Villdyret våkner...
REC er i ferd med virkelig å våkne. Og jeg snakker ikke kun om her hjemme i Norge og på Oslo børs. Jeg snakker om på verdensbasis. Vi vet at mange svenske og danske småinvestorer allerede har rec i porteføljen. Men nå blir det mer og mer klart at flere handelsplatformer, både i Tyskland, England og USA begynner å få økte volumer av REC. Ikke så rart fordi i følge simply wall street er det nå 38 analytikere i inn og utland som følger REC. Altså lang fler enn de 13 som står oppført på REC sine hjemmesider. Klikk dere inn på "2 analysts" under " datacsources" nesten helt øverst på følgende link så ser dere hvem.
https://simplywall.st/stocks/no/semiconductors/ob-recsi/rec-silicon-shares?bpId=1453467&link_type=cta
Linken er helt ny og mange av disse analytikerne har ikke jeg sett før i forbindelse med REC. Dvs at mange av de er helt nye, eventuelt nesten helt nye. Og er det en ting som er banna bein, så er det at en god del av disse nye analytikerne er positive til REC. Og er det noe som er like banna bein så er det at etterhvert som de respektive analytikerne som er positive får kjøpt seg opp, så kommer kjøpsanbefalingene (akkurat som Bank of America nylig ga for NEL). Husk at dette i stor grad er internasjonale analytikere, dvs folk med blanke ark og friskt mot. Ikke bitre folk med dårlig historikk som Prask. Folk som er langt smartere enn Meyer. Og ikke minst ærligere enn Hermansrud.
I den forbindelse kan det være av interesse å nevne at simplywall.st har 68 NOK som "fair value" på REC, dvs ca 300 % opp fra dagens pris. Og en årlig vekst i revenues på ca. 40%. Husk at simplywall.st sin verdsetting representerer ikke noe "blue sky" scenario, men hva de mener er "fair value" utifra det man vet i dag. Jeg tror ikke vi klarer å fatte hva kursen vil kunne bli i et blue sky scenario. Det eneste som er sikkert er at det vil være laaaaaang over de 68 blanke norske kronene de mener aksjen er verdt per i dag.
Ikke selg REC for knapper og glansbilder. REC kommer til å fortsatt gå helt hinsides; tidligst i morra, seinest i q1 2021.
https://simplywall.st/stocks/no/semiconductors/ob-recsi/rec-silicon-shares?bpId=1453467&link_type=cta
Linken er helt ny og mange av disse analytikerne har ikke jeg sett før i forbindelse med REC. Dvs at mange av de er helt nye, eventuelt nesten helt nye. Og er det en ting som er banna bein, så er det at en god del av disse nye analytikerne er positive til REC. Og er det noe som er like banna bein så er det at etterhvert som de respektive analytikerne som er positive får kjøpt seg opp, så kommer kjøpsanbefalingene (akkurat som Bank of America nylig ga for NEL). Husk at dette i stor grad er internasjonale analytikere, dvs folk med blanke ark og friskt mot. Ikke bitre folk med dårlig historikk som Prask. Folk som er langt smartere enn Meyer. Og ikke minst ærligere enn Hermansrud.
I den forbindelse kan det være av interesse å nevne at simplywall.st har 68 NOK som "fair value" på REC, dvs ca 300 % opp fra dagens pris. Og en årlig vekst i revenues på ca. 40%. Husk at simplywall.st sin verdsetting representerer ikke noe "blue sky" scenario, men hva de mener er "fair value" utifra det man vet i dag. Jeg tror ikke vi klarer å fatte hva kursen vil kunne bli i et blue sky scenario. Det eneste som er sikkert er at det vil være laaaaaang over de 68 blanke norske kronene de mener aksjen er verdt per i dag.
