AKSJESLADDER favoritt!!
1) Samarbeidspartner med USA NAVY for bygging av 5 skoleskip !!!!
Første skipet i programmet i «goverment fleet»
Se på denne fra 5:43:
https://youtu.be/xs95cbQE3yQ
Mao 4 av 5 skip er bestilt. Det 5. og forleløbig det siste vil også bli bestilt, det er opplagt ifølge video over!!
2)
In April 2020, TOTE Services awarded Philly Shipyard, Inc., a leading shipyard in the United States, a contract to construct up to five NSMVs.
3)
Dette prosjektet starter et nytt kapittel i vår historie, en ny kunde og det første i serien,
4) NSMV-programmet er en viktig investering i den amerikanske skipsbyggingsindustrien, som støtter nesten 400 000 amerikanske jobber.
5)
NSMV har mange instruksjonsrom, en fullstendig treningsbro, og har plass til opptil 600 kadetter til å trene i et førsteklasses maritimt akademisk miljø til sjøs. Statlige maritime akademier uteksaminerer mer enn halvparten av alle nye offiserer hvert år - handelsmennene som hjelper til med å holde lastene og økonomien i bevegelse. Mange støtter også USAs nasjonale sikkerhet ved å bemanne militære forseglingsskip.
6) Hvert skip har moderne sykehusfasiliteter, en helikopterpute og muligheten til å ta imot opptil 1000 mennesker i tider med humanitært behov. Ved å legge til NSMVs evne, vil den gi nødvendig roll-on / roll-off og container lagringskapasitet for bruk under katastrofehjelpsoppdrag.
7)
TOTE Services har bestilt de to første NSMV-ene, og presidentens budsjettforespørsel for regnskapsåret 2021 inkluderer tilstrekkelig finansiering til TOTE Services for å bestille det tredje skipet. Bygging av de to første NSMV-ene vil erstatte treningsskip ved SUNY Maritime Academy og Massachusetts Maritime Academy, som begge er mer enn 50 år gamle.
8)
Philly Shipyard ASA er notert på Oslo Børs (Oslo: PHLY) og er majoritetseid av Aker Capital AS, som igjen er heleid av Aker ASA. Aker er et norsk industrielt investeringsselskap som skaper verdi gjennom aktivt eierskap. Akers investeringsportefølje er konsentrert om viktige norske næringer som er internasjonale: olje og gass, fiskeri og bioteknologi og marine eiendeler. Akers industrielle eierandeler består av eierandeler i Aker Solutions, Kværner, Aker BP, Aker BioMarine, Ocean Yield og Akastor.
9)
......,spesialbygde, toppmoderne treningsfartøyet for Amerikas statlige maritime akademier. I tillegg til å tilby opplæring i verdensklasse for Amerikas fremtidige sjøfolk, vil NSMV være tilgjengelig for å støtte humanitær bistand og katastrofehelpsoppdrag.
Første skipet i programmet i «goverment fleet»
Se på denne fra 5:43:
https://youtu.be/xs95cbQE3yQ
Mao 4 av 5 skip er bestilt. Det 5. og forleløbig det siste vil også bli bestilt, det er opplagt ifølge video over!!
2)
In April 2020, TOTE Services awarded Philly Shipyard, Inc., a leading shipyard in the United States, a contract to construct up to five NSMVs.
3)
Dette prosjektet starter et nytt kapittel i vår historie, en ny kunde og det første i serien,
4) NSMV-programmet er en viktig investering i den amerikanske skipsbyggingsindustrien, som støtter nesten 400 000 amerikanske jobber.
5)
NSMV har mange instruksjonsrom, en fullstendig treningsbro, og har plass til opptil 600 kadetter til å trene i et førsteklasses maritimt akademisk miljø til sjøs. Statlige maritime akademier uteksaminerer mer enn halvparten av alle nye offiserer hvert år - handelsmennene som hjelper til med å holde lastene og økonomien i bevegelse. Mange støtter også USAs nasjonale sikkerhet ved å bemanne militære forseglingsskip.
