BSI-indeks på 10.211 dollar.
Driftsresultatet før av- og nedskrivninger (EBITDA) gikk fra 8,5 til 11,3 millioner dollar.
Rederiet ser meget lyst på månedene som kommer. Supramax-indeksen på Baltic Exchange snitter så langt i år på 12.350 dollar pr. dag, mens forward-markedet indikerer et marked for supramax og ultramax på henholdsvis 14.500 og 16.000 dollar pr. dag.
«En kald vintersesong har utløst energietterspørsel, sammen med et bredere råvarerally som har løftet lastevolumer i alle regioner», skriver selskapet i rapporten.
Med 80 prosent åpne dager i årets tre siste kvartal anser rederiet seg som godt posisjonert for å utnytte et forbedret marked.
Longsitinbulk
24.02.2021 kl 08:21
4386
At markedet er tilbake overasker vel ingen og trenger ikke lese via en kvart raport, viktigere er å se hva dere betaler for aksjene.
Nav var 6,2kr q3-20
Nav er 5,6kr q4-20
book value per share amounted to NOK 5.63
denne bør jo i sannhetens navn handles under Nav, ikke trivelig å kjøpe shipping over nav hvis/og når markedet svekkes igjen
dyrere en Golden Ocean
Nav var 6,2kr q3-20
Nav er 5,6kr q4-20
book value per share amounted to NOK 5.63
denne bør jo i sannhetens navn handles under Nav, ikke trivelig å kjøpe shipping over nav hvis/og når markedet svekkes igjen
dyrere en Golden Ocean
Redigert 24.02.2021 kl 08:23
Du må logge inn for å svare
MorganKane
24.02.2021 kl 08:33
4353
Tull og tøys longi,
I et oppadgående marked vil NAV henge etter. I 2021 er 80% av flåten er ledig til å ta fordel av det ultrasterke markedet fremover (var det ikke du som sa at flåten fortsatt var låst og derfor irrelevant hvordan markedet gikk). Det vil skape fantastiske overskudd fremover. Utbytte vil bli på nærmere 2 kroner for 2021. Og med den flåteveksten som er nå vil det ikke gå lavere de neste par årene.
Skjønner du vil billig inn, hvem vil ikke det, men å stå der og gaule om NAV som en komplett idiot blir for dumt.
I et oppadgående marked vil NAV henge etter. I 2021 er 80% av flåten er ledig til å ta fordel av det ultrasterke markedet fremover (var det ikke du som sa at flåten fortsatt var låst og derfor irrelevant hvordan markedet gikk). Det vil skape fantastiske overskudd fremover. Utbytte vil bli på nærmere 2 kroner for 2021. Og med den flåteveksten som er nå vil det ikke gå lavere de neste par årene.
Skjønner du vil billig inn, hvem vil ikke det, men å stå der og gaule om NAV som en komplett idiot blir for dumt.
Longsitinbulk
24.02.2021 kl 08:38
4359
2 kr utbytte, dream on, dette rederiet har forpliktelser å ta seg av.
Jeg vil ikke inn, jeg kjøpte ikke Belco på 5,8 og jeg kjøper definitivt ikke å kjøpe på 6,5 og grunnen er enkel, aksjen er for dyr.
Jeg baisser ikke bel, forteller kun amatører som vurderer å kjøpe aksjen hva de virkelig betaler for papiret, i motsetning til alle haussere.
Fortsetter markedet i lang tid er det nå så, men når det svekkes er det livsfarlig å kjøpe stål over verdi, dette vet du selv alt om Morgan
Det finnes rederier som handles 50/under verdier på Oslo børs, rederier som også tjener penger, f.eks Agas, slike aksjer er det oppside i når markedet er der.
Jeg vil ikke inn, jeg kjøpte ikke Belco på 5,8 og jeg kjøper definitivt ikke å kjøpe på 6,5 og grunnen er enkel, aksjen er for dyr.
Jeg baisser ikke bel, forteller kun amatører som vurderer å kjøpe aksjen hva de virkelig betaler for papiret, i motsetning til alle haussere.
Fortsetter markedet i lang tid er det nå så, men når det svekkes er det livsfarlig å kjøpe stål over verdi, dette vet du selv alt om Morgan
Det finnes rederier som handles 50/under verdier på Oslo børs, rederier som også tjener penger, f.eks Agas, slike aksjer er det oppside i når markedet er der.