Ikke selg REC for knapper og glansbilder. REC kommer til å fortsatt gå helt hinsides; tidligst i morra, seinest i q1 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 09:33
Du må logge inn for å svare
Seriøst sembo:)) hvor går smerteterskelen din du satte shorten din på 13,50 har du ingenting bedre å baisse med enn dette?? Når man ser på tardergate så går vi til 18-19-20 kroner og videre oppover til uka. Du kommer seriøst til å tape alt du eier og mer til, dine innlegg tyder på at du sover veldig dårlig om natta:))
BMW som shortet på 10,70 har havnet i ruiner og borte vekk, du er neste mann ut. Kom deg ut mens du enda kan.
sembbolinen
19.11.2020 kl 01:27
1637
Abergion skrev
Her er det to ting som står sentralt med hvordan jeg oppfatter deg, Sembbolinen. 1. Du trenger litt ..
Stakkars meg, jeg skjønner ingenting. Jeg har liggi short siden 13,5, har du? Bare sjekk historikken, jeg sa fra når jeg satt den
BMW som shortet på 10,70 har havnet i ruiner og borte vekk, du er neste mann ut. Kom deg ut mens du enda kan.
sembbolinen
1637
Abergion skrev
Her er det to ting som står sentralt med hvordan jeg oppfatter deg, Sembbolinen. 1. Du trenger litt ..
Stakkars meg, jeg skjønner ingenting. Jeg har liggi short siden 13,5, har du? Bare sjekk historikken, jeg sa fra når jeg satt den
Redigert 21.01.2021 kl 08:45
Tenker at "villdyret" har rast i fra seg for en .stund. Når hauserne har laget for stor flokk, kan det bare gå en vei. Det er alt for mye og gode framtid utsikter i forhold til kursen. Bør få en fornuftig retur til forståelige kurser.
Forståelige kurser er lihvertfall ikke her nede på disse kurser:)) skal mye høyere
Om ikke lenge det meste har endret seg for Rec potensiale er skyhøyt med sanarbeidspartnere osv :))
På tradergate så vi antydninger til at de skjønner mer på tradergate enn Oslo børs. Opp rundt 25% der dagen før julaften:)) dette er bare en forsmak på hva vi kan forvente fremover. Kjøperne må høyere og høyere:))
Om ikke lenge det meste har endret seg for Rec potensiale er skyhøyt med sanarbeidspartnere osv :))
På tradergate så vi antydninger til at de skjønner mer på tradergate enn Oslo børs. Opp rundt 25% der dagen før julaften:)) dette er bare en forsmak på hva vi kan forvente fremover. Kjøperne må høyere og høyere:))
sembbolinen
27.12.2020 kl 23:56
5038
har snitt på 15,5 nå. tardgate som du kaller det. Hva er volumet? ingenting mest sannsynlig nesten null. Det er enda dårligere enn basere seg på pretrade i USA
Kommer til å bli omvalg i USA
Cant polish a turd, Biden
Kommer til å bli omvalg i USA
Cant polish a turd, Biden
Hehe ja du har selvfølgelig snitt 15,5 nå:)) da har det i såfall kostet deg mye:)) spør deg igjen hvor går smerte terskelen din??:)) tror du virkelig vi investorer lar oss påvirke av hegnar forum?)))) kan trøste deg at ingen handler etter hva som blir skrevet her inne informasjon vi finner vi i kontaktnett andre steder:)))
sembbolinen
28.12.2020 kl 00:22
4873
Du tror det. Jeg har hatt 2 shorter tidligere på høye 14 ikke 13 som du påstår og synes du det da er usannsynlig at jeg har et snitt på 15,5 nå??
Finn på noe annet....
Finn på noe annet....
Hehe det er ditt innlegg som ligger der er du blind:))der du forteller at du shorter på 13,5 det kan du ikke bortforklare din lille løgner:)). Jeg har kopiert det inn for deg. Spør igjen når går smerte terskelen din:))))
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
sembbolinen
1637
Abergion skrev
Stakkars meg, jeg skjønner ingenting. Jeg har liggi short siden 13,5, har du? Bare sjekk historikken, jeg sa fra når jeg satt den.