6) Hvert skip har moderne sykehusfasiliteter, en helikopterpute og muligheten til å ta imot opptil 1000 mennesker i tider med humanitært behov. Ved å legge til NSMVs evne, vil den gi nødvendig roll-on / roll-off og container lagringskapasitet for bruk under katastrofehjelpsoppdrag.
7)
TOTE Services har bestilt de to første NSMV-ene, og presidentens budsjettforespørsel for regnskapsåret 2021 inkluderer tilstrekkelig finansiering til TOTE Services for å bestille det tredje skipet. Bygging av de to første NSMV-ene vil erstatte treningsskip ved SUNY Maritime Academy og Massachusetts Maritime Academy, som begge er mer enn 50 år gamle.
8)
Philly Shipyard ASA er notert på Oslo Børs (Oslo: PHLY) og er majoritetseid av Aker Capital AS, som igjen er heleid av Aker ASA. Aker er et norsk industrielt investeringsselskap som skaper verdi gjennom aktivt eierskap. Akers investeringsportefølje er konsentrert om viktige norske næringer som er internasjonale: olje og gass, fiskeri og bioteknologi og marine eiendeler. Akers industrielle eierandeler består av eierandeler i Aker Solutions, Kværner, Aker BP, Aker BioMarine, Ocean Yield og Akastor.
9)
......,spesialbygde, toppmoderne treningsfartøyet for Amerikas statlige maritime akademier. I tillegg til å tilby opplæring i verdensklasse for Amerikas fremtidige sjøfolk, vil NSMV være tilgjengelig for å støtte humanitær bistand og katastrofehelpsoppdrag.
Redigert 21.01.2021 kl 09:40
Du må logge inn for å svare
rosgun
21.01.2021 kl 04:24
2070
KONTRAKTSVERDI:
USD 1,5 milliarder.
eller
12,5 MILLIARDER norske kroner.......
eller fortjeneste på minst
3-4 MILLIARDER dvs i gjennomsnitt :
ca 1 MILLIARD i overskudd pr år i kontraktsperioden på 4 år frem til 2025 !!!!!
USD 1,5 milliarder.
eller
12,5 MILLIARDER norske kroner.......
eller fortjeneste på minst
3-4 MILLIARDER dvs i gjennomsnitt :
ca 1 MILLIARD i overskudd pr år i kontraktsperioden på 4 år frem til 2025 !!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:50
Du må logge inn for å svare
rosgun
21.01.2021 kl 04:36
2058
Verdien av selskapet er idag under 1 mrd???????
Hvordan er det mulig????
Jo, det er mulig fordi generellt sett enkelte fond selger seg ut for å reinvestere i andre aksjer- noen har bestemt, uavhengig av fremtidsutsikter og verdi å selge seg ut eller vekte seg ned.......
Dette vil igjen spre seg til nervøse småaksjonærer, og nyhetene vil få en negativ effekt på kursen med en gang......
MEN hvem kjøper disse aksjene som blir solgt?????
Jo, det er enten langsiktige investorer eller kortsiktige tradere......
Hvordan er det mulig????
Jo, det er mulig fordi generellt sett enkelte fond selger seg ut for å reinvestere i andre aksjer- noen har bestemt, uavhengig av fremtidsutsikter og verdi å selge seg ut eller vekte seg ned.......
Dette vil igjen spre seg til nervøse småaksjonærer, og nyhetene vil få en negativ effekt på kursen med en gang......
MEN hvem kjøper disse aksjene som blir solgt?????
Jo, det er enten langsiktige investorer eller kortsiktige tradere......
Redigert 21.01.2021 kl 08:50
Du må logge inn for å svare
rosgun
21.01.2021 kl 04:42
2051
De som klarer å SE bildet av et firma som går med 1 mrd i overskudd pr år de neste 4 årene har kommet langt!
Og som samtidig sammenligner med andre utbyttemaskiner med tilsvarende kontraktsinngang uten finansieringsbehov har kommet lengre.
De som har kommet lengst er de som kjøpte seg inn igår på sykt lav kurs på rundt kr 80 +|-......
Og som samtidig sammenligner med andre utbyttemaskiner med tilsvarende kontraktsinngang uten finansieringsbehov har kommet lengre.
De som har kommet lengst er de som kjøpte seg inn igår på sykt lav kurs på rundt kr 80 +|-......