Redigert 24.02.2021 kl 08:43
Du må logge inn for å svare
MorganKane
24.02.2021 kl 08:55
4336
Hva er det du snakker om? Belships gikk netto overskudd allerede i q4. Med rater på litt over 10 000. Vi havner vel nærmere 13 000 i q1 og godt over 15 000 i q2-q4 (kanskje opp mot 20 000 i enkelte kvartaler). Det VIL skape overskudd på opp mot 2 kroner for 2021/aksje. Hvis meg dine regnestykker om du mener noe annet. Forpliktelser???? Hvis du mener opsjoner på flere skip så er hel det heller defineres som bonus muligheter.
Lykke til med hausinga👍
Lykke til med hausinga👍
Redigert 24.02.2021 kl 08:57
Du må logge inn for å svare
danmark1
24.02.2021 kl 10:14
4269
Nu er søvnen gnedet ud af øjnene og folk har læst regnskabet. 2021 tegner til at blive et super år.
Darxia
24.02.2021 kl 10:37
4252
En ny super syklus? https://splash247.com/splash-extra-the-coming-supercycle/
Kristoffern
24.02.2021 kl 11:22
4216
Ja gratulerer med naven Longsit. Sittet nå et par timer å lett etter den manglende krona i nav. Med positiv LN , og tilbakeføringen av to skip i 4 kvartal ser jeg ikke hvor de kommer fra. Fallet i dollarkursen er ca 5%. Og utgjør da 35 øre. Det er som Lervig ølet i kjøleskapet. Er ikke der når du trenger den!
Men finner litt trøst i lite slutninger fremover, knallsterkt marked. Og god guidance. Håper de har generalforsamling i Egersund så vi har et påskudd til å smake Berendsens Whisky. Med manglende utbytte fortjener vi opptil flere plaster på såret!
Men finner litt trøst i lite slutninger fremover, knallsterkt marked. Og god guidance. Håper de har generalforsamling i Egersund så vi har et påskudd til å smake Berendsens Whisky. Med manglende utbytte fortjener vi opptil flere plaster på såret!
MarineroMarine
24.02.2021 kl 13:30
4167
Fra Bimco: Unlike Capesize ships, earnings for Panamax through to Handysize ships continued to grow in February, with some rising to multi-year highs: Panamax earnings on 17 February stood at USD 22,659 per day, their best since September 2010, and more than double what they need to break even (around USD 10,200 per day); Handysize (38,000 DWT) earnings are at their highest levels in more than a decade, at USD 14,406 per day; and, at more than USD 14,000 per day, Supramax earnings are at their highest levels since Q4 2019.
Kristoffern
24.02.2021 kl 23:37
4081
Der kom Pareto med analysen sin. Kurspotensialet opp en hel krone! Fantastisk!
Etter siste omsetninger på Ultra/Supra er vi allerede over 7 i substans. Hva Lighthouse sitter med i longposisjoner vet vi lite om.
Men en annen på Forumet spekulerte i 2 Kr i utbytte.
Sjøl regnet jeg med kanskje 1 krone. Etter 1,0-1,5 Kr i inntjening aksjen.
For oss småsparere ser jo dette særs interessant ut. Men ser det har vært mye flyttinger på store aksjekonti siste dagene.
Strukturelt er jo Teigens store engasjement både positivt og negativt. Positivt fordi de kjenner dette markedet på fingrene og etter litt motvind ser det ut som om de får det til.
I alt Positivt regnskap. Bra oppside. Liten nedside. Full gearing mot et eksploderende råvaremarked. Likar blir det vel neppe!
Etter siste omsetninger på Ultra/Supra er vi allerede over 7 i substans. Hva Lighthouse sitter med i longposisjoner vet vi lite om.
Men en annen på Forumet spekulerte i 2 Kr i utbytte.
Sjøl regnet jeg med kanskje 1 krone. Etter 1,0-1,5 Kr i inntjening aksjen.
For oss småsparere ser jo dette særs interessant ut. Men ser det har vært mye flyttinger på store aksjekonti siste dagene.
Strukturelt er jo Teigens store engasjement både positivt og negativt. Positivt fordi de kjenner dette markedet på fingrene og etter litt motvind ser det ut som om de får det til.
