IDEX outlook 2021 to be announced commercial launches
Rapid acceleration in volume deployments expected in 2021 through several to- be-announced commercial launches by banks in several geographies
• Addressable market is expected to steadily grow to 3 billion units
https://3q028g27wo48279n9zqwcn13-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2020/11/QuarterlyPresentation_Q32020-11032020.pdf
• Addressable market is expected to steadily grow to 3 billion units
https://3q028g27wo48279n9zqwcn13-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2020/11/QuarterlyPresentation_Q32020-11032020.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 09:36
Du må logge inn for å svare
Sente
05.03.2021 kl 16:56
4181
Utsiktene har ikke endret seg på lenge, så hvorfor skulle den være over 3kr? Idex kommer til å svinge fremover, kun inntekter vil sikre kursen på et nivå.
Selskaper kommer ikke til å kjøpe aksjer i år, det har de ikke råd til.
Selskaper kommer ikke til å kjøpe aksjer i år, det har de ikke råd til.
Pentad
05.03.2021 kl 16:56
4186
Jo jo, ikke verst å se Storebrand, Delphi, KLP, DnB SMB sine fond på eierlisten. Kanskje om vi små gikk sammen, så kunne vi ha kjøpt Keith ut og fått mer styring. *Heh* ;-)
Seriøs
05.03.2021 kl 16:59
4182
Enig. Må ordre inn får å få den opp. Nasdaq ga store forhåpninger men der er over nå
Pentad
05.03.2021 kl 17:01
4175
Og det jeg skrev ble for dumt siden 4.mars var i går og den gikk meg husforbi. Så rettelse, det er mulig at Idex skapte litt interesse på konferansen i går! :-)
Vet ikke om det vil skape noe interesse men Idex skal være med på en Investor Conference den 4.mars. Kan hende at det tiltrekker seg litt investor oppmerksomhet.
God helg!
Vet ikke om det vil skape noe interesse men Idex skal være med på en Investor Conference den 4.mars. Kan hende at det tiltrekker seg litt investor oppmerksomhet.
God helg!
Redigert 05.03.2021 kl 17:07
Er vell 12 og 16 mars de skal holde conferanse. Ja mange store fond og aktører på listen. Ser ikke på kursutviklingen som har vært siste uken som unormal gitt den generelle utviklingen på Nasdaq. Hvis noen virkelig forventet at us sidenotering skulle skyte kursen langt opp i seg selv så har de bommet. Men å ha den notert der vil på litt lengre sikt være et smart move når ordrene begynner å komme.
Pentad
05.03.2021 kl 17:46
4079
Ah, ok. Da har ikke DN Investor oppdatert datoene. Men det er bra da.
Jeg er enig med deg om noteringen. Det er jo bare et taktisk skritt i klargjøring. Den har jeg ikke hatt noe forventninger til ift aksjekurs.
Enig også om nedgangen på Nasdaq og rentene.
Egentlig, og i tillegg, så har vi sett et slikt mønster med Idex tidligere. Og som 4Info formidler så kan det være etterhandel på emi'en.
Jeg var bare så ganske sikker på at vi skulle se den mer sticky på litt over 3 og at den skulle svinge der en stund før 4 terskelen.
Men, vi får alle sitte stille i båten.
Jeg er enig med deg om noteringen. Det er jo bare et taktisk skritt i klargjøring. Den har jeg ikke hatt noe forventninger til ift aksjekurs.
Enig også om nedgangen på Nasdaq og rentene.
Egentlig, og i tillegg, så har vi sett et slikt mønster med Idex tidligere. Og som 4Info formidler så kan det være etterhandel på emi'en.
Jeg var bare så ganske sikker på at vi skulle se den mer sticky på litt over 3 og at den skulle svinge der en stund før 4 terskelen.
Men, vi får alle sitte stille i båten.
tuja
05.03.2021 kl 18:08
4072
Konferansen starter neste fredag, 12 mars:
Skjul IDEX Biometrics to Participate at Upcoming Investor Conferences
INNSIDEINFORMASJON
Oslo, Norway4 March 2021 - IDEX Biometrics ASA (OSE: IDEX and Nasdaq: IDBA) (the Company), a leading provider of advanced fingerprint identification and authentication solutions, today announced that the Companys CEO, Vince Graziani, and CFO, Derek DAntilio, will participate at the following upcoming investor conferences, both of which will be held as virtual events.Loop Capital Markets Consumer, Industrials and TMT ConferenceParticipation Date: Friday 12 March 202133rd Annual ROTH ConferenceParticipation Date: Tuesday 16 March 2021Portfolio managers and analysts can request a meeting with management by contacting their sales representative at the respective hosting firms or IDEX investor relations.