Redigert 21.01.2021 kl 08:50
Du må logge inn for å svare
rosgun
21.01.2021 kl 05:05
2024
De som i tilegg har et visst innsyn i hva det betyr å komme inn i det amerikanske forsvaret og reklameeffekter av dette og fremtidig prising av et slikt firma bare på forventninger har kommet enda lenger.......
Her vil det komme nye bestillinger på båtproduksjon på rekke og rad med ammoniakk og hydrogen som drivstoff...
Husk at Røkke er den nye «grønne» vinen i verden, og senile bort fra at de tar med dette verftet inn i ny og miljøvennlig teknologi fremover med Biden ved roret vil det bli satset tungt på grønne løsninger og nye milliarder vil sitte løst for å fremskynde nye klimamål ......
Timingen er perfekt og skape nye arbeidsplasser som ved disse 5 båtene blir viktig for Biden....
400 000 arbeidsplasser vil trygges indirekte pga disse 5 båtkontraktene om man tar med alle involverte underleverandører og andre som får ringvirkninger av kontraktene.....
Dette er offentlig « subsidiering» i en tid som blir krevende da mange arbeidsplasser har gått tapt under covid 19....
Staten vil derfor også i fremtiden «gi» kontrakter til industrier som skaper masse nye og beholder arbeidsplasser.......
Ta plass- lukk dørene..
Dette er nok en Aker maskin som skal pumpe inn friske penger i en allerede oppfylt Aker kasse...
Her vil det komme nye bestillinger på båtproduksjon på rekke og rad med ammoniakk og hydrogen som drivstoff...
Husk at Røkke er den nye «grønne» vinen i verden, og senile bort fra at de tar med dette verftet inn i ny og miljøvennlig teknologi fremover med Biden ved roret vil det bli satset tungt på grønne løsninger og nye milliarder vil sitte løst for å fremskynde nye klimamål ......
Timingen er perfekt og skape nye arbeidsplasser som ved disse 5 båtene blir viktig for Biden....
400 000 arbeidsplasser vil trygges indirekte pga disse 5 båtkontraktene om man tar med alle involverte underleverandører og andre som får ringvirkninger av kontraktene.....
Dette er offentlig « subsidiering» i en tid som blir krevende da mange arbeidsplasser har gått tapt under covid 19....
Staten vil derfor også i fremtiden «gi» kontrakter til industrier som skaper masse nye og beholder arbeidsplasser.......
Ta plass- lukk dørene..
Dette er nok en Aker maskin som skal pumpe inn friske penger i en allerede oppfylt Aker kasse...
Redigert 21.01.2021 kl 08:50
Du må logge inn for å svare
rosgun
21.01.2021 kl 05:14
2015
PHILLY SY:
Børsverdi 720 millioner
Kurs :79
Forventet overskudd pr år i perioden 2021-2025: 1 mrd
Sammenlignbare firmaer på børsen med tilsvarende utsikter og trygge inntekter de neste 5 årene med milliardoverskudd pr år:
1) Frontline:
Børsverdi 10 mrd
Overskudd: 1,8 mrd
https://e24.no/olje-og-energi/i/RRPq4d/milliardoverskudd-i-frontline-deler-ut-880-millioner-kroner-til-aksjonaerene
2) MOWI
Børsverdi 98 mrd
Overskudd: 7 mrd
https://www.tk.no/laksegigant-med-milliardoverskudd/s/5-51-638915
3) Nordic semiconductor
Børsverdi:27 mrd
Overskudd: 3 mrd
https://e24.no/boers-og-finans/i/7K0a6K/nordic-semiconductor-med-rekordkvartal
Philly skulle da minst hatt like forutsigbare inntekter som laks og Bluetooth de neste 5 årene!!!