I alt Positivt regnskap. Bra oppside. Liten nedside. Full gearing mot et eksploderende råvaremarked. Likar blir det vel neppe!
Davinci_me
25.02.2021 kl 07:25
4086
Kjøper litt Belships i dag. FEF kommer nok med kursmål over 8 også. Utbytte bør lugge på 0.95 pr aksje med snitt på 13.500. Selskapet guider 15.800 i median forward rates. Ser ikke nedside her. Bør gå til 8.80-9.20 innen 2-6 uker.
Longsitinbulk
25.02.2021 kl 08:34
4047
Hvordan kan du kunne klare å komme med et kursmål på 9kr når Nav er 5,6 kr? det vil i så fall være helt bak mål og fort bli verdens dyreste bulk aksje,
dollar raser videre, bunker går samtidig kraftig opp, vær fornøyd om den fortsatt klarer å holde seg på overprisede nivåer 6,6
dollar raser videre, bunker går samtidig kraftig opp, vær fornøyd om den fortsatt klarer å holde seg på overprisede nivåer 6,6
Redigert 25.02.2021 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
25.02.2021 kl 15:49
4002
Når vi har Jin, er det bare tull å fortsette med denne. Jin vi gi oss mest i kursstigning og mest i utbytte.
sparegris
25.02.2021 kl 16:33
4118
For to uker siden så gikk du inn i Belship og nå er den ikke god nok lenger?
Lim Gordon
25.02.2021 kl 17:51
4087
Når jeg sammenlikner regnskapene, ser jeg at Belship ikke er noen match. Og da synes jeg det er riktig å si ifra. Feil gjør vi alle.
MorganKane
27.02.2021 kl 17:07
3915
Limet,
Kom du deg ut av JIN? Belships har betydelig stødigere ledelse. 80% på spot fremover. Og med spot for supra/ultra på rekordnivåer, gjenåpning av verden og minimal tilfløring av nye skip, så blir dette supert fremover. Ingen over, ingen ved siden. Likviditeten kunne vært bedre, men ett fett, her går vi for utbytter fremover. Med dagens aksjekurs blir den fort over 30% direkteavkastning i året fra Belships. Det holder for meg.
Kom du deg ut av JIN? Belships har betydelig stødigere ledelse. 80% på spot fremover. Og med spot for supra/ultra på rekordnivåer, gjenåpning av verden og minimal tilfløring av nye skip, så blir dette supert fremover. Ingen over, ingen ved siden. Likviditeten kunne vært bedre, men ett fett, her går vi for utbytter fremover. Med dagens aksjekurs blir den fort over 30% direkteavkastning i året fra Belships. Det holder for meg.
Redigert 27.02.2021 kl 17:09
Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
27.02.2021 kl 17:56
3897
Selvfølgelig bare en våt drøm med 30% dividende, en drøm selv den største skøyeren i klassen ikke engang tror på.
Men når Bel om noe tid kommer ned på normal prising/ ca 5,5kr eller deromkring, altså rundt virkelig verdi, så er den sikkert verdt et lite kjøp, men noe kjempe avkastning på aksjene bør en alikevel ikke regne med, heler nedgang om en kjøper på dagens over pris.
Men når Bel om noe tid kommer ned på normal prising/ ca 5,5kr eller deromkring, altså rundt virkelig verdi, så er den sikkert verdt et lite kjøp, men noe kjempe avkastning på aksjene bør en alikevel ikke regne med, heler nedgang om en kjøper på dagens over pris.
Redigert 27.02.2021 kl 17:58
Du må logge inn for å svare
Kristoffern
27.02.2021 kl 21:05
3847
Jaja regneferdighet en ting, realitetsorientering kanskje noe annet.