Skjul IDEX Biometrics to Participate at Upcoming Investor Conferences
INNSIDEINFORMASJON
Oslo, Norway4 March 2021 - IDEX Biometrics ASA (OSE: IDEX and Nasdaq: IDBA) (the Company), a leading provider of advanced fingerprint identification and authentication solutions, today announced that the Companys CEO, Vince Graziani, and CFO, Derek DAntilio, will participate at the following upcoming investor conferences, both of which will be held as virtual events.Loop Capital Markets Consumer, Industrials and TMT ConferenceParticipation Date: Friday 12 March 202133rd Annual ROTH ConferenceParticipation Date: Tuesday 16 March 2021Portfolio managers and analysts can request a meeting with management by contacting their sales representative at the respective hosting firms or IDEX investor relations.
Snur på nasse nå, vi får satse på at rentefrykten legger seg og at det blir et bedre sentiment neste uke.
suspekt
05.03.2021 kl 19:05
3907
Har jeg kjøpt dritt??? Stolte på alle hauserene her på forumet og kjøpte mei inn her, men var det lurt??
Dst var vel en grunn til at eb storeier solgte seg ut for noen uker siden. Kjøpte mer på 2,80 og trodde det var billig, men nei, sluttet på 2,77. Ikke sikkert nasse hjelper på kursen, ufff, uff!!
Dst var vel en grunn til at eb storeier solgte seg ut for noen uker siden. Kjøpte mer på 2,80 og trodde det var billig, men nei, sluttet på 2,77. Ikke sikkert nasse hjelper på kursen, ufff, uff!!
Da anbefaler jeg deg å selge, må tåle litt svingninger i dette gamet. Siste uken er det ihvertfall nettokjøpt av top 50, det ser jeg på som positivt. Samt at innside handlene var på årets høyeste kurser.
Winter is Here
05.03.2021 kl 19:49
3835
Idex har vart lenge på børs uten å tjene noe særlig penger, bortsett fra emisjonene. Du bør alltid være forsiktig med å ta hensyn til hva som skrives her.
Redigert 05.03.2021 kl 19:50
Synd å selge på oppløpsiden. Når volum ordre og visa sertifisering kommer snakker vi 2-3x fra dagens.
Kajtek
05.03.2021 kl 21:34
3591
Huff så trist. Man kjøper ikke på grunn av det andre sier. Ikke skyld på andre. Skal du kjøpe aksjer så må du vite hva du kjøper. Det du som må sette deg i selskapet og bestemme selv om det er noe å satse på. Men når det er sagt så tror jeg at Idex kommer. Det tar bare litt tid.
Sølvbuen
05.03.2021 kl 21:49
3595
Du må holde stø kurs og sikte på målet. Jeg mener det er 5 kroner kortsiktig 3 mndr frem og 1å kroner 12mndr frem. Mulig før eller etter. Det er uvisst. Sånn er aksjer. Du må gjøre analysen/leksen og du må holde på troen. Være lojal og stå ved din vurdering. Aksjer er wn tøff grwie og ikke for zvake sjeler. Ganske røfft innimellom. Sånn er det
2,84 i us, nasse i pluss, vix ned, neste uke kan bli bra.
Pentad
05.03.2021 kl 23:19
3485
Du må sette deg inn i selskapet og vite hva din risiko toleransen er før du kjøper noe som helst.
Pentad
05.03.2021 kl 23:32
3463
Sølvbuen skrev 10 kroner eller ca 1 usd
Jeg hadde vært fornøyd med kr 6-8 innen utgang av 2021 😅😉 så lenge det er et resultat av økende salgstall på bordet (men jeg var heldig som fikk kjøpt en del på rundt 0,70-0,80 og 1,3). Har regnet med at dette markedet skulle etableres konkret et sted mellom 2021- 2024. 👍
https://www.idemia.com/press-release/idemia-zwipe-and-idex-achieve-key-milestone-towards-next-generation-biometric-card-platform-2020-04-08
Dette er forsåvidt gammelt nytt, men til de av dere som vurderer å selge nå rett før volumordre og visa sertifisering kommer kan det være greit å sette seg inn i hva som er uttalt ikke bare av idex, men også av idemia i forhold til utrulling i stor skala. Idemia er et stort selskap som ikke farer med tull og tøys.
Dette er forsåvidt gammelt nytt, men til de av dere som vurderer å selge nå rett før volumordre og visa sertifisering kommer kan det være greit å sette seg inn i hva som er uttalt ikke bare av idex, men også av idemia i forhold til utrulling i stor skala. Idemia er et stort selskap som ikke farer med tull og tøys.