MAO:
Sett i forhold til overskudd og kurs ville følgende estimater vært gjeldende:
1)
1/2 overskudd av Frontline: mcap = 5 mrd= kurs 80+80+80+80+80=Kurs 400 kr
2)
1/7av overskudd av MOWI: mcap= 14mrd= kurs 1000 kr
3)
1/3 av overskudd på NSC: mcap= 9 mrd= kurs 800 kr
Tar man nå et glidende gjennomsnitt av disse sammenlignbare aksjene på forutsigbarhet og overskudd omregnet til PSY kurs og mcap kommer man til følgende mcap/kurs:
Mcap:
(5+14+9)/3=9,3 milliarder
Kurs:
(400+800+1000) / 3 = kurs 733
Konklusjon:
En korrekt mcap på minst 9,3 mrd skal tilsvare en kurs på
!!!!!!!!! KR 730. !!!!!!
!!!!!!!!! KR 730. !!!!!!
Ja, du leste RIKTIG...
Børsverdi 720 millioner
Kurs :79
Forventet overskudd pr år i perioden 2021-2025: 1 mrd
Sammenlignbare firmaer på børsen med tilsvarende utsikter og trygge inntekter de neste 5 årene med milliardoverskudd pr år:
1) Frontline:
Børsverdi 10 mrd
Overskudd: 1,8 mrd
https://e24.no/olje-og-energi/i/RRPq4d/milliardoverskudd-i-frontline-deler-ut-880-millioner-kroner-til-aksjonaerene
2) MOWI
Børsverdi 98 mrd
Overskudd: 7 mrd
https://www.tk.no/laksegigant-med-milliardoverskudd/s/5-51-638915
3) Nordic semiconductor
Børsverdi:27 mrd
Overskudd: 3 mrd
https://e24.no/boers-og-finans/i/7K0a6K/nordic-semiconductor-med-rekordkvartal
Philly skulle da minst hatt like forutsigbare inntekter som laks og Bluetooth de neste 5 årene!!!
MAO:
Sett i forhold til overskudd og kurs ville følgende estimater vært gjeldende:
1)
1/2 overskudd av Frontline: mcap = 5 mrd= kurs 80+80+80+80+80=Kurs 400 kr
2)
1/7av overskudd av MOWI: mcap= 14mrd= kurs 1000 kr
3)
1/3 av overskudd på NSC: mcap= 9 mrd= kurs 800 kr
Tar man nå et glidende gjennomsnitt av disse sammenlignbare aksjene på forutsigbarhet og overskudd omregnet til PSY kurs og mcap kommer man til følgende mcap/kurs:
Mcap:
(5+14+9)/3=9,3 milliarder
Kurs:
(400+800+1000) / 3 = kurs 733
Konklusjon:
En korrekt mcap på minst 9,3 mrd skal tilsvare en kurs på
!!!!!!!!! KR 730. !!!!!!
!!!!!!!!! KR 730. !!!!!!
Ja, du leste RIKTIG...
Redigert 21.01.2021 kl 08:50
Du må logge inn for å svare
jokke
21.01.2021 kl 07:46
1857
I dagens FA kan vi lese om kontraktene som ga milliardavtale til Philly, kjøp og les . Takker rosgun for mye fin info :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:50
Du må logge inn for å svare
mber
21.01.2021 kl 08:27
1757
Denne er over 100 denne uken!
Redigert 21.01.2021 kl 09:31
Du må logge inn for å svare
rosgun
22.01.2021 kl 05:59
1520
mber skrev Denne er over 100 denne uken!
Gutta i aksjesladder har teft og har stadig flere lyttere. At de bruker over 20 minutter på å diskutere den enorme oppsiden på en enkelt aksje har vel aldri skjedd før i programmets historie, dvs ca 25 % av programmets varighet........
Bare det er et Mega kjøpssignal.......
Tror det ryddes plass for å gi lavere inngang til de store traderne nå... Når disse er ferdig med shorten og denne utgår vil man før eller senere få en eksplosiv vekst i aksjekursen som går ATH på rekordtid....
Alle forstår oppsiden her nå og vil hoppe på når bunnen er nådd......den må da nærme seg med stormskritt.. Trodde den var på 80, men jaggu gikk den utrolig nok ned mot 70kr!!!!
Hva var oddsen for det når en rekord kontrakt på hele 12,6 milliarder tikket inn med erfaringsmessig 80% margin, noe som gir 10 mrd i salgsinntekter. Så kommer variable og faste kontrakter i 4 år ved verftet... Hva blir da overskuddet pr år de neste 4 årene ???