Sannsynligvis lengre ned enn 13 også du er sikkert også bmw nicket som nå er borte etter snitt på 10,70 :))))))
Skal gi deg et tips short er ikke noen lek for små barn du vil tape rubbel og bit:))) sov godt om du klarer;)))))
Skal gi deg et tips short er ikke noen lek for små barn du vil tape rubbel og bit:))) sov godt om du klarer;)))))
sembbolinen
28.12.2020 kl 00:56
4657
ok du får sjekke jeg annonserte da, skal være 14,5. og det stemmer med annonsering, sover fint hhahahahahalolololoo 💀
Staten gir bevilgninger utenom group14 også https://www.facebook.com/FoxNews/videos/jesse-watters-among-a-complacent-country/1107875886322830/
Staten gir bevilgninger utenom group14 også https://www.facebook.com/FoxNews/videos/jesse-watters-among-a-complacent-country/1107875886322830/
sembbolinen
28.12.2020 kl 02:07
4538
I dag begynner vaksineringen i Norge takket være Trump/USA og Warp Speed🏆🏆🏆🏆🎇🎗
hurra hurra hurra
hurra hurra hurra
Veghus
28.12.2020 kl 02:19
4518
https://www.instagram.com/p/CJHWtVko8R1/
Scientists just set a new world record in solar cell efficiency.
Scientists just set a new world record in solar cell efficiency.
sembbolinen
28.12.2020 kl 02:52
4498
Vedtatt Bill 35 billion us in esg
$1.5 billion for new solar technologies
$2.6 billion set aside for transportation technologies
$1.7 billion reauthorization of the Weatherization Assistance Program
Energy-grid technologies get a $3.44 billion boost through $1.08 billion in support for short-term, long-term, seasonal and transportation energy storage technologies and $2.36 billion for smart utility and energy distribution technologies.
$625 million is dedicated to new research, development and commercialization for both onshore and offshore wind technologies
$850 million is being set aside for geothermal technology development
$933 million for marine energy and hydropower tech
$160 million earmarked for hydropower generator upgrades
$500 million pot for stakeholders in industries like iron, steel, aluminum, cement and chemicals as well as transportation businesses like shipping, aviation and long-distance transport that are looking to decarbonize.
$6.2 billion for carbon capture utilization and storage technologies
$6.6 billion in funding for the modernization of existing nuclear power plants and the development of advanced reactors
$4.7 billion for nascent fusion industry
$1.5 billion for new solar technologies
$2.6 billion set aside for transportation technologies
$1.7 billion reauthorization of the Weatherization Assistance Program
Energy-grid technologies get a $3.44 billion boost through $1.08 billion in support for short-term, long-term, seasonal and transportation energy storage technologies and $2.36 billion for smart utility and energy distribution technologies.
$625 million is dedicated to new research, development and commercialization for both onshore and offshore wind technologies
$850 million is being set aside for geothermal technology development
$933 million for marine energy and hydropower tech
$160 million earmarked for hydropower generator upgrades
$500 million pot for stakeholders in industries like iron, steel, aluminum, cement and chemicals as well as transportation businesses like shipping, aviation and long-distance transport that are looking to decarbonize.
$6.2 billion for carbon capture utilization and storage technologies
$6.6 billion in funding for the modernization of existing nuclear power plants and the development of advanced reactors
$4.7 billion for nascent fusion industry
Hvorfor bruker du tid her på forum å snakke short og dritt ? Fra ditt 1 innlegg til nå har Rec bare gått opp, opp, opp.
Skal du fortsatt snakke om shorten din ?
Vi andre bare ler av hele greia. For du går åpenlyst hver dag å oppdaterer oss på tapet dit som blir større for hver dag som går
Skjønner lite av ditt mål semb
Lykke til
Skal du fortsatt snakke om shorten din ?
Vi andre bare ler av hele greia. For du går åpenlyst hver dag å oppdaterer oss på tapet dit som blir større for hver dag som går
Skjønner lite av ditt mål semb
Lykke til
Bob Macahan
28.12.2020 kl 07:00
4249
Jag säljer solceller.
Kommer ha denna teknologi i min portfölj 2023-2024.
Går utmärkt att uppgradera Violet Power IBC Zebra celler med perovskite i takt med expansionen till 5GW
Kommer ha denna teknologi i min portfölj 2023-2024.