Highflow
06.03.2021 kl 17:14
3087
Når man ser de store kjøper til kurs over 3 kr så tenker jeg at dette ikke er noe stress, de veit mer en hva vi veit så her kommer det nok noe iløpet av Mars. benyttet mulighet til og kjøpe litt mer så fikk snittet ned til 2,8. tenker vi ser 3 kr kurs igjen på mandag.
tuja
06.03.2021 kl 18:06
3060
BÆRRE LÆKKERT:
ZWIPE, the holder of worldwide and exclusive rights to distribute this technology, will benefit from early availability of this new platform for their customers2.
IDEMIA has selected IDEX Biometrics, a leading provider of advanced fingerprint identification and authentication solutions, as the supplier of the biometric sensor for the new platform.
The three companies will be piloting in the second half of 2020, with commercial rollout planned from 2021 and onwards.
Vi er nå kommet til "commercial rollout planned from 2021 and onwards." Så her vil det ramle inn avtaler på løpende bånd.
:)
ZWIPE, the holder of worldwide and exclusive rights to distribute this technology, will benefit from early availability of this new platform for their customers2.
IDEMIA has selected IDEX Biometrics, a leading provider of advanced fingerprint identification and authentication solutions, as the supplier of the biometric sensor for the new platform.
The three companies will be piloting in the second half of 2020, with commercial rollout planned from 2021 and onwards.
Vi er nå kommet til "commercial rollout planned from 2021 and onwards." Så her vil det ramle inn avtaler på løpende bånd.
:)
Ja her kommer det noen større ordrer når som helst. Dette blir som med 5G nettet, når det rulles ut blir det stort ganske raskt. Top of the Wallet effekten som Vince snakker om skal man ikke undervurdere, disse kortene blir noe folk bare må ha i mange kretser.
Redigert 06.03.2021 kl 19:10
Pentad
06.03.2021 kl 22:18
2856
Kortene er ganske kule med finger sensor istedenfor pinkode. Jeg vil også ha et!
suspekt
07.03.2021 kl 00:55
2794
Har tilegnet mei mye kunnskap her på forumet. Noen skribenter er utrulig kunnskapsrike og deler gjerne av sin kunnskap. Etter å ha fulgt med lenge, vet en jeg stort sett hvem det er lurt å lytte til. Mange av mine aksjer er kjøpt pga hva jeg leser her på forumet, og med hell.
Må ærlig innrømme at det blir ikke tid å alltid sette seg fult inn i mange selskap. Idex var mer et impulskjøp på magefølelse. Begynte heldigvis å kjøpe rundt 2,50, så jeg er fortsatt i pluss. Tror dette er fremtiden, blir bare mer og mer datatekno over alt.
Må ærlig innrømme at det blir ikke tid å alltid sette seg fult inn i mange selskap. Idex var mer et impulskjøp på magefølelse. Begynte heldigvis å kjøpe rundt 2,50, så jeg er fortsatt i pluss. Tror dette er fremtiden, blir bare mer og mer datatekno over alt.
Pentad
07.03.2021 kl 01:33
2798
Ja, samtidig skal vi være realistisk om hvor fort kursen kommer til å stige. Fra konsept, til utvikling, sertifisering, piloter, nettverk bygging, salg. Det tar tid, men jeg har sett Idex når alle milepæl med TrustedBio, og det er ikke verst når mye av arbeidet foregikk i den verste fasen av Covid lockdown. Og ja, emisjoner har det hatt behov for i utviklingen.
Men, med CEO Vince, så har de kommet langt siden han tok over for 1 år siden.
Dette blir fremtiden. Sikkerhet (identification security) kommer til å bli enda mer viktig fremover. Og de har vært nødt til å utvikle et produkt som er rimelig nok I kostnad slik at det blir attraktivt for markedet.
Aksjen har fremdeles litt risiko, per dags dato. Men jeg tror ikke det er lenge før den er redusert. Uansett, så skal vi ha tilsvarende premie for den risikoen vi har tatt. Allikevel, tror jeg nok at det er bedre med en lavere priset aksje som stiger på reelle salgstall enn en aksje som tar av til 40 kr. på en måned, bygget på luft og ingenting konkret.