Vil de ha totale utgifter på 360 mill pr år 1200 ansatte + andre faste kostnader ? ( Tjener hver ansatt i snitt kr 300 000 så vil dette utgjøre 360millioner+ andre kostnader på feks 140 mill pr år ). Da sitter de isåfall igjen med en ubegripelig og ufattelig fortjeneste de neste 4 årene på 10 mrd-0,5 mrd=9,5 mrd
DVS
9,5/4=2,375 mrd pr år
Dvs at driftsresultat blir ca
🚀🚀🚀🚀🚀🚀2 MRD ALLEREDE I 2021!!!🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Ta frem kalkulatorer og regn med deres smarte hoder ut en forsvarlig kurs folkens!!!!
Blir vel litt mer enn verdien i dag på mcap 600 millioner norske kroner?????? ( kurs kr 70)
Vil tro shortere vil baisse ytterligere i dag for å holde kurs nede, bare timer nå før vi får tidenes kursoppgang...
Som eksempel gikk Prosafe 120% på to dager på mine anbefalinger. At en eller annen tulling i finansavisen sa de nesten var konk ga den juling ned.igår... snakk om uvitenhet ....
Jaja, hvis den samme fyren skriver om shipyards vil han iallefall ikke skrive at den er indirekte konkurs ved en kursrusning.
Det gjør denne aksjen til en best case scenario på Oslo børs akkurat nå, så bare å snitte ned og kjøre på, komme seg inn, lukke dørene og sjekke G- kreftene i denne hvert øyeblikk, på vei oppover🚀🚀🚀⛴⛴⛴⛴🚀🚀🚀
Bare det er et Mega kjøpssignal.......
Tror det ryddes plass for å gi lavere inngang til de store traderne nå... Når disse er ferdig med shorten og denne utgår vil man før eller senere få en eksplosiv vekst i aksjekursen som går ATH på rekordtid....
Alle forstår oppsiden her nå og vil hoppe på når bunnen er nådd......den må da nærme seg med stormskritt.. Trodde den var på 80, men jaggu gikk den utrolig nok ned mot 70kr!!!!
Hva var oddsen for det når en rekord kontrakt på hele 12,6 milliarder tikket inn med erfaringsmessig 80% margin, noe som gir 10 mrd i salgsinntekter. Så kommer variable og faste kontrakter i 4 år ved verftet... Hva blir da overskuddet pr år de neste 4 årene ???
Vil de ha totale utgifter på 360 mill pr år 1200 ansatte + andre faste kostnader ? ( Tjener hver ansatt i snitt kr 300 000 så vil dette utgjøre 360millioner+ andre kostnader på feks 140 mill pr år ). Da sitter de isåfall igjen med en ubegripelig og ufattelig fortjeneste de neste 4 årene på 10 mrd-0,5 mrd=9,5 mrd
DVS
9,5/4=2,375 mrd pr år
Dvs at driftsresultat blir ca
🚀🚀🚀🚀🚀🚀2 MRD ALLEREDE I 2021!!!🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Ta frem kalkulatorer og regn med deres smarte hoder ut en forsvarlig kurs folkens!!!!
Blir vel litt mer enn verdien i dag på mcap 600 millioner norske kroner?????? ( kurs kr 70)
Vil tro shortere vil baisse ytterligere i dag for å holde kurs nede, bare timer nå før vi får tidenes kursoppgang...
Som eksempel gikk Prosafe 120% på to dager på mine anbefalinger. At en eller annen tulling i finansavisen sa de nesten var konk ga den juling ned.igår... snakk om uvitenhet ....
Jaja, hvis den samme fyren skriver om shipyards vil han iallefall ikke skrive at den er indirekte konkurs ved en kursrusning.
Det gjør denne aksjen til en best case scenario på Oslo børs akkurat nå, så bare å snitte ned og kjøre på, komme seg inn, lukke dørene og sjekke G- kreftene i denne hvert øyeblikk, på vei oppover🚀🚀🚀⛴⛴⛴⛴🚀🚀🚀
Redigert 22.01.2021 kl 06:33
Du må logge inn for å svare
rosgun
22.01.2021 kl 08:24
1367
Ubegripelige tall - kan det virkelig stemme ??