Med dagens all-in breakeven på nye skip snakker vi vel om ca 350 mill i resultat på 12 månedersbasis med 15 000 usd/dagen. Dette regner til ca 1,5 Kr / aksje. Hvorvidt dette oppnås vet jeg ikke, men det er vel nokså klart at bruktskipsprisene står foran et vesentlig hopp. Siste slutninger ligger til sammenligning rundt 20 000 usd/dagen, best i Atlanterhavet. Dette er jo nærmest hilmmelsendt, og gjør aksjekursen rimelig uansett
Med dagens all-in breakeven på nye skip snakker vi vel om ca 350 mill i resultat på 12 månedersbasis med 15 000 usd/dagen. Dette regner til ca 1,5 Kr / aksje. Hvorvidt dette oppnås vet jeg ikke, men det er vel nokså klart at bruktskipsprisene står foran et vesentlig hopp. Siste slutninger ligger til sammenligning rundt 20 000 usd/dagen, best i Atlanterhavet. Dette er jo nærmest hilmmelsendt, og gjør aksjekursen rimelig uansett
sparegris
28.02.2021 kl 10:11
3839
Ser det er noen få her som er veldig opptatt av å snakke aksjen ned for å forsvare sin investering i JIN. Jeg lever godt med det og setter pris på gode argumenter.
MEN, jeg registrerer også at de kommer med kursmål som ikke harmonerer med virkeligheten... Det ligger kursmål fra meglerhus på 6,8, FØR ratene eksploderte! I tillegg har Belship fine insidekjøp og vise til:) Når var siste insidekjøp i JIN? Jeg bare spør...
Når amatører her kommer med kursmål godt nede på 5 tallet blir det bare komisk! Ledelsen har insidekjøp på 6,45 og opp til 6,8 nå i år. Stoler mer på at de vet hva de holder på med enn noen amatører her som prøver å skremme bort andre med sine komiske kursmål:D
MEN, jeg registrerer også at de kommer med kursmål som ikke harmonerer med virkeligheten... Det ligger kursmål fra meglerhus på 6,8, FØR ratene eksploderte! I tillegg har Belship fine insidekjøp og vise til:) Når var siste insidekjøp i JIN? Jeg bare spør...
Når amatører her kommer med kursmål godt nede på 5 tallet blir det bare komisk! Ledelsen har insidekjøp på 6,45 og opp til 6,8 nå i år. Stoler mer på at de vet hva de holder på med enn noen amatører her som prøver å skremme bort andre med sine komiske kursmål:D
Longsitinbulk
28.02.2021 kl 11:04
3864
De fleste er jo opptatt med å snakke aksjekursen opp
Belships overpris har ingen ting med Jinhui underpris å gjøre, meglerhus og kursmål er uansett lite å bry seg om, de har ikke rot i virkeligheten uansett.
Les Bel q4 og du finner selskapets verdi umiddelbart, så prisingen over børs trenger vi egentlig ikke diskutere.
Om du f.eks syns at Bel er et bedre selskap en Golden Ocean, ja så kjøper du Bel på 6,5kr selv om den er dyrest av de 2, er du derimot ute etter en rimlige bulk aksjer finnes det utallige alternativer, hver sin smak
Så skal vi se hvor Bel går når Supramax ratene nå trolig skal falle fremover, å snakke om 30% direkte er selvfølgelig renspikka rør.
Belships overpris har ingen ting med Jinhui underpris å gjøre, meglerhus og kursmål er uansett lite å bry seg om, de har ikke rot i virkeligheten uansett.
Les Bel q4 og du finner selskapets verdi umiddelbart, så prisingen over børs trenger vi egentlig ikke diskutere.
Om du f.eks syns at Bel er et bedre selskap en Golden Ocean, ja så kjøper du Bel på 6,5kr selv om den er dyrest av de 2, er du derimot ute etter en rimlige bulk aksjer finnes det utallige alternativer, hver sin smak
Så skal vi se hvor Bel går når Supramax ratene nå trolig skal falle fremover, å snakke om 30% direkte er selvfølgelig renspikka rør.
Redigert 28.02.2021 kl 12:06
Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
28.02.2021 kl 17:05
3861
Her ligger innsidekjøpene:
09 Apr 20 Buykr23,984 Siu Fai Ng Individual 5 724 kr4.19
02 Apr 20 Buykr150,376 Siu Fai Ng Individual 37 419 kr4.02
01 Apr 20 Buykr376,666 Siu Fai Ng Individual 96 403 kr3.91
23 Mar 20 Buykr307,695 Siu Fai Ng Individual 87 488 kr3.52
Jeg har noe annet for deg også:
55.69% Jinhui Holdings Company Limited 60,841,240 $372.3m 0% no data
9.54% Nordnet AB (publ), Asset Management Arm 10,423,303 $63.8m 0% 0.8%
4.78% Siu Fai Ng 5,221,026 $32.0m 0% no data
1.36%Anderson Invest As 1,485,921 $9.1m 0% 34.9%
1.18%Danske Bank A/S, Asset Management Arm 1,289,255 $7.9m 0% 0.01%
1.03%Kam Wah Ng 1,124,900 $6.9m 0% no data
0.37%Fairline Consultants Limited 407,858 $2.5m 0% no data
Interessant, er de ikke? Så, hvis dere velger Jin, vet dere at dere ikke er alene.