Går utmärkt att uppgradera Violet Power IBC Zebra celler med perovskite i takt med expansionen till 5GW
tommy1e
28.12.2020 kl 08:41
3980
Indikasjoner på at Rec åpner på 18,20 i Tyskland i dag
sembbolinen
28.12.2020 kl 08:44
3937
Hvis du ikke vil ha motvekt hvorfor skriver du ikke på låste tråder?
Sembo sover dårlig det er tydelig jobber iherdig med meningsløse innlegg etter short på 13,50 . Kan trøste deg med at du vil sove enda dårligere om du ikke dekker inn når det stiger mye mer enn du kan forestille deg. Bare et godt råd:)))
Ekornesen
28.12.2020 kl 09:26
3590
tommy1e skrev Indikasjoner på at Rec åpner på 18,20 i Tyskland i dag
Det gjør den nok. Fin åpning, litt opp og ned på 17-tallet, før den stikker videre opp. Stenger rundt 19 i dag.
Jeg tar en skitur. God trade👍
Jeg tar en skitur. God trade👍
Slettet brukerskrev Stakkars sembbolien, nemis og bmw
Stakkars?? de har blitt advart gang på gang og kun kommet med svada om at de stadig setter nye shorter i dag satt sembo 1 på 17,80 regner jeg med:)))) nei ikke synd på dem:))
Rec er ikke lenger pump og dump noe de fleste begynner å skjønne i markedet:)) det er grunner for at vi stiger om man bare leser seg opp bittelitegrann:)))
Rec er ikke lenger pump og dump noe de fleste begynner å skjønne i markedet:)) det er grunner for at vi stiger om man bare leser seg opp bittelitegrann:)))
Det burde snart gå opp for alle at disse folkene ikke eier nåla i veggen og kun er her for å få oppmerksomhet. Ingen av disse er short, dette er bare noe de skriver for å skape mer oppmerksomhet. Noen legger så mye innsats i denne baissingen/trollingen sin at man kan begynne å spørre seg om de er helt i vater.
Med USAs kommende grønne investeringer, og dessuten med det amerikanske militærets interesse i silisiumanoder med REC-silan, så vil USA ha direkte interesse av å sende noen av de pengene vår vei.
Ref:
https://finansavisen.no/forum/thread/73819/view/1480549/1?page=5
Ref:
https://finansavisen.no/forum/thread/73819/view/1480549/1?page=5
Denne skal langt opp. Flerdobling mener jeg da. Innen kort tid. Tålmodighet :)
MorganKane
28.12.2020 kl 10:05
3273
Ingen dum ide👍
Ihvertfall ikke selg REC for knapper og glansbilder!
Ihvertfall ikke selg REC for knapper og glansbilder!
Tror vi bare trenger et litt større kjøp nå som dytter oss over 17.5 og deretter kan eventyret fortsette på kort sikt.
Står fremdeles for at vi skal være på 20-25kr innen de neste tre handelsdagene. REC er en aksje du bør ha i din portefølje dersom du tror fremtiden er grønn og bærekraftig og tåler svingninger. Denne er virkelig underpriset.
Står fremdeles for at vi skal være på 20-25kr innen de neste tre handelsdagene. REC er en aksje du bør ha i din portefølje dersom du tror fremtiden er grønn og bærekraftig og tåler svingninger. Denne er virkelig underpriset.
sembbolinen
28.12.2020 kl 10:39
3052
solgt litt mer på 17,8, spot on Falkis
canarias
28.12.2020 kl 10:41
3039
MorganKane skrev Ingen dum ide👍 Ihvertfall ikke selg REC for knapper og glansbilder!
Vi selger ikke en aksje, tvert om
Og der fikk jeg lastet litt mer opp. Rebalansering av egen portefølje, men jeg må bare dypere inn i REC. Nå fortsetter reisen oppover, tihi.