Tror folk gnir seg i øya to eller tre ganger ekstra når de leser på ovennevnte regnestykke.... Er du født pessimist kan du dele estimatet på 2 eller 4, allikevel vil du se overskudd på henholdsvis 1 mrd i overskudd, eller 500 millioner i overskudd allerede i 2021........
Det er bare helt høl i hue....prisiing av aksjen... hvem tar opp hansken og få hjulene til å rulle kraftig oppover tro ?
Tror folk gnir seg i øya to eller tre ganger ekstra når de leser på ovennevnte regnestykke.... Er du født pessimist kan du dele estimatet på 2 eller 4, allikevel vil du se overskudd på henholdsvis 1 mrd i overskudd, eller 500 millioner i overskudd allerede i 2021........
Det er bare helt høl i hue....prisiing av aksjen... hvem tar opp hansken og få hjulene til å rulle kraftig oppover tro ?
Redigert 22.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
murpy
22.01.2021 kl 08:33
1332
Dette er en aksje man bare skal sitte i å høste store utbytter fremover.
rosgun
22.01.2021 kl 08:42
1287
Takk for tipset- kaster inn hånkledet i alle andre aksjer jeg nå. Thin-polight-prosafe-NEL-NUM-Seadrill. All in her- ferdig med andre aksjer...
Røkke jr er jeg fan av. Dette er en industribygger av rang, velutdannet og offensiv i hodet, ser muligheter for alle bransjer. Går nå på børs med Horizon... Han har mangedoblet verdiene i Akersystemet etter at han gikk av som sjef i Philly... Han er fortsatt styreformann der... Denne gutten er ikke bare ute etter høy omsetning, men også delikate og enorme marginer på bunnlinja.. Han har skjønt det.. Å gå inn i forsvaret er genialt og vil gjøre Philly til en "utbytte" maskin i mange mange år fremover. (også om det kommer børskrakk og resesjon). Ingen ruster opp som USA- tenk deg de budsjettene de bruker hvert år. Pris er uvesentlig- her er det løsning og rette kontakter som teller. Nå har de en fot innenfor, og samarbeider om minst 67 skip på design/utviklingsstadiet (se news på hjemmeside).... At de velger å selge denne utbyttemaskinen tviler jeg på, da vil de nok heller vil eie alt selv og kjøpe ut de to fondene. Da vil de sitte med 87% av eierskapet via Aker..... Da kan de jo alltids bygge noen vindmølle båter innimellom til AOW :):).... men de gir nok for lave marginer (7-8%) for Philly og Røkke jr.... holder seg nok til forsvaret tenker jeg-med sine potensielle 80 % marginer--- det smarteste trekket de kunne gjort... IMPONERT !!!
Røkke jr er jeg fan av. Dette er en industribygger av rang, velutdannet og offensiv i hodet, ser muligheter for alle bransjer. Går nå på børs med Horizon... Han har mangedoblet verdiene i Akersystemet etter at han gikk av som sjef i Philly... Han er fortsatt styreformann der... Denne gutten er ikke bare ute etter høy omsetning, men også delikate og enorme marginer på bunnlinja.. Han har skjønt det.. Å gå inn i forsvaret er genialt og vil gjøre Philly til en "utbytte" maskin i mange mange år fremover. (også om det kommer børskrakk og resesjon). Ingen ruster opp som USA- tenk deg de budsjettene de bruker hvert år. Pris er uvesentlig- her er det løsning og rette kontakter som teller. Nå har de en fot innenfor, og samarbeider om minst 67 skip på design/utviklingsstadiet (se news på hjemmeside).... At de velger å selge denne utbyttemaskinen tviler jeg på, da vil de nok heller vil eie alt selv og kjøpe ut de to fondene. Da vil de sitte med 87% av eierskapet via Aker..... Da kan de jo alltids bygge noen vindmølle båter innimellom til AOW :):).... men de gir nok for lave marginer (7-8%) for Philly og Røkke jr.... holder seg nok til forsvaret tenker jeg-med sine potensielle 80 % marginer--- det smarteste trekket de kunne gjort... IMPONERT !!!