09 Apr 20 Buykr23,984 Siu Fai Ng Individual 5 724 kr4.19
02 Apr 20 Buykr150,376 Siu Fai Ng Individual 37 419 kr4.02
01 Apr 20 Buykr376,666 Siu Fai Ng Individual 96 403 kr3.91
23 Mar 20 Buykr307,695 Siu Fai Ng Individual 87 488 kr3.52
Jeg har noe annet for deg også:
55.69% Jinhui Holdings Company Limited 60,841,240 $372.3m 0% no data
9.54% Nordnet AB (publ), Asset Management Arm 10,423,303 $63.8m 0% 0.8%
4.78% Siu Fai Ng 5,221,026 $32.0m 0% no data
1.36%Anderson Invest As 1,485,921 $9.1m 0% 34.9%
1.18%Danske Bank A/S, Asset Management Arm 1,289,255 $7.9m 0% 0.01%
1.03%Kam Wah Ng 1,124,900 $6.9m 0% no data
0.37%Fairline Consultants Limited 407,858 $2.5m 0% no data
Interessant, er de ikke? Så, hvis dere velger Jin, vet dere at dere ikke er alene.
Redigert 28.02.2021 kl 17:09
Du må logge inn for å svare
Kristoffern
28.02.2021 kl 20:59
3893
Sutre, sutre her som ellers. Men det interessante er vel det beste ultramaxmarkedet siden 2011. Og da var den vel ikke funnet opp ennå.
Det vi har er mellom 1 og 1,5 Kr i inntjening neste 12 måneder. Og en bok/aksje som nå vel er tilbake til de 6,5 Kr aksjen de var etter 3 kvartal.
Sparebank1 har en fin update på bulk idag. Pris/nav er vel på linje med resten. Men det er et voldsomt etterslep på skipspriser mot ratenivået. Dette er ikke nytt, men gir en fin arbitrasjemulighet. Herlig at 10 årssyklusen på bulk snur nå! Og opp!
Det vi har er mellom 1 og 1,5 Kr i inntjening neste 12 måneder. Og en bok/aksje som nå vel er tilbake til de 6,5 Kr aksjen de var etter 3 kvartal.
Sparebank1 har en fin update på bulk idag. Pris/nav er vel på linje med resten. Men det er et voldsomt etterslep på skipspriser mot ratenivået. Dette er ikke nytt, men gir en fin arbitrasjemulighet. Herlig at 10 årssyklusen på bulk snur nå! Og opp!
sparegris
04.03.2021 kl 08:56
3672
Her er det bare å holde på aksjene i året som kommer. Denne kommer til å gi et finfint bidrag til porteføljen min.
sparegris
09.03.2021 kl 13:47
3582
Lønn for strevet:)
Når skal en gå ut? Hadde et kursmål på 8 men revurderer dette nå som ratene ser mye bedre ut enn hva jeg forestilte meg for bare halvannen måned siden.
Når skal en gå ut? Hadde et kursmål på 8 men revurderer dette nå som ratene ser mye bedre ut enn hva jeg forestilte meg for bare halvannen måned siden.
Kalle Kurtasje
09.03.2021 kl 17:12
3587
Og der kom det varsel om mulig emisjon i BELCO etter børs.
Ha - endelig steg kursen, og dermed kommer det en emisjon.
Minner om hva som skjedde med GOGL for noen uker siden.
Ha - endelig steg kursen, og dermed kommer det en emisjon.
Minner om hva som skjedde med GOGL for noen uker siden.
Longsitinbulk
09.03.2021 kl 19:11
3561
Er det selskapet som noen trodde skulle betale 20% dividende å året som henter penger?