Middelmann
28.12.2020 kl 10:47
2985
sembbolinen skrev solgt litt mer på 17,8, spot on Falkis
Det er vel blank løgn Sembo. Den eneste handel i dag som traff "blink" på 17,80, var et kjøp av 9543 aksjer.
sembbolinen
28.12.2020 kl 10:52
2935
Ja å så? Det var flere 100 000 aksjer solgt rund den prisen. Det er ikke min skyld at dere hauser den opp
lavmål
lavmål
Null
28.12.2020 kl 10:54
2929
Jeg er ikke sikker på hvorfor dere kommentere på Sembos innlegg slike er vel best å tie i hjel.
Dette er en side for både de som ønsker oppgang og nedgang, men det bør basere seg på tanker og velbegrunnede meninger...
utover det ønsker jeg alle en fortreffelig romjul
Dette er en side for både de som ønsker oppgang og nedgang, men det bør basere seg på tanker og velbegrunnede meninger...
utover det ønsker jeg alle en fortreffelig romjul
Ignorer han. Lystløgner og troll. La han shorte i vei. Samme argumentene siden vi var på 9kr frem til nå som vi er på 17kr. Haha.
Desember har vært en fantastisk måned for oss aksjonærer! Gleder meg til den avslutter sterkt også starter vi 2021 med et smell.
Fondsene skal i denne. REC vil få mer avtaler, evt. større avtaler med nåværende partnere. Sol, batteri og fornybart er fremtiden. De som nekter det kan like så godt tor at jorden er flat for min del.
God dag videre folkens! Kun 3 handelsdager igjen inkludert i dag i 2020. Spennende!
Desember har vært en fantastisk måned for oss aksjonærer! Gleder meg til den avslutter sterkt også starter vi 2021 med et smell.
Fondsene skal i denne. REC vil få mer avtaler, evt. større avtaler med nåværende partnere. Sol, batteri og fornybart er fremtiden. De som nekter det kan like så godt tor at jorden er flat for min del.
God dag videre folkens! Kun 3 handelsdager igjen inkludert i dag i 2020. Spennende!
Sa2ri
28.12.2020 kl 10:57
2912
Hvis det er et kjøp av et gitt antall aksjer er det vel også et salg av tilsvarende mange aksjer. Når det er sagt, husk at det er ikke alle aksjene som selges over børs - en del går også i dark.
sembbolinen
28.12.2020 kl 10:58
2917
Fondene skal ha denne!! usaklig bred uttalelse. Ikke kjøp ut fra slike utsagn
sembbolinen
28.12.2020 kl 11:01
2896
Til dere eksperter. Ikke glem opsjoner, derivater og CFD som går helt utenom radaren. Man har også strukturerte produkter som også går under radaren
stockwalker
28.12.2020 kl 11:05
2854
alt er ikke like spennende.. handles nå 35 øre under dagsnittet 17,37 ... har sett sprekere dager !
Ta det helt med ro. Børsen har kun vært åpen i to timer. I løpet av den tiden har vi sett 85 millioner bli omsatt. Det tyder på at i dag vil bli en dag med god omsetning. REC vil alltid være en aksje som svinger mye intraday. Vi er 3. mest omsatte aksje i dag og markedet aksepterer den drastiske prisstigningen denne måneden.
Det at vi ikke får rekyl og fortsetter veien oppover viser jo mye. Denne skal langt opp, bare ikke stirr på aksjekursen for mye og len deg tilbake.
UCT, har du noen analyse på hvordan det ser ut? Alltid gøy å høre fra deg.
Det at vi ikke får rekyl og fortsetter veien oppover viser jo mye. Denne skal langt opp, bare ikke stirr på aksjekursen for mye og len deg tilbake.
UCT, har du noen analyse på hvordan det ser ut? Alltid gøy å høre fra deg.
canarias skrev Vi selger ikke en aksje, tvert om
Første kjøp i dag unnagjort på 16,97:)) kjøper på alle dupper:)))
sembbolinen
28.12.2020 kl 11:15
2915
ESG slår sprekker
Uch TA DET MED RO FOKENS. Ref Uch semb, tror du noen handler ut i fra HF eller??
pfffhh
Uch TA DET MED RO FOKENS. Ref Uch semb, tror du noen handler ut i fra HF eller??
pfffhh