Redigert 22.01.2021 kl 08:46
Du må logge inn for å svare
rosgun
25.01.2021 kl 10:48
1074
Egentlig det samme for meg hvor langt denne selges ned.. Den kan gjerne komme ned til 50-60 kroner....
FORDI....: Den skal opp til flere hundre kroner....... i første omgang..
Nå ser det ut som Covid herjer, og denne aksjen vil være et sikkert kort fremfor mye annet..Tror ikke mange forstår "gevinsten" ved å ha vært med å designe og utvikle disse skipene for DG og fortjeneste samt en trygg og god gjennomføring. Etter mange år i byggebransjen forstår jeg viktigheten av god prosjektering og samspillkontrakter..... Har men utviklet og bygget et skip er resten kun fortjeneste da man vet på forhånd metode og effektiv byggeteknikk..
Alle produksjonsbedrifters drøm er å få flest mulig "like" prosjekter for å kopiere tegninger osv til andre "like" produkter...... Da vil man få stordriftsfordeler, da oppstartskostnaden er like stor uansett.. har du allerede et skip og skal bygge 5 andre som er helt like vil risiko for feil og mulighet for kjempefortjeneste øke betydelig.....
Det vil komme for en dag fortjeneste på disse første skipene, og da vil nok mange gni seg i øynene mer enn to ganger.......
Fabrikken er full til 2024 og nå er det bare å fylle opp med flere gode prosjekter.....Noen sier det kommer krakk i aksjemarkedet..... Det å sitte i denne aksjen er absolutt en trygg havn når de har fått et ben innenfor US Navy.. De er jo også med i design og utviklingsfase på henholdsvis 7 og deretter 60 skip også til samme kunde.. Når dette kommer i boks vil de muligens ha jobb for de neste 15-25 årene minst.. Dette vil gi aksjen en sinnsyk stabilitet og tryggehet imotsetning til alle andre aksjer....
Når det gjelder de 60 skipene er Phillly 1 av 4 som er videre... Jeg tenker høyt, men her må det vel være mulighet for å dele denne store enterprisen likt mellom de 4, da det er et så stort prosjekt..... Det vil isåfall si 15 skip på hver...... ikke så galt det heller.......
Litt detaljer:
Tipper oppdateringer på noe av dette blir børsmeldt snart.....
7 båter + 60 (+) nye båter .... i studier og design prosess:
( http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/2-38_99/Philly-Shipyard-Will-Participate-in-the-US-Navy-T-AGOS-Industry-Studies)
«Det forventes en kontraktstildeling for DD&C for det første skipet, pluss opsjoner for opptil seks ekstra fartøy, i 2022»
« Philly Shipyard deltar nå i bransjestudier for tre amerikanske regjeringsskipsbyggingsprogrammer, inkludert T-AGOS-programmet. Philly Shipyard vil fortsette arbeidet med de to andre bransjestudiene, en som støtter US Navy's Common Hull Auxiliary Multi-Mission Platform (CHAMP) -program og en annen som støtter US Coast Guards Offshore Patrol Cutter (OPC) -program.»
(http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/2-38_88/Philly-Shipyard-and-Vard-Marine-Team-Win-Contract-for-CHAMP-Design-Study)
« Kravet om CHAMP-programmet kan nærme seg 60+ fartøyer.»
« Det er imidlertid økende støtte for å akselerere programmet for å starte anskaffelsen av de første fartøyene allerede i 2021.»
Konklusjon:
Ser ut som US NAVY betaler best i «klassen» og at Røkke og Co kun satser på denne kundegruppen. En strategiendring som både skaper trygg og forutsigbar drift med himmelhøye marginer i forhold til bransjestandarden....for bygging av tidligere mer «vanlige»skip....
Grattis til gutta krutt !!!! Dette er bare starten på et nytt Røkke eventyr og fyller ytterligere på moderskipet Aker med cash.....
FORDI....: Den skal opp til flere hundre kroner....... i første omgang..
Nå ser det ut som Covid herjer, og denne aksjen vil være et sikkert kort fremfor mye annet..Tror ikke mange forstår "gevinsten" ved å ha vært med å designe og utvikle disse skipene for DG og fortjeneste samt en trygg og god gjennomføring. Etter mange år i byggebransjen forstår jeg viktigheten av god prosjektering og samspillkontrakter..... Har men utviklet og bygget et skip er resten kun fortjeneste da man vet på forhånd metode og effektiv byggeteknikk..