Den er volatile når den er så lavt priset. Vi får stå i den. Jeg tviler på at du vil se den dip under snittprisen særlig lenge, HVIS den gjør det. Den pleier ikke å gjøre det. Hadde en stor dip i juli og igjen i oktober. Juli var en emi (da fikk jeg fylt på), oktober var en stor, bred børs korrigering (egentlig så var det også en børs korrigering i juni. Det glemte jeg). Den hadde en fin og nokså rask rekyl begge gangene da børsen løftet seg og børstet av støvet.
Jeg tror at det kan være en spennende tid fremover.
Jeg har ikke som vane å hausse, men jeg har troen og noe risiko må vi ta i livet, ikke sant?
Men, med CEO Vince, så har de kommet langt siden han tok over for 1 år siden.
Dette blir fremtiden. Sikkerhet (identification security) kommer til å bli enda mer viktig fremover. Og de har vært nødt til å utvikle et produkt som er rimelig nok I kostnad slik at det blir attraktivt for markedet.
Aksjen har fremdeles litt risiko, per dags dato. Men jeg tror ikke det er lenge før den er redusert. Uansett, så skal vi ha tilsvarende premie for den risikoen vi har tatt. Allikevel, tror jeg nok at det er bedre med en lavere priset aksje som stiger på reelle salgstall enn en aksje som tar av til 40 kr. på en måned, bygget på luft og ingenting konkret.
Den er volatile når den er så lavt priset. Vi får stå i den. Jeg tviler på at du vil se den dip under snittprisen særlig lenge, HVIS den gjør det. Den pleier ikke å gjøre det. Hadde en stor dip i juli og igjen i oktober. Juli var en emi (da fikk jeg fylt på), oktober var en stor, bred børs korrigering (egentlig så var det også en børs korrigering i juni. Det glemte jeg). Den hadde en fin og nokså rask rekyl begge gangene da børsen løftet seg og børstet av støvet.
Jeg tror at det kan være en spennende tid fremover.
Jeg har ikke som vane å hausse, men jeg har troen og noe risiko må vi ta i livet, ikke sant?
Redigert 07.03.2021 kl 01:35
Pentad
07.03.2021 kl 01:45
2817
Jeg kjøpte også mer på 3,1 selv om det økte snittet mitt. Skulle heller ventet til nå på fredag, men "Who knew?" 😅🤦♀️
Kan alltid regne med deg, Highflow. Hver gang andre blir nervøse, roper du, "Jeg fyller på!"...haha 😅
Kan alltid regne med deg, Highflow. Hver gang andre blir nervøse, roper du, "Jeg fyller på!"...haha 😅
poki
08.03.2021 kl 09:42
2540
Zwipe dagens meddelande
We assume the commercial roll-out will be on the more cost-efficient Pay
ONE. Rocker could then e.g. choose to buy a card from Idemia or one from someone of
Idemia’s competitors that work with Zwipe. There are no restrictions for Zwipe’s customers in
selling to Idemia’s customers. If Rocker in the end would choose an Idemia card in the
commercial roll-out, we believe there could be a potential for Zwipe to sell other solutions to
Rocker, e.g. enrollment
We assume the commercial roll-out will be on the more cost-efficient Pay
ONE. Rocker could then e.g. choose to buy a card from Idemia or one from someone of
Idemia’s competitors that work with Zwipe. There are no restrictions for Zwipe’s customers in
selling to Idemia’s customers. If Rocker in the end would choose an Idemia card in the
commercial roll-out, we believe there could be a potential for Zwipe to sell other solutions to
Rocker, e.g. enrollment
poki
08.03.2021 kl 09:50
2502
Rocker som testar med FPC kan byta till IDEX eller annan den billigaste med PayOne
poki
08.03.2021 kl 10:07
2442
IDEX och Zwipe kommer leverera 200 miljoner kort inom ett år .. folk fattar inte det.
Zwipe had hoped to see more announced pilots by now, but Zwipe is engaging with more
than 250 banks and over 40 of the world’s major 50 smart card manufacturers, which has
resulted in 21 announced agreements thus far. Potential partners are characterized in a
seven-stage process, with several new ones being in the stage before pilot.
Zwipe had hoped to see more announced pilots by now, but Zwipe is engaging with more
than 250 banks and over 40 of the world’s major 50 smart card manufacturers, which has
resulted in 21 announced agreements thus far. Potential partners are characterized in a
seven-stage process, with several new ones being in the stage before pilot.
Redigert 08.03.2021 kl 10:36
Pentad
08.03.2021 kl 11:37
2550
IT har en bred nedgang i dag på -1,93 i skrivende stund
Hadde vært fint hvis andre ikke panikkselger til shortere og bots
Hadde vært fint hvis andre ikke panikkselger til shortere og bots
Redigert 08.03.2021 kl 11:51