Alle produksjonsbedrifters drøm er å få flest mulig "like" prosjekter for å kopiere tegninger osv til andre "like" produkter...... Da vil man få stordriftsfordeler, da oppstartskostnaden er like stor uansett.. har du allerede et skip og skal bygge 5 andre som er helt like vil risiko for feil og mulighet for kjempefortjeneste øke betydelig.....
Det vil komme for en dag fortjeneste på disse første skipene, og da vil nok mange gni seg i øynene mer enn to ganger.......
Fabrikken er full til 2024 og nå er det bare å fylle opp med flere gode prosjekter.....Noen sier det kommer krakk i aksjemarkedet..... Det å sitte i denne aksjen er absolutt en trygg havn når de har fått et ben innenfor US Navy.. De er jo også med i design og utviklingsfase på henholdsvis 7 og deretter 60 skip også til samme kunde.. Når dette kommer i boks vil de muligens ha jobb for de neste 15-25 årene minst.. Dette vil gi aksjen en sinnsyk stabilitet og tryggehet imotsetning til alle andre aksjer....
Når det gjelder de 60 skipene er Phillly 1 av 4 som er videre... Jeg tenker høyt, men her må det vel være mulighet for å dele denne store enterprisen likt mellom de 4, da det er et så stort prosjekt..... Det vil isåfall si 15 skip på hver...... ikke så galt det heller.......
Litt detaljer:
Tipper oppdateringer på noe av dette blir børsmeldt snart.....
7 båter + 60 (+) nye båter .... i studier og design prosess:
( http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/2-38_99/Philly-Shipyard-Will-Participate-in-the-US-Navy-T-AGOS-Industry-Studies)
«Det forventes en kontraktstildeling for DD&C for det første skipet, pluss opsjoner for opptil seks ekstra fartøy, i 2022»
« Philly Shipyard deltar nå i bransjestudier for tre amerikanske regjeringsskipsbyggingsprogrammer, inkludert T-AGOS-programmet. Philly Shipyard vil fortsette arbeidet med de to andre bransjestudiene, en som støtter US Navy's Common Hull Auxiliary Multi-Mission Platform (CHAMP) -program og en annen som støtter US Coast Guards Offshore Patrol Cutter (OPC) -program.»
(http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/2-38_88/Philly-Shipyard-and-Vard-Marine-Team-Win-Contract-for-CHAMP-Design-Study)
« Kravet om CHAMP-programmet kan nærme seg 60+ fartøyer.»
« Det er imidlertid økende støtte for å akselerere programmet for å starte anskaffelsen av de første fartøyene allerede i 2021.»
Konklusjon:
Ser ut som US NAVY betaler best i «klassen» og at Røkke og Co kun satser på denne kundegruppen. En strategiendring som både skaper trygg og forutsigbar drift med himmelhøye marginer i forhold til bransjestandarden....for bygging av tidligere mer «vanlige»skip....
Grattis til gutta krutt !!!! Dette er bare starten på et nytt Røkke eventyr og fyller ytterligere på moderskipet Aker med cash.....
Redigert 25.01.2021 kl 11:00
Du må logge inn for å svare
Marketwatch
25.01.2021 kl 11:22
977
Vi kan virkelig være enig om at dette er ubegripelige tall. Du har jo "glemt" kostnader med stålet. I tillegg
må jo Philly leie inn en masse underleverandører til alt fra kraner, livbåter, elektronikk, hydraulikk etc, etc.
Hvem er det du tror du lurer?
Hilsen Phillyaksjonær som også mener kursen er alt for lav!
må jo Philly leie inn en masse underleverandører til alt fra kraner, livbåter, elektronikk, hydraulikk etc, etc.
Hvem er det du tror du lurer?
Hilsen Phillyaksjonær som også mener kursen er alt for lav!
rosgun
25.01.2021 kl 11:37
926
For det første er det ikke ubegripelige tall, og for det andre forstår jeg ingenting av det du skriver.